Brand Hijack, czyli marketing bez marketingu
- Autor:
- Alex Wipperfürth
- Ocena:
- 5.5/6 Opinie: 2
- Stron:
- 328
- Druk:
- oprawa twarda
Opis książki: Brand Hijack, czyli marketing bez marketingu
Czy znasz jakieś marki, które zaistniały na rynku nagle i niespodziewanie, bez kosztownej reklamy masowej? Oto trzy przykłady: Dr Martens, Blair Witch Project i eBay. Co jest źródłem tej -- zdawałoby się -- przypadkowej popularności? Dlaczego rynek błyskawicznie przekonał się do tych marek?
Konsumenci porwali te marki: to oni nadali im kształt i kultowy wpływ. A producenci im w tym pomogli: zaoferowali początkową wizję, z którą ludzie zaczęli się identyfikować i w której rozwój chcieli się zaangażować. Potem producenci oddali konsumentom kontrolę nad tymi markami. Przyjęli postawę: "Niech się dzieje co chce". Ta strategia wiele razy okazała się skuteczna i dochodowa. Jej efektem są kultowe marki, szeroko akceptowane przez rynek.
Konsumenci nie lubią korporacji, które próbują nimi manipulować i w dodatku przerzucają koszty wielkich kampanii reklamowych na ceny produktów i usług. Badanie rynku, wybieranie grup docelowych i prowadzenie tradycyjnych kampanii -- to sporo kosztuje. Może lepiej po prostu zaoferować produkt i pozwolić, by ukształtował go rynek? Konsumenci lepiej odbierają markę, którą sami tworzą i są jej bardziej lojalni.
Przeczytaj tę książkę i dowiedz się:
- jak stworzyć silną markę bez masowej reklamy: Napster (marka Apple), eBay, Dr Martens, Pabst Blue Ribbon (piwo antyelitarne) i inne;
- jak przekazywać ideę marki tak, aby konsumenci chcieli ją dalej kształtować;
- jak być bliżej klientów: odrzucić sztuczną postawę i skończyć z manipulacją gustami;
- jak stworzyć luzacką markę: zaskakującą i niedoskonałą, lecz konsekwentnie zaprojektowaną;
- jak przeniknąć do kultury konsumentów i wprowadzić markę do nowego pokolenia;
- jak stworzyć świat emocji: bombardowanie uczuciami i inne chwyty psychologiczne;
- jak zbudować lojalność: obiecać za mało i przekroczyć oczekiwania;
- jak stworzyć silnie pożądaną markę: kreowanie wrażenia, że produkt jest trudno dostępny.
Wybrane bestsellery
-
UX writing, choć jest terminem angielskim, na dobre rozgościł się w polskiej rzeczywistości projektowania doświadczeń. Treści związane z produktami istniały zawsze i we wszystkich kanałach. Jednak nigdy dotąd nie miały szansy być tak dobre, jak obecnie. Osoby wyspecjalizowane w tej dziedzinie spr...(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Growth hacking to jedna z metodyk prowadzenia działań marketingowych, sprzedażowych i rozwoju produktu, w której celem aktywności nie są największe zasięgi, a dotarcie do możliwie najlepiej określonej grupy docelowej. Oczywiście przy zachowaniu jak najniższego kosztu tego procesu. Gdy się nad tym...
Growth Hacking: Jak pomaga pozyskiwać nowych klientów i utrzymywać obecnych Growth Hacking: Jak pomaga pozyskiwać nowych klientów i utrzymywać obecnych
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Klientocentryczność to strategia orientująca działania firmy na potrzeby klienta, czyli tego, kto rzeczywiście ją żywi. To jego decyzje zakupowe: kupić – nie kupić, wrócić po kolejne towary lub usługi – nie wrócić, decydują o przyszłości Twojego biznesu. W zglobalizowanym, cyfrowym św...
Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone
(46.20 zł najniższa cena z 30 dni)50.05 zł
77.00 zł(-35%) -
Oto zwięzły i praktyczny przewodnik po usłudze GA4 i jej integracji z chmurą. Szczególnie skorzystają z niego analitycy danych, biznesu i marketingu. Opisano tu wszystkie istotne kwestie dotyczące tego nowego, potężnego modelu analitycznego. Szczególną uwagę poświęcono bardziej zaawansowanym funk...
Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Możesz prowadzić najciekawszego bloga na świecie. Możesz umieszczać fascynujące treści w mediach społecznościowych. Twoja marka osobista może być odpowiedzią na pytania setek, tysięcy odbiorców. Pod warunkiem że będą mieli szansę się o Tobie dowiedzieć. Poznać Twojego bloga. Trafić na Twoje wpisy...(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Biznes nie istnieje bez twardych danych, założeń, KPI i ich realizacji. Także ta jego część, która jest związana z promocją. Szczególnie online. Dziś nie można być marketerem z prawdziwego zdarzenia i nie znać chociażby narzędzi oferowanych przez Google ― Analytics, Tag Manager, Search Cons...
Marketing i analityka biznesowa dla początkujących. Poznaj najważniejsze narzędzia i wykorzystaj ich możliwości Marketing i analityka biznesowa dla początkujących. Poznaj najważniejsze narzędzia i wykorzystaj ich możliwości
(34.20 zł najniższa cena z 30 dni)37.05 zł
57.00 zł(-35%) -
Są dwa rodzaje działań w marketingu. Pierwszy ma charakter doraźny, przypadkowy ― jest potrzeba, jest poszukiwanie pomysłu, jak na nią odpowiedzieć, jest kampania, są hasła, reklamy, budżet, mierzenie efektów i uspokojenie. Aż do następnej potrzeby. Drugi rodzaj to działania celowe. Nim roz...(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Na czym należy bazować, by pisać naprawdę skuteczne teksty marketingowe, angażujące, przekonujące i wciągające niczym najlepszy film ― tego nie wie wielu copywriterów. Wbrew pozorom bowiem skuteczny copywriting nie polega jedynie na umiejętnym łączeniu ze sobą odpowiednich słów. Jest on prz...(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)
31.85 zł
49.00 zł(-35%) -
Marketing afiliacyjny to doskonały sposób generowania przychodu w internecie. Aby było to możliwe, niezbędna jest jednak odpowiednia wiedza, która zebrana została w formie tego podręcznika. Z jego pomocą i poradami specjalistów z MyLead zdobędziesz kluczowe umiejętności, które w połączeniu z wytr...(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Dziesiątki tysięcy przedsiębiorców sprzedaje swoje produkty i usługi przez internet. Jednak tylko nieduży odsetek zdobywa w ten sposób wystarczająco licznych klientów, a naprawdę niewielu osiąga satysfakcjonujący poziom sprzedaży. Nawet próby podglądania najlepszych w tej dziedzinie i kopiowania ...
Tajniki skutecznych dotcomów. Jak rozwijać firmę w internecie Tajniki skutecznych dotcomów. Jak rozwijać firmę w internecie
(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)51.35 zł
79.00 zł(-35%)
Zobacz pozostałe książki z serii Exclusive
-
Blockchain. Klucz do świata kryptowalut. Słowo, które brzmi jak obietnica bogactwa. Tylko... Czym tak naprawdę jest ów Blochchain? Niestety, w większości książek, artykułów, dyskusji w mediach tradycyjnych i Internecie mówi się o nim albo niezrozumiale, albo w mocnych uproszczeniach i z niepotrze...
Świat kryptomilionerów. Znajdź swoją szansę w świecie Blockchaina Świat kryptomilionerów. Znajdź swoją szansę w świecie Blockchaina
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Można, jeśli zbuduje się zdrową kulturę zespołową i właśnie o tym jest ta książka. Znajdziesz w niej zbiór prostych praktyk o wysokiej skuteczności, dzięki którym Twój zespół będzie mógł natychmiast wejść na ścieżkę pełnego uczestnictwa w zadaniach, produktywnego konfliktu i stałego postępu. Dowi...
Skuteczne zarządzanie zespołem. Jak uzyskać harmonię, zaufanie i widoczne efekty pracy w zespole Skuteczne zarządzanie zespołem. Jak uzyskać harmonię, zaufanie i widoczne efekty pracy w zespole
Stefano Mastrogiacomo, Alexander Osterwalder i in. pełny spis w info
(34.90 zł najniższa cena z 30 dni)43.45 zł
79.00 zł(-45%) -
Pozornie skazany na sukces projekt często kończy się katastrofą. Powodów jest mnóstwo. Może to być błędne zdiagnozowanie oczekiwań klientów lub skoncentrowanie się bardziej na technologiach niż potrzebach przyszłych użytkowników. Nierzadko problemem okazuje się złe zarządzanie zespołem. Bywa i ta...
Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Gregory Bernarda, Alan Smith i in.
(53.40 zł najniższa cena z 30 dni)57.84 zł
89.00 zł(-35%) -
Doktryna jakości Andrzeja J. Bliklego to projekt rozpisany na lata. Autor, profesor matematyki i dyplomowany mistrz cukierniczy, przez dwie dekady kierował firmą, której nazwę zna chyba każdy Polak. Równocześnie pracował nad swoim opus magnum. Wciąż nad nim pracuje. Książka ta bowiem zmienia się ...
Doktryna jakości. Rzecz o turkusowej samoorganizacji. Wydanie III Doktryna jakości. Rzecz o turkusowej samoorganizacji. Wydanie III
(59.40 zł najniższa cena z 30 dni)64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
To kolejny tom z serii Strategyzer przeznaczonej dla wizjonerów biznesu. Skorzystają z niej przedsiębiorcy, kierownictwo dużych organizacji oraz liderzy innowacji. Znalazły się tu opisy kluczowych narzędzi pozwalających budować modele biznesowe odporne na destabilizację, zarządzać portfelem przed...
Niezwyciężona firma. Jak nieustannie odkrywać swoją organizację na nowo i czerpać z najlepszych modeli biznesowych Niezwyciężona firma. Jak nieustannie odkrywać swoją organizację na nowo i czerpać z najlepszych modeli biznesowych
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Alan Smith, Frederic Etiemble
(26.90 zł najniższa cena z 30 dni)26.90 zł
89.00 zł(-70%) -
10 lat temu Andrzej Jeznach, polski biznesmen, postawił na dobre życie i zmienił zasady zarządzania. Odszedł od nadzoru i hierarchii i już po kilku latach jego firma pracowała właściwie sama. Kiedy się zdecydował przekazać losy firmy w ręce młodszego pokolenia, jego celem było stworzenie organiza...(17.90 zł najniższa cena z 30 dni)
17.90 zł
59.00 zł(-70%) -
W tym samym roku, w którym Titanic zderzył się z górą lodową, Dale Carnegie zaczął prowadzić zajęcia z wystąpień publicznych na nowojorskim Harlemie. Obydwa te wydarzenia wywarły wpływ na losy wielu ludzi. Dziś tragiczny rejs Titanica jest zaledwie jedną z wielu historii z przeszłości, a książki ...(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Gdy życie stawia Cię wobec PROJEKTU… …albo nawet - projektów, ponieważ właśnie zostałeś menedżerem, który będzie odpowiedzialny za ich realizację. Czy wiesz, jaką najbezpieczniejszą decyzję możesz wtedy podjąć? Odpowiedź jest prosta: nie podejmować wyzwania! Zrezygnować, poddać się, ...
Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie III poszerzone Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie III poszerzone
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)29.40 zł
49.00 zł(-40%) -
W tej książce przywództwo jest pokazane w niespotykany sposób. Imperatyw wyciskania z ludzi imponującej efektywności zastąpiły fundamenty przywództwa z nieskończonym nastawieniem. Awans, nagroda czy wygrana walka budzą rozkoszny dreszczyk, ale nie należy na tym opierać swojej przyszłości. Jeśli j...(34.20 zł najniższa cena z 30 dni)
34.20 zł
57.00 zł(-40%)
Ebooka "Brand Hijack, czyli marketing bez marketingu" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Brand Hijack, czyli marketing bez marketingu" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Brand Hijack, czyli marketing bez marketingu" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Brand Hijack, czyli marketing bez marketingu (2) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: e-biznes.pl Mariusz Ludwiński; 16/07/06Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Alex Wipperfurth w książce "Brand Hijack czyli marketing bez marketingu" (co można przetłumaczyć jako "Porwanie marki" w sensie porwania jako utraty kontroli, np. nad samolotem) pokazuje, że jest inna droga. Tę drogę przebyły takie marki jak Blair Witch Project, Red Bull, Dr. Martens, Starbucks.
Porwanie marki polega na tym, że kontrolę nad nią przekazujesz użytkownikom. To oni nadają marce znaczenie, znaczenie, które do nich przemawia. Ty zaledwie nadajesz główny kierunek, właściwy komunikat pochodzi od klientów. To oni dostosowują markę do swojego niepowtarzalnego życia. Twoją rolą jest wspomagać ich działania i wspierać w korzystaniu z marki. Buty Dr. Martens pierwotnie były zaprojektowane dla klasy robotniczej -- solidne, wytrzymałe, ale i wygodne buty do pracy związanej z długotrwałym chodzeniem. Tak też były na początku przedstawiane klientom. Strategia wzięła w łeb, gdy okazało się, że faktycznymi głównymi klientami byli członkowie subkultur młodzieżowych, buntujących się przeciw systemowi. Dr. Martens zaakceptował tę zmianę profilu marki i zaczął wspierać m.in. przez sponsoring koncertów muzycznych. Kiedy trzeba, to zareagował -- gdy buty zaczęły być kojarzone ze środowiskami neonazistowskimi, zostały całkowicie wycofane z rynku niemieckiego. Rezygnacja z kontroli nad marką nie oznacza rezygnacji z odpowiedzialności za markę.
W książce autor na wielu przykładach przedstawia proces budowania marki przy pomocy strategii porwania. Podkreśla, że łatwiej jest w ten sposób zbudować markę od podstaw niż przerabiać już istniejącą. Alex Wipperfurth wskazuje elementy wspierające budowę marki porwanej, które powinny istnieć w ramach firmy - charyzmatyczny lider, oddani pracownicy, klimat luzu, niedoskonałość, uczestnictwo w życiu klientów. Porwanie marki nie jest wskazane dla marketingowców siedzących za biurkiem. Fizyczne zetknięcie się z efektami własnych działań wywołuje ciężki szok.
Porwanie marki jest szczególnie cenną strategią w przypadku Internetu. Weźmy serwisy aukcyjne -- można na nich kupić i sprzedać dosłownie wszystko. Czy ktoś to kontroluje? Nie, to sami użytkownicy decydują, co chcą sprzedać. To prawdziwy bazar, gdzie można znaleźć zarówno skarby, jak i bezużyteczny złom. A spójrz na Amazon. Kiedyś to była największa księgarnia świata, teraz sprzedaje mnóstwo innych rzeczy. Ale nie została porwana przez użytkowników. Można tam kupić tylko to, co zostanie wystawione przez zarządzających serwisem. Odniosła sukces, bo była pierwsza, przyciągnęła klientów i utrzymuje ich. Ale nie cieszy się taką reputacją jak Allegro czy eBay. Albo dział sportu na Onecie - newsy sportowe to tylko pretekst do rozbudowanego świata komentarzy, gdzie króluje Jasiu Śmietana, Rysio z Klanu oraz Rasiak-drewniak. Podobne porwania obserwowaliśmy niedawno w przypadku Chucka Norrisa. Zadziałało? I to jeszcze jak! Lektura "Brand Hijacku" zainspiruje Cię do luzackiego budowania marki Twojego serwisu.
-
Recenzja: Wprost ab; 21/05/2006Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
"Chcę dać widowni jedynie przedsmak sceny i nic więcej. Daj im za dużo, a nic nie dadzą od siebie. Podsuń im tylko sugestię, a będą tworzyć razem z Tobą" - powiedział Orson Welles. To, co się sprawdza w filmie, sprawdzi się także w biznesie - przekonuje Alex Wipperfurth w książce "Brand Hijack, czyli marketing bez marketingu".
Autor podaje przykłady takich marek jak Dr Martens, Blair Witch Project i eBay, które nie potrzebowały kosztownej reklamy - to konsumenci nadali im kultowe znaczenie. Wystarczyła sugestia, aby ludzie ją pochwycili i ukształtowali pozycje firm. Klienci nie lubią wielkich korporacji, które nimi manipulują, tym bardziej że koszty drogiej kampanii reklamowej wpływają na cenę produktu.
Autor proponuje, by zaoferować markę i zostawić ją klientom do wypromowania, sprawdzić, jak ukształtuje ją rynek. Idealistyczne? Może, ale podobno bywa skuteczne. "Niech się dzieje, co chce" - sugeruje Wipperfurth.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Brand Hijack: Marketing Without Marketing
- Tłumaczenie:
- Magda Witkowska
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-246-0035-3, 8324600353
- Data wydania książki drukowanej:
- 2010-06-02
- Format:
- A5
- Numer z katalogu:
- 2979
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Marketing
- Serie wydawnicze: Exclusive
Spis treści książki
I Marketing bez marketingu (7)
1. O micie "marketingu bez marketingu" (9)
II Porwanie (17)
2. Własność publiczna - spontaniczne porwanie (19)
3. Spontaniczne porwanie - przewodnik dla specjalistów od marketingu (43)
4. Złudny "marketing bez marketingu" - porwanie wspomagane (63)
5. Niebezpieczne podejście (95)
6. Porwanie wspomagane - przewodnik dla specjalistów od marketingu (107)
III Porwanie w stylu korporacyjnym (115)
7. Kandydaci do porwania (117)
8. Porwanie korporacyjne - przewodnik dla specjalistów od marketingu (127)
9. Początek ery nowego marketingu (151)
IV Porywacz (165)
10. Konsument zbiorowy (167)
11. Procesy zachodzące wewnątrz plemienia marki (181)
12. Jak pozyskać sobie oddanie klientów (207)
V Porwanie marki - mapa drogowa (217)
13. Punkt wyjścia - pomysł na porwanie (219)
14. Faza pierwsza - marketing plemienny (231)
15. Faza druga - współtworzenie (257)
16. Faza trzecia - marketing masowy (269)
VI Zagrożenia i szanse związane z porwaniem (283)
17. Zagrożenia: "Prosimy naszego sponsora o zabranie głosu" (285)
18. Szanse: końcowy rezultat (303)
Skorowidz (319)
Oceny i opinie klientów: Brand Hijack, czyli marketing bez marketingu Alex Wipperfürth (2) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(1)
(1)
(0)
(0)
(0)
(0)
więcej opinii