Harvard Business Review. Zarządzanie wzrostem przychodów
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 208
- Druk:
- oprawa twarda
Opis książki: Harvard Business Review. Zarządzanie wzrostem przychodów
Prawdziwe przypadki firm, innowacyjne koncepcje
oraz narzędzia stosowane w organizacjach na całym świecie
Są firmy, które z biegiem czasu zmieniają się w ociężałe molochy. Inne natomiast nieustannie wchodzą na nowe rynki, przejmując funkcjonujące tam organizacje i ich produkty. Kolejne znowu, znajdują dla siebie nieodkryte nisze w istniejących branżach. Które strategie wzrostu są dobre? Czy opłaca się wprowadzać nowe produkty tylko po to, by odbierały rynek tym poprzednim? Jak zapewnić wzrost, gdy firma obcina budżet na inwestycje?
Autorzy zebranych tu artykułów przedstawiają recepty na wzrost, przetestowane w korporacjach działających w branżach starego i nowego przemysłu. Przytaczają wypowiedzi specjalistów do spraw zarządzania, którzy zapewnili swoim firmom dwucyfrowe tempo wzrostu, mimo niesprzyjających okoliczności rynkowych. Opisują prawdziwe przypadki firm utrzymujących się od lat na drodze szybkiego wzrostu przychodów.
Artykuły zawarte w niniejszym zbiorze w wersji oryginalnej ukazały się w Harvard Business Review -- cenionym przez menedżerów, naukowców i przedsiębiorców czasopiśmie, które wydaje jeden z najbardziej prestiżowych uniwersytetów na świecie. Ich autorzy -- zarówno wybitni teoretycy, którzy określili w swych pracach kształt nowych dziedzin nauki, jak i wschodzące gwiazdy o świeżym spojrzeniu na problem wzrostu -- omawiają koncepcje, które jutro mogą stać się częścią Twojego otoczenia rynkowego.
- Siła monopolu -- przypadek hiperwzrostu korporacji Amgen w sektorze nowych leków,
- Tanie innowacje, które procentują -- jak szybko testować nowe pomysły,
- Odświeżane hity -- przedstaw stare produkty w nowym świetle,
- Wzrost organiczny i przez przejęcia -- poznaj mocne i słabe strony obu strategii,
- Wzór na rentowność -- jak osiągać zysk w przypadku nietrafionych produktów,
- Programy wzrostu w globalnych korporacjach -- doświadczenia takich firm, jak: Siemens, Bank of America, NASDAQ Stock Market.
Wybrane bestsellery
-
Czy wiesz, czym są ETF-y (z ang. exchange traded funds)? Tym akronimem, coraz popularniejszym w świecie finansów, określa się produkty, które można umieścić między tradycyjnymi funduszami inwestycyjnymi a akcjami. Z roku na rok rośnie grono zwolenników ETF-ów ― zarówno za granicą, jak i w P...
ETF-y, czyli działasz lokalnie, zarabiasz globalnie. Kompleksowy przewodnik dla polskiego inwestora ETF-y, czyli działasz lokalnie, zarabiasz globalnie. Kompleksowy przewodnik dla polskiego inwestora
(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Funkcjonujemy w rzeczywistości, którą cechują wysoka zmienność i niepewność. Otoczenie biznesowe i społeczne przedsiębiorstw w Polsce i na świecie jest złożone, bardzo niejednoznaczne ― o wiele bardziej, niż miało to miejsce jeszcze trzydzieści, dwadzieścia, a nawet dziesięć lat temu. Dlate...
Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw
(32.94 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Znasz zasadę 80/20? Zgodnie z nią 20 procent przyczyn czy też wkładu w przedsięwzięcie przekłada się na 80 procent uzyskanych wyników. Zbyt wiele czasu bowiem poświęcamy szczegółom, zamiast skupić się na tym, co naprawdę ważne. Przekonaj się, że kiedy wprowadzisz w życie zasadę 80/20, Twoja efekt...
Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem
(23.94 zł najniższa cena z 30 dni)25.92 zł
39.90 zł(-35%) -
Dzięki tej książce przekonasz się, że nic, co dotyczy zarabiania, inwestowania i rozsądnego wydawania pieniędzy, już od dawna nie jest tajemnicą. Dowiesz się, jakie mity o pieniądzach wciąż funkcjonują w społeczeństwie, i zajmiesz się prawami dotyczącymi finansów. Pozwoli Ci to na zakończenie w o...
Bądź bogaty. Teraz! Zarabiaj więcej, szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej Bądź bogaty. Teraz! Zarabiaj więcej, szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Niektórzy lekarze w obliczu zagrożenia nie poddają się terapiom, które ordynują pacjentom. Podobnie jest z doradcami finansowymi — najczęściej nie korzystają z produktów, które polecają klientom. Sytuację komplikuje prosty, choć przemilczany fakt, że nie istnieje jedyny właściwy sposób inwe...
Jak inwestować swoje pieniądze. Eksperci finansowi ujawniają skuteczne sposoby lokowania i wydawania pieniędzy Jak inwestować swoje pieniądze. Eksperci finansowi ujawniają skuteczne sposoby lokowania i wydawania pieniędzy
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Oto zwięzły i praktyczny przewodnik po usłudze GA4 i jej integracji z chmurą. Szczególnie skorzystają z niego analitycy danych, biznesu i marketingu. Opisano tu wszystkie istotne kwestie dotyczące tego nowego, potężnego modelu analitycznego. Szczególną uwagę poświęcono bardziej zaawansowanym funk...
Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Kto stoi na czele organizacji i stara się skutecznie nią kierować, doskonale wie, że wiąże się to z koniecznością pokonywania różnego rodzaju wyzwań. Szefowanie nigdy nie było łatwe, jednak szczególnie ostatnie lata, w których doświadczyliśmy pandemii, wojny, kryzysu energetycznego, masowych zmia...
Taktyki sił zbrojnych w życiu i biznesie. Skuteczność - reputacja - wpływ Taktyki sił zbrojnych w życiu i biznesie. Skuteczność - reputacja - wpływ
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Odpowiedzi na to pytanie udzielił Dale Carnegie dziesiątki lat temu. W tej książce, pełnej praktycznych rad i przykładów zaczerpniętych z życia najznakomitszych liderów, znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz, aby stać się efektywnym, inspirującym liderem. Nauczysz się posługiwać narzędziami i t...
Sztuka przywództwa. Jak być liderem i budować wyjątkowo skuteczne zespoły Sztuka przywództwa. Jak być liderem i budować wyjątkowo skuteczne zespoły
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)31.85 zł
49.00 zł(-35%) -
Jedną z głównych umiejętności szefa jest zdolność do takiego delegowania zadań, by były one wykonywane na odpowiednim, wymaganym przez przełożonego poziomie. Dokładnie, z oczekiwanym wynikiem, ale także z zaangażowaniem. Tyle teorii. W praktyce bowiem często jest tak, że to, co menedżer spokojnie...
Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Przewodnik, który trzymasz w ręku, powstał właśnie po to, by zasypać otchłań między działem HR i pozostałymi dywizjami organizacji w procesie transformacji. Kate ma nadzieję, że dzięki książce uda jej się pomóc zarówno osobom przeprowadzającym transformację, jak i działom HR firm i organizacji. W...
Kompetentny Scrum Master. Przewodnik po rozwoju Scrum Masterów i Agile Coachów dla HR, zarządzających oraz samych zainteresowanych Kompetentny Scrum Master. Przewodnik po rozwoju Scrum Masterów i Agile Coachów dla HR, zarządzających oraz samych zainteresowanych
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%)
Ebooka "Harvard Business Review. Zarządzanie wzrostem przychodów" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Harvard Business Review. Zarządzanie wzrostem przychodów" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Harvard Business Review. Zarządzanie wzrostem przychodów" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Harvard Business Review. Zarządzanie wzrostem przychodów (1) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: CEO Zbigniew Grzegorzewski, 05/2008Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Przejęcie albo alians. Oto osiem artykułów o strategiach wzrostu, zebranych w jedną książkę. Najciekawszy dotyczy dylematu, jak wybierać pomiędzy przejęciem a aliansem strategicznym. Inny niż w wielu książkach jest podział na rodzaje tak pożądanych synergii. Firmy mogą uzyskać synergię modułową, gdy zarządzają swoimi zasobami niezależnie, ale łączą je, by osiągnąć określone cele w zakresie wzrostu zyskowności (Hewlett--Packard i Microsoft połączyły umiejętności integracji systemów obu firm z wiedzą na temat oprogramowania, aby stworzyć rozwiązania technologiczne dla małych i dużych przedsiębiorstw). Synergia sekwencyjna polega na wykonaniu jakiegoś zadania przez jedną firmę, żeby druga wykorzystywała te rezultaty. Synergia nazwana tu wzajemną jest najbardziej znana i najczęściej wykorzystywana: firmy łączą swe zasoby (by osiągnąć efekt 2 + 2 = 5). Tu jednak autorzy przestrzegają przed podobną konsekwencją akwizycji, jeżeli firma przejmowana posiada głównie zasoby miękkie, gdyż pracownicy mają poczucie utraty wolności. Do takich negatywnych skutków doprowadziło przejęcie Montgomery Securities przez NationsBank (obecnie Bank of America). Nadwyżki przychodów można wykorzystać do osiągnięcia efektu ekonomii skali albo dla obniżenia kosztów, decydując się na ich eliminację. Jeżeli zasoby są duże, lepszą strategią będzie fuzja bądź przejęcie. Autorzy w ciekawy sposób zestawili czynniki wyboru ze strategią działania. Jeżeli oczekiwana jest synergia modułowa bądź sekwencyjna, to zalecany jest alians. Gdy duże efekty ma dać synergia wzajemna - przejęcie. Przy wysokim stopniu niepewności rynku lepszym wyjściem jest przejęcie. Jeżeli poziom konkurencji o zasoby jest niski (bądź średni) wybór strategii powinien prowadzić do aliansu. Polecam także rozdział pt. Nowatorstwo w sferze wartości". Zawiera liczne studia przypadków, co jest mocną stroną książki.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Harvard Business Review on Top-line Growth
- Tłumaczenie:
- Michał Lipa
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-246-0264-X, 832460264X
- Data wydania książki drukowanej:
- 2006-09-19
- Format:
- A5
- Numer z katalogu:
- 2989
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Finanse
Zarządzanie
- Serie wydawnicze: Harvard Business Press VIP
Spis treści książki
Czas na wzrost
Wywiad z dyrektorem generalnym firmy Amgen, Kevinem Sharerem (7)
Paul Hemp
Wzrost za małe pieniądze (33)
Gary Hamel i Gary Getz
Darwin i Demon
Innowacja w rozwiniętych firmach (57)
Geoffrey A. Moore
Jak efektywnie sprzedawać zamożnym klientom (71)
Paul F. Nunes, Brian A. Johnson I R. Timothy S. Breene
Jak wybrać między przejęciem a aliansem strategicznym? (101)
Jeffrey H. Dyer, Prashant Kale I Harbir Singh
Jak zarobić możliwie najwięcej na swoich klientach? (121)
Jacquelyn S. Thomas, Werner Reinartz I V. Kumar
Jak dyrektorzy zarządzają programami wzrostu? (143)
Kenneth W. Freeman, George Nolen, John Tyson,
Kenneth D. Lewis, Robert Greifeld,
Wprowadzenie: Ranjay Gulati
Nowatorstwo w sferze wartości
Logika strategii wysokiego wzrostu (167)
W. Chan Kim i Renée Mauborgne
O autorach (199)
Oceny i opinie klientów: Harvard Business Review. Zarządzanie wzrostem przychodów Harvard Business School Press (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.