Zarządzanie i marketing. Spektakularne sukcesy i porażki
- Autor:
- Robert F. Hartley
- Ocena:
- 5.0/6 Opinie: 2
- Stron:
- 536
- Druk:
- oprawa miękka
Opis książki: Zarządzanie i marketing. Spektakularne sukcesy i porażki
Stare porzekadło mówiące, że najlepiej uczyć się na cudzych błędach, jest szczególnie prawdziwe w marketingu. Jak wielokrotnie można było się przekonać, stosowanie pozornie prawidłowych metod marketingowych przynosiło czasem opłakane efekty. Historie, których autorem jest samo życie, dostarczają wielu praktycznych porad i wniosków płynących z bogatych doświadczeń.
Aby wzbogacić swoją wiedzę zajrzyj za kulisy niektórych spośród najgłośniejszych marketingowych sukcesów i porażek. To już dziewiąte wydanie tej bestsellerowej książki, ukazujące się 25 lat po pierwszej edycji. Książka pomoże podejmować lepsze decyzje, wdrażać strategie, unikać pułapek i pełniej wykorzystywać możliwości.
Książka jest również doskonałą pomocą w zajęciach dydaktycznych z zakresu marketingu i zarządzania. Szczegółowa analiza marketingowych strategii, technik zarządzania pozwala na praktyczne zastosowanie zdobytych umiejętności przez przyszłych menadżerów.
Robert Hartley przedstawia i analizuje decyzje oraz działania, które wywołały najgłośniejsze wojny marketingowe, powroty, kryzysy i triumfy pośród największych korporacji. Ćwiczenia i dyskusje dotyczą różnorodnych sytuacji, co gwarantuje wciągającą intelektualną rozrywkę.
- Poznaj kulisty najboleśniejszych wpadek marketingowych
- Ucz się na błędach największych światowych firm
- Dowiedz się, co decyduje o sukcesie strategii marketingowej
- Zapoznaj się z najgłośniejszymi kampaniami marketingowymi, które tworzą historię tej dziedziny
Wybrane bestsellery
-
UX writing, choć jest terminem angielskim, na dobre rozgościł się w polskiej rzeczywistości projektowania doświadczeń. Treści związane z produktami istniały zawsze i we wszystkich kanałach. Jednak nigdy dotąd nie miały szansy być tak dobre, jak obecnie. Osoby wyspecjalizowane w tej dziedzinie spr...(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Funkcjonujemy w rzeczywistości, którą cechują wysoka zmienność i niepewność. Otoczenie biznesowe i społeczne przedsiębiorstw w Polsce i na świecie jest złożone, bardzo niejednoznaczne ― o wiele bardziej, niż miało to miejsce jeszcze trzydzieści, dwadzieścia, a nawet dziesięć lat temu. Dlate...
Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw
(32.94 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Znasz zasadę 80/20? Zgodnie z nią 20 procent przyczyn czy też wkładu w przedsięwzięcie przekłada się na 80 procent uzyskanych wyników. Zbyt wiele czasu bowiem poświęcamy szczegółom, zamiast skupić się na tym, co naprawdę ważne. Przekonaj się, że kiedy wprowadzisz w życie zasadę 80/20, Twoja efekt...
Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem
(23.94 zł najniższa cena z 30 dni)25.92 zł
39.90 zł(-35%) -
Klientocentryczność to strategia orientująca działania firmy na potrzeby klienta, czyli tego, kto rzeczywiście ją żywi. To jego decyzje zakupowe: kupić – nie kupić, wrócić po kolejne towary lub usługi – nie wrócić, decydują o przyszłości Twojego biznesu. W zglobalizowanym, cyfrowym św...
Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone
(46.20 zł najniższa cena z 30 dni)50.05 zł
77.00 zł(-35%) -
Oto zwięzły i praktyczny przewodnik po usłudze GA4 i jej integracji z chmurą. Szczególnie skorzystają z niego analitycy danych, biznesu i marketingu. Opisano tu wszystkie istotne kwestie dotyczące tego nowego, potężnego modelu analitycznego. Szczególną uwagę poświęcono bardziej zaawansowanym funk...
Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Tę książkę możesz potraktować jako kontynuację bestsellera Strategia marki krok po kroku, czyli jak z marek małych zrobić marki wielkie. Możesz też czytać jako zupełnie oddzielną pozycję. Ten poradnik został pomyślany i napisany jako swojego rodzaju kolejny krok do sukcesu we wprowadzaniu na ryne...
Nadaj życie marce, czyli jak stworzyć skuteczną komunikację Nadaj życie marce, czyli jak stworzyć skuteczną komunikację
(35.94 zł najniższa cena z 30 dni)38.94 zł
59.90 zł(-35%) -
Możesz prowadzić najciekawszego bloga na świecie. Możesz umieszczać fascynujące treści w mediach społecznościowych. Twoja marka osobista może być odpowiedzią na pytania setek, tysięcy odbiorców. Pod warunkiem że będą mieli szansę się o Tobie dowiedzieć. Poznać Twojego bloga. Trafić na Twoje wpisy...(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Odpowiednia strategia to gwarancja sukcesu. Tę prawdę znali wielcy wodzowie i menedżerowie ― ci, którzy osiągali cele uważane za niedostępne. Dla rozwoju marki i firmy znaczenie strategii jest wręcz kluczowe, zwłaszcza dziś, w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości. Dlatego nowe wydani...
Złota strategia marki. Droga do przewagi rynkowej i wyższych zysków. Wydanie II poszerzone Złota strategia marki. Droga do przewagi rynkowej i wyższych zysków. Wydanie II poszerzone
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Jedną z głównych umiejętności szefa jest zdolność do takiego delegowania zadań, by były one wykonywane na odpowiednim, wymaganym przez przełożonego poziomie. Dokładnie, z oczekiwanym wynikiem, ale także z zaangażowaniem. Tyle teorii. W praktyce bowiem często jest tak, że to, co menedżer spokojnie...
Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Biznes nie istnieje bez twardych danych, założeń, KPI i ich realizacji. Także ta jego część, która jest związana z promocją. Szczególnie online. Dziś nie można być marketerem z prawdziwego zdarzenia i nie znać chociażby narzędzi oferowanych przez Google ― Analytics, Tag Manager, Search Cons...
Marketing i analityka biznesowa dla początkujących. Poznaj najważniejsze narzędzia i wykorzystaj ich możliwości Marketing i analityka biznesowa dla początkujących. Poznaj najważniejsze narzędzia i wykorzystaj ich możliwości
(34.20 zł najniższa cena z 30 dni)37.05 zł
57.00 zł(-35%)
Ebooka "Zarządzanie i marketing. Spektakularne sukcesy i porażki" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Zarządzanie i marketing. Spektakularne sukcesy i porażki" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Zarządzanie i marketing. Spektakularne sukcesy i porażki" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Zarządzanie i marketing. Spektakularne sukcesy i porażki (2) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: CEO 8-9/2005Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Najsłynniejsze sukcesy i porażki w zarządzaniu opisane są przez Roberta F.Hartleya na sposób bliski gatunkowi u nas nazywanemu literaturą faktu. Dynamicznie, interesująco. I jeszcze pojawiają się pytania, warte przedyskutowania w gronie studentów (zapewniam, nie tylko). A autor jest emerytowanym profesorem!.
Na amerykańskim rynku jest to już dziewiąte wydanie książki, każde było uaktualniane o rozwój case study. Jednak właśnie to wydanie książki jest wyjątkowe, gdyż jej autor dołożył liczne przypadki dotyczące spektakularnych sukcesów. Kto czytał książki Philipa Kotlera czy Krzysztofa Obłója pewnie pamięta pasjonujące zdobycie rynku USA przez Hondę (jej motocykle), kosztem Harley Davidsona, analizę tego sukcesu przez Boston Consulting Group, która zrobiła furorę wśród menedżerów słynnych firm, a po kilku latach Japończycy opowiedzieli, że w USA nie mieli żadnej strategii, działali intuicyjnie. Hartley opisuje wielki rynkowy powrót Harleya, dzięki... przyznawaniu licencji na używanie znaku firmowego nie tylko na kurtkach, ale także pidżamach, prześcieradłach i ręcznikach. Przeczytałem z zainteresowaniem, choć mam awersję do jeżdżenia motocyklami.
-
Recenzja: Wprost Nr 1121; 23-05-2004Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Twierdzenie, że najlepiej się uczyć na cudzych błędach, może się wydać banalne, ale trudno znaleźć kogoś, kto się z nim nie zgodzi. Robert F. Hartley, autor "Zarządzania i marketingu" ma podobne zdanie. Mimo podtytułu książki - "Spektakularne sukcesy i porażki" - Hartley wyraźnie nastawia się na opisywanie tych drugich. Strzałem w dziesiątkę okazało się ograniczenie do minimum nudnych teorii, a skupienie się przez autora na opisaniu jak największej liczby historii wziętych z życia firmowego McDonalda, Disneya czy DaimlerChryslera. Przy pytaniach i ćwiczeniach na końcu każdego rozdziału czytelnik może się jednak poczuć jak uczniak, ale resztę czyta się jak dobry kryminał.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Marketing and Management Mistakes and Successes, 7th Edition
- Tłumaczenie:
- Tomasz Rzychoń, Marzena Witek, Jarosław Dobrzański
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-736-1318-8, 8373613188
- Data wydania książki drukowanej:
- 2004-04-23
- Format:
- B5
- Numer z katalogu:
- 2299
- Erraty / Zgłoś erratę
- Kategorie:
Marketing
Zarządzanie
Spis treści książki
- Od Tłumacza (5)
- Wstęp (7)
- Rozdział 1. Wprowadzenie (11)
- Rozdział 2. Wojny PC - Dell Computer kontra Gateway (23)
- Rozdział 3. Wojna w butelce - Pepsi kontra Coca-Cola (39)
- Rozdział 4. Podniebna wojna - Airbus kontra Boeing (67)
- Rozdział 5. Wojna w tenisówkach - Reebok kontra Nike (87)
- Rozdział 6. Continental Airlines - czyli jak powstać z popiołów (107)
- Rozdział 7. IBM - przebudzenie śpiącego olbrzyma (123)
- Rozdział 8. Harley Davidson - nareszcie (145)
- Rozdział 9. Scott Paper, Sunbeam i Al Dunlap (163)
- Rozdział 10. Wielka oponiarska katastrofa Firestone'a i Forda (179)
- Rozdział 11. Perrier - nadgorliwa reakcja na kryzys (195)
- Rozdział 12. United Way - organizacja non-profit ze zniszczonym wizerunkiem (209)
- Rozdział 13. Herman Miller - modelowy przykład zarządzania zmianą (225)
- Rozdział 14. Klasyczny przykład doskonałego zarządzania kryzysem - Johnson & Johnson i sprawa tylenolu (239)
- Rozdział 15. Maytag - nieudana promocja w Anglii (255)
- Rozdział 16. McDonald's - potknięcie tytana (271)
- Rozdział 17. Disney - Euro Disneyland i inne wpadki (291)
- Rozdział 18. Borden - kulejące marki (311)
- Rozdział 19. Snapple - nieudane przejęcie (325)
- Rozdział 20. Newell Rubbermaid - przegrać bitwę, by zdobyć miejsce na półkach (341)
- Rozdział 21. DaimlerChrysler - fuzja równoprawnych? (355)
- Rozdział 22. Vanguard - sukces przy minimum marketingu (375)
- Rozdział 23. Sukces Southwest Airlines w niszy strategicznej (389)
- Rozdział 24. Wal-Mart - bez granic (407)
- Rozdział 25. Czy kiedykolwiek się nauczą? - ekscesy branży high-tech przypominające wydarzenia sprzed niemal dekady (427)
- Rozdział 26. Zwodnicze praktyki MetLife (453)
- Rozdział 27. ADM - regulacja cen, polityczne kumoterstwo i denuncjator (469)
- Rozdział 28. OfficeMax - łapanie okazji (485)
- Rozdział 29. Boston Beer - król mikrobrowarów (499)
- Dodatek A Podsumowanie - pouczające wnioski (515)
Część I Wojny marketingowe (21)
Część II Wielkie powroty (105)
Część III Zarządzanie zmianą i kryzysem (161)
Część IV Błędy w zarządzaniu i marketingu (253)
Część V Znakomite sukcesy marketingowe (373)
Część VI Etyczne porażki (451)
Część VII Wielkie przygody przedsiębiorców (483)
Dodatki (513)
Oceny i opinie klientów: Zarządzanie i marketing. Spektakularne sukcesy i porażki Robert F. Hartley (2) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(1)
(0)
(1)
(0)
(0)
(0)
więcej opinii