Jak lepiej i taniej kupować. Przetargi on-line w zaopatrzeniu firm
- Autorzy:
- Milan Kaplan, Josef Zrnik
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 232
- Druk:
- oprawa miękka
Opis książki: Jak lepiej i taniej kupować. Przetargi on-line w zaopatrzeniu firm
Odkryj tajemnice dostawców i oddziel ziarna od plew
- Praca przyszłości: internetowy menadżer zaopatrzenia
- Poprawianie pozycji negocjacyjnej w relacjach z dostawcami dzięki miarodajnej i pełnej informacji
- Studium przypadku: porównanie wydajności dostaw przed i po wdrożeniu przetargów online
Co dają przetargi online?
Jedni dostawcy przekonują, że są najtańsi i najlepsi. Inni wręczają prezenty. A jeszcze inni utrzymują się tylko dzięki wieloletnim kontaktom z działem zaopatrzenia. I nie wiadomo, którzy są konkurencyjni, od których firma za mało wymaga i czy na rynku nie pojawił się nowy, lepszy i tańszy dostawca. Czy w takiej sytuacji możesz zapewnić firmie korzystne warunki dostaw? Tak, ale pod warunkiem, że stworzysz klarowny system porównywania ofert. Przetestujesz ich konkurencyjność. Zdobędziesz o nich miarodajne informacje i nie pozwolisz, by dostawcy opowiadali bajki. Wtedy poczują, że mają silnych i być może lepszych konkurentów. Uświadomią sobie, jak łatwo stracić klienta i jak trudno pozyskać nowego. A Ty wywalczysz lepsze warunki dostaw. Tak właśnie działa system przetargów online.
Jak wdrożyć w firmie przetargi online?
Wdrażanie przetargów online jest tanie i zaskakująco proste. Autorzy omawiają na prawdziwych przykładach korzyści z przetargów online, wprowadzanych w firmach czeskich, polskich i słowackich. Pokazują od kuchni cały proces transformacji systemu zaopatrzenia firmy:
- konstruowanie przejrzystych warunków dostaw,
- obniżanie pracochłonności procesu zaopatrzenia,
- obsługa oprogramowania do przetargów online,
- usprawnianie negocjacji z dostawcami,
- pokonywanie barier psychologicznych i decyzyjnych przy wdrażaniu przetargów online,
- oddzielanie osobistych relacji z dostawcami od procedury porównywania ofert,
- mierzenie rezultatów wdrożenia przetargów online.
Wybrane bestsellery
-
Funkcjonujemy w rzeczywistości, którą cechują wysoka zmienność i niepewność. Otoczenie biznesowe i społeczne przedsiębiorstw w Polsce i na świecie jest złożone, bardzo niejednoznaczne ― o wiele bardziej, niż miało to miejsce jeszcze trzydzieści, dwadzieścia, a nawet dziesięć lat temu. Dlate...
Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw
(32.94 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Znasz zasadę 80/20? Zgodnie z nią 20 procent przyczyn czy też wkładu w przedsięwzięcie przekłada się na 80 procent uzyskanych wyników. Zbyt wiele czasu bowiem poświęcamy szczegółom, zamiast skupić się na tym, co naprawdę ważne. Przekonaj się, że kiedy wprowadzisz w życie zasadę 80/20, Twoja efekt...
Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem
(23.94 zł najniższa cena z 30 dni)25.92 zł
39.90 zł(-35%) -
Oto zwięzły i praktyczny przewodnik po usłudze GA4 i jej integracji z chmurą. Szczególnie skorzystają z niego analitycy danych, biznesu i marketingu. Opisano tu wszystkie istotne kwestie dotyczące tego nowego, potężnego modelu analitycznego. Szczególną uwagę poświęcono bardziej zaawansowanym funk...
Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Tę książkę możesz potraktować jako kontynuację bestsellera Strategia marki krok po kroku, czyli jak z marek małych zrobić marki wielkie. Możesz też czytać jako zupełnie oddzielną pozycję. Ten poradnik został pomyślany i napisany jako swojego rodzaju kolejny krok do sukcesu we wprowadzaniu na ryne...
Nadaj życie marce, czyli jak stworzyć skuteczną komunikację Nadaj życie marce, czyli jak stworzyć skuteczną komunikację
(35.94 zł najniższa cena z 30 dni)38.94 zł
59.90 zł(-35%) -
Odpowiednia strategia to gwarancja sukcesu. Tę prawdę znali wielcy wodzowie i menedżerowie ― ci, którzy osiągali cele uważane za niedostępne. Dla rozwoju marki i firmy znaczenie strategii jest wręcz kluczowe, zwłaszcza dziś, w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości. Dlatego nowe wydani...
Złota strategia marki. Droga do przewagi rynkowej i wyższych zysków. Wydanie II poszerzone Złota strategia marki. Droga do przewagi rynkowej i wyższych zysków. Wydanie II poszerzone
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Jedną z głównych umiejętności szefa jest zdolność do takiego delegowania zadań, by były one wykonywane na odpowiednim, wymaganym przez przełożonego poziomie. Dokładnie, z oczekiwanym wynikiem, ale także z zaangażowaniem. Tyle teorii. W praktyce bowiem często jest tak, że to, co menedżer spokojnie...
Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Dowiesz się, jak inspirować, przyciągać i zatrzymywać przy sobie wspaniałych ludzi, pisać niezawodny biznesplan, identyfikować wymagania rynku, tworzyć wyróżniający się plan marketingowy, przywiązywać klientów do siebie i stale poprawiać ich obsługę. Nauczysz się szeregu prostych, praktycznych i ...
Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
By zrozumieć założenia Porozumienia bez Przemocy, trzeba po pierwsze wyjaśnić, na czym ono bazuje i jak rozumie dwa kluczowe dla siebie pojęcia. Są to empatia, definiowana jako pełna skupienia obecność, i konflikt, który jest tu po prostu spotkaniem odmiennych strategii radzenia sobie z życiem. P...
KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej
(26.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.18 zł
44.90 zł(-35%) -
Ta książka pomoże Ci odkryć jedną z największych tajemnic sukcesu, zawiera bowiem opis strategii umożliwiającej doświadczanie wolności, spełnienia i radości z osiągania najbardziej ambitnych celów. Dowiesz się, że nie musisz samemu zajmować się wszystkim, jeśli tylko znajdziesz odpowiednie osoby ...
Nie JAK, lecz KTO. Osiąganie ambitniejszych celów dzięki pracy zespołowej Nie JAK, lecz KTO. Osiąganie ambitniejszych celów dzięki pracy zespołowej
(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)14.90 zł
49.00 zł(-70%) -
Chcesz, by Twoja marka była wielka? Chcesz, by konsumenci ją lubili, by chcieli z nią obcować i by - co tu dużo mówić - ją kupowali? W takim razie czas wziąć się do pracy i po prostu to zrobić. Wielu powie, że aby zbudować silną markę, trzeba mieć ogromny budżet. Oczywiście, z grubymi milionami w...
Strategia marki krok po kroku, czyli jak z marek małych zrobić marki wielkie Strategia marki krok po kroku, czyli jak z marek małych zrobić marki wielkie
(35.94 zł najniższa cena z 30 dni)38.94 zł
59.90 zł(-35%)
Ebooka "Jak lepiej i taniej kupować. Przetargi on-line w zaopatrzeniu firm" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Jak lepiej i taniej kupować. Przetargi on-line w zaopatrzeniu firm" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Jak lepiej i taniej kupować. Przetargi on-line w zaopatrzeniu firm" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Jak lepiej i taniej kupować. Przetargi on-line w zaopatrzeniu firm (1) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: Rzeczpospolita Z.J.; 05/2007Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Trudno wyobrazić sobie dzisiaj dobrze funkcjonującą firmę nie korzystającą z Internetu. Jest to m.in. idealne miejsce do prowadzenia przetargów mających na celu zaopatrzenie firmy. Książka pokazuje na licznych przykładach, że wdrażając w zakładzie system komputerowych przetargów, osiąga się potężne oszczędności i przyspiesza drogę od decyzji o zakupie do realizacji zamówienia.
Autorzy wyjaśniają nie tylko kwestie techniczne związane z prowadzeniem aukcji internetowych, ale przede wszystkim ekonomiczne. E-przetargi pozwalają porównać oferty, ich jakość, terminy dostaw czy choćby referencje. Przyspiesza się przy tym czas realizacji zakupów czy usług. Publikacja przyda się nie tylko firmom, ale i instytucjom. Wśród tych, którzy dzielili się swoimi doświadczeniami z autorami, są także polscy menedżerowie.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Jak levneji a lepe nakupovat
- Tłumaczenie:
- Igor Kędzierski
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-246-0148-1, 8324601481
- Data wydania książki drukowanej:
- 2007-03-22
- Format:
- A5
- Numer z katalogu:
- 3180
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Zarządzanie
Spis treści książki
- 1.1. Ci młodzi i ci doświadczeni (12)
- 1.2. INPUT + PUT-PUT + OUTPUT (13)
- 1.3. O ludziach, z jakimi się stykam (19)
- 1.4. Wewnątrzfirmowy system informacyjny (ERP) a e-biz (24)
- 1.5. Trzy armie (26)
- 1.6. Jak w prosty sposób wprowadzić aukcje internetowe do firmy (29)
- 2.1. Niezapomniane przeżycie (40)
- 2.2. Pozytywny wynik otwiera drzwi (41)
- 2.3. Dostawcy domagają się aukcji internetowych (44)
- 2.4. Interesujące aukcje roku 2002 (45)
- 2.5. Rok 2003 - aukcja internetowa stała się rutynowym narzędziem (48)
- 3.1. Przede wszystkim: "time is money" (54)
- 3.2. Ile kosztuje aukcja internetowa? (55)
- 3.3. Bądźcie przygotowani na sukces! (58)
- 3.4. Z szuflady zastrzeżeń... (61)
- 4.1. Czym jest aukcja internetowa (66)
- 4.2. Czym e-aukcja nie jest (67)
- 4.3. Na co należy zwrócić uwagę? (68)
- 4.4. Wizja (70)
- 4.5. Idealne kupowanie online (72)
- 5.1. Decyzja była konieczna (76)
- 5.2. Przetarg na przetarg (76)
- 6.1. Rok przeleciał jak z bicza trzasł (82)
- 6.2. Co kupuje służba zdrowia? (83)
- 6.3. Służba zdrowia ma inne tempo i inne problemy... (85)
- 6.4. Konsultujcie się z prawnikami, którzy lubią jasne sytuacje (86)
- 6.5. Publiczna prezentacja albo kto nie przyszedł, nie zobaczył (87)
- 6.6. Administracja publiczna - tymczasem brak zainteresowania? (88)
- 7.1. Zakupy nieco niedoceniane (92)
- 7.2. Czego wymagamy od dostawców (94)
- 7.3. Przetargi i inne przyjemności (96)
- 7.4. LIST of SUPPLIERS (98)
- 8.1. Narodziło się e-kupowanie (102)
- 8.2. Pozycje wyjściowe (106)
- 8.3. Podstawowe założenia przy wprowadzaniu aukcji
internetowej (110)
- 8.4. Miejsce aukcji internetowych w procesie podejmowania
decyzji handlowych (115)
- 8.5. Platforma B2B i negocjacje dotyczące zakupów
- "Aukcja internetowa" (120)
- 8.6. Proces przygotowania i przeprowadzenia aukcji
internetowej (123)
- 8.7. Branżowe aukcje internetowe (128)
- 8.8. Wskazówki taktyczne, instrukcja, jak kierować aukcją internetową (131)
- 8.9. Składniki aukcji internetowych (134)
- 8.10. Za co nie można winić aukcji internetowych? (135)
- 8.11. Tendencje - w jakim kierunku to zmierza? (140)
- 9.1. Trochę fachowych specyfikacji technicznych (146)
- 9.2. Jak się podłączyć do internetu? (148)
- 9.3. O dane w systemie aukcyjnym nie musicie się obawiać (150)
- 9.4. Nie obawiajcie się pracować z oprogramowaniem
obsługującym aukcje internetowe! (152)
- 9.5. Jak sobie radzić z awariami? (153)
- 9.6. Postawy uczestników rządzą się swoimi prawami (155)
- 10.1. Czym właściwie są aukcje internetowe? (162)
- 10.2. Co jest przedmiotem licytacji (163)
- 10.3. Przeniesienie zlecenia do aplikacji (168)
- 10.4. Powiadomienia elektroniczne (170)
- 11.1. Ochrona danych firmowych (182)
- 11.2. Jaka jest przyszłość bezpiecznej wymiany danych? (187)
- 11.3. Wizje przyszłej ewolucji aukcji elektronicznych (przetargów) (189)
- 12.1. Aukcje internetowe? Niezaprzeczalne oszczędności czasu i kosztów (192)
- 12.2. Niby dlaczego szpital nie miałby korzystać z aukcji internetowych? (194)
- 12.3. Po prostu nie odkryłem żadnych wad (194)
- 12.4. Student wprowadził firmę na drogę aukcji internetowych (196)
- 12.5. Uzyskaliśmy redukcję ceny, o której przy klasycznym
przetargu moglibyśmy jedynie pomarzyć (198)
- 12.6. To było "to" (199)
- 12.7. Spodobała nam się prostota systemu (200)
- 12.8. Przetargi online a Polska (200)
- 12.9. Jestem administratorem polskich aukcji internetowych (203)
- Aukcja internetowa krok po kroku (215)
- Firmy, dla których do 2004 roku zrealizowano przetargi online w systemie PROe.biz (217)
- Artykuły, na które zrealizowano przetargi online w systemie PROe.biz (219)
Wstęp do wydania polskiego (7)
Wstęp (9)
1. Któregoś dnia to "e" z nazwy zniknie... (11)
2. Przetargi internetowe a mętne wody zaopatrzenia (39)
3. Nie uciekniecie przed przetargami online (53)
4. Potężna broń i wspaniałe narzędzie (65)
5. Jak wybieraliśmy system aukcyjny? (75)
6. Pęsety, maski, zastrzyki, gumowe rękawiczki (81)
7. Kupowanie jako proces (91)
8. Kupowanie a aukcje internetowe (101)
9. Nie bójcie się jej, to nic trudnego (145)
10. Diabeł tkwi w przygotowaniach (161)
11. Bezpieczeństwo aukcji internetowych i obawy przed nimi (181)
12. Końcowe uwagi, opinie i spostrzeżenia (191)
Posłowie (205)
Słownik terminów (209)
Dodatek A (215)
Dodatek B (217)
Oceny i opinie klientów: Jak lepiej i taniej kupować. Przetargi on-line w zaopatrzeniu firm Milan Kaplan, Josef Zrnik (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.