Prowadź blog! Przewodnik dla małych firm (ebook)(audiobook)(audiobook)
- Autor:
- Andy Wibbels
Opis książki
Czytaj fragment
Marketing bez wysiłku --
reklamuj się za darmo i poznaj prawdziwe opinie klientów
- Jak wypromować nowy blog, który przyciągnie tysiące internautów?
- Jak założyć blog i umieścić go w sieci?
- Jak zostać dziennikarzem obywatelskim? (Nowy model public relations)
Wyobraź sobie, że znajdujesz się w wielkim gmachu pełnym ludzi. Wyraźnie słyszysz każdy szept: możesz podsłuchiwać, kogo zechcesz. Możesz otworzyć usta i powiedzieć coś w taki sposób, żeby każdy adresat usłyszał to jako głos kierowany wyłącznie do niego. Taką halą jest cały internet, a uchem, które pozwala Ci wychwytywać głosy, jest Twój blog internetowy. Załóż własny blog. Dowiedz się, co myślą klienci. Nawiąż z nimi bezpośredni kontakt i rozpowszechniaj pocztą pantoflową plotki o swojej ofercie.
Blog to dziennik internetowy. Zawiera wpisy zwane postami, poukładane chronologicznie. Każdy może je czytać. Każdy może dodać swój post i wyrazić w nim własną opinię. Więcej: z łatwością można założyć swój własny dziennik internetowy. To bardzo proste: jeśli potrafisz wysłać e-mail, potrafisz też założyć blog. Przekonaj się, dlaczego świat oszalał na punkcie tego medium. Przeczytaj tę książkę i dowiedz się:
- gdzie szukać blogów w internecie (rodzaje blogów i użyteczne łącza),
- jakich 8 elementów decyduje o popularności dziennika internetowego,
- kto czyta blogi (do jakich klientów możesz dotrzeć w ten sposób),
- jak wykorzystać blog do promocji strony internetowej -- i odwrotnie,
- jak zastąpić blogiem newsletter rozsyłany pocztą e-mail,
- jak "czyścić" blog (filtrowanie komentarzy),
- jak dostosowywać istniejący blog do nowych tematów, które są na topie.
Komercyjny pamiętnik w sieci
Recenzje (7)
-
odkrywczamama.blogspot.com 2013-04-15
Tak się akurat złożyło, że w tym samym dniu:
* przeczytałam na portalu pracuj.pl krótką listę zawodów przyszłości, na której znalazł się zawód- bloger;
* trafił do moich rąk przewodnik pt. "Prowadź blog!".
Według tych 2 źródeł, blogi na dobre zagościły w biznesie, a szczególnie w dziedzinie marketingu. Podobno każdego dnia na całym świecie powstaje ok. 70 tysięcy nowych blogów! Wiele z nich poprzestaje na kilku wpisach i tak kończy swą historię. Prowadzenie tego typu strony wymaga bowiem systematyczności, zaangażowania i jakiegoś pomysłu.
A jak narodził się pomysł na blog ODKRYWCZEJ MAMY? Przeczytałam kiedyś felieton Anny Janko w moim ulubionym czasopiśmie "Zwierciadło", o blogach właśnie. Pisarka opowiadała, że bloga założyć może każdy, że to już nie jest tylko forma osobistego pamiętnika; popularne coraz bardziej stają się blogi związane z konkretną tematyką, itd. itd.. Po kilku dniach po przeczytaniu tego tekstu, rozmawiałam z grupą świeżo upieczonych mam. Narzekałyśmy wszystkie, jak to trudno wybrać produkty dla dziecka, nie znając prawdziwych opinii o ich użytkowaniu. Bo wiadomo, producent zawsze będzie zachwalał swoje dzieło, a czy ono na prawdę jest warte zakupu? Do tych 2 sytuacji- felietonu oraz rozmowy z koleżankami, doszedł (a raczej on pojawił się jako pierwszy, więc od niego powinnam zacząć!) dół psychiczny, który pogrążał mnie od kilku miesięcy. Będąc wówczas w ciąży z Rysiem, od samego początku siedziałam w domu na zwolnieniu lekarskim. Codziennie czułam się coraz bardziej niepotrzebna, samotna, zgłupiała, miałam wrażenie, że nie potrafię skleić poprawnie prostego zdania. Całe szczęście zaczęły się pojawiać w mojej głowie myśli- początkowo bardzo nieśmiałe- by może założyć bloga. Połączyć kilka swoich pasji i zainteresowań oraz wyjść na przeciw oczekiwaniom młodych rodziców. Od razu pomyślałam o zakładkach z recenzjami poradników dla rodziców, książek dla najmłodszych, z opiniami o produktach. Kiedy myślałam o blogu, rozpierała mnie energia i entuzjazm, a jednocześnie strasznie bałam się ośmieszenia. Mój wspaniały Mąż tchnął we mnie odwagę, dowartościował podupadłe ego i w końcu pomógł wejść w blogosferę. Myślałam, że moje posty będą pisane do "wirtualnej szuflady". Nawet nie odważyłam się pomyśleć, że ktoś będzie miał ochotę mnie czytać. A tu niespodzianka!
Blog ciągle się rozwija, czytelników przybywa, zainteresowanych współpracą także. Strona ODKRYWCZEJ MAMY stała się moją kolejną pasją i dziś nie wyobrażam sobie nie pisać...
Dziękuję każdemu z Was, że jesteście ze mną- czytacie, komentujecie, wysyłacie mejle, czasem też prosicie o rady, polecacie bloga innym. Bez Was nie miałabym takiego entuzjazmu, robiąc to, co robię.
Zauważyliście pewnie, że coraz więcej firm mających swoje strony internetowe, zakłada również swoje blogi. Po co to robią? Przede wszystkim, by mieć stały i swobodny (nieformalny) kontakt z klientami. Blogi- nazwijmy je "biznesowe", mogą wpływać na rozwój firmy, a nawet jej marki. Według przewodnika "Prowadź blog!", tego typu strony to sposoby na:
- "przekazywanie informacji swojemu zespołowi (...);
- dostarczanie klientom informacji o Twojej firmie (...);
- wyjście do klienta (...);
- nagłośnienie działalności firmy (...);
- testowanie nowych pomysłów (...);
- rozwinięcie działalności na skalę globalną (...);
- dostęp do prasy (...);
- napisanie książki (...);
- opisanie historii sukcesów (...);
- przekazywanie informacji w czasie kryzysu (...)".
Choć nie jestem małą firmą (ani dużą), swój blog piszę indywidualnie według swojego pomysłu i rozwijając swoje pasje, książkę "Prowadź blog!" pochłonęłam w jeden wieczór. Uzupełniłam swoją wiedzę, a autor skłonił mnie też do przemyśleń. Przewodnik rzeczywiście podpowiada jak założyć bloga (niestety tylko na TypePad), dokonać ustawień itp. i te rozdziały ominęłam. Jednak mimo tego uważam, że warto było sięgnąć po ten tytuł :) -
proto.pl 08/07
Blog to internetowy pamiętnik, z tym, że dostępny jest on dla każdego. Dlaczego więc nie wykorzystać cech charakterystycznych dla: pamiętnika (intymności) i Internetu (powszechności) do promocji swojej firmy? Andy Wibbels w książce „Prowadź blog” przekonuje, że to efektywna metoda, która w błyskawiczny sposób pomaga spopularyzować swoją firmę. Dzięki blogowi, możemy z jednej strony przemycać nowinki o ofercie, a z drugiej dowiedzieć się, co się ludziom podoba (analizując posty). W ten sposób, oszczędzając na badaniach opinii publicznej, można poznać zdanie innych ludzi. W poradniku znajdziemy informacje dotyczące szczegółowej definicji bloga i jego historii, przydatne porównanie kosztów i korzyści z posiadania strony internetowej i bloga; następnie rady na temat inauguracji prowadzenia bloga i wprowadzenia go do sieci oraz technik jego promocji. Książka zawiera bardzo dużo informacji technicznych. Z jednej strony można uznać to za cenne wskazówki, jednak, gdy sięgamy po książkę, oczekując rad jak blog wypromować, szczegółowe uwagi techniczne wydają się zbędne, niepotrzebne czy może nawet nudne. W książce błyskotliwe pomysły przeplatane są irytującymi banałami. Choć blogi cieszą się dużą popularnością, wykorzystanie ich w biznesie nie jest częstym zjawiskiem. To nowy sposób na promocję firmy, a autor wielokrotnie podkreśla, że jest on bardzo skuteczny. W książce wyczuwalna jest „amerykańska maniera” Wibbelsa, co jednych może denerwować z uwagi na trywialność niektórych spostrzeżeń i rad, inni natomiast mogą uznać je za cenne. Poradnik zaczyna się interesująco, wprowadzenie autora w ciekawy sposób obrazuje siłę blogów. Wibbels, w rozdziale poświęconym definicji bloga, pisze: „słowo blawg brzmi jak bulgot wydawany przez Twojego kota przed wypluciem wielkiej kulki z sierści” (…). Cóż, intrygujące porównanie. Taki jest ten poradnik - cenny, interesujący i przydatny, jednocześnie w wielu miejscach banalny lub irytujący.
-
webinside.pl Dawid Kulbaka
Prowadź blog! Przewodnik dla małych firm Pozycja Prowadź Blog! Andego Wibbelsa to stosunkowo krótki przewodnik omawiający istotę funkcjonowania blogów w biznesie, ze szczególnym uwzględnieniem firm. Autor tłumaczy metody działania blogów oraz ich możliwości wykorzystania w przedsiębiorstwie. Odrębne zagadnienie dotyczy autokreacji swojej osoby na blogu. Opisy są przerywane ciekawymi jednostronicowymi historiami sukcesów. Wibbels, prowadzący blog easybakeweblogs.com, jest zwolennikiem platformy TypePad i na niej koncentruje swoje porady dotyczące stricte technicznej obsługi bloga.
-
proto.pl 08/2007
Blog to internetowy pamiętnik, z tym, że dostępny jest on dla każdego. Dlaczego więc nie wykorzystać cech charakterystycznych dla: pamiętnika (intymności) i Internetu (powszechności) do promocji swojej firmy? Andy Wibbels w książce "Prowadź blog" przekonuje, że to efektywna metoda, która w błyskawiczny sposób pomaga spopularyzować swoją firmę. Dzięki blogowi, możemy z jednej strony przemycać nowinki o ofercie, a z drugiej dowiedzieć się, co się ludziom podoba (analizując posty). W ten sposób, oszczędzając na badaniach opinii publicznej, można poznać zdanie innych ludzi.
W poradniku znajdziemy informacje dotyczące szczegółowej definicji bloga i jego historii, przydatne porównanie kosztów i korzyści z posiadania strony internetowej i bloga; następnie rady na temat inauguracji prowadzenia bloga i wprowadzenia go do sieci oraz technik jego promocji.
Książka zawiera bardzo dużo informacji technicznych. Z jednej strony można uznać to za cenne wskazówki, jednak, gdy sięgamy po książkę, oczekując rad jak blog wypromować, szczegółowe uwagi techniczne wydają się zbędne, niepotrzebne czy może nawet nudne. W książce błyskotliwe pomysły przeplatane są irytującymi banałami.
Choć blogi cieszą się dużą popularnością, wykorzystanie ich w biznesie nie jest częstym zjawiskiem. To nowy sposób na promocję firmy, a autor wielokrotnie podkreśla, że jest on bardzo skuteczny. W książce wyczuwalna jest "amerykańska maniera" Wibbelsa, co jednych może denerwować z uwagi na trywialność niektórych spostrzeżeń i rad, inni natomiast mogą uznać je za cenne. Poradnik zaczyna się interesująco, wprowadzenie autora w ciekawy sposób obrazuje siłę blogów.
Wibbels, w rozdziale poświęconym definicji bloga, pisze: "słowo blawg brzmi jak bulgot wydawany przez Twojego kota przed wypluciem wielkiej kulki z sierści" (…). Cóż, intrygujące porównanie. Taki jest ten poradnik -- cenny, interesujący i przydatny, jednocześnie w wielu miejscach banalny lub irytujący.
-
Magazyn Internet KK; 08/2007
Blogi były w początkowej fazie wykorzystywane w roli internetowych pamiętników, za pośrednictwem których można było przekazywać własne przemyślenia lub dzielić się opisami mijających dni. Rosnąca popularność tej formy dystrybucji treści przełożyła się na zainteresowanie środowisk biznesowych, nieustannie poszukujących kolejnych kanałów komunikacji z klientami. O tym, jak blogi mogą być efektywnie wykorzystywane w niewielkich firmach, możemy przekonać się sięgając po prezentowaną publikację.
Andy Wibbels wyjaśnia na wstępie czym jest blog, jak jest zbudowany i gdzie można znaleźć tego typu witryny. Omawia potencjał biznesowy blogów oraz porównuje ich możliwości do biuletynów rozsyłanych za pośrednictwem poczty elektronicznej, for dyskusyjnych i tradycyjnych serwisów internetowych. W oparciu o platformę TypePad pokazuje jak założyć swojego pierwszego bloga. Zwraca uwagę na aspekty związane z etyką oraz udziela porad w zakresie sprawowania kontroli nad blogiem. Sporo miejsce poświęca promowaniu bloga, uzyskiwaniu informacji o odwiedzających go internautach i wykorzystywaniu go w procesie pozyskiwania nowych klientów.
Wadą książki jest zbyt wysoka cena (34 zł), jak na publikację o tym formacie i objętości.
-
Marketing w Praktyce 07/2007
W 1999 roku powstała pierwsza strona internetowa, na której każdy mógł założyć swój blog. Dziś, po 8 latach, blog wpisał się w codzienność internauty. Książka "Prowadź BLOG" bardzo przystępnie, prosto, niemal w internetowym stylu komunikacji, przedstawia zagadnienia dotyczące błoga i jego roli w działalności firm. Dzięki przyjęciu przez autora takiej formy narracji czyta się ten swoisty poradnik w jeden wieczór.
Choć "Prowadź BLOG" nie jest pozycją, która powstała z myślą o zaawansowanych blogowiczach, opisuje i nazywa również trendy, które obecne są na polskim rynku. Autor podkreśla np. znaczenie trendu dziennikarstwa obywatelskiego; odwracanie kolejności publikacji treści, które najpierw są publikowane w internecie, a później dopiero w mediach tradycyjnych; wzrost znaczenia konsumentów jako aktywnych wyrazicieli opinii o produktach i usługach.
Dzięki autorowi możemy też poznać możliwości bloga jako narzędzia przydatnego w działalności firmy, służącego m.in. przekazywaniu informacji wewnątrz firmy oraz klientom, sprawdzającego się w funkcji PR-owej czy przydatnego do testowania nowych produktów. Autor nazywa blog stale uaktualnianą ulotką reklamową. W książce tej znajdziemy oczywiście również obszerny opis tworzenia błoga i prowadzenia go od strony technicznej.
-
PC World Sebastian Górski; 05/2007
Jeszcze do niedawna blogi internetowe kojarzone były głównie z osobistymi zapiskami internautów. Jednak z czasem do tej formy wypowiedzi przekonały się również firmy oraz instytucje. Polecana przez nas książka zwraca uwagę na biznesowe możliwości wykorzystania blogu. Jeśli masz własną firmę, znajdziesz tu podpowiedzi dotyczące sposobów reklamy swojej oferty w blogu i przyciągania tą drogą nowych klientów.
Na przykładzie polecanego przez autora systemu blogów internetowych TypePad (www.typepad.com) nauczysz się zasad zarządzania tego typu witryną, jej konfiguracji oraz dodawania zawartości tekstowej i multimedialnej. Książka traktuje zarówno o praktycznej stronie całego przedsięwzięcia, jak również zwraca uwagę na aspekty etyczne. Autor podpowiada, jakie kluczowe składniki decydują o popularności, do jakich klientów możesz dotrzeć tą drogą i jak nadążać za nieustannie zmieniającymi się trendami.
Treść została dodatkowo wzbogacona o stosowne odnośniki, które zapewniają możliwość dalszego zgłębiania wiedzy z zakresu tworzenia i zarządzania własną witryną tego typu. Na końcu książki znajdziesz także krótki słowniczek.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Blogwild!: A Guide for Small Business Blogging
- Tłumaczenie:
- Małgorzata Głogowska
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-246-0534-7, 8324605347
- Data wydania książki drukowanej:
- 2007-03-08
- Format:
- 122x194
- Numer z katalogu:
- 3366
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
E-biznes
Mała firma
- Serie wydawnicze: Small Business
Spis treści
- Wprowadzenie (11)
- Co to jest blog? (17)
- Gdzie szukać blogów? (19)
- Budowa bloga (22)
- Co to jest TrackBack? (30)
- Jak działa blog? (32)
- Krótka historia blogów (34)
- Kto czyta blogi? (39)
- Blogi a biznes (43)
- Zwolnij projektanta stron internetowych (48)
- Zostań "filtrem" (50)
- Strona internetowa czy blog? (52)
- Legenda Microsoftu (55)
- Newsletter wysyłany e-mailem czy blog? (58)
- Blogi a fora dyskusyjne (60)
- Jak zarabiać na blogach? (62)
- Dlaczego Google uwielbia blogi? (65)
- Nie musisz codziennie umieszczać wpisów na blogu, aby odnieść sukces (68)
- Modne tematy, większa liczba odwiedzających strony internetowe (71)
- Kiedy skończy się zamieszanie wokół blogów (74)
- Czy jesteś gotowy na założenie bloga? (77)
- Wybór platformy blogowej (81)
- Dlaczego TypePad? (86)
- Jak wykreować swoją postać na blogu (90)
- Prowadzenie bloga a etyka (95)
- Jak założyć swój pierwszy blog (100)
- Poznaj TypePad (104)
- Jak zamieścić pierwszy wpis (105)
- Wklejanie obrazów do wpisów (111)
- Ładowanie plików, udostępnianie ich i wstawianie łączy do nich (113)
- Jak zaplanować zamieszczenie wpisu na blogu w przyszłości (115)
- Edytowanie, zmiany, akceptowanie i usuwanie komentarzy (119)
- Dodawanie i usuwanie kategorii (123)
- Zmiana wyglądu bloga (125)
- Jak zastosować własne ustawienia (135)
- Jak dokonać zmiany swojego profilu i strony o autorze (137)
- Zaawansowane opcje zamieszczania wpisów (140)
- Zamieszczanie wpisów za pomocą e-maila, telefonu komórkowego oraz telefonu z aparatem (144)
- Zarządzanie plikami (147)
- Tworzenie i zamieszczanie TypeLists (151)
- Monitorowanie liczby osób odwiedzających blog (154)
- Hasło dostępu do bloga (157)
- Uruchamianie powiadamiania osób trzecich (160)
- Co to jest feed i jak działa? (162)
- Co to jest podcasting? (171)
- Promowanie swojego bloga (173)
- I co dalej? (176)
- Natychmiastowa autoekspresja na globalną skalę (178)
- Podziel się z innymi swoim sukcesem (180)
- Materiały do nauki (181)
- Słownik (183)
- O autorze (187)
Część pierwsza: Blog? A co to takiego?
Część druga: Blogi a biznes
Część trzecia: Jak założyć swojego pierwszego bloga i zamieścić go na stronie internetowej
Część czwarta: Zaawansowane techniki
Część piąta: Jak wypromować swojego bloga?
Oceny i opinie klientów (3)
(0)
(2)
(1)
(0)
(0)
(0)
5 oceniona przez:
Paweł, 2010-12-27
5 oceniona przez:
Bartosz Rychlicki, 2007-04-03
4 oceniona przez:
2009-03-23
więcej opinii