Siła kreacji w reklamie. Marka soczysta jak pomarańcza
- Autorzy:
- Pat Fallon, Fred Senn
- Ocena:
- 5.0/6 Opinie: 1
- Stron:
- 280
- Druk:
- oprawa twarda
Opis książki: Siła kreacji w reklamie. Marka soczysta jak pomarańcza
Jak z kreatywności uczynić przewagę konkurencyjną
- Gorąco kochają, szczerze nienawidzą -- dzielenie klientów na fanatyków i wrogów reklamowej marki
- Udane związki, głębokie więzi i satysfakcjonujące stosunki -- budowanie bliskich relacji z odbiorcami poprzez slogany i motywy graficzne
- Znane kampanie reklamowe od podszewki -- Citibank, Lee Jeans, Wyspy Bahama
Dlaczego większość reklam nas wkurza, skłania do wyjścia po kanapkę albo kwaśnego spojrzenia na billboard? Esencja to w reklamie towar deficytowy. Iluzją jest myślenie, że reklama działa, jeśli po prostu emituje się ją przez wiele tygodni we wszelkich możliwych mediach. Konsumenci nie akceptują tego, co nie ma w sobie esencji. Czym jest esencja?
To motyw przewodni kampanii. To jeden genialny slogan, jeden nieodparcie pociągający motyw graficzny. Dzięki niej reklamowana marka staje się czymś, bez czego klienci nie chcą dłużej żyć. Takiego efektu nie zagwarantuje nawet największa medialna siła przebicia. To czwarty wymiar reklamy. O czym jest ta książka, czyli jak powstaje czwarty wymiar reklamy?
Pat Fallon i Fred Senn, zarządzający agencją Fallon Worldwide, wyciskają esencję z marek takich, jak Porsche, Starbucks, Nikon, Microsoft czy NBC. W tej książce Fallon i Senn piszą o kulisach odważnych kampanii reklamowych, które zbudowały świadomość znanych nam wszystkim marek. Omawiają zagadnienia takie, jak:
- tworzenie reklamy sterującej emocjami,
- odgadywanie myśli i emocji klientów,
- wybieranie odpowiednich środków przekazu,
- promowanie nowej marki,
- zapobieganie powszednieniu marki,
- naprawianie wizerunku kulejącej marki.
To nie skórka czyni owoc słodkim!
Wybrane bestsellery
-
UX writing, choć jest terminem angielskim, na dobre rozgościł się w polskiej rzeczywistości projektowania doświadczeń. Treści związane z produktami istniały zawsze i we wszystkich kanałach. Jednak nigdy dotąd nie miały szansy być tak dobre, jak obecnie. Osoby wyspecjalizowane w tej dziedzinie spr...(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Growth hacking to jedna z metodyk prowadzenia działań marketingowych, sprzedażowych i rozwoju produktu, w której celem aktywności nie są największe zasięgi, a dotarcie do możliwie najlepiej określonej grupy docelowej. Oczywiście przy zachowaniu jak najniższego kosztu tego procesu. Gdy się nad tym...
Growth Hacking: Jak pomaga pozyskiwać nowych klientów i utrzymywać obecnych Growth Hacking: Jak pomaga pozyskiwać nowych klientów i utrzymywać obecnych
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Klientocentryczność to strategia orientująca działania firmy na potrzeby klienta, czyli tego, kto rzeczywiście ją żywi. To jego decyzje zakupowe: kupić – nie kupić, wrócić po kolejne towary lub usługi – nie wrócić, decydują o przyszłości Twojego biznesu. W zglobalizowanym, cyfrowym św...
Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone
(46.20 zł najniższa cena z 30 dni)50.05 zł
77.00 zł(-35%) -
Oto zwięzły i praktyczny przewodnik po usłudze GA4 i jej integracji z chmurą. Szczególnie skorzystają z niego analitycy danych, biznesu i marketingu. Opisano tu wszystkie istotne kwestie dotyczące tego nowego, potężnego modelu analitycznego. Szczególną uwagę poświęcono bardziej zaawansowanym funk...
Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Możesz prowadzić najciekawszego bloga na świecie. Możesz umieszczać fascynujące treści w mediach społecznościowych. Twoja marka osobista może być odpowiedzią na pytania setek, tysięcy odbiorców. Pod warunkiem że będą mieli szansę się o Tobie dowiedzieć. Poznać Twojego bloga. Trafić na Twoje wpisy...(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Biznes nie istnieje bez twardych danych, założeń, KPI i ich realizacji. Także ta jego część, która jest związana z promocją. Szczególnie online. Dziś nie można być marketerem z prawdziwego zdarzenia i nie znać chociażby narzędzi oferowanych przez Google ― Analytics, Tag Manager, Search Cons...
Marketing i analityka biznesowa dla początkujących. Poznaj najważniejsze narzędzia i wykorzystaj ich możliwości Marketing i analityka biznesowa dla początkujących. Poznaj najważniejsze narzędzia i wykorzystaj ich możliwości
(34.20 zł najniższa cena z 30 dni)37.05 zł
57.00 zł(-35%) -
Są dwa rodzaje działań w marketingu. Pierwszy ma charakter doraźny, przypadkowy ― jest potrzeba, jest poszukiwanie pomysłu, jak na nią odpowiedzieć, jest kampania, są hasła, reklamy, budżet, mierzenie efektów i uspokojenie. Aż do następnej potrzeby. Drugi rodzaj to działania celowe. Nim roz...(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Na czym należy bazować, by pisać naprawdę skuteczne teksty marketingowe, angażujące, przekonujące i wciągające niczym najlepszy film ― tego nie wie wielu copywriterów. Wbrew pozorom bowiem skuteczny copywriting nie polega jedynie na umiejętnym łączeniu ze sobą odpowiednich słów. Jest on prz...(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)
31.85 zł
49.00 zł(-35%) -
Marketing afiliacyjny to doskonały sposób generowania przychodu w internecie. Aby było to możliwe, niezbędna jest jednak odpowiednia wiedza, która zebrana została w formie tego podręcznika. Z jego pomocą i poradami specjalistów z MyLead zdobędziesz kluczowe umiejętności, które w połączeniu z wytr...(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Dziesiątki tysięcy przedsiębiorców sprzedaje swoje produkty i usługi przez internet. Jednak tylko nieduży odsetek zdobywa w ten sposób wystarczająco licznych klientów, a naprawdę niewielu osiąga satysfakcjonujący poziom sprzedaży. Nawet próby podglądania najlepszych w tej dziedzinie i kopiowania ...
Tajniki skutecznych dotcomów. Jak rozwijać firmę w internecie Tajniki skutecznych dotcomów. Jak rozwijać firmę w internecie
(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)51.35 zł
79.00 zł(-35%)
Ebooka "Siła kreacji w reklamie. Marka soczysta jak pomarańcza" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Siła kreacji w reklamie. Marka soczysta jak pomarańcza" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Siła kreacji w reklamie. Marka soczysta jak pomarańcza" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Siła kreacji w reklamie. Marka soczysta jak pomarańcza (4) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: Brief Monika SzymańskaRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Książka „Siła kreacji w reklamie. Marka soczysta jak pomarańcza" to jedna z najciekawszych pozycji na temat reklamy i marketingu w ogóle. Dlaczego? Bo przypomina o tym, co w reklamie najważniejsze: humorze i kreatywności. Pat Fallon i Fred Senn, zarządzający agencją Fallon Worldwide, wyciskają esencję z marek takich jak Porsche, Starbucks, Nikon, Microsoft czy NBC. W tej książce Fallon i Senn piszą o kulisach odważnych kampanii reklamowych, które zbudowały świadomość znanych nam wszystkim marek. Każde zagadnienie, które opisują autorzy zilustrowane jest konkretnym działaniem agencji Fallon. Czytając tę książkę, nie należy zapominać, że Fallon to obecnie jedna z najbardziej kreatywnych agencji na świecie - to twórcy słynnego goryla Cadbury. Czytając tę książkę, dowiecie się dlaczego.
-
Recenzja: Marketing w Praktyce 2008-02-01Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Pat Fallon i Fred Senn na początku lat 80-tych zatożyli agencję reklamową Fallon Worldwide. Pomimo tego, że zaczynali jako mała agencja, w dosyć krótkim czasie zdobyli uznanie klientów. Dziś to międzynarodowa agencja reklamowa. Książka dwójki autorów Siła kreacji w reklamie. Marka soczysta jak pomarańcza" jest wynikiem 25 lat ich doświadczeń na rynku reklamowym. Skąd tytuł Podstawowym wyróżnikiem podejścia autorów do budowania kampanii reklamowych jest wykorzystanie dźwigni kreatywności. Według nich pozwala ona dotrzeć do klienta w niestandardowy sposób, a przede wszystkim wycisnąć jak sok z pomarańczy" wartości, które dana marka reprezentuje - podstawową jej esencję. Podejście to w ciekawy sposób ilustrują ich analizy case′ów kampanii, które sami organizowali dla różnych klientów i marek. Zaczynając od Citibanku, poprzez United Airlines, Skodę, Lee Jeans i BMW, szczegółowo opisują, w jaki sposób badali podejście konsumentów do tych marek, jak poszukiwali form kreacji wyróżniających klientów w swojej branży. Dysponując również małymi, jak na tak duże marki budżetami, potrafili trafić do klientów z przekazem reklamowym, który pozwolił na zwiększenie sprzedaży. W niektórych przypadkach marka identyfikowana była z negatywnymi cechami, i celem kampanii była m.in. zmiana jej postrzegania w sposób bardzo kompleksowy. Fallon i Senn opisują nie tylko sukcesy, ale również te kampanie, które nie spełniły zakładanych oczekiwań i wskazują na błędy, które popełnili. Opisują też swoje początki związane z tworzeniem reklam dla... salonu fryzjerskiego. Cała książka jest napisana jasno i prosto. Naturalnie zapoznajemy się z kwestiami związanymi z filozofią firmy, podejściem do klienta i budowaniem z nim relacji. Autorzy dzielą się w tej książce nawet takimi doświadczeniami, jak przekonywanie konkretnych klientów do nawiązania współpracy. Opisują jak przebiegał proces ich zdobywania i co w końcu decydowało o ich sukcesie w tym względzie. Poznajemy więc pracę agencji reklamowej naprawdę od podszewki!
-
Recenzja: Manager Magazin 01/2008Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Do przeczytania jednym tchem. Mnóstwo smakowitych przykładów, liczne anegdoty. Co łączy Jamesa Bonda z nauką marketingu. Jak uruchomić linie lotnicze bez pieniędzy. A także wiele, wiele innych inspirujących oraz intrygujących pytań i odpowiedzi.
-
Recenzja: Brief Karolina BłońskaRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Autorami "Siła kreacji w reklamie. Marka soczysta jak pomarańcza" są Pat Falkon i Fred Senn, założyciele Falkon Worldwide, jednej z najbardziej kreatywnych agencji na świecie (istnieje od ponad 25 lat i dziś wchodzi w skład Publicis Groupe). W swojej książce piszą o ideach, które przyświecały im, gdy tworzyli agencję, i opisują, jak te idee wcielali w życie.
Ich zdaniem kluczem do sukcesu jest kreatywność. Rygorystycznie stosowana pozwala na rozwiązanie dobrze zdefiniowanych problemów biznesowych. Sami trzymają się siedmiu zasad stworzonej przez siebie dźwigni kreatywnej: zawsze zaczynaj od zera, żądaj bezwzględnie prostej definicji problemu biznesowego, znajdź sposób na wytworzenie więzi emocjonalnej, a potem spraw, by był on typowy tylko dla Twojej firmy. skoncentruj się na wielkości pomysłu, a nie wielkości budżetu, wyszukuj ryzyka strategiczne, współpracuj lub giń i słuchaj uważnie swoich klientów.
W komunikacji marketingowej nie chodzi o to, aby wydać więcej niż konkurencja, ale aby być od niej mądrzejszym. Aby bez wielkiego budżetu tworzyć wielkie pomysły niepozwalające na spospolicenie marki i prowadzące do tego, aby konsumenci sami sięgali po nasze reklamy. Rygorystyczne przestrzeganie zasad dźwigni kreatywnej pozwoliło agencji Falkon na podejmowanie ryzyka, kwestionowanie prawd o ludziach i przełamywanie konwencji.
Falkon i Senn odsłaniają kulisy pracy nad odnoszącymi sukces kampaniami dla takich klientów jak Citibank, United Airlines, Holiday Inn Express, Skoda UK, Lee Jeans, BMW i wyspy Bahama. W oparciu o swoje doświadczenia udzielają wskazówek, jak wybrać najlepsze medium dla przekazu, jak repozycjonować i ożywić marki dojrzałe, jak ożywić te, których wizerunek uległ zniszczeniu, i jak osiągnąć przewagę w danej kategorii. Zdaniem autorów nie ma naśladownictwa produktowego -- jest tylko naśladownictwo reklamowe.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Juicing the Orange: How to Turn Creativity into a Powerful Competitive Advantage
- Tłumaczenie:
- Bartosz Sałbut
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-0974-1, 9788324609741
- Data wydania książki drukowanej:
- 2007-09-25
- Format:
- A5
- Numer z katalogu:
- 3854
- Książka z wkładką
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Marketing
- Serie wydawnicze: VIP
Spis treści książki
Podziękowania (7)
Rozdział pierwszy: Nowa definicja kreatywności
w świetle zasad współczesnego marketingu (11)
Rozdział drugi: Zapobiec powszednieniu marki (37)
O tym, jak dzięki odpowiedniemu wykorzystaniu emocji
Citibank uwolnił się od niebezpieczeństwa powszednienia
Rozdział trzeci: Walka o wizerunek marki (57)
O tym, jak linie United Airlines utrzymywały kontakt ze swoimi najważniejszymi klientami w momentach kryzysowych
Rozdział czwarty: Stworzyć i wykorzystywać przewagę
w reprezentowanej kategorii (81)
O tym, jak sieć Holiday Inn stworzyła slogan,
który pozwolił jej zdominować całą kategorię hoteli
Rozdział piąty: Przezwyciężyć poważne problemy z marką (101)
O tym, jak Skoda UK wykorzystała kpiny ze swojej marki
Rozdział szósty: Odmłodzić dojrzałą markę konsumencką (119)
O tym, jak stary korporacyjny symbol pomógł ożywić markę Lee Jeans
Rozdział siódmy: Odmłodzić dojrzałą markę B2B (143)
O tym, jak EDS uwolnił się od schematów marki B2B
Rozdział ósmy: Wybrać właściwy środek przekazu (163)
O tym, jak BMW wykorzystało Internet, by dotrzeć do kierowców
Rozdział dziewiąty: Promowanie grupy firm działających pod jedną marką (191)
O tym, jak Wyspy Bahama stały się atrakcyjną marką
Rozdział dziesiąty: Nowa koncepcja zaangażowania klientów (211)
O tym, dlaczego udział w rynku nie zależy już od siły przebicia marki
Rozdział jedenasty: Wnioski z naszych doświadczeń (235)
O tym, jak działać kreatywnie
O autorach (255)
Skorowidz (259)
Oceny i opinie klientów: Siła kreacji w reklamie. Marka soczysta jak pomarańcza Pat Fallon, Fred Senn (1) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(0)
(1)
(0)
(0)
(0)
(0)