Jak przeprowadzić transformację firmy
- Ocena:
- Stron:
- 224
- Druk:
- oprawa miękka
Opis książki: Jak przeprowadzić transformację firmy
Oto typowy scenariusz wprowadzania zmian w organizacji. Najpierw zarząd przyjmuje nową strategię. Mówi się o "wizji przyszłości" i "celach strategicznych", ale wszystko kończy się na spotkaniach, rozmowach i notatkach służbowych. Pracownicy twierdzą, że akceptują propozycje zmian, ale gdy trzeba zacząć działać, podają tysiące powodów, dla których "to się nie uda".
Formalnie powołane zespoły mające wdrażać zmiany działają powoli i wdają się w spory polityczne. Każda proponowana decyzja przepada w niekończących się debatach i konfliktach. Jeśli dochodzi do jakichś rzeczywistych zmian, firma zawdzięcza je nieformalnej grupie aktywistów, ignorowanej przez kluczowych decydentów. W efekcie reformowanie organizacji staje się drogą przez mękę, co zniechęca nawet najbardziej wytrwałych zawodników.
John P. Kotter omawia w tej książce inny, lepszy proces reorganizacji firmy. Udowadnia, że można sprawnie i względnie bezkonfliktowo ograniczać zatrudnienie, integrować firmy po fuzji i wdrażać programy jakości. Proponowany przez autora proces reorganizacji jest owocem jego wieloletnich doświadczeń związanych z transformacją firm.
Oto kolejne etapy tego procesu:
- tworzenie koalicji sterującej procesem zmian -- przygotowanie gruntu pod dobry start;
- likwidowanie oporu przed zmianami -- sztuczne bariery psychologiczne i nieuzasadnione obawy;
- cele operacyjne i zasady premiowania -- jak sprawić, by ludziom opłacało się akceptowanie zmian;
- pokonywanie konfliktów -- konstruktywni idealiści kontra warstwy pilnujące swoich interesów;
- motywowanie do zmian i kreowanie pierwszych szybkich sukcesów na nowej drodze;
- uświadamianie rezultatów wprowadzanych zmian -- korzyści dla wszystkich;
- utrwalanie wprowadzonych zmian w kulturze firmy.
Oceny i opinie klientów: Jak przeprowadzić transformację firmy John P. Kotter (2) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(2)
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)
więcej opinii