Projektowanie stron WWW. Użyteczność w praktyce
- Autorzy:
- Marek Kasperski, Anna Boguska-Torbicz
- Niedostępna
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 5.3/6 Opinie: 24
- Stron:
- 368
- Druk:
- oprawa miękka
Opis
książki
:
Projektowanie stron WWW. Użyteczność w praktyce
Poznaj metody prototypowania, aby tworzyć perfekcyjne strony WWW
- Jak zbadać i zdefiniować oczekiwania użytkowników?
- Jak formatować formularze?
- Jak zaprojektować obsługę błędów?
Prototypowanie to efektywna metoda pozyskiwania wiedzy o przyszłym serwisie na początku tworzenia witryny internetowej. Dzięki temu można sprawdzić, w jaki sposób klienci będą poruszać się po nowej stronie WWW, przeanalizować ich preferencje i oczekiwania. Prototypowanie jako specyfikacja jest istotne także dla działu kreacji i działu technologii (IT). Programem umożliwiającym tworzenie prototypów w prosty sposób, zainstalowanym na większości komputerów klasy PC, jest PowerPoint -- element pakietu Microsoft Office. Chociaż aplikacja ta służy przede wszystkim do tworzenia prezentacji, można wykorzystać ją do budowy interaktywnych prototypów stron.
Z książki "Projektowanie stron WWW. Użyteczność w praktyce" nauczysz się, jak tworzyć schematy witryn internetowych oraz interfejsów użytkownika tak, aby były zgodne z oczekiwaniami klientów. Poznasz wiele metod i narzędzi przydanych podczas prototypowania i tworzenia strony. Zyskasz wiedzę na temat użytkownika, czyli tego, jak ludzie postrzegają świat, jak oddziałują na nich kolory, co przyciąga ich uwagę, jak dobierać elementy graficzne oraz typograficzne i -- co najważniejsze -- jak to wszystko wykorzystać podczas projektowania, a następnie tworzenia atrakcyjnej strony WWW.
- Projektowanie jako proces
- Prototypowanie i rodzaje prototypów
- Elementy stron WWW
- Graficzny interfejs użytkownika
- Elementy GUI
- Reklama
- Typografia
- Grafika i kolory
- Projektowanie obsługi błędów
- Analiza danych -- dendrogramy
- Papierowe makiety
- Persony i formularze
- Badania wykorzystywane przy projektowaniu stron
Wykorzystaj całą dostępną wiedzę i stwórz strony, które przyciągną klientów!
Wybrane bestsellery
-
Promocja
Pojęcie sztucznej inteligencji (SI, ang. AI) używane jest od lat pięćdziesiątych XX wieku. Jednak dopiero niedawno stało się gorącym, odmienianym przez wszystkie przypadki i możliwości terminem, który działa na wyobraźnię ludzi na całym świecie. Sprawcą zamieszania jest ChatGPT – chatbot opracowany przez firmę OpenIA, który służy do generowania odpowiedzi na dane wprowadzone przez użytkownika. Innymi słowy: super mózg z dostępem do wszystkich zasobów internetu pomyślany tak, by dzielić się nimi z człowiekiem w sposób, jakiego ten człowiek akurat sobie życzy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
42.88 zł
67.00 zł (-36%) -
Promocja
Dzięki tej książce przekonasz się, że nic, co dotyczy zarabiania, inwestowania i rozsądnego wydawania pieniędzy, już od dawna nie jest tajemnicą. Dowiesz się, jakie mity o pieniądzach wciąż funkcjonują w społeczeństwie, i zajmiesz się prawami dotyczącymi finansów. Pozwoli Ci to na zakończenie w ostateczny sposób spekulacji związanych z tą tematyką. Na kartach tej książki znajdziesz zaprezentowane w kompleksowy sposób wszystkie istotne prawdy, które dotyczą pieniędzy i bogacenia się. Jeśli przestudiujesz opisane w niej koncepcje i zaczniesz je stosować w życiu, zarówno zawodowym, jak i prywatnym, to z pewnością już wkrótce odniesiesz sukces finansowy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
31.94 zł
49.90 zł (-36%) -
Promocja
Oto zwięzły i praktyczny przewodnik po usłudze GA4 i jej integracji z chmurą. Szczególnie skorzystają z niego analitycy danych, biznesu i marketingu. Opisano tu wszystkie istotne kwestie dotyczące tego nowego, potężnego modelu analitycznego. Szczególną uwagę poświęcono bardziej zaawansowanym funkcjonalnościom GA4. Zaprezentowano architekturę GA4, strategie danych, a także informacje dotyczące pozyskiwania, przechowywania i modelowania danych. W książce znalazło się również omówienie typowych przypadków użycia dla aktywacji danych i instrukcji przydatnych podczas implementacji tych przypadków. Co istotne, poszczególne zagadnienia zostały zilustrowane praktycznymi przykładami kodu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.16 zł
69.00 zł (-36%) -
Promocja
Książka Sklep online w 30 dni to taka instrukcja dla osób, które chcą samodzielnie założyć sklep internetowy. Autorka prowadzi czytelnika krok po kroku przez wszystkie etapy tego procesu, od planowania i weryfikowania pomysłu na biznes, przez wybór asortymentu i platformy, aż po zdobywanie pierwszych klientów i analizę danych. Opis działania został podzielony na małe kroki i ujęty prostym, przystępnym językiem. Do każdego rozdziału dołączono ćwiczenia do wykonania, ułatwiające wprowadzenie teorii w praktykę.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,49 zł najniższa cena z 30 dni)
37.76 zł
59.00 zł (-36%) -
Promocja
Wiesz, czym jest TikTok? Jeśli nie, to szybko uruchom swój smartfon, ściągnij na niego tę aplikację i zacznij z niej korzystać, ponieważ - to pewne - Twoi klienci już tam są! Główną funkcjonalnością TikToka jest możliwość nagrywania i rozpowszechniania za jego pośrednictwem krótkich materiałów wideo. W przeciwieństwie do Facebooka czy Instagrama ten serwis nie tnie swoim użytkownikom zasięgów, więc wrzuć filmik i pozwól, by Cię zobaczyli! Masz szansę dotrzeć do naprawdę szerokiego grona odbiorców, ponieważ z TikToka korzystają ponad 2 miliardy osób.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
37.76 zł
59.00 zł (-36%) -
Design thinking, czyli myślenie projektowe. Wbrew pozorom ten sposób podejścia do biznesu nie jest przypisany wyłącznie do wielkich korporacji. Pracować w duchu design thinking może i powinna każda firma, której właścicielowi zależy na zwiększeniu wydajności, szybkim realizowaniu dobrych pomysłów i jeszcze szybszym wycofywaniu się z tych nietrafionych.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Promocja
Katarzyna Trawińska jest obecna w branży od wielu lat. Wybrała ją, ponieważ dystrybucja oparta na zasadach MLM najlepiej odpowiada jej potrzebom i oczekiwaniom. Kiedy tworzyła swoją markę, chciała, by wypełniała ona pewnego rodzaju misję - dawała ludziom możliwość realizowania się, odkrywania własnego potencjału i zarabiania. Działała, uczyła się i obserwowała, a wnioski i spostrzeżenia spisała w tej książce. Z nadzieją, że będzie ona przewodnikiem dla tych, którzy dopiero startują w modelu dystrybucji MLM, i wsparciem dla tych, którzy już w nim działają, ale chcą się rozwijać i wzmacniać swoją skuteczność. Osoby spoza branży znajdą tu informacje o mechanizmach rządzących współczesnym rynkiem i o tym, jak ruchy społeczne przełamują monopol wielkich korporacji na kolejnych polach.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(14,90 zł najniższa cena z 30 dni)
14.90 zł
49.90 zł (-70%) -
Promocja
Oto wyczerpujący przewodnik po sposobach wykorzystywania kanałów komunikacji wirtualnej w nawiązywaniu kontaktów biznesowych i przeprowadzaniu procesów sprzedażowych w taki sposób, by zakończyły się sfinalizowaniem transakcji. Zaprezentowano tu spójny system rozmów wideo, rozmów telefonicznych, SMS-ów, czatów i mediów społecznościowych, skonstruowany tak, aby zwiększyć produktywność i skrócić cykl sprzedaży. Książka przedstawia zasady, których przestrzeganie pozwala na uzyskanie dużej skuteczności podczas korzystania z kanałów komunikacji wirtualnej, a także zaawansowane strategie pokonywania obiekcji klientów, co skutkuje szybszym zawieraniem umów. Opanowanie zaprezentowanych w niej technik zapewni Ci wyraźną przewagę konkurencyjną!- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(17,90 zł najniższa cena z 30 dni)
17.90 zł
59.00 zł (-70%) -
Promocja
Dzięki zebranym w poradniku wskazówkom, jak używać narzędzi stosowanych na co dzień w branży SEO, poznasz najważniejsze aspekty pozycjonowania. Opisano tu aż 32 aplikacje wraz z instrukcjami ich użycia - to solidna porcja wiedzy, która przygotuje Cię do wykonywania wielu zadań związanych z prowadzeniem kampanii SEO.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(51,35 zł najniższa cena z 30 dni)
50.56 zł
79.00 zł (-36%) -
Promocja
83 autorów (ekspertów w swoich dziedzinach), 159 rozdziałów, 850 stron praktycznych rad. To Biblia e-biznesu 3.0 – prawdopodobnie największy tego typu projekt wydawniczy na świecie! Dwie pierwsze edycje zdobyły uznanie czytelników, miesiącami przodowały na listach bestsellerów i otrzymały szereg nagród. Dziś trzymasz w rękach jeszcze mocniejszą wersję tej kultowej publikacji, gromadzącą kompleksową wiedzę na temat prowadzenia biznesu w internecie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Biblia e-biznesu 3.0
Robert Bekas, Tomasz Burcon, Andrzej Burzyński, Krzysztof Burzyński, Kamil Cebulski, Angelika Chimkowska, Mateusz Chłodnicki, Marcin Cichoń, Konrad Cioczek, Marcin Cisek, Monika Czaplicka, Agnieszka Dejnaka, Maciej Dutko, Piotr Dywański, Paweł Fornalski, Karol Froń, Daria Gaca, Adrian Gamoń, Marcin Godlewski, Marek Golec, Adrian Gorzycki, Grzegorz Grabowski, Mateusz Grzywnowicz, Marek Jankowski, Jakub Jasiński, Jason Hunt, Łukasz Kamiennik, Piotr Kiełcz, Maria Kobryń, Bartosz Kolanek, Damian Kołata, Paweł Korycki, Maciej Stępa, Michał Kosel, Jacek Kotarbiński, Zbigniew Krakowski, Paweł Królak, Kamila Kruk, Iga Krynicka-Pieleszek, Paweł Krzyworączka, Bartosz Langa, Mikołaj Lech, Maciej Lewiński, Michał Lidzbarski, Dagmara Łuczyńska, Marcin Łukiańczyk, Tomasz Maciejewski, Artur Maciorowski, Łukasz Marczewski, Krzysztof Marzec, Paweł Mielczarek, Piotr Motyl, Rafał Namieciński, Marek Niedźwiedź, Robert Okulski, Piotr Oracz, Marcin Osman, Tomasz Palak, Magdalena Pawłowska, Marcin Pieleszek, Adam Pioch, Marcin Piwowarczyk, Ilona Przetacznik, Dariusz Puzyrkiewicz, Krzysztof Rdzeń, Barbara Rogala, Rafał Sadłowski, Michał Sadowski, Paweł Sala, Jakub Sobczak, Robert Solga, Michał Spławski, Dawid Starzykiewicz, Barbara Stawarz-García, Jakub Szajdziński, Piotr Szulczewski, Paweł Tkaczyk, Trader21, Justyna Trzupek, Mikołaj Winkiel, Izabela Wisłocka, Damian Wiszowaty, Marcin Wsół
(101,40 zł najniższa cena z 30 dni)
108.16 zł
169.00 zł (-36%)
Ebooka "Projektowanie stron WWW. Użyteczność w praktyce" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Projektowanie stron WWW. Użyteczność w praktyce" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Projektowanie stron WWW. Użyteczność w praktyce" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Projektowanie stron WWW. Użyteczność w praktyce (7) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: startupschool.pl Bartek Kruszczyński, 2012-01-02Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Web design. Nieznając tematu wielu twierdzi, że nie ma w tym nic trudnego. Tak naprawdę jest wręcz przeciwnie. Trzeba przestrzegać wielu zasad, czego dowodem są miliony beznadziejnych stron w internecie. Tylko skąd wziąć tę wiedzę? Najlepiej nabyć ją wraz z doświadczeniem, ale na to najprawdopodobniej nie mamy czasu. Pozostaje sięgnąć po wiedzę na papierze (lub czytniku).
Książka “Projektowanie stron. WWW Użyteczność w praktyce” autorstwa Marka Kasperskiego i Anna Boguskiej-Torbicz jest przewodnikiem po zakamarkach web designu. Słowo przewodnik najbardziej do niej pasuję, ponieważ porusza wiele tematów związanych z kolorystyką, układem, usability a nawet omawia czcionki i elementy stron, nie wykraczając poza podstawy. Ponieważ została wydana w 2008 roku to część informacji jest ‘przeterminowana’, jednak znakomita większość to wiedza ponadczasowa. Można więc zrozumieć podstawy web designu nie przeciążając umysłu nadmiarem suchych faktów i rozszerzać wiedzę później, w miarę potrzeb.
Znacznie obszerniej “Projektowanie stron. WWW Użyteczność w praktyce” omawia temat prototypowania layoutów i badania tychże prototypów. Wiedza między innymi o metodach planowania prototypowania czy najlepszych układach siedzeń i biurek w pokojach do testów “eye-tracking’ jest przeznaczona dla bardziej doświadczonych programistów tworzących skomplikowane strony i mających na ten cel zarówno znaczne środki jak i dużo czasu.
Dzięki podzieleniu na dwie powyższe części książka ta będzie ciekawa dla programistów/grafików na każdym poziomie. Zdecydowanie polecam! -
Recenzja: startupschool.pl Krzysztof Pastorczyk, 2012-03-30Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Po przeczytaniu tej książki mogę śmiało stwierdzić, że nie miałem pojęcia o projektowaniu stron www. Autorzy opisują poszczególne etapy jakie trzeba przejść, aby mieć ładny efekt końcowy, oczywiście wszystko zależy od naszej kreatywności, ale pewne fakty trzeba znać. Czytając tą pozycję czytelnik jest prowadzony krok po kroku przez kolejne etapy projektowania strony, tłumaczone są różne problemy jakie napotkamy podczas tej drogi. Co najważniejsze czytając nie ma uczucia nudy, rutyny.. po prostu pochłaniamy rozdział po rozdziale. Książka oparta jest na wieloletnim doświadczeniu autorów powinna być obowiązkową pozycją każdego grafika czy programisty - nie tylko dla rozpoczynającego swoją przygodę z projektowaniem, ale również i dla doświadczonego gracza w tej dziedzinie... Wszakże nie zawsze trafimy na takie rozwiązania, jak inni a warto poznać ich tok myślenia czy działania.
-
Recenzja: e-verything.pl Mariusz WoźniakRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
W dzisiejszym wpisie z kategorii “czytanki”, chciałbym zwrócić uwagę na książkę “Projektowanie stron WWW. Użyteczność w praktyce” Marka Kasperskiego i Anny Boguskiej-Torbicz. Nie jest to może żadna nowość, a w internecie można znaleźć przynajmniej kilka jej recenzji, jednak książka jest na tyle użyteczna (nomen omen) że postanowiłem iż nie może zabraknąć wzmianki o niej na moim blogu.
Pierwszy duży plus należy się przede wszystkim przekrojowe podejście autorów do tematu projektowania użytecznych stron www - jest tu prawie wszystko: od uwag nad samym procesem projektowania, przez omówienie wszystkich ważniejszych elementów strony WWW i dobrych praktyk w zakresie ich projektowania, po metody i narzędzia makietowania, prototypowania, badania użyteczności. W aneksie na dokładkę rozdział poświęcony projektowaniu dla urządzeń mobilnych (autorstwa Tomasza Karwatki) oraz obszerna bibliografia (i webografia).
Drugi duży plus za konkret - autorzy rzetelnie wykładają kawę na ławę, punkt po punkcie, bez zbędnego filozofowania, anegdot i alegorii, za to z mnóstwem konkretnych przykładów, screenów, ilustracji, tabel, wykresów, przydatnych linków i odesłań do lektur uzupełniających. Hasło “w praktyce” umieszczone w podtytule prezentowanej książki - naprawdę nie znalazło się na okładce dla jaj.
Trzeci plus za formę. A nawet dwa plusy. Pierwszy za porządny papier i wydanie książki w pełnym kolorze. A drugi - większy - za świetne opracowanie edytorskie: te wszystkie w przemyślany sposób użyte kolory, śródtytuły, listy i wypunktowania, ramki, sekcje i mnóstwo grafik sprawiają że informacje przyswaja się bez znużenia, szybko i efektywnie. Nie uświadczycie tu kilku stron “blachy” urozmaiconych jedynie niewyraźną szarą ilustracją. Formalnie ta książka przypomina raczej stronę internetową niż klasyczny podręcznik.
Minusy? Przy uszanowaniu przyjętych przez autorów założeń - żadnych. Projekt napisania książki kompleksowo i systematycznie wprowadzającej w tematykę usability, porządkującej pewne zagadnienia i przekazującej solidne podstawy, został zrealizowany wzorowo. Natomiast z perspektywy osoby, która już trochę w temacie siedzi, można by jednak trochę marudzić o zbyt ogólnikowym potraktowaniu pewnych zagadnień (lub ich pominięciu, jak w przypadku badań heurystycznych, czy kwestii związanych z technologiami typu AJAX, Flash - każdy pewnie ma jakiś obszar którym się interesuje szczególnie i chciałby poczytać więcej). Jednak takie właśnie bardziej doświadczone osoby nie są podstawowym “targetem” tej publikacji, więc nie do końca uczciwie byłoby policzyć to jako minus.
Podsumowując, “Projektowanie stron WWW. Użyteczność w praktyce” to rewelacyjna - moim zdaniem najlepsza na rynku - pozycja dla kogoś, kto dopiero zabiera się do ugryzienia tematu usability. Powinna ona zainteresować osoby mające do czynienia z projektowaniem stron/serwisów/interfejsów aplikacji webowych - i nie mam na myśli tylko projektantów i grafików, ale też osoby współpracujące z nimi, w idealnej sytuacji: właścicieli i sponsorów projektów internetowych, managerów, speców od e-marketingu, itp. Osoby bardziej doświadczone , “siedzące” w usability od jakiegoś czasu, może nie doznają żadnych iluminacji, ale zapewne usystematyzują, a być może i uzupełnią swoją wiedzę. Zwłaszcza, że w książce podano mnóstwo linków do materiałów i narzędzi. Ogólnie - warto, polecam. -
Recenzja: Gazeta MSPRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Masz pomysł na stronę WWW, ale nie wiesz od czego zacząć? Od lektury książki "Projektowanie stron WWW". Dowiesz się m.in., jak zbadać i zdefiniować oczekiwania użytkowników, jak formatować formularze czy zaprojektować obsługę błędów. Nauczysz się, jak tworzyć schematy witryn internetowych oraz interfejsów użytkownika tak, aby byty zgodne z oczekiwaniami klientów. Poznasz wiele metod i narzędzi przydatnych podczas prototypowania i tworzenia strony. Zyskasz wiedzę nt. użytkownika, czyli tego jak ludzie postrzegają świat, jak oddziałują na nich kolory, co przyciąga ich uwagę, jak dobierać elementy graficzne oraz typograficzne i - co najważniejsze - jak to wszystko wykorzystać podczas projektowania, a następnie tworzenia atrakcyjnej strony WWW.
-
Recenzja: dymecki.plRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Dopiero teraz znalazłem czas, aby napisać parę słów o książce Projektowanie stron WWW. Użyteczność w praktyce autorstwa Marka Kasperskiego i Anny Boguskiej-Torbicz. Sam tytuł książki wskazuje na jej zawartość: projektowanie stron z punktu widzenia użyteczności. Jednak książka jest trudna do jednoznacznego zakwalifikowania. Odbieram ją, jako omówienie zbioru różnych tematów, którymi mogą być zainteresowane osoby zajmujące się użytecznością.
Na początek oddaję głos Markowi, którego zapytałem, czy obecnie dokonałby w książce zmian:
Gdy pisałem książkę, to chciałem zamieścić w niej jeszcze jeden dodatek, nt. projektowania interfejsów na potrzeby gier komputerowych, w tym gier przeglądarkowych. Plan wydawniczy wydawał się napięty, stąd go nie napisałem. Gdybym wiedział, że wydanie książki będzie się tak przedłużało, jak to miało miejsce, to zapewne wydzieliłbym jeszcze czas na napisanie tego dodatku.
Marku, świetny pomysł!
Czy coś jeszcze bym zamieścił? Tak - część nt. projektowania ai opartych na gridzie. Co prawda w książce znajduje się część nt. kompozycji, ale można było ciut więcej na ten temat napisać.
I w końcu trzecia sprawa to features definition, czyli opracowywanie funkcjonalności, którą ja uważam za jedną z kluczowych elementów projektowania produktów internetowych, gdyż pozwala zdobyć przewagę nad konkurencją. Wejście w strategię, poznanie procesów decyzyjnych użytkowników, sposobu w jaki myślą i danie im funkcjonalności, która wychodzi na przeciw ich sposobowi realizowania zadań, ma dużo większy sens, niż kopiowanie funkcjonalności i rozwiązań z innych serwisów (znam co najmniej kilka takich przypadkow).
Już od wstępu projektowanie jest w książce traktowane, jako proces. Autorzy opisują możliwy skład grupy projektowej oraz poszczególne etapy prac projektowych i to z kilku punktów widzenia. Od razu wspominają także o zaletach prototypowania.
Rozdział pierwszy to szeroki przegląd różnych elementów witryn: od układu strony, przez metody tworzenia nawigacji, formularz logowania, koszyk, różne elementy GUI, aż po zasady typografii i obsługę błędów. Przy okazji opisują wiele przydatnych narzędzi, jak programy do tworzenia zrzutów ekranu, czy narzędzia ułatwiające dobór kolorów. Rozdział jest bardzo ciekawy i przydatny. Jego kształt sprawia, że staje się narzędziem do którego możemy często wracać. Rzeczywiście - zgodnie z tytułem ksiązki - autorzy wiele kwestii rozważają w sposób praktyczny pokazując realne przykłady. Jednak w niektórych miejscach pokazują jedynie spotykane rozwiązania i wydaje mi się, że niedostatecznie opisują dobre praktyki i często błędy. Nie jest to jednak poważny problem.
Rozdział drugi poświęcono prototypowaniu. Jest to prawdopodobnie pierwsza w języku polskim publikacja, która tak szeroko opisuje to zagadnienie. Przekazuje sporo informacji o metodzie sortowania kart, analizie otrzymanych danych i narzędziach ułatwiających realizację tego rodzaju badania. Dalej autorzy opisują tworzenie prototypów papierowych i elektronicznych (znów otrzymujemy praktyczne przykłady z pracy autorów).
Trzeci rozdział poświęcono badaniom stron - badaniom jakościowym (grupy fokusowe, indywidualne wywiady), testom z użytkownikami, clicktrackingowi, badaniom A/B, eyetrackingowi i analizie statystyk. Brakuje mi jedynie informacji o innych eksperckich metodach testowania stron, jak analiza heurystyczna czy testy z listą kontrolną.
Ostatni - czwarty - rozdział, to dzieło Tomka Karwatki i traktuje o projektowaniu dla urządzeń mobilnych - od scenariuszy użycia, przez budowę architektury informacji i prototypowanie, aż po testowanie.
Krótko podsumowując: książka jest bardzo interesująca, zawiera wiele informacji rzadko spotykanych lub w ogóle niedostępnych w polskojęzycznej literaturze oraz ułatwia rozwój dając nam spis wielu przydatnych narzędzi i polecając masę dalszych źródeł. Zdecydowanie warto książkę mieć i korzystać z jej zawartości. -
Recenzja: usability-onair.comRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Z dniem wczorajszym skończyłem lekturę książki “Projektowanie stron WWW. Użyteczność w praktyce” autorstwa Marka Kasperskiego i Anny Boguskiej-Torbicz.
O wielu zaletach i wybranych “wadach” napisał już ciekawą recenzję Robert Drózd na swoim blogu, zatem nie chciałbym się powtarzać co do jego spostrzeżeń.
Z mojego punktu widzenia omawiana tutaj pozycja zawiera gruntowną wiedzę z szeroko pojętego zagadnienia jakim jest tworzenie stron czy serwisów WWW. Informacje podane są prostym i zwięzłym językiem. Można by rzecz, że książka prowadzi nas przez kolejne etapy projektowania i tworzenia serwisu WWW. Liczne ilustracje bardzo dobrze dopełniają opisywane zagadnienia. Ciekawa forma wyróżnienia najbardziej istotnych informacji z omawianego podrozdziału umożliwia szybkie przeskanowanie i przypomnienie sobie o najważniejszych punktach w danym momencie. Na szczególną uwagę zasługuje także potężny zbiór linków oraz bibliografii, za pomocą których można poszerzyć omawiany temat.
Mi osobiście do gustu przypadły końcowe rozdziały książki, gdzie omówione zostały metody i stosowane narzędzia wykorzystywane podczas badań i projektowania interfejsu. Zawierają one samą podstawową esencję opisywanych technik. Może to służyć w przyszłości jako “szybka ściąga” dla odświeżenia i przypomnienia niektórych technik.
Dla kogo jest ta książka?
Książka zdecydowanie jest kierowana raczej do osób chcących uzyskań podstawowe informacje z zakresu projektowania i wykorzystywania różnych rozwiązań i podejść. Osoby posiadające szerszą (np. zawodową) wiedzę z poruszanych w książce kwestii mogą w pewnym momencie odczuć delikatne znurzenie i zacząć bezwiednie kartkować strony w celu pominięcia znanych już zagadnień. Jednak jeśli interesuje nas pozyskanie kompendium o projektowaniu stron lub np. chcielibyśmy mieć w swojej biblioteczce zbiór pokaźnej dodatkowej bibliografii oraz linków do narzędzi, to zdecydowanie jest to książka dla nas.
Czy kupić?
Kupić. Warto zainwestować swoje pieniążki w tę pozycję. Na rynku fachowej literatury niewiele jest pozycji tak licznie ilustrujących przykłady. Na pewno na rynku polskim takich książek praktycznie nie ma (nie mówię o tłumaczeniach z języka angielskiego). -
Recenzja: webaudit.plRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
To chyba jedno z ważniejszych wydarzeń końca roku w naszej branży. Niedawno wyszła pierwsza w całości polska książka poświęcona użyteczności. Marek Kasperski i Anna Boguska-Torbicz napisali Projektowanie stron WWW. Użyteczność w praktyce. Do tej pory mieliśmy tylko tłumaczenia pozycji ze świata — cenne, ale czasami mocno odległe od tego, czego możemy używać nad Wisłą. Ponadto, wiele z nich (szczególnie pozycje Nielsena) skupiało się na tym, co jest dobre, co złe — a mniej mówili o tym, jak właściwie projektować. Nowa pozycja doskonale uzupełnia tę lukę. Co jest unikalne jeśli chodzi o tę książkę?
- Bardzo dużo o kolorach, m.in. opisy wielu narzędzi, do których linki znajdziemy też na blogu Marka.
- Dużo na temat czytelności tekstu.
- Przedstawienie popularnych siedmiu fontów i propozycja użycia. Szkoda że autor zapomniał o popularnej Tahomie i o zdobywających popularność czcionkach ClearType Microsoftu (np. doskonała Calibri), zaś opisał np. Impact, z którą się prawie nigdy nie spotkałem w Internecie.
- Szczegółowo omówione narzędzia do sortowania kart.
- Kilkadziesiąt stron o makietach i prototypach — tych papierowych i komputerowych, szczegółowo przedstawione rysowanie makiet pod Visio.
- Sporo na temat testów użyteczności i clicktrackingu.
- Osobny rozdział o projektowaniu dla urządzeń mobilnych, napisany gościnnie przez Tomka Karwatkę.
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-246-1291-2, 8324612912
- Data wydania książki drukowanej :
- 2008-12-03
- Format:
- 158x235
- Numer z katalogu:
- 4013
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
E-biznes
Spis treści książki
- Podziękowania (6)
- O czym jest ta książka? (10)
- Grupa projektowa (12)
- Projektowanie jako proces (13)
- Prototypowanie (17)
- Zalecane lektury (22)
- 1.1. Układ strony (23)
- 1.2. Nawigacja (27)
- 1.3. Pozostałe elementy strony (39)
- 1.4. Graficzny interfejs użytkownika (44)
- 1.5. Reklama (63)
- 1.6. Typografia (71)
- 1.7. Kolory (113)
- 1.8. Grafika (150)
- 1.9. Projektowanie obsługi błędów (154)
- 1.10. Formularze (168)
- 2.1. Sortowanie kart (card sorting) (187)
- 2.2. Papierowe makiety (204)
- 2.3. Prototypowanie komputerowe (digital prototyping) (221)
- 2.4. Persony (252)
- 3.1. Badania jakościowe (263)
- 3.2. Testy funkcjonalności (268)
- 3.3. Clicktracking (284)
- 3.4. Testy A/B (292)
- 3.5. Eyetracking (298)
- 3.6. Badania z analizą statystyk (303)
- Scenariusze użycia i flowcharts (335)
- Architektura informacji (337)
- Prototypowanie (338)
- Prototypowanie a urządzenia docelowe (341)
- Projektowanie graficzne na bazie prototypów (341)
- Wdrożenie a prototypowanie (343)
- Testowanie serwisu mobilnego (346)
- Kognitywne podstawy projektowania (350)
O autorach (5)
Wstęp (9)
Rozdział 1. Elementy strony WWW (23)
Rozdział 2. Prototypowanie - metody i narzędzia (187)
Rozdział 3. Badania wykorzystywane przy projektowaniu stron (263)
Dodatek A Tomasz Karwatka, Projektowanie dla urządzeń mobilnych (331)
Dodatek B Tematyczna literatura polskojęzyczna (349)
Spis przydatnych narzędzi (351)
Skorowidz (355)
Helion - inne książki
-
Agile i Scrum, Scrum i Agile. Opanowawszy branżę IT, powoli, ale konsekwentnie, zdobywają inne biznesowe przyczółki i rozgaszczają się w firmach na dobre… Albo niedobre, gdy budzą niezrozumienie, protesty, a czasem nawet chęć ucieczki! Agile i Scrum brzmią tak nowocześnie, w teorii świetnie, w praktyce jednak często okazują się trudne, a co za tym idzie - rozczarowują. To przykre, ale prawda jest taka, że idee te, skądinąd słuszne i pożyteczne, w organizacjach nierzadko wdraża się na siłę i, co nawet gorsze, bez zrozumienia.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Czasowo niedostępna
-
To nie jest klasyczny, trudny w odbiorze podręcznik matematyki. To raczej praktyczny zbiór wzorów uzupełnionych zrozumiałymi wyjaśnieniami, podzielony na tematyczne rozdziały. Układ książki ułatwi managerom wyszukiwanie potrzebnych informacji i stosowanie ich w codziennej pracy. Nie zabrakło również przykładów stosowania wzorów oraz gotowych do użycia formuł Excela. W przystępny sposób wyjaśniono, jak należy obliczać odsetki składane, stopy zwrotu, poziom rentowności, amortyzację czy wskaźniki bilansowe. Pokazano także zasady przygotowywania raportów, budżetów czy wykonywania analizy statystycznej. Dodatkowo znalazło się tu wiele trików, które przyspieszają pozornie czasochłonne obliczenia. Publikację docenią szczególnie osoby z kierownictwa firmy, ale też każdy, kto chce ugruntować matematyczne podstawy prowadzenia biznesu.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Rola lidera produktu jest wyjątkowa. Trzeba się wykazać szeroką gamą talentów i umiejętności. Obowiązkiem lidera jest kreowanie wizji i strategii produktu, tworzenie zespołu produktowego oraz kierowanie nim, wreszcie - eksperymentowanie, sprawdzanie, ryzykowanie! Sukces lub porażka leżą w rękach lidera. Zarządzanie produktem to trudna sztuka, której opanowanie może jednak dać wiele satysfakcji i... przynieść całkiem niezłe pieniądze.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Ta książka jest inspiracją do rozważań o znaczeniu przywództwa IT w świecie Agile. Pozwoli Ci na przyjrzenie się obszarom zarządzanym przez kierownictwo IT i ułatwi istotną zmianę perspektywy. Po prostu spojrzysz na te obszary pod kątem podejścia Agile i równocześnie zaczniesz myśleć w duchu Agile i Lean z perspektywy kierownika działu IT. Następnie przekonasz się, że przywództwo w duchu idei IT wymaga sporej odwagi: trzeba odrzucić wiele postaw i założeń, zerwać z potulnym przyjmowaniem pośledniej roli w zarządzaniu firmą i... wziąć na siebie odpowiedzialność. Konieczne bowiem będzie kontynuowanie odważnych działań i wykorzystanie wszelkich możliwości technologii.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Promocja
Scrum to sposób na kreatywność i współpracę w każdym projekcie. Książka Scrum dla bystrzaków wprowadzi Cię w ten popularny świat zwinnych ram postępowania w zakresie zarządzania projektami i pokaże, jak Scrum pomaga w pobudzaniu innowacyjności w każdej firmie lub branży, a nawet w życiu prywatnym. Nie musisz być programistą, by korzystać ze sprintów i z innych cech charakterystycznych dla scrumowej metody. Uratuj więcej istnień ludzkich, polepsz edukację swoich dzieci, zoptymalizuj strategię publikacji, zwiększ lojalność klientów, zarządzaj portfelem emerytalnym, zaplanuj ślub — masz nieograniczone możliwości. Stosuj Scruma, by osiągać cele — ten przewodnik pokaże Ci, jak to zrobić.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.16 zł
69.00 zł (-36%) -
Promocja
Dzięki tej książce poznasz podstawowe koncepcje CRM i przyswoisz zasady poruszania się po Salesforce. Dowiesz się, jak tworzyć czynności, zarządzać potencjalnymi klientami, konfigurować zabezpieczenia, współpracować z aplikacjami innych firm, budować przepływy, poszukiwać nowych klientów i rozwijać lejki sprzedażowe dzięki okazjom biznesowym i kontom. Nauczysz się wzmacniać działania marketingowe poprzez kampanie i analizować informacje biznesowe. Zaczniesz tworzyć różnorodne raporty i pulpity, opanujesz też obsługę takich narzędzi jak przepływy Salesforce, procesy akceptacji i reguły przydzielania ― w ten sposób uzyskasz automatyzację procesów biznesowych. Poznasz również podstawy wdrażania i testowania kodu Salesforce. Dodatkowo w przewodniku znajdziesz opisy przypadków użycia w biznesie, które pokażą Ci, jak dokładnie analizować informacje biznesowe, aby podejmować decyzje korzystne dla Twojej firmy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(59,40 zł najniższa cena z 30 dni)
63.36 zł
99.00 zł (-36%) -
Promocja
Automatyka przemysłowa to najszybciej rozwijający się dział inżynierii elektrycznej. Nic w tym dziwnego - obecnie w wytwórczości dąży się do maksymalnego zautomatyzowania procesów produkcyjnych. By tak się stało, paradoksalnie potrzeba ludzi. Specjalistów, którzy rozumieją zasady, na jakich pracują maszyny, potrafią je programować, optymalizować i planować ich pracę w sposób odpowiadający bieżącym oczekiwaniom.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
56.96 zł
89.00 zł (-36%) -
Promocja
Tę książkę docenią programiści, menedżerowie, inżynierowie i liderzy techniczni. Znajdziesz w niej cenne informacje o filozofii inżynierii oprogramowania, jak również o postępach w sposobie myślenia na jej temat. Na tej bazie oparto zestaw zasad ułatwiających skuteczne radzenie sobie z dwoma podstawowymi procesami inżynierii oprogramowania: uczenia się i eksploracji oraz radzenia sobie ze złożonością. W ten sposób dowiesz się, jak usprawnić wszystkie aspekty swojej pracy, a także jak stosować sprawdzone podejścia prowadzące do sukcesu z uwzględnieniem uwarunkowań ekonomicznych. Dzięki tej przełomowej publikacji nauczysz się technik rozwiązywania problemów z wykorzystaniem zarówno obecnych, jak i przyszłych technologii. W efekcie będziesz szybciej tworzyć lepsze oprogramowanie, i to w bardziej przyjemny i satysfakcjonujący sposób.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.16 zł
69.00 zł (-36%) -
Promocja
To trzecie, gruntownie uzupełnione wydanie świetnego podręcznika poświęconego metodzie Running Lean. W systematyczny i praktyczny sposób pokazano w nim, jak krok po kroku przekształcić pomysł w produkt, który będzie dopasowany do potrzeb rynku i dzięki temu zapewni płacących klientów. Znajdziesz tu omówienie zasad projektowania modelu biznesowego i testowania go w etapach z wykorzystaniem 90-dniowych cykli, dzięki czemu zdobędziesz płacących klientów bez konieczności wcześniejszego budowania produktu. To da Ci czas na stworzenie takiego, który przyniesie dochód. W książce pokazano też, jak maksymalizować proces wprowadzania produktu na rynek pod kątem szybkości, a także jak prowadzić iteracje pozwalające na jego dopasowanie do potrzeb rynku.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
37.76 zł
59.00 zł (-36%) -
Promocja
Ta książka szczegółowo wyjaśnia paradygmat siatki danych, a przy tym koncentruje się na jego praktycznym zastosowaniu. Zgodnie z tym nowatorskim podejściem dane należy traktować jako produkt, a dziedziny — jako główne zagadnienie. Poza wyjaśnieniem paradygmatu opisano tu zasady projektowania wysokopoziomowej architektury komponentów siatki danych, a także przedstawiono wskazówki i porady dotyczące ewolucyjnej realizacji siatki danych w organizacji. Tematyka ta została potraktowana wszechstronnie: omówiono kwestie technologiczne, organizacyjne, jak również socjologiczne i kulturowe. Dzięki temu jest to cenna lektura zarówno dla architektów i inżynierów, jak i dla badaczy, analityków danych, wreszcie dla liderów i kierowników zespołów.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
56.96 zł
89.00 zł (-36%)
Zamknij
Przeczytaj darmowy fragment
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: [email protected]
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Projektowanie stron WWW. Użyteczność w praktyce Marek Kasperski, Anna Boguska-Torbicz (24) Weryfikacja opinii następuje na podstawie historii zamowień na koncie Użytkownika umiejszczającego opinię.
(12)
(9)
(2)
(1)
(0)
(0)
więcej opinii