Harvard Business Review. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
- Ocena:
- 4.0/6 Opinie: 1
- Stron:
- 240
- Druk:
- oprawa miękka
Opis książki: Harvard Business Review. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Współczesne przedsiębiorstwa bywają potężniejsze od niektórych państw. Są także od nich bogatsze, lepiej zarządzane i bardziej wpływowe. To one tworzą sytuację gospodarczą, wyznaczają nowe style zachowań konkurencyjnych, a niejednokrotnie oddziałują także i na politykę. Jednak skoro u podstaw ich powstania leżą powiększanie zysków i gromadzenie zasobów, jaką rzeczywistość społeczną mają szansę nam wykreować?
Autorami zebranych tu artykułów są Michael E. Porter oraz C.K. Prahalad -- najlepsi światowi specjaliści w dziedzinie konkurencyjności firm oraz możliwości finansowych związanych z "najniższą warstwą piramidy", czyli największą, ale najuboższą grupą socjoekonomiczną. Wskazują oni współczesnym menedżerom korzyści płynące z zaangażowania w sprawy społeczne. Otwierają oczy na potencjał tkwiący w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań i technologii w celu zaspokojenia potrzeb socjalnych. Zdradzają sposoby odnoszenia sukcesu na nowych rynkach dzięki marketingowi promującemu postawy obywatelskie.
- Zarabianie na biednych -- kiedy ubodzy stają się klientami.
- Czysta filantropia czy czysty biznes -- zarabianie dobroczynnością.
- Handel tworzący dobrobyt -- globalizacja przynosząca korzyści.
- Przywódcza rola przedsiębiorstw -- nowy model zachowań prospołecznych.
- Zaangażowanie społeczne przewagą konkurencyjną -- Cisco Networking Academy Program.
"Harvard Business Review. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw" to zbiór artykułów, które w wersji oryginalnej ukazały się w Harvard Business Review -- cenionym przez menedżerów, naukowców i przedsiębiorców czasopiśmie, wydawanym przez jeden z najbardziej prestiżowych uniwersytetów na świecie. Niniejszy zbiór zawiera przełomowe koncepcje, wiodące myśli i studia przypadków autorstwa doświadczonych ekspertów w dziedzinie zarządzania.
"Etyka w biznesie pełni funkcję podobną do kodeksu drogowego. Nie wszyscy go przestrzegają, ale gdyby go nie było, na drogach zapanowałby chaos."nowa filozofia w biznesie
Wybrane bestsellery
-
Funkcjonujemy w rzeczywistości, którą cechują wysoka zmienność i niepewność. Otoczenie biznesowe i społeczne przedsiębiorstw w Polsce i na świecie jest złożone, bardzo niejednoznaczne ― o wiele bardziej, niż miało to miejsce jeszcze trzydzieści, dwadzieścia, a nawet dziesięć lat temu. Dlate...
Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw
(32.94 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Znasz zasadę 80/20? Zgodnie z nią 20 procent przyczyn czy też wkładu w przedsięwzięcie przekłada się na 80 procent uzyskanych wyników. Zbyt wiele czasu bowiem poświęcamy szczegółom, zamiast skupić się na tym, co naprawdę ważne. Przekonaj się, że kiedy wprowadzisz w życie zasadę 80/20, Twoja efekt...
Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem
(23.94 zł najniższa cena z 30 dni)25.92 zł
39.90 zł(-35%) -
Oto zwięzły i praktyczny przewodnik po usłudze GA4 i jej integracji z chmurą. Szczególnie skorzystają z niego analitycy danych, biznesu i marketingu. Opisano tu wszystkie istotne kwestie dotyczące tego nowego, potężnego modelu analitycznego. Szczególną uwagę poświęcono bardziej zaawansowanym funk...
Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Kto stoi na czele organizacji i stara się skutecznie nią kierować, doskonale wie, że wiąże się to z koniecznością pokonywania różnego rodzaju wyzwań. Szefowanie nigdy nie było łatwe, jednak szczególnie ostatnie lata, w których doświadczyliśmy pandemii, wojny, kryzysu energetycznego, masowych zmia...
Taktyki sił zbrojnych w życiu i biznesie. Skuteczność - reputacja - wpływ Taktyki sił zbrojnych w życiu i biznesie. Skuteczność - reputacja - wpływ
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Odpowiedzi na to pytanie udzielił Dale Carnegie dziesiątki lat temu. W tej książce, pełnej praktycznych rad i przykładów zaczerpniętych z życia najznakomitszych liderów, znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz, aby stać się efektywnym, inspirującym liderem. Nauczysz się posługiwać narzędziami i t...
Sztuka przywództwa. Jak być liderem i budować wyjątkowo skuteczne zespoły Sztuka przywództwa. Jak być liderem i budować wyjątkowo skuteczne zespoły
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)31.85 zł
49.00 zł(-35%) -
Jedną z głównych umiejętności szefa jest zdolność do takiego delegowania zadań, by były one wykonywane na odpowiednim, wymaganym przez przełożonego poziomie. Dokładnie, z oczekiwanym wynikiem, ale także z zaangażowaniem. Tyle teorii. W praktyce bowiem często jest tak, że to, co menedżer spokojnie...
Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Przewodnik, który trzymasz w ręku, powstał właśnie po to, by zasypać otchłań między działem HR i pozostałymi dywizjami organizacji w procesie transformacji. Kate ma nadzieję, że dzięki książce uda jej się pomóc zarówno osobom przeprowadzającym transformację, jak i działom HR firm i organizacji. W...
Kompetentny Scrum Master. Przewodnik po rozwoju Scrum Masterów i Agile Coachów dla HR, zarządzających oraz samych zainteresowanych Kompetentny Scrum Master. Przewodnik po rozwoju Scrum Masterów i Agile Coachów dla HR, zarządzających oraz samych zainteresowanych
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Dowiesz się, jak inspirować, przyciągać i zatrzymywać przy sobie wspaniałych ludzi, pisać niezawodny biznesplan, identyfikować wymagania rynku, tworzyć wyróżniający się plan marketingowy, przywiązywać klientów do siebie i stale poprawiać ich obsługę. Nauczysz się szeregu prostych, praktycznych i ...
Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
By zrozumieć założenia Porozumienia bez Przemocy, trzeba po pierwsze wyjaśnić, na czym ono bazuje i jak rozumie dwa kluczowe dla siebie pojęcia. Są to empatia, definiowana jako pełna skupienia obecność, i konflikt, który jest tu po prostu spotkaniem odmiennych strategii radzenia sobie z życiem. P...
KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej
(26.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.18 zł
44.90 zł(-35%) -
Ta książka pomoże Ci odkryć jedną z największych tajemnic sukcesu, zawiera bowiem opis strategii umożliwiającej doświadczanie wolności, spełnienia i radości z osiągania najbardziej ambitnych celów. Dowiesz się, że nie musisz samemu zajmować się wszystkim, jeśli tylko znajdziesz odpowiednie osoby ...
Nie JAK, lecz KTO. Osiąganie ambitniejszych celów dzięki pracy zespołowej Nie JAK, lecz KTO. Osiąganie ambitniejszych celów dzięki pracy zespołowej
(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)14.90 zł
49.00 zł(-70%)
Ebooka "Harvard Business Review. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Harvard Business Review. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Harvard Business Review. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Harvard Business Review. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw (3) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: alebank.plRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Zbiór artykułów, które w wersji oryginalnej ukazały się w "Harvard Business Review". Autorami są m.in. Michael E. Porter oraz C.K. Prahalad, światowi specjaliści w dziedzinie konkurencyjności firm oraz możliwości finansowych związanych z grupami najbiedniejszych obywateli. W artykułach można znaleźć na przykład konkretne porady, jak przedsiębiorstwa mogą zarabiać na najuboższych grupach społecznych, nie krzywdząc ich jednocześnie i nie prowadząc do zepchnięcia na margines życia społecznego i gospodarczego. Pokazano potencjał tkwiący w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań i technologii w celu zaspakajania potrzeb socjalnych.
-
Recenzja: CEO 04/2008Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Książka ta zawiera osiem artykułów różnych autorów, a dotyczą one społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. To zaleta, bo chociaż jest to tematyka słuszna, jednak najczęściej bywa banalnie opisywana. Tym razem tak nie jest, choć niektóre z rozdziałów książki powstały przed kilku laty. Ponieważ pośród ulubionych książek mam na swej domowej półce Przewagę konkurencyjną" M. E. Portera, bez wahania zacząłem od rozdziału jego współautorstwa. Opis rzeczywistości jest taki: filantropijna działalność przedsiębiorstw wyraźnie słabnie. Dlaczego Szefowie firm coraz częściej znajdują się między miotem a kowadłem. Wysłuchują wołania o coraz większą społeczną odpowiedzialność biznesu, a jednocześnie znajdują się pod ogromną presją inwestorów oczekujących maksymalizacji krótkookresowych zysków. Aktualny pozostaje problem, jak trafnie postępować, zarządzając firmą. Zapewne co najmniej unikając podstawowych błędów. Zamiast budować swą przewagę konkurencyjną przez działalność charytatywną, niektóre firmy osiągają przeciwny efekt: potentat tytoniowy Philip Morris wydał w 1999 r. 75 mln USD na dobroczynność, a zaraz potem 100 mln USD na kampanię reklamową służącą promocji firmy jako ofiarodawcy, ujawniając tym samym prawdziwe motywy swego postępowania.
-
Recenzja: Rzeczpospolita KAP, 03/2008Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Autorzy artykułów opublikowanych wcześniej w Harvard Business Review", a zebranych teraz w książce, przypominają, że współczesne przedsiębiorstwa bywają potężniejsze i bogatsze od niektórych państw. Zastanawiają się więc nad tym, jaką rzeczywistość społeczną mogą wykreować takie podmioty. Michael E. Porter czy CK. Prahald, specjaliści w dziedzinie konkurencyjności firm, wskazują np. menedżerom korzyści płynące z zaangażowania w sprawy społeczne. Według autorów marketing promujący postawy obywatelskie to obecnie najlepszy sposób na podbicie najbiedniejszych rynków świata. W zaangażowaniu społecznym widzą przewagę konkurencyjną, a w globalizacji dobrobyt przynoszący ogromne korzyści zarówno biednym, jak i bogatym. Międzynarodowe przedsiębiorstwa mogą bowiem znacznie poprawić jakość życia wielu ludzi, pobudzając handel i rozwój w najniższej warstwie piramidy gospodarczej.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Harvard Business Review on Corporate Responsibility
- Tłumaczenie:
- Michał Lipa
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-0907-9, 9788324609079
- Data wydania książki drukowanej:
- 2007-12-05
- Format:
- A5
- Numer z katalogu:
- 3865
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Zarządzanie
- Serie wydawnicze: Harvard Business Press VIP
Spis treści książki
Jak obsługiwać biednych i dobrze na tym zarabiać? (7)
C.K. PRAHALAD I ALLEN HAMMOND
Filantropia przedsiębiorstwa
jako źródło przewagi konkurencyjnej (35)
MICHAEL E. PORTER I MARK R. KRAMER
Jaki jest cel istnienia firm? (73)
CHARLES HANDY
Macierz prawości (93)
ROGER L. MARTIN
Ścieżka kyosei (117)
RYUZABURO KAKU
Czy osoba prawna może mieć świadomość? (143)
KENNETH E. GOODPASTER I JOHN B. MATTHEWS, JR.
Nowy model filantropii przedsiębiorstw (169)
CRAIG SMITH
Od powierzchownych zmian
do poważnych transformacji (205)
ROSABETH MOSS KANTER
O autorach (233 )
Oceny i opinie klientów: Harvard Business Review. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw Harvard Business School Press (1) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(0)
(0)
(1)
(0)
(0)
(0)