
Zachowania i zwyczaje konsumentów. Wydanie VI
- Autor:
- Michael R. Solomon
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 640
- Druk:
- oprawa twarda
Opis książki: Zachowania i zwyczaje konsumentów. Wydanie VI
Jak zarobić na ludzkiej percepcji?
- Zajrzyj za kulisy -- techniki manipulacji marketingowej. Dowiedz się, jak marketerzy kształtują własne "ja" konsumentów, kreują nowe potrzeby i obiecują cuda.
- Poznaj produkty, które mają władzę nad ludźmi.
Zachowania konsumentów na rynku są powodowane wieloma czynnikami. Niektórzy przywiązują się do marki, inni są skłonni przepłacać bez konkretnego powodu, a jeszcze inni nieświadomie wybierają produkty odwołujące się do ich przekonań duchowych i intuicji. Nie do końca wiadomo, co skłania ludzi do wydawania pieniędzy w ten czy inny sposób. Zachowania konsumentów to obszar, który dopiero zaczęliśmy badać i który kryje w sobie niezmierzony potencjał marketingowy.
Michael R. Solomon, współautor sukcesów marketingowych firm takich, jak DuPont, Black & Decker, Visa i Calvin Klein opisuje wiele różnych modeli zachowań konsumentów. Jego odkrycia uświadamiają, że w produktach tkwią niewidoczne bodźce oddziaływujące na ludzką percepcję. Oto zaledwie mała próbka wniosków i przełomowych obserwacji, jakie autor rozwija w tej książce:
- Teoria ról. Ludzie zmieniają decyzje odnośnie zakupów w zależności od roli, jaką odgrywają w danej chwili. Gdy robią zakupy szybko, wybierają strój na specjalną okazję, rozważają kosztowny zakup czy marzą o tygodniu na Karaibach, zwracają uwagę na całkiem inne składniki oferty.
- Nałogowa konsumpcja. Nieustanne robienie zakupów staje się lekarstwem na stres, depresję i nudę... a także szansą dla innowacyjnych marketerów.
- Prawdziwe postawy konsumentów. 91% ankietowanych przyznaje, że regularnie kłamie, a 25% podaje w ankietach nieprawdziwe zarobki. To tylko wierzchołek góry lodowej w sferze ukrytych potrzeb, motywacji i dążeń konsumentów.
- Teoria różnych aktorów. Nabywca i użytkownik to czasami dwie różne osoby. Grymas na twarzy dziecka bywa dla rodzica ważniejszy niż racjonalne przesłanki, takie jak cena, trwałość czy jakość produktu.
- Konsumpcja wirtualna. Internet to nowy rynek dla produktów, które mało kto kupuje w zwykłych sklepach. Dowiedz się, jak marketerzy działający w sieci żerują na ludzkiej ciekawości.
- Mroczne zachowania konsumentów. Tradycyjna teoria marketingu uczy, że konsument działa racjonalnie i jest dobrze poinformowany. Życie pokazuje coś innego -- ludzie irracjonalnie szkodzą sobie i innym, wpadają w nałogi i dają się wykorzystywać jako króliki doświadczalne.
"Odkryj znaczenie symboli tkwiących w produktach. Dobry produkt to taki, który możesz poczuć, możesz go skosztować i powąchać -- a wszystko to za pomocą oczu. I nie będziesz wiedział, dlaczego się nim interesujesz"Michael R. Solomon
Wybrane bestsellery
-
Moc oddziaływania na ludzi i sytuacje Poznaj sześć najskuteczniejszych zasad wpływania na ludzi i... włącz je w swój naturalny repertuar zachowań. Naucz się błyskawicznie rozpoznawać, gdy ktoś próbuje Cię oszukać, i... subtelnie demaskuj te nieetyczne zabiegi.
Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego
(25.93 zł najniższa cena z 30 dni)25.93 zł
39.90 zł(-35%) -
By zrozumieć założenia Porozumienia bez Przemocy, trzeba po pierwsze wyjaśnić, na czym ono bazuje i jak rozumie dwa kluczowe dla siebie pojęcia. Są to empatia, definiowana jako pełna skupienia obecność, i konflikt, który jest tu po prostu spotkaniem odmiennych strategii radzenia sobie z życiem. P...
KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej
(29.18 zł najniższa cena z 30 dni)29.18 zł
44.90 zł(-35%) -
Tę książkę możesz potraktować jako kontynuację bestsellera Strategia marki krok po kroku, czyli jak z marek małych zrobić marki wielkie. Możesz też czytać jako zupełnie oddzielną pozycję. Ten poradnik został pomyślany i napisany jako swojego rodzaju kolejny krok do sukcesu we wprowadzaniu na ryne...
Nadaj życie marce, czyli jak stworzyć skuteczną komunikację Nadaj życie marce, czyli jak stworzyć skuteczną komunikację
(38.94 zł najniższa cena z 30 dni)38.94 zł
59.90 zł(-35%) -
Klientocentryczność to strategia orientująca działania firmy na potrzeby klienta, czyli tego, kto rzeczywiście ją żywi. To jego decyzje zakupowe: kupić – nie kupić, wrócić po kolejne towary lub usługi – nie wrócić, decydują o przyszłości Twojego biznesu. W zglobalizowanym, cyfrowym św...
Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone
(50.05 zł najniższa cena z 30 dni)50.05 zł
77.00 zł(-35%) -
Możesz prowadzić najciekawszego bloga na świecie. Możesz umieszczać fascynujące treści w mediach społecznościowych. Twoja marka osobista może być odpowiedzią na pytania setek, tysięcy odbiorców. Pod warunkiem że będą mieli szansę się o Tobie dowiedzieć. Poznać Twojego bloga. Trafić na Twoje wpisy...(44.85 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Każdemu można wmówić wszystko. Nie, ta książka tego nie uczy. Pokazuje jednak pewne schematy reagowania na różne słowa. Być może zastanawiasz się, jak silny wpływ można wywrzeć na człowieka samymi słowami. Skrajnym przykładem jest znana historia osiemnastoletniego Petera Reilly’ego, któremu...(11.90 zł najniższa cena z 30 dni)
11.90 zł
39.90 zł(-70%) -
Pozornie skazany na sukces projekt często kończy się katastrofą. Powodów jest mnóstwo. Może to być błędne zdiagnozowanie oczekiwań klientów lub skoncentrowanie się bardziej na technologiach niż potrzebach przyszłych użytkowników. Nierzadko problemem okazuje się złe zarządzanie zespołem. Bywa i ta...
Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Gregory Bernarda, Alan Smith i in.
(57.85 zł najniższa cena z 30 dni)57.85 zł
89.00 zł(-35%) -
Wiesz, czym jest TikTok? Jeśli nie, to szybko uruchom swój smartfon, ściągnij na niego tę aplikację i zacznij z niej korzystać, ponieważ - to pewne - Twoi klienci już tam są! Główną funkcjonalnością TikToka jest możliwość nagrywania i rozpowszechniania za jego pośrednictwem krótkich materiałów wi...
Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej) Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej)
(38.35 zł najniższa cena z 30 dni)36.58 zł
59.00 zł(-38%) -
Chcesz, by Twoja marka była wielka? Chcesz, by konsumenci ją lubili, by chcieli z nią obcować i by - co tu dużo mówić - ją kupowali? W takim razie czas wziąć się do pracy i po prostu to zrobić. Wielu powie, że aby zbudować silną markę, trzeba mieć ogromny budżet. Oczywiście, z grubymi milionami w...
Strategia marki krok po kroku, czyli jak z marek małych zrobić marki wielkie Strategia marki krok po kroku, czyli jak z marek małych zrobić marki wielkie
(38.94 zł najniższa cena z 30 dni)38.94 zł
59.90 zł(-35%) -
Ludzie szukają konkretnego produktu lub usługi, ponieważ chcą rozwiązać jakieś swoje problemy. Oczekują konkretnych rezultatów. Są gotowi zapłacić za pewność, że dzięki zakupowi uzyskają oczekiwany efekt. Co więcej, za jakiś czas chętnie powrócą, a nawet pozostaną wierni danemu produktowi przez w...
Tajniki eksperta. Sekretny podręcznik zamieniania przypadkowych gości w stałych klientów Tajniki eksperta. Sekretny podręcznik zamieniania przypadkowych gości w stałych klientów
(43.55 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%)
Ebooka "Zachowania i zwyczaje konsumentów. Wydanie VI" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Zachowania i zwyczaje konsumentów. Wydanie VI" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Zachowania i zwyczaje konsumentów. Wydanie VI" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Zachowania i zwyczaje konsumentów. Wydanie VI (1)
Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: Dziennik Łódzki n; 27-11-2006Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Klient jest nagi! - chce się zakrzyknąć po lekturze biblii Michaela R. Solomona "Zachowania i zwyczaje konsumentów". Słowo biblia wydaje sie tu bardziej na miejscu niż książka, skoro mowa o dziele liczącym ponad 600 stron formatu A4, pięknie wydanym, bogato i barwnie zilustrowanym, a przy tym merytorycznie fascynującym.
Oczywiście, pozycja adresowana jest przede wszystkim do ludzi zza lady, którzy chcą się dowiedzieć, w jaki sposób produkty rządzą ludźmi, jak są przez nich odbierane, jak je sprzedać (dosłownie i w przenośni). Jednak z pewnością zainteresuje także "obnażonych" klientów, którzy chcą dostać się za kulisy, odbywającej się na każdym kroku manipulacji marketingowej.
W szóstym wydaniu swej książki prof. Solomon nie ogranicza się do samego aktu kupowania. Idzie znacznie dalej - analizuje, jak posiadanie przedmiotu (dobytku) wpływa na nasze życie, na to, jak my siebie i inni nas postrzegają. Wzbogaca swe spostrzeżenia o nowe elementy, jak szum medialny, szał zakupów, wszechobecna reklama, piractwo handlowe, a nawet nowe religie (realianie). Choć jest Amerykaninem, opisuje doświadczenia konsumentów z różnych części świata. Nie umyka mu także z pola widzenia, mający coraz większe znaczenie dla konsumentów, świat wirtualny. Choć, oczywiście - tak jak księżyc - i Internet ma dla Solomona swoje ciemne strony - możliwość manipulacji, naruszenie prywatności konsumentów, żerowanie na ciekawości dzieci.
Autor pokazuje, jak dalece zróżnicowani są adresaci marketingowych działań. Jak istotne są: wiek, płeć, struktura rodzinna, styl życia konsumenta. Wszystkie analizy ilustrowane są barwnymi przykładami. Osobno rozpatrywane są procesy myślowe nabywców, wpływ obrazu, dźwięku, zapachu, dotyku, smaku oraz "wzmocnień" (nagród). Osobną część poświęcono zachowaniom konsumentów po 11 września 2001 r. (powrót do tradycji rodzinnych, zwracanie uwagi na bezpieczeństwo). Uwzględniono obsesje na punkcie szczupłej sylwetki.
Książka jest bardzo "czytelna". Na marginesach wyodrębniono szanse i pułapki marketingowe związane z omawianym tematem. Tu i ówdzie pojawia się notka "czysty zysk", czyli prawie pewniak w zachowaniach klientów. Po każdym rozdziale dokonano podsumowania, przypomniano kluczowe terminy, proponując zagadnienia do dyskusji. Z każdą stroną klient jest coraz bardziej obnażany, ale też marketingowiec ujawnia jedną swoją sztuczkę po drugiej. Co z tego, gdy kolejne rzesze kupujących wciąż dają się na te "sztuczki" nabierać...
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Consumer Behavior, Sixth Edition
- Tłumaczenie:
- Agnieszka Kasoń-Opitek, Bartosz Sałbut, Joanna Sugiero
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-246-0059-0, 8324600590
- Data wydania książki drukowanej:
- 2006-10-23
- Format:
- A4
- Numer z katalogu:
- 2857
- Książka w kolorze:
- Tak
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Marketing
Obsługa klienta
Sprzedaż
- Serie wydawnicze: Exclusive
Spis treści książki
- Zachowania i zwyczaje konsumentów - ludzie na rynku (24)
- Czym są zachowania i zwyczaje konsumentów? (25)
- Wpływ konsumentów na strategię marketingową (27)
- Segmentacja konsumentów (27)
- Marketing relacyjny - budowanie więzi z konsumentami (31)
- Wpływ marketingu na konsumentów (31)
- Marketing a rzeczywistość - zamazane granice (38)
- Etyka handlowa i polityka społeczna (39)
- Etyka handlowa (39)
- Potrzeby i pragnienia - czy marketingowcy manipulują konsumentami? (40)
- Polityka społeczna i konsumeryzm (43)
- Przykłady negatywnych zachowań konsumentów (48)
- Terroryzm konsumencki (48)
- Nałogowa konsumpcja (48)
- Nałogowe robienie zakupów (49)
- Wykorzystywani konsumenci (49)
- Nielegalne działania (50)
- Zachowania i zwyczaje konsumenta jako przedmiot badań (52)
- Interdyscyplinarność w badaniach zachowań konsumenta (52)
- Kwestia strategicznego podejścia (53)
- Dwa spojrzenia na badania zachowań konsumentów (54)
- Układ książki (55)
- Podsumowanie rozdziału (57)
- Kluczowe terminy (58)
- Zagadnienia do dyskusji (58)
- Przypisy (59)
- Wstęp (66)
- Układ sensoryczny (67)
- Obraz (68)
- Zapach (72)
- Dźwięk (74)
- Dotyk (75)
- Smak (76)
- Ekspozycja bodźca (77)
- Progi czuciowe (77)
- Percepcja podprogowa (subliminalna) (79)
- Uwaga (81)
- Cechy odbiorców wpływające na selektywną percepcję (83)
- Cechy bodźców wpływające na selektywną percepcję (84)
- Struktura bodźców (87)
- Punkty widzenia, czyli stronniczość interpretacji (89)
- Semiotyka - symbole wokół nas (90)
- Umiejscowienie percepcyjne (93)
- Podsumowanie rozdziału (94)
- Kluczowe terminy (95)
- Zagadnienia do dyskusji (95)
- Przypisy (96)
- Proces uczenia się (100)
- Behawiorystyczne teorie uczenia się (101)
- Warunkowanie klasyczne (102)
- Marketingowe zastosowania behawiorystycznych reguł uczenia się (105)
- Warunkowanie instrumentalne (108)
- Zastosowania reguł warunkowania instrumentalnego (110)
- Poznawcze teorie uczenia się (111)
- Czy uczenie się jest świadome, czy nie? (111)
- Uczenie się przez obserwację (111)
- Zastosowanie reguł poznawczego uczenia się (112)
- Rola pamięci w uczeniu się (113)
- Kodowanie informacji do późniejszego odtworzenia (113)
- Rodzaje pamięci (115)
- Przechowywanie informacji w pamięci (116)
- Odtwarzanie informacji przy podejmowaniu decyzji zakupowych (118)
- Czynniki przyspieszające zapominanie (120)
- Produkty jako znaczniki pamięci (120)
- Dokładność pamięci a bodźce marketingowe (121)
- Problemy związane z kryteriami pomiaru pamięci (124)
- Podsumowanie rozdziału (125)
- Kluczowe terminy (126)
- Zagadnienia do dyskusji (126)
- Przypisy (126)
- Wprowadzenie (132)
- Proces motywacji (132)
- Siła motywacji (134)
- Potrzeby biologiczne a wyuczone (134)
- Kierunek motywacji (134)
- Potrzeby a wymagania (135)
- Rodzaje potrzeb (135)
- Konflikty motywacyjne (136)
- Klasyfikacja potrzeb konsumentów (138)
- Zaangażowanie konsumenta (142)
- Poziomy zaangażowania - od inercji do pasji (143)
- Rozmaite oblicza zaangażowania (145)
- Pomiar zaangażowania (146)
- Wartości (149)
- Wartości kluczowe (149)
- Świat wartości a zachowania konsumenta (151)
- Materializm - "Ten, kto umiera z największą liczbą zabawek, wygrywa" (156)
- Zachowania konsumenckie po 11 września (161)
- Podsumowanie rozdziału (162)
- Kluczowe terminy (163)
- Zagadnienia do dyskusji (163)
- Przypisy (163)
- Perspektywy naszego prawdziwego ja (168)
- Czy istnieje własne ja? (168)
- Koncepcja własnego ja (168)
- Tożsamość sytuacyjna (170)
- Skrępowanie (171)
- Konsumpcja i koncepcja własnego ja (172)
- Produkty, które kształtują własne ja (172)
- Zgodność własnego ja z produktem (174)
- Rozszerzenie własnego ja (174)
- Role płci (177)
- Różnice płci a proces socjalizacji (177)
- Płeć a tożsamość seksualna (179)
- Role płci żeńskiej (180)
- Role płci męskiej (181)
- Konsumenci geje, lesbijki i transseksualiści (GLBT) (183)
- Wyobrażenie o własnym ciele (186)
- Ideały piękna (186)
- Praca nad własnym ciałem (191)
- Ozdabianie i okaleczanie ciała (195)
- Podsumowanie rozdziału (199)
- Kluczowe terminy (200)
- Zagadnienia do dyskusji (200)
- Przypisy (200)
- Osobowość (206)
- Psychoanaliza zachowania konsumentów - teoria freudowska (206)
- Badania motywacyjne (208)
- Teorie neofreudowskie (210)
- Teoria cech (210)
- Osobowość marki (213)
- Style życia i psychografia (216)
- Style życia - czyli kim jesteśmy i co robimy (216)
- Psychografia (222)
- Typologie segmentacji psychograficznej (225)
- Regionalne różnice w konsumpcji - jesteś tym, co jesz! (231)
- Kultura jedzenia (232)
- Geodemografia (232)
- Podsumowanie rozdziału (236)
- Kluczowe terminy (237)
- Zagadnienia do dyskusji (237)
- Przypisy (237)
- Potęga postaw (242)
- Funkcje postaw (242)
- Model postaw ABC (245)
- Postawy wobec produktów to nie wszystko (248)
- Kształtowanie postaw (249)
- Nie wszystkie postawy są kształtowane w taki sam sposób (249)
- Zasada spójności (250)
- Modele postaw (257)
- Wieloatrybutowe modele postaw (257)
- Wykorzystywanie postaw do przewidywania zachowania (260)
- Próba konsumowania (263)
- Śledzenie postaw w dłuższym okresie czasu (264)
- Podsumowanie rozdziału (266)
- Kluczowe terminy (266)
- Zagadnienia do dyskusji (267)
- Przypisy (267)
- Zmiana opinii jako rezultat komunikacji (272)
- Decyzje, decyzje - taktyczne opcje komunikacyjne (272)
- Elementy komunikacji (273)
- Nowoczesne spojrzenie - komunikacja interaktywna (273)
- Źródło (276)
- Wiarygodność źródła (276)
- Atrakcyjność źródła (279)
- Komunikat (284)
- Nadawanie komunikatu (285)
- Przygotowywanie argumentacji (287)
- Charakter komunikatu (290)
- Źródło a komunikat - sprzedawać stek czy skwierczenie tłuszczu? (299)
- Model opracowania informacji (299)
- Podsumowanie rozdziału (301)
- Kluczowe terminy (302)
- Zagadnienia do dyskusji (302)
- Przypisy (303)
- Jak konsumenci rozwiązują problemy (310)
- Perspektywy badawcze dotyczące procesu podejmowania decyzji (310)
- Rodzaje decyzji o charakterze konsumpcyjnym (313)
- Rozpoznanie problemu (314)
- Poszukiwanie informacji (315)
- Warianty poszukiwania informacji (315)
- Czy konsumenci zawsze prowadzą poszukiwania w sposób racjonalny? (317)
- Ocena poszczególnych opcji (323)
- Identyfikacja możliwości (323)
- Klasyfikacja produktów (324)
- Wybór produktu spośród możliwych opcji (326)
- Kryteria oceny (326)
- Cyberpośrednicy (328)
- Heurystyka - skróty myślowe (329)
- Zasady podejmowania decyzji (337)
- Podsumowanie rozdziału (339)
- Kluczowe terminy (340)
- Zagadnienia do dyskusji (340)
- Przypisy (341)
- Wpływ sytuacji na zachowania konsumentów (346)
- Otoczenie społeczne i naturalne (349)
- Czynniki związane z czasem (350)
- Stany poprzedzające - jeśli Ci się podoba, kup to... (355)
- Zakupy - praca czy przygoda? (356)
- Przyczyny, dla których robimy zakupy (356)
- E-handel - myszka kontra wózek z zakupami (357)
- Sprzedaż jako spektakl (359)
- Podejmowanie decyzji w sklepie (363)
- Sprzedawca (365)
- Satysfakcja z zakupu (366)
- Postrzeganie jakości produktu (366)
- Pozbywanie się produktu (371)
- Różne możliwości (371)
- Drugi obieg - śmieci kontra "starocie" (373)
- Podsumowanie rozdziału (376)
- Kluczowe terminy (376)
- Zagadnienia do dyskusji (377)
- Przypisy (378)
- Grupy odniesienia (384)
- Kiedy grupy odniesienia są ważne (384)
- Typy grup odniesienia (387)
- Konsumenci działają w grupach (391)
- Konformizm (394)
- Marketing szeptany (397)
- Negatywny marketing szeptany i siła plotki (399)
- Nowatorskie strategie marketingu szeptanego (401)
- Społeczne grupy opiniotwórcze (406)
- Istota społecznych grup opiniotwórczych (406)
- Jak wpływowy jest lider opinii? (407)
- Typy liderów opinii (408)
- Identyfikowanie liderów opinii (410)
- Podsumowanie rozdziału (412)
- Kluczowe terminy (413)
- Zagadnienia do dyskusji (414)
- Przypisy (414)
- Podejmowanie decyzji w organizacji (420)
- Podejmowanie decyzji w organizacji a indywidualne podejmowanie decyzji (421)
- Jak działają zaopatrzeniowcy (422)
- E-handel w sektorze B2B (425)
- Rodzina (425)
- Opis współczesnej rodziny (425)
- Cykl życia rodziny (432)
- Intymna organizacja - podejmowanie decyzji w rodzinnym gronie (435)
- Decyzje podejmowane w gospodarstwie domowym (436)
- Rola płci i obowiązki związane z procesem podejmowania decyzji (437)
- Dzieci podejmują decyzję - trening przed dorosłym życiem (442)
- Socjalizacja konsumenta (444)
- Socjalizacja do roli zależnej od płci (445)
- Rozwój poznawczy (446)
- Badania marketingowe a dzieci (447)
- Podsumowanie rozdziału (449)
- Kluczowe terminy (450)
- Zagadnienia do dyskusji (450)
- Przypisy (451)
- Zachowania konsumenta związane z pieniędzmi i ich wydawaniem (458)
- Kształtowanie się zarobków (459)
- Wydawać czy nie wydawać - oto jest pytanie (460)
- Pewność siebie (460)
- Klasa społeczna (462)
- Uniwersalna hierarchia (462)
- Rozwarstwienie społeczne (463)
- Wyznaczniki klasy społecznej (467)
- Badanie przynależności do klasy społecznej (469)
- Jak przynależność do danej klasy społecznej wpływa na decyzje konsumpcyjne (473)
- Różnice światopoglądowe a klasa społeczna (473)
- Kultury gustu, kody i kapitał kulturowy (473)
- Symbole statusu (479)
- Rzucająca się w oczy konsumpcja (480)
- Podsumowanie rozdziału (484)
- Kluczowe terminy (485)
- Zagadnienia do dyskusji (485)
- Przypisy (486)
- Subkultury a tożsamość konsumentów (490)
- Subkultury etniczne i rasowe (492)
- Przynależność etniczna a strategie marketingowe (492)
- Stereotypy etniczne i rasowe (497)
- Afroamerykanie (497)
- Latynosi (498)
- Rock en Espańol - cechy charakterystyczne latynoskiego rynku (500)
- Poziomy akulturacji - zrozumieć latynoską tożsamość (501)
- Amerykańscy Azjaci (503)
- Subkultury religijne (505)
- Wzrost uduchowienia (505)
- Religie stare i nowe (506)
- Wpływ religii na konsumpcję (508)
- Podsumowanie rozdziału (510)
- Kluczowe terminy (511)
- Zagadnienia do dyskusji (511)
- Przypisy (512)
- Wiek a tożsamość konsumenta (516)
- Rynek nastolatków - Generacja Y bierze wszystko! (518)
- Wartości, konflikty i pragnienia nastolatków (519)
- Przyciąganie uwagi młodego rynku (521)
- Badania młodego rynku (526)
- Pokolenie wyżu demograficznego (528)
- Dojrzały rynek (531)
- Dojrzała siła - wpływ seniorów na gospodarkę (531)
- Zrozumieć seniorów (532)
- Sprzedawać seniorom (534)
- Podsumowanie rozdziału (536)
- Kluczowe terminy (537)
- Zagadnienia do dyskusji (537)
- Przypisy (538)
- Zrozumieć kulturę (544)
- Mity i rytuały (546)
- Mity (548)
- Rytuały (554)
- Sfera sacrum i sfera profanum (562)
- Konsumpcja w sferze sacrum (562)
- Ze sfery sacrum do profanum i z powrotem (565)
- Podsumowanie rozdziału (566)
- Kluczowe terminy (567)
- Zagadnienia do dyskusji (567)
- Przypisy (568)
- Tworzenie kultury (572)
- Selekcja kulturowa (574)
- Systemy tworzenia kultury (576)
- Kultura wysoka a kultura popularna (577)
- Projektowanie rzeczywistości (581)
- Product placement (582)
- Gry reklamowe (584)
- Proces dyfuzji innowacji (585)
- Przyjmowanie innowacji (585)
- Wpływ innowacji na zachowania (587)
- Warunki pozytywnego przyjęcia (588)
- System mody (588)
- Kategorie kulturowe (589)
- Zjawisko mody z punktu widzenia analizy behawioralnej (590)
- Cykl przyjmowania się mody (594)
- Migracja znaczeń związanych z produktami do innych kultur (598)
- Myśl globalnie, działaj lokalnie (599)
- Różnice kulturowe i ich rola w marketingu (602)
- Czy globalne podejście do marketingu jest skuteczne? (603)
- Proces dyfuzji kultury konsumenckiej (603)
- Chciałbym kupić światu colę... (604)
- Rozwój kultury konsumenckiej w krajach przechodzących transformację gospodarczą (605)
- Podsumowanie rozdziału (608)
- Kluczowe terminy (609)
- Zagadnienia do dyskusji (609)
- Przypisy (610)
O autorze (12)
Wstęp (13)
Podziękowania (17)
CZĘŚĆ 1: KONSUMENCI NA RYNKU (21)
Rozdział 1: Decyzja należy do... konsumenta (22)
CZĘŚĆ 2: KONSUMENCI JAKO JEDNOSTKI (63)
Rozdział 2: Percepcja (64)
Rozdział 3: Uczenie się i pamięć (98)
Rozdział 4: Motywacja i wartości (130)
Rozdział 5: Tożsamość indywidualna (166)
Rozdział 6: Osobowość i style życia (204)
Rozdział 7: Postawy (240)
Rozdział 8: Zmiana opinii a komunikacja interaktywna (270)
CZĘŚĆ 3: KONSUMENCI PODEJMUJĄ DECYZJE (307)
Rozdział 9: Decyzje podejmowane indywidualnie (308)
Rozdział 10: Kupowanie i wyrzucanie (344)
Rozdział 11: Wpływ grupy i środowisk opiniotwórczych (382)
Rozdział 12: Decyzje podejmowane w rodzinnym gronie oraz w organizacji (418)
CZĘŚĆ 4: KONSUMENCI A SUBKULTURY (455)
Rozdział 13: Dochody a klasa społeczna (456)
Rozdział 14: Subkultury etniczne, religijne i rasowe (488)
Rozdział 15: Subkultury wiekowe (514)
CZĘŚĆ 5: KONSUMENT I KULTURA (541)
Rozdział 16: Wpływ kultury na zachowania konsumenta (542)
Rozdział 17: Powstawanie i dyfuzja globalnej kultury konsumenckiej (570)
Słownik (613)
Źródła zdjęć (623)
Skorowidz (625)
Oceny i opinie klientów: Zachowania i zwyczaje konsumentów. Wydanie VI Michael R. Solomon (0)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.