
UX writing. Moc języka w produktach cyfrowych
- Autor:
- Wojciech Aleksander
- Promocja Przejdź
- W przedsprzedaży
- Promocja Przejdź
- W przedsprzedaży
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Ocena:
- Stron:
- 392
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis książki: UX writing. Moc języka w produktach cyfrowych
Gdy piszesz, myśl o ludziach. To się opłaca!
UX writing, choć jest terminem angielskim, na dobre rozgościł się w polskiej rzeczywistości projektowania doświadczeń. Treści związane z produktami istniały zawsze i we wszystkich kanałach. Jednak nigdy dotąd nie miały szansy być tak dobre, jak obecnie. Osoby wyspecjalizowane w tej dziedzinie sprawiają, że z oprogramowania można korzystać z pełnym zrozumieniem i może nawet zadowoleniem.
Tworzenie treści dla aplikacji wydaje się trudne ― i trochę tak jest. Jednak z właściwym wsparciem, na przykład takim jak ten poradnik, odpowiednio zadbasz o ludzkie emocje przy użyciu słów i klarownych komunikatów. Kto wie, może nabierzesz w tej sztuce takiej biegłości, że UX writing stanie się Twoim sposobem na zawodowe życie?
Uwaga! Ten poradnik powstał specjalnie z myślą o polskich realiach i tekstach polskojęzycznych, jednak większość zawartych tu wskazówek, o ile nie dotyczą stricte gramatyki polskiej, można bez problemu zastosować do produktów anglojęzycznych czy innych z kręgu kultury zachodniej.
Wybrane bestsellery
-
Moc oddziaływania na ludzi i sytuacje Poznaj sześć najskuteczniejszych zasad wpływania na ludzi i... włącz je w swój naturalny repertuar zachowań. Naucz się błyskawicznie rozpoznawać, gdy ktoś próbuje Cię oszukać, i... subtelnie demaskuj te nieetyczne zabiegi.
Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego
(25.93 zł najniższa cena z 30 dni)25.93 zł
39.90 zł(-35%) -
Tę książkę możesz potraktować jako kontynuację bestsellera Strategia marki krok po kroku, czyli jak z marek małych zrobić marki wielkie. Możesz też czytać jako zupełnie oddzielną pozycję. Ten poradnik został pomyślany i napisany jako swojego rodzaju kolejny krok do sukcesu we wprowadzaniu na ryne...
Nadaj życie marce, czyli jak stworzyć skuteczną komunikację Nadaj życie marce, czyli jak stworzyć skuteczną komunikację
(38.94 zł najniższa cena z 30 dni)38.94 zł
59.90 zł(-35%) -
Klientocentryczność to strategia orientująca działania firmy na potrzeby klienta, czyli tego, kto rzeczywiście ją żywi. To jego decyzje zakupowe: kupić – nie kupić, wrócić po kolejne towary lub usługi – nie wrócić, decydują o przyszłości Twojego biznesu. W zglobalizowanym, cyfrowym św...
Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone
(50.05 zł najniższa cena z 30 dni)50.05 zł
77.00 zł(-35%) -
Możesz prowadzić najciekawszego bloga na świecie. Możesz umieszczać fascynujące treści w mediach społecznościowych. Twoja marka osobista może być odpowiedzią na pytania setek, tysięcy odbiorców. Pod warunkiem że będą mieli szansę się o Tobie dowiedzieć. Poznać Twojego bloga. Trafić na Twoje wpisy...(44.85 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Wiesz, czym jest TikTok? Jeśli nie, to szybko uruchom swój smartfon, ściągnij na niego tę aplikację i zacznij z niej korzystać, ponieważ - to pewne - Twoi klienci już tam są! Główną funkcjonalnością TikToka jest możliwość nagrywania i rozpowszechniania za jego pośrednictwem krótkich materiałów wi...
Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej) Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej)
(38.35 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Chcesz, by Twoja marka była wielka? Chcesz, by konsumenci ją lubili, by chcieli z nią obcować i by - co tu dużo mówić - ją kupowali? W takim razie czas wziąć się do pracy i po prostu to zrobić. Wielu powie, że aby zbudować silną markę, trzeba mieć ogromny budżet. Oczywiście, z grubymi milionami w...
Strategia marki krok po kroku, czyli jak z marek małych zrobić marki wielkie Strategia marki krok po kroku, czyli jak z marek małych zrobić marki wielkie
(38.94 zł najniższa cena z 30 dni)38.94 zł
59.90 zł(-35%) -
Kim jest copywriter? To osoba, która pisze teksty o określonej funkcji. Najczęściej są to treści reklamowe, wizerunkowe i pozycjonujące. Copywriterzy piszą teksty ofert handlowych i na firmowe strony internetowe, tworzą scenariusze spotów radiowych i telewizyjnych, opisują produkty i usługi oraz ...(11.90 zł najniższa cena z 30 dni)
11.90 zł
39.90 zł(-70%) -
Oto zwięzły i praktyczny przewodnik po usłudze GA4 i jej integracji z chmurą. Szczególnie skorzystają z niego analitycy danych, biznesu i marketingu. Opisano tu wszystkie istotne kwestie dotyczące tego nowego, potężnego modelu analitycznego. Szczególną uwagę poświęcono bardziej zaawansowanym funk...
Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów
(44.85 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Odpowiednia strategia to gwarancja sukcesu. Tę prawdę znali wielcy wodzowie i menedżerowie ― ci, którzy osiągali cele uważane za niedostępne. Dla rozwoju marki i firmy znaczenie strategii jest wręcz kluczowe, zwłaszcza dziś, w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości. Dlatego nowe wydani...
Złota strategia marki. Droga do przewagi rynkowej i wyższych zysków. Wydanie II poszerzone Złota strategia marki. Droga do przewagi rynkowej i wyższych zysków. Wydanie II poszerzone
(44.85 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Tu przechodzimy od „co” do „jak”. Jak zatem realizować skuteczne działania z zakresu marketingu treści? Jedną z ciekawszych propozycji jest prowadzenie firmowego bloga lub tematycznego portalu, gromadzącego wokół siebie ludzi zainteresowanych danym zagadnieniem albo konkre...
Niech Cię widzą w sieci! Blog lub serwis branżowy od podstaw Niech Cię widzą w sieci! Blog lub serwis branżowy od podstaw
(11.90 zł najniższa cena z 30 dni)11.90 zł
39.90 zł(-70%)
O autorze książki
Wojciech AleksanderWojciech Aleksander — trener UX writingu, projektant i strateg treści. Od 2000 roku zmienia oblicze cyfrowego świata, starając się nadawać mu coraz bardziej ludzki wymiar. W swojej karierze działał w wielu specjalnościach — od redaktora serwisu internetowego, przez tworzenie dokumentacji technicznej i architektury informacji, po projektowanie interakcji, audyty użyteczności i dostępności. Długoterminowo wspierał produkty z dziedziny healthcare, bankowości, analizy danych, marketingu i e-commerce, oprogramowania serwerowego, monitorowania sieci, a także edukacji. Oprócz tego jako mentor społecznie wspiera projekty wspomagające start i przebranżowienie osób na początku lub rozdrożu kariery (na przykład w ramach programów Tech Leaders – Women in Technology, Global Service Jam). Z wykształcenia anglista i informatyk. Prywatnie miłośnik sztuk wizualnych (między innymi street artu) i kuchni koreańskiej.
Ebooka "UX writing. Moc języka w produktach cyfrowych" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "UX writing. Moc języka w produktach cyfrowych" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "UX writing. Moc języka w produktach cyfrowych" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-832-2240-0, 9788383222400
- ISBN Ebooka:
- 978-83-289-1026-3, 9788328910263
- Format:
- 158x235
- Numer z katalogu:
- 193903
- Rozmiar pliku Pdf:
- 12.6MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 15.8MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 35.4MB
- Kategorie:
Marketing
Spis treści książki
-
Wstęp
- Co znajdziesz w tej książce?
- UX writing czy projektowanie treści?
- Podziękowania
- Twarzą w interfejs, czyli (prawie) w próżnię
- Cyfrowo po ludzku
- Konwersacyjność cyfrowa
- Językoznawstwo i użyteczność produktów
- Dostęp jest dwukierunkowy
- Czym jest niepełnosprawność
- Spektrum niepełnosprawności jako persona
- Czytanie i rozumienie tekstu w kontekście barier poznawczych
- WCAG i projektowanie treści
- WCAG to nie wszystko
- Bariery dostępu są istotnym problemem biznesowym
- Inkluzywny język polski
- Język dyskryminujący
- Empatia w UX writingu
- Formy protekcjonalne i lekceważące
- Kilka słów o wieku
- Stopień sprawności i zdrowie
- Jak mówić o płci
- Brzmienie neutralne płciowo
- Dodatkowe kwestie inkluzywności
- Brand i świat
- Język i brand
- Głos i ton - jak je rozróżnić?
- W UX ton definiuje większość decyzji pisarskich
- Praca nad definicją brzmienia głosu
- Jak to wszystko poukładać?
- A co z istniejącymi treściami?
- Przykład: ewolucja głosu
- Podwójny diament
- Proces UX writingu w skrócie
- Rozpoznanie terenu - praca z user story
- Kiedy coś napiszesz?
- Czy my już to mamy?
- Wspólna burza mózgów
- Siedzi i pisze
- Zaprojektować, zakodować, zapomnieć?
- Pisanie to nie wszystko
- Szanuj się, robisz UX writing
- Istota stosowania prostego języka
- Prosty język w UI
- Jak poprawiać istniejące trudne teksty?
- Przykłady upraszczania frazeologii
- Narzędzia pomagające upraszczać język
- Prosty język w Polsce
- Lepiej zapobiegać niż leczyć
- Zanim napiszesz
- Podstawy komunikowania o błędach
- Błędy użytkowania
- Błędy techniczne
- Dobre praktyki informowania o błędach
- Empty states to nie komunikaty o błędach
- A gdyby tak zlikwidować treści zastępcze?
- Jeśli już naprawdę potrzebujesz treści zastępczych
- Rodzaje empty states
- Dobre praktyki projektowania treści zastępczych lub stanów bez danych
- Zaangażowanie i konwersja
- Przyciski "transakcyjne"
- Dobre praktyki etykietowania przycisków
- Na co uważać przy opisywaniu formularzy?
- Budowa formularza
- Typy treści w formularzach
- Dobre praktyki projektowania formularzy
- Strategia inteligentnego przeszkadzania
- Co rozważyć przed pisaniem powiadomień
- Na co uważać w trakcie pisania powiadomień?
- Jak sprawdzać już napisane powiadomienia?
- Postscriptum. Informowanie o informowaniu
- Myśl na koniec
- Potwierdzenia ze strony systemu
- Potwierdzenie wymagane od ludzi
- Język potwierdzeń
- Potwierdzanie asynchroniczne
- Mniej oczywiste formy potwierdzania
- Rozdział zakończony pomyślnie ;-)
- Kluczowe kompetencje UX writingu
- Praca solo i w zespole
- Zdalnie i w biurze
- Rytuały zespołu UX writerskiego
- Wyzwania liderskie
- Podsumowanie
- Książki
- Inne publikacje
- Raporty
- Design systemy i księgi stylu
Obrazkowa historia jednego komunikatu
Interfejs do człowieka
Projektowanie treści bez barier i wykluczeń
Głos i ton w produktach cyfrowych
UX writing, czyli proces w procesie UX
Prosty język - fundament UX writingu
Komunikaty o błędach
Treści zastępcze i brak danych
Przyciski
Formularze
Powiadomienia
Potwierdzanie
UX writerskie życie
Nowy, lepszy świat
Słownik pojęć
Bibliografia
Oceny i opinie klientów: UX writing. Moc języka w produktach cyfrowych Wojciech Aleksander (0)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.