Zasoby ludzkie - planowanie i zarządzanie
- Autor:
- Agnieszka Dejnaka
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 184
- Druk:
- oprawa miękka
Opis książki: Zasoby ludzkie - planowanie i zarządzanie
- Jak zatrudniać właściwych pracowników w firmie?
- Jak oddziaływać na pracownika, aby stał się lojalny wobec firmy?
- Jak motywować pracownika i doskonalić jego umiejętności?
- Jak zatrzymać najlepszych a pozbyć się nieefektywnych?
Pracownicy są najważniejszym kapitałem firmy. Od ich profesjonalizmu zależy sukces firmy i jej dalszy rozwój. Należy ich więc dobierać z rozwagą. Dzięki tej książce:
- Zrozumiesz zależności pomiędzy rozwojem firmy a potrzebą zatrudniania nowych pracowników.
- Poznasz zasady działania i filozofię marketingu wewnętrznego.
- Dowiesz się jak funkcjonuje działu HR.
- Odpowiesz sobie na pytanie, czy firma powinna zatrudniać zewnętrzną firmę HR ?
- Zdobedziesz wiedzę niezbędną do zatrudniania najlepszych pracowników.
- Poznasz sposoby poszukiwania i selekcji kandydatów na pracowników.
- Nauczysz się, jak motywować pracowników do pracy i zatrzymywać najlepszych z nich.
Wybrane bestsellery
-
Jedną z głównych umiejętności szefa jest zdolność do takiego delegowania zadań, by były one wykonywane na odpowiednim, wymaganym przez przełożonego poziomie. Dokładnie, z oczekiwanym wynikiem, ale także z zaangażowaniem. Tyle teorii. W praktyce bowiem często jest tak, że to, co menedżer spokojnie...
Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Podstawowe założenie tej książki jest bardzo proste: jej autorzy chcą Ci dostarczyć maksimum wiedzy, praktycznych porad i wskazówek. Dzięki nim będziesz w stanie nie tylko uruchomić działania z zakresu employer brandingu (EB), ale także zadbać o ich dopasowanie do grupy docelowej, skuteczność i r...(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
By zrozumieć założenia Porozumienia bez Przemocy, trzeba po pierwsze wyjaśnić, na czym ono bazuje i jak rozumie dwa kluczowe dla siebie pojęcia. Są to empatia, definiowana jako pełna skupienia obecność, i konflikt, który jest tu po prostu spotkaniem odmiennych strategii radzenia sobie z życiem. P...
KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej
(26.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.18 zł
44.90 zł(-35%) -
Współczesny biznes liczbami stoi. Wykresy, tabele, przetwarzanie danych, analizowanie wyników z przeszłości, prognozowanie sprzedaży, zakupów i produkcji… Większość działów w dużych przedsiębiorstwach wspiera się tym, co policzalne. Większość, ale raczej nie dział human resources. Dlaczego?...
Liczby w HR. Matematyczne ramy najbardziej ludzkiej części biznesu Liczby w HR. Matematyczne ramy najbardziej ludzkiej części biznesu
(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Rekruter powinien dysponować zestawem HR-owych narzędzi pozwalających mu wybrać idealnego kandydata spośród wielu życiorysów i listów motywacyjnych, które nadeszły w odpowiedzi na ofertę pracy. Jednym z takich narzędzi - kluczowych według autorki - jest rekrutacja oparta na kompetencjach. Chodzi ...
Rekrutacja oparta na kompetencjach. Znajdź i rozwijaj idealnego pracownika Rekrutacja oparta na kompetencjach. Znajdź i rozwijaj idealnego pracownika
(23.94 zł najniższa cena z 30 dni)25.92 zł
39.90 zł(-35%) -
Twórcą idei zwanej Porozumieniem bez Przemocy (Nonviolent Communication — NVC) jest amerykański psycholog Marshall B. Rosenberg. Zaproponował on sposób komunikacji, w którym odchodzi się od paradygmatu szukania winnego, ustalania za wszelką cenę, kto ma rację, na rzecz budowania relacji i w...
Dogadać się z innymi, czyli Porozumienie bez Przemocy nie tylko w życiu organizacji Dogadać się z innymi, czyli Porozumienie bez Przemocy nie tylko w życiu organizacji
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.94 zł
49.90 zł(-40%) -
Chaos, chaos, wszędzie chaos. Fabryka nie nadąża z produkcją, ponieważ zamówienia docierają do niej zbyt późno. Kontrahent otrzymuje nie ten towar, który kupił, albo owszem – ten, tyle że w zbyt małej/zbyt dużej ilości. Faktury kupujący nie dostaje wcale, gdyż zawalona papierami księgowość ...
Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking
(24.90 zł najniższa cena z 30 dni)32.45 zł
59.00 zł(-45%) -
Zatrudnianie nowych pracowników to zaledwie czubek góry lodowej wyzwań, przed którymi staje dział HR. Jego najważniejszą rolą jest dbanie o to, by z grupy indywidualności, dla potrzeb zawodowych zgromadzonych w jednym biurze, stworzyć harmonijnie współpracujący ze sobą zespół, który w dodatku będ...
Efektywne zarządzanie rozwojem pracowników w firmie. Rezultaty przede wszystkim Efektywne zarządzanie rozwojem pracowników w firmie. Rezultaty przede wszystkim
(11.90 zł najniższa cena z 30 dni)11.90 zł
39.00 zł(-69%) -
Trzymasz w rękach inspirujący zbiór porad praktyków w dziedzinie telepracy. Dzięki tej książce przekonasz się, jak łatwo dziś można współpracować z ludźmi znajdującymi się w różnych zakątkach świata. Poznasz korzyści z wdrożenia pracy zdalnej, takie jak uwolnienie się od uciążliwych dojazdów czy ...(26.94 zł najniższa cena z 30 dni)
26.94 zł
44.90 zł(-40%) -
Otwórz tę książkę i odnajdź samą kwintesencję inspiracji. Przewróć kilka stron i poznaj prosty wzór, sposób myślenia, działania i komunikowania się, dzięki któremu przywódcy są w stanie skutecznie zainspirować swoje otoczenie. Wczytaj się w historie Martina Luthera Kinga juniora czy Steve’a...
Zaczynaj od DLACZEGO. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania Zaczynaj od DLACZEGO. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)29.40 zł
49.00 zł(-40%)
O autorze książki
Agnieszka DejnakaAgnieszka Dejnaka - doktor hab., prof. nadzw. WSB, absolwentka studiów MBA. Od kilku lat pełni funkcję menedżera kierunku zarządzanie w WSB we Wrocławiu. Prowadzi zajęcia z zakresu e-commerce’u, e-komunikacji marketingowej, analityki biznesowej oraz e-marketingu. Praktyk biznesu oraz trener z zakresu e-marketingu i e-commerce’u. Współpracowała w projektach z zakresu marketingu i e-commerce’u z wieloma firmami polskimi i zagranicznymi. Jest konsultantem firm w zakresie marketingu internetowego, nowych technologii w marketingu i zachowań nabywców w kontekście rozwoju nowych technologii komunikacyjnych. Uczestniczyła w pobytach naukowo-badawczych we Franklin University w Columbus w Stanach Zjednoczonych. Autorka kilku książek naukowych i branżowych oraz kilkudziesięciu artykułów naukowych i branżowych.
Agnieszka Dejnaka - pozostałe książki
-
Idea Biblii e-biznesu zrodziła się z prostej potrzeby stworzenia możliwie kompletnej skarbnicy wiedzy na temat przedsiębiorczości uprawianej w wirtualnym świecie. Wiedza ta, dotychczas zamknięta w wielu książkach oraz rozproszona na tysiącach stron internetowych, bywała przedstawiana selektywnie ...
Biblia e-biznesu Biblia e-biznesu
Marcin Cichoń, Marcin Cisek, Kamil Czopek, Agnieszka Dejnaka, Jacek Dudzic, Maciej Dutko
(34.90 zł najniższa cena z 30 dni)49.50 zł
99.00 zł(-50%) -
Znajdziesz tu czystą esencję wiedzy z zakresu reklamy, która pozwoli Ci poznać podstawy tej dziedziny w ujęciu marketingowym. Informacje przekazywane przez autorkę będziesz w stanie wykorzystać praktycznie — przy zarządzaniu komunikacją w małym przedsiębiorstwie, projektowaniu księgi identy...
Strategia reklamy marki, produktów i usług. Wydanie II rozszerzone Strategia reklamy marki, produktów i usług. Wydanie II rozszerzone
(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)18.50 zł
37.00 zł(-50%) -
Oddawana do rąk Czytelników książka ma szczególną wartość w związku z dokonującymi się przeobrażeniami rynkowymi w Polsce, a zwłaszcza rozwojem Internetu i technologii informacyjnych.
Proces podejmowania decyzji zakupowych przez e-konsumentów w kontekście mediów społecznościowych Proces podejmowania decyzji zakupowych przez e-konsumentów w kontekście mediów społecznościowych
(51.85 zł najniższa cena z 30 dni)51.85 zł
61.00 zł(-15%) -
Procesy informacyjne i podejmowania decyzji zachodzące wewnątrz gospodarstwa domowego nie stanowiły do niedawna przedmiotu badań nauk ekonomicznych.
Działalność informacyjna członków gospodarstwa domowego i jego decyzje ekonomiczne Działalność informacyjna członków gospodarstwa domowego i jego decyzje ekonomiczne
(60.35 zł najniższa cena z 30 dni)60.35 zł
71.00 zł(-15%) -
Firma działająca w realiach początku XXI wieku staje przed wieloma wyzwaniami. Jednym z nich jest płynna wymiana informacji z wszystkimi klientami firmy. Tradycyjne metody przestają wystarczać -- coraz częściej obszar działalności nawet małych firm, obejmuje kontrahentów z całego świata. Jak wyko...(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł(-40%)
Ebooka "Zasoby ludzkie - planowanie i zarządzanie" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Zasoby ludzkie - planowanie i zarządzanie" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Zasoby ludzkie - planowanie i zarządzanie" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Zasoby ludzkie - planowanie i zarządzanie (1) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: KadryPłace.pl Beata ŻubertowskaRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Pracownicy są najważniejszym kapitałem firmy. Od ich profesjonalizmu zależy sukces firmy i jej dalszy rozwój. Należy więc ich dobierać z rozwagą.” Jeśli nie wiesz jak się do tego zabrać, bądź masz niewystarczające doświadczenie to przeczytaj właśnie tę książkę. Albo podejmiesz wyzwanie, albo skorzystasz z pomocy wyspecjalizowanej zewnętrznej firmy i poznasz jakie są tego zalety i wady. Dowiesz się z niej krok po kroku jak:
- znaleźć nowego pracownika,
- dokonać selekcji otrzymanych aplikacji i wybrać najbardziej kompetentną osobę,
- skonstruować umowę o pracę ( książka zawiera gotowe wzory ),
- wprowadzić nowego pracownika do firmy,
- motywować i oceniać wydaj noś jego pracy.
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-736-1058-8, 8373610588
- Data wydania książki drukowanej:
- 2003-07-29
- Format:
- B5
- Numer z katalogu:
- 2241
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Zasoby ludzkie (HR)
Spis treści książki
- Rozdział 1. Pracownicy jako kapitał 5
- 1.1. Ludzie cenniejsi niż pieniądze 5
- 1.1.1. Personalizacja firma-klient 6
- 1.1.2. Zarządzanie oparte na wiedzy i organizacja ucząca się 11
- 1.1.3. Psychologia potrzeb pracownika 14
- 1.1.4. Otoczenie pracownika i jego podejście do pracy 19
- 1.2. Funkcje działu HR 22
- 1.2.1. Relacje pomiędzy HR a pracownikami zarządzającymi 24
- 1.2.2. Zasady personalne i procedury 27
- 1.3. Etyczny HR - przepisy prawne i normy 32
- 1.3.1. Zatrudnianie pracowników. Dyskryminacje ze względu na rasę, płeć, religię 32
- 1.3.2. Mobbing 35
- 1.3.3. Rola kwalifikacji zawodowych - wykształcenie czy osobowość? 39
- 1.1. Ludzie cenniejsi niż pieniądze 5
- Rozdział 2. Pracownicy potrzebni w firmie 41
- 2.1. Dlaczego firma potrzebuje pracowników? 41
- 2.1.1. Prognozowanie zatrudnienia 43
- 2.1.2. Błędy w myśleniu w kwestiach pracownik-firma 50
- 2.2. Alarm - szukamy pracownika 51
- 2.2.1. Szukanie dobrego kandydata wewnątrz firmy 51
- 2.2.2. Szukamy pracownika na zewnątrz firmy 53
- 2.2.3. Publikowanie ogłoszeń 56
- 2.2.4. Inne formy poszukiwania pracowników 60
- 2.2.5. Nieodpowiedni komunikat zniechęca najlepszych kandydatów 63
- 2.3. Sukces? Mamy dużo chętnych kandydatów 64
- 2.3.1. Ocena zgłoszeń - selekcja życiorysów (CV) oraz listów motywacyjnych 66
- 2.3.2. Narzędzia analizy życiorysów 70
- 2.4. Rozmowa kwalifikacyjna 73
- 2.4.1. Procedura rozmowy kwalifikacyjnej 73
- 2.4.2. Wstępne relacje kandydat-przedstawiciel firmy 83
- 2.4.3. Prowadzenie interview 85
- 2.4.4. Błędy i pułapki rozmów kwalifikacyjnych 87
- 2.5. Testowanie kandydatów 89
- 2.5.1. Testy na inteligencję 91
- 2.5.2. Testy umiejętności 91
- 2.5.3. Testy osobowe 92
- 2.6. Podejmowanie decyzji o zatrudnieniu 102
- 2.6.1. Wprowadzanie nowego pracownika do firmy 102
- 2.1. Dlaczego firma potrzebuje pracowników? 41
- Rozdział 3. Tworzenie zespołu 109
- 3.1. Pracownik jako część firmy. Wytyczanie celów długoterminowych
109
- 3.2. Szkolenie dla dzisiejszej pracy i jutrzejszego awansu 110
- 3.2.1. Powody stałego szkolenia pracowników. Zmiany rynkowe 110
- 3.2.2. Rodzaje szkoleń tradycyjnych 120
- 3.2.3. Rodzaje szkoleń interaktywnych 124
- 3.2.4. Motywacja 132
- 3.2.5. Ocena wydajności pracowników 138
- 3.3. Marketing wewnętrzny 143
- 3.3.1. Pracownik jako klient firmy 143
- 3.4. Gdy współpraca z pracownikiem kończy się fiaskiem 151
- 3.4.1. Pracownik sam się zwalnia 152
- 3.4.2. Pracownik jest zwalniany przez firmę 154
- 3.4.3. Zwolniony pracownik - reklama lub antyreklama firmy 157
- 3.1. Pracownik jako część firmy. Wytyczanie celów długoterminowych
109
- Załącznik Wzory dokumentów 159
- Bibliografia 167
- Wykaz rysunków i załączników 173
- Skorowidz 179
Oceny i opinie klientów: Zasoby ludzkie - planowanie i zarządzanie Agnieszka Dejnaka (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.