17 śmiertelnych błędów szefa. Wydanie II rozszerzone (ebook)(audiobook)(audiobook)
- Autor:
- Rafał Szczepanik
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Ocena:
- 4.9/6 Opinie: 14
- Stron:
- 360
- Druk:
- oprawa twarda
- 3w1 w pakiecie:
-
PDFePubMobi
Opis książki
Czytaj fragment
Kryminalna powieść menedżerska
Sensacyjna lekcja zarządzania
Firmowy bestseller
Pewnie znasz firmy, w których obowiązują dwie podstawowe zasady zarządzania:
- Po pierwsze — szef ma zawsze rację.
- Po drugie — jeśli zdarzyłoby się, że szef racji nie ma… patrz punkt pierwszy.
W tych firmach prezesi, dyrektorzy, a nawet kierownicy są przekonani, że nie popełniają błędów. Że za zepsucie całej ryby odpowiedzialny jest szary "ogon", a nie stojąca na czele organizacji "głowa". Nic bardziej mylnego!
Trzymasz w ręce sensacyjną powieść menedżerską — sensacyjną nie tylko ze względu na prezentowany gatunek literacki. Ta książka wciąga i mrozi krew w żyłach przede wszystkim dlatego, że opowiada o błędach dzisiejszych menedżerów. Obnaża potknięcia Twojego szefa. Wytyka także Twoje własne pomyłki. A na sam koniec radzi, jak z nich wybrnąć. To wszystko podane jest za pomocą niebanalnej fabuły i barwnie sportretowanych postaci.
17 śmiertelnych błędów szefa to połączenie dobrego kryminału z wiedzą z zakresu zarządzania. Książka ujawnia wiele mankamentów pracy menedżerów. Wartka opowieść przekonująco pokazuje, że następujące po sobie błędy zarządzania nieuchronnie prowadzą do katastrofy. Zaniedbanie, ignorancja i przekonanie o własnej nieomylności to tylko niektóre z nich. Najczęściej popełniane przez polskich szefów błędy zostały tu poddane szczegółowej analizie. Z książki dowiesz się też, jak uniknąć wpadek podczas tworzenia nowego zespołu.
Podobne produkty
-
-
Rozmyślania Rozmyślania
Marek Aureliusz
-
-
Znajdź swoje DLACZEGO. Droga do poczucia spełni... Znajdź swoje DLACZEGO. Droga do poczucia spełnienia i wewnętrznej motywacji
Simon Sinek, David Mead, Peter Docker
-
Jednominutowy Menedżer oraz zarządzanie samym s... Jednominutowy Menedżer oraz zarządzanie samym sobą. Wydanie II
Ken Blanchard, Susan Fowler, Lawrence Hawkins
-
Podobne produkty
-
Rozmyślania Rozmyślania
Marek Aureliusz
-
-
-
-
-
Recenzje (4)
-
www.instagram.com/katherine_the_bookworm/ Paweł Lenart
W niezwykłą historię wplecione są wszystkie najgorsze błędy polskich managerów. Czytając pierwsze strony od razu jesteśmy zaciekawieni rozwojem wypadków i zakończeniem książki. Książka ta stanowi niezwykle mądrą lekcję dla wszystkich zarządzających, lub dla tych, którzy dopiero przygotowują się do tej roli. Niektóre błędy wydają się oczywiste - jednak mimo to i tak popełnia się je, dopiero lektura tej książki pozwala je wyeliminować. Każdy manager, przyszły szef powinien znać tę książkę.. dzięki temu możemy mieć w jakimś stopniu pewność że wyciągnął wnioski z błędów popełnionych przez inne osoby i nie zrobi ich w swojej firmie. Jej olbrzymią zaletą jest osadzenie wszystkiego w Polskich realiach. To nie amerykańska książka, która jest na siłę dostosowana do warunków panujących w naszym kraju. Obowiązkowa książka na Twojej półce. Polecam :)
-
Rzeczpospolita a.k. ,2010-12-16
Czy szefowie popełniają błędy? Pewne jest, że niewielu chce się do nich przyznać. Znamy prezesów, dyrektorów czy kierowników, którzy są przekonani, że raczej się nie mylą. Jeśli firma źle działa, to w ich mniemaniu odpowiedzialni za to są pracownicy, czyli ogon tej ryby, a nie jej głowa. Jest to bardzo mylny pogląd - przekonuje Rafał Szczepanik, autor wydanej właśnie przez Helion książki „17 śmiertelnych błędów szefa". Wszystkie błędy zostały wymienione w drugiej, poradnikowej części książki. Znajdziemy tam przykłady błędnego działania, objawy, które sygnalizują, że błąd wystąpi, jego konsekwencje, ale też podpowiedzi: co należy zrobić, aby złemu zapobiec i naprawić szkody. Część pierwsza natomiast to wartko napisana kryminalna powieść menedżerska.
-
sfbcc.org.pl
Książka mimo, że adresowana już tytułem do szefów, powinna zainteresować również każdego menedżera, nauczyciela lub młodego człowieka, który pragnie w przyszłości założyć własną firmę. Zaznajomienie się z nią powiększy na pewno nie tylko kompetencje na zajmowanym stanowisko, ale i pozwoli uniknąć błędów, którego opisane w książce, już po przeczytaniu, wydają się być przecież takie oczywiste!;) Książka Szczepanika skonstruowana jest w bardzo interesujący sposób, ponieważ błędy nie są opisane jak w zwykłym podręczniku z wyjaśnieniem dlaczego opisane zachowanie prowadzi do zguby, ale cała pierwsza część książki jest powieścią w rozdziałach, która przedstawia nam zachowania, których nie warto powielać. W dalszej części są one już szczegółowo wyjaśnione i tłumaczone, a także dostajemy wskazówki na temat efektywnych postępowań, o których wielu często zapomina. Podsumowując: książka z fachową wiedzą z zarządzania, której w większości nie nauczymy się na studiach, przydatna będzie dla tworzących zespoły i operujących nimi, ale i dla ambitnych ich członków, którzy chcieliby wziąć na siebie większą odpowiedzialność i z powierzonych zadań wywiązywać się z sukcesem! A przy tym szybko i sprawnie się czyta.
-
marketingksiazki.blogspot.com Jacek Lipski
„3:49, 3:48, 3:47 - cyfry na wyświetlaczu metalowego, srebrzystego zegara nieubłaganie zbliżały się do zera. Janusz Czerwiński, prezes firmy Astra Tech, wiedział, że ta skrzynka będzie ostatnią rzeczą na jaką patrzy. Zostało mu tylko kilka minut…” Pierwsza sensacyjna powieść managerska Czytaliście kiedyś książkę o zarządzaniu z takim początkiem? Szczerze wątpię! W takim razie polecam sięgnięcie po „17 śmiertelnych błędów szefa” Rafała Szczepanika. Trener z firmy szkoleniowej „Training Partners” napisał książkę reklamowaną jako pierwsza sensacyjna powieść managerska. Opisywano ją jako pozycję łącząca cechy dobrego kryminału z wiedzą z zakresu zarządzania. Tym razem opis promocyjny wyjątkowo… mówił prawdę! Niesamowita historia Astra Tech „17 śmiertelnych błędów szefa” to powieść sensacyjna i podręcznik zarządzania w jednym. Opowiada o błędach „głównodowodzących” firm i organizacji. Mówi o potknięciach, które prowadzą do największych katastrof, czyli strat finansowych, utraty pozycji rynkowej, przejęcia przez konkurentów, a nawet bankructwa. Rafał Szczepanik, na podstawie badań przeprowadzonych przez swoją firmę „Training Partners” (badanie „Największe błędy polskich menedżerów” z lat 2001-2004) oraz wieloletniego trenerskiego doświadczenia niezwykle obrazowo opisał najczęstsze błędy popełniane przez polskich menedżerów. Obnażył potknięcia szefów oraz ich pracowników, wyjaśnił ich konsekwencje, a także zdradził sposoby radzenia sobie z nimi. Z książki można też się dowiedzieć, jak uniknąć najczęstszych pomyłek przy tworzeniu nowego zespołu. Co więcej, swoją kompleksową analizę stanu umysłów polskiego management Szczepanik przekazał w niezwykle atrakcyjnej otoczce. Na kartach swojej powieści snuje opowieść o fikcyjnej firmie Astra Tech, która na skutek błędów popełnianych przez prezesa Janusza Czerwińskiego, staje na krawędzi upadku (wrogie przejęcie). W tle przewija się, m.in.: szpiegostwo przemysłowe, obce wywiady, tajne służby i GROM. Dzięki tej otoczce wiedzę na temat zarządzania przyswaja się o wiele szybciej niż z klasycznych podręczników zarządzania. „Łyknąłem” książkę Szczepanika w jedno popołudnie, wracając busem z Warszawy do Lublina! Lista grzechów polskich szefów Na pewno wiele razy słyszałeś powiedzenie - „Po pierwsze szef ma zawsze rację. Po drugie, jeżeli zdarzy się że szef nie ma racji - patrz punkt pierwszy”. Szczepanik przekonuje w swojej powieści, że ta absurdalna filozofia ciągle pokutuje w wielu krajowych firmach. Można więc powiedzieć, że w polskiej rzeczywistości organizacyjnej „ryba najczęściej psuje się od głowy”! Zaniedbanie, ignorancja, przekonanie o własnej nieomylności - to jedne z licznych grzechów popełnianych przez polskich szefów. Szczepanik dzieli błędy managerskie na 2 podstawowe kategorie: błędy twarde i błędy miękkie. Managerskie błędy twarde
Związane z decyzjami managerskimi i strategią firmy. Należą do nich:
1. Analiza sytuacji firmy z perspektywy interesów swojego działu, a nie firmy jako całości.
2. Brak analizy i niewyciąganie wniosków z błędów popełnionych w przeszłości
3. Wdrożone systemy ułatwiające zarządzanie ludźmi pozostają tylko na papierze.
4. Podejmowanie skomplikowanych decyzji na podstawie intuicji, a nie wcześniej ustalonych kryteriów.
5. Trzymanie się raz ustalonej strategii, nawet gdy sytuacja wewnętrzna firmy lub otoczenie rynkowe jednoznacznie sugerują zmiany.
6. Przekonanie, że obecnie osiąganych wskaźników nie da się już poprawić.
7. Niedostosowanie działań operacyjnych do celów strategicznych, szczególnie po zmianie strategii.
8. Brak jakiejkolwiek strategii - postępowanie oparte nie na strategii, ale na utartym zwyczaju.
9. Ignorowanie planowania bieżącej płynności finansowej.
Managerskie błędy miękkie
Dotyczą kierowania ludźmi i kultury organizacyjnej. Warto zwrócić uwagę, że spora część z nich jest związana ze sferą komunikacji wewnętrznej, ciągle traktowanej po macoszemu w wielu polskich przedsiębiorstwach. Do błędów miękkich zaliczamy:
1. Słaby przepływ informacji pomiędzy zespołami.
2. Nieświadome generowanie plotek poprzez niepełną i niedostosowaną do odbiorcy komunikację „w dół”.
3. Czysto intuicyjne motywowanie pozafinansowe podwładnych, ubogi zestaw narzędzi metod.
4. Prowadzenie zbyt długich, źle zorganizowanych zebrań, z których ustalenia pozostają tylko na papierze.
5. Panujące wśród części managerów przekonanie o własnej nieomylności.
6. Dobieranie filozofii zarządzania na podstawie mody.
7. Niewykorzystywanie znanych (czasem nawet ze studiów) i prostych technik, ułatwiających pracę managera.
8. Mentalność produkcyjna a nie kliencka.
Dlaczego warto przeczytać książkę Szczepanika?
Odpowiedz na powyższe pytanie jest zawarta już na pierwszej stronie „17 śmiertelnych błędów szefa”. Widnieje tam stwierdzenie - „Podobieństwo większości opisanych tu zdarzeń do rzeczywistych sytuacji nie jest przypadkowe.” Warto uczyć się na cudzych błędach, a nie na własnych, dlatego zachęcam marketingowców do zapoznania się z książka Szczepanika. Nie zapominajmy, że marketing i zarządzanie przenikają się w praktyce działania każdej firmy! Poza tym książkę Szczepanika warto przeczytać jako uzupełnienie recenzowanej wcześniej pozycji „Mity marketingowe” Jacka Pogorzelskiego. Po wyrzeczeniu się marketingowych mitów i stereotypów marketingowiec prędzej czy później stanie przed koniecznością poprawy efektywności swojego zespołu. Podsumowując, by uniknąć błędów w kierowaniu zespołem - czytaj Szczepanika, by przestać w końcu wierzyć w mity marketingowe - czytaj Pogorzelskiego!
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-2722-6, 9788324627226
- Data wydania książki drukowanej:
- 2010-06-28
- ISBN Ebooka:
- 978-83-246-4424-7, 9788324644247
- Data wydania ebooka:
-
2011-12-15
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Format:
- A5
- Numer z katalogu:
- 5544
- Rozmiar pliku Pdf:
- 2.1MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 1.1MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 1.1MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Przywództwo
- Serie wydawnicze: Exclusive
Spis treści
- Wstęp (11)
- Błąd 1. (15)
- Błąd 2. (27)
- Błąd 3. (43)
- Błąd 4. (53)
- Błąd 5. (65)
- Błąd 6. (77)
- Błąd 7. (91)
- Błąd 8. (103)
- Błąd 9. (119)
- Błąd 10. (131)
- Błąd 11. (145)
- Błąd 12. (157)
- Błąd 13. (167)
- Błąd 14. (185)
- Błąd 15. (201)
- Błąd 16. (215)
- Błąd 17. (233)
- Główne wnioski (248)
- Kogo badaliśmy (248)
- Metodologia badania (249)
- Lista błędów (250)
- Błędy twarde (250)
- Błędy miękkie (253)
- Analiza sytuacji firmy z perspektywy interesów
swojego działu, a nie firmy jako całości (255)
- Brak analizy i niewyciąganie wniosków z błędów
popełnionych w przeszłości (259)
- Wdrożone systemy, ułatwiające zarządzanie i organizację
pracy (ocen okresowych, zarządzania kompetencjami itp.)
pozostają tylko na papierze (263)
- Podejmowanie skomplikowanych decyzji na podstawie
intuicji, a nie wcześniej ustalonych kryteriów (268)
- Trzymanie się raz ustalonej strategii, nawet gdy sytuacja
wewnętrzna firmy lub otoczenie rynkowe jednoznacznie
sugerują zmiany (271)
- Przekonanie, że obecnie osiąganych wskaźników
(produktywności, efektywności, organizacji pracy
i czasu, kosztów, jakości itp.) nie da się już poprawić (275)
- Niedostosowanie działań operacyjnych do celów strategicznych (279)
- Brak jakiejkolwiek strategii - postępowanie oparte
nie na strategii, ale na utartym zwyczaju (283)
- Ignorowanie planowania bieżącej płynności finansowej (286)
- Słaby przepływ informacji pomiędzy zespołami (290)
- Nieświadome generowanie plotek poprzez niepełną
i niedostosowaną do odbiorcy komunikację "w dół" (294)
- Czysto intuicyjne motywowanie pozafinansowe podwładnych, ubogi zestaw narzędzi i metod (298)
- Prowadzenie zbyt długich, źle zorganizowanych zebrań,
z których ustalenia pozostają tylko na papierze (302)
- Panująca wśród części menedżerów opinia o własnej
nieomylności (306)
- Dobieranie filozofii zarządzania na podstawie mody (310)
- Niewykorzystywanie znanych (czasem nawet ze studiów) i prostych technik, ułatwiających pracę menedżera (314)
- Mentalność produkcyjna, a nie kliencka (318)
- Zatrudnianie podobnych zamiast różniących się
od siebie pracowników (327)
- Rekrutowanie specjalistów ds. fałszywej autokreacji, a nie prawdziwych fachowców (334)
- Dobór ludzi tylko wg klucza fachowości, bez zwracania
uwagi na osobowość i motywację (342)
- Zły dobór programu pierwszego wyjazdu integracyjnego (348)
CZĘŚĆ I: STRAŻNIK MAFII
CZĘŚĆ II: ANALIZA BŁĘDÓW MENEDŻERÓW
CZĘŚĆ III: BŁĘDY POPEŁNIANE PODCZAS TWORZENIA NOWEGO ZESPOŁU
Oceny i opinie klientów (14)
(5)
(6)
(1)
(1)
(1)
(0)
6 oceniona przez:
Tadeusz, 2010-06-16
6 oceniona przez:
Ekonomista 2016-06-10
6 oceniona przez:
Joanna, 2009-04-21
6 oceniona przez:
Zofia, 2006-11-27
6 oceniona przez:
yuri, student IiE 2012-12-20
5 oceniona przez:
Zbigniew Sokołowski, programista 2013-12-22
5 oceniona przez:
Bartosz, 2013-02-03
5 oceniona przez:
Piotr Stawski, 2006-12-11
5 oceniona przez:
Michał, Konsultant 2016-05-22
5 oceniona przez:
Kamil, sales eng. 2012-06-29
5 oceniona przez:
Bartosz Kandzia, brygadzista 2011-04-18
4 oceniona przez:
2012-03-08
3 oceniona przez:
2013-12-29
2 oceniona przez:
Przemyslaw Muszynski, 2013-09-19
więcej opinii