Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych. Studia przypadków
- Autorzy:
- Wojciech Grzegorczyk, Kamila Szymańska
- Wydawnictwo:
- Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 180
-
PDF
Opis książki: Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych. Studia przypadków
W publikacji przedstawiono dwanaście studiów przypadków, opisujących działania wybranych przedsiębiorstw z różnych branż w ramach ich marketingowej strategii internacjonalizacji. Autorzy omówili problemy strategii marketing-mix na rynkach zagranicznych, tj. doboru instrumentów marketingowych, ich wzajemnych relacji i roli orientacji internacjonalizacyjnej w strategii marketingowej. Ze względu na różnorodność przedsiębiorstw poddanych badaniom uwzględniono także specyfikę marketingu małych i średnich firm na rynkach zagranicznych.
Książka jest adresowana przede wszystkim do menedżerów przedsiębiorstw oraz studentów kierunków ekonomicznych i zarządzania. Dzięki niej można poszerzyć wiedzę na temat realizowanych przez polskie firmy strategii internacjonalizacji i marketingu na rynkach zagranicznych.
Studium przypadku (case study) jest jedną z metod badań jakościowych, bardzo pomocną przy rozwiązywaniu problemów z zakresu zarządzania. To szczegółowy opis zazwyczaj rzeczywistego zjawiska gospodarczego, np. organizacji, procesu zarządzania, jego elementów lub otoczenia organizacji, w celu sformułowania wniosków o przyczynach i rezultatach jego przebiegu. Stosuje się ją na uczelniach wyższych jako metodę edukacji menedżerskiej, szczególnie w odniesieniu do nauczania marketingu, ponieważ pozwala skonfrontować wiedzę studentów z praktyką funkcjonowania przedsiębiorstw oraz kształtuje umiejętności analityczne i decyzyjne.
Wybrane bestsellery
-
Odkąd pingwiny sięgały pamięcią, zawsze mieszkały na tej właśnie górze lodowej. „To nasz dom” — powiedziałyby Ci, gdybyś kiedykolwiek odnalazł drogę do ich świata z lodu i śniegu. Powiedziałyby również: „To zawsze będzie nasz dom”. To wydawałoby się całkiem logiczne ...
Gdy góra lodowa topnieje. Wprowadzanie zmian w każdych okolicznościach Gdy góra lodowa topnieje. Wprowadzanie zmian w każdych okolicznościach
John Kotter, Holger Rathgeber, Peter Mueller, Spenser Johnson
(23.94 zł najniższa cena z 30 dni)25.93 zł
39.90 zł(-35%) -
Autor tej książki był kiedyś osobą niezwykle nieuporządkowaną. Na jego biurku zalegały stosy papierów, jego skrzynkę e-mailową zalewały setki wiadomości, na które nie był w stanie odpowiedzieć (czasem nawet nie wiedział, że je otrzymał!), zaś lista zadań „na dziś” nie mi...
Zen To Done. Proste sposoby na zwiększenie efektywności Zen To Done. Proste sposoby na zwiększenie efektywności
(16.20 zł najniższa cena z 30 dni)17.55 zł
27.00 zł(-35%) -
Możesz prowadzić najciekawszego bloga na świecie. Możesz umieszczać fascynujące treści w mediach społecznościowych. Twoja marka osobista może być odpowiedzią na pytania setek, tysięcy odbiorców. Pod warunkiem że będą mieli szansę się o Tobie dowiedzieć. Poznać Twojego bloga. Trafić na Twoje wpisy...(44.85 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Ta książka pomoże Ci odkryć jedną z największych tajemnic sukcesu, zawiera bowiem opis strategii umożliwiającej doświadczanie wolności, spełnienia i radości z osiągania najbardziej ambitnych celów. Dowiesz się, że nie musisz samemu zajmować się wszystkim, jeśli tylko znajdziesz odpowiednie osoby ...
Nie JAK, lecz KTO. Osiąganie ambitniejszych celów dzięki pracy zespołowej Nie JAK, lecz KTO. Osiąganie ambitniejszych celów dzięki pracy zespołowej
(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)14.90 zł
49.00 zł(-70%) -
Design thinking to metoda praktykowana z powodzeniem od dobrych kilkudziesięciu lat. Stosują ją światowi giganci, jak Apple czy Google. Definiowana jest jako podejście, sposób myślenia czy - jak kto woli - filozofia, w której proponowanie nowych rozwiązań zostaje poprzedzone gruntownym poznaniem ...
Poradnik design thinking - czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie Poradnik design thinking - czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.44 zł
49.90 zł(-35%) -
Wiesz, czym jest TikTok? Jeśli nie, to szybko uruchom swój smartfon, ściągnij na niego tę aplikację i zacznij z niej korzystać, ponieważ - to pewne - Twoi klienci już tam są! Główną funkcjonalnością TikToka jest możliwość nagrywania i rozpowszechniania za jego pośrednictwem krótkich materiałów wi...
Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej) Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej)
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Biznes nie istnieje bez twardych danych, założeń, KPI i ich realizacji. Także ta jego część, która jest związana z promocją. Szczególnie online. Dziś nie można być marketerem z prawdziwego zdarzenia i nie znać chociażby narzędzi oferowanych przez Google ― Analytics, Tag Manager, Search Cons...
Marketing i analityka biznesowa dla początkujących. Poznaj najważniejsze narzędzia i wykorzystaj ich możliwości Marketing i analityka biznesowa dla początkujących. Poznaj najważniejsze narzędzia i wykorzystaj ich możliwości
(34.20 zł najniższa cena z 30 dni)37.05 zł
57.00 zł(-35%) -
Design thinking, czyli myślenie projektowe. Wbrew pozorom ten sposób podejścia do biznesu nie jest przypisany wyłącznie do wielkich korporacji. Pracować w duchu design thinking może i powinna każda firma, której właścicielowi zależy na zwiększeniu wydajności, szybkim realizowaniu dobrych pomysłów...
Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy
(20.90 zł najniższa cena z 30 dni)20.90 zł
69.00 zł(-70%) -
Nie ważne czy zaczynasz nową pracę, dostałaś awans, firma wysyła Cię na zagraniczną placówkę, czy może powierzono Ci funkcję dyrektora wykonawczego, bowiem to, jak poradzisz sobie w czasie próby na etapie przystosowania do zmian, zadecyduje o Twoim sukcesie lub porażce. Użyj tej książki jako godn...
Pierwsze 90 dni. Sprawdzone strategie ułatwiające liderom wejście na najwyższe obroty szybciej i mądrzej Pierwsze 90 dni. Sprawdzone strategie ułatwiające liderom wejście na najwyższe obroty szybciej i mądrzej
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)31.85 zł
49.00 zł(-35%) -
W tej książce znajdziesz wszystkie informacje, które są Ci potrzebne do stworzenia środowiska sprzyjającego tworzeniu innowacyjnych rozwiązań. Dowiesz się, jak dostrzegać i wykorzystywać naturalne talenty każdego członka zespołu. Zapoznasz się z szeregiem praktycznych wskazówek, dzięki którym zid...
Decyzyjni. Jak zwykli ludzie kreują niezwykłe produkty Decyzyjni. Jak zwykli ludzie kreują niezwykłe produkty
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%)
Wojciech Grzegorczyk, Kamila Szymańska - pozostałe książki
-
Prawidłowo przygotowana i realizowana strategia marketingowa powinna zapewniać przedsiębiorstwu obronę przed konkurencją oraz mocną pozycję na rynku. Podczas i po zakończeniu jej wdrażania konieczne jest zebranie informacji o sytuacji rynkowej i podejmowanych działaniach z zakresu marketing mix w...
Controlling działań marketingowych. Pojęcie, narzędzia, etapy Controlling działań marketingowych. Pojęcie, narzędzia, etapy
(9.98 zł najniższa cena z 30 dni)21.21 zł
24.95 zł(-15%) -
Książka stanowi prezentację teoretycznych założeń dobrych i najlepszych praktyk zarządzania marketingowego oraz przykładów ich implementacji w biznesie. Dobrane przykłady stanowią ilustrację aktualnych wyzwań, jakie stoją przed organizacjami polskimi i międzynarodowymi, a także odpowiedzi ...
The Best Practice of Marketing Management in Polish and International Enterprises. The Marriage of Science and Business - Case Studies The Best Practice of Marketing Management in Polish and International Enterprises. The Marriage of Science and Business - Case Studies
(8.98 zł najniższa cena z 30 dni)19.08 zł
22.45 zł(-15%) -
Prezentowana publikacja przybliża zagadnienie marketingu na rynkach międzynarodowych. Przedstawiono w niej kwestie dotyczące badań marketingowych na takim rynku, ich rodzaje, etapy i metody. Zaprezentowano sposoby oceny i wyboru rynków zagranicznych, stosowane na nich formy działania oraz ...
Marketing na rynkach międzynarodowych. Badania, decyzje, organizacja Marketing na rynkach międzynarodowych. Badania, decyzje, organizacja
(9.98 zł najniższa cena z 30 dni)21.21 zł
24.95 zł(-15%) -
Publikacja dotyczy różnych strategii wejścia polskich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne. Autorzy przedstawili charakterystykę tego procesu ze szczególnym naciskiem na określenie motywów, metod oceny, wyboru rynków zagranicznych, form i kierunków geograficznyc...
Strategie ekspansji polskich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne. Etapy i formy Strategie ekspansji polskich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne. Etapy i formy
-
Studium przypadku (case study) to jedna z metod badań jakościowych, bardzo pomocna przy rozwiązywaniu problemów z zakresu zarządzania. To szczegółowy opis zazwyczaj rzeczywistego zjawiska gospodarczego, w celu sformułowania wniosków dotyczących jego przyczyn i rezultató...
Kreowanie i realizacja strategii marketingowych przedsiębiorstwa. Studia przypadków Kreowanie i realizacja strategii marketingowych przedsiębiorstwa. Studia przypadków
(6.98 zł najniższa cena z 30 dni)14.83 zł
17.45 zł(-15%) -
Prezentowana publikacja pt. Wybrane problemy zarządzania i finansów - studia przypadków zawiera 14 studiów przypadku (case study) z zarządzania i finansów. Studium przypadku jest to opis badanego obiektu (zjawiska, procesów) w określonych warunkach, miejscu i c...
Wybrane problemy zarządzania i finansów. Studia przypadków Wybrane problemy zarządzania i finansów. Studia przypadków
Ebooka "Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych. Studia przypadków" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych. Studia przypadków" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych. Studia przypadków" zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnym urządzeniu
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-83-808-8992-7, 9788380889927
- Data wydania ebooka:
-
2018-07-20
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Numer z katalogu:
- 81494
- Rozmiar pliku Pdf:
- 1.4MB
- Kategorie:
Marketing
Zarządzanie
Spis treści książki
-
- Badania rynków zagranicznych 12
- Określenie celów działania na rynku zagranicznym 17
- Określenie narzędzi marketingowych przedsiębiorstwa i formułowanie strategii marketing‑mix 18
- Realizacja strategii i kontrola 22
- Rodzaje strategii marketingowych na rynkach zagranicznych 23
-
- Polityka produktu na rynkach zagranicznych 31
- Polityka cenowa na rynku zagranicznym 38
- Ustalanie ceny w działalności eksportowej 39
- Formy płatności w transakcjach zagranicznych 42
- Polityka cenowa w rozwiniętych formach internacjonalizacji 45
- Polityka dystrybucji na rynku zagranicznym 48
- Polityka promocji przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym 56
- Etapy strategii promocji na rynku międzynarodowym 57
- Rodzaje działań promocyjnych 61
- Marketing‑mix a orientacja internacjonalizacyjna przedsiębiorstw 63
- Specyfika marketingu małych i średnich firm na rynkach zagranicznych 65
- Badania marketingowe rynków zagranicznych na użytek firm sektora MSP 67
- Podstawowe rodzaje strategii marketingowych małych i średnich firm na rynkach zagranicznych 69
- Organizacja działalności marketingowej MSP na rynkach zagranicznych 72
-
- Formy działania przedsiębiorstw województwa łódzkiego na rynkach zagranicznych 75
- Strategie marketing‑mix polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych 77
- Badania marketingowe rynków zagranicznych i organizacja marketingu 78
- Rodzaje i treść strategii marketing‑mix polskich firm na rynkach zagranicznych 81
-
- Charakterystyka założeń badawczych 87
- Studia przypadków 90
- Przedsiębiorstwo z branży ogrodniczej Everlasting Flowers 93
- Przedsiębiorstwo z branży odzieżowej 97
- Przedsiębiorstwo odzieżowe i sklep internetowy z odzieżą oraz tekstyliami 106
- Producent w branży instalacyjno‑grzewczej 113
- Producent obudów plastikowych dla wyrobów elektronicznych 120
- Producent sprężarek do klimatyzacji pojazdów 128
- Producent wstążek i dodatków do kwiatów 135
- Producent komponentów plastikowych i metalowych do aparatury elektrycznej 140
- Przedsiębiorstwo handlowe z branży motoryzacyjnej 147
- Producent oprogramowania komputerowego dla przedsiębiorstw 152
- Producent taśm i etykiet odzieżowych 157
- Producent odlewów ze stopów aluminium 164
Wstęp 9
1. Strategie obecności przedsiębiorstwa na rynku zagranicznym – etapy, treść i rodzaje 11
2. Strategie marketing‑mix na rynkach zagranicznych 31
3. Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych – wyniki badań wtórnych 75
4. Strategie marketing‑mix przedsiębiorstw województwa łódzkiego na rynkach zagranicznych. Studia przypadków 87
Podsumowanie 173
Bibliografia 177
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego - inne książki
-
Głównymi adresatami książki są badacze korzystający z metody eksperymentu, w szczególności w naukach społecznych. Czytelnicy dowiedzą się, dlaczego rozwiązanie wielu typowych dla tych nauk problemów badawczych powinno nastąpić poprzez włączenie czynników losowych do planu eksperymentalnego oraz d...
Wprowadzenie do analizy wariancji z czynnikami losowymi Wprowadzenie do analizy wariancji z czynnikami losowymi
-
W publikacji omówiono podstawowe zagadnienia teoretyczne związane z tematyką standingu finansowego i zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw. Szczególną uwagę zwrócono na prezentację statystycznej oceny standingu finansowego i zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw oraz modeli ekonometrycznych poz...
Standing finansowy a zrównoważony rozwój przedsiębiorstw w Polsce. Badania sektorowe Standing finansowy a zrównoważony rozwój przedsiębiorstw w Polsce. Badania sektorowe
-
W monografii dokonano analizy nierówności dochodowych w krajach Unii Europejskiej, ze szczególnym uwzględnieniem Polski, a także przedstawiono mechanizmy wpływające na zmniejszenie tych nierówności. Z porównań gospodarek międzynarodowych wynika, że redystrybucyjna rola podatków i wydatków publicz...
-
L'onimia e una componente essenziale e indispensabile del linguaggio. I nomi propri designano oggetti animati e inanimati in modo individualizzato, in ogni caso risultante da processi Iinguistici e socio-comunicativi creativi. Nella padronanza di una lingua straniera non e opportuno, e, in li...
La competenza onomastica nell'insegnamento e nell'uso dell'italiano L2. Il contesto polacco La competenza onomastica nell'insegnamento e nell'uso dell'italiano L2. Il contesto polacco
-
Monografia dotyczy zagadnień nieczęsto podejmowanych w polskiej literaturze naukowej, a ważnych z punktu widzenia społeczności akademickiej. Jak zostało to zaznaczone we wstępie publikacji, podjęta problematyka odnosi się do jednego z etapów procesu komunikacji naukowej - bezpośredniego przedstaw...
Prezentacje multimedialne w wystąpieniach naukowych Prezentacje multimedialne w wystąpieniach naukowych
(19.08 zł najniższa cena z 30 dni)19.08 zł
22.45 zł(-15%) -
Prezentowana publikacja jubileuszowa jest dedykowana Profesor Grażynie Habrajskiej przez jej przyjaciół i uczniów. Wiele tekstów w niej zawartych nawiązuje do badawczych zainteresowań Jubilatki, liczne poświęcone są tematom aktualnie bliskim ich autorom, wszystkie zaś stanowią uhonorowanie niezap...
-
Kaukaz jest położony między Morzem Czarnym i Morzem Azowskim na zachodzie a Morzem Kaspijskim na wschodzie. Obniżenie Kumsko-Manyckie stanowi jego północną granicę. Na południu Kaukazu znajdują się natomiast takie państwa, jak Gruzja, Armenia i Azerbejdżan, które stały się przedmiotem rozważań w ...
Rozwój gospodarczy i społeczny republik Kaukazu Południowego Rozwój gospodarczy i społeczny republik Kaukazu Południowego
-
Analiza sytuacji ekonomicznej na podstawie nierówności dochodowych i ubóstwa jest bardzo ważnym zagadnieniem, które wymaga ciągłego monitoringu. W publikacji analiza taka została przeprowadzona dla województwa łódzkiego, które w badanym okresie (2016-2020) było narażone z jednej strony na wpływ p...
Sytuacja dochodowa gospodarstw domowych w województwie łódzkim Sytuacja dochodowa gospodarstw domowych w województwie łódzkim
-
Czy sztuczna inteligencja pozbawia nas pracy? Algorytmy przejmują władzę nad światem? Czy big data sprawia, że jesteśmy bezustannie inwigilowani, a ogromna ilość danych zastępuje ekspertów i naukowców? Cokolwiek sądzimy na te tematy, jedno jest pewne - istnieje heterogeniczne środow...
Data science: najseksowniejszy zawód XXI wieku w Polsce. Big data, sztuczna inteligencja i PowerPoint Data science: najseksowniejszy zawód XXI wieku w Polsce. Big data, sztuczna inteligencja i PowerPoint
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana


Oceny i opinie klientów: Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych. Studia przypadków Wojciech Grzegorczyk, Kamila Szymańska (0)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.