Świetne pomysły. Jak je skutecznie prezentować i bronić ich przed destrukcyjną krytyką
- Autorzy:
- John P. Kotter, Lorne A. Whitehead
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 192
- Druk:
- oprawa twarda
Opis książki: Świetne pomysły. Jak je skutecznie prezentować i bronić ich przed destrukcyjną krytyką
Eureka i co dalej…
- Wpadłeś na świetny pomysł?
- Zamierzasz go wdrożyć?
- Najpierw musisz go OBRONIĆ!
Jestem na TAK!
Masz dobry pomysł? Ułatwiający ludziom życie, podnoszący dochody Twojej firmy, taki, który zmieni oblicze świata? A może po prostu wymyśliłeś małą innowację, która znajdzie zastosowanie w zaciszu Twojego własnego domu? Gratulacje! Tyle że teraz przed Tobą niełatwe zadanie - doskonale przygotować, przedstawić i przede wszystkim OBRONIĆ swój wyjątkowy pomysł!
Jeśli chcesz, aby Twoja idea nie zatrzymała się na umysłowej blokadzie rozmówców, jeśli marzysz o tym, by ludzie mieli szansę z niej skorzystać, użyj metody proponowanej w tej książce. Jest ona rzadko stosowana lub też rzadko stosowana właściwie, dlatego masz pewność, że Twoi oponenci nie będą mieli gotowych recept na jej obalenie. Metoda, o której mowa, nie wymaga ani niezwykłych umiejętności krasomówczych, ani też wyjątkowej charyzmy. Doskonale sprawdza się za to w ogniu walki, pozwalając jednocześnie okazać szacunek oponentom oraz formułować jasne i rozsądne odpowiedzi, osłaniające dobry pomysł przed ostrzałem. Metoda zaproponowana przez autorów pozwala na jeszcze więcej; umożliwi Ci wykorzystanie ataku do własnych celów, gdy przeciągniesz na swoją stronę niezdecydowanych.
- Przygotuj się na wszystkie typowe i irytujące ataki, stosowane przez ludzi wokół.
- Odpowiadaj na każdy atak w sposób prosty, jasny, zdroworozsądkowy i dosadny.
- Poznaj przykłady prawdziwych sytuacji, prezentujące działanie tej metody w praktyce.
- Sprawdź, jak można zastosować tę metodę do wprowadzania zmian na wielką skalę.
Wybrane bestsellery
-
Retoryka to sztuka budowania artystycznej, perswazyjnej wypowiedzi, a także wiedza o właściwej komunikacji między autorem treści i jej odbiorcami. W starożytności uważana była za jeden z filarów kultury. W średniowieczu nauczano jej w szkołach. Aż do XIX wieku uważano za niezbędny element wykszta...
Szkoła retoryki. Jak przekonująco przemawiać, dyskutować i pisać Szkoła retoryki. Jak przekonująco przemawiać, dyskutować i pisać
(31.44 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Żyjemy w świecie, w którym realne kompetencje, czyli posiadane przez nas wiedza, doświadczenie i umiejętności, są zaledwie wstępem, podglebiem sukcesu. Jeśli zostaną dostrzeżone i nagrodzone bez dodatkowego zaangażowania z naszej strony, to super. Niestety, to się nieczęsto zdarza. Dużo częstsza ...
Dlaczego Twój sąsiad zarabia więcej od Ciebie i jak temu zaradzić. Czyli o sztuce autoprezentacji Dlaczego Twój sąsiad zarabia więcej od Ciebie i jak temu zaradzić. Czyli o sztuce autoprezentacji
(29.18 zł najniższa cena z 30 dni)29.18 zł
44.90 zł(-35%) -
Zanim powiesz „przecież ja nie umiem rysować”, przeczytaj słowa Dana Roama, od wielu lat z powodzeniem posługującego się techniką sketchnotingu w obszarach biznesowych: W praktyce okazuje się, że to właśnie osoby rozpoczynające przygodę z koncepcją myślenia wizualnego, zaczynające od...
Sketchnoting. Jak prezentować swoje myśli za pomocą prostych rysunków i grafik Sketchnoting. Jak prezentować swoje myśli za pomocą prostych rysunków i grafik
(32.43 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Dzięki tej książce przekonasz się, że nic, co dotyczy zarabiania, inwestowania i rozsądnego wydawania pieniędzy, już od dawna nie jest tajemnicą. Dowiesz się, jakie mity o pieniądzach wciąż funkcjonują w społeczeństwie, i zajmiesz się prawami dotyczącymi finansów. Pozwoli Ci to na zakończenie w o...
Bądź bogaty. Teraz! Zarabiaj więcej, szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej Bądź bogaty. Teraz! Zarabiaj więcej, szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Pomoże Ci w tym ta niewielka książeczka - jej lektura sprawi, że nawet jeśli brak Ci motywacji albo nie lubisz jakiegoś zagadnienia, przyswoisz je szybko i skutecznie! Zorientujesz się, jaki sposób uczenia się jest dla Ciebie najwłaściwszy i jak ćwiczyć, aby osiągnąć mistrzostwo w wybranej dziedz...
Ucz się jak Einstein. Jak zapamiętywać więcej, czytać szybciej i z łatwością zdobywać nowe umiejętności Ucz się jak Einstein. Jak zapamiętywać więcej, czytać szybciej i z łatwością zdobywać nowe umiejętności
(24.05 zł najniższa cena z 30 dni)24.05 zł
37.00 zł(-35%) -
Masz czasem tak, że po prostu nie dajesz rady? Czujesz, że nie spełniasz oczekiwań - współpracowników, szefów, podwładnych, przełożonych, rodziny, znajomych, swoich własnych? Świata? Że jeszcze chwila i oszalejesz albo schowasz się w mysiej dziurze i już nigdy z niej nie wyjdziesz?
Miej wyje**ne, będzie Ci dane. 102 praktyczne zadania z odpuszczania Miej wyje**ne, będzie Ci dane. 102 praktyczne zadania z odpuszczania
(29.18 zł najniższa cena z 30 dni)29.18 zł
44.90 zł(-35%) -
Wystarczy przerzucić kilka telewizyjnych kanałów, by trafić na narcyza wśród polityków czy celebrytów, albo posurfować po internecie, by natknąć się na influencerów, których narcyzm stał się skutecznym narzędziem budowania własnej marki. Na szczęście telewizor można wyłączyć, a przeglądanie medió...
Narcyz. Jak nie dać się skrzywdzić i jak nie krzywdzić innych Narcyz. Jak nie dać się skrzywdzić i jak nie krzywdzić innych
(35.69 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Odpowiedzi na to pytanie udzielił Dale Carnegie dziesiątki lat temu. W tej książce, pełnej praktycznych rad i przykładów zaczerpniętych z życia najznakomitszych liderów, znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz, aby stać się efektywnym, inspirującym liderem. Nauczysz się posługiwać narzędziami i t...
Sztuka przywództwa. Jak być liderem i budować wyjątkowo skuteczne zespoły Sztuka przywództwa. Jak być liderem i budować wyjątkowo skuteczne zespoły
(31.85 zł najniższa cena z 30 dni)31.85 zł
49.00 zł(-35%)
Ebooka "Świetne pomysły. Jak je skutecznie prezentować i bronić ich przed destrukcyjną krytyką" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Świetne pomysły. Jak je skutecznie prezentować i bronić ich przed destrukcyjną krytyką" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Świetne pomysły. Jak je skutecznie prezentować i bronić ich przed destrukcyjną krytyką" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Świetne pomysły. Jak je skutecznie prezentować i bronić ich przed destrukcyjną krytyką (1) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: biznes.onet.pl Grzegorz Pacuła, 2012-03-06Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Dobry pomysł sam się nie obroni!
Masz genialny pomysł jak usprawnić pracę w twoim biurze Wiesz, co należy zrobić, by twój zespół pracował 50% wydajniej Jeśli tak, to znaczy, że jesteś innowatorem i szukasz rozwiązań. To dobrze! Niestety, od opracowania pomysłu do jego wdrożenia jest często daleka droga.
Istnieje kilka rzeczy, które musisz wiedzieć, by móc przeforsowywać swoje pomysły i propozycje!
Z pomysłami jest tak, że wprowadzają one w daną organizację trochę świeżości i nowości. Z twojego punktu widzenia – czyli osoby, która opracowała nowatorską koncepcję – to świetnie. Musisz mieć jednak na uwadze, że twoi współpracownicy, którzy przywykli do utartych schematów, mogą do twoich propozycji podejść sceptycznie. Nie martw się, to normalne. Ludzie z natury boją się zmian i znajdą trzy tysiące różnych sposobów, by zostało po staremu. W tym momencie zaczyna się twoja nowa rola. Nie wystarczy bowiem opracować rewolucyjnego i genialnego pomysłu. Trzeba nim jeszcze zarazić innych. I to nawet tych, którzy z różnych powodów będą ci to utrudniać.
Czterech sposoby na zabicie pomysłu
Istnieją cztery podstawowe sposoby, którymi twoi oponenci będą posługiwać się, by odwieść decydentów lub współpracowników do wdrożenia pomysłu. Pierwszym z nich jest budzenie lęku w otwartej dyskusji. Jeżeli prezentujesz swoje rozwiązanie to musisz być uważnym, na to, że wśród audytorium twoi przeciwnicy będą starali się zasiać odrobinę paniki. Wyolbrzymianie problemu czy szukanie absurdalnych porównań i konsekwencji to standard. Musisz być wyczulonym na te kwestie i natychmiast reagować rzeczowo sprowadzając rozmowę na właściwy tor.
Innym sposobem na zabicie twojego pomysłu jest tzw. opóźnienie. Wielu przeciwników będzie starało się maksymalnie wydłużyć decyzję związaną z daną propozycją, do tego stopnia, że projekt nie zmieści się w określonych ramach czasowych. Dobrze znasz sytuację, kiedy przychodzisz do szefa z palącym problemem i natychmiastowym nowatorskim rozwiązaniem, a z jego ust słyszysz, że wymaga to zastanowienia i konsultacji To właśnie jest opóźnienie. Musisz być czujny.
Kolejną bronią przeciwko twoim pomysłom jest zamęt. Nie możesz pozwolić by rozmowa na dany temat została rozdrobniona i zeszła na boczny tor. Nawet najprostszy plan można wciągnąć w gąszcz złożonych zagadnień, w których łatwo się zgubić. Dlatego też jeżeli słyszysz grad pytań to delikatnie oraz grzecznie przerwij rozmówcy i wytłumacz, że np. każdy nowy pomysł zawsze niesie ze sobą wiele pytań i że zasada „100% pewności albo nic” zabiłaby w historii wiele cennych pomysłów.
Ostatnim jest krytyka personalna. Za brakiem akceptacji danego pomysłu często mogą stać uprzedzenia osobiste. Mogą pojawić się pytania o twoje kompetencje i doświadczenia, a także wskazanie ich braku. Bądź na to przygotowany i miej zawsze w zanadrzu argumenty na tego typu okazję.
Jak wygrać ze swoim pomysłem
Wiedza o sposobach, za pomocą których będą prowadzone próby uśmiercenia twojego pomysłu to jedno. Drugie to natomiast odpowiednie odparcie ataku. Pamiętaj, że na wszelkie pytania i zarzuty staraj się odpowiadać w sposób jasny, krótki, zwięzły i zdroworozsądkowy. Odpowiadając okazuj swoim rozmówcą szacunek oraz nie staraj się ich wyłączyć z dyskusji. Jednocześnie nie walcz, nie poddawaj się, ani nie zachowuj się defensywnie.
Równie ważne jest zjednanie sobie audytorium. Bardzo często twoi oponenci stanowią niewielką część całego gremium. Twoim zadaniem jest, by do reszty trafiały twoje argumenty a nie przeciwników. Z tego powodu odpowiadając na pytania nie skupiaj się tylko na osobie, które je zadała, ale swoje słowa kieruj do wszystkich.
Walka o swój pomysł jest niemniej trudna niż jego opracowanie. Dlatego trzeba być doskonale przygotowanym do jego prezentacji. Założenie, że twój pomysł jest tak dobry, że obroni się sam, jest często z góry skazane na porażkę. Więcej o tym jak bronić i przekonywać do swoich pomysłów znajdziesz w książce Johna P. Kotlera „Świetne pomysły” (wydawnictwo One Press 2012, Gliwice), w której w jasny i prosty sposób przedstawione są sposoby na prezentację i obronę swoich koncepcji. Poza dogłębną metodologią przebiegu sporów znajdziesz tam listę 24 najczęściej padających niewygodnych pytań przy prezentacji pomysłu, wraz z informacją, jak właściwie na nie odpowiedzieć.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Buy-In: Saving Your Good Idea from Getting Shot Down
- Tłumaczenie:
- Olga Kwiecień-Maniewska
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-3362-3, 9788324633623
- Data wydania książki drukowanej:
- 2011-12-01
- Format:
- 140x208
- Numer z katalogu:
- 6639
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Kompetencje osobiste
- Serie wydawnicze: VIP
Spis treści książki
Przedmowa (7)
Część I. Opowieść o Środkowie
ROZDZIAŁ 1. Śmierć dobrego planu (15)
ROZDZIAŁ 2. Jak uratowano sytuację w Środkowie, część pierwsza (21)
ROZDZIAŁ 3. Jak uratowano sytuację w Środkowie, część druga (47)
ROZDZIAŁ 4. Jak uratowano sytuację w Środkowie, część trzecia (63)
Część II. Metoda
ROZDZIAŁ 5. Cztery sposoby na zabicie dobrego pomysłu (79)
ROZDZIAŁ 6. Sprzeczna z intuicją strategia ratowania dobrych pomysłów (93)
ROZDZIAŁ 7. 24 ataki i odpowiedzi na nie (111)
ROZDZIAŁ 8. Ściąga: jak ratować dobre pomysły? (171)
DODATEK. Jak nasza metoda pomaga przeprowadzić zmiany
na wielką skalę (177)
O autorach (187)
Oceny i opinie klientów: Świetne pomysły. Jak je skutecznie prezentować i bronić ich przed destrukcyjną krytyką John P. Kotter, Lorne A. Whitehead (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.