Benchmarking jako klucz do najlepszych praktyk
- Autorzy:
- Christopher E. Bogan, Michael J. English
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 424
- Druk:
- oprawa twarda
Opis książki: Benchmarking jako klucz do najlepszych praktyk
Wdrażać u siebie cudze pomysły -- oto idea benchmarkingu.
Dowiedz się, jak robią to najlepsi: Johnson & Johnson, Xerox, Microsoft...
Już niejedna firma przejęła jakiś pomysł i wykorzystała go lepiej niż wynalazca. Jednak przełomowe odkrycia nie zdarzają się często. Jeśli chcesz regularnie odnosić korzyści z benchmarkingu, stwórz systematyczny proces obserwacji wiodących firm w branży, przeanalizuj, dlaczego są one skuteczniejsze od Twojej organizacji, i pokaż ludziom w swojej firmie dobre praktyki z powodzeniem stosowane przez innych.
Ta książka reprezentuje aktualny stan wiedzy o benchmarkingu. Znajdziesz w niej przykłady stosowania benchmarkingu w najlepszych firmach i nowe ćwiczenia z zakresu zarządzania. Opanujesz wiedzę potrzebną każdemu twórczemu menedżerowi.
- Fazy benchmarkingu: od uruchomienia do asymilacji pomysłów
- Zarządzanie zmianą: zastępowanie starych praktyk
- Miary efektywności procesów firmy
- Benchmarking międzynarodowy: mistrzowie z Japonii
- Dźwignia intelektualna: tworzenie kultury wspierającej szybkie uczenie się
- Włączanie nowych pomysłów do planowania strategicznego
- Zastosowanie benchmarkingu w sektorze publicznym
- Powiązanie benchmarkingu z reengineeringiem i konkurencyjnością czasową
Wykorzystuj pomysły najlepszych firm.
Wybrane bestsellery
-
Funkcjonujemy w rzeczywistości, którą cechują wysoka zmienność i niepewność. Otoczenie biznesowe i społeczne przedsiębiorstw w Polsce i na świecie jest złożone, bardzo niejednoznaczne ― o wiele bardziej, niż miało to miejsce jeszcze trzydzieści, dwadzieścia, a nawet dziesięć lat temu. Dlate...
Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw
(32.94 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Znasz zasadę 80/20? Zgodnie z nią 20 procent przyczyn czy też wkładu w przedsięwzięcie przekłada się na 80 procent uzyskanych wyników. Zbyt wiele czasu bowiem poświęcamy szczegółom, zamiast skupić się na tym, co naprawdę ważne. Przekonaj się, że kiedy wprowadzisz w życie zasadę 80/20, Twoja efekt...
Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem
(23.94 zł najniższa cena z 30 dni)25.92 zł
39.90 zł(-35%) -
Oto zwięzły i praktyczny przewodnik po usłudze GA4 i jej integracji z chmurą. Szczególnie skorzystają z niego analitycy danych, biznesu i marketingu. Opisano tu wszystkie istotne kwestie dotyczące tego nowego, potężnego modelu analitycznego. Szczególną uwagę poświęcono bardziej zaawansowanym funk...
Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Kto stoi na czele organizacji i stara się skutecznie nią kierować, doskonale wie, że wiąże się to z koniecznością pokonywania różnego rodzaju wyzwań. Szefowanie nigdy nie było łatwe, jednak szczególnie ostatnie lata, w których doświadczyliśmy pandemii, wojny, kryzysu energetycznego, masowych zmia...
Taktyki sił zbrojnych w życiu i biznesie. Skuteczność - reputacja - wpływ Taktyki sił zbrojnych w życiu i biznesie. Skuteczność - reputacja - wpływ
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Odpowiedzi na to pytanie udzielił Dale Carnegie dziesiątki lat temu. W tej książce, pełnej praktycznych rad i przykładów zaczerpniętych z życia najznakomitszych liderów, znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz, aby stać się efektywnym, inspirującym liderem. Nauczysz się posługiwać narzędziami i t...
Sztuka przywództwa. Jak być liderem i budować wyjątkowo skuteczne zespoły Sztuka przywództwa. Jak być liderem i budować wyjątkowo skuteczne zespoły
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)31.85 zł
49.00 zł(-35%) -
Jedną z głównych umiejętności szefa jest zdolność do takiego delegowania zadań, by były one wykonywane na odpowiednim, wymaganym przez przełożonego poziomie. Dokładnie, z oczekiwanym wynikiem, ale także z zaangażowaniem. Tyle teorii. W praktyce bowiem często jest tak, że to, co menedżer spokojnie...
Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Przewodnik, który trzymasz w ręku, powstał właśnie po to, by zasypać otchłań między działem HR i pozostałymi dywizjami organizacji w procesie transformacji. Kate ma nadzieję, że dzięki książce uda jej się pomóc zarówno osobom przeprowadzającym transformację, jak i działom HR firm i organizacji. W...
Kompetentny Scrum Master. Przewodnik po rozwoju Scrum Masterów i Agile Coachów dla HR, zarządzających oraz samych zainteresowanych Kompetentny Scrum Master. Przewodnik po rozwoju Scrum Masterów i Agile Coachów dla HR, zarządzających oraz samych zainteresowanych
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Dowiesz się, jak inspirować, przyciągać i zatrzymywać przy sobie wspaniałych ludzi, pisać niezawodny biznesplan, identyfikować wymagania rynku, tworzyć wyróżniający się plan marketingowy, przywiązywać klientów do siebie i stale poprawiać ich obsługę. Nauczysz się szeregu prostych, praktycznych i ...
Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
By zrozumieć założenia Porozumienia bez Przemocy, trzeba po pierwsze wyjaśnić, na czym ono bazuje i jak rozumie dwa kluczowe dla siebie pojęcia. Są to empatia, definiowana jako pełna skupienia obecność, i konflikt, który jest tu po prostu spotkaniem odmiennych strategii radzenia sobie z życiem. P...
KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej
(26.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.18 zł
44.90 zł(-35%) -
Ta książka pomoże Ci odkryć jedną z największych tajemnic sukcesu, zawiera bowiem opis strategii umożliwiającej doświadczanie wolności, spełnienia i radości z osiągania najbardziej ambitnych celów. Dowiesz się, że nie musisz samemu zajmować się wszystkim, jeśli tylko znajdziesz odpowiednie osoby ...
Nie JAK, lecz KTO. Osiąganie ambitniejszych celów dzięki pracy zespołowej Nie JAK, lecz KTO. Osiąganie ambitniejszych celów dzięki pracy zespołowej
(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)14.90 zł
49.00 zł(-70%)
Zobacz pozostałe książki z serii Exclusive
-
Blockchain. Klucz do świata kryptowalut. Słowo, które brzmi jak obietnica bogactwa. Tylko... Czym tak naprawdę jest ów Blochchain? Niestety, w większości książek, artykułów, dyskusji w mediach tradycyjnych i Internecie mówi się o nim albo niezrozumiale, albo w mocnych uproszczeniach i z niepotrze...
Świat kryptomilionerów. Znajdź swoją szansę w świecie Blockchaina Świat kryptomilionerów. Znajdź swoją szansę w świecie Blockchaina
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Można, jeśli zbuduje się zdrową kulturę zespołową i właśnie o tym jest ta książka. Znajdziesz w niej zbiór prostych praktyk o wysokiej skuteczności, dzięki którym Twój zespół będzie mógł natychmiast wejść na ścieżkę pełnego uczestnictwa w zadaniach, produktywnego konfliktu i stałego postępu. Dowi...
Skuteczne zarządzanie zespołem. Jak uzyskać harmonię, zaufanie i widoczne efekty pracy w zespole Skuteczne zarządzanie zespołem. Jak uzyskać harmonię, zaufanie i widoczne efekty pracy w zespole
Stefano Mastrogiacomo, Alexander Osterwalder i in. pełny spis w info
(34.90 zł najniższa cena z 30 dni)43.45 zł
79.00 zł(-45%) -
Pozornie skazany na sukces projekt często kończy się katastrofą. Powodów jest mnóstwo. Może to być błędne zdiagnozowanie oczekiwań klientów lub skoncentrowanie się bardziej na technologiach niż potrzebach przyszłych użytkowników. Nierzadko problemem okazuje się złe zarządzanie zespołem. Bywa i ta...
Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Gregory Bernarda, Alan Smith i in.
(53.40 zł najniższa cena z 30 dni)57.84 zł
89.00 zł(-35%) -
Doktryna jakości Andrzeja J. Bliklego to projekt rozpisany na lata. Autor, profesor matematyki i dyplomowany mistrz cukierniczy, przez dwie dekady kierował firmą, której nazwę zna chyba każdy Polak. Równocześnie pracował nad swoim opus magnum. Wciąż nad nim pracuje. Książka ta bowiem zmienia się ...
Doktryna jakości. Rzecz o turkusowej samoorganizacji. Wydanie III Doktryna jakości. Rzecz o turkusowej samoorganizacji. Wydanie III
(59.40 zł najniższa cena z 30 dni)64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
To kolejny tom z serii Strategyzer przeznaczonej dla wizjonerów biznesu. Skorzystają z niej przedsiębiorcy, kierownictwo dużych organizacji oraz liderzy innowacji. Znalazły się tu opisy kluczowych narzędzi pozwalających budować modele biznesowe odporne na destabilizację, zarządzać portfelem przed...
Niezwyciężona firma. Jak nieustannie odkrywać swoją organizację na nowo i czerpać z najlepszych modeli biznesowych Niezwyciężona firma. Jak nieustannie odkrywać swoją organizację na nowo i czerpać z najlepszych modeli biznesowych
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Alan Smith, Frederic Etiemble
(26.90 zł najniższa cena z 30 dni)26.90 zł
89.00 zł(-70%) -
10 lat temu Andrzej Jeznach, polski biznesmen, postawił na dobre życie i zmienił zasady zarządzania. Odszedł od nadzoru i hierarchii i już po kilku latach jego firma pracowała właściwie sama. Kiedy się zdecydował przekazać losy firmy w ręce młodszego pokolenia, jego celem było stworzenie organiza...(17.90 zł najniższa cena z 30 dni)
17.90 zł
59.00 zł(-70%) -
W tym samym roku, w którym Titanic zderzył się z górą lodową, Dale Carnegie zaczął prowadzić zajęcia z wystąpień publicznych na nowojorskim Harlemie. Obydwa te wydarzenia wywarły wpływ na losy wielu ludzi. Dziś tragiczny rejs Titanica jest zaledwie jedną z wielu historii z przeszłości, a książki ...(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Gdy życie stawia Cię wobec PROJEKTU… …albo nawet - projektów, ponieważ właśnie zostałeś menedżerem, który będzie odpowiedzialny za ich realizację. Czy wiesz, jaką najbezpieczniejszą decyzję możesz wtedy podjąć? Odpowiedź jest prosta: nie podejmować wyzwania! Zrezygnować, poddać się, ...
Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie III poszerzone Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie III poszerzone
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)31.85 zł
49.00 zł(-35%) -
W tej książce przywództwo jest pokazane w niespotykany sposób. Imperatyw wyciskania z ludzi imponującej efektywności zastąpiły fundamenty przywództwa z nieskończonym nastawieniem. Awans, nagroda czy wygrana walka budzą rozkoszny dreszczyk, ale nie należy na tym opierać swojej przyszłości. Jeśli j...(34.20 zł najniższa cena z 30 dni)
37.05 zł
57.00 zł(-35%)
Ebooka "Benchmarking jako klucz do najlepszych praktyk" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Benchmarking jako klucz do najlepszych praktyk" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Benchmarking jako klucz do najlepszych praktyk" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Benchmarking for Best Practices: Winning Through Innovative Adaptation
- Tłumaczenie:
- Piotr Fraś, Anna Kanclerz, Jarosław Dobrzański
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-246-0070-1, 8324600701
- Data wydania książki drukowanej:
- 2006-07-06
- Format:
- B5
- Numer z katalogu:
- 3163
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Zarządzanie
- Serie wydawnicze: Exclusive
Spis treści książki
- Benchmarking jako jedna z najważniejszych koncepcji biznesowych (15)
- Benchmarki a benchmarking (18)
- Zarządzanie zmianą (21)
- Trzy podstawowe rodzaje benchmarkingu (24)
- Zastosowania i korzyści (26)
- Przydatne narzędzie (31)
- Szybkie uczenie się a przewaga konkurencyjna (38)
- Matką innowacyjnej adaptacji często bywa konieczność (39)
- Przypadek firmy Manco (42)
- Uczenie się jest kwintesencją ciągłego usprawniania (44)
- Doskonalenie sposobu uczenia się organizacji (44)
- Lekcje z Krajowej Nagrody Jakości (47)
- Doświadczenie firmy Xerox (49)
- Nagroda Baldrige'a a benchmarking (52)
- Tworzenie kultury wspierającej szybkie uczenie się (56)
- Potęga dźwigni intelektualnej (60)
- Czym są benchmarki (68)
- Rewolucja w pomiarach efektywności (72)
- Projektowanie skutecznych benchmarków (75)
- Architektura projektu benchmarku (77)
- Miary efektywności obsługi klienta (79)
- Miary efektywności związane z produktem i usługą (81)
- Miary efektywności procesu biznesowego (82)
- Miary efektywności procesów (usług) pomocniczych (83)
- Miary efektywności pracownika (85)
- Miary efektywności dostawcy (86)
- Miary efektywności związane z technologią i innowacyjnością (88)
- Miary efektywności kosztowej (88)
- Miary efektywności finansowej (88)
- Benchmarki jako "liczniki Geigera-Müllera" najlepszych praktyk (89)
- Matryca miar firmy Eastman Kodak (89)
- Strategiczna karta wyników Kaplana i Nortona (93)
- Perspektywa finansowa (96)
- Perspektywa klienta (96)
- Perspektywa operacji wewnętrznych (97)
- Uczenie się przez organizację (97)
- Wybrać to, co najlepsze (98)
- Wyciągnięte nauki (99)
- Najważniejsze czynniki sukcesu badania benchmarkingowego (101)
- Wsparcie ścisłego kierownictwa (102)
- Szkolenie benchmarkingowe (105)
- Johnson & Johnson (109)
- Systemy informatyczne (110)
- Czynniki kulturowe zachęcające do uczenia się (111)
- Zasoby (117)
- Projektowanie procesu benchmarkingowego (118)
- Specjalnie przygotowany proces benchmarkingu (120)
- Prosty kompromisowy model (122)
- Studium przypadku GTE (122)
- Faza uruchomienia (124)
- Faza organizacji (125)
- Wielkość zespołu (126)
- Faza wyjścia na zewnątrz (127)
- Zrozumienie procesu (128)
- Prowadzenie badania (128)
- Prowadzenie ankiety benchmarkingowej (129)
- Prowadzenie telefonicznych wywiadów benchmarkingowych (133)
- Rozpoznawanie partnerów benchmarkingu (136)
- Zestawy pytań benchmarkingowych (137)
- Dostępność partnerów benchmarkingu (138)
- Kodeks postępowania benchmarkingowego (138)
- Wyjście na zewnątrz (139)
- Przeprowadzanie wizyt roboczych (139)
- Studium przypadku GTE - faza wyjścia na zewnątrz (141)
- Asymilacja (142)
- Ujednolicenie danych (142)
- Przygotowywanie raportu z benchmarkingu (143)
- Studium przypadku GTE - faza asymilacji (148)
- Działanie (148)
- Studium przypadku GTE - faza działania (149)
- Planowanie wdrażania (151)
- Konsekwencje DFM (152)
- Najczęstsze błędy (153)
- Studium przypadku firmy DuPont (154)
- Sponsorowanie projektu (156)
- Dobór członków zespołu (156)
- Podział ról i obowiązków w zespole (157)
- Pozyskanie i utrzymanie wsparcia ze strony beneficjentów (157)
- Benchmarkingowa krzywa uczenia się (158)
- Benchmarking "pod wpływem innych" (169)
- Siedem poziomów benchmarkingu (172)
- Benchmarking i uczenie się na przykładach (173)
- Wyciąganie wniosków z własnych sukcesów (177)
- Zapożyczanie dobrych pomysłów (180)
- Steal This Idea(r) (182)
- Rozwijanie wewnętrznych najlepszych praktyk (186)
- Rozwijanie najlepszych praktyk z zewnątrz (192)
- Inżynieria wsteczna (193)
- Porównuj się do najlepszych (194)
- Benchmarking firm najlepszych w swojej klasie (198)
- Analiza porównawcza firmy AT&T dotycząca reklamacji (200)
- Wybór właściwej koncepcji benchmarkingowej (205)
- Określenie sytuacji firmy względem najlepszych przedsiębiorstw (208)
- Podstawowe kompetencje kierownictwa (209)
- Kreowanie kultury organizacyjnej przez kierownictwo (211)
- Inicjatorzy projektu benchmarkingowego (213)
- Obserwowanie działań konkurencji (214)
- Nadzór korporacyjny i kontrola (215)
- Działania podejmowane przez kierownictwo (217)
- Proces myślenia strategicznego (224)
- Benchmarking strategiczny i przewidywanie działań konkurencji (227)
- Benchmarking i planowanie ulepszeń (230)
- Benchmarking i strategiczne wykorzystanie technologii (233)
- Benchmarking i zarządzanie zasobami ludzkimi (235)
- Benchmarking i możliwości dostawców (239)
- Zapożyczanie strategii i planowanie sukcesu (241)
- Podsumowanie (242)
- Cztery sposoby na poprawę wyników (245)
- Natychmiastowa zmiana taktyczna (247)
- Natychmiastowa zmiana strategiczna (248)
- Rozłożona w czasie zmiana taktyczna (248)
- Reengineering procesów biznesowych (249)
- Wybieraj - Korzystaj - Płać (254)
- Technologia informatyczna (257)
- Kiedy reengineering? (258)
- Siedem etapów procesu reengineeringu (259)
- Wskazówki (260)
- Podsumowanie (262)
- Konkurowanie czasem (265)
- Korzyści szybkiego tempa (266)
- Mierzenie czasu trwania cykli (268)
- Inne metody skracania czasu trwania cyklu (273)
- Skuteczne przykłady skrócenia cykli (276)
- Benchmarking i skrócenie czasu cyklu (279)
- Rozwiązania pozwalające na skrócenie czasu cyklu (280)
- Benchmarking motywacją do zmiany (286)
- Benchmarking i wizualizacja zmiany (288)
- Co należy zmienić? (290)
- Dwa wymiary zmian (292)
- Zapanować nad zmianą (295)
- Japońscy mistrzowie (299)
- Kultura biznesu (301)
- Wieczni studenci (303)
- Keiretsu (304)
- Rząd Japonii (306)
- Stowarzyszenia branżowe (306)
- Relacje klient - dostawca (307)
- Benchmarking strategiczny (309)
- Ograniczenia japońskiego benchmarkingu (310)
- Benchmarking w Europie (311)
- Benchmarking w Ameryce Łacińskiej (312)
- Wnioski (313)
- Pustynny ekspres (315)
- Program AIDS w Seattle (316)
- Benchmarking formalny w sektorze publicznym (317)
- Sektor publiczny - Keiretsu (318)
- Przeszkody w benchmarkingu w sektorze publicznym (319)
- Rosnąca popularność benchmarkingu rządowego (322)
- Stowarzyszenia w sektorze publicznym (324)
- Wnioski (325)
- Opracowanie skutecznych rozwiązań w zakresie kultury (328)
- Opracowanie skutecznych rozwiązań z zakresu systemów fizycznych (330)
- Bazy danych najlepszych praktyk (332)
- IBM Rochester (332)
- Eastman Kodak (333)
- AT&T (334)
- Motorola (334)
- Poczta elektroniczna (335)
- Xerox (335)
- ALCOA (336)
- Wybór między bazą danych a pocztą elektroniczną (337)
- Pozostałe sposoby zarządzania wiedzą (338)
- Wskazówki co do zarządzania wiedzą (339)
- Organizacja przyszłości (341)
- Wezwanie do działania (342)
- Wnioski (348)
- Steal This Idea(R) - sztuka twórczej adaptacji i jej zastosowanie we własnej organizacji (351)
- Steal This Idea(R) - ćwiczenie (367)
- Wypracowywanie kultury - ćwiczenie dla kierownictwa (370)
- Benchmarking a nagroda Baldrige'a (394)
- Wybrana bibliografia (400)
Podziękowania (11)
Nota od wydawcy polskiego (13)
1. Benchmarking jako klucz do najlepszych praktyk - sukces dzięki innowacyjnej adaptacji (15)
2. Szybkie uczenie się dzięki innowacyjnym adaptacjom (35)
3. Benchmarki a pomiar efektywności (67)
4. Sekrety skutecznego benchmarkingu (99)
5. Projekt skutecznego wdrażania (151)
6. Stosowanie benchmarkingu w Twojej firmie (167)
7. Benchmarking i wyższa kadra kierownicza (207)
8. Benchmarking i planowanie strategiczne (221)
9. Benchmarking i reengineering procesów biznesowych (245)
10. Benchmarking i konkurowanie czasem (265)
11. Benchmarking i zarządzanie zmianą (285)
12. Benchmarking międzynarodowy (299)
13. Benchmarking w sektorze publicznym (315)
14. Zarządzanie wiedzą na temat najlepszych praktyk (327)
15. Benchmarking i organizacja XXI w. (341)
Dodatki (351)
Skorowidz (407)
Oceny i opinie klientów: Benchmarking jako klucz do najlepszych praktyk Christopher E. Bogan, Michael J. English (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.