Pochodzenie marek. Odkryj naturalne prawa innowacyjności produktów i przetrwania w biznesie
- Autorzy:
- Al Ries, Laura Ries
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 240
- Druk:
- oprawa twarda
Opis książki: Pochodzenie marek. Odkryj naturalne prawa innowacyjności produktów i przetrwania w biznesie
- Zauważ podobieństwa pomiędzy ewolucją organizmów i ewolucją marek
- Znajdź szansę na wykreowanie nowej marki
- Wprowadź nowy produkt na rynek
Na światowych rynkach pojawiły się już miliony przeróżnych produktów oraz marek, którymi zostały one opatrzone. O niektórych z tych marek już dawno zapomniano, inne natomiast rozpoznawane są niemal na całym świecie. Dlaczego? Co powoduje, że jedne produkty znane są wszędzie, a inne znikają z rynku bez śladu. Klucz do sukcesu stanowi znajomość sztuki budowania marki, zwanej często brandingiem. Umiejętne stworzenie wizerunku produktu, znalezienie dla niego odpowiedniego segmentu na rynku i wykreowanie marki to trudne zadanie, ale jego prawidłowa realizacja gwarantuje sukces producenta.
W książce "Pochodzenie marek. Odkryj naturalne prawa innowacyjnych produktów i przetrwania w biznesie" autorzy przedstawiają swoją teorię ewolucji marek porównując ją z teorią ewolucji organizmów żywych. Opierając się na teorii Darwina mówiącej, że nowe gatunki powstają na drodze dywergencji w obrębie gatunków istniejących, autorzy tworzą zarys skutecznej strategii tworzenia i wprowadzania na rynek skutecznej marki. Pokazują historię znanych marek wyjaśniając jednocześnie przyczyny ich sukcesu. Opisują sposoby zdobycia silnej pozycji na rynku i utrzymania jej pomimo zmian zachodzących w gospodarce.
- Strategia dzielenia i podbijania rynku
- Różnica pomiędzy stopniową przemianą a dywergencją
- Produkty uniwersalne
- Marki z branży nowoczesnych technologii i innych branż
- Zasady przetrwania na rynku
- Tworzenie kategorii dla produktów
- Wprowadzenie marki na rynek
Poznaj nową, uderzająco skuteczną strategię tworzenia innowacyjnych produktów i kreowania silnej marki.
Wybrane bestsellery
-
Podczas lektury tej książki zrozumiesz, a potem wdrożysz nowatorską koncepcję wizualnego młotka i werbalnego gwoździa. Dowiesz się, jak za pomocą młotka (poruszającego obrazu) przyciągnąć uwagę konsumenta i wbić mu w umysł gwóźdź (przekaz pozycjonujący). W ten sposób sprawisz, że przekaz marki za...
Wizualny młotek. Jak wbić do głowy przekaz marki dzięki emocjonalnej sile obrazu Wizualny młotek. Jak wbić do głowy przekaz marki dzięki emocjonalnej sile obrazu
(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)19.95 zł
39.90 zł(-50%) -
UX writing, choć jest terminem angielskim, na dobre rozgościł się w polskiej rzeczywistości projektowania doświadczeń. Treści związane z produktami istniały zawsze i we wszystkich kanałach. Jednak nigdy dotąd nie miały szansy być tak dobre, jak obecnie. Osoby wyspecjalizowane w tej dziedzinie spr...(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Growth hacking to jedna z metodyk prowadzenia działań marketingowych, sprzedażowych i rozwoju produktu, w której celem aktywności nie są największe zasięgi, a dotarcie do możliwie najlepiej określonej grupy docelowej. Oczywiście przy zachowaniu jak najniższego kosztu tego procesu. Gdy się nad tym...
Growth Hacking: Jak pomaga pozyskiwać nowych klientów i utrzymywać obecnych Growth Hacking: Jak pomaga pozyskiwać nowych klientów i utrzymywać obecnych
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Klientocentryczność to strategia orientująca działania firmy na potrzeby klienta, czyli tego, kto rzeczywiście ją żywi. To jego decyzje zakupowe: kupić – nie kupić, wrócić po kolejne towary lub usługi – nie wrócić, decydują o przyszłości Twojego biznesu. W zglobalizowanym, cyfrowym św...
Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone
(46.20 zł najniższa cena z 30 dni)50.05 zł
77.00 zł(-35%) -
Oto zwięzły i praktyczny przewodnik po usłudze GA4 i jej integracji z chmurą. Szczególnie skorzystają z niego analitycy danych, biznesu i marketingu. Opisano tu wszystkie istotne kwestie dotyczące tego nowego, potężnego modelu analitycznego. Szczególną uwagę poświęcono bardziej zaawansowanym funk...
Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Możesz prowadzić najciekawszego bloga na świecie. Możesz umieszczać fascynujące treści w mediach społecznościowych. Twoja marka osobista może być odpowiedzią na pytania setek, tysięcy odbiorców. Pod warunkiem że będą mieli szansę się o Tobie dowiedzieć. Poznać Twojego bloga. Trafić na Twoje wpisy...(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Biznes nie istnieje bez twardych danych, założeń, KPI i ich realizacji. Także ta jego część, która jest związana z promocją. Szczególnie online. Dziś nie można być marketerem z prawdziwego zdarzenia i nie znać chociażby narzędzi oferowanych przez Google ― Analytics, Tag Manager, Search Cons...
Marketing i analityka biznesowa dla początkujących. Poznaj najważniejsze narzędzia i wykorzystaj ich możliwości Marketing i analityka biznesowa dla początkujących. Poznaj najważniejsze narzędzia i wykorzystaj ich możliwości
(34.20 zł najniższa cena z 30 dni)37.05 zł
57.00 zł(-35%) -
Są dwa rodzaje działań w marketingu. Pierwszy ma charakter doraźny, przypadkowy ― jest potrzeba, jest poszukiwanie pomysłu, jak na nią odpowiedzieć, jest kampania, są hasła, reklamy, budżet, mierzenie efektów i uspokojenie. Aż do następnej potrzeby. Drugi rodzaj to działania celowe. Nim roz...(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Na czym należy bazować, by pisać naprawdę skuteczne teksty marketingowe, angażujące, przekonujące i wciągające niczym najlepszy film ― tego nie wie wielu copywriterów. Wbrew pozorom bowiem skuteczny copywriting nie polega jedynie na umiejętnym łączeniu ze sobą odpowiednich słów. Jest on prz...(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)
31.85 zł
49.00 zł(-35%)
Zobacz pozostałe książki z serii Exclusive
-
Blockchain. Klucz do świata kryptowalut. Słowo, które brzmi jak obietnica bogactwa. Tylko... Czym tak naprawdę jest ów Blochchain? Niestety, w większości książek, artykułów, dyskusji w mediach tradycyjnych i Internecie mówi się o nim albo niezrozumiale, albo w mocnych uproszczeniach i z niepotrze...
Świat kryptomilionerów. Znajdź swoją szansę w świecie Blockchaina Świat kryptomilionerów. Znajdź swoją szansę w świecie Blockchaina
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Można, jeśli zbuduje się zdrową kulturę zespołową i właśnie o tym jest ta książka. Znajdziesz w niej zbiór prostych praktyk o wysokiej skuteczności, dzięki którym Twój zespół będzie mógł natychmiast wejść na ścieżkę pełnego uczestnictwa w zadaniach, produktywnego konfliktu i stałego postępu. Dowi...
Skuteczne zarządzanie zespołem. Jak uzyskać harmonię, zaufanie i widoczne efekty pracy w zespole Skuteczne zarządzanie zespołem. Jak uzyskać harmonię, zaufanie i widoczne efekty pracy w zespole
Stefano Mastrogiacomo, Alexander Osterwalder i in. pełny spis w info
(34.90 zł najniższa cena z 30 dni)43.45 zł
79.00 zł(-45%) -
Pozornie skazany na sukces projekt często kończy się katastrofą. Powodów jest mnóstwo. Może to być błędne zdiagnozowanie oczekiwań klientów lub skoncentrowanie się bardziej na technologiach niż potrzebach przyszłych użytkowników. Nierzadko problemem okazuje się złe zarządzanie zespołem. Bywa i ta...
Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Gregory Bernarda, Alan Smith i in.
(53.40 zł najniższa cena z 30 dni)57.84 zł
89.00 zł(-35%) -
Doktryna jakości Andrzeja J. Bliklego to projekt rozpisany na lata. Autor, profesor matematyki i dyplomowany mistrz cukierniczy, przez dwie dekady kierował firmą, której nazwę zna chyba każdy Polak. Równocześnie pracował nad swoim opus magnum. Wciąż nad nim pracuje. Książka ta bowiem zmienia się ...
Doktryna jakości. Rzecz o turkusowej samoorganizacji. Wydanie III Doktryna jakości. Rzecz o turkusowej samoorganizacji. Wydanie III
(59.40 zł najniższa cena z 30 dni)64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
To kolejny tom z serii Strategyzer przeznaczonej dla wizjonerów biznesu. Skorzystają z niej przedsiębiorcy, kierownictwo dużych organizacji oraz liderzy innowacji. Znalazły się tu opisy kluczowych narzędzi pozwalających budować modele biznesowe odporne na destabilizację, zarządzać portfelem przed...
Niezwyciężona firma. Jak nieustannie odkrywać swoją organizację na nowo i czerpać z najlepszych modeli biznesowych Niezwyciężona firma. Jak nieustannie odkrywać swoją organizację na nowo i czerpać z najlepszych modeli biznesowych
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Alan Smith, Frederic Etiemble
(26.90 zł najniższa cena z 30 dni)26.90 zł
89.00 zł(-70%) -
10 lat temu Andrzej Jeznach, polski biznesmen, postawił na dobre życie i zmienił zasady zarządzania. Odszedł od nadzoru i hierarchii i już po kilku latach jego firma pracowała właściwie sama. Kiedy się zdecydował przekazać losy firmy w ręce młodszego pokolenia, jego celem było stworzenie organiza...(17.90 zł najniższa cena z 30 dni)
17.90 zł
59.00 zł(-70%) -
W tym samym roku, w którym Titanic zderzył się z górą lodową, Dale Carnegie zaczął prowadzić zajęcia z wystąpień publicznych na nowojorskim Harlemie. Obydwa te wydarzenia wywarły wpływ na losy wielu ludzi. Dziś tragiczny rejs Titanica jest zaledwie jedną z wielu historii z przeszłości, a książki ...(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Gdy życie stawia Cię wobec PROJEKTU… …albo nawet - projektów, ponieważ właśnie zostałeś menedżerem, który będzie odpowiedzialny za ich realizację. Czy wiesz, jaką najbezpieczniejszą decyzję możesz wtedy podjąć? Odpowiedź jest prosta: nie podejmować wyzwania! Zrezygnować, poddać się, ...
Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie III poszerzone Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie III poszerzone
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)29.40 zł
49.00 zł(-40%) -
W tej książce przywództwo jest pokazane w niespotykany sposób. Imperatyw wyciskania z ludzi imponującej efektywności zastąpiły fundamenty przywództwa z nieskończonym nastawieniem. Awans, nagroda czy wygrana walka budzą rozkoszny dreszczyk, ale nie należy na tym opierać swojej przyszłości. Jeśli j...(34.20 zł najniższa cena z 30 dni)
34.20 zł
57.00 zł(-40%)
Ebooka "Pochodzenie marek. Odkryj naturalne prawa innowacyjności produktów i przetrwania w biznesie" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Pochodzenie marek. Odkryj naturalne prawa innowacyjności produktów i przetrwania w biznesie" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Pochodzenie marek. Odkryj naturalne prawa innowacyjności produktów i przetrwania w biznesie" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Pochodzenie marek. Odkryj naturalne prawa innowacyjności produktów i przetrwania w biznesie (1) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: e-biznes.pl Renata Ludwińska; 19-11-2006Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
"Pochodzenie marek" Ala i Laury Ries pokaże Ci dlaczego dotychczasowa droga prowadzi powoli lecz konsekwentnie w ślepy zaułek spadających zysków i bankructwa. Jak to było kiedyś? Królowało rozszerzanie linii produktów oparte na micie wartości marki i wchodzenie na nowe rynki przez łączenie funkcjonalności odmiennych typów produktów w nadziei zbudowania superproduktu zmiatającego konkurencję z powierzchni rynku.
Tymczasem odwiecznym i jedynym skutecznym sposobem rozwoju jest dywergencja, czyli rozwój przez podział. Autorzy nie bez kozery odwołują się do tego pojęcia zaczerpniętego z teorii ewolucji gatunków Darwina. Dywergencja i stopniowa przemiana (adaptacja) to siły napędowe naszej rzeczywistości -- zarówno naturalnej, jak i biznesowej.
Z każdym rokiem marki się zmieniają. Nawet jeśli produkt pozostaje ten sam, to zmienia się jego postrzeganie przez klientów (czyli zmienia się pozycjonowanie). Jeśli firmy reagują w sposób prawidłowy, to stopniowo zastępują starsze marki nowymi, bardziej sprawnymi i lepiej przystosowanymi do aktualnych realiów rynkowych. Firmy osiągają to przez repozycjonowanie lub wycofanie marki z równoczesnym wprowadzeniem następcy. W ten sposób działa np. Microsoft na polu systemów operacyjnych Windows (po 95 przyszła 98, potem 2000, XP, a niedługo wejdzie Vista).
Dywergencja polega zaś na wypuszczeniu na rynek zupełnie innego produktu, który posiada inne cechy i obsługuje inny klientów. Microsoft poszedł tą drogą z systemem Windows NT (dla obsługi sieci), ale szybko z niej zrezygnował. Świetnie widać to za to w przemyśle samochodowym, gdzie producenci celują w inne rynki przy pomocy innych modeli. Sztandarowy przykład to Toyota i jej prestiżowy i innowacyjny Lexus oraz Honda i jej luksusowa Acura. Podobnie, choć z mniejszą determinacją, wygląda sprawa w przypadku Forda lub Chryslera.
"Pochodzenie marek" bardzo przystępnie rysuje perspektywę i zasady skutecznego prowadzenia marek. Jest to jedna z tych książek, do której ciągle się wraca. Dlaczego? Ponieważ budowanie marki to proces ciągły. Gdyby ogrodnik strzygł trawnik raz do roku, nie zarobiłby na chleb i musiałby zmienić zawód. Czy sądzisz że Twoja marka jest mniej warta niż zwykły trawnik? Dzięki tej książce Twoje strzyżenie przyniesie Ci dużo pieniędzy i satysfakcji.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- The Origin of Brands: Discover the Natural Laws of Product Innovation and Business Survival
- Tłumaczenie:
- Jarosław Dobrzański
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-736-1828-7, 8373618287
- Data wydania książki drukowanej:
- 2005-05-17
- Format:
- B5
- Numer z katalogu:
- 2777
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Marketing
- Serie wydawnicze: Exclusive
Spis treści książki
Wstęp (9)
1. Wielkie drzewo życia (13)
2. Przewidywanie przyszłości (19)
3. Dziel i podbijaj (25)
4. Stopniowa przemiana kontra dywergencja (33)
5. Klątwa radiobudzika (43)
6. Filozofia szwajcarskiego scyzoryka (53)
7. Złe pomysły są nieśmiertelne (71)
8. Wielkie drzewo marek hi-tech (79)
9. Wielkie drzewo marek niezwiązanych z nowoczesną technologią (99)
10. Zagadka brakujących ogniw (125)
11. Przetrwają pierwsi (133)
12. Przetrwają i drudzy (151)
13. Potęga przycinania (167)
14. Tworzenie kategorii (183)
15. Wskazanie przeciwnika (205)
16. Wprowadzanie marki na rynek (213)
Podsumowanie (227)
Skorowidz (235)
Oceny i opinie klientów: Pochodzenie marek. Odkryj naturalne prawa innowacyjności produktów i przetrwania w biznesie Al Ries, Laura Ries (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.