Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak to się robi
- Autorzy:
- Bartosz Danowski, Michał Makaruk
- Niedostępna
![Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak to się robi Bartosz Danowski, Michał Makaruk - okladka książki](https://static01.helion.com.pl/global/okladki/vbig/pozopt.jpg)
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 4.0/6 Opinie: 63
- Stron:
- 264
- Druk:
- oprawa miękka
Sprawdź nowe wydanie
Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak się to robi. Wydanie III
Bartosz Danowski, Michał Makaruk
Opis
książki
:
Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak to się robi
Praktyczny przewodnik po skutecznej promocji w internecie
- Skąd wyszukiwarki biorą informacje o wyświetlanych stronach?
- Jak sprawić, aby Twoja firma pojawiała się w wynikach przed konkurencją?
- Jakich dodatkowych technik promocji użyć do zwiększenia ruchu na stronie i związanych z tym zysków?
Wyobraź sobie, że w trakcie surfowania po internecie znalazłeś ciekawą ofertę. Po pewnym czasie chcesz wrócić na stronę, na której znajduje się interesujący Cię produkt, ale nie pamiętasz jej adresu ani nazwy firmy. Wpisujesz w wyszukiwarce nazwę przedmiotu, ale zamiast szukanej witryny pojawiają się setki innych. Zniecierpliwiony kupujesz produkt u innego sprzedawcy. Nie chcesz, aby coś podobnego spotkało Twoich klientów? Zainteresuj się pozycjonowaniem stron, czyli technikami poprawiania pozycji witryny w wynikach wyświetlanych przez wyszukiwarki.
Dzięki książce "Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak to się robi" zrozumiesz, jak działają wyszukiwarki, jak wpływa to na kolejność wyświetlania odnośników do znalezionych materiałów, a przede wszystkim -- jak użyć tej wiedzy do tworzenia stron, które będą zajmowały wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Poznasz także techniki umożliwiające poprawę funkcjonalności witryny oraz dodatkowe sposoby jej promowania, dzięki czemu liczba osób odwiedzających strony Twojej firmy szybko wzrośnie, podobnie jak generowane przez nią zyski.
- Działanie wyszukiwarek
- Dobór odpowiednich słów kluczowych
- Poprawny układ elementów stron
- Używanie odsyłaczy wewnętrznych i zewnętrznych
- Ułatwianie indeksacji witryny
- Monitorowanie ruchu na stronie i jej popularności
- Zapewnianie funkcjonalności witryny
- Dodatkowe techniki promocji stron
- Wystrzeganie się nieuczciwych pozycjonerów
Wyprzedź konkurencję i ułatw swoim klientom dotarcie do swojej oferty.
Wybrane bestsellery
-
Promocja
Pojęcie sztucznej inteligencji (SI, ang. AI) używane jest od lat pięćdziesiątych XX wieku. Jednak dopiero niedawno stało się gorącym, odmienianym przez wszystkie przypadki i możliwości terminem, który działa na wyobraźnię ludzi na całym świecie. Sprawcą zamieszania jest ChatGPT – chatbot opracowany przez firmę OpenIA, który służy do generowania odpowiedzi na dane wprowadzone przez użytkownika. Innymi słowy: super mózg z dostępem do wszystkich zasobów internetu pomyślany tak, by dzielić się nimi z człowiekiem w sposób, jakiego ten człowiek akurat sobie życzy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
AI w biznesie. Jak zarabiać więcej dzięki sztucznej inteligencji AI w biznesie. Jak zarabiać więcej dzięki sztucznej inteligencji
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
43.55 zł
67.00 zł (-35%) -
Promocja
Dzięki tej książce przekonasz się, że nic, co dotyczy zarabiania, inwestowania i rozsądnego wydawania pieniędzy, już od dawna nie jest tajemnicą. Dowiesz się, jakie mity o pieniądzach wciąż funkcjonują w społeczeństwie, i zajmiesz się prawami dotyczącymi finansów. Pozwoli Ci to na zakończenie w ostateczny sposób spekulacji związanych z tą tematyką. Na kartach tej książki znajdziesz zaprezentowane w kompleksowy sposób wszystkie istotne prawdy, które dotyczą pieniędzy i bogacenia się. Jeśli przestudiujesz opisane w niej koncepcje i zaczniesz je stosować w życiu, zarówno zawodowym, jak i prywatnym, to z pewnością już wkrótce odniesiesz sukces finansowy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Bądź bogaty. Teraz! Zarabiaj więcej, szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej Bądź bogaty. Teraz! Zarabiaj więcej, szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Promocja
Oto zwięzły i praktyczny przewodnik po usłudze GA4 i jej integracji z chmurą. Szczególnie skorzystają z niego analitycy danych, biznesu i marketingu. Opisano tu wszystkie istotne kwestie dotyczące tego nowego, potężnego modelu analitycznego. Szczególną uwagę poświęcono bardziej zaawansowanym funkcjonalnościom GA4. Zaprezentowano architekturę GA4, strategie danych, a także informacje dotyczące pozyskiwania, przechowywania i modelowania danych. W książce znalazło się również omówienie typowych przypadków użycia dla aktywacji danych i instrukcji przydatnych podczas implementacji tych przypadków. Co istotne, poszczególne zagadnienia zostały zilustrowane praktycznymi przykładami kodu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja
Książka Sklep online w 30 dni to taka instrukcja dla osób, które chcą samodzielnie założyć sklep internetowy. Autorka prowadzi czytelnika krok po kroku przez wszystkie etapy tego procesu, od planowania i weryfikowania pomysłu na biznes, przez wybór asortymentu i platformy, aż po zdobywanie pierwszych klientów i analizę danych. Opis działania został podzielony na małe kroki i ujęty prostym, przystępnym językiem. Do każdego rozdziału dołączono ćwiczenia do wykonania, ułatwiające wprowadzenie teorii w praktykę.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Sklep online w 30 dni. Zaplanuj, uruchom i zacznij zarabiać Sklep online w 30 dni. Zaplanuj, uruchom i zacznij zarabiać
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Promocja
Wiesz, czym jest TikTok? Jeśli nie, to szybko uruchom swój smartfon, ściągnij na niego tę aplikację i zacznij z niej korzystać, ponieważ - to pewne - Twoi klienci już tam są! Główną funkcjonalnością TikToka jest możliwość nagrywania i rozpowszechniania za jego pośrednictwem krótkich materiałów wideo. W przeciwieństwie do Facebooka czy Instagrama ten serwis nie tnie swoim użytkownikom zasięgów, więc wrzuć filmik i pozwól, by Cię zobaczyli! Masz szansę dotrzeć do naprawdę szerokiego grona odbiorców, ponieważ z TikToka korzystają ponad 2 miliardy osób.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej) Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej)
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Promocja
Design thinking, czyli myślenie projektowe. Wbrew pozorom ten sposób podejścia do biznesu nie jest przypisany wyłącznie do wielkich korporacji. Pracować w duchu design thinking może i powinna każda firma, której właścicielowi zależy na zwiększeniu wydajności, szybkim realizowaniu dobrych pomysłów i jeszcze szybszym wycofywaniu się z tych nietrafionych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy
(20,90 zł najniższa cena z 30 dni)
20.90 zł
69.00 zł (-70%) -
Promocja
Katarzyna Trawińska jest obecna w branży od wielu lat. Wybrała ją, ponieważ dystrybucja oparta na zasadach MLM najlepiej odpowiada jej potrzebom i oczekiwaniom. Kiedy tworzyła swoją markę, chciała, by wypełniała ona pewnego rodzaju misję - dawała ludziom możliwość realizowania się, odkrywania własnego potencjału i zarabiania. Działała, uczyła się i obserwowała, a wnioski i spostrzeżenia spisała w tej książce. Z nadzieją, że będzie ona przewodnikiem dla tych, którzy dopiero startują w modelu dystrybucji MLM, i wsparciem dla tych, którzy już w nim działają, ale chcą się rozwijać i wzmacniać swoją skuteczność. Osoby spoza branży znajdą tu informacje o mechanizmach rządzących współczesnym rynkiem i o tym, jak ruchy społeczne przełamują monopol wielkich korporacji na kolejnych polach.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(14,90 zł najniższa cena z 30 dni)
14.90 zł
49.90 zł (-70%) -
Promocja
Oto wyczerpujący przewodnik po sposobach wykorzystywania kanałów komunikacji wirtualnej w nawiązywaniu kontaktów biznesowych i przeprowadzaniu procesów sprzedażowych w taki sposób, by zakończyły się sfinalizowaniem transakcji. Zaprezentowano tu spójny system rozmów wideo, rozmów telefonicznych, SMS-ów, czatów i mediów społecznościowych, skonstruowany tak, aby zwiększyć produktywność i skrócić cykl sprzedaży. Książka przedstawia zasady, których przestrzeganie pozwala na uzyskanie dużej skuteczności podczas korzystania z kanałów komunikacji wirtualnej, a także zaawansowane strategie pokonywania obiekcji klientów, co skutkuje szybszym zawieraniem umów. Opanowanie zaprezentowanych w niej technik zapewni Ci wyraźną przewagę konkurencyjną!- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Sprzedaż wirtualna, zyski realne. Jak wykorzystywać technologie do skutecznej komunikacji z nabywcami Sprzedaż wirtualna, zyski realne. Jak wykorzystywać technologie do skutecznej komunikacji z nabywcami
(17,90 zł najniższa cena z 30 dni)
17.90 zł
59.00 zł (-70%) -
Dzięki zebranym w poradniku wskazówkom, jak używać narzędzi stosowanych na co dzień w branży SEO, poznasz najważniejsze aspekty pozycjonowania. Opisano tu aż 32 aplikacje wraz z instrukcjami ich użycia - to solidna porcja wiedzy, która przygotuje Cię do wykonywania wielu zadań związanych z prowadzeniem kampanii SEO.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Praktyczne zastosowanie narzędzi SEO w Twojej firmie Praktyczne zastosowanie narzędzi SEO w Twojej firmie
Niedostępna
-
Bestseller Promocja
83 autorów (ekspertów w swoich dziedzinach), 159 rozdziałów, 850 stron praktycznych rad. To Biblia e-biznesu 3.0 – prawdopodobnie największy tego typu projekt wydawniczy na świecie! Dwie pierwsze edycje zdobyły uznanie czytelników, miesiącami przodowały na listach bestsellerów i otrzymały szereg nagród. Dziś trzymasz w rękach jeszcze mocniejszą wersję tej kultowej publikacji, gromadzącą kompleksową wiedzę na temat prowadzenia biznesu w internecie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Biblia e-biznesu 3.0 Biblia e-biznesu 3.0
Robert Bekas, Tomasz Burcon, Andrzej Burzyński, Krzysztof Burzyński, Kamil Cebulski, Angelika Chimkowska, Mateusz Chłodnicki, Marcin Cichoń, Konrad Cioczek, Marcin Cisek, Monika Czaplicka, Agnieszka Dejnaka, Maciej Dutko, Piotr Dywański, Paweł Fornalski, Karol Froń, Daria Gaca, Adrian Gamoń, Marcin Godlewski, Marek Golec, Adrian Gorzycki, Grzegorz Grabowski, Mateusz Grzywnowicz, Marek Jankowski, Jakub Jasiński, Jason Hunt, Łukasz Kamiennik, Piotr Kiełcz, Maria Kobryń, Bartosz Kolanek, Damian Kołata, Paweł Korycki, Maciej Stępa, Michał Kosel, Jacek Kotarbiński, Zbigniew Krakowski, Paweł Królak, Kamila Kruk, Iga Krynicka-Pieleszek, Paweł Krzyworączka, Bartosz Langa, Mikołaj Lech, Maciej Lewiński, Michał Lidzbarski, Dagmara Łuczyńska, Marcin Łukiańczyk, Tomasz Maciejewski, Artur Maciorowski, Łukasz Marczewski, Krzysztof Marzec, Paweł Mielczarek, Piotr Motyl, Rafał Namieciński, Marek Niedźwiedź, Robert Okulski, Piotr Oracz, Marcin Osman, Tomasz Palak, Magdalena Pawłowska, Marcin Pieleszek, Adam Pioch, Marcin Piwowarczyk, Ilona Przetacznik, Dariusz Puzyrkiewicz, Krzysztof Rdzeń, Barbara Rogala, Rafał Sadłowski, Michał Sadowski, Paweł Sala, Jakub Sobczak, Robert Solga, Michał Spławski, Dawid Starzykiewicz, Barbara Stawarz-García, Jakub Szajdziński, Piotr Szulczewski, Paweł Tkaczyk, Trader21, Justyna Trzupek, Mikołaj Winkiel, Izabela Wisłocka, Damian Wiszowaty, Marcin Wsół
(101,40 zł najniższa cena z 30 dni)
109.85 zł
169.00 zł (-35%)
O autorze książki
![](https://static01.helion.com.pl/global/autorzy/danb.jpeg)
Bartosz Danowski — 47-latek, autor licznych książek informatycznych, wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, rzeczoznawca Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz ekspert urzędu marszałkowskiego do spraw oceny wniosków unijnych sektora IT. Pisze z myślą o Czytelnikach, stara się, aby przekaz w jego książkach był prosty i zrozumiały dla każdego odbiorcy.
Bartosz Danowski, Michał Makaruk - pozostałe książki
-
Zadaniem tej książki jest przekonanie Cię, że internet potrafi zdecydowanie ułatwić życie. Znajdziesz tu podstawowe wiadomości na temat poruszania się po stronach internetowych i zakładania konta poczty elektronicznej. Dowiesz się, jak robić e-zakupy, na co zwracać uwagę i jak nie dać się oszukać. Nauczysz się korzystać z różnego typu ofert (w tym ze zniżką dla grup), brać udział w aukcjach internetowych i płacić tak, by mieć pewność, że Twoje pieniądze nie zginą po drodze. Poznasz także szczególne prawa e-klienta. Załóż konto i zaszalej!
- Druk
Niedostępna
-
Promocja
Statystyki pokazują, że Polacy systematycznie — choć powoli i nie bez problemów — bogacą się i zaczynają gromadzić konkretne oszczędności. Sympatyczna suma na koncie w banku to świetna sprawa, tyle że przy aktualnych, niskich stopach procentowych ta forma oszczędzania, mówiąc najdelikatniej, nie przynosi zysku. A stałe zagrożenie inflacją i kolejnymi „podatkami od” — to już całkiem wyraźna wizja strat. Poza tym: to, co na koncie, to na koncie. Wirtualny majątek... Zatem nie ma jak realna własność, materialna, najlepiej taka, która będzie przynosiła stałe dochody. Może zacząć inwestować w mieszkania na wynajem?- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Zarabiaj na nieruchomościach. Praktyczny poradnik, jak kupić, wyremontować i wynająć mieszkanie. Wydanie II zaktualizowane Zarabiaj na nieruchomościach. Praktyczny poradnik, jak kupić, wyremontować i wynająć mieszkanie. Wydanie II zaktualizowane
(34,20 zł najniższa cena z 30 dni)
37.05 zł
57.00 zł (-35%) -
Ten krótki i praktyczny poradnik to lektura obowiązkowa dla każdego, kto chce zamienić posiadane metry kwadratowe na pełne konto w banku. Wbrew pozorom sprawa nie jest taka prosta. Nie wystarczy opublikować ogłoszenia w gazecie i czekać na telefony. Rynek nieruchomości — czy to użytkowych, czy to przeznaczonych do zamieszkania — jest trudny, wysoce konkurencyjny, łatwo się na nim potknąć i zakończyć transakcję z poczuciem niedosytu. Oraz z sumą o wiele niższą od tej, którą spodziewaliśmy się otrzymać w zamian za działkę, dom czy mieszkanie.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Jak korzystnie sprzedać mieszkanie, dom, działkę lub inną nieruchomość. Poradnik praktyków Jak korzystnie sprzedać mieszkanie, dom, działkę lub inną nieruchomość. Poradnik praktyków
Czasowo niedostępna
-
Po wielu latach pomieszkiwania u rodziców, tułania się po wynajętych lokalach albo rezydowania w ciasnym metrażu nadszedł ten moment. Kupujesz coś własnego! Coś większego! Mieszkanie! Dom! Działkę, na której ten dom powstanie! Decyzja zapadła, teraz nadchodzi czas realizacji. Wbrew pozorom sprawa nie jest taka prosta. Nie wystarczy zarejestrować się w okolicznych biurach nieruchomości i zgłaszać na każde wezwanie agenta. Współpraca z profesjonalistami nie jest oczywiście złym pomysłem, ale równolegle można też szukać samemu, zwiększając szanse na korzystny zakup wymarzonej własności.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Jak mądrze kupić mieszkanie, dom lub działkę. Poradnik praktyków Jak mądrze kupić mieszkanie, dom lub działkę. Poradnik praktyków
Czasowo niedostępna
-
Książki elektroniczne konsekwentnie zdobywają dziś serca i umysły milionów czytelników na całym świecie, choć początkowo całe rzesze czarnowidzów wróżyły im szybkie zniknięcie. Jednak przetrwały i nic w tym dziwnego — są zwykle tańsze od swoich papierowych odpowiedników, nie zajmują miejsca w domu, można mieć do nich stały dostęp z dowolnego punktu na Ziemi, a na zakup nowości w dniu premiery nie trzeba już czekać w długich kolejkach.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
E-booki. Poradnik dla początkujących e-czytelników E-booki. Poradnik dla początkujących e-czytelników
Niedostępna
-
Promocja
Wbrew pozorom i popularnym mitom to nie jest łatwy biznes. Inwestowanie oszczędności w mieszkania na wynajem to świetny pomysł na zabezpieczenie swojej finansowej przyszłości, ale jego realizacja rzadko bywa tak bezproblemowa, jak mogłoby się wydawać. Przede wszystkim to nie jest coś dla teoretyków, ale dla praktyków!- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Zarabiaj na nieruchomościach. Praktyczny poradnik, jak kupić, wyremontować i wynająć mieszkanie Zarabiaj na nieruchomościach. Praktyczny poradnik, jak kupić, wyremontować i wynająć mieszkanie
(29,40 zł najniższa cena z 30 dni)
31.85 zł
49.00 zł (-35%) -
Promocja
Jeśli chcesz zobaczyć, jak wygląda świat Minecrafta i czy warto zwiedzić go dokładniej, najłatwiej będzie zacząć od tej książki. Znajdziesz tu wszystkie informacje pozwalające sprawnie zainstalować grę i rozpocząć rozgrywkę. A gdy już nieco oswoisz się z kwadratowym światem i panującymi w nim zasadami, na pewno wrócisz do niej po kolejne wskazówki i garść podpowiedzi. Jak zbudować stół do zaklęć, a jak piec do wytapiania metali? Jak skonstruować mechanizmy i zmieszać magiczną miksturę? Gdzie znaleźć obsydian, a gdzie złote jabłko? Od czego zależy moc zaklęcia? Rozległy świat Minecrafta kryje w sobie wiele zagadek, ale nie zawsze musisz wymyślać koło od nowa ;-)- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Minecraft. Crafting, czary i świetna zabawa. Wydanie II Minecraft. Crafting, czary i świetna zabawa. Wydanie II
(17,94 zł najniższa cena z 30 dni)
19.43 zł
29.90 zł (-35%) -
Jeśli chcesz pojawić się na Facebooku albo lepiej zrozumieć rządzące nim mechanizmy, ta książka będzie Twoim przewodnikiem. Znajdziesz tu informacje pozwalające zarejestrować się na portalu, stworzyć profil, zamieścić wpisy i zdjęcia, znaleźć i dodać znajomych. Zobaczysz, jak funkcjonuje czat, jak logować się z urządzeń mobilnych i jakie funkcje oferuje Ci Facebook. Co więcej, nauczysz się aktywnie korzystać z możliwości wyszukiwania interesujących Cię tematów, wątków i ludzi. Sprawdzisz, jak działają grupy dyskusyjne, ale też nauczysz się dbać o bezpieczeństwo swojego konta. A jeśli prowadzisz sklep, zobaczysz, jak efektywnie wykorzystać Facebook do sprzedaży. Zostań członkiem wirtualnej społeczności!
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Jeśli Twoi uczniowie też uwielbiają tę grę, możesz podsunąć im fantastyczny sposób na połączenie przyjemnego z pożytecznym. Niezależnie od tego, czy chcesz przekazać im wiedzę z matematyki, techniki, polskiego czy biologii, Minecraft wraz rozszerzeniami dostępnymi w internecie z pewnością Ci w tym pomoże. Sprawdź, jak realizować z jej pomocą podstawę programową. Zorientuj się w możliwościach, technikach i trikach tego niebanalnego świata. Zobacz, jak działa platforma MinecraftEDU, i przestudiuj gotowe scenariusze lekcji. A potem — baw się tak dobrze jak Twoi uczniowie!
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Na szczęście na rynku jest już książka „Komputer. Rozwiązywanie problemów dla seniorów”, która bez zbędnej teorii i nadmiaru informatycznego żargonu pomoże Ci radzić sobie z większością kłopotów napotykanych w codziennej praktyce korzystania z komputera. Znajdziesz w niej opis typowych zagrożeń i konkretne porady dotyczące możliwości ich unikania. Dowiesz się, jak instalować i usuwać programy, jak rozwiązywać problemy ze sprzętem i sterownikami, jak pozbywać się wirusów oraz jak zabezpieczyć się przed utratą danych. Nauczysz się też radzić sobie z najczęściej spotykanymi problemami z systemem operacyjnym i połączeniami sieciowymi.
- Druk
Niedostępna
Ebooka "Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak to się robi" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak to się robi" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak to się robi" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak to się robi (9)
Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: youthcoders.net Kamila Czarnowska, 2010-12-18Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Nikogo nie dziwi fakt, iż część działań biznesowych zepchnięto do nowoczesnego medium, jakim jest Internet. Każda firma powinna mieć swoją stronę internetową, nawet, jeżeli nie prowadzi sprzedaży elektronicznej. Należy zatroszczyć się o to, by strona ta obfitowała w same rzetelne informacje, by pojawiała się wysoko w wynikach wyszukiwarek internetowych. I tutaj z pomocą przychodzi nam pozycjonowanie – działania zmierzające do wypromowania serwisu internetowego na jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania dla wybranych wyrażeń kluczowych. Książkę „Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak to się robi” polecam osobom, które chcą zgłębić tajniki pozycjonowania witryn internetowych. Ale jeśli chcesz szybko i skutecznie „wypchnąć” swoją stronę z nastej strony wyszukiwarki na pierwszą – drugą stronę (większość internautów dociera tylko do linków z 2 pierwszych stron), to możesz się rozczarować. Autorzy podają wiele rad – dają wybór spośród najpopularniejszych metod, ale nie podają gotowego przepisu na sukces. Bo i nie byliby w stanie. Algorytmy postępowania robotów wyszukiwarek, które przeszukują zawartość Internetu, są pilnie strzeżoną tajemnicą. Dodatkowo mechanizmy te wciąż są zmieniane i udoskonalane. Dlaczego warto sięgnąć po tę książkę? Atutem tego przewodnika jest fakt, że autorami są Polacy, a co za tym idzie obfituje ona w przykłady z domowego podwórka. B. Danowski i M. Makaruk udzielają wielu cennych wskazówek jak skutecznie wypromować stronę WWW. Mowa jest o tak ważnych kwestiach, jak: dobór i rozmieszczenie słów kluczowych, stosowanie linków przychodzących i wychodzących oraz odpowiednia indeksacja strony. W książce nie ograniczono się tylko do opisywania mechanizmów wyszukiwarki Google. Pokazane są również rozwiązania dla konkurencyjnych wyszukiwarek: Onet (aktualnie jest ona obsługiwana przez Google, a w momencie powstawania książki była rozwiązaniem niezależnym), Yahoo, MSN czy Netsprint. W tekście odnajdujemy wiele cennych informacji o metodach i narzędziach przydatnych przy promowaniu strony. W rozdziale dotyczącym śledzenia ruchu autorzy opisują jak korzystać z dwóch rozwiązań służących do zliczania statystyk: Stat.pl oraz AWStats. Niestety nie wspominają ani słowem o powszechnym Google Analytics, co uważam za ogromny minus podręcznika. Szkoda, bo w chwili powstawania książki Google udostępniło już darmową wersję (bez ograniczeń) tego narzędzia. I z racji na wzrost zainteresowania nim, warto by było poświęcić mu kilka stronic. Czytelnik znajdzie też wyjaśnienia i przykłady nieetycznych zachowaniach towarzyszących pozycjonowaniu witryn internetowych. Mowa jest m.in. o cloakingu (ukryty tekst), ukrytych warstwach, stosowaniu znacznika marquee , czy wykorzystywaniu przekierowań. Twórcy powołują się często na rozwiązania zastosowane na stronie forum „pozycjonowanie i optymalizacja”. Jakie są efekty tych działań? Wpisz w wyszukiwarce Google słowo „optymalizacja”, a sam się przekonasz, na którym miejscu w wynikach znajdzie się wspomniane forum... Doszukałam się jeszcze jednej wady książki. Jeżeli nie wprawiony czytelnik byłby zainteresowany lekturą tylko wybranych rozdziałów, czeka go nie lada wyzwanie. W książce wiele jest odwołań do innych rozdziałów, tak, że ciężko czyta się ją wybiórczo. Ma to oczywiście związek tym, że autorzy nie chcą powielać w kilku miejscach tych samych informacji. Autorzy próbują udowodnić, że nie trzeba być wybitnym programistą i webmasterem zarazem, aby skutecznie wypozycjonować witrynę. Myślę, że cel został osiągnięty. Czytelnik znajdzie w tekście fragmenty kodu gotowe do zaimplementowania na stronie, tak, że bez większych trudności może wdrożyć zdobytą wiedzę. Pozwólcie, że odwołam się w tym miejscu do opinii mojego kolegi, który wskazuje na kilka błędów w kodzie: http://youthcoders.net/recenzje/ksiazki/701-pozycjonowanie-i-optymalizacja-stron-www-jak-si-to-robi.html. Warto skorzystać też z Dodatku na końcu książki. Zawiera on opis kilku przydatnych web developerom narzędzi. Podsuwa również kilka pomysłów mających na celu promocję witryny, typu: stosowanie sygnatur, biuletynów informacyjnych czy kanałów RSS. Reasumując, polecam książkę panów Danowskiego i Makaruka nie tylko dla obeznanych z tematem pozycjonowania, ale i dla początkujących. Czyta się ją lekko i przyjemnie. Obfituje w wiele przykładów i ilustracji, a co najważniejsze dotyczą one polskich realiów. W podręczniku mamy nawet kawałki kodu (o spornej jakości) do wykorzystania na swojej stronie. W przypadku fragmentarycznego czytania podręcznika trzeba skakać po stronach, bo sporo jest odwołań do innych rozdziałów, ale trudno. Książka warta jest przeczytania.
-
Recenzja: Software Developers Journal Paweł Małecki, 03/2008Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Pozycja strony WWW Twojej firmy w wynikach wyszukiwania może często w znaczący sposób wpłynąć na jej dochody. Ba, nierzadko stanowić będzie o jej być albo nie być na rynku, zwłaszcza jeżeli prowadzisz handel w internecie lub w inny sposób starasz się zarobić na Twojej witrynie (choćby dla pokrycia kosztów serwera). Dlatego właśnie w ostatnich latach powstało tak wiele sposobów i technik uzyskiwania coraz lepszych miejsc w wynikach wyszukiwania. O tym właśnie traktuje książka Bartosza Danowskiego i Michała Makaruka. Autorzy w opisywanej pracy w zwięzły i łatwo przyswajalny sposób prezentują na początku rzeczowe wprowadzenie w świat wyszukiwarek internetowych, prezentując ich najpopularniejsze przykłady (google, netsprint, onet, msn). Wprowadzenie to jest przy okazji proste i zrozumiałe. Następnie omówione zostają najpopularniejsze formy reklamy w wyszukiwarkach. Kolejne rozdziały stanowią bardzo ważne rozwinięcie idei pozycjonowania w ogóle. Otóż autorzy - zanim opiszą techniki pozycjonowania stron sensu stricto, kładą duży nacisk na zawartość merytoryczną strony (także na odpowiedni dobór słów kluczowych) jako głównego czynnika odpowiedzialnego za wartość witryny. Za to należy się autorom ogromny plus! Następne sekcje w rzeczowy sposób przybliżają nam metody pozycjonowania i sposoby śledzenia ruchu na stronie, bez których ciężko tak naprawdę byłoby określić skuteczność tego sposobu - było nie było - reklamy. Do głównych zalet prezentowanej książki, poza jej prostotą i zwięzłością, zaliczyć na pewno należy dość wyraźny nacisk na rozsądne podejście do zagadnienia pozycjonowania. Mówiąc pokrótce - najpierw zoptymalizuj swój kod i postaraj się aby strona miała wysoką jakość prezentowanych informacji, a dopiero potem stosuj sztuczki pozycjonerskie. Takie podejście zdecydowanie zasługuje na pochwałę!
-
Recenzja: NEXT 11/2007Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Osoby prowadzące swój serwis internetowy powinny zadbać o to, aby był on odnajdywany przez wyszukiwarki. Pomoże w tym lektura omawianej książki. Jej autorzy potraktowali temat bardzo kompleksowo, przechodząc od zagadnień podstawowych do zaawansowanych szczegółów technicznych.
Czytając kolejne rozdziały, dowiemy się, jak działają wyszukiwarki, co zrobić, by zoptymalizować nasz serwis, gdzie i jak go promować oraz jak monitorować liczbę odwiedzin. Poznamy też etyczne i nieetyczne metody zaawansowanego pozycjonowania.
-
Recenzja: Magazyn Internet KK; 10/2007Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Stworzenie witryny wygodnej w obsłudze, charakteryzującej się atrakcyjną oprawą graficzną i wysokim poziomem jakości zgromadzonych materiałów to pierwsze kroki na drodze do przyciągania do niej użytkowników. Istotne znaczenie ma podjęcie działań, które zapewnią jej wysoką pozycję w wynikach generowanych przez wyszukiwarki. Warto bowiem pamiętać, iż bardzo duży odsetek internautów trafia do serwisów właśnie za pośrednictwem wyszukiwarek. O tym, co należy zrobić, aby uzyskać dobre rezultaty w tej dziedzinie, możemy przekonać się sięgając po nową książkę poświęconą pozycjonowaniu stron WWW.
Wykorzystanie wyszukiwarki do promowania własnego serwisu wymaga przede wszystkim poznania szczegółów jej funkcjonowania, dlatego autorzy rozpoczęli swe rozważania od zaprezentowania kilku popularnych narzędzi tego typu i oferowanych przez nie funkcji. Następnie wyjaśniają jakie korzyści niesie ze sobą wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania i kładą nacisk na konieczność zadbania o wysoki poziom merytoryczny promowanej witryny. Uczą umiejętnego doboru słów i fraz umieszczanych na stronie oraz zwracają uwagę na rolę, jaką w procesie pozycjonowania odgrywają odnośniki. Sporo miejsca poświęcili też procesowi indeksacji witryny i metodom jego usprawniania.
W dalszej części książki autorzy odnoszą się do budzących kontrowersje metod pozycjonowania, postrzeganych jako sprzeczne z etyką, a także przedstawiają zagrożenia związane z ich stosowaniem. Przybliżają ponadto techniki śledzenia ruchu i monitorowania rankingów wyszukiwarek. W dodatkach umieścili natomiast materiały traktujące o użytecznych narzędziach oraz innych sposobach zwiększania popularności witryny.
Dzięki prezentowanej publikacji czytelnicy mają okazję zapoznać się z mechanizmami funkcjonowania wyszukiwarek internetowych i wykorzystać tę wiedzę do promowania własnych witryn poprzez zapewnienie im czołowych pozycji w wynikach wyszukiwania. Dowiedzą się, jak monitorować ruch i zwiększać funkcjonalność serwisu. Poznają także techniki powszechnie traktowane jako nieetyczne oraz dowiedzą się jakie mogą być konsekwencje ich stosowania.
Książka przyniesie korzyści przede wszystkim początkującym webmasterom, dopiero poznającym tajniki tej formy popularyzowania serwisów, a także osobom, które chcą orientować się w tej tematyce przed skorzystaniem z usług firm zajmujących się pozycjonowaniem. Dla zaawansowanych twórców witryn większość zgromadzonych w niej informacji nie będzie niczym nowym.
-
Recenzja: AITECH Krzysztof Michalik; 09/2007Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Każdy kto korzysta z wyszukiwarek internetowych wie, że w odpowiedzi na podanie słów opisujących interesujący nas temat otrzymujemy setki stron informacji o witrynach. Na domiar złego wiele z nich nie ma wiele wspólnego z interesującym nas zagadnieniem. Oczywiście często wynika to z niewłaściwego doboru słów kluczowych. Ale ma to również związek z tzw. pozycjonowaniem stron, bowiem ciekawe dla nas witryny bywają ukryte w zalewie stron mało dla nas interesujących lub wręcz zupełnie nie na temat, choć wyszukiwane słowa kluczowe w zapytaniu podaliśmy poprawnie.
Tak wygląda to z perspektywy użytkownika internetu, w szczególności potencjalnego klienta firm udostępniających interesujące dla niego produkty. Z perspektywy tych firm lub twórców stron WWW pragnących ze swoimi informacjami dotrzeć do jak najszerszego kręgu użytkowników internetu sytuacja wygląda jeszcze gorzej. Najczęściej użytkownicy internetu ograniczają się do przeglądania pierwszych kilku stron w poszukiwaniu określonych informacji. Zatem właściciele strony, którzy nie mieszczą się w pierwszych kilku lub kilkunastu stronach prezentowanych przez wyszukiwarki mają zdecydowanie mniejsze szanse na dotarcie do pożądanych odbiorców. I stąd wziął się problem tzw. pozycjonowania, czyli zbioru działań zmierzających do umieszczenia swojej witryny na lepszej (wyższej) pozycji. Nie jest to proste, bowiem algorytm pozycjonowania wyszukiwarek nie jest z reguły dostępny. Jednocześnie pozycja w wynikach wyszukiwarki nie pozostaje w prostej zależności od wskaźnika typu "pageRank" -- można być wysoko w wynikach i mieć niski pageRank oraz odwrotnie.
Zgodnie z zasadą, że przyroda nie lubi próżni -- a wolny rynek również -- na rynku pojawiła się nisza umownie nazywana pozycjonowaniem, zapełniona przez liczne firmy i osoby, które dają nam nadzieję (często raczej złudzenie) na poprawienie pozycji naszej witryny. Możemy sprawdzić, wystarczy, że podamy w zapytaniu słowo kluczowe "pozycjonowanie", a np. Google w odpowiedzi daje nam ocean stron: "Wyniki 1-10 spośród około 3,110,000 dla zapytanie pozycjonowanie (język polski)" !!! Sprawdźmy zatem co się nam obiecuje, sam otrzymałem taką ofertę, zatem wiem o czym piszę. W skrajnym przypadku to, że nasza strona znajdzie się dla danego słowa kluczowego w pierwszej dziesiątce, brzmi to np. tak: "…zapewniamy w Google -- pozycje na większość najważniejszych haseł pozycje 1-10, a dla wyjątkowo trudnych 1-20". Ja również otrzymałem podobną propozycję -- zresztą nie szukając żadnej pomocy takich firm -- z "gwarancją" pozycji w pierwszej dziesiątce (ceny dla różnych słów od kilkuset do 1900 zł). Opiszę to, bowiem jeden przykład wart tysiąca słów.
Zacząłem myśleć o złożonej propozycji i pozycjonowaniu. Jestem informatykiem z dużą praktyką w programowaniu i postanowiłem zmierzyć się z tym problemem sam, choć nigdy nie interesowały mnie w aspekcie praktycznym kwestie pozycjonowania. Zacząłem od logiki i arytmetyki. W uproszczeniu, jeśli dla przykładu na rynku istnieje 100 firm gwarantujących klientom pozycję w tej samej kategorii od 1 do 10 i każda z nich ma tylko 1 klienta, to jedynie 10% z nich ma szansę spełnić swoją obietnice, bez większej gwarancji, że tak się stanie. To była pierwsza konkluzja.Druga myśl była taka -- jaką wiarygodność wywiązania się z deklaracji zawartych w ofercie ma firma obiecująca nam wysoką pozycję w rankingu, jeśli sama znajduje się na 500. pozycji? To ostatecznie przekonało mnie by sprawą zająć się samodzielnie. Dodatkową motywacją był fakt, że nagle stwierdziłem, iż prawdopodobnie wskutek zmiany domeny oraz w krótkim czasie dwóch dostawców usług internetowych pageRank mojej strony i firmy z dość wysokiego wskaźnika -- zwłaszcza jak na ich bardzo specjalistyczny, wręcz niszowy charakter -- spadł do 0 (ZERA). Ten wskażnik -- ze wspomnianych powodów mniej mnie zmartwił -- dużo gorsze było to, że po wprowadzeniu do Google zapytania "sztuczna inteligencja" mojej strony nie było w sierpniu 2007 (po wspomnianych zmianach) wśród pierwszych 500 wyników! I to dla strony istniejącej wiele lat i dla firmy, która jako pierwsza zajęła się praktycznie wdrażaniem systemów sztucznej inteligencji. Było to tym bardziej zaskakujące, że statystyki pokazywały iż liczba odwiedzin strony była przez cały czas względnie duża.
Jako naukowiec postanowiłem podejść do sprawy metodycznie, czyli ustalenia tego co wiedzą inni, zatem m.in. od przejrzenia dostępnej literatury. Mój wybór padł na książkę panów Bartosza Danowskiego, Michała Makaruka pt. "Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW, jak to się robi" wydawnictwa Helion. Wspomniana książka napisana jest lekkim, popularyzatorskim językiem i może być czytana zarówno przez osoby nie mające głębszej wiedzy o wyszukiwarkach i pozycjonowaniu, jak i osoby bardziej zaawansowane. Zamiast recenzowania poprzez akcentowanie walorów książki, niech za recenzję znowu posłuży moje osobiste doświadczenie.
Po przeczytaniu książki zastosowałem w praktyce część podanej w niej wiedzy uzupełnionej przez własną intuicję, dedukcję i eksperymenty. Efekt -- obecnie, dla tego samego hasła wortal Aitechu w krótkim czasie pojawił się wśród pierwszych 20-35 wyników. Przy okazji, udało mi się wykryć kilka słabości algorytmu Google, ale to już inna bajka i "know-how", którym być może podzielę się z czytelnikami przy innej okazji. Dość powiedzieć, że na bardzo wysokich pozycjach znalazłem dla zapytania "sztuczna inteligencja" strony o średnich wskaźnikach pageRank, na dodatek kompletnie nie związanych z tematyką sztucznej inteligencji. Czy można oczekiwać lepszej recenzji? Dodatkowym walorem książki jest poruszenie zagadnień etycznych, to rzadkość. Wiemy, że z etyką w różnych obszarach aktywności bywa różnie.
Polecam zatem tę książkę wszystkim zainteresowanym problematyką pozycjonowania stron.
-
Recenzja: PC World Sebastian Górski; 09/2007Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Większość właścicieli stron WWW jest zainteresowana tym, aby ich witryny znalazły się w czołówce wyników, wyświetlanych po wpisaniu zapytania w wyszukiwarce internetowej. Jest to szczególnie cenne dla przedsiębiorców prowadzących własny biznes, bo potencjalni klienci mogą szybciej zlokalizować firmę w Sieci. Warto zadbać o odpowiednią ekspozycję w wyszukiwarkach internetowych za pomocą technik pozycjonowania. Temu właśnie poświęcona jest proponowana przez nas książka.
Zawarta w niej wiedza, z dość szerokim spektrum informacji, przyda się szczególnie mniej zaawansowanym użytkownikom. Dowiesz się przede wszystkim, jak działają wyszukiwarki internetowe oraz jakie rzeczywiste korzyści możesz mieć z wysokiej pozycji w ich wynikach. Książka w dużej mierze porusza również wątek optymalizacji zawartości strony WWW. Dzięki temu witryna będzie bardziej atrakcyjna i przejrzysta, a tym samym może przyciągnąć więcej odwiedzających. Nauczysz się m.in. dobierać frazy i słowa kluczowe, następnie poznasz indeksację strony WWW. Co ciekawe, znalazło się również miejsce na omówienie nie do końca etycznych metod pozycjonowania. Przy okazji zyskasz także trochę wiedzy na temat śledzenia ruchu na własnej stronie WWW.
-
Recenzja: Fabrykaspamu.pl mendax ;07/2007Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Dużo czasu zajęło mi zabranie się do przeczytania tej książki. Ciężar gatunkowy, jak sądziłem, powinien być zbliżony do książki telefonicznej lub innej Panoramy Firm. Na szczęście myliłem się. Zasiadając jednak do lektury, na wszelki wypadek, uzbroiłem się w porządny kebab z owcy oraz butelkę Cabernet Sauvignon -- naturalnie niefiltrowanego… Pozwolę sobie skupić się na opisywaniu rzeczy, z którymi nie do końca mogę się zgodzić w poszczególnych rozdziałach; wiadomo, że prawdziwy Polak woli krytykować, niż chwalić.
0. Wstępniak
Najważniejszy jest zawsze punkt siedzenia, zwany również punktem podparcia. W tym przypadku należałoby ustalić dla kogo książka ta ma być. Jak piszą autorzy we wstępniaku, jest ona zarówno dla początkujących pozycjonerów, jak i dla właścicieli przedsiębiorstw, którzy chcieliby wynająć zewnętrzne firmy do przeprowadzenia tej usługi. O ile, rzeczywiście -- przekrój całej pozycji da pewną podstawową wiedzę na temat SEO, o tyle do zainteresowanego przedsiębiorcy trzeba by podejść, według mnie, z innej strony. W tym więc miejscu autorzy, nieco wbrew intencji, niedokładnie opisują oraz reklamują swoje dzieło.1. W jaki sposób działa wyszukiwarka stron WWW?
Pierwszy rozdział opisuje w głównej mierze, jak wyglądają SERP-y w kilku głównych wyszukiwarkach; być może nieco za bardzo -- ludzie kojarzący poprawnie termin pozycjonowanie powinni już umieć jako-tako posługiwać się googielem. Podoba mi się za to konkretna lista operatorów wyszukiwania, czyli "site:", "related:", itp. Również dobrze, że autorzy uzmysławiają, że swoje główne wysiłki w Polsce należy kierować na G.Ostatni podrozdział dotyczy tego, jak wyszukiwarki zarabiają. Ach, jakże by moja spamerska część mózgu się ucieszyła, gdyby jasno i wyraźnie wspomnieć tu, że spamerzy pozycjonerzy tworzą konkurencję dla AdWords… Marzenia…
2. Co daje wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania?
Cytowane tu wyniki "badań" mówią o wzroście odwiedzin. Ale przecież to nie jest cel sam w sobie! Chcemy mieć użytkowników, którzy klikną reklamę, zarejestrują się i zaczną pisać na forum czy, LBNL, kupią jakiś towar/usługę. Nic tak nie przemawia jak widok potencjalnych zysków, więc zamiast wykresu odwiedzin, umieściłbym tu wykres na przykład wzrostu zamówień na towar.3. Walka o pozycję to nie wszystko
Bardzo dobry rozdział -- jak to się przecież mówi: "nie tworzy się stron dla robotów, a dla ludzi". I tu sporo pożytecznych i ciekawych zostało podanych. Jedynie można się lekko przyczepić do paragrafów dotyczących walidacji stron czy błędów w budowie kodu strony, które w gruncie rzeczy nie są specjalnie ważne. Ale to drobiazg.4. Słowa i frazy kluczowe
Szczerze powiedziawszy, nie jestem zadowolony z tego rozdziału. Spodziewałem się, że po jego przeczytaniu każdy będzie umiał poprawnie dobrać słowa kluczowe dla swojej strony. Jest to z chyba najtrudniejsza część SEM-u, więc autorzy powinni byli się bardziej postarać. Oprócz tych "podstawowych" metod, czyli "Google Keyword Tool" czy lista Onetu, powinni dostarczyć więcej praktyczniejszych wskazówek związanych ze swoim doświadczeniem. No i, analiza haseł, jakie użytkownicy wpisywali w googielu, żeby dostać się na stronę -- widzę tu zaburzenie logiki następstw: witryna powinna być zaindeksowana na jakieś hasła, żeby ludzie na nią wchodzili, zatem na tej podstawie nie można przewidywać jakie frazy będą odpowiednie dla serwisu.Dalsza część rozdziału opisuje jak optymalizować stronę dla robotów -- bardzo dobrze, ale czuć pewien niedosyt…
5. Hiperłącza
W tym rozdziale opisana jest zdecydowana większość teorii związanej z linkowaniem -- nie mam zamiaru kwestionować wielu napisanych tu oczywistości, ale zgodnie z przewidywaniem autorów kompletnie nie zgodzę się z teorią dotyczącą sandboksa. Istnieją różne rodzaje filtrów za zbyt szybki przyrost linków -- nawet kilkuletnie domeny mogą ich doświadczyć. Myślę natomiast, że sam sandbox nie istnieje -- to raczej ogólne pojęcie na wszelkie filtry "wieku młodzieńczego".Tworzenie zaplecza to dość rozległy temat. Autorzy starają się skupić uwagę czytelnika na tworzeniu własnego zaplecza tematycznego -- i dobrze!, również chciałbym, żeby nie było spamu. Tylko, że w praktyce rzadko kiedy starcza czasu i pieniędzy na takie idealne zaplecze…
6. Indeksacja witryny
Sporo, naprawdę sporo dobrych sposobów na porządniejszą indeksację witryny -- opisano Google Sitemaps, robots.txt, mod_rewrite. Natomiast z chęcią poczytałoby się więcej o najefektywniejszych metodach linkowania wewnętrznego… Nie zaszkodziłoby również wspomnieć o tzw. "seo-dopalaczu Jeża".7. Nieetyczne sposoby pozycjonowania
Do tego rozdziału również miałem spore nadzieje… Cóż, to, co jest -- nawet dobrze opisane, ale nic o automatycznie generowanym contencie, nic o spamowaniu forów, blogów czy księgi gości. A zdanie ze strony 177: "możemy na potrzeby książki założyć, że technika pozycjonowania, która polega na oszukaniu algorytmu oceniania stron wyszukiwarek, jest nieetyczna", w powiązaniu z kilkoma akapitami ze strony 103 o "zdobywaniu sztucznych linków" oraz pewnymi poradami dotyczącymi "gotowców" ze stron 126-127 skłania do stwierdzenia, że pozycjonowanie=spamowanie. Pytanie więc: czemu ta równość tak trudno przechodzi przez klawiatury pozycjonerom?8. Śledzenie ruchu
Świetnie napisany rozdział! Samo śledzenie ruchu jak i metody kontroli pozycji oraz stopnia zaindeksowania. Ale gdyby tak jeszcze napisać o Google Analytics…Dodatek A
Mamy tu opisy kilku wtyczek do FireFoksa -- i brawo za to! Parę porad na zwiększenie popularności witryny poza wyszukiwarkami -- w sumie nie jestem przekonany czy powinno to być w tej książce opisane, bo oczywiście jako dodatek jest stanowczo zbyt pobieżnie…Dosłownie kilka zdań na temat systemów wymiany linków. Czemu, pytam, CZEMU tak mało? Umiejętna obsługa potrafi zdziałać cuda; w niedoświadczonych rękach można domenę "spalić" na kilka miesięcy…
Podsumowanie
Całe szczęście, że jest krótkie. Nie lubię tego charakterystycznego w hammerykańskich pozycjach wyliczania na końcu o czym to autor pisał i co już czytelnik powinien wiedzieć.Skorowidz
Eee… no tak. Jedyne, co można z reguły o nim powiedzieć, to że takowy istnieje. Więc: Skorowidz istnieje!
Czego brakuje?
Jasnego stwierdzenia, dlaczego googiel nakłada kary na strony pozycjonowane, dlaczego z tym zjawiskiem generalnie walczy. "Nieco" więcej informacji o systemach wymiany linków. Przydałoby się więcej schematów linkowania zaplecza (skoro "nie istnieje niestety żaden prawidłowy"). Definicji "długiego ogona" i jak z niego korzystać.Z kolei dla przedsiębiorców jak konkretnie odróżnić uczciwą firmę od hochsztaplerów; w jaki sposób zawierać umowy, ażeby były one korzystne dla obu stron, ewentualnie chociaż przedstawić kilka rodzajów umów.
Moja ocena
W skali 1-10.5 daję spokojnie ósemkę. Książka jest napisana w przystępny sposób, można ją polecić na przykład webmasterom. A ponieważ "na bezrybiu…", to i klienci po przeczytaniu kilku rozdziałów mieliby pojęcie o co w ogóle z tym całym pozycjonowaniem chodzi. -
Recenzja: webmade.org Patryk Jar; 07/2007Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Brutalne, i nie zawsze czyste, reguły rządzące realnym światem biznesu, wkraczają coraz śmielej do internetu. Często od pozycji strony w wyszukiwarce zależy jest istnieje, a tym samym istnienie całej firmy. W takich przypadkach nie można liczyć tylko na słuszność i sprawiedliwość algorytmu google [i innych wyszukiwarek], ale należy zdecydowanie postawić na odpowiednią strategię marketingową. Strategię, której głównym założeniem będzie znalezienie się w czołówce wyników dla odpowiednich słów kluczowych.
Książka autorstwa Bartosza Danowskiego i Michała Makaruka jest zdecydowanie wyróżniającą się pozycją pośród wszystkich książek o podobnej tematyce dostępnych na polskim rynku. Co w niej takiego niezwykłego? I czy jest to plus czy minus?
Przede wszystkim bardzo ważne jest to, że książka jest napisana przez Polaków, i o polskim internecie. Nie jest to tłumaczenie amerykańskiej czy brytyjskiej książki, gdzie realia pracy -- a głównie opisywane narzędzia pracy pozycjonera -- są zupełnie inne, często w Polsce zwyczajnie bezużyteczne. To pierwszy plus.
Książki nie starano się na siłę wydłużyć. Czytając ją raczej nie spotkałem się z rozdziałem, który uznałbym za zbędny. Choć kilkukrotnie miałem wrażenie, że przeżywam deżawi [kiedy to w kilku miejscach książki jest wspominana ta sama strona, czy sposób rozwiązania. Jednak nie jest to minus -- dzięki temu nie trzeba wertować kartek w poszukiwaniu "patrz rozdział X"]. Co do poziomu... Na pewno musisz wiedzieć czym jest Internet :) Jeśli znasz podstawy PHP i JS to też dobrze. Jeśli nie, to i tak zrozumiesz i nauczysz się wiele.
Szczerość autorów jest w kilku miejscach rozbrajająca... W książce można znaleźć fragmenty, które bez ogródek mówią o sposobach na oszukanie wyszukiwarek. O ile początkowo wydawało mi się to czymś, co najmniej niesmacznym, to z każdą stroną coraz bardziej zgadzałem się z opinią autorów: spamem jest to, co powoduje, że internauta zostaje oszukany. Wszystko, co pomaga wypozycjonować stronę, zawierającą naprawdę wartościowe informacje, nie jest spamerstwem. Tak swoją drogą, to pozycjonowanie "na krawędzi" może się kiedyś okazać bardzo bolesne, gdy nagle główne wyszukiwarki załatają swoje dziury. O czym autorzy także mówią, ostrzegając wszystkich korzystających z ich porad, że należy być ostrożnym i nie przesadzać.
Właśnie to w książce podoba mi się najbardziej. Autorzy dają cały wachlarz możliwości i mówią -- "wybierz". Pokazują zarówno jasną jak i ciemną stronę mocy. I głównie koncentrują się na skuteczności danej metody, a nie aspekcie moralnym korzystania z niej.
Co mi się w książce nie podobało?
Można założyć, że już będę się czepiać :), bo naprawdę nie ma zbyt wielu fragmentów, które mógłbym skrytykować. Jako, że jestem bardziej webmasterem, niż pozycjonerem. I jako, że jestem wielkim zwolennikiem standardów, nie podobało mi się, że w niektórych listingach były błędy w kodzie, choćby tak proste jak używanie tagów pisanych wielkimi literami z deklaracją XHTML strict [dozwolona tylko mała czcionka], niewłaściwy atrybut przy znaczniku javascript [language="javascript" w miejscu type="text/javascript"], czy też użycie znacznika font [wyrzuconego ze specyfikacji...]. Choć oczywiście to drobne szczegóły, które nie zmieniają mojej opinii o książce, jako o źródle konkretnej i kompletnej wiedzy z dziedziny pozycjonowania i optymalizacji stron www. -
Recenzja: Lexy’s SEO blog Marta "Lexy" Bartczak; 06/2007Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Książkę "Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak to się robi" przeczytałam w 2 wieczory i muszę przyznać, że jestem z niej bardzo zadowolona. Jest ona na tyle dobra, że gdybym przed sięgnięciem po nią nie miała zielonego pojęcia o pozycjonowaniu, po tych dwóch wieczorach orientowałabym się już w tym temacie (takie same odczucia miałam po przeczytaniu książki "Marketing internetowy w wyszukiwarkach").
Autorzy przedstawiają temat pozycjonowania bardziej szczegółowo niż autorzy poprzednich książek o pozycjonowaniu, marketingu itp. Skupiają się na tym, co najważniejsze -- opisują działanie wyszukiwarek, wszystko o linkach i zapleczu, indeksację strony, a także najpopularniejsze nieetyczne sposoby pozycjonowania.
Raczej nic nowego nie znajdzie się w dziale o doborze słów kluczowym, bo ten temat jest poruszany w każdej książce, artykule, blogach SEO. Jeden z działów poświęcony jest porównaniu różnych statystyk, dzięki którym będziemy obserwować i analizować ruch na naszej stronie. Dość dokładnie zostało opisane, dlaczego różne IP mają znaczenie przy linkowaniu i na co dokładnie zwracać uwagę. W dodatku do książki można znaleźć narzędzia SEO, z których warto skorzystać.
"Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak to się robi" oceniam bardzo wysoko i ucieszyłoby mnie, gdyby jej autorzy mieli w planach napisanie kolejnej, rozszerzonej wersji, tym razem dla średnio zaawansowanych ;-) Podobało mi się, że książkę czytało się szybko i przyjemnie, dlatego też nie skupiałam się na drobnych błędach.
Teraz kiedy na PiO ktoś zada banalne pytanie, nie będzie się odpowiadać "to już było, użyj wyszukiwarki", tylko "wszystko znajdziesz w książce Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW"
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-246-0690-4, 8324606904
- Data wydania książki drukowanej :
- 2007-06-12
- Format:
- B5
- Numer z katalogu:
- 3536
- Erraty / Zgłoś erratę
- Kategorie:
E-biznes
Spis treści książki
- Krótka prezentacja popularnych wyszukiwarek (11)
- Wyszukiwanie danych (17)
- Przeszukiwanie grup dyskusyjnych (28)
- Wyszukiwanie plików graficznych (30)
- Przeszukiwanie katalogów stron (32)
- Zapytania i operatory (33)
- W jaki sposób działa wyszukiwarka? (38)
- Udział w rynku i popularność (39)
- W jaki sposób wyszukiwarka zarabia? (42)
- Potencjalny wzrost liczby odwiedzin (45)
- Potencjalny wzrost zysków z prowadzonej strony (47)
- Sprzedaż (47)
- Powierzchnia reklamowa (48)
- Reklama kontekstowa (49)
- Programy partnerskie (53)
- Wysoki poziom zawartości merytorycznej (55)
- Czytelność kodu strony (58)
- Przemyślany układ i system nawigacji (62)
- Menu nawigacyjne i rozplanowanie elementów strony głównej (62)
- Menu nawigacyjne i rozplanowanie elementów podstrony (69)
- Nazewnictwo stosowane w menu (70)
- Szata graficzna (74)
- Dobór słów (79)
- Myśl jak potencjalny gość, a nie jak właściciel strony (79)
- Skorzystaj z rankingów najczęściej wyszukiwanych haseł (80)
- Stwórz listę własnych kluczowych słów i fraz (91)
- Rozmieszczenie słów i fraz na stronie (94)
- Nasycenie strony słowami kluczowymi (94)
- Stosuj nagłówki (95)
- Słowa kluczowe w tekście i wyróżnienia (96)
- Opisy odsyłaczy (97)
- Umieść słowa i frazy w znacznikach meta (98)
- Zadbaj o tytuł każdej strony (98)
- Stosuj atrybuty alt i title (99)
- Linki przychodzące (103)
- Różne domeny (104)
- Różne IP (104)
- Opis odnośnika (106)
- Odsyłacze graficzne (108)
- Odsyłacze z przekierowaniem (108)
- Linki w JavaScript (110)
- Przyrost linków wraz z upływem czasu (112)
- Sprawdzanie linków prowadzących do naszej strony (114)
- Linki wychodzące (120)
- Linki zewnętrzne (120)
- Linki wewnętrzne (122)
- Zaplecze (122)
- Zaplecze tematyczne (124)
- Katalogi stron (124)
- Gotowce (126)
- Linkowanie (127)
- Jak to wygląda w praktyce? (129)
- Sprawdzanie stopnia indeksacji (140)
- Sposoby poprawy indeksacji witryny (142)
- Plik robots.txt (142)
- Dodatkowe znaczniki <meta> (146)
- Udrażnianie systemu nawigacyjnego (147)
- Mapa witryny (161)
- Zwiększanie liczby odsyłaczy zewnętrznych (168)
- Kontrola szybkości indeksacji witryny przez Google (173)
- Najpopularniejsze metody (178)
- Ukryty tekst (178)
- Pozycjonowanie pod frazy niezgodne z tematyką witryny (184)
- Cloaking (185)
- Przekierowania (191)
- Prezentacja zagrożeń związanych z nieetycznymi metodami pozycjonowania (193)
- Ban (194)
- Filtry (200)
- Statystyki oglądalności (201)
- Stat.pl (201)
- AWStats (213)
- Monitoring rankingów wyszukiwarek (219)
- Pozycja w wynikach wyszukiwania (219)
- Kontrola stopnia indeksacji (227)
- Kontrola liczby odsyłaczy zewnętrznych (228)
- Kontrola współczynnika PageRank (229)
- Kreator stanu witryny (230)
- Prezentacja przydatnych narzędzi (235)
- Web Developer (235)
- CustomizeGoogle (236)
- Search Status (236)
- SEO for Firefox (237)
- Pozostałe dodatki (238)
- Colour Contrast Analyser (239)
- Inne sposoby zwiększania popularności witryny (239)
- Sygnatury (240)
- Biuletyny informacyjne (240)
- Kanały RSS, ping i tracback (245)
- Dane identyfikacyjne robotów wyszukiwarek (250)
- Systemy wymiany odnośników (250)
Wstęp (9)
Rozdział 1. W jaki sposób działa wyszukiwarka stron WWW? (11)
Rozdział 2. Co daje wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania? (45)
Rozdział 3. Walka o pozycję to nie wszystko (55)
Rozdział 4. Słowa i frazy kluczowe (79)
Rozdział 5. Hiperłącza (101)
Rozdział 6. Indeksacja witryny (129)
Rozdział 7. Nieetyczne sposoby pozycjonowania (177)
Rozdział 8. Śledzenie ruchu (201)
Dodatek A (235)
Podsumowanie (253)
Skorowidz (255)
Helion - inne książki
-
Promocja
Agile i Scrum, Scrum i Agile. Opanowawszy branżę IT, powoli, ale konsekwentnie, zdobywają inne biznesowe przyczółki i rozgaszczają się w firmach na dobre… Albo niedobre, gdy budzą niezrozumienie, protesty, a czasem nawet chęć ucieczki! Agile i Scrum brzmią tak nowocześnie, w teorii świetnie, w praktyce jednak często okazują się trudne, a co za tym idzie - rozczarowują. To przykre, ale prawda jest taka, że idee te, skądinąd słuszne i pożyteczne, w organizacjach nierzadko wdraża się na siłę i, co nawet gorsze, bez zrozumienia.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(23,94 zł najniższa cena z 30 dni)
25.92 zł
39.90 zł (-35%) -
To nie jest klasyczny, trudny w odbiorze podręcznik matematyki. To raczej praktyczny zbiór wzorów uzupełnionych zrozumiałymi wyjaśnieniami, podzielony na tematyczne rozdziały. Układ książki ułatwi managerom wyszukiwanie potrzebnych informacji i stosowanie ich w codziennej pracy. Nie zabrakło również przykładów stosowania wzorów oraz gotowych do użycia formuł Excela. W przystępny sposób wyjaśniono, jak należy obliczać odsetki składane, stopy zwrotu, poziom rentowności, amortyzację czy wskaźniki bilansowe. Pokazano także zasady przygotowywania raportów, budżetów czy wykonywania analizy statystycznej. Dodatkowo znalazło się tu wiele trików, które przyspieszają pozornie czasochłonne obliczenia. Publikację docenią szczególnie osoby z kierownictwa firmy, ale też każdy, kto chce ugruntować matematyczne podstawy prowadzenia biznesu.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Rola lidera produktu jest wyjątkowa. Trzeba się wykazać szeroką gamą talentów i umiejętności. Obowiązkiem lidera jest kreowanie wizji i strategii produktu, tworzenie zespołu produktowego oraz kierowanie nim, wreszcie - eksperymentowanie, sprawdzanie, ryzykowanie! Sukces lub porażka leżą w rękach lidera. Zarządzanie produktem to trudna sztuka, której opanowanie może jednak dać wiele satysfakcji i... przynieść całkiem niezłe pieniądze.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Ta książka jest inspiracją do rozważań o znaczeniu przywództwa IT w świecie Agile. Pozwoli Ci na przyjrzenie się obszarom zarządzanym przez kierownictwo IT i ułatwi istotną zmianę perspektywy. Po prostu spojrzysz na te obszary pod kątem podejścia Agile i równocześnie zaczniesz myśleć w duchu Agile i Lean z perspektywy kierownika działu IT. Następnie przekonasz się, że przywództwo w duchu idei IT wymaga sporej odwagi: trzeba odrzucić wiele postaw i założeń, zerwać z potulnym przyjmowaniem pośledniej roli w zarządzaniu firmą i... wziąć na siebie odpowiedzialność. Konieczne bowiem będzie kontynuowanie odważnych działań i wykorzystanie wszelkich możliwości technologii.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Miejsce przy stole. Przywództwo w IT w czasach Agile Miejsce przy stole. Przywództwo w IT w czasach Agile
Niedostępna
-
Promocja
Scrum to sposób na kreatywność i współpracę w każdym projekcie. Książka Scrum dla bystrzaków wprowadzi Cię w ten popularny świat zwinnych ram postępowania w zakresie zarządzania projektami i pokaże, jak Scrum pomaga w pobudzaniu innowacyjności w każdej firmie lub branży, a nawet w życiu prywatnym. Nie musisz być programistą, by korzystać ze sprintów i z innych cech charakterystycznych dla scrumowej metody. Uratuj więcej istnień ludzkich, polepsz edukację swoich dzieci, zoptymalizuj strategię publikacji, zwiększ lojalność klientów, zarządzaj portfelem emerytalnym, zaplanuj ślub — masz nieograniczone możliwości. Stosuj Scruma, by osiągać cele — ten przewodnik pokaże Ci, jak to zrobić.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja
Dzięki tej książce poznasz podstawowe koncepcje CRM i przyswoisz zasady poruszania się po Salesforce. Dowiesz się, jak tworzyć czynności, zarządzać potencjalnymi klientami, konfigurować zabezpieczenia, współpracować z aplikacjami innych firm, budować przepływy, poszukiwać nowych klientów i rozwijać lejki sprzedażowe dzięki okazjom biznesowym i kontom. Nauczysz się wzmacniać działania marketingowe poprzez kampanie i analizować informacje biznesowe. Zaczniesz tworzyć różnorodne raporty i pulpity, opanujesz też obsługę takich narzędzi jak przepływy Salesforce, procesy akceptacji i reguły przydzielania ― w ten sposób uzyskasz automatyzację procesów biznesowych. Poznasz również podstawy wdrażania i testowania kodu Salesforce. Dodatkowo w przewodniku znajdziesz opisy przypadków użycia w biznesie, które pokażą Ci, jak dokładnie analizować informacje biznesowe, aby podejmować decyzje korzystne dla Twojej firmy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Wprowadzenie do Salesforce. Jak zoptymalizować sprzedaż i marketing. Wydanie II Wprowadzenie do Salesforce. Jak zoptymalizować sprzedaż i marketing. Wydanie II
(59,40 zł najniższa cena z 30 dni)
64.35 zł
99.00 zł (-35%) -
Promocja
Automatyka przemysłowa to najszybciej rozwijający się dział inżynierii elektrycznej. Nic w tym dziwnego - obecnie w wytwórczości dąży się do maksymalnego zautomatyzowania procesów produkcyjnych. By tak się stało, paradoksalnie potrzeba ludzi. Specjalistów, którzy rozumieją zasady, na jakich pracują maszyny, potrafią je programować, optymalizować i planować ich pracę w sposób odpowiadający bieżącym oczekiwaniom.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
SIMATIC Motion Control - sterowanie serwonapędami. Teoria. Aplikacje. Ćwiczenia. Wydanie 2 SIMATIC Motion Control - sterowanie serwonapędami. Teoria. Aplikacje. Ćwiczenia. Wydanie 2
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Promocja
Tę książkę docenią programiści, menedżerowie, inżynierowie i liderzy techniczni. Znajdziesz w niej cenne informacje o filozofii inżynierii oprogramowania, jak również o postępach w sposobie myślenia na jej temat. Na tej bazie oparto zestaw zasad ułatwiających skuteczne radzenie sobie z dwoma podstawowymi procesami inżynierii oprogramowania: uczenia się i eksploracji oraz radzenia sobie ze złożonością. W ten sposób dowiesz się, jak usprawnić wszystkie aspekty swojej pracy, a także jak stosować sprawdzone podejścia prowadzące do sukcesu z uwzględnieniem uwarunkowań ekonomicznych. Dzięki tej przełomowej publikacji nauczysz się technik rozwiązywania problemów z wykorzystaniem zarówno obecnych, jak i przyszłych technologii. W efekcie będziesz szybciej tworzyć lepsze oprogramowanie, i to w bardziej przyjemny i satysfakcjonujący sposób.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Nowoczesna inżynieria oprogramowania. Stosowanie skutecznych technik szybszego rozwoju oprogramowania wyższej jakości Nowoczesna inżynieria oprogramowania. Stosowanie skutecznych technik szybszego rozwoju oprogramowania wyższej jakości
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja
To trzecie, gruntownie uzupełnione wydanie świetnego podręcznika poświęconego metodzie Running Lean. W systematyczny i praktyczny sposób pokazano w nim, jak krok po kroku przekształcić pomysł w produkt, który będzie dopasowany do potrzeb rynku i dzięki temu zapewni płacących klientów. Znajdziesz tu omówienie zasad projektowania modelu biznesowego i testowania go w etapach z wykorzystaniem 90-dniowych cykli, dzięki czemu zdobędziesz płacących klientów bez konieczności wcześniejszego budowania produktu. To da Ci czas na stworzenie takiego, który przyniesie dochód. W książce pokazano też, jak maksymalizować proces wprowadzania produktu na rynek pod kątem szybkości, a także jak prowadzić iteracje pozwalające na jego dopasowanie do potrzeb rynku.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Metoda Running Lean. Iteracja od planu A do planu, który da Ci sukces. Wydanie III Metoda Running Lean. Iteracja od planu A do planu, który da Ci sukces. Wydanie III
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Promocja
Ta książka szczegółowo wyjaśnia paradygmat siatki danych, a przy tym koncentruje się na jego praktycznym zastosowaniu. Zgodnie z tym nowatorskim podejściem dane należy traktować jako produkt, a dziedziny — jako główne zagadnienie. Poza wyjaśnieniem paradygmatu opisano tu zasady projektowania wysokopoziomowej architektury komponentów siatki danych, a także przedstawiono wskazówki i porady dotyczące ewolucyjnej realizacji siatki danych w organizacji. Tematyka ta została potraktowana wszechstronnie: omówiono kwestie technologiczne, organizacyjne, jak również socjologiczne i kulturowe. Dzięki temu jest to cenna lektura zarówno dla architektów i inżynierów, jak i dla badaczy, analityków danych, wreszcie dla liderów i kierowników zespołów.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Siatka danych. Nowoczesna koncepcja samoobsługowej infrastruktury danych Siatka danych. Nowoczesna koncepcja samoobsługowej infrastruktury danych
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@onepress.pl
Książka drukowana
![](https://static01.helion.com.pl/onepress/img/ajax-loader.gif)
![ajax-loader](https://static01.helion.com.pl/onepress/img/ajax-loader.gif)
Oceny i opinie klientów: Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak to się robi Bartosz Danowski, Michał Makaruk (63)
Weryfikacja opinii następuje na podstawie historii zamowień na koncie Użytkownika umiejszczającego opinię.
(19)
(17)
(4)
(3)
(5)
(15)
Oceny i opinie poprzednich wydań
więcej opinii