Działalność informacyjna członków gospodarstwa domowego i jego decyzje ekonomiczne
- Autorzy:
- Agnieszka Dejnaka, Stefan Forlicz, Wanda Patrzałek
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- CeDeWu
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 270
-
PDF
Opis książki: Działalność informacyjna członków gospodarstwa domowego i jego decyzje ekonomiczne
Procesy informacyjne i podejmowania decyzji zachodzące wewnątrz gospodarstwa domowego nie stanowiły do niedawna przedmiotu badań nauk ekonomicznych. W literaturze zarówno polskiej, jak i światowej istnieje bardzo niewiele publikacji na ten temat.
Dlatego też wychodząc z założenia, że poznanie procesów zachodzących wewnątrz gospodarstwa domowego jest istotne dla poznania zachowań gospodarstw domowych, a poprzez to funkcjonowania rynków, podjęte zostały badania przez grono pracowników Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu i Uniwersytetu Wrocławskiego. Plonem tych badań jest niniejsza monografia.
W jej części I przedstawione zostały problemy informacyjne funkcjonowania gospodarstw domowych, w części II zaś procesy decyzyjne. Lektura przedstawianej książki powinna być interesująca przede wszystkim dla pracowników naukowych zajmujących się problematyką zachowań konsumentów, ale także ekonomiką informacji, czy szerzej teorią informacji, studentów kierunków ekonomicznych, a także wszystkich praktyków życia gospodarczego, którzy chcieliby lepiej poznać i zrozumieć zachowania gospodarstw domowych.
Wybrane bestsellery
-
Wynagrodzenie chorobowe to niejedyne świadczenie, które może być wypłacone osobie przebywającej na zwolnieniu lekarskim. Taka osoba może mieć też prawo do specjalnego zasiłku. Z opracowania dowiesz się: • Jak obliczyć podstawę wymiaru wynagrodzenia chorobowego? • Jak wyl...
Zasiłek chorobowy. Kompendium 2023 Zasiłek chorobowy. Kompendium 2023
Katarzyna Dorociak, Andrzej Lazarowicz, Emilia Lazarowicz, Katarzyna Tokarczyk, Zespół wFirma.pl
-
Otóż największe finansowe kłamstwo brzmi tak: pieniądze szczęścia nie dają. To zdanie, choć powtarzane do znudzenia, nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Liczne badania, prowadzone w różnych częściach świata, pokazują coś zupełnie przeciwnego: poziom życiowego szczęścia wiąże się bezpośrednio ...
Finansowa Podróż. Wyrusz w drogę do spokoju, szczęścia i wolności osobistej Finansowa Podróż. Wyrusz w drogę do spokoju, szczęścia i wolności osobistej
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Dostęp do czystej, odnawialnej energii staje się powoli największym marzeniem cywilizacyjnym naszego świata. W epoce zagrożeń, jakie wiążą się z koniecznością importowania z krajów o niepewnym statusie politycznym drogich, brudnych i coraz trudniej dostępnych paliw kopalnych, będziemy coraz chętn...
Morska energetyka wiatrowa: praktyczne wprowadzenie Morska energetyka wiatrowa: praktyczne wprowadzenie
(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)43.45 zł
79.00 zł(-45%) -
Trzymasz w ręku książkę, która odsłania mroczne tajemnice elit, rządów i polityków. Wiedza w niej zawarta będzie bezcenna w obliczu kolejnego kryzysu, na który już teraz przygotowują się rekiny finansjery. Droga do ruiny wyjaśnia podstawowe procesy zachodzące w gospodarce. Pokazano w niej, jak po...
Droga do ruiny. Tajny plan globalnego kryzysu finansowego Droga do ruiny. Tajny plan globalnego kryzysu finansowego
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Czytelnik po zapoznaniu się ze schematem funkcjonowania globalnego rynku walutowego sam odkryje, że nie ma uniwersalnego leku na obecne i potencjalne bolączki walutowe świata, ponieważ gospodarki prawie wszystkich krajów tworzą obecnie system naczyń połączonych. A zatem celowa dewaluacja jednej w...
Wojny walutowe. Nadejście kolejnego globalnego kryzysu Wojny walutowe. Nadejście kolejnego globalnego kryzysu
-
Autor bestsellerowej książki Ekonomia kryzysu uważa, że zmierzamy ku największej katastrofie gospodarczej naszego życia, która nastąpi, jeśli nie stawimy czoła dziesięciu megazagrożeniom. Światowej sławy ekonomista Nouriel Roubini był nazywany Doktorem Zagładą (ang. Dr Doom), dop&...
Megazagrożenia. 10 trendów niebezpiecznych dla naszej przyszłości Megazagrożenia. 10 trendów niebezpiecznych dla naszej przyszłości
(53.57 zł najniższa cena z 30 dni)54.50 zł
74.40 zł(-27%) -
Niniejszy podręcznik ma na celu przybliżyć teoretyczne aspekty procesu nadania sprawozdań finansowych oraz biegłego rewidenta wykonującego zawód zaufania publicznego. Jest on adresowany głównie do studentów kierunku finanse i rachunkowość w celu wykorzystania w ramach wykładów i ćwiczeń z rewizji...(4.00 zł najniższa cena z 30 dni)
4.00 zł
5.00 zł(-20%) -
To opowieść o zemście, władzy, spisku i wielkich pieniądzach. Trzymająca w napięciu od pierwszej do ostatniej strony historia intrygi zorganizowanej przez miliardera, właściciela serwisu PayPal Petera Thiela — z udziałem najbardziej znanego na świecie zapaśnika Hulka Hogana — udowadni...
Anatomia intrygi. Opowieść o spisku wartym miliony dolarów Anatomia intrygi. Opowieść o spisku wartym miliony dolarów
(35.94 zł najniższa cena z 30 dni)17.99 zł
59.90 zł(-70%) -
Witaj, zanurz się w niej i nie utoń. Co więcej – pływaj skutecznie i kieruj innymi tak, by i oni nie utonęli – ani Twoi pracownicy, ani Twoja firma. Termin VUCA odnosi się do działania w świecie XXI wieku, w którym „stare, dobre czasy” przewidywalności, stabilności, równom...
Przywództwo w świecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym środowisku Przywództwo w świecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym środowisku
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Jeśli prowadzisz własną firmę albo pracujesz jako menedżer, z pewnością jesteś zainteresowany, jak osiągnąć ambitne cele. Niełatwo jest jednak znaleźć naprawdę wartościowe porady i wskazówki, a jeszcze trudniej dostosować je do konkretnych potrzeb własnej firmy. Dlatego właśnie powinieneś przeczy...
Nawigator Modelu Biznesowego. 55 modeli, które zrewolucjonizują Twój biznes Nawigator Modelu Biznesowego. 55 modeli, które zrewolucjonizują Twój biznes
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)37.95 zł
69.00 zł(-45%)
O autorze książki
Agnieszka Dejnaka, Stefan Forlicz, Wanda Patrzałek
Agnieszka Dejnaka - doktor hab., prof. nadzw. WSB, absolwentka studiów MBA. Od kilku lat pełni funkcję menedżera kierunku zarządzanie w WSB we Wrocławiu. Prowadzi zajęcia z zakresu e-commerce’u, e-komunikacji marketingowej, analityki biznesowej oraz e-marketingu. Praktyk biznesu oraz trener z zakresu e-marketingu i e-commerce’u. Współpracowała w projektach z zakresu marketingu i e-commerce’u z wieloma firmami polskimi i zagranicznymi. Jest konsultantem firm w zakresie marketingu internetowego, nowych technologii w marketingu i zachowań nabywców w kontekście rozwoju nowych technologii komunikacyjnych. Uczestniczyła w pobytach naukowo-badawczych we Franklin University w Columbus w Stanach Zjednoczonych. Autorka kilku książek naukowych i branżowych oraz kilkudziesięciu artykułów naukowych i branżowych.
Agnieszka Dejnaka, Stefan Forlicz, Wanda Patrzałek - pozostałe książki
-
Idea Biblii e-biznesu zrodziła się z prostej potrzeby stworzenia możliwie kompletnej skarbnicy wiedzy na temat przedsiębiorczości uprawianej w wirtualnym świecie. Wiedza ta, dotychczas zamknięta w wielu książkach oraz rozproszona na tysiącach stron internetowych, bywała przedstawiana selektywnie ...
Biblia e-biznesu Biblia e-biznesu
Marcin Cichoń, Marcin Cisek, Kamil Czopek, Agnieszka Dejnaka, Jacek Dudzic, Maciej Dutko
(54.45 zł najniższa cena z 30 dni)54.45 zł
99.00 zł(-45%) -
Znajdziesz tu czystą esencję wiedzy z zakresu reklamy, która pozwoli Ci poznać podstawy tej dziedziny w ujęciu marketingowym. Informacje przekazywane przez autorkę będziesz w stanie wykorzystać praktycznie — przy zarządzaniu komunikacją w małym przedsiębiorstwie, projektowaniu księgi identy...
Strategia reklamy marki, produktów i usług. Wydanie II rozszerzone Strategia reklamy marki, produktów i usług. Wydanie II rozszerzone
(22.20 zł najniższa cena z 30 dni)20.35 zł
37.00 zł(-45%) -
Oddawana do rąk Czytelników książka ma szczególną wartość w związku z dokonującymi się przeobrażeniami rynkowymi w Polsce, a zwłaszcza rozwojem Internetu i technologii informacyjnych.
Proces podejmowania decyzji zakupowych przez e-konsumentów w kontekście mediów społecznościowych Proces podejmowania decyzji zakupowych przez e-konsumentów w kontekście mediów społecznościowych
(51.85 zł najniższa cena z 30 dni)51.85 zł
61.00 zł(-15%) -
We współczesnych naukach ekonomicznych modele formalne stanowią w zasadzie podstawowe narzędzia badań naukowych.
Zastosowanie metod ilościowych w ekonomii i zarządzaniu Zastosowanie metod ilościowych w ekonomii i zarządzaniu
(54.40 zł najniższa cena z 30 dni)54.40 zł
64.00 zł(-15%) -
Finanse i ubezpieczenia to te gałęzie nauk ekonomicznych, w których modele formalne stanowią w zasadzie podstawowe narzędzia badań naukowych.
Zastosowanie metod ilościowych w finansach i ubezpieczeniach Zastosowanie metod ilościowych w finansach i ubezpieczeniach
(55.25 zł najniższa cena z 30 dni)55.25 zł
65.00 zł(-15%) -
Firma działająca w realiach początku XXI wieku staje przed wieloma wyzwaniami. Jednym z nich jest płynna wymiana informacji z wszystkimi klientami firmy. Tradycyjne metody przestają wystarczać -- coraz częściej obszar działalności nawet małych firm, obejmuje kontrahentów z całego świata. Jak wyko...
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-83-794-1304-1, 9788379413041
- Data wydania ebooka:
-
2012-01-01
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Rozmiar pliku Pdf:
- 23.0MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
Spis treści książki
Wstęp 7
CZĘŚĆ I
Informacja gospodarstwie domowym
Rozdział 1
Uwarunkowania działań informacyjnych członkówgospodarstwa domowego 13
1.1. Rodzaje działań informacyjnych - Stefan Forlicz 13
1.2. Komunikacja z otoczeniem i wewnątrz gospodarstwa domowego - Stefan Forlicz 16
1.3. Typy komunikacji społecznej - Wanda Patrzałek 18
1.4. Koszty i korzyści działań informacyjnych - Stefan Forlicz 21
1.5. Uwarunkowania społeczne i psychiczne - Stefan Forlicz 27
1.6. Aspekty etyczne - Stefan Forlicz 33
1.7. Problemy niepewności zachowania partnera działalności informacyjnej - Stefan Forlicz 34
1.8. Nowoczesne narzędzia komunikacji społecznej ? Agnieszka Dejnaka 37
Rozdział 2
Działania informacyjne polskich gospodarstw domowych 41
2.1. Źródła informacji - Wanda Patrzałek 41
2.2. Reklama jako źródło informacji - Aleksandra Perchla-Włosik 48
2.3. Postrzeganie działań marketingu bezpośredniego jako źródła informacji i reklamy - Aleksandra Perchla-Włosik 52
2.4. Aktywność członków gospodarstwa domowego w pozyskiwaniu informacji - Stefan Forlicz 55
2.5. Wymiana informacji w gospodarstwie domowym - Stefan Forlicz 59
Rozdział 3
Rozwój Internetu jako determinanta zmian społecznych w gospodarstwach domowych 63
3.1. Gospodarstwo domowe a dostęp do Internetu - Agnieszka Dejnaka 64
3.2. Współczesne formy komunikacji i jej zastosowanie w przepływie informacji w gospodarstwie domowym - Agnieszka Dejnaka 70
Rozdział 4
Bariery i zakłócenia komunikacyjne w gospodarstwach domowych 83
4.1. Przyczyny barier komunikacyjnych - Wanda Patrzałek 83
4.2. Rodzaje zaburzeń w przebiegu procesów komunikacyjnych - Wanda Patrzałek 87
CZĘŚĆ II
Podejmowanie decyzji ekonomicznych wgospodarstwie domowym
Rozdział 5
Role grupowe w procesach decyzyjnych gospodarstw domowych 95
5.1. Podejmowanie decyzji grupowych - Wanda Patrzałek 95
5.2. Podział ról w decyzjach zakupowych gospodarstwa domowego - Wanda Patrzałek, Aleksandra Perchla-Włosik 100
Rozdział 6
Sposób podejmowania decyzji a cechy charakteryzujące gospodarstwa domowe 113
6.1. Podejmowanie decyzji w sprawie codziennych zakupów - Stefan Forlicz 113
6.2. Podejmowanie decyzji w sprawie zakupów artykułów trwałego użytku - Stefan Forlicz 118
6.3. Decyzje gospodarstw domowych w procesie zdobywania dochodów - Stefan Forlicz, Wanda Patrzałek 122
6.4. Decyzje finansowe - Stefan Forlicz, Wanda Patrzałek 128
6.5. Decyzje dotyczące kształcenia się - Stefan Forlicz 136
Rozdział 7
Reklama a decyzje zakupowe członków gospodarstw domowych 141
7.1. Deklaracje zakupów ? Aleksandra Perchla-Włosik 141
7.2. Rola reklamy w podejmowaniu decyzji zakupowych przez gospodarstwo domowe - Aleksandra Perchla-Włosik 145
Rozdział 8
Decyzje zakupowe gospodarstw domowych w Internecie 153
8.1. E-commerce w Polsce - Agnieszka Dejnaka 153
8.2. Gospodarstwa domowe a internetowe zakupy - Agnieszka Dejnaka 157
8.3. Zakupy w sklepach internetowych i dystrybucja informacji - Agnieszka Dejnaka 162
8.4. Pozyskiwanie informacji w procesie zakupu internetowego - Agnieszka Dejnaka 167
Rozdział 9
Opinie o produktach wadliwych i aktywność reklamacyjna gospodarstw domowych 175
9.1. Aktywność reklamacyjna gospodarstw domowych w zakresie produktów i usług - Joanna Wardzała-Kordyś 175
9.2. Opinie o produktach wadliwych i możliwości ich reklamacji w świetle badań - Joanna Wardzała-Kordyś 182
9.3. Zachowania gospodarstw domowych w zakresie reklamowania produktów i usług w raportach instytucjonalnych - Joanna Wardzała-Korydyś 188
Zakończenie 197
Bibliografia 199
Źródła internetowe 202
Akty prawne 203
Inne źródła 203
Aneks 1. Kwestionariusz ankietowy 205
Aneks 2. Struktura i liczebność badanych gospodarstw domowych 238
Aneks 3. Scenariusze wywiadów 246
Aneks 4. Raport z przebiegu badań fokusowych 252
Spis tabel 262
Spis rysunków 268
CeDeWu - inne książki
-
Książka jest dziełem znanej na rynku księgarskim spółki autorskiej, której ambicją jest przybliżanie dziejów gospodarczych Polski w sposób budzący zainteresowanie nie tylko wąskiej grupy specjalistów, ale także szerszego grona czytelników...
Dlaczego nie jesteśmy bogaci? Dystans gospodarki polskiej do zchodnioeuropejskiej. Wydanie II Dlaczego nie jesteśmy bogaci? Dystans gospodarki polskiej do zchodnioeuropejskiej. Wydanie II
(39.95 zł najniższa cena z 30 dni)39.95 zł
47.00 zł(-15%) -
Publikacja to zbiór opracowań na temat aktualnych, ważnych problemów prawnych występujących na rynku energii.(46.75 zł najniższa cena z 30 dni)
46.75 zł
55.00 zł(-15%) -
Przedstawione w nim rozważania mają na celu podjęcie dyskusji na temat aktualnych problemów z zakresu rachunkowości i bankowości.
Rachunkowość i bankowość XXI wieku. Zainteresowania młodego pokolenia. Tom 6 Rachunkowość i bankowość XXI wieku. Zainteresowania młodego pokolenia. Tom 6
(45.05 zł najniższa cena z 30 dni)45.05 zł
53.00 zł(-15%) -
During its entire history, the world has never changed as quickly as it is today. Customers' expectations, as well as widely understood conditions of doing business, are changing continuously.
The Concept of a Comprehensive Approach to Knowledge Management in the Organization The Concept of a Comprehensive Approach to Knowledge Management in the Organization
(65.45 zł najniższa cena z 30 dni)66.31 zł
77.00 zł(-14%) -
Koniec roku to czas, w którym porządkujemy i podsumowujemy cały rok. Bank Spółdzielczy należy do instytucji finansowych, które zgodnie z ustawą o rachunkowości sporządzają roczne sprawozdanie finansowe.(84.15 zł najniższa cena z 30 dni)
84.15 zł
99.00 zł(-15%) -
Zarówno w teorii, jak i w praktyce funkcjonuje przekonanie, iż marketing jest tą dziedziną działalności, której efekty najtrudniej jest zmierzyć, a co za tym idzie, niezwykle trudno udowodnić jest zyskowność działań podejmowanych w tym zakresie.(43.35 zł najniższa cena z 30 dni)
43.35 zł
51.00 zł(-15%) -
In this research work, Author focus on the analysis of the trade relationships between European Union and People Republic China.
European Union - China. Trade Relationships. In the 70 years of born anniversary and 47 years of scientific work European Union - China. Trade Relationships. In the 70 years of born anniversary and 47 years of scientific work
(91.26 zł najniższa cena z 30 dni)91.71 zł
108.00 zł(-15%) -
Niniejsza publikacja omawia zasady prawidłowego gospodarowania składnikami majątku w jednostce budżetowej wraz z kompletną dokumentacją.
Gospodarka majątkiem jednostki budżetowej. Wydanie II Gospodarka majątkiem jednostki budżetowej. Wydanie II
(83.30 zł najniższa cena z 30 dni)83.30 zł
98.00 zł(-15%) -
W monografii przedstawiono metody oraz narzędzia wspomagające zarządzanie eksploatacją infrastruktury technicznej i utrzymaniem ruchu w obiekcie szpitalnym.
Infrastruktura techniczna w szpitalu. Wspomaganie procesów eksploatacji. Wydanie II Infrastruktura techniczna w szpitalu. Wspomaganie procesów eksploatacji. Wydanie II
(34.85 zł najniższa cena z 30 dni)34.85 zł
41.00 zł(-15%) -
This book explores an important but often neglected aspect of a firm's finances: trade credit management (TCM). When firms offering credit to each other so purchases can be made on open account it is a vital source of business-to-business credit flows.
Keeping the cash flowing. The principles and practice of modern trade credit management in Poland's market economy Keeping the cash flowing. The principles and practice of modern trade credit management in Poland's market economy
(84.15 zł najniższa cena z 30 dni)85.34 zł
99.00 zł(-14%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.


Oceny i opinie klientów: Działalność informacyjna członków gospodarstwa domowego i jego decyzje ekonomiczne Agnieszka Dejnaka, Stefan Forlicz, Wanda Patrzałek (0)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.