Projektowanie stron WWW. Użyteczność w praktyce
- Autorzy:
- Marek Kasperski, Anna Boguska-Torbicz
- Ocena:
- 5.3/6 Opinie: 24
- Stron:
- 368
- Druk:
- oprawa miękka
Opis książki: Projektowanie stron WWW. Użyteczność w praktyce
Poznaj metody prototypowania, aby tworzyć perfekcyjne strony WWW
- Jak zbadać i zdefiniować oczekiwania użytkowników?
- Jak formatować formularze?
- Jak zaprojektować obsługę błędów?
Prototypowanie to efektywna metoda pozyskiwania wiedzy o przyszłym serwisie na początku tworzenia witryny internetowej. Dzięki temu można sprawdzić, w jaki sposób klienci będą poruszać się po nowej stronie WWW, przeanalizować ich preferencje i oczekiwania. Prototypowanie jako specyfikacja jest istotne także dla działu kreacji i działu technologii (IT). Programem umożliwiającym tworzenie prototypów w prosty sposób, zainstalowanym na większości komputerów klasy PC, jest PowerPoint -- element pakietu Microsoft Office. Chociaż aplikacja ta służy przede wszystkim do tworzenia prezentacji, można wykorzystać ją do budowy interaktywnych prototypów stron.
Z książki "Projektowanie stron WWW. Użyteczność w praktyce" nauczysz się, jak tworzyć schematy witryn internetowych oraz interfejsów użytkownika tak, aby były zgodne z oczekiwaniami klientów. Poznasz wiele metod i narzędzi przydanych podczas prototypowania i tworzenia strony. Zyskasz wiedzę na temat użytkownika, czyli tego, jak ludzie postrzegają świat, jak oddziałują na nich kolory, co przyciąga ich uwagę, jak dobierać elementy graficzne oraz typograficzne i -- co najważniejsze -- jak to wszystko wykorzystać podczas projektowania, a następnie tworzenia atrakcyjnej strony WWW.
- Projektowanie jako proces
- Prototypowanie i rodzaje prototypów
- Elementy stron WWW
- Graficzny interfejs użytkownika
- Elementy GUI
- Reklama
- Typografia
- Grafika i kolory
- Projektowanie obsługi błędów
- Analiza danych -- dendrogramy
- Papierowe makiety
- Persony i formularze
- Badania wykorzystywane przy projektowaniu stron
Wykorzystaj całą dostępną wiedzę i stwórz strony, które przyciągną klientów!
Wybrane bestsellery
-
Pojęcie sztucznej inteligencji (SI, ang. AI) używane jest od lat pięćdziesiątych XX wieku. Jednak dopiero niedawno stało się gorącym, odmienianym przez wszystkie przypadki i możliwości terminem, który działa na wyobraźnię ludzi na całym świecie. Sprawcą zamieszania jest ChatGPT – chatbot op...
AI w biznesie. Jak zarabiać więcej dzięki sztucznej inteligencji AI w biznesie. Jak zarabiać więcej dzięki sztucznej inteligencji
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Dzięki tej książce przekonasz się, że nic, co dotyczy zarabiania, inwestowania i rozsądnego wydawania pieniędzy, już od dawna nie jest tajemnicą. Dowiesz się, jakie mity o pieniądzach wciąż funkcjonują w społeczeństwie, i zajmiesz się prawami dotyczącymi finansów. Pozwoli Ci to na zakończenie w o...
Bądź bogaty. Teraz! Zarabiaj więcej, szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej Bądź bogaty. Teraz! Zarabiaj więcej, szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Oto zwięzły i praktyczny przewodnik po usłudze GA4 i jej integracji z chmurą. Szczególnie skorzystają z niego analitycy danych, biznesu i marketingu. Opisano tu wszystkie istotne kwestie dotyczące tego nowego, potężnego modelu analitycznego. Szczególną uwagę poświęcono bardziej zaawansowanym funk...
Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Książka Sklep online w 30 dni to taka instrukcja dla osób, które chcą samodzielnie założyć sklep internetowy. Autorka prowadzi czytelnika krok po kroku przez wszystkie etapy tego procesu, od planowania i weryfikowania pomysłu na biznes, przez wybór asortymentu i platformy, aż po zdobywanie pierws...
Sklep online w 30 dni. Zaplanuj, uruchom i zacznij zarabiać Sklep online w 30 dni. Zaplanuj, uruchom i zacznij zarabiać
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Wiesz, czym jest TikTok? Jeśli nie, to szybko uruchom swój smartfon, ściągnij na niego tę aplikację i zacznij z niej korzystać, ponieważ - to pewne - Twoi klienci już tam są! Główną funkcjonalnością TikToka jest możliwość nagrywania i rozpowszechniania za jego pośrednictwem krótkich materiałów wi...
Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej) Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej)
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Design thinking, czyli myślenie projektowe. Wbrew pozorom ten sposób podejścia do biznesu nie jest przypisany wyłącznie do wielkich korporacji. Pracować w duchu design thinking może i powinna każda firma, której właścicielowi zależy na zwiększeniu wydajności, szybkim realizowaniu dobrych pomysłów...
Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy
(20.90 zł najniższa cena z 30 dni)20.90 zł
69.00 zł(-70%) -
Katarzyna Trawińska jest obecna w branży od wielu lat. Wybrała ją, ponieważ dystrybucja oparta na zasadach MLM najlepiej odpowiada jej potrzebom i oczekiwaniom. Kiedy tworzyła swoją markę, chciała, by wypełniała ona pewnego rodzaju misję - dawała ludziom możliwość realizowania się, odkrywania wła...(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)
14.90 zł
49.90 zł(-70%) -
Oto wyczerpujący przewodnik po sposobach wykorzystywania kanałów komunikacji wirtualnej w nawiązywaniu kontaktów biznesowych i przeprowadzaniu procesów sprzedażowych w taki sposób, by zakończyły się sfinalizowaniem transakcji. Zaprezentowano tu spójny system rozmów wideo, rozmów telefonicznych, S...
Sprzedaż wirtualna, zyski realne. Jak wykorzystywać technologie do skutecznej komunikacji z nabywcami Sprzedaż wirtualna, zyski realne. Jak wykorzystywać technologie do skutecznej komunikacji z nabywcami
(17.90 zł najniższa cena z 30 dni)17.90 zł
59.00 zł(-70%) -
Dzięki zebranym w poradniku wskazówkom, jak używać narzędzi stosowanych na co dzień w branży SEO, poznasz najważniejsze aspekty pozycjonowania. Opisano tu aż 32 aplikacje wraz z instrukcjami ich użycia - to solidna porcja wiedzy, która przygotuje Cię do wykonywania wielu zadań związanych z prowad...
Praktyczne zastosowanie narzędzi SEO w Twojej firmie Praktyczne zastosowanie narzędzi SEO w Twojej firmie
(29.90 zł najniższa cena z 30 dni)43.45 zł
79.00 zł(-45%) -
83 autorów (ekspertów w swoich dziedzinach), 159 rozdziałów, 850 stron praktycznych rad. To Biblia e-biznesu 3.0 – prawdopodobnie największy tego typu projekt wydawniczy na świecie! Dwie pierwsze edycje zdobyły uznanie czytelników, miesiącami przodowały na listach bestsellerów i otrzymały s...
Biblia e-biznesu 3.0 Biblia e-biznesu 3.0
Robert Bekas, Tomasz Burcon, Andrzej Burzyński, Krzysztof Burzyński, Kamil Cebulski
(101.40 zł najniższa cena z 30 dni)109.85 zł
169.00 zł(-35%)
Ebooka "Projektowanie stron WWW. Użyteczność w praktyce" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Projektowanie stron WWW. Użyteczność w praktyce" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Projektowanie stron WWW. Użyteczność w praktyce" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Projektowanie stron WWW. Użyteczność w praktyce (7) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: startupschool.pl Bartek Kruszczyński, 2012-01-02Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Web design. Nieznając tematu wielu twierdzi, że nie ma w tym nic trudnego. Tak naprawdę jest wręcz przeciwnie. Trzeba przestrzegać wielu zasad, czego dowodem są miliony beznadziejnych stron w internecie. Tylko skąd wziąć tę wiedzę? Najlepiej nabyć ją wraz z doświadczeniem, ale na to najprawdopodobniej nie mamy czasu. Pozostaje sięgnąć po wiedzę na papierze (lub czytniku).
Książka “Projektowanie stron. WWW Użyteczność w praktyce” autorstwa Marka Kasperskiego i Anna Boguskiej-Torbicz jest przewodnikiem po zakamarkach web designu. Słowo przewodnik najbardziej do niej pasuję, ponieważ porusza wiele tematów związanych z kolorystyką, układem, usability a nawet omawia czcionki i elementy stron, nie wykraczając poza podstawy. Ponieważ została wydana w 2008 roku to część informacji jest ‘przeterminowana’, jednak znakomita większość to wiedza ponadczasowa. Można więc zrozumieć podstawy web designu nie przeciążając umysłu nadmiarem suchych faktów i rozszerzać wiedzę później, w miarę potrzeb.
Znacznie obszerniej “Projektowanie stron. WWW Użyteczność w praktyce” omawia temat prototypowania layoutów i badania tychże prototypów. Wiedza między innymi o metodach planowania prototypowania czy najlepszych układach siedzeń i biurek w pokojach do testów “eye-tracking’ jest przeznaczona dla bardziej doświadczonych programistów tworzących skomplikowane strony i mających na ten cel zarówno znaczne środki jak i dużo czasu.
Dzięki podzieleniu na dwie powyższe części książka ta będzie ciekawa dla programistów/grafików na każdym poziomie. Zdecydowanie polecam! -
Recenzja: startupschool.pl Krzysztof Pastorczyk, 2012-03-30Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Po przeczytaniu tej książki mogę śmiało stwierdzić, że nie miałem pojęcia o projektowaniu stron www. Autorzy opisują poszczególne etapy jakie trzeba przejść, aby mieć ładny efekt końcowy, oczywiście wszystko zależy od naszej kreatywności, ale pewne fakty trzeba znać. Czytając tą pozycję czytelnik jest prowadzony krok po kroku przez kolejne etapy projektowania strony, tłumaczone są różne problemy jakie napotkamy podczas tej drogi. Co najważniejsze czytając nie ma uczucia nudy, rutyny.. po prostu pochłaniamy rozdział po rozdziale. Książka oparta jest na wieloletnim doświadczeniu autorów powinna być obowiązkową pozycją każdego grafika czy programisty - nie tylko dla rozpoczynającego swoją przygodę z projektowaniem, ale również i dla doświadczonego gracza w tej dziedzinie... Wszakże nie zawsze trafimy na takie rozwiązania, jak inni a warto poznać ich tok myślenia czy działania.
-
Recenzja: e-verything.pl Mariusz WoźniakRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
W dzisiejszym wpisie z kategorii “czytanki”, chciałbym zwrócić uwagę na książkę “Projektowanie stron WWW. Użyteczność w praktyce” Marka Kasperskiego i Anny Boguskiej-Torbicz. Nie jest to może żadna nowość, a w internecie można znaleźć przynajmniej kilka jej recenzji, jednak książka jest na tyle użyteczna (nomen omen) że postanowiłem iż nie może zabraknąć wzmianki o niej na moim blogu.
Pierwszy duży plus należy się przede wszystkim przekrojowe podejście autorów do tematu projektowania użytecznych stron www - jest tu prawie wszystko: od uwag nad samym procesem projektowania, przez omówienie wszystkich ważniejszych elementów strony WWW i dobrych praktyk w zakresie ich projektowania, po metody i narzędzia makietowania, prototypowania, badania użyteczności. W aneksie na dokładkę rozdział poświęcony projektowaniu dla urządzeń mobilnych (autorstwa Tomasza Karwatki) oraz obszerna bibliografia (i webografia).
Drugi duży plus za konkret - autorzy rzetelnie wykładają kawę na ławę, punkt po punkcie, bez zbędnego filozofowania, anegdot i alegorii, za to z mnóstwem konkretnych przykładów, screenów, ilustracji, tabel, wykresów, przydatnych linków i odesłań do lektur uzupełniających. Hasło “w praktyce” umieszczone w podtytule prezentowanej książki - naprawdę nie znalazło się na okładce dla jaj.
Trzeci plus za formę. A nawet dwa plusy. Pierwszy za porządny papier i wydanie książki w pełnym kolorze. A drugi - większy - za świetne opracowanie edytorskie: te wszystkie w przemyślany sposób użyte kolory, śródtytuły, listy i wypunktowania, ramki, sekcje i mnóstwo grafik sprawiają że informacje przyswaja się bez znużenia, szybko i efektywnie. Nie uświadczycie tu kilku stron “blachy” urozmaiconych jedynie niewyraźną szarą ilustracją. Formalnie ta książka przypomina raczej stronę internetową niż klasyczny podręcznik.
Minusy? Przy uszanowaniu przyjętych przez autorów założeń - żadnych. Projekt napisania książki kompleksowo i systematycznie wprowadzającej w tematykę usability, porządkującej pewne zagadnienia i przekazującej solidne podstawy, został zrealizowany wzorowo. Natomiast z perspektywy osoby, która już trochę w temacie siedzi, można by jednak trochę marudzić o zbyt ogólnikowym potraktowaniu pewnych zagadnień (lub ich pominięciu, jak w przypadku badań heurystycznych, czy kwestii związanych z technologiami typu AJAX, Flash - każdy pewnie ma jakiś obszar którym się interesuje szczególnie i chciałby poczytać więcej). Jednak takie właśnie bardziej doświadczone osoby nie są podstawowym “targetem” tej publikacji, więc nie do końca uczciwie byłoby policzyć to jako minus.
Podsumowując, “Projektowanie stron WWW. Użyteczność w praktyce” to rewelacyjna - moim zdaniem najlepsza na rynku - pozycja dla kogoś, kto dopiero zabiera się do ugryzienia tematu usability. Powinna ona zainteresować osoby mające do czynienia z projektowaniem stron/serwisów/interfejsów aplikacji webowych - i nie mam na myśli tylko projektantów i grafików, ale też osoby współpracujące z nimi, w idealnej sytuacji: właścicieli i sponsorów projektów internetowych, managerów, speców od e-marketingu, itp. Osoby bardziej doświadczone , “siedzące” w usability od jakiegoś czasu, może nie doznają żadnych iluminacji, ale zapewne usystematyzują, a być może i uzupełnią swoją wiedzę. Zwłaszcza, że w książce podano mnóstwo linków do materiałów i narzędzi. Ogólnie - warto, polecam. -
Recenzja: Gazeta MSPRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Masz pomysł na stronę WWW, ale nie wiesz od czego zacząć? Od lektury książki "Projektowanie stron WWW". Dowiesz się m.in., jak zbadać i zdefiniować oczekiwania użytkowników, jak formatować formularze czy zaprojektować obsługę błędów. Nauczysz się, jak tworzyć schematy witryn internetowych oraz interfejsów użytkownika tak, aby byty zgodne z oczekiwaniami klientów. Poznasz wiele metod i narzędzi przydatnych podczas prototypowania i tworzenia strony. Zyskasz wiedzę nt. użytkownika, czyli tego jak ludzie postrzegają świat, jak oddziałują na nich kolory, co przyciąga ich uwagę, jak dobierać elementy graficzne oraz typograficzne i - co najważniejsze - jak to wszystko wykorzystać podczas projektowania, a następnie tworzenia atrakcyjnej strony WWW.
-
Recenzja: dymecki.plRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Dopiero teraz znalazłem czas, aby napisać parę słów o książce Projektowanie stron WWW. Użyteczność w praktyce autorstwa Marka Kasperskiego i Anny Boguskiej-Torbicz. Sam tytuł książki wskazuje na jej zawartość: projektowanie stron z punktu widzenia użyteczności. Jednak książka jest trudna do jednoznacznego zakwalifikowania. Odbieram ją, jako omówienie zbioru różnych tematów, którymi mogą być zainteresowane osoby zajmujące się użytecznością.
Na początek oddaję głos Markowi, którego zapytałem, czy obecnie dokonałby w książce zmian:
Gdy pisałem książkę, to chciałem zamieścić w niej jeszcze jeden dodatek, nt. projektowania interfejsów na potrzeby gier komputerowych, w tym gier przeglądarkowych. Plan wydawniczy wydawał się napięty, stąd go nie napisałem. Gdybym wiedział, że wydanie książki będzie się tak przedłużało, jak to miało miejsce, to zapewne wydzieliłbym jeszcze czas na napisanie tego dodatku.
Marku, świetny pomysł!
Czy coś jeszcze bym zamieścił? Tak - część nt. projektowania ai opartych na gridzie. Co prawda w książce znajduje się część nt. kompozycji, ale można było ciut więcej na ten temat napisać.
I w końcu trzecia sprawa to features definition, czyli opracowywanie funkcjonalności, którą ja uważam za jedną z kluczowych elementów projektowania produktów internetowych, gdyż pozwala zdobyć przewagę nad konkurencją. Wejście w strategię, poznanie procesów decyzyjnych użytkowników, sposobu w jaki myślą i danie im funkcjonalności, która wychodzi na przeciw ich sposobowi realizowania zadań, ma dużo większy sens, niż kopiowanie funkcjonalności i rozwiązań z innych serwisów (znam co najmniej kilka takich przypadkow).
Już od wstępu projektowanie jest w książce traktowane, jako proces. Autorzy opisują możliwy skład grupy projektowej oraz poszczególne etapy prac projektowych i to z kilku punktów widzenia. Od razu wspominają także o zaletach prototypowania.
Rozdział pierwszy to szeroki przegląd różnych elementów witryn: od układu strony, przez metody tworzenia nawigacji, formularz logowania, koszyk, różne elementy GUI, aż po zasady typografii i obsługę błędów. Przy okazji opisują wiele przydatnych narzędzi, jak programy do tworzenia zrzutów ekranu, czy narzędzia ułatwiające dobór kolorów. Rozdział jest bardzo ciekawy i przydatny. Jego kształt sprawia, że staje się narzędziem do którego możemy często wracać. Rzeczywiście - zgodnie z tytułem ksiązki - autorzy wiele kwestii rozważają w sposób praktyczny pokazując realne przykłady. Jednak w niektórych miejscach pokazują jedynie spotykane rozwiązania i wydaje mi się, że niedostatecznie opisują dobre praktyki i często błędy. Nie jest to jednak poważny problem.
Rozdział drugi poświęcono prototypowaniu. Jest to prawdopodobnie pierwsza w języku polskim publikacja, która tak szeroko opisuje to zagadnienie. Przekazuje sporo informacji o metodzie sortowania kart, analizie otrzymanych danych i narzędziach ułatwiających realizację tego rodzaju badania. Dalej autorzy opisują tworzenie prototypów papierowych i elektronicznych (znów otrzymujemy praktyczne przykłady z pracy autorów).
Trzeci rozdział poświęcono badaniom stron - badaniom jakościowym (grupy fokusowe, indywidualne wywiady), testom z użytkownikami, clicktrackingowi, badaniom A/B, eyetrackingowi i analizie statystyk. Brakuje mi jedynie informacji o innych eksperckich metodach testowania stron, jak analiza heurystyczna czy testy z listą kontrolną.
Ostatni - czwarty - rozdział, to dzieło Tomka Karwatki i traktuje o projektowaniu dla urządzeń mobilnych - od scenariuszy użycia, przez budowę architektury informacji i prototypowanie, aż po testowanie.
Krótko podsumowując: książka jest bardzo interesująca, zawiera wiele informacji rzadko spotykanych lub w ogóle niedostępnych w polskojęzycznej literaturze oraz ułatwia rozwój dając nam spis wielu przydatnych narzędzi i polecając masę dalszych źródeł. Zdecydowanie warto książkę mieć i korzystać z jej zawartości. -
Recenzja: usability-onair.comRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Z dniem wczorajszym skończyłem lekturę książki “Projektowanie stron WWW. Użyteczność w praktyce” autorstwa Marka Kasperskiego i Anny Boguskiej-Torbicz.
O wielu zaletach i wybranych “wadach” napisał już ciekawą recenzję Robert Drózd na swoim blogu, zatem nie chciałbym się powtarzać co do jego spostrzeżeń.
Z mojego punktu widzenia omawiana tutaj pozycja zawiera gruntowną wiedzę z szeroko pojętego zagadnienia jakim jest tworzenie stron czy serwisów WWW. Informacje podane są prostym i zwięzłym językiem. Można by rzecz, że książka prowadzi nas przez kolejne etapy projektowania i tworzenia serwisu WWW. Liczne ilustracje bardzo dobrze dopełniają opisywane zagadnienia. Ciekawa forma wyróżnienia najbardziej istotnych informacji z omawianego podrozdziału umożliwia szybkie przeskanowanie i przypomnienie sobie o najważniejszych punktach w danym momencie. Na szczególną uwagę zasługuje także potężny zbiór linków oraz bibliografii, za pomocą których można poszerzyć omawiany temat.
Mi osobiście do gustu przypadły końcowe rozdziały książki, gdzie omówione zostały metody i stosowane narzędzia wykorzystywane podczas badań i projektowania interfejsu. Zawierają one samą podstawową esencję opisywanych technik. Może to służyć w przyszłości jako “szybka ściąga” dla odświeżenia i przypomnienia niektórych technik.
Dla kogo jest ta książka?
Książka zdecydowanie jest kierowana raczej do osób chcących uzyskań podstawowe informacje z zakresu projektowania i wykorzystywania różnych rozwiązań i podejść. Osoby posiadające szerszą (np. zawodową) wiedzę z poruszanych w książce kwestii mogą w pewnym momencie odczuć delikatne znurzenie i zacząć bezwiednie kartkować strony w celu pominięcia znanych już zagadnień. Jednak jeśli interesuje nas pozyskanie kompendium o projektowaniu stron lub np. chcielibyśmy mieć w swojej biblioteczce zbiór pokaźnej dodatkowej bibliografii oraz linków do narzędzi, to zdecydowanie jest to książka dla nas.
Czy kupić?
Kupić. Warto zainwestować swoje pieniążki w tę pozycję. Na rynku fachowej literatury niewiele jest pozycji tak licznie ilustrujących przykłady. Na pewno na rynku polskim takich książek praktycznie nie ma (nie mówię o tłumaczeniach z języka angielskiego). -
Recenzja: webaudit.plRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
To chyba jedno z ważniejszych wydarzeń końca roku w naszej branży. Niedawno wyszła pierwsza w całości polska książka poświęcona użyteczności. Marek Kasperski i Anna Boguska-Torbicz napisali Projektowanie stron WWW. Użyteczność w praktyce. Do tej pory mieliśmy tylko tłumaczenia pozycji ze świata — cenne, ale czasami mocno odległe od tego, czego możemy używać nad Wisłą. Ponadto, wiele z nich (szczególnie pozycje Nielsena) skupiało się na tym, co jest dobre, co złe — a mniej mówili o tym, jak właściwie projektować. Nowa pozycja doskonale uzupełnia tę lukę. Co jest unikalne jeśli chodzi o tę książkę?
- Bardzo dużo o kolorach, m.in. opisy wielu narzędzi, do których linki znajdziemy też na blogu Marka.
- Dużo na temat czytelności tekstu.
- Przedstawienie popularnych siedmiu fontów i propozycja użycia. Szkoda że autor zapomniał o popularnej Tahomie i o zdobywających popularność czcionkach ClearType Microsoftu (np. doskonała Calibri), zaś opisał np. Impact, z którą się prawie nigdy nie spotkałem w Internecie.
- Szczegółowo omówione narzędzia do sortowania kart.
- Kilkadziesiąt stron o makietach i prototypach — tych papierowych i komputerowych, szczegółowo przedstawione rysowanie makiet pod Visio.
- Sporo na temat testów użyteczności i clicktrackingu.
- Osobny rozdział o projektowaniu dla urządzeń mobilnych, napisany gościnnie przez Tomka Karwatkę.
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-246-1291-2, 8324612912
- Data wydania książki drukowanej:
- 2008-12-03
- Format:
- 158x235
- Numer z katalogu:
- 4013
- Książka w kolorze:
- Tak
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
E-biznes
Spis treści książki
- Podziękowania (6)
- O czym jest ta książka? (10)
- Grupa projektowa (12)
- Projektowanie jako proces (13)
- Prototypowanie (17)
- Zalecane lektury (22)
- 1.1. Układ strony (23)
- 1.2. Nawigacja (27)
- 1.3. Pozostałe elementy strony (39)
- 1.4. Graficzny interfejs użytkownika (44)
- 1.5. Reklama (63)
- 1.6. Typografia (71)
- 1.7. Kolory (113)
- 1.8. Grafika (150)
- 1.9. Projektowanie obsługi błędów (154)
- 1.10. Formularze (168)
- 2.1. Sortowanie kart (card sorting) (187)
- 2.2. Papierowe makiety (204)
- 2.3. Prototypowanie komputerowe (digital prototyping) (221)
- 2.4. Persony (252)
- 3.1. Badania jakościowe (263)
- 3.2. Testy funkcjonalności (268)
- 3.3. Clicktracking (284)
- 3.4. Testy A/B (292)
- 3.5. Eyetracking (298)
- 3.6. Badania z analizą statystyk (303)
- Scenariusze użycia i flowcharts (335)
- Architektura informacji (337)
- Prototypowanie (338)
- Prototypowanie a urządzenia docelowe (341)
- Projektowanie graficzne na bazie prototypów (341)
- Wdrożenie a prototypowanie (343)
- Testowanie serwisu mobilnego (346)
- Kognitywne podstawy projektowania (350)
O autorach (5)
Wstęp (9)
Rozdział 1. Elementy strony WWW (23)
Rozdział 2. Prototypowanie - metody i narzędzia (187)
Rozdział 3. Badania wykorzystywane przy projektowaniu stron (263)
Dodatek A Tomasz Karwatka, Projektowanie dla urządzeń mobilnych (331)
Dodatek B Tematyczna literatura polskojęzyczna (349)
Spis przydatnych narzędzi (351)
Skorowidz (355)
Oceny i opinie klientów: Projektowanie stron WWW. Użyteczność w praktyce Marek Kasperski, Anna Boguska-Torbicz (24) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(12)
(9)
(2)
(1)
(0)
(0)
więcej opinii