Wybrane aspekty zarządzania procesami, projektami i ryzykiem w przedsiębiorstwach
- Autorzy:
- Ewa Sońta-Drączkowska, Izabela Bednarska-Wnuk


- Wydawnictwo:
- Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 306
-
PDF
Opis książki: Wybrane aspekty zarządzania procesami, projektami i ryzykiem w przedsiębiorstwach
Monografia zawiera artykuły z obszaru nauk o zarządzaniu i jakości, przygotowane przez badaczy wywodzących się z głównych ośrodków naukowych w kraju. Składa się z dwudziestu tekstów, w których omówiono bieżące kwestie dotyczące zarządzania przedsiębiorstwem – zarówno z perspektywy teorii, jak i praktyki. Z punktu widzenia zawartości merytorycznej w książce wyodrębniono trzy części. Pierwsza jest poświęcona tematyce zarządzania procesowego. Druga obejmuje opracowania z dziedziny zarządzania projektami. W ostatniej części zostały zaprezentowane współczesne wyzwania stojące przed osobami zarządzającymi ryzykiem w przedsiębiorstwach.
Wierzymy, że publikacja zwróci Państwa uwagę, gdyż poruszono w niej jeszcze mało rozpoznane problemy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem i może stanowić inspirację do dalszych badań.
Ewa Sońta-Drączkowska, Izabela Bednarska-Wnuk
Wybrane bestsellery
-
Współczesne zmiany w relacji pracownik–organizacja sprawiają, że obecnie kwestie mobilności znajdują się w centrum zainteresowań teoretyków i praktyków gospodarczych. Podjęta w monografii problematyka ma istotne znaczenie dla tych organizacji, które są zorientowa...
Wewnątrzorganizacyjna mobilność pracowników - perspektywa organizacji Wewnątrzorganizacyjna mobilność pracowników - perspektywa organizacji
(21.21 zł najniższa cena z 30 dni)21.21 zł
24.95 zł(-15%) -
Publikacja stanowi ważny wkład w rozwój praktyki gospodarczej. Zawiera zestawienie istotnych metod i technik zarządzania organizacjami w sekwencji – od teorii do praktyki i od praktyki do teorii. Takie dwukierunkowe podejście zachęca do sięgania po literaturę przedmiotu, aby dociekać...
Metody i techniki zarządzania. Inspiracje dla teorii i praktyki Metody i techniki zarządzania. Inspiracje dla teorii i praktyki
Małgorzata Kołodziejczak, Izabela Bednarska-Wnuk, Ilona Świątek-Barylska
-
Od wielu lat pracownicy pozostają w centrum uwagi przedstawicieli nauk o zarządzaniu. Osoba przyjmowana do pracy jest dorosłą, ukształtowaną jednostką o określonym typie osobowości, z własnymi przekonaniami, systemem wartości i doświadczeniami. Z chwilą, kiedy podejmuje pracę dla określonej firmy...
Zachowania organizacyjne. Organizacja jako przestrzeń kształtowania zachowań pracowników Zachowania organizacyjne. Organizacja jako przestrzeń kształtowania zachowań pracowników
Izabela Bednarska-Wnuk, Joanna Małgorzata Michalak, Ilona Świątek-Barylska
(18.28 zł najniższa cena z 30 dni)18.07 zł
21.50 zł(-16%) -
Ta książka jest właśnie taką mapą drogową. Dowiesz się z niej, w jaki sposób połączyć świadome myślenie z działaniem, aby dokonać olbrzymich zmian w życiu. Przekonasz się, że jesteś dużo bliżej celu, jakim jest wspaniałe życie, niż Ci się zdaje. Zapoznasz się z dziesiątkami wypróbowanych strategi...(32.59 zł najniższa cena z 30 dni)
31.85 zł
49.00 zł(-35%) -
Otwórz tę książkę i odnajdź samą kwintesencję inspiracji. Przewróć kilka stron i poznaj prosty wzór, sposób myślenia, działania i komunikowania się, dzięki któremu przywódcy są w stanie skutecznie zainspirować swoje otoczenie. Wczytaj się w historie Martina Luthera Kinga juniora czy Steve’a...
Zaczynaj od DLACZEGO. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania Zaczynaj od DLACZEGO. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania
(31.85 zł najniższa cena z 30 dni)31.85 zł
49.00 zł(-35%) -
Zarządzanie ludźmi i kierownicze stanowisko to dla jednych prestiż i źródło władzy, dla innych zobowiązanie i misja wywierania pozytywnego wpływu. W rzeczywistości, w której życie prywatne przenika się z zawodowym, a iluzję popularności trudno odróżnić od prawdziwej reputacji, pozycja wpływowego ...
Wpływowy menedżer. Strategie budowania przywództwa i reputacji Wpływowy menedżer. Strategie budowania przywództwa i reputacji
(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)14.90 zł
49.00 zł(-70%) -
By zrozumieć założenia Porozumienia bez Przemocy, trzeba po pierwsze wyjaśnić, na czym ono bazuje i jak rozumie dwa kluczowe dla siebie pojęcia. Są to empatia, definiowana jako pełna skupienia obecność, i konflikt, który jest tu po prostu spotkaniem odmiennych strategii radzenia sobie z życiem. P...
KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej
(29.18 zł najniższa cena z 30 dni)29.18 zł
44.90 zł(-35%) -
Design thinking, czyli myślenie projektowe. Wbrew pozorom ten sposób podejścia do biznesu nie jest przypisany wyłącznie do wielkich korporacji. Pracować w duchu design thinking może i powinna każda firma, której właścicielowi zależy na zwiększeniu wydajności, szybkim realizowaniu dobrych pomysłów...
Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy
(20.90 zł najniższa cena z 30 dni)20.90 zł
69.00 zł(-70%) -
W tej książce zaprezentowano 75 KPI, które są uznawane za najbardziej istotne. Znajdziesz tu ich definicje wraz ze zwięzłym opisem, techniki obliczania, wreszcie ― co najważniejsze ― sposoby korzystania z tych narzędzi. Dzięki praktycznym przykładom niepostrzeżenie zaczniesz rozumieć ...
KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności. 75 mierników ważnych dla każdego menedżera KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności. 75 mierników ważnych dla każdego menedżera
(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Chcesz, by Twoja marka była wielka? Chcesz, by konsumenci ją lubili, by chcieli z nią obcować i by - co tu dużo mówić - ją kupowali? W takim razie czas wziąć się do pracy i po prostu to zrobić. Wielu powie, że aby zbudować silną markę, trzeba mieć ogromny budżet. Oczywiście, z grubymi milionami w...
Strategia marki krok po kroku, czyli jak z marek małych zrobić marki wielkie Strategia marki krok po kroku, czyli jak z marek małych zrobić marki wielkie
(38.34 zł najniższa cena z 30 dni)38.94 zł
59.90 zł(-35%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-83-822-0332-5, 9788382203325
- Data wydania ebooka:
-
2020-12-14
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Rozmiar pliku Pdf:
- 3.1MB
- Kategorie:
Zarządzanie
Zarządzanie projektami
Spis treści książki
Wstęp 7
I. Procesy 11
Renata Brajer-Marczak, Koncepcja Green BPM – istota, przesłanki, wyzwania związane z wprowadzaniem 13
Jakub Brzeziński, Agata Rudnicka-Reichel, Proces zakupów na rynku B2B, ukierunkowany na zrównoważony rozwój. Rola wytycznych ISO 20400 25
Paweł Głodek, Współpraca doradcy i przedsiębiorcy a charakterystyka procesu doradztwa dla małego przedsiębiorstwa 37
Katarzyna Huk, Logistyka zwrotów a podejście procesowe – zależności i etapy tworzenia 53
Joanna Kałkowska, Inteligentne wyzwania technologii i organizacji procesów wytwarzania maszyn 67
Beata Domańska-Szaruga, Wioletta Wereda, Zastosowanie metody kategoryzacji do oceny dojrzałości procesowej na przykładzie procesu zarządzania ryzykiem 81
II. Projekty 101
Seweryn Spałek, Współczesne wyzwania technologiczne a zarządzanie projektami w organizacjach 103
Ewa Sońta-Drączkowska, Design thinking w zarządzaniu projektami – ocena możliwości zastosowania 115
Maciej Brzozowski, Wykorzystanie metodyk zarządzania projektami w świetle badań empirycznych 133
Paweł Wyrozębski, Hubert Cichocki, Zwinna transformacja w dużej skali 149
Hanna Soroka-Potrzebna, Identyfikacja ryzyka w zarządzaniu projektami – praktycy a eksperci 161
Beata Skowron-Mielnik, Grzegorz Sobiecki, Zaufanie jako czynnik skuteczności projektu interimowego 171
Robert Kamiński, Wpływ formy organizacji projektowej na subkulturę zespołu projektowego 191
III. Ryzyko 205
Bartosz Jasiński, Czynniki kształtujące apetyt na ryzyko rad nadzorczych 207
Katarzyna Sienkiewicz-Małyjurek, Ryzyko współpracy w sieciach publicznych – specyfika, źródła i zarządzanie 217
Izabela Jonek-Kowalska, Behawioralne aspekty zarządzania ryzykiem w polskich przedsiębiorstwach w świetle badań ankietowych 231
Jakub Drzewiecki, Percepcja szans i zagrożeń w polskich przedsiębiorstwach w kontekście wykorzystania outsourcingu – rezultaty badań 245
Ewa Kulińska, Julia Giera, Aspekty ekologistycznego zarządzania ryzykiem w gospodarce magazynowej wyrobów gotowych branży FMCG 259
Paweł Derek, Rola narodowych służb hydrologiczno-meteorologicznych w zarządzaniu ryzykiem kryzysowym związanym z katastrofami naturalnymi na przykładzie Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej – Państwowego Instytutu Badawczego 273
Konrad Niziołek, Katarzyna Boczkowska, Znormalizowane systemy zarządzania w świetle partycypacji pracowników w zakresie bhp – wyniki badań 289
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego - inne książki
-
W roku 2020 Łódź obchodziła dwusetlecie swojej historii przemysłowej. Jubileusz ten stał się podstawą do zorganizowania debaty naukowej nad historią przemysłową i przyszłością naszego miasta, a pokłosiem cyklu spotkań przygotowanych przez Interdyscyplinarne Centrum Studiów Miejskich...
Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość Łodzi. Tom 2. Przestrzeń miasta przemysłowego. Zbiór studiów z okazji 200 lat Łodzi przemysłowej Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość Łodzi. Tom 2. Przestrzeń miasta przemysłowego. Zbiór studiów z okazji 200 lat Łodzi przemysłowej
(24.10 zł najniższa cena z 30 dni)24.50 zł
29.95 zł(-18%) -
Książka powstała z myślą o potrzebie ukazania zróżnicowanego kontekstu badania grup artystycznych oraz przybliżeniu historii wybranych kolektywów. Niniejszy tom jest pierwszym i zarazem otwierającym serię monografii poświęconych grupom artystycznym. Zadanie, które sobie posta...
Sztuka współpracy. Studium grup artystycznych w czasach PRL Sztuka współpracy. Studium grup artystycznych w czasach PRL
Tomasz Ferenc, Krzysztof Olechnicki, Paulina Rojek-Adamek, Xawery Stańczyk
(24.42 zł najniższa cena z 30 dni)24.10 zł
29.95 zł(-20%) -
Autorzy monografii koncentrują się na problematyce niezbyt często podejmowanej zarówno przez badaczy polskich, jak i obcojęzycznych, a mianowicie na wzajemnych związkach występujących między internacjonalizacją przedsiębiorstw a ich innowacyjnością, z uwzględnieniem procesów cyfryza...
Internacjonalizacja przedsiębiorstw a procesy innowacyjne w globalnej gospodarce Internacjonalizacja przedsiębiorstw a procesy innowacyjne w globalnej gospodarce
(21.21 zł najniższa cena z 30 dni)21.21 zł
24.95 zł(-15%) -
Zarządzanie międzynarodowymi przepływami kapitału stanowi nowe zjawisko w międzynarodowych stosunkach finansowych. Podejście instytucjonalne Międzynarodowego Funduszu Walutowego do kontroli kapitału jest nową koncepcją w stosunkach międzynarodowych. W polskiej literaturze po raz pierwszy zostało ...
Kontrola przepływu kapitału we współczesnej gospodarce światowej. Podejście instytucjonalne Międzynarodowego Funduszu Walutowego Kontrola przepływu kapitału we współczesnej gospodarce światowej. Podejście instytucjonalne Międzynarodowego Funduszu Walutowego
-
Narastające problemy gospodarcze, społeczne, a także klimatyczne stawiają przed uczestnikami życia gospodarczego nowe wyzwania, do sprostania którym konieczne jest opracowywanie innowacyjnych, często niekonwencjonalnych rozwiązań. Kluczową rolę w tym procesie przypisuje się uczelniom wyższ...
Przedsiębiorczość akademicka - istota, znaczenie, uwarunkowania rozwoju Przedsiębiorczość akademicka - istota, znaczenie, uwarunkowania rozwoju
-
Kolejna czwarta z serii monografii Sekcji Socjologii Niepełnosprawności PTS poświęcona została edukacji osób z niepełnosprawnościami. Znalazły się w niej teksty dotyczące m.in.: funkcjonowania przedszkoli i szkół integracyjnych, szkolnictwa specjalnego, orzecznictwa poradni psycholo...
Niepełnosprawność i edukacja Niepełnosprawność i edukacja
Grzegorz Całek, Jakub Niedbalski, Mariola Racław, Marta Sałkowska, Joanna Sztobryn-Giercuszkiewicz
-
Jak w myśleniu o gospodarowaniu (nie tylko w ekonomii) uwzględnia się działalność grup dominujących i jaka rola w tym obszarze przypada państwu? Na ile teoria objaśnia m.in. sposoby koordynacji aktywności gospodarczej i fenomen korporacji, działania zbiorowe, konflikty interesów i walkę u ...
Państwo wobec grup dominujących w gospodarce - perspektywa instytucjonalnej ekonomii politycznej Państwo wobec grup dominujących w gospodarce - perspektywa instytucjonalnej ekonomii politycznej
-
Publikacja powinna zainteresować wszystkich, którzy zajmują się problematyką stosunków przemysłowych i partycypacji pracowniczej. Wypełnia ona lukę w zakresie wiedzy dotyczącej niezwiązkowego przedstawicielstwa pracowników w Polsce, a także procesu europeizacji stosunkó...
Stosunki przemysłowe w Europie Środkowo-Wschodniej Stosunki przemysłowe w Europie Środkowo-Wschodniej
-
Daleki Wschód jest jednym z większych regionów fizycznogeograficznych Rosji. Uznaje się go za terytorium geostrategiczne o kluczowym znaczeniu dla zapewnienia realizacji interesów narodowych i bezpieczeństwa narodowego Federacji Rosyjskiej. Obszar Dalekiego Wschodu stanowi &n...
Uwarunkowania rozwoju gospodarczego rosyjskiego Dalekiego Wschodu Uwarunkowania rozwoju gospodarczego rosyjskiego Dalekiego Wschodu
-
Z powodu rosnącego za interesowania influencer marketingiem i rolą influencerów w budowani u relacji między markami a ich odbiorcami umiejętność oceny potencjału cyfrowych i wirtualnych twórców stała się niezwykle pożądana. W monografii omówiono zagadnienia dotyczące t...
Influencer Marketing. Potencjał cyfrowych twórców w kształtowaniu relacji konsumentów z markami Influencer Marketing. Potencjał cyfrowych twórców w kształtowaniu relacji konsumentów z markami
(20.09 zł najniższa cena z 30 dni)21.21 zł
24.95 zł(-15%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.


Oceny i opinie klientów: Wybrane aspekty zarządzania procesami, projektami i ryzykiem w przedsiębiorstwach Ewa Sońta-Drączkowska, Izabela Bednarska-Wnuk (0)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.