Potęga informacji. Strategiczny przewodnik po gospodarce sieciowej
- Autorzy:
- Carl Shapiro, Hal R. Varian


- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 368
- Druk:
- oprawa twarda
Opis książki: Potęga informacji. Strategiczny przewodnik po gospodarce sieciowej
Pierwsza książka wyjaśniająca mechanizmy ekonomii sieciowej
- Prawo sieci. Jak informacje stają się produktami i nabierają wartości?
- Wyszukiwarki, e-booki i inne modele zysku w erze informacji
- Jak państwowa polityka informacyjna wpływa na sferę biznesu?
Kto zyskuje, a kto traci w realiach ekonomii sieciowej?
Światem rządzą informacje. To właśnie one, a nie dobra przemysłowe, są dziś główną siłą napędową rozwoju światowych rynków. Klienci specjalnych serwisów giełdowych płacą najwięcej za wiadomości otrzymywane w czasie rzeczywistym. Bazy danych są cenne, ponieważ oferują dostęp do informacji przefiltrowanych. Wydawcy encyklopedii elektronicznych zarabiają na eliminacji nośnika papierowego. A dostawcy plików muzycznych MP3 skutecznie obchodzą kosztowny system dystrybucji płyt. To tylko nieliczne z wielu sposobów zarabiania pieniędzy na handlu informacją.
Autorzy tej książki od dwudziestu pięciu lat badają siły ekonomiczne decydujące o sukcesie lub porażce w gospodarce sieciowej. Omawiają sprawdzone zasady gry na rynkach informacji. Skorzystaj z ich doświadczenia i dowiedz się, jak:
- "opakować" informację w usługi i produkty podnoszące jej wartość,
- sprzedawać podobne wiadomości po różnych cenach,
- zarabiać na wdrażaniu kolejnych wersji produktów informacyjnych,
- zabezpieczać swoją własność intelektualną przed piractwem,
- wprowadzać nowe standardy odcinające konkurencję od klientów,
- przenieść silną markę do świata wirtualnego.
Przełomowy bestseller wprost z Doliny Krzemowej,
rekomendowany przez dyrektorów firm
Intel, Novell Inc., Amazon.com oraz 3Com
Wybrane bestsellery
-
Rodzina patchworkowa wyzwanie, któremu możesz sprostać! W Polsce rozwodzi się już co trzecie małżeństwo, a to daje ponad 60 tys. rozchodzących się par rocznie. Czy rozwód po polsku musi być dla każdego traumatycznym doświadczeniem i kończyć się wojną totalną? Czy stworzenie nowej, pozszywanej r...
Patchworki. Jak mądrze i dobrze zszyć nową rodzinę. Rozmowy Patchworki. Jak mądrze i dobrze zszyć nową rodzinę. Rozmowy
(31.12 zł najniższa cena z 30 dni)31.12 zł
39.90 zł(-22%) -
Artificial Intelligence (AI) is one of the most innovative and rapidly evolving domains in the business world. Its impact on various industries is becoming increasingly noticeable, spanning from marketing and human resource management to finance and healthcare. With technological advancements, th...
AI in Business: A Practical Guide to Applying Artificial Intelligence in Various Industries AI in Business: A Practical Guide to Applying Artificial Intelligence in Various Industries
-
Wiesz, czym jest TikTok? Jeśli nie, to szybko uruchom swój smartfon, ściągnij na niego tę aplikację i zacznij z niej korzystać, ponieważ - to pewne - Twoi klienci już tam są! Główną funkcjonalnością TikToka jest możliwość nagrywania i rozpowszechniania za jego pośrednictwem krótkich materiałów wi...
Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej) Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej)
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Książka Sklep online w 30 dni to taka instrukcja dla osób, które chcą samodzielnie założyć sklep internetowy. Autorka prowadzi czytelnika krok po kroku przez wszystkie etapy tego procesu, od planowania i weryfikowania pomysłu na biznes, przez wybór asortymentu i platformy, aż po zdobywanie pierws...
Sklep online w 30 dni. Zaplanuj, uruchom i zacznij zarabiać Sklep online w 30 dni. Zaplanuj, uruchom i zacznij zarabiać
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Dziesiątki tysięcy przedsiębiorców sprzedaje swoje produkty i usługi przez internet. Jednak tylko nieduży odsetek zdobywa w ten sposób wystarczająco licznych klientów, a naprawdę niewielu osiąga satysfakcjonujący poziom sprzedaży. Nawet próby podglądania najlepszych w tej dziedzinie i kopiowania ...
Tajniki skutecznych dotcomów. Jak rozwijać firmę w internecie Tajniki skutecznych dotcomów. Jak rozwijać firmę w internecie
(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Design thinking, czyli myślenie projektowe. Wbrew pozorom ten sposób podejścia do biznesu nie jest przypisany wyłącznie do wielkich korporacji. Pracować w duchu design thinking może i powinna każda firma, której właścicielowi zależy na zwiększeniu wydajności, szybkim realizowaniu dobrych pomysłów...
Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy
(20.90 zł najniższa cena z 30 dni)20.90 zł
69.00 zł(-70%) -
W tej książce znajdziesz wszystkie informacje, które są Ci potrzebne do stworzenia środowiska sprzyjającego tworzeniu innowacyjnych rozwiązań. Dowiesz się, jak dostrzegać i wykorzystywać naturalne talenty każdego członka zespołu. Zapoznasz się z szeregiem praktycznych wskazówek, dzięki którym zid...
Decyzyjni. Jak zwykli ludzie kreują niezwykłe produkty Decyzyjni. Jak zwykli ludzie kreują niezwykłe produkty
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Choć (teoretycznie) żyjemy w kulturze obrazkowej, świat wirtualny (jednak) treściami stoi. Internet, szczególnie branża e-commerce, jest wypełniony tekstami, które konkurują o uwagę odbiorców i wyszukiwarek. Z założenia każdy opis produktu, artykuł na blogu i post w social mediach powinien być or...
SEOrigami. Sztuka pisania unikatowego (nie tylko na potrzeby pozycjonowania) SEOrigami. Sztuka pisania unikatowego (nie tylko na potrzeby pozycjonowania)
(19.95 zł najniższa cena z 30 dni)21.95 zł
39.90 zł(-45%) -
83 autorów (ekspertów w swoich dziedzinach), 159 rozdziałów, 850 stron praktycznych rad. To Biblia e-biznesu 3.0 – prawdopodobnie największy tego typu projekt wydawniczy na świecie! Dwie pierwsze edycje zdobyły uznanie czytelników, miesiącami przodowały na listach bestsellerów i otrzymały s...
Biblia e-biznesu 3.0 Biblia e-biznesu 3.0
Robert Bekas, Tomasz Burcon, Andrzej Burzyński, Krzysztof Burzyński, Kamil Cebulski
(101.40 zł najniższa cena z 30 dni)109.85 zł
169.00 zł(-35%) -
Nasze życie w dużym stopniu toczy się w internecie. Także interesy załatwiamy w sieci ― tu poszukujemy produktów i usług, opinii o nich i miejsc, w których możemy zaspokoić daną potrzebę. E-zakupy stają się codziennością. Przedsiębiorcy, świadomi preferencji zakupowych Polaków, dostosowują ...
Internet możliwości. O tym, jak wypromować firmę i zarabiać więcej, pracując mniej Internet możliwości. O tym, jak wypromować firmę i zarabiać więcej, pracując mniej
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)31.85 zł
49.00 zł(-35%)
Ebooka "Potęga informacji. Strategiczny przewodnik po gospodarce sieciowej" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Potęga informacji. Strategiczny przewodnik po gospodarce sieciowej" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Potęga informacji. Strategiczny przewodnik po gospodarce sieciowej" zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnym urządzeniu
Recenzje książki: Potęga informacji. Strategiczny przewodnik po gospodarce sieciowej (5)
Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: Trade Marketer 03/2008
Recenzja dotyczy produktu typu: ksiązka drukowanaŚwiatem rządzą informacje. To właśnie one, a nie dobra przemysłowe, są dziś główną siłą napędową rozwoju światowych rynków. Klienci specjalnych serwisów giełdowych płacą najwięcej za wiadomości otrzymywane w czasie rzeczywistym. Bazy danych są cenne, ponieważ oferują dostęp do informacji przefiltrowanych. Wydawcy encyklopedii elektronicznych zarabiają na eliminacji nośnika papierowego. A dostawcy plików muzycznych MP3 skutecznie obchodzą kosztowny system dystrybucji płyt. To tylko nieliczne z wielu sposobów zarabiania pieniędzy na handlu informacją.
-
Recenzja: Eurostudent g; 07/2007
Recenzja dotyczy produktu typu: ksiązka drukowanaFascynuje cię Internet, ale nie do końca rozumiesz mechanizmy kierujące Siecią? Chcesz założyć własną firmę i chciałbyś poznać tajniki ekonomii sieciowej? Sięgnij po "Potęgę informacji. Strategiczny przewodnik po gospodarce sieciowej".
Dowiesz się jak informacje stają się produktami i nabierają wartości? Jak działają wyszukiwarki, e-booki i inne modele zysku w erze informacji i kto zyskuje, a kto traci w realiach ekonomii sieciowej? I jak "opakować" informację w usługi i produkty podnoszące jej wartość, sprzedawać podobne wiadomości po różnych cenach, zarabiać na wdrażaniu kolejnych wersji produktów informacyjnych, zabezpieczać swoją własność intelektualną przed piractwem, wprowadzać nowe standardy odcinające konkurencję od klientów, przenieść silną markę do świata wirtualnego. Światem rządzą informacje. To właśnie one, a nie dobra przemysłowe, są dziś główną siłą napędową rozwoju światowych rynków.
Klienci specjalnych serwisów giełdowych płacą najwięcej za wiadomości otrzymywane w czasie rzeczywistym. Bazy danych są cenne, ponieważ oferują dostęp do informacji przefiltrowanych. Wydawcy encyklopedii elektronicznych zarabiają na eliminacji nośnika papierowego. A dostawcy plików muzycznych MP3 skutecznie obchodzą kosztowny system dystrybucji płyt. To tylko nieliczne z wielu sposobów zarabiania pieniędzy na handlu informacją.
Autorzy tej książki od dwudziestu pięciu lat badają siły ekonomiczne decydujące o sukcesie lub porażce w gospodarce sieciowej. Omawiają sprawdzone zasady gry na rynkach informacji. Skorzystaj z ich doświadczenia.
-
Recenzja: Redakcja E-mentor Szkoła Główna Handlowa 06/2007
Recenzja dotyczy produktu typu: ksiązka drukowanaNa rynku wydawniczym pojawiło się polskie wydanie książki Information Rules: A Strategic Guide to the Network Economy, opublikowanej w 1999 r. przez Harvard Business School Press. Autorzy omawiają w niej mechanizmy ekonomiczne, które pozostają niezmienne i od lat decydują o sukcesach bądź porażkach firm. Są zdania, że "nowa gospodarka" nie wymaga stworzenia "nowej ekonomii", lecz jedynie zapoznania się z pewnymi prawami rynku, co znacznie ułatwi efektywne prowadzenie przedsiębiorstwa.
Książka jest przewodnikiem, który mimo postępu technologicznego i zmieniającego się otoczenia, pozostaje aktualny. Uwypukla znaczenie informacji, które napędzają rozwój światowych rynków, prezentuje charakterystykę efektu "zamknięcia" oraz korzyści networkingu, ale przede wszystkim zawiera wskazówki, które można w praktyczny sposób zastosować podczas zarządzania firmą.
-
Recenzja: Rzeczpospolita Z.J.; 06/2007
Recenzja dotyczy produktu typu: ksiązka drukowanaAmerykańscy autorzy starają się odpowiedzieć na pytanie, jak działać w sieci i osiągać satysfakcjonujące wyniki ekonomiczne. Analizują koszty produkcji, dystrybucji i wytworzenia informacji, podają sposoby na osiągnięcie wartości dodatkowych. Zachęcają, by zauważać nie tylko konkurentów, ale i współpracowników. Zwracają uwagę na to, że choć technologia się zmienia, to ekonomiczne zasady pozostają takie same. Przypominają te, które są najważniejsze dla działalności związanych z nowymi technologiami. Omawiają kwestie związane z prawami autorskimi w Internecie i polityką informacyjną. Wiele zagadnień wyjaśniają na przystępnie sformułowanych przykładach. Książka przyda się z pewnością tym, którzy na rozwijającym się wciąż prężnie internetowym rynku szukają szansy dla siebie.
-
Recenzja: Personel i Zarządzanie Andrzej Budzyk; 05/2007
Recenzja dotyczy produktu typu: ksiązka drukowanaPisząc o książkach lubię doszukiwać się wiedzy o nich u samego źródła. Przywołuję myśli autorów! Podobnie jest w przypadku "Potęgi informacji". W 1999 roku Carl Shapiro i Hal R. Varian tak napisali o potrzebie napisania tej publikacji:
Postawiliśmy diagnozę - "Nie potrzebujecie nowej ekonomii. Musicie po prostu zapoznać się z naprawdę wartościowym materiałem, którego nie przerobiono z wami, kiedy studiowaliście ekonomię". Dlatego napisaliśmy tę książkę.
Shapiro i Varian, przyjaźni czytelnikowi, przystępnie rozbudowują powyższą tezę. Krok po kroku wprowadzają czytającego w kolejne "warstwy" swojego wykładu. Skutecznie Go przekomują:
"Technologia ulega zmianom, prawa ekonomiczne zostają te same. Jeżeli próbujesz zrozumieć, co tobie i twojej firmie może dać internet, rozważ przykład pojawienia się przed stu laty telefonów!"
Osobiście lubię tezę o ciągłości doświadczeń i innowacyjności pobudzanej przez dokonywanie porównań. Autorzy piszą, że "informacja jest jak ostryga: zazwyczaj ma największą wartość, kiedy jest świeża!" Ich książka nie mieści się w cytowanym zazwyczaj! Pozostaje świeża do dziś i będzie taką jeszcze długo. "Potęga informacji" to "stuletnia - świeża ostryga".
Warto ją kupić i po przeczytaniu zachować w pobliżu na półce.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Information Rules: A Strategic Guide to the Network Economy
- Tłumaczenie:
- Katarzyna Masłowska, Cezar Matkowski, Agnieszka Sobolewska
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-246-0157-0, 8324601570
- Data wydania książki drukowanej:
- 2007-04-11
- Format:
- B5
- Numer z katalogu:
- 3488
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
E-biznes
Ekonomia
- Serie wydawnicze: Harvard VIP
Spis treści książki
Wstęp (11)
Nota od wydawcy polskiego (9)
1. Gospodarka informacyjna (13)
2. Wycena informacji (33)
3. Różnicowanie informacji (67)
4. Zarządzanie prawami autorskimi (97)
5. Rozpoznawanie efektu "zamknięcia" (117)
6. Zarządzanie efektem "zamknięcia" (151)
7. Sieci i dodatnie sprzężenie zwrotne (189)
8. Kooperacja i kompatybilność (243)
9. Wojna standardów (277)
10. Polityka informacyjna (315)
Lektury (339)
Bibliografia (345)
Skorowidz (351)
O autorach (363)
Oceny i opinie klientów: Potęga informacji. Strategiczny przewodnik po gospodarce sieciowej Carl Shapiro, Hal R. Varian (0)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.