
Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw
- Autor:
- Zbigniew Misiak
- Promocja Przejdź
- W przedsprzedaży
- Promocja Przejdź
- W przedsprzedaży
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Ocena:
- Stron:
- 176
- Druk:
- oprawa miękka
-
PDF
Opis książki: Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw
Postaw na pewne podstawy biznesu w niepewnych czasach
Funkcjonujemy w rzeczywistości, którą cechują wysoka zmienność i niepewność. Otoczenie biznesowe i społeczne przedsiębiorstw w Polsce i na świecie jest złożone, bardzo niejednoznaczne ― o wiele bardziej, niż miało to miejsce jeszcze trzydzieści, dwadzieścia, a nawet dziesięć lat temu. Dlatego też wypracowane przez pokolenia przedsiębiorców sposoby osiągania sukcesów dziś niekoniecznie się sprawdzą. Czy należy zatem usiąść i biernie poddać się biegowi zdarzeń? Oczywiście, że nie! Trzeba działać, ale działać mądrze. Dbając między innymi o elastyczność firmy, aby umożliwić tworzenie wartości w różnych warunkach. Jednym z najważniejszych sposobów pozwalających rozwijać elastyczność organizacji jest efektywne zarządzanie jej procesami biznesowymi, do czego wstęp stanowi modelowanie.
Ta książka zawiera podsumowanie najważniejszych zasad i dobrych praktyk modelowania procesów biznesowych, ze szczególnym uwzględnieniem notacji BPMN. Pod tym akronimem kryje się globalny standard modelowania procesów, pozwalający efektywnie opisywać i doskonalić działanie organizacji. BPMN bazuje na wielu popularnych notacjach, dlatego też zdecydowana większość jej elementów będzie dosyć intuicyjna dla osób, które zetknęły się z jakimś sposobem graficznego opisywania procesów. W specyfikacji jednak są również elementy charakterystyczne dla tej konkretnej notacji, stąd warto się z nią gruntownie zapoznać, by uniknąć błędów podczas wdrażania jej w praktyce. Książka stanowi podsumowanie kilkunastu lat doświadczenia praktycznego w modelowaniu procesów i ma za zadanie pomóc czytelnikom opanować zasady sprawnego tworzenia modeli procesów, które będą pożyteczne dla organizacji.
Wybrane bestsellery
-
Otwórz tę książkę i odnajdź samą kwintesencję inspiracji. Przewróć kilka stron i poznaj prosty wzór, sposób myślenia, działania i komunikowania się, dzięki któremu przywódcy są w stanie skutecznie zainspirować swoje otoczenie. Wczytaj się w historie Martina Luthera Kinga juniora czy Steve’a...
Zaczynaj od DLACZEGO. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania Zaczynaj od DLACZEGO. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania
(31.85 zł najniższa cena z 30 dni)31.85 zł
49.00 zł(-35%) -
Chaos, chaos, wszędzie chaos. Fabryka nie nadąża z produkcją, ponieważ zamówienia docierają do niej zbyt późno. Kontrahent otrzymuje nie ten towar, który kupił, albo owszem – ten, tyle że w zbyt małej/zbyt dużej ilości. Faktury kupujący nie dostaje wcale, gdyż zawalona papierami księgowość ...
Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking
(17.90 zł najniższa cena z 30 dni)17.90 zł
59.00 zł(-70%) -
Moc oddziaływania na ludzi i sytuacje Poznaj sześć najskuteczniejszych zasad wpływania na ludzi i... włącz je w swój naturalny repertuar zachowań. Naucz się błyskawicznie rozpoznawać, gdy ktoś próbuje Cię oszukać, i... subtelnie demaskuj te nieetyczne zabiegi.
Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego
(25.93 zł najniższa cena z 30 dni)25.93 zł
39.90 zł(-35%) -
By zrozumieć założenia Porozumienia bez Przemocy, trzeba po pierwsze wyjaśnić, na czym ono bazuje i jak rozumie dwa kluczowe dla siebie pojęcia. Są to empatia, definiowana jako pełna skupienia obecność, i konflikt, który jest tu po prostu spotkaniem odmiennych strategii radzenia sobie z życiem. P...
KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej
(29.18 zł najniższa cena z 30 dni)29.18 zł
44.90 zł(-35%) -
Tę książkę możesz potraktować jako kontynuację bestsellera Strategia marki krok po kroku, czyli jak z marek małych zrobić marki wielkie. Możesz też czytać jako zupełnie oddzielną pozycję. Ten poradnik został pomyślany i napisany jako swojego rodzaju kolejny krok do sukcesu we wprowadzaniu na ryne...
Nadaj życie marce, czyli jak stworzyć skuteczną komunikację Nadaj życie marce, czyli jak stworzyć skuteczną komunikację
(38.94 zł najniższa cena z 30 dni)38.94 zł
59.90 zł(-35%) -
Pozornie skazany na sukces projekt często kończy się katastrofą. Powodów jest mnóstwo. Może to być błędne zdiagnozowanie oczekiwań klientów lub skoncentrowanie się bardziej na technologiach niż potrzebach przyszłych użytkowników. Nierzadko problemem okazuje się złe zarządzanie zespołem. Bywa i ta...
Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Gregory Bernarda, Alan Smith i in.
(57.85 zł najniższa cena z 30 dni)57.85 zł
89.00 zł(-35%) -
Nie ważne czy zaczynasz nową pracę, dostałaś awans, firma wysyła Cię na zagraniczną placówkę, czy może powierzono Ci funkcję dyrektora wykonawczego, bowiem to, jak poradzisz sobie w czasie próby na etapie przystosowania do zmian, zadecyduje o Twoim sukcesie lub porażce. Użyj tej książki jako godn...
Pierwsze 90 dni. Sprawdzone strategie ułatwiające liderom wejście na najwyższe obroty szybciej i mądrzej Pierwsze 90 dni. Sprawdzone strategie ułatwiające liderom wejście na najwyższe obroty szybciej i mądrzej
(31.85 zł najniższa cena z 30 dni)31.85 zł
49.00 zł(-35%) -
Chcesz, by Twoja marka była wielka? Chcesz, by konsumenci ją lubili, by chcieli z nią obcować i by - co tu dużo mówić - ją kupowali? W takim razie czas wziąć się do pracy i po prostu to zrobić. Wielu powie, że aby zbudować silną markę, trzeba mieć ogromny budżet. Oczywiście, z grubymi milionami w...
Strategia marki krok po kroku, czyli jak z marek małych zrobić marki wielkie Strategia marki krok po kroku, czyli jak z marek małych zrobić marki wielkie
(38.94 zł najniższa cena z 30 dni)38.94 zł
59.90 zł(-35%) -
Design thinking, czyli myślenie projektowe. Wbrew pozorom ten sposób podejścia do biznesu nie jest przypisany wyłącznie do wielkich korporacji. Pracować w duchu design thinking może i powinna każda firma, której właścicielowi zależy na zwiększeniu wydajności, szybkim realizowaniu dobrych pomysłów...
Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy
(20.90 zł najniższa cena z 30 dni)20.90 zł
69.00 zł(-70%) -
Sztuka wojny Sun Tzu to kanon literatury militarystycznej. Liczące około 2500 lat traktaty zadziwiają swoją ponadczasowością i walorami poznawczymi. Z każdego odtworzonego i przetłumaczonego przez współczesnych badaczy zdania bije ogromna wiedza mająca zastosowanie nie tylko na prawdziwym polu bi...(32.44 zł najniższa cena z 30 dni)
32.44 zł
49.90 zł(-35%)
O autorze książki
Zbigniew MisiakZbigniew Misiak ― doświadczony doradca pomagający organizacjom doskonalić działanie poprzez zarządzanie procesami. Od ponad 15 lat związany z Grupą BOC, wiodącym dostawcą oprogramowania do zarządzania procesami (system ADONIS), architekturą korporacyjną (ADOIT), a także ryzykiem i zgodnością (ADOGRC). Oprócz wspierania klientów i udziału w projektach doradczych prowadzi szkolenia z zarządzania procesami i modelowania. Od lat bierze udział w rozwijaniu programu egzaminacyjnego OCEB w ramach Object Management Group (organizacji utrzymującej standard BPMN) i działa w Model Interchange Working Group zajmującej się promowaniem wymiany modeli BPMN między narzędziami i doprecyzowaniem standardu BPMN. Prowadzi blog o zarządzaniu procesami ― BPM tips, jest też autorem kursów na platformie Udemy.
Ebooka "Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-289-0298-5, 9788328902985
- ISBN Ebooka:
- 978-83-289-1171-0, 9788328911710
- Format:
- 165x235
- Numer z katalogu:
- 201841
- Rozmiar pliku Pdf:
- 8.6MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Kategorie:
Zarządzanie
Zarządzanie projektami
Przywództwo
- Kategoria wiekowa: 14+
Spis treści książki
- Modelowanie przez pracowników organizacji
- Modelowanie przez osoby spoza organizacji
- Modelowanie na podstawie własnej wiedzy na temat procesu
- Modelowanie na podstawie rozmowy z osobą znającą proces
- Modelowanie na podstawie obserwacji procesu
- Modelowanie na podstawie warsztatów
- Modelowanie na podstawie dokumentacji
- Modelowanie na podstawie dobrych praktyk
- Automatyczne modelowanie procesów
- 6.1. Wprowadzenie do notacji modelowania
- Notacje modelowania procesów - subiektywny przegląd
- Poziomy modelowania a notacje
- 6.2. Podstawy BPMN
- 6.3. Czym modelować - omówienie narzędzi
- 7.1. Jak przepływa proces - bramki
- Sekwencja czy raczej złożony przepływ?
- Sekwencja - "Po kolei"
- Bramka wykluczająca (XOR) - "Orzeł czy reszka?"
- Bramka równoległa (AND) - "To i to"
- Bramka alternatywna (OR) - "Co by tu wziąć?"
- Modelowanie bez bramek - "Domyśl się"
- 7.2. Co jest do zrobienia - zadania
- 7.3. Co zaczyna proces i czym proces się kończy - zdarzenia początkowe i końcowe
- 7.4. To złożone - jak zadbać o czytelność modelu dzięki podprocesom
- 7.5. Kto co robi - baseny i tory
- 7.6. Artefakty
- 7.7. Dane
- 8.1. Dodatkowe rodzaje zdarzeń
- Zdarzenia pośrednie - podstawy
- Zdarzenia, których wyzwalaczem jest komunikat
- Sygnał
- Czas
- Warunek
- Eskalacja
- Błąd
- Kompensacja
- Anulowanie
- Zakończenie
- Odnośnik
- Zdarzenia wielokrotne i równoległe
- 8.2. Dodatkowe rodzaje bramek
- Bramki sterowane zdarzeniami
- Bramki złożone
- 8.3. Dodatkowe rodzaje podprocesów
- 8.4. Dodatkowe rodzaje zadań
- 8.5. Wielokrotne wykonania
- 9.1. Jak sobie radzić z wieloma modelami procesów?
- 9.2. Jak modelować proces krok po kroku?
- 9.3. Jak czytać model procesu?
- 9.4. Modelujący, czytelnik i kto jeszcze?
- 9.5. Jak zachęcić ludzi do korzystania z modeli procesów?
Rozdział 1. Wprowadzenie
Rozdział 2. Dlaczego zajmujemy się procesami?
Rozdział 3. Dlaczego modelowanie procesów?
Rozdział 4. Na jakie pytania ma odpowiadać Twój model?
Rozdział 5. Modelowanie procesów - kto to ma robić i skąd mamy wiedzieć, jak wygląda proces?
Rozdział 6. Jak opisywać procesy - notacje modelowania
Rozdział 7. BPMN - omówienie najważniejszych elementów notacji
Rozdział 8. BPMN dla zaawansowanych
Rozdział 9. Modelowanie procesów w praktyce
Rozdział 10. Co dalej?
Podziękowania
Bibliografia
Polecane strony
Oceny i opinie klientów: Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw Zbigniew Misiak (0)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.