Prawo w sieci. Zarys regulacji internetu
- Autor:
- Piotr Waglowski
- Niedostępna
![Prawo w sieci. Zarys regulacji internetu Piotr Waglowski - okladka książki](https://static01.helion.com.pl/global/okladki/vbig/prasie.jpg)
Opis
książki
:
Prawo w sieci. Zarys regulacji internetu
Dynamiczny rozwój internetu sprawił, że organy ustawodawcze wielu państw nie nadążały z przygotowywaniem regulacji prawnych dotyczących korzystania z niego. Początkowy okres rozwoju sieci przypominał kolonizację nowego lądu -- pełna bezkarność, chaos i brak jakichkolwiek ograniczeń. Ten stan rzeczy doprowadził do sytuacji, w której nawet najgorętsi orędownicy wolności w sieci zaczęli się zastanawiać, jak uniknąć płynących z niej zagrożeń. Zaczęto więc tworzyć prawa, regulacje i przepisy, które jednak nie zawsze spełniają swoją rolę. Na całym świecie toczy się dyskusja nad kształtem regulacji prawnych społeczeństwa informacyjnego (czymkolwiek ono jest).
Książka "Prawo w sieci. Zarys regulacji internetu" to zbiór felietonów publikowanych przez autora w ramach prowadzonego przez niego od 1997 roku serwisu internetowego. Przedstawia opisy sporów sądowych oraz interpretacje przepisów prawnych dotyczących sieci. Autor nie ogranicza się do suchego przytaczania kolejnych paragrafów, lecz omawia je, posługując się językiem zrozumiałym nie tylko dla prawników, ale także dla zwykłych użytkowników sieci.
- Obieg informacji w internecie i granice wolności słowa
- Własność intelektualna i prawa wyłączne a dostęp do dóbr kultury i ochrona praw człowieka
- Handel elektroniczny oraz marketing a ochrona konsumentów i pewność obrotu gospodarczego
- Zagrożenia czyhające w sieci
- Rozwój prawa dotyczącego internetu -- globalizacja
- Historia regulacji prawnych w Polsce i na świecie
Warto znać regulacje prawne związane z internetem,
nawet gdy nie jest się prawnikiem.
O autorze:
Piotr "VaGla" Waglowski: prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, członek założyciel i członek zarządu stowarzyszenia Internet Society Poland. [więcej...]
Wybrane bestsellery
-
Bestseller Promocja
Pojęcie sztucznej inteligencji (SI, ang. AI) używane jest od lat pięćdziesiątych XX wieku. Jednak dopiero niedawno stało się gorącym, odmienianym przez wszystkie przypadki i możliwości terminem, który działa na wyobraźnię ludzi na całym świecie. Sprawcą zamieszania jest ChatGPT – chatbot opracowany przez firmę OpenIA, który służy do generowania odpowiedzi na dane wprowadzone przez użytkownika. Innymi słowy: super mózg z dostępem do wszystkich zasobów internetu pomyślany tak, by dzielić się nimi z człowiekiem w sposób, jakiego ten człowiek akurat sobie życzy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
AI w biznesie. Jak zarabiać więcej dzięki sztucznej inteligencji AI w biznesie. Jak zarabiać więcej dzięki sztucznej inteligencji
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
46.90 zł
67.00 zł (-30%) -
Promocja
Dzięki tej książce przekonasz się, że nic, co dotyczy zarabiania, inwestowania i rozsądnego wydawania pieniędzy, już od dawna nie jest tajemnicą. Dowiesz się, jakie mity o pieniądzach wciąż funkcjonują w społeczeństwie, i zajmiesz się prawami dotyczącymi finansów. Pozwoli Ci to na zakończenie w ostateczny sposób spekulacji związanych z tą tematyką. Na kartach tej książki znajdziesz zaprezentowane w kompleksowy sposób wszystkie istotne prawdy, które dotyczą pieniędzy i bogacenia się. Jeśli przestudiujesz opisane w niej koncepcje i zaczniesz je stosować w życiu, zarówno zawodowym, jak i prywatnym, to z pewnością już wkrótce odniesiesz sukces finansowy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Bądź bogaty. Teraz! Zarabiaj więcej, szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej Bądź bogaty. Teraz! Zarabiaj więcej, szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Promocja
Oto zwięzły i praktyczny przewodnik po usłudze GA4 i jej integracji z chmurą. Szczególnie skorzystają z niego analitycy danych, biznesu i marketingu. Opisano tu wszystkie istotne kwestie dotyczące tego nowego, potężnego modelu analitycznego. Szczególną uwagę poświęcono bardziej zaawansowanym funkcjonalnościom GA4. Zaprezentowano architekturę GA4, strategie danych, a także informacje dotyczące pozyskiwania, przechowywania i modelowania danych. W książce znalazło się również omówienie typowych przypadków użycia dla aktywacji danych i instrukcji przydatnych podczas implementacji tych przypadków. Co istotne, poszczególne zagadnienia zostały zilustrowane praktycznymi przykładami kodu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
48.30 zł
69.00 zł (-30%) -
Bestseller Promocja
Dziesiątki tysięcy przedsiębiorców sprzedaje swoje produkty i usługi przez internet. Jednak tylko nieduży odsetek zdobywa w ten sposób wystarczająco licznych klientów, a naprawdę niewielu osiąga satysfakcjonujący poziom sprzedaży. Nawet próby podglądania najlepszych w tej dziedzinie i kopiowania ich rozwiązań rzadko kiedy prowadzą do sukcesu. Najważniejsze bowiem jest to, co niedostrzegalne: o skuteczności procesu sprzedaży decydują systemy i procesy, których nie widać i o których wiedzą jedynie najlepsi praktycy marketingu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Tajniki skutecznych dotcomów. Jak rozwijać firmę w internecie Tajniki skutecznych dotcomów. Jak rozwijać firmę w internecie
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
55.30 zł
79.00 zł (-30%) -
Promocja
Wiesz, czym jest TikTok? Jeśli nie, to szybko uruchom swój smartfon, ściągnij na niego tę aplikację i zacznij z niej korzystać, ponieważ - to pewne - Twoi klienci już tam są! Główną funkcjonalnością TikToka jest możliwość nagrywania i rozpowszechniania za jego pośrednictwem krótkich materiałów wideo. W przeciwieństwie do Facebooka czy Instagrama ten serwis nie tnie swoim użytkownikom zasięgów, więc wrzuć filmik i pozwól, by Cię zobaczyli! Masz szansę dotrzeć do naprawdę szerokiego grona odbiorców, ponieważ z TikToka korzystają ponad 2 miliardy osób.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej) Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej)
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.30 zł
59.00 zł (-30%) -
To opowieść o zemście, władzy, spisku i wielkich pieniądzach. Trzymająca w napięciu od pierwszej do ostatniej strony historia intrygi zorganizowanej przez miliardera, właściciela serwisu PayPal Petera Thiela — z udziałem najbardziej znanego na świecie zapaśnika Hulka Hogana — udowadnia, że tam, gdzie w grę wchodzi żądza zemsty w połączeniu z milionami dolarów, nic nie jest takie, jakie się pozornie wydaje.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Anatomia intrygi. Opowieść o spisku wartym miliony dolarów Anatomia intrygi. Opowieść o spisku wartym miliony dolarów
Niedostępna
-
Promocja
Design thinking, czyli myślenie projektowe. Wbrew pozorom ten sposób podejścia do biznesu nie jest przypisany wyłącznie do wielkich korporacji. Pracować w duchu design thinking może i powinna każda firma, której właścicielowi zależy na zwiększeniu wydajności, szybkim realizowaniu dobrych pomysłów i jeszcze szybszym wycofywaniu się z tych nietrafionych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy
(20,90 zł najniższa cena z 30 dni)
20.90 zł
69.00 zł (-70%) -
Promocja
Katarzyna Trawińska jest obecna w branży od wielu lat. Wybrała ją, ponieważ dystrybucja oparta na zasadach MLM najlepiej odpowiada jej potrzebom i oczekiwaniom. Kiedy tworzyła swoją markę, chciała, by wypełniała ona pewnego rodzaju misję - dawała ludziom możliwość realizowania się, odkrywania własnego potencjału i zarabiania. Działała, uczyła się i obserwowała, a wnioski i spostrzeżenia spisała w tej książce. Z nadzieją, że będzie ona przewodnikiem dla tych, którzy dopiero startują w modelu dystrybucji MLM, i wsparciem dla tych, którzy już w nim działają, ale chcą się rozwijać i wzmacniać swoją skuteczność. Osoby spoza branży znajdą tu informacje o mechanizmach rządzących współczesnym rynkiem i o tym, jak ruchy społeczne przełamują monopol wielkich korporacji na kolejnych polach.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(14,90 zł najniższa cena z 30 dni)
14.90 zł
49.90 zł (-70%) -
Promocja
Oto wyczerpujący przewodnik po sposobach wykorzystywania kanałów komunikacji wirtualnej w nawiązywaniu kontaktów biznesowych i przeprowadzaniu procesów sprzedażowych w taki sposób, by zakończyły się sfinalizowaniem transakcji. Zaprezentowano tu spójny system rozmów wideo, rozmów telefonicznych, SMS-ów, czatów i mediów społecznościowych, skonstruowany tak, aby zwiększyć produktywność i skrócić cykl sprzedaży. Książka przedstawia zasady, których przestrzeganie pozwala na uzyskanie dużej skuteczności podczas korzystania z kanałów komunikacji wirtualnej, a także zaawansowane strategie pokonywania obiekcji klientów, co skutkuje szybszym zawieraniem umów. Opanowanie zaprezentowanych w niej technik zapewni Ci wyraźną przewagę konkurencyjną!- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Sprzedaż wirtualna, zyski realne. Jak wykorzystywać technologie do skutecznej komunikacji z nabywcami Sprzedaż wirtualna, zyski realne. Jak wykorzystywać technologie do skutecznej komunikacji z nabywcami
(17,90 zł najniższa cena z 30 dni)
17.90 zł
59.00 zł (-70%) -
Dzięki zebranym w poradniku wskazówkom, jak używać narzędzi stosowanych na co dzień w branży SEO, poznasz najważniejsze aspekty pozycjonowania. Opisano tu aż 32 aplikacje wraz z instrukcjami ich użycia - to solidna porcja wiedzy, która przygotuje Cię do wykonywania wielu zadań związanych z prowadzeniem kampanii SEO.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Praktyczne zastosowanie narzędzi SEO w Twojej firmie Praktyczne zastosowanie narzędzi SEO w Twojej firmie
Niedostępna
Ebooka "Prawo w sieci. Zarys regulacji internetu" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Prawo w sieci. Zarys regulacji internetu" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Prawo w sieci. Zarys regulacji internetu" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Prawo w sieci. Zarys regulacji internetu (11)
Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: Gazeta Oławska Tomasz Horoszkiewicz; 02-2007Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Doskonała książka Piotra Waglowskiego na temat prawnych aspektów korzystania z internetu, a także konsekwencji prawnych prowadzenia działalności społecznej i gospodarczej w globalnej sieci. Lekka forma, napisana przystępnym językiem pozwala nawet laikowi przybliżyć sobie zagadnienia uchodzące dotychczas z tematy tabu.
Formuła stworzenia książki z niezależnych artykułów pozwala z równą satysfakcją czytać ją ciągiem, a także od przypadku do przypadku. Poszczególne części poruszają różne zagadnienia prawne społeczeństwa informacyjnego, czytając "Prawo w sieci" dowiemy się dokąd sięgają granice wolności słowa, jakie prawa rządzą rynkiem domen internetowych, a także o zagrożeniach czających się po zalogowaniu do sieci.
Niezwykłą wartością tej książki są liczne przykłady orzecznictwa sądowego z całego świata, które obrazują praktyczny wymiar poruszanych zagadnień.
-
Recenzja: Wprost ss; 05-11-06Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Nieznajomość prawa szkodzi -- ta stara rzymska zasada dotyczy także użytkowników Internetu. I to nie tylko tych, którzy tworzą serwisy internetowe, ale także tych, których aktywność w sieci ogranicza się do wysyłania e-maili, robienia zakupów czy komentowania wiadomości w serwisach internetowych.
Książkę "Prawo w sieci" Piotr Waglowski napisał dla każdego internauty. Zajął się w niej m.in. prawami autorskimi i problemem niechcianej reklamy interesującym przede wszystkim przedsiębiorców działających w sieci, ale też prawami konsumentów i zagrożeniami czyhającymi na przeciętnych użytkowników. A pułapek jest tak wiele i są tak różnorodne, że książkę Waglowskiego czyta się jak dobry kryminał.
-
Recenzja: Palestra Artur Kmieciak; 3-4/2006Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Jest to pozycja na naszym rynku zupełnie wyjątkowa. Piotr Waglowski, autor i administrator serwisu internetowego www.prawo.vagla.pl, od wielu lat zajmuje się zagadnieniami z pogranicza prawa oraz nowoczesnych technologii. "Prawo w sieci" jest zbiorem publikacji (w większości felietonów) Piotra Waglowskiego udostępnionych uprzednio w wersji elektronicznej. Imponuje różnorodność tematów poruszonych przez autora - nie może to jednak dziwić, biorąc pod uwagę dynamikę zmian, jaką niesie ze sobą gwałtowny rozwój nowoczesnych technologii. Rozwój ten wkracza w coraz nowe obszary życia publicznego i prywatnego, prowokując problemy, jakie trudno nawet opisać.
(...)
"Prawo w sieci" to książka bardziej popularyzatorska niż naukowa, co autor dobitnie podkreśla, podobnie zresztą jak i to, że w wielu miejscach uciekająca się do zamierzonych uproszczeń. W żaden jednak sposób nie osłabia to jej wyjątkowej wartości. Przeciwnie - przyjęta przez autora forma felietonu, jego polemiczny temperament, swoboda, z jaką traktuje większość poruszanych przez siebie tematów, jest wielką zaletą tej książki. Czytelnikowi zostaje oszczędzone przebijanie się przez gąszcz zdań typu: "certyfikat stanowią dane potwierdzające przynależność danych służących do weryfikacji podpisu elektronicznego do określonej osoby fizycznej". Publicystyczny charakter książki czyni ją po prostu zrozumiałą dla czytelnika nie posiadającego specjalistycznego przygotowania. Dotyczy to zarówno prawników, jak i informatyków. To czyni z książki wartościową pozycję, godną polecenia zarówno jednym, jak i drugim. Wartą zresztą polecenia każdemu, kogo interesują problemy współczesnego świata.
Przeczytaj pełny tekst recenzji.
-
Recenzja: Gazeta IT Jarosław BylinaRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Książka "Prawo w sieci" to jedna z nielicznych pozycji na rynku, która przedstawia prawne regulacje internetowe dotyczące naszego kraju (nie tłumaczenia z obcych języków na temat prawodawstwa obcych państw), będąc jednocześnie wydawnictwem aktualnym. Jest to zbiór felietonów opisujących aspekty prawne, spory sądowe, przepisy, aktualne wydarzenia - wszystko, co dotyczy działania w Internecie, w tym wolności słowa w sieci, własności intelektualnej, handlu i marketingu elektronicznego, ochrony danych itd.
Książka składa się z siedmiu rozdziałów, w każdym z nich znajduje się kilkanaście felietonów, które łączy pewien temat przewodni. W pierwszym rozdziale (Jak sobie pościelisz...) tym tematem są podstawowe zagadnienia związane z nowymi technologiami w aspekcie prawnym. Rozdział drugi (Dynamika obiegu informacji) dotyczy kwestii odpowiedzialności za wypowiedzi internetowe. Kolejny (Nowa "własność") dotyczy własności intelektualnej i praw pokrewnych. Rozdział Niezwykły ferment rynku przedstawia prawne problemy związane z działalnością komercyjną. Następne rozdziały dotyczą poważniejszych zagrożeń jakie niesie Internet (Proza życia) oraz środowiska i norm prawnych (Rozwój środowiska). Ostatni rozdział to roczne Podsumowania lat 2000-2004. Całość kończą Podziękowania, Wybrana bibliografia oraz całkiem przydatny Skorowidz.
Książka ta nie jest dla prawników (choć zapewne także oni ją chętnie przeczytają) - napisana jest w sposób zrozumiały dla zwykłych ludzi. Autor używa żywego języka, opisując ze swadą sprawy, które wielu z nas mogą dotyczyć (warto zaznaczyć, że obszarem zainteresowania książki jest przede wszystkim Polska i polskie prawo - chociaż bez zamykania się na świat), a napisane inną ręką wydałyby się nudne.
Książkę tę wypada zdecydowanie polecić każdemu, kto ma jakikolwiek kontakt z Internetem - a więc prawdopodobnie każdemu, kto czyta niniejsze słowa…
-
Recenzja: Magazyn Internet KK; 09/2005Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Internet bywa czasem postrzegany jako medium pozbawione kontroli i oferujące bezgraniczną wolność, zarówno w zakresie wypowiedzi, jak i podejmowanych działań. Sprzyja temu fakt, że organy ustawodawcze wielu państw często nie nadążają z tworzeniem stosownych regulacji prawnych związanych z internetem. O tym, jak złożone są problemy prawne dotyczące sieci, możemy przekonać się sięgając po publikację "Prawo w sieci. Zarys regulacji internetu". Stanowi ona zbiór felietonów publikowanych przez Piotra Waglowskiego na łamach serwisu internetowego, prowadzonego przez niego od 1997 roku.
Autor w przystępny sposób przybliża liczne spory sądowe oraz interpretacje przepisów prawnych związanych z internetem. Omawiane zagadnienia obejmują m.in. działalność sklepów internetowych, problematykę własności intelektualnej, zagrożenia czyhające w sieci oraz historię regulacji prawnych w Polsce i na świecie. Publikacja w istotny sposób przyczynia się do obalenia mitu o bezkarności w sieci. Pomówienia, rozsyłanie spamu czy też wysyłanie pogróżek za pośrednictwem sieci to tylko przykłady działań, które mogą zakończyć się wyrokiem skazującym. Prawne aspekty sieci wiążą się jednak nie tylko z przestępstwami, lecz również m.in. z ochroną konsumentów w relacji z handlowcami prowadzącymi działalność w internecie. Czynnik ten stanowi dodatkową zachętę do lektury prezentowanej publikacji, dzięki której mamy okazję zwiększyć świadomość znaczenia i skutków działań podejmowanych przez nas w sieci. -
Recenzja: IDG Poland S.A. Anna Meller; 28-07-2005Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Kupujesz coś w sklepie internetowym i chcesz to zwrócić - ile masz na to czasu? Komentujesz czyjeś postępowania na forum - sprawdź, czym jest internetowe pomówienie i jak za to odpowiadasz prawnie. I wreszcie: czujesz, że twój szef potajemnie monitoruje twoje działania w pracy - czy to jest dozwolone? Odpowiedzi na te pytania i całą masę innych związanych z szeroko pojętą działalnością internetową znajdziesz w najnowszej publikacji Piotra Waglowskiego pt. "Prawo w sieci".
Możemy śmiało powiedzieć, że w końcu mamy długo wyczekiwany niezbędnik prawny podpowiadający, jak w granicach prawa bezpiecznie poruszać się w sieci - bo z pewnością takim mianem można nazwać najnowszą publikację Piotra Waglowskiego "Prawo w sieci". Bazująca na ogromnej ilości przykładów (zarówno z polskiego poletka jak i innych krajów europejskich, USA oraz Australii), może niekiedy nieco przypominająca wyliczankę casusów niż ich prawną analizę, książka przyda się zarówno tym, którzy prowadzą działalność w sieci jak i samym użytkownikom.
Nasi ustawodawcy o wiele rzadziej debatują nad prawnymi aspektami internetu niż amerykańscy parlamentarzyści, krajowe sądy nie narzekają na brak spraw, których przedmiotem jest działalność w sieci. Na wokandę trafią zarówno przestępstwa czy wyłudzenia, jak i naruszenie praw do domeny, sprawy związane z własnością intelektualną czy naruszenie dóbr osobistych.
Coraz więcej pojawia się spraw związanych z "anonimowym" komentowaniem w sieci. Piotr Waglowski przypomina przypadek prezydenta Ostrołęki, który pod koniec ubiegłego roku wytoczył proces założycielowi strony internetowej www.moja-ostroleka.pl, bo na wspomnianej witrynie pod artykułem opisującym decyzję prezydenta o otwarciu jednej z ulic dla ruchu kołowego padły wyzwiska i nieprzychylne komentarze pod adresem głowy miasta. Czy właściciel serwisu, w którym znalazły się niewybredne opinie, odpowiada za komentarze użytkowników i ponosi za to odpowiedzialność prawną? Na co narażają się sami internauci bezpardonowo komentujący w internecie?
Autor "Prawa w sieci" wyjaśnia zagrożenia i obowiązki prawne dla obu stron. W sytuacji komentującego mamy do czynienia z pomówieniem (art. 212 kodeksu karnego) za pomocą środków masowego komunikowania - a za to grozi grzywna, kara ograniczenia bądź pozbawienia wolności do lat 2. W przypadku, gdy autor serwisu, na którym znajdziemy wyzwiska pod adresem osoby trzeciej, na życzenie osoby obrażonej w komentarzach nie usunie tych treści dochodzi do zaniechania.
Piotr Waglowski zwraca również uwagę na fakt, że pojawiające się w serwisach internetowych klauzule, w których właściciele zastrzegają, iż nie ponoszą odpowiedzialności za opinie użytkowników, mają moc ograniczoną. Okazuje się bowiem, że w świetle prawa, ten, kto ma kontrolę nad danym serwisem, odpowiadać może za inne czyny czy zaniechania, np. za to, że dany komunikat pozostaje dostępny w internetowym serwisie.
Rosnąca liczba spraw o zniesławienie w sieci przeczy wciąż powszechnie panującemu przekonaniu o anonimowości w internecie. Wciąż jednak, zwłaszcza wszelkiego rodzaju dowcipnisiom internetowym czy prześladowcom wydaje się, że mogą uniknąć kary za swoje działania. Nic bardziej błędnego. Piotr Waglowski przytacza przykłady wytropionych i ujętych prześladowców: użytkownika, który na forum Gazety Wyborczej namawiał do zabójstwa papieża w 2002 roku, mężczyzny, który w Sopocie groził SMS-ami swojemu sąsiadowi czy internauty, który na czacie internetowym wysyłał pogróżki do młodej osoby z Częstochowy.
"Prawo w sieci" pokazuje również, co wolno i jakie są zobowiązania poszczególnych podmiotów na e-rynku. Jak się okazuje, internetowi sprzedawcy mają więcej obowiązków niż tradycyjni handlowcy, choć nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę. I tak w Polsce konsument ma prawo zwrócić zakupioną przez internet rzecz w ciągu 10 dni, bez podania przyczyny. Za manipulowanie informacjami giełdowymi właścicielom serwisów internetowych grozi grzywna do 5 mln zł albo kara pozbawienia wolności od 3 miesięcy do 5 lat bądź obie.
W książce Waglowskiego znajdziemy przegląd przypadków z różnych dziedzin prawa. Autor omawia zarówno kwestie związane z cenzurą, podsłuchiwaniem w sieci oraz ochroną danych osobowych. Nie pomija również ostatnio głośnych spraw dotyczących możliwości nielegalnego zakupu leków w sieci, hazardu online czy ochrony dzieci przed pedofilią. "Prawo w sieci" przygląda się wszelkim ludzkim działaniom w internecie, które wychodzą poza granice prawa - tym samym nic dziwnego, że pod uwagę wzięte zostały też przypadki uzależnienia od sieci, które doprowadziło (m.in. jak w przypadku matki czwórki dzieci z Krakowa) do przymusowej dla rodzica terapii rodzinnej czy (jak w innym przypadku) pozbawienia praw rodzicielskich.
Piotr Waglowski zwraca również uwagę na niedoskonałości naszych przepisów prawnych i problem z ponad państwową egzekucją prawa.
-
Recenzja: IDG Poland S.A. Anna Meller; 28-07-2005Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Kupujesz coś w sklepie internetowym i chcesz to zwrócić - ile masz na to czasu? Komentujesz czyjeś postępowania na forum - sprawdź, czym jest internetowe pomówienie i jak za to odpowiadasz prawnie. I wreszcie: czujesz, że twój szef potajemnie monitoruje twoje działania w pracy - czy to jest dozwolone? Odpowiedzi na te pytania i całą masę innych związanych z szeroko pojętą działalnością internetową znajdziesz w najnowszej publikacji Piotra Waglowskiego pt. "Prawo w sieci".
Możemy śmiało powiedzieć, że w końcu mamy długo wyczekiwany niezbędnik prawny podpowiadający, jak w granicach prawa bezpiecznie poruszać się w sieci - bo z pewnością takim mianem można nazwać najnowszą publikację Piotra Waglowskiego "Prawo w sieci". Bazująca na ogromnej ilości przykładów (zarówno z polskiego poletka jak i innych krajów europejskich, USA oraz Australii), może niekiedy nieco przypominająca wyliczankę casusów niż ich prawną analizę, książka przyda się zarówno tym, którzy prowadzą działalność w sieci jak i samym użytkownikom.
Nasi ustawodawcy o wiele rzadziej debatują nad prawnymi aspektami internetu niż amerykańscy parlamentarzyści, krajowe sądy nie narzekają na brak spraw, których przedmiotem jest działalność w sieci. Na wokandę trafią zarówno przestępstwa czy wyłudzenia, jak i naruszenie praw do domeny, sprawy związane z własnością intelektualną czy naruszenie dóbr osobistych.
Coraz więcej pojawia się spraw związanych z "anonimowym" komentowaniem w sieci. Piotr Waglowski przypomina przypadek prezydenta Ostrołęki, który pod koniec ubiegłego roku wytoczył proces założycielowi strony internetowej www.moja-ostroleka.pl, bo na wspomnianej witrynie pod artykułem opisującym decyzję prezydenta o otwarciu jednej z ulic dla ruchu kołowego padły wyzwiska i nieprzychylne komentarze pod adresem głowy miasta. Czy właściciel serwisu, w którym znalazły się niewybredne opinie, odpowiada za komentarze użytkowników i ponosi za to odpowiedzialność prawną? Na co narażają się sami internauci bezpardonowo komentujący w internecie?
Autor "Prawa w sieci" wyjaśnia zagrożenia i obowiązki prawne dla obu stron. W sytuacji komentującego mamy do czynienia z pomówieniem (art. 212 kodeksu karnego) za pomocą środków masowego komunikowania - a za to grozi grzywna, kara ograniczenia bądź pozbawienia wolności do lat 2. W przypadku, gdy autor serwisu, na którym znajdziemy wyzwiska pod adresem osoby trzeciej, na życzenie osoby obrażonej w komentarzach nie usunie tych treści dochodzi do zaniechania.
Piotr Waglowski zwraca również uwagę na fakt, że pojawiające się w serwisach internetowych klauzule, w których właściciele zastrzegają, iż nie ponoszą odpowiedzialności za opinie użytkowników, mają moc ograniczoną. Okazuje się bowiem, że w świetle prawa, ten, kto ma kontrolę nad danym serwisem, odpowiadać może za inne czyny czy zaniechania, np. za to, że dany komunikat pozostaje dostępny w internetowym serwisie.
Rosnąca liczba spraw o zniesławienie w sieci przeczy wciąż powszechnie panującemu przekonaniu o anonimowości w internecie. Wciąż jednak, zwłaszcza wszelkiego rodzaju dowcipnisiom internetowym czy prześladowcom wydaje się, że mogą uniknąć kary za swoje działania. Nic bardziej błędnego. Piotr Waglowski przytacza przykłady wytropionych i ujętych prześladowców: użytkownika, który na forum Gazety Wyborczej namawiał do zabójstwa papieża w 2002 roku, mężczyzny, który w Sopocie groził SMS-ami swojemu sąsiadowi czy internauty, który na czacie internetowym wysyłał pogróżki do młodej osoby z Częstochowy.
"Prawo w sieci" pokazuje również, co wolno i jakie są zobowiązania poszczególnych podmiotów na e-rynku. Jak się okazuje, internetowi sprzedawcy mają więcej obowiązków niż tradycyjni handlowcy, choć nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę. I tak w Polsce konsument ma prawo zwrócić zakupioną przez internet rzecz w ciągu 10 dni, bez podania przyczyny. Za manipulowanie informacjami giełdowymi właścicielom serwisów internetowych grozi grzywna do 5 mln zł albo kara pozbawienia wolności od 3 miesięcy do 5 lat bądź obie.
W książce Waglowskiego znajdziemy przegląd przypadków z różnych dziedzin prawa. Autor omawia zarówno kwestie związane z cenzurą, podsłuchiwaniem w sieci oraz ochroną danych osobowych. Nie pomija również ostatnio głośnych spraw dotyczących możliwości nielegalnego zakupu leków w sieci, hazardu online czy ochrony dzieci przed pedofilią. "Prawo w sieci" przygląda się wszelkim ludzkim działaniom w internecie, które wychodzą poza granice prawa - tym samym nic dziwnego, że pod uwagę wzięte zostały też przypadki uzależnienia od sieci, które doprowadziło (m.in. jak w przypadku matki czwórki dzieci z Krakowa) do przymusowej dla rodzica terapii rodzinnej czy (jak w innym przypadku) pozbawienia praw rodzicielskich.
Piotr Waglowski zwraca również uwagę na niedoskonałości naszych przepisów prawnych i problem z ponad państwową egzekucją prawa.
-
Recenzja: CHIP 08/2005Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
... Możemy powiedzieć, że jest to żelazna pozycja w biblioteczce każdego, kto interesuje się internetem. Piotr Waglowski próbuje uchwycić wieloaspektowość tego stosunkowo nowego obszaru kulturowych działań człowieka i nałożyć na niego precyzyjną siatkę pojęć prawniczych...
-
Recenzja: Teleinfo Andrzej Horodeński; nr 28/2005Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Jeżeli ktoś do tej pory wątpił, że Internet to ocean problemów dotykających najbardziej fundamentalnych praw obywatelskich, albo nie wątpił, lecz nie końca nie wiedział, dlaczego te wątpliwości są uzasadnione, to powinien przeczytać tę książkę. W jakim stopniu Sieć poszerza, a w jakim ogranicza nasze prawa do informacji, do prywatności, do wolności słowa, do własnego utworu? Nie na każde z tych pytań "vagla" daje odpowiedź - prawdę mówiąc, nie daje na żadne z nich, ale podaje cenny zbiór materiałów, które jeżeli nawet nie wyjaśniają problemów do końca, to przynajmniej je formułują i naświetlają. To korzystna okoliczność, że znalazł się w kraju cyberpunk z solidnym wykształceniem prawniczym, w dodatku chętnie chwytający za pióro; znaczy się, za klawiaturę.
-
Recenzja: Magazyn Literacki Książki jh; 06/05Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Internet to wciąż w dalszej mierze nieznany ląd, stopniowo kolonizowany i cywilizowany. Regulacje prawne w internecie są tematem żywo dyskutowanym zarówno na forum krajowym, jak i międzynarodowym. Ukuto nawet pojęcie "społeczeństwo informacyjne", mające oddawać charakter obecnego konglomeratu ludzkiego zamieszkującego naszą planetę. Książka "Prawo w sieci. Zarys regulacji internetu" to zbiór felietonów Piotra Waglowskiego publikowanych przez autora w ramach prowadzonego przezeń od 1997 roku serwisu internetowego. Autor, piszący o prawnych aspektach internetu z pasją i językiem zrozumiałym nie tylko dla prawników, opowiada o sporach sądowych dotyczących sieci, o regulacjach prawa polskiego i międzynarodowego z tego zakresu i ich genezie, o ochronie prawa autorskiego w sieci, handlu elektronicznym i marketingu, wreszcie o zagrożeniach czyhających on-line. A wszystko to czyta się jak dobrą powieść sensacyjną i czasami aż strach bierze, gdy klikamy na monitorze na symbol "e".
-
Recenzja: Rzeczpospolita wik; 5/06/06Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Jak reklamować się w Internecie, na co zwracać uwagę przy kupowaniu czy sprzedawaniu w sieci - to tylko niektóre z tematów podjętych przez autora nowej publikacji. Problemy prawne związane z Internetem od kilku lat podejmuje w felietonach publikowanych na swojej stronie internetowej Piotr Waglowski. Teraz wydał książkę będącą zbiorem rozważań dotyczących styku prawa i globalnej sieci.
Pisze m.in. o własności intelektualnej, handlu elektronicznym, marketingu, prawach konsumenta i zagrożeniach czyhających w Internecie. Przytacza orzecznictwo polskich sądów dotyczące problemów prawnych związanych z siecią. Sądy zajmowały się już m.in. sporami o adresy domenowe, spam (przesyłanie nie zamówionych informacji), sporami pracodawców i pracowników w związku z korzystaniem z Internetu. Atutem książki są też licznie przywoływane wyroki sądów zagranicznych.
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-736-1854-6, 8373618546
- Data wydania książki drukowanej :
- 2005-04-27
- Format:
- A5
- Numer z katalogu:
- 2755
- Erraty / Zgłoś erratę
- Kategorie:
E-biznes
Spis treści książki
- Internet? Nie widzę problemów! - czyli niewidomi korzystają z sieci (21)
- Netykieta - nie stosujesz na własne ryzyko (24)
- Neutralność technologiczna państwa (27)
- Powszechna znajomość prawa - jak to zrobić? (30)
- Nie było wyjścia, musieliśmy wejść: Unia Europejska, tłumaczenie i harmonizacja prawa (36)
- Dziękujemy za już, prosimy o jeszcze. Dlaczego prawo sieci może być niedoskonałe? (41)
- Czym skorupka za młodu nasiąknie - jak dzieci nadużywają sieci? (44)
- Bo nauka to potęgi klucz! Szkolne problemy z internetem (47)
- Cisza! Internet nie śpi. Kampania wyborcza online (52)
- Trudny wybór elektroniczny. Głosowanie i nowe technologie (54)
- Sto i jeden serwisów administracji publicznej. Dostępność instytucji państwowych (58)
- Nie każdy uzna, że deszcz pada. Zniesławienie oraz pomówienie (63)
- Nieskuteczna klauzula nieodpowiedzialności (67)
- Wystarczy uzasadniona obawa. Groźba karalna również w sieci (71)
- Zeskanuję Twojego chipa, czyli o prywatności użytkowników sieci (74)
- Chowanie głowy w piasek, czyli filtrowanie, blokada, cenzura (77)
- Walcz o (s)pokój. Nikogo nie można niepokoić nowymi technologiami (84)
- Pozyskiwanie v. rozpowszechnianie. Trudny konflikt uznanych wartości (86)
- Niebezpieczne ideologie i nawoływanie do waśni (89)
- Zarzucają sieci w sieci. Przejmowanie osobistych danych (93)
- Nadchodzi czas wielkiej kwarantanny (97)
- Warto wiedzieć, co w trawie piszczy. O podsłuchiwaniu sieci (104)
- Intelektualna... własność? Należy ograniczyć zasięg pojęcia (111)
- Wielu chętnych do jednej domeny. Zasady potrzebne (114)
- Prosta informacja prasowa. Nie wszystko jest przedmiotem prawa autorskiego (121)
- Czy jest o co kruszyć kopie? Naruszenie prawa autorskiego przez automaty (126)
- Walka z plagiatami. Uprawnienia autora, decyzja sądu (128)
- Sieć użytkowników i administratorów. Odpowiedzialność za aktywność nie tylko na WWW (131)
- Patenty na logikę. O wynalazkach wdrażanych za pomocą komputera (134)
- Płaskie, relacyjne, chronione. Sui generis ochrona baz danych (139)
- Jeden do jednego. Zmiana granic dozwolonego użytku? (143)
- Różne historie twardych dysków. Trzeba chronić nośniki! (147)
- Archiwizacja oceanów informacji. Brak dostępu do zasobów (152)
- Normatywna promocja konkurencji. Przepisy nie powinny wskazywać komercyjnych rozwiązań (159)
- Reklamowe metadane, czyli o problemach pozycjonowania serwisów internetowych (161)
- Bijące źródła i problemy odnośników. Linkowanie a technika obrony (165)
- Kto da więcej elektronicznego handlu? Na razie brak orzeczeń (171)
- Konsumencie! Bądź czujny! Coraz więcej obowiązków (178)
- Byk i niedźwiedź w internecie. Manipulacja informacjami o spółkach (182)
- Niebieski dymek regulacji. O ograniczeniach marketingu wyrobów tytoniowych (185)
- Leki z wirtualnej apteki. Problemy z dystrybucją leków w sieci (188)
- Na razie - wyższa stawka ryzyka. Premium rate services (192)
- To jest napad! Bankowość elektroniczna (196)
- Czerwone wygrywa, czarne przegrywa. O hazardzie online (199)
- Nie trać nadziei i daj... szansę. Haracz, wymuszenie, okup (207)
- Pedofile również online. Co robi Twoje dziecko? (209)
- Cyberpornografia dziecięca. Wizerunek dziecka jako przedmiot ochrony (215)
- Co też oni robią w pracy? Nie można kontrolować pracowników (217)
- Informatyka prawo do strajku. Co się stanie, jak przestaną pracować? (220)
- Gdy się skończy stosunek... Ochrona tajemnicy pracodawcy (222)
- Wirtualny terror. Błędy programistów i obsługi a podatność infrastruktury (225)
- Globalny wyścig zbrojeń. Obrót bronią a transgraniczność sieci (228)
- Ważny jest kolor kapelusza. O problemach z hakingiem (232)
- Podstawowa komórka w internecie. Rodzina zaczyna się od małżeństwa (234)
- Sprawca nie jest wirtualny. Internet w cieniu zbrodni (237)
- Co zrobić z uzależnieniem od internetu? (240)
- Moda na prawo internetowe (247)
- Prawdziwa krytyka cnoty się nie boi. Pluralizm polityczny online (250)
- To legalna zabawa! Sieć w służbie legislacji (253)
- Proszę wstać! Sąd idzie! Informatyzacja sądów (256)
- And justice for all dot com. Ktoś powinien patrzeć na ręce biegłym sądowym (260)
- Informatyka prawnicza czy informatyczna? O edukacji informatycznej humanistów (262)
- Marketingowe podejście do zawodu. Ograniczenia rynkowe prawników (265)
- Prawnicy, wirusy i poufność danych. Obowiązek zachowania bezpieczeństwa danych (268)
- Aby spać mógł ktoś. Internet a policja (271)
- Informacyjna resocjalizacja. Przywrócenie społeczeństwu informacyjnemu (276)
- Sądy właściwe i normy kolizyjne (280)
- 2000, mamy przed sobą dużo pracy! (289)
- 2001, odyseja prawno-internetowa (294)
- 2002, coś drgnęło w Polsce (308)
- 2003, jazda bez trzymanki? (323)
- 2004, beton stygnie (352)
- Czy coś z tego wynika? (379)
O Autorze (9)
Zamiast wstępu (13)
Rozdział 1. Jak sobie pościelisz... (19)
Rozdział 2. Dynamika obiegu informacji (61)
Rozdział 3. Nowa "własność" (109)
Rozdział 4. Niezwykły ferment rynku (157)
Rozdział 5. Proza życia (205)
Rozdział 6. Rozwój środowiska (245)
Rozdział 7. Podsumowania (287)
Podziękowania (385)
Wybrana bibliografia (389)
Skorowidz (401)
Onepress - inne książki
-
Promocja
UX writing, choć jest terminem angielskim, na dobre rozgościł się w polskiej rzeczywistości projektowania doświadczeń. Treści związane z produktami istniały zawsze i we wszystkich kanałach. Jednak nigdy dotąd nie miały szansy być tak dobre, jak obecnie. Osoby wyspecjalizowane w tej dziedzinie sprawiają, że z oprogramowania można korzystać z pełnym zrozumieniem i może nawet zadowoleniem.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
55.30 zł
79.00 zł (-30%) -
Promocja
Growth hacking to jedna z metodyk prowadzenia działań marketingowych, sprzedażowych i rozwoju produktu, w której celem aktywności nie są największe zasięgi, a dotarcie do możliwie najlepiej określonej grupy docelowej. Oczywiście przy zachowaniu jak najniższego kosztu tego procesu. Gdy się nad tym chwilę zastanowić, takie podejście jest sensowne ― co bowiem sprzedawcy po rozpoznawalności produktu lub usługi wśród szerokiej rzeszy konsumentów, jeśli w rzeczywistości tylko co setny odbiorca reklamy (w telewizji, prasie, radiu, sieci) będzie zainteresowany zakupem? Jak wyłuskać zainteresowanych spośród poinformowanych?- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Growth Hacking: Jak pomaga pozyskiwać nowych klientów i utrzymywać obecnych Growth Hacking: Jak pomaga pozyskiwać nowych klientów i utrzymywać obecnych
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
34.93 zł
49.90 zł (-30%) -
Bestseller Promocja
Życie nie jest sprawiedliwe. Talenty nie są rozdzielane jednakowo wszystkim ludziom. Każdy jednak może wykorzystać swoją szansę na życiowy sukces. Wystarczy zapanować nad pragnieniami i emocjami, aby dokonywać słusznych wyborów i radzić sobie z pokusami i trudnościami. Wystarczy odkryć sekret umiaru i równowagi w życiu, poznać różnicę między wolnością a swawolą, a następnie zacząć kultywować w sobie jedną z czterech kardynalnych cnót stoickich: dyscyplinę.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Siła samodyscypliny. O panowaniu nad sobą w każdej sytuacji Siła samodyscypliny. O panowaniu nad sobą w każdej sytuacji
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.30 zł
59.00 zł (-30%) -
Promocja
Retoryka to sztuka budowania artystycznej, perswazyjnej wypowiedzi, a także wiedza o właściwej komunikacji między autorem treści i jej odbiorcami. W starożytności uważana była za jeden z filarów kultury. W średniowieczu nauczano jej w szkołach. Aż do XIX wieku uważano za niezbędny element wykształcenia. Rola retoryki w naszych czasach wcale nie zmalała. Przeciwnie - zdolność do precyzyjnego i efektywnego wyrażania swoich myśli w rozmowach, sztuka słuchania i kreowania odpowiadającej naszym intencjom korespondencji mogą zdecydować (i często decydują) o przewadze osoby sprawnie posługującej się słowem nad osobami, którym przychodzi to z trudem.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Szkoła retoryki. Jak przekonująco przemawiać, dyskutować i pisać Szkoła retoryki. Jak przekonująco przemawiać, dyskutować i pisać
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
34.93 zł
49.90 zł (-30%) -
Promocja
Rozmowa o pensji należy do tych, do których nikt nas nie przygotowuje. Ani w domu, ani w szkole, ani na studiach ― nawet ekonomicznych ― nie skupiamy się na tym, co naprawdę potrafimy i jak wyceniamy swoje umiejętności. Często nie wiemy nawet, jaka miesięczna kwota wynagrodzenia byłaby dla nas satysfakcjonująca. Zwykle nie mamy też pojęcia, skąd się bierze określona kwota na naszej umowie z pracodawcą, skąd się biorą pieniądze na tę wypłatę ani ile jest warta nasza praca. Tymczasem odpowiedzi na te pytania uświadamiają nam, ile powinniśmy rzeczywiście zarabiać, albo czy nadszedł czas na podwyżkę czy poszukiwanie innej pracy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Wynagrodzenie odczarowane. Skąd się bierze płaca i ile mogę zarabiać? Wynagrodzenie odczarowane. Skąd się bierze płaca i ile mogę zarabiać?
(20,90 zł najniższa cena z 30 dni)
20.90 zł
67.00 zł (-69%) -
Promocja
Żyjemy w świecie, w którym realne kompetencje, czyli posiadane przez nas wiedza, doświadczenie i umiejętności, są zaledwie wstępem, podglebiem sukcesu. Jeśli zostaną dostrzeżone i nagrodzone bez dodatkowego zaangażowania z naszej strony, to super. Niestety, to się nieczęsto zdarza. Dużo częstsza jest sytuacja, w której pozycja zawodowa, prestiż i wysokie zarobki trafiają się komuś mniej kompetentnemu, za to lepiej „pływającemu” ― komuś, kto do perfekcji opanował sztukę autoprezentacji. Chcesz się stać taką osobą i z grona świetnych specjalistów w danej dziedzinie awansować do grupy poważanych ekspertów? W takim razie koniecznie sięgnij po ten poradnik i wprowadź w życie zawarte w nim wskazówki.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Dlaczego Twój sąsiad zarabia więcej od Ciebie i jak temu zaradzić. Czyli o sztuce autoprezentacji Dlaczego Twój sąsiad zarabia więcej od Ciebie i jak temu zaradzić. Czyli o sztuce autoprezentacji
(26,94 zł najniższa cena z 30 dni)
31.43 zł
44.90 zł (-30%) -
Bestseller Promocja
Czy wiesz, czym są ETF-y (z ang. exchange traded funds)? Tym akronimem, coraz popularniejszym w świecie finansów, określa się produkty, które można umieścić między tradycyjnymi funduszami inwestycyjnymi a akcjami. Z roku na rok rośnie grono zwolenników ETF-ów ― zarówno za granicą, jak i w Polsce. Inwestorów przekonują między innymi niskie koszty, transparentność, wyniki i coraz większy wybór funduszy, w których można ulokować środki.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
ETF-y, czyli działasz lokalnie, zarabiasz globalnie. Kompleksowy przewodnik dla polskiego inwestora ETF-y, czyli działasz lokalnie, zarabiasz globalnie. Kompleksowy przewodnik dla polskiego inwestora
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
55.30 zł
79.00 zł (-30%) -
Bestseller Promocja
Funkcjonujemy w rzeczywistości, którą cechują wysoka zmienność i niepewność. Otoczenie biznesowe i społeczne przedsiębiorstw w Polsce i na świecie jest złożone, bardzo niejednoznaczne ― o wiele bardziej, niż miało to miejsce jeszcze trzydzieści, dwadzieścia, a nawet dziesięć lat temu. Dlatego też wypracowane przez pokolenia przedsiębiorców sposoby osiągania sukcesów dziś niekoniecznie się sprawdzą. Czy należy zatem usiąść i biernie poddać się biegowi zdarzeń? Oczywiście, że nie! Trzeba działać, ale działać mądrze. Dbając między innymi o elastyczność firmy, aby umożliwić tworzenie wartości w różnych warunkach. Jednym z najważniejszych sposobów pozwalających rozwijać elastyczność organizacji jest efektywne zarządzanie jej procesami biznesowymi, do czego wstęp stanowi modelowanie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw
(32,94 zł najniższa cena z 30 dni)
38.43 zł
54.90 zł (-30%) -
Promocja
I właśnie z myślą o takich osobach powstała ta książka. To zestaw starannie wybranych, najskuteczniejszych metod polepszania osobistych wyników. Techniki zostały przetestowane na tysiącach klientów coachingu i zaowocowały imponującymi sukcesami, które nierzadko przyniosły radykalną zmianę życia. Zaglądaj do tej książki codziennie i korzystaj z bogactwa zawartej w niej wiedzy, zastosuj opisane w niej techniki i wykonaj ćwiczenia — w ten sposób właściwie od razu poprawisz swoje wyniki. Nauczysz się wyznaczać standardy, priorytety i cele, identyfikować swoje mocne strony, a także skupiać się na tym, co jest dla Ciebie najwartościowsze. Kiedy zaangażujesz się w konkretny plan działania i ulepszenia, wymarzony sukces przyjdzie szybko. Uzyskasz przełomowe rezultaty: równowagę w życiu, sukces finansowy i niezależność.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Jedyny taki coach. Sekretny system przełamywania barier na drodze do sukcesu Jedyny taki coach. Sekretny system przełamywania barier na drodze do sukcesu
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Promocja
Zanim powiesz „przecież ja nie umiem rysować”, przeczytaj słowa Dana Roama, od wielu lat z powodzeniem posługującego się techniką sketchnotingu w obszarach biznesowych: W praktyce okazuje się, że to właśnie osoby rozpoczynające przygodę z koncepcją myślenia wizualnego, zaczynające od stwierdzeń w rodzaju „ale ja nie umiem rysować...”, są bardzo często autorami najbardziej wnikliwych rysunków.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Sketchnoting. Jak prezentować swoje myśli za pomocą prostych rysunków i grafik Sketchnoting. Jak prezentować swoje myśli za pomocą prostych rysunków i grafik
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
34.93 zł
49.90 zł (-30%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@onepress.pl
Książka drukowana
![](https://static01.helion.com.pl/onepress/img/ajax-loader.gif)
![ajax-loader](https://static01.helion.com.pl/onepress/img/ajax-loader.gif)
Oceny i opinie klientów: Prawo w sieci. Zarys regulacji internetu Piotr Waglowski (9)
Weryfikacja opinii następuje na podstawie historii zamowień na koncie Użytkownika umiejszczającego opinię.
(2)
(5)
(0)
(0)
(0)
(2)
więcej opinii