Harvard Business Review. Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 200
- Druk:
- oprawa twarda
Opis książki: Harvard Business Review. Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych
Złożony proces formowania odporności
Jedną z cech szczególnie cenionych wśród kadry menedżerskiej jest odporność. Od przywódców oczekuje się, że będą potrafili skutecznie radzić sobie w sytuacjach zwiększonego psychicznego nacisku. W cenie są zatem profesjonalne narzędzia umożliwiające wyćwiczenie skutecznych reakcji, dzięki którym w każdej chwili możliwe będzie zmierzenie się z nadchodzącym kryzysem. Podobnie rzecz ma się w przypadku organizacji. By móc utrzymać się na rynku i święcić kolejne sukcesy, muszą one zdobyć umiejętność stawiania na wartości budujące wokół nich taką barierę ochronną, która jednocześnie nie będzie ograniczać ich rozwoju.
Kolejna pozycja przygotowana przez Harvard Business School Press jest lekturą niezwykle inspirującą. Opierając się na metodach zbadanych empirycznie, tworzy model, z którego z powodzeniem może skorzystać każdy menedżer szukający sposobów trwałego wzmocnienia swojej firmy.
- Bolesne doświadczenia w karierze lidera.
- Umiejętność przetrwania w toksycznych warunkach.
- Prowadzenie zwycięskich bitew w ekstremalnych sytuacjach.
- Zdobywanie praktyki w trudnych chwilach i stawanie się wybitnym przywódcą.
"Harvard Business Review. Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych" to zbiór artykułów dostarczających specjalistom i menadżerom na różnych szczeblach kariery cennej wiedzy, pozwalającej im zwiększyć konkurencyjność na współczesnym rynku. Międzynarodowej sławy autorytety, posiadające długoletnie doświadczenie w dziedzinie zarządzania, a także młode gwiazdy oferują nieocenione źródło dogłębnie przeanalizowanych danych oraz świeżych pomysłów. Wydawnictwo zostało już docenione przez najwybitniejszą kadrę menadżerską organizacji rozproszonych po całym świecie.
Wybrane bestsellery
-
Funkcjonujemy w rzeczywistości, którą cechują wysoka zmienność i niepewność. Otoczenie biznesowe i społeczne przedsiębiorstw w Polsce i na świecie jest złożone, bardzo niejednoznaczne ― o wiele bardziej, niż miało to miejsce jeszcze trzydzieści, dwadzieścia, a nawet dziesięć lat temu. Dlate...
Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw
(32.94 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Znasz zasadę 80/20? Zgodnie z nią 20 procent przyczyn czy też wkładu w przedsięwzięcie przekłada się na 80 procent uzyskanych wyników. Zbyt wiele czasu bowiem poświęcamy szczegółom, zamiast skupić się na tym, co naprawdę ważne. Przekonaj się, że kiedy wprowadzisz w życie zasadę 80/20, Twoja efekt...
Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem
(23.94 zł najniższa cena z 30 dni)25.92 zł
39.90 zł(-35%) -
Oto zwięzły i praktyczny przewodnik po usłudze GA4 i jej integracji z chmurą. Szczególnie skorzystają z niego analitycy danych, biznesu i marketingu. Opisano tu wszystkie istotne kwestie dotyczące tego nowego, potężnego modelu analitycznego. Szczególną uwagę poświęcono bardziej zaawansowanym funk...
Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Kto stoi na czele organizacji i stara się skutecznie nią kierować, doskonale wie, że wiąże się to z koniecznością pokonywania różnego rodzaju wyzwań. Szefowanie nigdy nie było łatwe, jednak szczególnie ostatnie lata, w których doświadczyliśmy pandemii, wojny, kryzysu energetycznego, masowych zmia...
Taktyki sił zbrojnych w życiu i biznesie. Skuteczność - reputacja - wpływ Taktyki sił zbrojnych w życiu i biznesie. Skuteczność - reputacja - wpływ
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Odpowiedzi na to pytanie udzielił Dale Carnegie dziesiątki lat temu. W tej książce, pełnej praktycznych rad i przykładów zaczerpniętych z życia najznakomitszych liderów, znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz, aby stać się efektywnym, inspirującym liderem. Nauczysz się posługiwać narzędziami i t...
Sztuka przywództwa. Jak być liderem i budować wyjątkowo skuteczne zespoły Sztuka przywództwa. Jak być liderem i budować wyjątkowo skuteczne zespoły
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)31.85 zł
49.00 zł(-35%) -
Jedną z głównych umiejętności szefa jest zdolność do takiego delegowania zadań, by były one wykonywane na odpowiednim, wymaganym przez przełożonego poziomie. Dokładnie, z oczekiwanym wynikiem, ale także z zaangażowaniem. Tyle teorii. W praktyce bowiem często jest tak, że to, co menedżer spokojnie...
Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Przewodnik, który trzymasz w ręku, powstał właśnie po to, by zasypać otchłań między działem HR i pozostałymi dywizjami organizacji w procesie transformacji. Kate ma nadzieję, że dzięki książce uda jej się pomóc zarówno osobom przeprowadzającym transformację, jak i działom HR firm i organizacji. W...
Kompetentny Scrum Master. Przewodnik po rozwoju Scrum Masterów i Agile Coachów dla HR, zarządzających oraz samych zainteresowanych Kompetentny Scrum Master. Przewodnik po rozwoju Scrum Masterów i Agile Coachów dla HR, zarządzających oraz samych zainteresowanych
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Dowiesz się, jak inspirować, przyciągać i zatrzymywać przy sobie wspaniałych ludzi, pisać niezawodny biznesplan, identyfikować wymagania rynku, tworzyć wyróżniający się plan marketingowy, przywiązywać klientów do siebie i stale poprawiać ich obsługę. Nauczysz się szeregu prostych, praktycznych i ...
Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
By zrozumieć założenia Porozumienia bez Przemocy, trzeba po pierwsze wyjaśnić, na czym ono bazuje i jak rozumie dwa kluczowe dla siebie pojęcia. Są to empatia, definiowana jako pełna skupienia obecność, i konflikt, który jest tu po prostu spotkaniem odmiennych strategii radzenia sobie z życiem. P...
KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej
(26.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.18 zł
44.90 zł(-35%) -
Ta książka pomoże Ci odkryć jedną z największych tajemnic sukcesu, zawiera bowiem opis strategii umożliwiającej doświadczanie wolności, spełnienia i radości z osiągania najbardziej ambitnych celów. Dowiesz się, że nie musisz samemu zajmować się wszystkim, jeśli tylko znajdziesz odpowiednie osoby ...
Nie JAK, lecz KTO. Osiąganie ambitniejszych celów dzięki pracy zespołowej Nie JAK, lecz KTO. Osiąganie ambitniejszych celów dzięki pracy zespołowej
(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)14.90 zł
49.00 zł(-70%)
Ebooka "Harvard Business Review. Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Harvard Business Review. Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Harvard Business Review. Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Harvard Business Review. Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych (1) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: proto.pl Małgorzata DrzewieckaRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
„Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych” jest zbiorem artykułów opublikowanych przez Harvard Business Review. Wybrani przez wydawnictwo autorzy przybliżają czytelnikowi szeroki temat „kryzysów” w świecie biznesu. Po bliższym zapoznaniu się z treścią artykułów okazuje się, że dotyczą one nie tyle gotowych recept i strategii, co roli człowieka w opanowaniu niespodziewanej i dynamicznej sytuacji. Ludzi, którzy w nieprzewidzianych okolicznościach, wiedzą, co mają zrobić i jakie decyzje podjąć, kiedy czasu brak. Autorzy wybranych tekstów to cenieni profesjonaliści, którzy swoje spostrzeżenia opierają na prawdziwych przykładach i specjalistycznych badaniach. Ich zdaniem, w sytuacjach kryzysowych nie wystarczy bogate biznesowe doświadczenie oraz dobra edukacja. Główną i decydującą rolę odgrywa tu zdolność organizacji/firmy do szybkiej reakcji oraz cechy osobowości osoby zarządzającej (przywódcy). Autorzy jednego z artykułów „Liderzy rodzą się w tyglu trudnych doświadczeń” (W.E.Bennis i R.J.Thomas) uważają, że dobry przywódca będzie umiał stawić czoła trudnym sytuacjom, kiedy posiada zdolność do zarażania innych wiarą w sens niemiłych wydarzeń, wyjątkowy dar przekonywania, etyczną integralność (mocny system wartości) oraz najważniejszą cechę - „zdolność do adaptacji”. Uwagę zwraca też artykuł „Wrogowie zaufania” (R.Galdolf i A. Seibold Drapeau) nawiązujący do sytuacji, w których zaufanie zostaje nadszarpnięte wewnątrz firmy i wyjaśniający dlaczego do takich sytuacji dochodzi. „Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych”, choć jest zbiorem artykułów opublikowanych w większości w 2002 roku, jest ciekawym spojrzeniem na rolę przywódców w firmie w trudnych niecodziennych wydarzeniach. Uświadamia, jak pewne cechy charakteru są niezbędne, by przetrwać.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Harvard Business Review on Building Personal and Organizational Resilience
- Tłumaczenie:
- Ewa Borówka
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-0910-9, 9788324609109
- Data wydania książki drukowanej:
- 2007-11-06
- Format:
- A5
- Numer z katalogu:
- 3890
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Zarządzanie
- Serie wydawnicze: Harvard Business Press VIP
Spis treści książki
Na czym polega odporność (7)
DIANE L. COUTU
Przywództwo w bolesnych chwilach (27)
JANE E. DUTTON, PETER J. FROST,
MONICA C. WORLINE, JACOBA M. LILIUS
I JASON M. KANOV
Liderzy rodzą się w tyglu trudnych doświadczeń (49)
WARREN E. BENNIS I ROBERT J. THOMAS
Podręcznik przetrwania dla przywódców (71)
RONALD A. HEIFETZ I MARTY LINSKY
Toksykolog emocjonalny (99)
PETER FROST I SANDRA ROBINSON
Przywództwo w strefie walki (129)
WILLIAM G. PAGONIS
11 września 2001 roku (153)
JEFFREY W. GREENBERG
Wrogowie zaufania (175)
ROBERT GALFORD I ANNE SEIBOLD DRAPEAU
O autorach (193 )
Oceny i opinie klientów: Harvard Business Review. Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych Harvard Business School Press (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.