Jak utrzymywać dobre relacje z mediami
- Autorzy:
- Michael Bland, Alison Theaker, David Wragg
- Ocena:
- 2.5/6 Opinie: 2
- Stron:
- 160
- Druk:
- oprawa miękka
Opis książki: Jak utrzymywać dobre relacje z mediami
Tajniki skutecznej kooperacji ze środkami masowego przekazu
- Poznaj zasady przygotowywania materiałów prasowych o firmie i jej produktach
- Naucz się współpracować z przedstawicielami prasy
- Wybierz odpowiednią formę promocji firmy w mediach
Nowoczesne public relations to nie tylko kontakty z prasą. Środki masowego przekazu -- telewizja, radio, a ostatnio również internet -- kształtują opinię publiczną na całym świecie. Umiejętność efektywnej współpracy z dziennikarzami, reporterami i autorami artykułów to kluczowy elementy pracy specjalisty PR. Odpowiednio zaprezentowany materiał o firmie i jej produktach, czy usługach może przynieść jej dodatkowe zyski i powiększyć grono klientów. Aby jednak taki materiał pojawił się w prasie, radiu czy telewizji, należy wcześniej w odpowiedni sposób go przygotować.
"Jak utrzymywać dobre relacje z mediami" to podręcznik przedstawiający zasady skutecznych działań PR w erze nowych technologii i środków masowego przekazu. Opisuje zarówno zagadnienia prawno-etyczne, jak i praktyczne metody współpracy z dziennikarzami prasowymi i telewizyjnymi. Uczy, jak wybrać najefektywniejsze medium, jak przygotować notkę prasową i jak poradzić sobie z wywiadami radiowymi i telewizyjnymi.
- Prawo prasowe, etyka dziennikarska i koncesje
- Nowe technologie i nowe środki masowego przekazu
- Wybór najodpowiedniejszego medium
- Tworzenie notek prasowych i artykułów
- Rozmowy z prasą
- Sztuka udzielania wywiadów
To doskonałe źródło wiedzy dla każdego specjalisty PR
-- zarówno początkującego, jak i doświadczonego.
Wybrane bestsellery
-
To opowieść o zemście, władzy, spisku i wielkich pieniądzach. Trzymająca w napięciu od pierwszej do ostatniej strony historia intrygi zorganizowanej przez miliardera, właściciela serwisu PayPal Petera Thiela — z udziałem najbardziej znanego na świecie zapaśnika Hulka Hogana — udowadni...
Anatomia intrygi. Opowieść o spisku wartym miliony dolarów Anatomia intrygi. Opowieść o spisku wartym miliony dolarów
(17.99 zł najniższa cena z 30 dni)38.94 zł
59.90 zł(-35%) -
Chaos, chaos, wszędzie chaos. Fabryka nie nadąża z produkcją, ponieważ zamówienia docierają do niej zbyt późno. Kontrahent otrzymuje nie ten towar, który kupił, albo owszem – ten, tyle że w zbyt małej/zbyt dużej ilości. Faktury kupujący nie dostaje wcale, gdyż zawalona papierami księgowość ...
Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking
(17.90 zł najniższa cena z 30 dni)17.90 zł
59.00 zł(-70%) -
Nie musisz znać się na wszystkim - po prostu pisz - a promocją zajmiemy się razem! Jesteś pisarką/pisarzem? Samodzielnie wydajesz swoją książkę lub ebooka? A może po prostu chcesz zająć się promocją swojej twórczości? POMOGĘ CI PRZEJŚĆ PRZEZ TO KROK PO KROKU. W ebooku znajdziesz informacje...
Promocja? Tak, poproszę! Jak samodzielnie wypromować książkę Promocja? Tak, poproszę! Jak samodzielnie wypromować książkę
-
Nie musisz znać się na wszystkim - po prostu pisz - a promocją zajmiemy się razem! Jesteś pisarką/pisarzem? Samodzielnie wydajesz swoją książkę lub ebooka? A może po prostu chcesz zająć się promocją swojej twórczości? POMOGĘ CI PRZEJŚĆ PRZEZ TO KROK PO KROKU. W ebooku znajdziesz informacje...
Promocja? Tak, poproszę! Jak samodzielnie wypromować e-booka Promocja? Tak, poproszę! Jak samodzielnie wypromować e-booka
-
Gdy 12 września 2022 r. rosyjskie rakiety uderzyły w infrastrukturę energetyczną wschodniej Ukrainy, Zełenski zwrócił się do Rosjan: „Bez gazu czy bez was? Bez was! Bez światła czy bez was? Bez was! Bez wody czy bez was? Bez was! Bez jedzenia czy bez was? Bez wa...
Potęga ulotnych słów. Komunikacyjny fenomen Zełenskiego Potęga ulotnych słów. Komunikacyjny fenomen Zełenskiego
(9.90 zł najniższa cena z 30 dni)38.25 zł
45.00 zł(-15%) -
«Міфи про PR» Річа Лі 2014 це цілком новий погляд н&...
Міфи про PR. Поганого паблісіті не буває та інші поширені хибні уявлення Міфи про PR. Поганого паблісіті не буває та інші поширені хибні уявлення
(21.06 zł najniższa cena z 30 dni)21.06 zł
26.00 zł(-19%) -
Oddajemy w Państwa ręce podręcznik traktujący o trudnej sztuce marketingu. Przede wszystkim dlatego, że marketing cały czas ewoluuje. Przyczyniają się do tego zmiany zachodzące w zachowaniach odbiorców, postęp technologiczny, rozwój mediów oraz ewolucja sposobu zarządzania pr...
-
Zachodzące zmiany rynkowe doprowadziły do przesycenia komunikacji marketingowej reklamą i innymi środkami tradycyjnej promocji. Klienci coraz częściej nie zwracają uwagi na komunikaty komercyjne, przez co trudniej jest zdobyć miejsce w ich świadomości przez poszczególne marki. Wobec powyżs...
Internetowe public relations w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw Internetowe public relations w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw
(9.90 zł najniższa cena z 30 dni)9.98 zł
24.95 zł(-60%) -
Rozważania podejmowane w monografii oraz prace badawcze przeprowadzone na jej potrzeby ukierunkowano na wyjaśnienie, uwzględniając perspektywę filantropii korporacyjnej, motywów i mechanizmów tworzenia, funkcjonowania fundacji korporacyjnych oraz ich relacji z przedsiębiorstwami zał...
Fundacje korporacyjne w Polsce jako forma działalności filantropijnej przedsiębiorstw Fundacje korporacyjne w Polsce jako forma działalności filantropijnej przedsiębiorstw
-
Buyer Persona – a jeśli nie jest tym, co myślisz Rosnące zainteresowanie tą koncepcją doprowadziło do licznych nieporozumień i wypaczonego pojmowania sposobu tworzenia, stosowania i skuteczności Buyer Persony. Chodzi w niej o dostosowanie produktu i technik marketingowych do rzeczywistyc...(19.90 zł najniższa cena z 30 dni)
35.92 zł
44.90 zł(-20%)
Zobacz pozostałe książki z serii Exclusive
-
Blockchain. Klucz do świata kryptowalut. Słowo, które brzmi jak obietnica bogactwa. Tylko... Czym tak naprawdę jest ów Blochchain? Niestety, w większości książek, artykułów, dyskusji w mediach tradycyjnych i Internecie mówi się o nim albo niezrozumiale, albo w mocnych uproszczeniach i z niepotrze...
Świat kryptomilionerów. Znajdź swoją szansę w świecie Blockchaina Świat kryptomilionerów. Znajdź swoją szansę w świecie Blockchaina
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Można, jeśli zbuduje się zdrową kulturę zespołową i właśnie o tym jest ta książka. Znajdziesz w niej zbiór prostych praktyk o wysokiej skuteczności, dzięki którym Twój zespół będzie mógł natychmiast wejść na ścieżkę pełnego uczestnictwa w zadaniach, produktywnego konfliktu i stałego postępu. Dowi...
Skuteczne zarządzanie zespołem. Jak uzyskać harmonię, zaufanie i widoczne efekty pracy w zespole Skuteczne zarządzanie zespołem. Jak uzyskać harmonię, zaufanie i widoczne efekty pracy w zespole
Stefano Mastrogiacomo, Alexander Osterwalder i in. pełny spis w info
(34.90 zł najniższa cena z 30 dni)43.45 zł
79.00 zł(-45%) -
Pozornie skazany na sukces projekt często kończy się katastrofą. Powodów jest mnóstwo. Może to być błędne zdiagnozowanie oczekiwań klientów lub skoncentrowanie się bardziej na technologiach niż potrzebach przyszłych użytkowników. Nierzadko problemem okazuje się złe zarządzanie zespołem. Bywa i ta...
Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Gregory Bernarda, Alan Smith i in.
(53.40 zł najniższa cena z 30 dni)57.84 zł
89.00 zł(-35%) -
Doktryna jakości Andrzeja J. Bliklego to projekt rozpisany na lata. Autor, profesor matematyki i dyplomowany mistrz cukierniczy, przez dwie dekady kierował firmą, której nazwę zna chyba każdy Polak. Równocześnie pracował nad swoim opus magnum. Wciąż nad nim pracuje. Książka ta bowiem zmienia się ...
Doktryna jakości. Rzecz o turkusowej samoorganizacji. Wydanie III Doktryna jakości. Rzecz o turkusowej samoorganizacji. Wydanie III
(59.40 zł najniższa cena z 30 dni)64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
To kolejny tom z serii Strategyzer przeznaczonej dla wizjonerów biznesu. Skorzystają z niej przedsiębiorcy, kierownictwo dużych organizacji oraz liderzy innowacji. Znalazły się tu opisy kluczowych narzędzi pozwalających budować modele biznesowe odporne na destabilizację, zarządzać portfelem przed...
Niezwyciężona firma. Jak nieustannie odkrywać swoją organizację na nowo i czerpać z najlepszych modeli biznesowych Niezwyciężona firma. Jak nieustannie odkrywać swoją organizację na nowo i czerpać z najlepszych modeli biznesowych
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Alan Smith, Frederic Etiemble
(26.90 zł najniższa cena z 30 dni)26.90 zł
89.00 zł(-70%) -
10 lat temu Andrzej Jeznach, polski biznesmen, postawił na dobre życie i zmienił zasady zarządzania. Odszedł od nadzoru i hierarchii i już po kilku latach jego firma pracowała właściwie sama. Kiedy się zdecydował przekazać losy firmy w ręce młodszego pokolenia, jego celem było stworzenie organiza...(17.90 zł najniższa cena z 30 dni)
17.90 zł
59.00 zł(-70%) -
W tym samym roku, w którym Titanic zderzył się z górą lodową, Dale Carnegie zaczął prowadzić zajęcia z wystąpień publicznych na nowojorskim Harlemie. Obydwa te wydarzenia wywarły wpływ na losy wielu ludzi. Dziś tragiczny rejs Titanica jest zaledwie jedną z wielu historii z przeszłości, a książki ...(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Gdy życie stawia Cię wobec PROJEKTU… …albo nawet - projektów, ponieważ właśnie zostałeś menedżerem, który będzie odpowiedzialny za ich realizację. Czy wiesz, jaką najbezpieczniejszą decyzję możesz wtedy podjąć? Odpowiedź jest prosta: nie podejmować wyzwania! Zrezygnować, poddać się, ...
Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie III poszerzone Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie III poszerzone
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)29.40 zł
49.00 zł(-40%) -
W tej książce przywództwo jest pokazane w niespotykany sposób. Imperatyw wyciskania z ludzi imponującej efektywności zastąpiły fundamenty przywództwa z nieskończonym nastawieniem. Awans, nagroda czy wygrana walka budzą rozkoszny dreszczyk, ale nie należy na tym opierać swojej przyszłości. Jeśli j...(34.20 zł najniższa cena z 30 dni)
34.20 zł
57.00 zł(-40%)
Ebooka "Jak utrzymywać dobre relacje z mediami" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Jak utrzymywać dobre relacje z mediami" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Jak utrzymywać dobre relacje z mediami" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Jak utrzymywać dobre relacje z mediami (1) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: proto.pl Maria MatusiewiczRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
„Dla słabiej poinformowanych dziedzina public relations jest synonimem relacji z prasą. I rzeczywiście, wielu specjalistów PR spędza dużo czasu na kontaktach z prasą. Niektórzy w ogóle nie poświęcają czasu na współpracę z innymi mediami. Liczne są opowieści dziennikarzy o przypadkach przesyłania przez naiwnych pracowników działów PR niewłaściwego materiału nieodpowiednim ludziom. Równie często i słusznie skarżą się, że materiały prasowe dostarczane przez pracowników PR są niewłaściwie prezentowane, jako reklama pod przykrywką, i nie interesują ani ich, ani czytelników. [...]”. Piszący książkę „Jak utrzymywać dobre relacje z mediami” eksperci prezentują przewodniki dla tych, którzy z mediami chcą współpracować efektywnie. Książka ma na celu zwrócenie uwagi czytelnika - piarowca na te aspekty rozwoju mediów, które przydadzą mu się w jego pracy. W pierwszej części Alison Theaker opisuje zasady prawa prasowego i etyki, przedstawia historię środków masowego przekazu, otwiera oczy na funkcjonowanie mediów i ograniczenia pracy dziennikarzy. Część następna, autorstwa David’a Wragg’a, traktuje głównie o prasie. Poznajemy wszelkie tajniki pisania wiadomości, artykułów, przygotowania odpowiedniej fotografii, przygotowywania tekstów dla prasy, ich dystrubuowania. Ponadto autor charakteryzuje wszystkie formy gazet i czasopism i uczy jak zachować się podczas wywiadu. Wragg wskazuje na najlepsze okazje nawiązania współpracy i podpowiada jak zorganizować to dobrze. Część ostatnia, napisana przez Michael’a Bland’a opisuje współpracę z radiem i telewizją. Przede wszystkim Bland obrazuje jak działają te media, wskazuje jak przeprowadzić dobry wywiad, uniknąć gaf i wybrnąć z już popełnionej. Siła mediów jest tak wielka, że jeden błąd może zaważyć nie tylko na naszej karierze, ale i całej organizacji. Wpływ jaki środki masowego przekazu mają na opinię publiczną jest ogromny, więc wiedza jak efektywnie z tego korzystać jest podstawową umiejętnością praktyków PR. Odpowiednia i umiejętna współpraca z mediami podniesie oczywiście reputację firmy, jednak kluczową sprawą jest to, by konsekwentnie utrzymywać pozytywne relacje, które pomogą każdemu PR-owcowi w podtrzymywania dobrego wizerunku przedsiębiorstwa, co jest długotrwałą i żmudną pracą. Książka daje jasne i praktyczne wskazówki jak współpracować z dziennikarzami, zdobyć i utrzymać najlepsze z nimi relacje.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Effective Media Relations
- Tłumaczenie:
- Monika Lipiec-Szafarczyk
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-736-1898-8, 8373618988
- Data wydania książki drukowanej:
- 2005-05-19
- Format:
- A5
- Numer z katalogu:
- 2798
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Public Relations
- Serie wydawnicze: Exclusive
Spis treści książki
- Początki prasy w Europie (16)
- Radio i telewizja w Europie (17)
- Osobowości i gazety (19)
- Upadek Fleet Street (21)
- Właściciele mediów we Francji i Niemczech (22)
- Właściciele wielu środków masowego przekazu (22)
- Co teraz? (23)
- Obraza sądu (25)
- Zniesławienie i pomówienie (25)
- Kodeks zawodowy prasy (26)
- Kodeks nadawców radiowych i telewizyjnych (27)
- Czas na zmianę? (28)
- Przepisy prawne (31)
- Bitwa o koncesje (33)
- PR w wojnie o koncesje (35)
- Przyszłość ITV (35)
- Przyszłość branży PR w ITV (36)
- Konsekwencje dla BBC (36)
- Rynek telewizyjny w Polsce (38)
- Radio (41)
- Telewizja satelitarna (42)
- Telewizja kablowa (43)
- Przekaz cyfrowy (45)
- Internet (46)
- Śmierć spinu? (48)
- Metody ewaluacji (49)
- Badania (49)
- Analiza zawartości przekazów w mediach (51)
- Omówienia prasowe kontra treść (53)
- Targetowanie (57)
- Prasa ogólna (58)
- Prasa krajowa i regionalna (59)
- Gazety lokalne (60)
- Agencje prasowe (61)
- Periodyki konsumenckie (62)
- Periodyki specjalistyczne (63)
- Dopasowanie się do mediów (67)
- Promocja produktu (70)
- PR kontra płatne artykuły (74)
- Wiadomości (76)
- Timing (77)
- Artykuły (78)
- Fotografie (79)
- Kontrolna lista fotograficzna (80)
- Informacje dla prasy (83)
- Dystrybucja (86)
- Artykuły (86)
- Artykuły PR (87)
- Żargon (89)
- Spotkania z prasą (91)
- Zaprosić na obiad, czy nie? (91)
- Wywiady prasowe (92)
- Konferencje prasowe i przyjęcia (93)
- Telewizja szuka akcji (104)
- Zadawanie pytań (109)
- Przygotowanie się do wywiadu (114)
- Przykład ostatecznego streszczenia (117)
- Lista kontrolna (118)
- Nieudany wywiad (120)
- Dobry wywiad - dostarczyć przekaz (128)
- Lista kontrolna (134)
- Wywiad na żywo (137)
- Wywiad nagrywany (138)
- Panel ekspertów (138)
- Wywiad na odległość (138)
- Wywiad na miejscu (139)
- Wywiad z zaskoczenia (139)
- Pomysły na program (140)
- Kontakty ze stacjami telewizyjnymi i ich pracownikami (141)
- Materiały wideo (142)
- Techniki udzielania wywiadu radiowego (143)
- Typy wywiadu (145)
O Autorach (7)
Przedmowa (9)
Wstęp (11)
I Media - kontekst (13)
1. Historia środków masowego przekazu w skrócie (15)
2. Właściciele mediów (19)
3. Prawo prasowe (25)
4. Etyka i prywatność (29)
5. Nadawanie w Wielkiej Brytanii (33)
6. Nowe technologie w mediach (41)
7. Po co to wszystko? Ewaluacja mediów (49)
II Kontakty z prasą (55)
8. Gazety i czasopisma (57)
9. Dobre relacje z prasą środkiem do osiągnięcia celu (65)
10. Wiadomości, artykuły i inne (75)
11. Pisanie tekstów dla prasy (83)
12. Rozmowy z prasą (89)
13. Lista kontrolna skutecznych relacji z prasą (97)
III Kontakty z radiem i telewizją (101)
14. Znaczenie wystąpień publicznych w radiu i telewizji (103)
15. Grunt to dobre przygotowanie i trening (109)
16. Jak osiągnąć sukces w wywiadzie telewizyjnym (119)
17. Ostateczne dostrojenie - radzenie sobie z różnymi typami wywiadów (137)
18. Wszystko o wywiadzie radiowym (143)
Podsumowanie (149)
Bibliografia (151)
Dodatki (153)
Skorowidz (155)
Oceny i opinie klientów: Jak utrzymywać dobre relacje z mediami Michael Bland, Alison Theaker, David Wragg (2) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(0)
(0)
(1)
(0)
(0)
(1)
więcej opinii