Przewaga konkurencyjna. Osiąganie i utrzymywanie lepszych wyników
- Autor:
- Michael E. Porter
- Niedostępna
![Przewaga konkurencyjna. Osiąganie i utrzymywanie lepszych wyników Michael E. Porter - okladka książki](https://static01.helion.com.pl/global/okladki/vbig/przeko.jpg)
- Serie wydawnicze:
- VIP
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 664
- Druk:
- oprawa twarda
Opis
książki
:
Przewaga konkurencyjna. Osiąganie i utrzymywanie lepszych wyników
Ta książka to kamień milowy
w dziedzinie marketingu i konkurencyjności firmy
Poznaj przełomowe koncepcje autora, który wprowadził do powszechnego obiegu pojęcie trwałej przewagi konkurencyjnej, stworzył teorię łańcucha wartości i udowodnił, że małe i średnie firmy radzą sobie lepiej niż molochy. Porter pokazał, że wielkość firmy i udział w rynku nie są przyczyną, ale rezultatem przewagi konkurencyjnej. Przekonał świat, że o rentowności firmy decyduje pięć czynników zwanych obecnie siłami Portera i podpowiedział marketerom, jak bronić raz zdobytej przewagi konkurencyjnej.
Książka "Przewaga konkurencyjna. Osiąganie i utrzymywanie lepszych wyników" to II tom epokowej trylogii Portera, przełożony na 13 języków, rozprowadzony w 30 wydaniach. Dowiedz się, dlaczego teorie Portera spotkały się z powszechną akceptacją środowisk akademickich i menedżerów:
- jak odróżniać działania, które powiększają wartość firmy, od tych, które są zbędne,
- jak uzyskać trwałą przewagę kosztową,
- jak zaoferować maksymalnie użyteczne produkty i usługi,
- jak przejąć rynek zdominowany przez silniejszego konkurenta,
- kiedy opłaca się koncentrować działalność firmy w wybranym segmencie,
- jak rozpoznawać "dobrych" konkurentów, czyli tych, którzy umacniają pozycję innych firm na rynku,
- jak wprowadzać nowe substytuty tradycyjnych i powszechnie akceptowanych produktów,
- jak wykorzystać siłę dóbr komplementarnych: strategia sprzedaży pakietowej.
"Porter zawarł w tej książce wszystko, co trzeba wiedzieć o zasadach konkurowania.
Tę wiedzę należy jak najszybciej upowszechnić."Antitrust Law & Economics Review
Wybrane bestsellery
-
Bestseller Promocja
Funkcjonujemy w rzeczywistości, którą cechują wysoka zmienność i niepewność. Otoczenie biznesowe i społeczne przedsiębiorstw w Polsce i na świecie jest złożone, bardzo niejednoznaczne ― o wiele bardziej, niż miało to miejsce jeszcze trzydzieści, dwadzieścia, a nawet dziesięć lat temu. Dlatego też wypracowane przez pokolenia przedsiębiorców sposoby osiągania sukcesów dziś niekoniecznie się sprawdzą. Czy należy zatem usiąść i biernie poddać się biegowi zdarzeń? Oczywiście, że nie! Trzeba działać, ale działać mądrze. Dbając między innymi o elastyczność firmy, aby umożliwić tworzenie wartości w różnych warunkach. Jednym z najważniejszych sposobów pozwalających rozwijać elastyczność organizacji jest efektywne zarządzanie jej procesami biznesowymi, do czego wstęp stanowi modelowanie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw
(32,94 zł najniższa cena z 30 dni)
38.43 zł
54.90 zł (-30%) -
Promocja
Znasz zasadę 80/20? Zgodnie z nią 20 procent przyczyn czy też wkładu w przedsięwzięcie przekłada się na 80 procent uzyskanych wyników. Zbyt wiele czasu bowiem poświęcamy szczegółom, zamiast skupić się na tym, co naprawdę ważne. Przekonaj się, że kiedy wprowadzisz w życie zasadę 80/20, Twoja efektywność gwałtownie wzrośnie — w każdym aspekcie!- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem
(23,94 zł najniższa cena z 30 dni)
27.93 zł
39.90 zł (-30%) -
Promocja
Oto zwięzły i praktyczny przewodnik po usłudze GA4 i jej integracji z chmurą. Szczególnie skorzystają z niego analitycy danych, biznesu i marketingu. Opisano tu wszystkie istotne kwestie dotyczące tego nowego, potężnego modelu analitycznego. Szczególną uwagę poświęcono bardziej zaawansowanym funkcjonalnościom GA4. Zaprezentowano architekturę GA4, strategie danych, a także informacje dotyczące pozyskiwania, przechowywania i modelowania danych. W książce znalazło się również omówienie typowych przypadków użycia dla aktywacji danych i instrukcji przydatnych podczas implementacji tych przypadków. Co istotne, poszczególne zagadnienia zostały zilustrowane praktycznymi przykładami kodu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
48.30 zł
69.00 zł (-30%) -
Promocja
Kto stoi na czele organizacji i stara się skutecznie nią kierować, doskonale wie, że wiąże się to z koniecznością pokonywania różnego rodzaju wyzwań. Szefowanie nigdy nie było łatwe, jednak szczególnie ostatnie lata, w których doświadczyliśmy pandemii, wojny, kryzysu energetycznego, masowych zmian w światowej polityce i gospodarce, stały się dla przedsiębiorców i menedżerów prawdziwym poligonem doświadczalnym. W trudnych momentach biznes chętnie sięga po wiedzę i taktyki, jakimi dysponują wojskowi. Doświadczeni dowódcy są więc zatrudniani jako konsultanci i szkoleniowcy w firmach, które stają w obliczu przełomu. Z takimi sytuacjami bowiem wojskowi potrafią sobie radzić, wszak na tym polega ich praca ― nie tylko na polu bitwy, ale też przy usuwaniu skutków klęsk żywiołowych, wypadków, awarii.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Taktyki sił zbrojnych w życiu i biznesie. Skuteczność - reputacja - wpływ Taktyki sił zbrojnych w życiu i biznesie. Skuteczność - reputacja - wpływ
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.30 zł
59.00 zł (-30%) -
Promocja
Odpowiedzi na to pytanie udzielił Dale Carnegie dziesiątki lat temu. W tej książce, pełnej praktycznych rad i przykładów zaczerpniętych z życia najznakomitszych liderów, znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz, aby stać się efektywnym, inspirującym liderem. Nauczysz się posługiwać narzędziami i technikami, które nieraz udowodniły swoją przydatność w obliczu prawdziwych wyzwań. Dowiesz się, jak zmienić swoje postępowanie i nastawienie, aby stać się pozytywnym i pewnym siebie liderem dzięki Twoim indywidualnym predyspozycjom. Przekonasz się, że w przywództwie chodzi o wspieranie ludzi, gdyż to oni są najważniejsi. Tylko w ten sposób można zbudować lojalny, zaangażowany, wydajny zespół, który jest szczerze przekonany do tego, co robi.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Sztuka przywództwa. Jak być liderem i budować wyjątkowo skuteczne zespoły Sztuka przywództwa. Jak być liderem i budować wyjątkowo skuteczne zespoły
(29,40 zł najniższa cena z 30 dni)
34.30 zł
49.00 zł (-30%) -
Promocja
Jedną z głównych umiejętności szefa jest zdolność do takiego delegowania zadań, by były one wykonywane na odpowiednim, wymaganym przez przełożonego poziomie. Dokładnie, z oczekiwanym wynikiem, ale także z zaangażowaniem. Tyle teorii. W praktyce bowiem często jest tak, że to, co menedżer spokojnie mógłby zlecić swojemu zespołowi, robi sam, bo przecież „nikt tak dobrze jak ja...”. Co niestety bywa prawdą - wielu szefów zauważa, że ich pracownicy nie są odpowiednio zaangażowani w realizowanie powierzonych im zadań.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
46.90 zł
67.00 zł (-30%) -
Promocja
Przewodnik, który trzymasz w ręku, powstał właśnie po to, by zasypać otchłań między działem HR i pozostałymi dywizjami organizacji w procesie transformacji. Kate ma nadzieję, że dzięki książce uda jej się pomóc zarówno osobom przeprowadzającym transformację, jak i działom HR firm i organizacji. Wszak wszyscy powinni grać do jednej bramki - zarówno decydenci angażujący „haerowców”, by stali się niezbędną częścią i akceleratorem zmian, jak i sam dział HR, który, jeśli ma pomóc, musi poznać zasady gry.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Kompetentny Scrum Master. Przewodnik po rozwoju Scrum Masterów i Agile Coachów dla HR, zarządzających oraz samych zainteresowanych Kompetentny Scrum Master. Przewodnik po rozwoju Scrum Masterów i Agile Coachów dla HR, zarządzających oraz samych zainteresowanych
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
34.93 zł
49.90 zł (-30%) -
Promocja
Dowiesz się, jak inspirować, przyciągać i zatrzymywać przy sobie wspaniałych ludzi, pisać niezawodny biznesplan, identyfikować wymagania rynku, tworzyć wyróżniający się plan marketingowy, przywiązywać klientów do siebie i stale poprawiać ich obsługę. Nauczysz się szeregu prostych, praktycznych i skutecznych metod doskonalenia przywództwa, sprzedaży i marketingu, dzięki którym możesz budować świetną firmę w dowolnej branży i stawiać czoło każdej konkurencji.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Promocja
By zrozumieć założenia Porozumienia bez Przemocy, trzeba po pierwsze wyjaśnić, na czym ono bazuje i jak rozumie dwa kluczowe dla siebie pojęcia. Są to empatia, definiowana jako pełna skupienia obecność, i konflikt, który jest tu po prostu spotkaniem odmiennych strategii radzenia sobie z życiem. Praktycy Porozumienia bez Przemocy nie traktują konfliktu jako zagrożenia, raczej widzą go jako moment ważny dla budowania dobrego, jakościowego kontaktu. Z uwzględnieniem tego, co ważne dla każdej ze stron. Przyznaj - to brzmi dobrze. Zarówno w odniesieniu do relacji prywatnych, jak i zawodowych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej
(26,94 zł najniższa cena z 30 dni)
31.43 zł
44.90 zł (-30%) -
Promocja
Ta książka pomoże Ci odkryć jedną z największych tajemnic sukcesu, zawiera bowiem opis strategii umożliwiającej doświadczanie wolności, spełnienia i radości z osiągania najbardziej ambitnych celów. Dowiesz się, że nie musisz samemu zajmować się wszystkim, jeśli tylko znajdziesz odpowiednie osoby i przekonasz je do współdziałania, a także ― że jeśli zrezygnujesz ze ścisłej kontroli wykonywanych przez zespół zadań, Twoi ludzie staną się bardziej kreatywni i samodzielni. Nauczysz się też otaczać się skutecznymi mentorami i kompetentnymi współpracownikami, przez co wzrośnie Twoja pewność siebie i poczujesz, że masz wpływ na przyszłość. Przekonasz się, że możesz stawiać sobie coraz ambitniejsze cele i je osiągać — i nie być przy tym niewolnikiem pracy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Nie JAK, lecz KTO. Osiąganie ambitniejszych celów dzięki pracy zespołowej Nie JAK, lecz KTO. Osiąganie ambitniejszych celów dzięki pracy zespołowej
(14,90 zł najniższa cena z 30 dni)
14.90 zł
49.00 zł (-70%)
Zobacz pozostałe książki z serii VIP
-
Czeka nas apokalipsa. Nie wywołają jej jednak ani zmiany klimatyczne, ani zderzenie z asteroidą. Rzeczywistość jest bardziej prozaiczna. Pogrąży nas upadek dolara. Jakich skutków możemy się spodziewać? Prawdopodobne jest załamanie się międzynarodowego systemu walutowego, ponieważ jeśli świat straci zaufanie do dolara, żadna inna waluta nie będzie w stanie zastąpić go w roli światowej waluty rezerwowej. Nadchodzącą zawieruchę przetrwają tylko te kraje i osoby, które już dziś się na nią przygotują. Podczas lektury tej książki przekonasz się, że następna zapaść finansowa nie będzie miała sobie równych…
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Śmierć pieniądza. Nadchodzący upadek międzynarodowego systemu walutowego Śmierć pieniądza. Nadchodzący upadek międzynarodowego systemu walutowego
Czasowo niedostępna
-
Przeczytaj i dowiedz się z pierwszej ręki! To książka na temat rozwoju technologii i postępu naukowego. Z niej dowiesz się, dlaczego jesteśmy mądrzejsi niż najlepszy komputer. Poznasz także spektakularne błędy, które są w stanie popełnić tylko ludzie. Autor zaprasza w podróż po zakamarkach umysłu i sztuce podejmowania decyzji w obliczu tysięcy danych, którymi jesteśmy codziennie atakowani. Znajdziesz tu również fascynujące rozważania na temat umiejętności i nieumiejętności prognozowania przyszłości w dziedzinie finansów, sportu, polityki, pogody, gier hazardowych i nie tylko… Sygnał jest prawdą. Szumem jest wszystko to, co odciąga od niego naszą uwagę. Oto książka o jednym i drugim.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Sygnał i szum. Sztuka prognozowania w erze technologii Sygnał i szum. Sztuka prognozowania w erze technologii
Niedostępna
-
Jeśli chcesz odnieść sukces na rynku pracy i pokonać konkurencję, jeśli marzysz, by oprzeć karierę na swoich pasjach i talentach - nadszedł czas, by odkryć siebie na nowo pod względem zawodowym. Ta książka jest wypełniona praktycznymi ćwiczeniami, a także interesującymi studiami przypadków i wywiadami. Zainspirują Cię one do zastanowienia się nad swoimi osobistymi celami, do przejęcia kontroli nad Twoją karierą i do zbudowania reputacji, która pomoże Ci otworzyć wiele drzwi. Dowiesz się, jak zidentyfikować swoje mocne strony, w jaki sposób stworzyć silną markę odzwierciedlającą to, kim naprawdę jesteś i kim chcesz być, oraz co zrobić, by inni dostrzegli Twój wielki potencjał.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Odkryj siebie na nowo. Jak zdefiniować własną markę i zbudować karierę Odkryj siebie na nowo. Jak zdefiniować własną markę i zbudować karierę
Niedostępna
-
Oto zwięzły i ciekawy poradnik, dzięki któremu zwiększysz skuteczność w pracy. Jego najważniejszym elementem jest seria kluczowych pytań, zaprojektowanych tak, byś zaczął lepiej kierować swoją firmą i przejął kontrolę nad własną karierą. Książka jest pełna autentycznych historii i cennych wskazówek, które pomogą Ci udoskonalić Twoje umiejętności menedżerskie, utrzymać się na szczycie, zyskać większą pewność siebie i poczuć się jak po szkoleniu u wspaniałego mentora.
- Druk pkt
O co zapytasz człowieka w lustrze? Pytania, które czynią przywódcę O co zapytasz człowieka w lustrze? Pytania, które czynią przywódcę
Niedostępna
-
Promocja
Czytelnik po zapoznaniu się ze schematem funkcjonowania globalnego rynku walutowego sam odkryje, że nie ma uniwersalnego leku na obecne i potencjalne bolączki walutowe świata, ponieważ gospodarki prawie wszystkich krajów tworzą obecnie system naczyń połączonych. A zatem celowa dewaluacja jednej waluty, mająca na celu pobudzenie eksportu, oddziałuje negatywnie na importerów, którzy zmniejszają wielkość zamówień i bezpośrednio spowalniają gospodarkę partnerów zagranicznych. I choć zagranica dysponuje większą siłą nabywczą, staje się realnie biedniejsza. Są to podstawy makroekonomii, które Rickards upraszcza na tyle, by umożliwić nam zrozumienie i samodzielne formułowanie wniosków na temat kondycji czy przyszłej autonomii naszej rodzimej waluty.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Wojny walutowe. Nadejście kolejnego globalnego kryzysu Wojny walutowe. Nadejście kolejnego globalnego kryzysu
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.30 zł
59.00 zł (-30%) -
Jeśli chcesz, aby Twoja idea nie zatrzymała się na umysłowej blokadzie rozmówców, jeśli marzysz o tym, by ludzie mieli szansę z niej skorzystać, użyj metody proponowanej w tej książce. Jest ona rzadko stosowana lub też rzadko stosowana właściwie, dlatego masz pewność, że Twoi oponenci nie będą mieli gotowych recept na jej obalenie. Metoda, o której mowa, nie wymaga ani niezwykłych umiejętności krasomówczych, ani też wyjątkowej charyzmy. Doskonale sprawdza się za to w ogniu walki, pozwalając jednocześnie okazać szacunek oponentom oraz formułować jasne i rozsądne odpowiedzi, osłaniające dobry pomysł przed ostrzałem.
- Druk pkt
Świetne pomysły. Jak je skutecznie prezentować i bronić ich przed destrukcyjną krytyką Świetne pomysły. Jak je skutecznie prezentować i bronić ich przed destrukcyjną krytyką
Niedostępna
-
Znajdziesz tu kompletny i praktyczny plan działania, zawierający arkusze robocze, ćwiczenia, quizy do samodzielnego rozwiązywania i wiele innych narzędzi, pokazujących, w jaki sposób wybitni liderzy wykorzystują w praktyce inteligencję emocjonalną. Poznasz sekrety Najlepszych z Najlepszych. Dowiesz się, jak zostać jednym z 10% najwybitniejszych specjalistów w Twojej dziedzinie. Realizacja nawet kilku z zaproponowanych tu działań wywrze ogromny i powszechnie zauważalny wpływ na wyniki Twojej pracy. Wykorzystaj pełnię swojego potencjału, nie grzej już ławki rezerwowych, tylko znajdź się w pierwszej lidze — tam, gdzie Twoje miejsce.
- Druk pkt
Inteligencja emocjonalna w biznesie. Praktyczne strategie współpracy z ludźmi Inteligencja emocjonalna w biznesie. Praktyczne strategie współpracy z ludźmi
Czasowo niedostępna
-
Książka o sprawowaniu władzy w organizacji. Klasyczna lektura studentów zarządzania, ekonomii, socjologii, psychologii, nauk politycznych i prawa.
- Druk pkt
Podejmowanie decyzji i zarządzanie ludźmi w biznesie i administracji. Wydanie IV Podejmowanie decyzji i zarządzanie ludźmi w biznesie i administracji. Wydanie IV
Niedostępna
-
Stare powiedzenie z Wall Street mówi, że istnieją dwa czynniki, które są w stanie poruszyć rynek - strach i chciwość. Wiele w tym prawdy, jednak ludzki umysł jest na tyle skomplikowany, a nasze emocje tak złożone, że na decyzje inwestycyjne wpływa znaczniej więcej czynników. To dlatego nawet doświadczeni inwestorzy, uzbrojeni w skuteczne narzędzia i znający na pamięć wszelkie finansowe teorie, popełniają głupie i niewybaczalne błędy.
- Druk pkt
Niedostępna
Ebooka "Przewaga konkurencyjna. Osiąganie i utrzymywanie lepszych wyników" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Przewaga konkurencyjna. Osiąganie i utrzymywanie lepszych wyników" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Przewaga konkurencyjna. Osiąganie i utrzymywanie lepszych wyników" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Przewaga konkurencyjna. Osiąganie i utrzymywanie lepszych wyników (4)
Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: Wprost kn; 07/2007Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
"Źródłem sukcesu firmy jest wypracowanie wyjątkowych cech, które odróżnią ją od innych" -- pisze Michael Porter w książce "Przewaga konkurencyjna. Osiąganie i utrzymywanie lepszych wyników". "Konkurenci i świadomość słabych stron może nam tylko pomóc" -- dodaje.
Porter jest autorem 16 książek dotyczących konkurencyjności firmy na rynkach krajowych i na arenie międzynarodowej. W tej wyjaśnia, jak budować przewagę konkurencyjną przez ograniczanie kosztów, wprowadzanie nowych technologii oraz zróżnicowanie produktów.
Przykłady działających na rynku firm i podręcznikowy charakter to połączenie, które sprawia, że lektura jest kompletnym źródłem informacji dla menedżerów zajmujących się zarządzaniem strategicznym oraz specjalistów od marketingu, których zadaniem jest obrona wypracowanej przewagi.
-
Recenzja: Rzeczpospolita Antoni Kowalik; 2006-12-18Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Ponad połowa firm w niektórych branżach wskazuje konkurencję jako główną barierę swojego rozwoju. Wprowadza się więc programy, które mają utrzymać pozycję przedsiębiorstwa na rynku i blokować zapędy rywali. Są to często bardzo kosztowne działania skierowane do ogółu konkurentów. "A to błąd" mówi Michael E.Porter, jeden z największych światowych autorytetów w dziedzinie strategii konkurencyjności.
Na polskim rynku ukazał się właśnie drugi tom epokowej, jak podkreśla wydawca, trylogii tego amerykańskiego autora. Pierwszy tom "Strategia konkurencji" zawierał analizę branży. W obecnym zatytułowanym "Przewaga konkurencyjna" zajmuje się on przedsiębiorstwem i pokazuje w jaki sposób firma powinna wprowadzać w życie programy osiągania sukcesów na rynku.
Konkurenci, według Portera, dzielą się na dobrych i złych, albo -- mówiąc bardziej drastycznie-- są jak biblijne panny, czyli mądrzy i głupi. Dlatego nie należy traktować wszystkich jednakowo, ani tak samo się przed nimi bronić. Zanim firma zareaguje na poczynania konkurentów powinna dobrze rozpoznać ich zamiary i potencjał. Nasz atak na rywala czy tylko reakcja np. na obniżenie przez niego cen musi być skierowana tam gdzie przyniesie rezultat i nie przyczyni się do destabilizacji branży. A tego właśnie wystrzegają się mądrzy konkurenci. Powinniśmy poświęcać im wiele uwagi, bo zdesperowani np. naszymi działaniami przestaną przestrzegać reguł i staną się dla nas zagrożeniem.
Rozróżnienie konkurentów to tylko jedno z bardzo wielu zadań, jakie czekają firmę, która chce uzyskać i utrzymać przewagę konkurencyjną. I o nich mówi Porter aż na 657 stronach swojej książki. Pokazuje jak firma powinna wdrażać trzy podstawowe strategie: uzyskiwania trwałej przewagi kosztowej, odróżniania się od konkurentów oraz wybrania odpowiedniego segmentu rynku, który pozwoli zrealizować strategię koncentracji i zaowocuje wypracowaniem przewagi konkurencyjnej. Źródła cząstkowych przewag można znaleźć niemal we wszystkich obszarach działań przedsiębiorstwa.
Książka przeznaczona jest głównie dla osób odpowiedzialnych za strategię firm. Ale też może sięgnąć po nią każdy kto chce zrozumieć przedsiębiorstwa i funkcjonowanie firm.
-
Recenzja: CEO Zbigniew Grzegorzewski; 11/2006Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Porażki strategii przedsiębiorstw wynikają z tego, że nie potrafią one przełożyć swojej szeroko zakrojonej strategii konkurencyjności na konkretne działania niezbędne do dobycia przewagi konkurencyjnej - tak twierdzi M. E. Porter profesor Harvard Business School, doradca wielu dużych firm i prezydentów państw, członek amerykańskiej komisji ds. konkurencyjności przemysłu. O swej książce pisze, że istota zaprezentowanej w niej koncepcji "polega na wybudowaniu pomostu pomiędzy formułowaniem strategii a jej wprowadzeniem w życie niestety większość publikacji z tej dziedziny traktuje te dwa zagadnienia zupełnie oddzielnie".
Książka powstała w 1998 r. Podobne publikacje starzeją się coraz szybciej, bo i tempo przemian jest coraz gwałtowniejsze, ale dla Portera czas okazał się łaskawy, nie powstała lepsza książka o budowaniu przewagi konkurencyjnej.
Najciekawszy jest jej ostatni piętnasty rozdział o atakowaniu przywódcy branżowego. Zyskowność osiągana przez takich przywódców skłania do podejmowania ryzyka. Firma dążąca do zwiększenia swego udziału w rynku kosztem lidera podejmuje się niezwykle trudnego zadania. A jednak Nike zdeklasowała Adidasa i nie jedyny to przykład.
Istnieje elementarna zasada ofensywnej strategii. Niezależnie od tego jakimi zasobami dysponuje lider nie należy przypuszczać frontalnego ataku stosując naśladownictwo. Przywódca podejmie działania odwetowe, które najpierw wyczerpią siły atakującego. Procter Gamble zbagatelizował tę zasadę na rynku kawy atakując pozycję Kraft Foods (marki należącej do Maxwell House) i nie był w stanie sprostać rywalizacji o niższe koszty własne.
Trzeba wiedzieć kiedy zaatakować. Uważnej lektury wart jest więc opis sygnałów świadczących o podatności przywódcy na ataki Intrygujące!
-
Recenzja: Personel i Zarządzanie Andrzej Budzyk; 08/2006Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Do dwóch ważnych książek Michaela E. Portera wydanych w tłumaczeniach polskojęzycznych: - "Strategia konkurencji", Polskie WE 1992, - "Porter o konkurencji", PWE 2001, dołączyła obecnie trzecia uzupełniająca tematykę "Przewaga konkurencyjna". Praktyk zainteresowany bliskim dostępem do badań i przemyśleń biznesowych tego autora uzyskuje dzięki temu zestaw książek - impuls do samorozwoju przez kontakt z bezpośrednią, a nie opakowaną w komentarze wiedzą Portera z aktualizacją i komentarzem odautorskim z końca lat dziewięćdziesiątych.
Michael E. Porter szczerze przyznaje, że [...] "wiele kwestii związanych z osiąganiem lepszych wyników przez niektóre firmy pozostaje niezbadanych!". Wiele problemów dzięki trzem pracom autora jest przybliżonych zainteresowanemu czytelnikowi, a koszt własny podążania przetartą ścieżką pozostaje niewielki (poniżej 200 zł). Swoją publikację najlepiej prezentuje sam autor: [...] to książka opisująca mechanizmy wyboru i wdrażania strategii ogólnych (przywództwa kosztowego, zróżnicowania, koncentracji - Andrzej Budzyk) służących do osiągnięcia i utrzymania przewag konkurencyjnych.
W problematyce opisywanej przez Portera najciekawsze są dla mnie scenariusze i prognozy - wybory strategii w warunkach niepewności oraz ocena ryzyka wybranej strategii. [...]Ryzyko związane z każdą metodą postępowania zalezy od wielu czynników: momentu zaangażowania zasobów, "właściwości" lub "niewłaściwości" czyli niespójności strategii, prawdopodobieństwa scenoariuszy, zmiany strategii.
Obcowanie z myślą autora jest fascynujące, ale nie łatwe. Być może przypadkową i dodatkową trudność stanowi niełatwe w dobrej książce biznesowej specjalistyczne tłumaczenie. Konieczność zmierzenia się z tekstem przez pośrednika - tłumacza. Książkę polecam również ze względu na przystępne wyjaśnienie przez Portera paradoksu "dobrych" i "złych" konkurentów.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance
- Tłumaczenie:
- Magda Witkowska
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-246-0155-4, 8324601554
- Data wydania książki drukowanej :
- 2010-02-11
- Format:
- B5
- Numer z katalogu:
- 3284
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Zarządzanie
- Serie wydawnicze: VIP
Spis treści książki
- Analiza struktury branży (30)
- Struktura branży a potrzeby nabywców (35)
- Struktura branży a równowaga między popytem a podażą (36)
- Ogólne strategie konkurencyjności (37)
- Przywództwo kosztowe (39)
- Zróżnicowanie (dyferencjacja) (41)
- Koncentracja (focus) (42)
- Utknąwszy gdzieś po drodze... (43)
- Dążenie do wykorzystania więcej niż jednej strategii ogólnej (45)
- Trwałość (48)
- Strategie ogólne a rozwój branży (50)
- Strategie ogólne a struktura organizacji (51)
- Strategie ogólne a proces planowania strategicznego (53)
- Zagadnienia poruszane w tej książce (55)
- Łańcuch wartości (64)
- Identyfikacja działań wartościowych (67)
- Opis łańcucha wartości (74)
- Zależności występujące w ramach łańcucha wartości (77)
- Zależności pionowe (79)
- Łańcuch wartości nabywcy (81)
- Obszar konkurencyjności a łańcuch wartości (83)
- Obszar segmentu (85)
- Obszar pionowy (85)
- Obszar geograficzny (86)
- Obszar branży (87)
- Koalicje a obszar (87)
- Obszar konkurencyjności a definicja jednostki biznesowej (88)
- Łańcuch wartości a struktura branży (89)
- Łańcuch wartości a struktura organizacji (90)
- Łańcuch wartości a analiza kosztów (95)
- Identyfikacja łańcucha wartości na potrzeby analizy kosztów (95)
- Przypisanie kosztów i aktywów (97)
- Wstępna analiza kosztów (99)
- Prawidłowości związane z poziomem kosztów (102)
- Czynniki determinujące koszty (102)
- Koszty nabywanych czynników wytwórczych (123)
- Prawidłowości związane z poziomem kosztów segmentu (128)
- Dynamika kosztów (130)
- Przewaga kosztowa (133)
- Ustalanie względnych kosztów konkurentów (134)
- Zdobywanie przewagi kosztowej (135)
- Trwałość przewagi kosztowej (151)
- Wdrażanie strategii przewag kosztowych (153)
- Pułapki związane ze strategią przywództwa kosztowego (154)
- Etapy analizy kosztów dokonywanej w celu opracowania strategii (158)
- Źródła zróżnicowania (160)
- Zróżnicowanie a łańcuch wartości (160)
- Czynniki determinujące wyjątkowość (164)
- Koszty zróżnicowania (168)
- Wartość dla nabywcy a zróżnicowanie (171)
- Wartość dla nabywcy (173)
- Łańcuch wartości a wartość dla nabywcy (174)
- Obniżanie kosztów nabywcy (177)
- Poprawa wyników nabywcy (180)
- Postrzeganie wartości przez nabywcę (181)
- Wartość dla nabywcy a rzeczywisty nabywca (183)
- Kryteria przyjmowane przez nabywców (184)
- Ustalenie kryteriów przyjmowanych przez nabywcę (189)
- Strategia zróżnicowania (194)
- Sposoby osiągania zróżnicowania (197)
- Trwałość zróżnicowania (203)
- Pułapki związane ze strategią zróżnicowania (205)
- Poszczególne etapy realizacji strategii zróżnicowania (207)
- Technologia a konkurencja (213)
- Technologia a łańcuch wartości (213)
- Technologia a przewagi konkurencyjne (217)
- Technologia a struktura branży (220)
- Strategia technologiczna (224)
- Wybór technologii, które należy rozwijać (225)
- Przywództwo technologiczne czy naśladownictwo (229)
- Udzielanie licencji na technologię (240)
- Rozwój technologiczny (244)
- Ciągły a nieciągły rozwój technologiczny (247)
- Przewidywanie rozwoju technologicznego (248)
- Formułowanie strategii technologicznej (248)
- Korzyści strategiczne wynikające z faktu posiadania konkurentów (254)
- Umacnianie przewagi konkurencyjnej (254)
- Poprawianie aktualnej struktury branży (259)
- Wspomaganie rozwoju rynku (261)
- Zapobieganie nowym wejściom (263)
- Co czyni konkurenta "dobrym"? (265)
- Test dobrego konkurenta (266)
- "Dobrzy" przywódcy rynkowi (270)
- Rozpoznawanie dobrych konkurentów (270)
- Oddziaływanie na układ konkurentów (272)
- Szkodzenie dobrym konkurentom w trakcie zwalczania złych (274)
- Przekształcanie złych konkurentów w dobrych (274)
- Optymalna konfiguracja rynku (275)
- Optymalna konfiguracja konkurentów (275)
- Utrzymywanie skuteczności konkurentów (278)
- Osiąganie idealnej konfiguracji konkurentów (279)
- Utrzymywanie stabilności branży (280)
- Pułapki związane z doborem konkurentów (281)
- Podstawy podziału branży na segmenty (287)
- Strukturalne podstawy podziału branży na segmenty (288)
- Wyznaczniki segmentacji (292)
- Wskazywanie nowych segmentów (304)
- Macierz segmentacji branży (305)
- Powiązania występujące między wyznacznikami segmentacji (307)
- Zestawianie macierzy segmentacji (308)
- Segmentacja branży a strategia konkurencyjności (313)
- Atrakcyjność segmentu (313)
- Wzajemne związki istniejące między segmentami (315)
- Wzajemne związki między segmentami a strategia ukierunkowana na zagospodarowanie wielu segmentów (321)
- Wybór strategii koncentracji (322)
- Możliwość koncentracji na nowych segmentach (324)
- Trwałość strategii koncentracji (325)
- Pułapki i szanse związane z realizacją strategii koncentracji i strategii ukierunkowanej na zagospodarowanie wielu segmentów (328)
- Segmentacja branży a definiowanie branży (331)
- Rozpoznawanie substytutów (334)
- Ekonomiczne aspekty zjawiska substytucji (338)
- Względny stosunek wartości do ceny (339)
- Koszty zmiany (347)
- Skłonność nabywcy do zmiany (350)
- Segmentacja a zjawisko substytucji (351)
- Zmiany zagrożenia ze strony produktów substytucyjnych (354)
- Zjawisko substytucji a ogólny popyt w branży (360)
- Zjawisko substytucji a struktura branży (360)
- Przebieg procesu substytucji (361)
- Segmentacja a przebieg procesu substytucji (365)
- Modele prognozowania przebiegu procesu substytucji (365)
- Substytucja a strategia konkurencyjności (371)
- Wspieranie substytucji (371)
- Obrona przed produktami substytucyjnymi (375)
- Branżowa strategia substytucji a strategia substytucji firmy (377)
- Pułapki związane ze strategiami obrony przed substytucją (378)
- Rosnące znaczenie strategii poziomej (386)
- Wewnętrzne zależności między jednostkami biznesowymi (390)
- Związki o charakterze materialnym (393)
- Uwspólnianie a przewagi konkurencyjne (395)
- Koszty uwspólniania (399)
- Trudności związane z dorównaniem przywódcy (404)
- Identyfikacja związków o charakterze materialnym (405)
- Związki o charakterze niematerialnym (418)
- Związki wymuszone przez konkurencję (422)
- Konkurencja wieloobszarowa w branżach niepowiązanych (425)
- Konkurencja wieloobszarowa w branżach powiązanych (427)
- Konkurenci mający inne schematy wykorzystania wewnętrznych związków (429)
- Opracowywanie prognoz dotyczących potencjalnych konkurentów (431)
- Konieczność opracowania sformalizowanej strategii poziomej (435)
- Opracowanie strategii poziomej (437)
- Wewnętrzne związki a strategia dywersyfikacji (445)
- Dywersyfikacja opierająca się na związkach o charakterze materialnym (446)
- Dywersyfikacja przez zdobywanie przyczółków (448)
- Dywersyfikacja a zasoby korporacji (450)
- Pułapki związane ze strategią poziomą (451)
- Pułapki związane z niedostrzeganiem wewnętrznych związków (451)
- Pułapki związane z dążeniem do wykorzystania wewnętrznych związków (452)
- Przeszkody w wykorzystywaniu wewnętrznych związków (457)
- Źródła przeszkód (458)
- Wewnętrzne związki a zasada słuszności (465)
- Występujące między firmami różnice w charakterze przeszkód (466)
- Mechanizmy organizacyjne ułatwiające wykorzystywanie wewnętrznych związków (467)
- Struktura pozioma (469)
- Systemy poziome (477)
- Poziome praktyki z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi (481)
- Poziome procedury rozwiązywania konfliktów (483)
- Rola korporacji w ułatwianiu wykorzystywania związków (483)
- Wewnętrzne związki a tryb dywersyfikacji (484)
- Zarządzanie organizacją poziomą (486)
- Obiecujące przykłady (486)
- Firmy japońskie a wewnętrzne związki (490)
- Nowa forma organizacyjna (491)
- Kontrola nad produktami komplementarnymi (495)
- Przewagi konkurencyjne związane z kontrolą nad produktami komplementarnymi (495)
- Problemy związane z kontrolą nad produktami komplementarnymi (499)
- Kontrola nad produktami komplementarnymi a rozwój branży (500)
- Identyfikacja strategicznie istotnych produktów komplementarnych (501)
- Sprzedaż pakietowa (503)
- Przewagi konkurencyjne wynikające z faktu prowadzenia sprzedaży pakietowej (504)
- Zagrożenia związane z prowadzeniem sprzedaży pakietowej (507)
- Sprzedaż pakietowa a sprzedaż pojedynczych produktów (509)
- Prowadzenie sprzedaży pakietowej a rozwój branży (511)
- Kwestie natury strategicznej związane ze sprzedażą pakietową (515)
- Subsydiowanie krzyżowe (516)
- Warunki sprzyjające subsydiowaniu krzyżowemu (517)
- Zagrożenia związane z subsydiowaniem krzyżowym (519)
- Subsydiowanie krzyżowe a rozwój branży (520)
- Zagadnienia natury strategicznej związane z subsydiowaniem krzyżowym (520)
- Produkty komplementarne a strategia konkurencyjności (522)
- Scenariusze jako narzędzie planowania (526)
- Scenariusze branżowe (528)
- Tworzenie scenariuszy branżowych (528)
- Identyfikacja źródeł niepewności (531)
- Niezależne i zależne źródła niepewności (535)
- Wybór zestawu scenariuszy (539)
- Spójność założeń (542)
- Analiza scenariuszy (544)
- Uwzględnienie w scenariuszu prognoz dotyczących zachowania konkurentów (546)
- Liczba analizowanych scenariuszy (549)
- Ocena prawdopodobieństwa scenariuszy (550)
- Charakterystyka ogólna scenariuszy branżowych (551)
- Scenariusze branżowe a strategia konkurencyjności (552)
- Podejście strategiczne w warunkach scenariuszowych (554)
- Strategie złożone i sekwencyjne (557)
- Wybór strategii odpowiedniej w przypadku danego scenariusza branżowego (557)
- Zmienne scenariusza a badania rynku (560)
- Scenariusze a proces planowania (561)
- Rola korporacji w procesie tworzenia scenariuszy (562)
- Scenariusze branżowe a kreatywność (563)
- Podejmowanie działalności w nowej branży i repozycjonowanie (566)
- Taktyki defensywne (570)
- Podnoszenie barier strukturalnych (572)
- Zwiększanie zagrożenia spodziewanymi działaniami odwetowymi (579)
- Ograniczanie zachęt do atakowania (584)
- Ocena taktyk defensywnych (586)
- Strategia defensywna (590)
- Zniechęcanie (590)
- Reakcja (595)
- Reagowanie na cięcie cen (598)
- Bronić się lub wycofać (599)
- Pułapki związane z działaniami obronnymi (600)
- Uwarunkowania sprzyjające atakowaniu przywódcy (602)
- Metody atakowania przywódcy (606)
- Rekonfiguracja (607)
- Redefinicja (612)
- Wyłącznie nakłady (618)
- Sojusze wymierzone przeciw branżowemu przywódcy (619)
- Przeszkody utrudniające przywódcy podjęcie działań odwetowych (620)
- Sygnały świadczące o podatności przywódcy na ataki (624)
- Sygnały dotyczące branży (624)
- Sygnały dotyczące przywódcy (625)
- Atakowanie branżowego przywódcy a struktura branży (626)
O autorze (15)
Przedmowa (17)
Wprowadzenie (21)
Rozdział 1. Strategia konkurencyjności - podstawowe założenia (27)
Część I: Podstawowe założenia koncepcji przewag konkurencyjnych
Rozdział 2. Łańcuch wartości a przewaga konkurencyjna (61)
Rozdział 3. Przewaga kosztowa (93)
Rozdział 4. Zróżnicowanie (159)
Rozdział 5. Technologia a przewagi konkurencyjne (211)
Rozdział 6. Dobór konkurentów (253)
Część II: Obszar konkurencyjności w obrębie branży
Rozdział 7. Segmentacja branży a przewagi konkurencyjne (285)
Rozdział 8. Substytucja (333)
Część III: Strategia korporacyjna a przewagi konkurencyjne
Rozdział 9. Wewnętrzne zależności między jednostkami biznesowymi (383)
Rozdział 10. Strategia pozioma (433)
Rozdział 11. Wykorzystywanie wewnętrznych związków (455)
Rozdział 12. Produkty komplementarne a przewagi konkurencyjne (493)
Część IV: Wnioski dotyczące realizacji ofensywnej i defensywnej strategii konkurencyjności
Rozdział 13. Scenariusze branżowe a strategia konkurencyjności w warunkach niepewności (525)
Rozdział 14. Strategia defensywna (565)
Rozdział 15. Atakowanie przywódcy branżowego (601)
Bibliografia (629)
Skorowidz (633)
Onepress - inne książki
-
Promocja
UX writing, choć jest terminem angielskim, na dobre rozgościł się w polskiej rzeczywistości projektowania doświadczeń. Treści związane z produktami istniały zawsze i we wszystkich kanałach. Jednak nigdy dotąd nie miały szansy być tak dobre, jak obecnie. Osoby wyspecjalizowane w tej dziedzinie sprawiają, że z oprogramowania można korzystać z pełnym zrozumieniem i może nawet zadowoleniem.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
55.30 zł
79.00 zł (-30%) -
Promocja
Growth hacking to jedna z metodyk prowadzenia działań marketingowych, sprzedażowych i rozwoju produktu, w której celem aktywności nie są największe zasięgi, a dotarcie do możliwie najlepiej określonej grupy docelowej. Oczywiście przy zachowaniu jak najniższego kosztu tego procesu. Gdy się nad tym chwilę zastanowić, takie podejście jest sensowne ― co bowiem sprzedawcy po rozpoznawalności produktu lub usługi wśród szerokiej rzeszy konsumentów, jeśli w rzeczywistości tylko co setny odbiorca reklamy (w telewizji, prasie, radiu, sieci) będzie zainteresowany zakupem? Jak wyłuskać zainteresowanych spośród poinformowanych?- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Growth Hacking: Jak pomaga pozyskiwać nowych klientów i utrzymywać obecnych Growth Hacking: Jak pomaga pozyskiwać nowych klientów i utrzymywać obecnych
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
34.93 zł
49.90 zł (-30%) -
Bestseller Promocja
Życie nie jest sprawiedliwe. Talenty nie są rozdzielane jednakowo wszystkim ludziom. Każdy jednak może wykorzystać swoją szansę na życiowy sukces. Wystarczy zapanować nad pragnieniami i emocjami, aby dokonywać słusznych wyborów i radzić sobie z pokusami i trudnościami. Wystarczy odkryć sekret umiaru i równowagi w życiu, poznać różnicę między wolnością a swawolą, a następnie zacząć kultywować w sobie jedną z czterech kardynalnych cnót stoickich: dyscyplinę.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Siła samodyscypliny. O panowaniu nad sobą w każdej sytuacji Siła samodyscypliny. O panowaniu nad sobą w każdej sytuacji
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.30 zł
59.00 zł (-30%) -
Promocja
Retoryka to sztuka budowania artystycznej, perswazyjnej wypowiedzi, a także wiedza o właściwej komunikacji między autorem treści i jej odbiorcami. W starożytności uważana była za jeden z filarów kultury. W średniowieczu nauczano jej w szkołach. Aż do XIX wieku uważano za niezbędny element wykształcenia. Rola retoryki w naszych czasach wcale nie zmalała. Przeciwnie - zdolność do precyzyjnego i efektywnego wyrażania swoich myśli w rozmowach, sztuka słuchania i kreowania odpowiadającej naszym intencjom korespondencji mogą zdecydować (i często decydują) o przewadze osoby sprawnie posługującej się słowem nad osobami, którym przychodzi to z trudem.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Szkoła retoryki. Jak przekonująco przemawiać, dyskutować i pisać Szkoła retoryki. Jak przekonująco przemawiać, dyskutować i pisać
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
34.93 zł
49.90 zł (-30%) -
Promocja
Rozmowa o pensji należy do tych, do których nikt nas nie przygotowuje. Ani w domu, ani w szkole, ani na studiach ― nawet ekonomicznych ― nie skupiamy się na tym, co naprawdę potrafimy i jak wyceniamy swoje umiejętności. Często nie wiemy nawet, jaka miesięczna kwota wynagrodzenia byłaby dla nas satysfakcjonująca. Zwykle nie mamy też pojęcia, skąd się bierze określona kwota na naszej umowie z pracodawcą, skąd się biorą pieniądze na tę wypłatę ani ile jest warta nasza praca. Tymczasem odpowiedzi na te pytania uświadamiają nam, ile powinniśmy rzeczywiście zarabiać, albo czy nadszedł czas na podwyżkę czy poszukiwanie innej pracy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Wynagrodzenie odczarowane. Skąd się bierze płaca i ile mogę zarabiać? Wynagrodzenie odczarowane. Skąd się bierze płaca i ile mogę zarabiać?
(20,90 zł najniższa cena z 30 dni)
20.90 zł
67.00 zł (-69%) -
Promocja
Żyjemy w świecie, w którym realne kompetencje, czyli posiadane przez nas wiedza, doświadczenie i umiejętności, są zaledwie wstępem, podglebiem sukcesu. Jeśli zostaną dostrzeżone i nagrodzone bez dodatkowego zaangażowania z naszej strony, to super. Niestety, to się nieczęsto zdarza. Dużo częstsza jest sytuacja, w której pozycja zawodowa, prestiż i wysokie zarobki trafiają się komuś mniej kompetentnemu, za to lepiej „pływającemu” ― komuś, kto do perfekcji opanował sztukę autoprezentacji. Chcesz się stać taką osobą i z grona świetnych specjalistów w danej dziedzinie awansować do grupy poważanych ekspertów? W takim razie koniecznie sięgnij po ten poradnik i wprowadź w życie zawarte w nim wskazówki.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Dlaczego Twój sąsiad zarabia więcej od Ciebie i jak temu zaradzić. Czyli o sztuce autoprezentacji Dlaczego Twój sąsiad zarabia więcej od Ciebie i jak temu zaradzić. Czyli o sztuce autoprezentacji
(26,94 zł najniższa cena z 30 dni)
31.43 zł
44.90 zł (-30%) -
Bestseller Promocja
Czy wiesz, czym są ETF-y (z ang. exchange traded funds)? Tym akronimem, coraz popularniejszym w świecie finansów, określa się produkty, które można umieścić między tradycyjnymi funduszami inwestycyjnymi a akcjami. Z roku na rok rośnie grono zwolenników ETF-ów ― zarówno za granicą, jak i w Polsce. Inwestorów przekonują między innymi niskie koszty, transparentność, wyniki i coraz większy wybór funduszy, w których można ulokować środki.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
ETF-y, czyli działasz lokalnie, zarabiasz globalnie. Kompleksowy przewodnik dla polskiego inwestora ETF-y, czyli działasz lokalnie, zarabiasz globalnie. Kompleksowy przewodnik dla polskiego inwestora
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
55.30 zł
79.00 zł (-30%) -
Promocja
I właśnie z myślą o takich osobach powstała ta książka. To zestaw starannie wybranych, najskuteczniejszych metod polepszania osobistych wyników. Techniki zostały przetestowane na tysiącach klientów coachingu i zaowocowały imponującymi sukcesami, które nierzadko przyniosły radykalną zmianę życia. Zaglądaj do tej książki codziennie i korzystaj z bogactwa zawartej w niej wiedzy, zastosuj opisane w niej techniki i wykonaj ćwiczenia — w ten sposób właściwie od razu poprawisz swoje wyniki. Nauczysz się wyznaczać standardy, priorytety i cele, identyfikować swoje mocne strony, a także skupiać się na tym, co jest dla Ciebie najwartościowsze. Kiedy zaangażujesz się w konkretny plan działania i ulepszenia, wymarzony sukces przyjdzie szybko. Uzyskasz przełomowe rezultaty: równowagę w życiu, sukces finansowy i niezależność.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Jedyny taki coach. Sekretny system przełamywania barier na drodze do sukcesu Jedyny taki coach. Sekretny system przełamywania barier na drodze do sukcesu
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Bestseller Promocja
Pojęcie sztucznej inteligencji (SI, ang. AI) używane jest od lat pięćdziesiątych XX wieku. Jednak dopiero niedawno stało się gorącym, odmienianym przez wszystkie przypadki i możliwości terminem, który działa na wyobraźnię ludzi na całym świecie. Sprawcą zamieszania jest ChatGPT – chatbot opracowany przez firmę OpenIA, który służy do generowania odpowiedzi na dane wprowadzone przez użytkownika. Innymi słowy: super mózg z dostępem do wszystkich zasobów internetu pomyślany tak, by dzielić się nimi z człowiekiem w sposób, jakiego ten człowiek akurat sobie życzy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
AI w biznesie. Jak zarabiać więcej dzięki sztucznej inteligencji AI w biznesie. Jak zarabiać więcej dzięki sztucznej inteligencji
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
46.90 zł
67.00 zł (-30%) -
Promocja
Zanim powiesz „przecież ja nie umiem rysować”, przeczytaj słowa Dana Roama, od wielu lat z powodzeniem posługującego się techniką sketchnotingu w obszarach biznesowych: W praktyce okazuje się, że to właśnie osoby rozpoczynające przygodę z koncepcją myślenia wizualnego, zaczynające od stwierdzeń w rodzaju „ale ja nie umiem rysować...”, są bardzo często autorami najbardziej wnikliwych rysunków.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Sketchnoting. Jak prezentować swoje myśli za pomocą prostych rysunków i grafik Sketchnoting. Jak prezentować swoje myśli za pomocą prostych rysunków i grafik
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
34.93 zł
49.90 zł (-30%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@onepress.pl
Książka drukowana
![](https://static01.helion.com.pl/onepress/img/ajax-loader.gif)
![ajax-loader](https://static01.helion.com.pl/onepress/img/ajax-loader.gif)
Oceny i opinie klientów: Przewaga konkurencyjna. Osiąganie i utrzymywanie lepszych wyników Michael E. Porter (0)
Weryfikacja opinii następuje na podstawie historii zamowień na koncie Użytkownika umiejszczającego opinię.