ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Zarządzanie i marketing. Spektakularne sukcesy i porażki

Najsłynniejsze sukcesy i porażki w zarządzaniu opisane są przez Roberta F.Hartleya na sposób bliski gatunkowi u nas nazywanemu literaturą faktu. Dynamicznie, interesująco. I jeszcze pojawiają się pytania, warte przedyskutowania w gronie studentów (zapewniam, nie tylko). A autor jest emerytowanym profesorem!.

Na amerykańskim rynku jest to już dziewiąte wydanie książki, każde było uaktualniane o rozwój case study. Jednak właśnie to wydanie książki jest wyjątkowe, gdyż jej autor dołożył liczne przypadki dotyczące spektakularnych sukcesów. Kto czytał książki Philipa Kotlera czy Krzysztofa Obłója pewnie pamięta pasjonujące zdobycie rynku USA przez Hondę (jej motocykle), kosztem Harley Davidsona, analizę tego sukcesu przez Boston Consulting Group, która zrobiła furorę wśród menedżerów słynnych firm, a po kilku latach Japończycy opowiedzieli, że w USA nie mieli żadnej strategii, działali intuicyjnie. Hartley opisuje wielki rynkowy powrót Harleya, dzięki... przyznawaniu licencji na używanie znaku firmowego nie tylko na kurtkach, ale także pidżamach, prześcieradłach i ręcznikach. Przeczytałem z zainteresowaniem, choć mam awersję do jeżdżenia motocyklami.

CEO 8-9/2005

Prawo w sieci. Zarys regulacji internetu

Książka "Prawo w sieci" to jedna z nielicznych pozycji na rynku, która przedstawia prawne regulacje internetowe dotyczące naszego kraju (nie tłumaczenia z obcych języków na temat prawodawstwa obcych państw), będąc jednocześnie wydawnictwem aktualnym. Jest to zbiór felietonów opisujących aspekty prawne, spory sądowe, przepisy, aktualne wydarzenia - wszystko, co dotyczy działania w Internecie, w tym wolności słowa w sieci, własności intelektualnej, handlu i marketingu elektronicznego, ochrony danych itd.

Książka składa się z siedmiu rozdziałów, w każdym z nich znajduje się kilkanaście felietonów, które łączy pewien temat przewodni. W pierwszym rozdziale (Jak sobie pościelisz...) tym tematem są podstawowe zagadnienia związane z nowymi technologiami w aspekcie prawnym. Rozdział drugi (Dynamika obiegu informacji) dotyczy kwestii odpowiedzialności za wypowiedzi internetowe. Kolejny (Nowa "własność") dotyczy własności intelektualnej i praw pokrewnych. Rozdział Niezwykły ferment rynku przedstawia prawne problemy związane z działalnością komercyjną. Następne rozdziały dotyczą poważniejszych zagrożeń jakie niesie Internet (Proza życia) oraz środowiska i norm prawnych (Rozwój środowiska). Ostatni rozdział to roczne Podsumowania lat 2000-2004. Całość kończą Podziękowania, Wybrana bibliografia oraz całkiem przydatny Skorowidz.

Książka ta nie jest dla prawników (choć zapewne także oni ją chętnie przeczytają) - napisana jest w sposób zrozumiały dla zwykłych ludzi. Autor używa żywego języka, opisując ze swadą sprawy, które wielu z nas mogą dotyczyć (warto zaznaczyć, że obszarem zainteresowania książki jest przede wszystkim Polska i polskie prawo - chociaż bez zamykania się na świat), a napisane inną ręką wydałyby się nudne.

Książkę tę wypada zdecydowanie polecić każdemu, kto ma jakikolwiek kontakt z Internetem - a więc prawdopodobnie każdemu, kto czyta niniejsze słowa…

Gazeta IT Jarosław Bylina

Grafika w biznesie. Projektowanie elementów tożsamości wizualnej - logotypy, wizytówki oraz papier firmowy

Jednym z najważniejszych elementów wizerunku firmy jest wykorzystywany przez nią schemat identyfikacji wizualnej - logo, papiery firmowe, liternictwo wykorzystywane w pismach, kolorystyka i symbole. Odpowiedni dobór koloru, formy, tekstu i symboli może mieć znaczący wpływ na to, czy firma lub produkt będą rozpoznawane i zapamiętywane, czy też nie. Zaprojektowanie dobrego znaku towarowego lub firmowego, przygotowanie wizytówek i papierów firmowych wymaga poznania znaczenia każdego z tych czterech czynników w procesach marketingowych.

Książka "Grafika w biznesie. Projektowanie elementów tożsamości wizualnej - logotypy, wizytówki oraz papier firmowy" zawiera informacje pożyteczne dla każdego, kto chce świadomie, łatwiej i we właściwy sposób zaprojektować swoje logo. Wyjaśnia, czym są przekaz wizualny i identyfikacja wizualna (którą można budować za pomocą logotypów), a także opisuje elementy składowe graficznej komunikacji wizualnej. Książka przedstawia zasady i najważniejsze etapy projektowania elementów identyfikacji wizualnej.

Era Komputera nr 20; 17/10/2005

Jak napisać biznesplan

Biznesplan to jeden z najważniejszych dokumentów na temat przedsiębiorstwa -- to wręcz wizytówka firmy. Biznesplan musimy przedstawić ubiegając się o kredyt, dotację, czy poszukując inwestora. Szansa na zrobienie pierwszego wrażenia jest tylko jedna i dlatego musi on być napisany dobrze. W końcu może on zdecydować o przyszłości naszej firmy!

W swojej książce Brian Finch -- człowiek z wieloletnim doświadczeniem na kierowniczych stanowiskach oraz doradca i ekspert w pisaniu biznesplanów -- prowadzi nas krok po kroku po wszystkich najważniejszych etapach przygotowania profesjonalnego biznesplanu. Mówi jak zabrać się do pracy, jak zrobić plan dokumentu, jak zebrać potrzebne informacje, jak przygotować plan sprzedaży i prognozę sprawozdań finansowych. Jasno przedstawia takie zagadnienia jak: struktura biznesplanu, opis planowanego przedsięwzięcia, plan marketingowy i prognoza sprzedaży, prognoza finansowa, ocena ryzyka przedsięwzięcia. Ważne jest to, że dzięki wiedzy autora będziemy mogli spojrzeć na biznesplan oczami tych, którzy będą go oceniali. A ponieważ są to ludzie bardzo wymagający, nasz biznesplan musi być przekonujący, powinien obejmować najważniejsze kwestie związane z firmą, powinien być zwięzły, spójny i sprawiający wrażenie napisanego solidnie i z głową. Pamiętajmy, że nie jesteśmy sami w kolejce po pieniądze! Im lepiej uzasadnimy, że należą się one właśnie nam, tym większe mamy szanse na ich otrzymanie.

Magazyn Literacki Książki ost; 10/2005

Zamknij się i słuchaj

Podstawą sprawnego działania firmy jest poprawna komunikacja pomiędzy jej pracownikami. Co prawda rozwój technologii diametralnie zmienił wiele kanałów komunikacji, ale jej podstawowe zasady nadal pozostają te same. Lepiej się porozumiewamy, gdy wiemy więcej o sobie samych, myślimy o tym, jak się komunikować, i działamy stosownie do okoliczności i sytuacji. Opanowanie zasad formułowania swoich myśli i umiejętności słuchania innych ludzi ma ogromny wpływ na wizerunek menedżera lub pracownika.

Książka "Zamknij się i słuchaj" to zbiór porad, przygotowany przez ekspertów w dziedzinie komunikacji międzyludzkiej. Jej autorzy to wybitni specjaliści w dziedzinie komunikacji, mają na swoim koncie wiele cenionych publikacji z dziedziny biznesu, zarządzania, psychologii. Uczą oni czytelnika sprawnego mówienia, słuchania, pisania, czytania i odczuwania -- wszystkiego, co jest niezbędne, aby przekonać innych do swoich racji, czy to w rozmowie o zarobkach, prezentacji projektu, czy też w czasie publicznego wystąpienia. Udzielają porad jak poprawnie komunikować się w miejscu pracy, jak poprawnie formułować swoje myśli, jak poznawać swoją osobowość, jak efektywnie czytać, pisać i przekonywać, wreszcie -- jak nauczyć się słuchać tego, co mówią inni i jak wypracować własną strategię komunikowania się. Książka ta jest po prostu przeznaczona dla tych wszystkich, którzy stają przed niezwykle trudnym wyzwaniem -- być usłyszanym przez innych.

Magazyn Literacki Książki ost; 10/2005