Mentalność założyciela jako podstawa sukcesu firmy (ebook)(audiobook)(audiobook)

Wydawnictwo:
MT Biznes
Ocena:
Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
Stron:
230
2w1 w pakiecie:
     ePub
     Mobi

Ebook

29,90 zł
22,77 zł

Dodaj do koszyka lub Kup na prezent Kup 1-kliknięciem

Przenieś na półkę

Do przechowalni

Pokonaj bariery hamujące wzrost!

Dlaczego tak trudno jest osiągnąć i utrzymać opłacalny wzrost? Większość menedżerów zarządza swoimi firmami tak, jak gdyby rozwiązanie tego problemu leżało w środowisku zewnętrznym: znajdź atrakcyjny rynek, zbuduj odpowiednią strategię, zdobądź nowych klientów.

Jednak gdy Chris Zook i James Alen z Bain & Company bliżej przeanalizowali tę kwestię, okazało się, że za niezrealizowanie celów wzrostowych w 90 procentach odpowiedzialne są czynniki wewnętrzne, a nie zewnętrze – takie jak oddalenie się od pracowników pierwszej linii, problemy z odpowiedzialnością, mnożenie procesów i biurokracji, by wymienić choć kilka. Co więcej, niemal wszystkie firmy przechodzą przez takie same przewidywalne kryzysy w takich samych, ściśle określonych fazach wzrostu. Nawet w przypadku zdrowych organizacji te kryzysy, jeśli nie zostaną właściwie potraktowane, tłumią zdolność firmy do dalszego wzrostu i mogą stać się przyczyną spadków. Najważniejszym wnioskiem z badań Zooka i Allena jest konieczność zarządzania tymi punktami zapalnymi w rozwoju firmy poprzez przyjęcie „mentalności założyciela” – zachowań i sposobów myślenia, jakimi zazwyczaj wykazuje się odważny i ambitny założyciel.

Aby móc przywrócić firmie odpowiednie tempo, koncentrację i na nowo powiązać ją z klientami, należy mieć:
- typową dla buntownika jasną wizję i poczucie celu,
- zdecydowany sposób myślenia właściciela,
- nieustającą obsesję na temat pierwszej linii.


Oparta na dziesięcioletnich badania autorów nad firmami z ponad czterdziestu krajów Mentalność założyciela jako podstawa sukcesu firmy poprzez szczegółowe analizy i inspirujące przykłady pokazuje, w jaki sposób każdy lider – nie tylko założyciel – może wdrożyć i zastosować sposób myślenia założyciela w swojej organizacji, aby skierować ją na ścieżkę trwałego wzrostu.

 

Jako założyciel mojej firmy doskonale rozumiem i czuję tematy podnoszone w książce Mentalność założyciela jako podstawa sukcesu firmy, szczególnie te dotykające znaczenia wysokiego tempa działania, koncentracji oraz zdolności inwestowania w dłuższej perspektywie.
     - MICHAEL DELL, założyciel i dyrektor generalny Dell Inc.


Zook i Allen dzielą się z nami swoimi bezcennymi spostrzeżeniami na temat ochrony założycielskiego celu, perspektyw
i energii firmy poprzez zapobieganie negatywnym wpływom procesu instytucjonalizacji. Ich książka stała się dla mnie
i mojego zespołu instrumentem, który pomógł ukształtować sposób naszego myślenia o naszej kulturze, strukturze
i modelu biznesowym.

     - ADRIAN GORE, założyciel i dyrektor generalny Discovery Group


Koncepcja „mentalności założyciela” jest bliska właścicielom firm rodzinnych. Firma rodzinna zarządzana i rozwijana od początku przez jedną osobę oparta jest na solidnych fundamentach: wartościach założyciela, jego osobistych przekonaniach i dążeniach do sukcesu. Te cechy przejmują kolejne pokolenia oraz pracownicy – mimo rozrastania się firmy rodzinne nie tracą więc wyjątkowości związanej z mentalnością założyciela. Prowadząc procesy sukcesji obserwuję często, jak ważne jest, by przekazać również to, co wydaje się być nieuchwytne, a wynika właśnie z mentalności założyciela. Wszystkim właścicielom przedsiębiorstw, którzy chcą, aby firma na lata zachowała ich rewolucyjny sposób myślenia
i wyjątkową troskę o organizację i klientów, polecam wskazówki zawarte w tej książce.

     - DR ADRIANNA LEWANDOWSKA, MBA, Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego


Mentalność założyciela jako podstawa sukcesu firmy to lektura obowiązkowa dla każdego, kto chce prowadzić własny biznes – mały i duży. Porady i analizy Chrisa Zooka pokazują, jak budować firmę która przetrwa dekady i jak pokonać największe trudności, które napotka w tym czasie przedsiębiorca. Przede wszystkim jednak to książka o tym, dlaczego dążenie do zysku i wzrostu za wszelką cenę może być zabójcze dla biznesu, jego założyciela i pracowników.
     - MICHAŁ WĄSOWSKI, redaktor serwisu „Business Insider Polska”

Selling onepress.pl