Mapowanie historyjek użytkownika. Przepis na produkt idealny
- Autor:
- Jeff Patton
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 5.0/6 Opinie: 3
- Stron:
- 256
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis książki: Mapowanie historyjek użytkownika. Przepis na produkt idealny
Mapowanie historyjek użytkownika. Jak zaprojektować produkt idealny
Podczas projektowania wielu procesów produkcyjnych, łącznie z budową oprogramowania, za kluczowe kryteria uznaje się szybkość wykonywania zadań, wydajność czy niskie koszty. Tymczasem opracowanie produktu o wyjątkowej wartości rynkowej wymaga nieco innego podejścia. Celem produkcji nie jest przecież produkcja sama w sobie. Aby kiedyś osiągnąć wysokie zyski, planowanie procesów produkcji musi opierać się na wymaganiach użytkowników, bez zatracania się w szczegółach produktu. To jest właśnie myśl przewodnia metody mapowania historyjek użytkownika tworzonych na potrzeby procesów agile.
Ta odkrywcza książka, kierowana przede wszystkim do product managerów, analityków biznesowych i osób zajmujących się wrażeniami użytkownika, ma na celu pokazanie, w jaki sposób można w pełni wykorzystać zalety procesów agile i lean poprzez mapowanie historyjek. Technika ta umożliwia nakreślenie obrazu całości, który niekiedy trudno zrekonstruować na podstawie wielkiego zbioru osobnych historii. Modyfikowalne mapy historyjek umożliwiają zespołowi prowadzenie bardziej wnikliwych dyskusji o projekcie w ramach procesu produkcyjnego. W efekcie zespół sprawnie buduje wspólną wizję tego, co chce stworzyć, co przybliża produkt do osiągnięcia sukcesu.
W tej książce znajdziesz:
- ogólne zasady mapowania historyjek,
- wyjaśnienie sposobu mapowania historyjek,
- opis wykorzystania mapowania historyjek w projektach agile oraz lean,
- omówienie cyklu rozwojowego historyjek, począwszy od wskazania okazji do rozwoju i odkrywania możliwości,
- liczne ćwiczenia i przykłady tworzenia map historyjek i ich modyfikowania,
- przedstawienie procesu prowadzącego od mapowania historyjek do powstania sprawnego oprogramowania.
Mapowanie to prawdziwe źródło inspiracji!
Wybrane bestsellery
-
Design thinking, czyli myślenie projektowe. Wbrew pozorom ten sposób podejścia do biznesu nie jest przypisany wyłącznie do wielkich korporacji. Pracować w duchu design thinking może i powinna każda firma, której właścicielowi zależy na zwiększeniu wydajności, szybkim realizowaniu dobrych pomysłów...
Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy
(20.90 zł najniższa cena z 30 dni)20.90 zł
69.00 zł(-70%) -
W tej książce zaprezentowano 75 KPI, które są uznawane za najbardziej istotne. Znajdziesz tu ich definicje wraz ze zwięzłym opisem, techniki obliczania, wreszcie ― co najważniejsze ― sposoby korzystania z tych narzędzi. Dzięki praktycznym przykładom niepostrzeżenie zaczniesz rozumieć ...
KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności. 75 mierników ważnych dla każdego menedżera KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności. 75 mierników ważnych dla każdego menedżera
(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)55.30 zł
79.00 zł(-30%) -
Większość przedsiębiorców nie jest w stanie wycofać się ze swojej własnej firmy, bo powołują ją do życia w taki sposób, by zależała od ich osobistego zaangażowania. Jednak nic straconego. Niezależnie od tego, czy jesteś początkującym przedsiębiorcą, czy też masz za sobą lata doświadczeń albo właś...
Stworzona do sprzedaży. Zbuduj firmę, która przetrwa bez Ciebie Stworzona do sprzedaży. Zbuduj firmę, która przetrwa bez Ciebie
(24.50 zł najniższa cena z 30 dni)26.95 zł
49.00 zł(-45%) -
Agile i Scrum, Scrum i Agile. Opanowawszy branżę IT, powoli, ale konsekwentnie, zdobywają inne biznesowe przyczółki i rozgaszczają się w firmach na dobre… Albo niedobre, gdy budzą niezrozumienie, protesty, a czasem nawet chęć ucieczki! Agile i Scrum brzmią tak nowocześnie, w teorii świetnie...(25.93 zł najniższa cena z 30 dni)
27.93 zł
39.90 zł(-30%) -
Rozwiązaniem jest rutyna. Jak wykorzystać ją do utrzymania porządku w swojej skrzynce pocztowej, podpowie Ci ta książka. Sprawdzisz, czy ulegasz ograniczającym przekonaniom na temat poczty elektronicznej, i wdrożysz dziewięcioetapowy plan ogarnięcia panującego w niej bałaganu. Znajdziesz tu mnóst...
Zrób porządek z pocztą elektroniczną. 9 skutecznych sposobów ograniczających nadmiar maili Zrób porządek z pocztą elektroniczną. 9 skutecznych sposobów ograniczających nadmiar maili
(8.90 zł najniższa cena z 30 dni)8.90 zł
29.90 zł(-70%) -
Można, jeśli zbuduje się zdrową kulturę zespołową i właśnie o tym jest ta książka. Znajdziesz w niej zbiór prostych praktyk o wysokiej skuteczności, dzięki którym Twój zespół będzie mógł natychmiast wejść na ścieżkę pełnego uczestnictwa w zadaniach, produktywnego konfliktu i stałego postępu. Dowi...
Skuteczne zarządzanie zespołem. Jak uzyskać harmonię, zaufanie i widoczne efekty pracy w zespole Skuteczne zarządzanie zespołem. Jak uzyskać harmonię, zaufanie i widoczne efekty pracy w zespole
Stefano Mastrogiacomo, Alexander Osterwalder i in. pełny spis w info
(51.35 zł najniższa cena z 30 dni)55.30 zł
79.00 zł(-30%) -
Witaj, zanurz się w niej i nie utoń. Co więcej – pływaj skutecznie i kieruj innymi tak, by i oni nie utonęli – ani Twoi pracownicy, ani Twoja firma. Termin VUCA odnosi się do działania w świecie XXI wieku, w którym „stare, dobre czasy” przewidywalności, stabilności, równom...
Przywództwo w świecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym środowisku Przywództwo w świecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym środowisku
(38.35 zł najniższa cena z 30 dni)41.30 zł
59.00 zł(-30%) -
Gdy życie stawia Cię wobec PROJEKTU… …albo nawet - projektów, ponieważ właśnie zostałeś menedżerem, który będzie odpowiedzialny za ich realizację. Czy wiesz, jaką najbezpieczniejszą decyzję możesz wtedy podjąć? Odpowiedź jest prosta: nie podejmować wyzwania! Zrezygnować, poddać się, ...
Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie III poszerzone Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie III poszerzone
(31.85 zł najniższa cena z 30 dni)34.30 zł
49.00 zł(-30%) -
Design thinking to metoda praktykowana z powodzeniem od dobrych kilkudziesięciu lat. Stosują ją światowi giganci, jak Apple czy Google. Definiowana jest jako podejście, sposób myślenia czy - jak kto woli - filozofia, w której proponowanie nowych rozwiązań zostaje poprzedzone gruntownym poznaniem ...
Poradnik design thinking - czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie Poradnik design thinking - czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie
(32.44 zł najniższa cena z 30 dni)34.93 zł
49.90 zł(-30%) -
Naucz się korzystać z najnowszych narzędzi i metod zarządzania projektami Odkąd ukazało się poprzednie wydanie tej książki, w dziedzinie zarządzania projektami zaszły istotne zmiany. Zgodnie z nowościami, które pojawiły się w 5. wydaniu kompendium PMBOK, 7. wydanie tej książki opisuje fundamenta...
O autorze książki
Jeff PattonJeff Patton — niekwestionowany autorytet w dziedzinie procesów zwinnych (agile) oraz tworzenia oprogramowania. Certyfikowany trener metodyki scrum, laureat Gordon Pask Award Agile Alliance za rozwijanie metodyki agile. Obecnie jest niezależnym konsultantem i szkoleniowcem. Może pochwalić się ponadpiętnastoletnim doświadczeniem, jest założycielem i moderatorem grupy dyskusyjnej na Yahoo! zajmującej się wykorzystaniem metodyki zwinnej w projektowaniu wrażeń użytkownika, pisze felietony dla StickyMinds.com oraz IEEE Software.
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Recenzje książki: Mapowanie historyjek użytkownika. Przepis na produkt idealny (1)
Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Programista Magazyn Rafał Kocisz
Znane określenie easy to team, hard to master idealnie wręcz pasuje do zwinnych metodyk wytwarzania oprogramowania. Weźmy taki Serum Guide?. Przy odrobinie zacięcia da się go przeczytać w godzinę, po czym można śmiało powiedzieć, że zna się podstawowe zasady działania metodologii Serum. Jednakże HeHon-K JeffOanon umiejętność pomyślnego zastosowania tych zasad w praktyce - w rzeczywistym, złożonym projekcie - wymaga szerokiej wiedzy popartej wieloletnim doświadczeniem. W zasadzie każdy z podpunktów omawianych w wymienionym wyżej dokumencie można by opisać w postaci niejednej książki, a i tak byłoby mało. Z czego to wynika? Po prostu zarządzanie projektami to mieszanka interakcji międzyludzkich, technologii, specyficznych procesów, nieprzewidzianych problemów i szeregu innych, wysoce niedeterministycznych czynników tworzących zawsze nową niepowtarzalną mozaikę, którą za każdym razem trzeba od nowa poznać i uporządkować.
Dziś w ramach Klubu Dobrej Książki chciałbym opisać pozycję, w której omówiono bardzo szczegółowo jeden z najbardziej kluczowych aspektów zwinnych metodyk wytwarzania oprogramowania: proces budowania, utrzymywania i zarządzania back-lo-giem produktu. Tym osobom, które z Agile nie miały do czynienia, śpieszę wyjaśnić, iż (w olbrzymim uproszczeniu) back-log (nie mylić z big log;)) jest listą wymagań tworzonych przez właściciela produktu (ang. product owner), na podstawie której zespół wytwarza oprogramowanie. Osoby, które miały okazję pracować w Scrumie, mają świadomość, jak kluczowym składnikiem całego procesu jest back-log: od jego jakości, kompletności, przejrzystości zależy w dużej mierze powodzenie projektu.
Książka Mapowanie historyjek użytkownika. Przepis na produkt idealny autorstwa Jeffa Pattona opisuje konkretną metodę pracy z back-logiem. Autor książki, znana i ceniona postać w środowisku Agile, jest jednocześnie autorem samej metody (od nazwy której pochodzi tytuł tego opracowania). Mapowanie Historyjek Użytkownika to metoda, która zmieni twoje postrzeganie tego, w jaki sposób należy pracować z back-logiem opartym na historyjkach użytkownika. Myślę, że dla 99% czytelników zawarte tam treści będą swoistym objawieniem. Na samym początku lektury przekonasz się, że sposób, w jaki Ty i twój zespół pracowaliście wcześniej nad przygotowywaniem historyjek użytkownika, jest - delikatnie mówiąc - niewłaściwy. W kolejnych rozdziałach książki, krok po kroku, opierając się na prostych, praktycznych przykładach, Jeff wytłumaczy Ci, jak powinien wyglądać ten właściwy sposób. Co więcej, nie poprzestanie na tym - w Mapowaniu historyjek użytkownika znajdziesz porządną dawkę wiedzy na temat zarządzania produktem budowanym w zwinnym środowisku oraz szereg ogólnych wskazówek na temat pracy z historyjkami użytkownika, które przydadzą Ci się tak czy inaczej, nawet jeśli twój zespół nie zdecyduje się na wdrożenie metody Mapowania Historyjek Użytkownika.
Gdyby ktoś poprosił mnie o streszczenie zawartości tej książki w jednym zdaniu, powiedziałbym, że efektywne tworzenie historyjek użytkownika opiera się na budowaniu wspólnego zrozumienia. Książka Jeffa jest w dużej mierze mądrym i błyskotliwym (w jak najbardziej pozytywnym sensie) rozwinięciem tej myśli. W mojej opinii jest to pozycja jak najbardziej obowiązkowa, nie tylko dla właściciela produktu, ale również dla każdego członka zespołu pracującego w środowisku zwinnym. A już szczególnie powinni ją przeczytać programiści pracujący w takich zespołach, jako że (jak dowodzi autor) ich wkład w efektywny rozwój back-log'u jest nieoceniony.
Wiele ciepłych słów należy się autorowi za styl, w którym napisana jest ta książka: lekki, dowcipny, wyważony, ale też nie nazbyt infantylny, dzięki czemu lektura Mapowania historyjek użytkownika jest czystą przyjemnością.
Cóż więcej mogę dodać? Wśród doświadczonych praktyków zwinności pokutuje opinia, że kwestie związane z tworzeniem, utrzymywaniem i zarządzaniem back-logiem produktu stanowią kluczowy, a w praktyce - jeden z najbardziej problematycznych aspektów stosowania metodologii z rodziny Agile. Osobiście w dużej mierze zgadzam się z tą opinią. W moich oczach Mapowanie historyjek użytkownika jest odpowiedzą na ten problem - póki co najlepszą, jaką znam. W tym ujęciu pozostaje mi jedynie zaprosić Cię do lektury książki Jeffa. Zaufaj mi - nie zawiedziesz się na niej!
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- User Story Mapping: Discover the Whole Story, Build the Right Product
- Tłumaczenie:
- Maksymilian Gutowski
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-7918-3, 9788328379183
- Data wydania książki drukowanej:
- 2016-03-25
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-7919-0, 9788328379190
- Data wydania ebooka:
-
2016-03-25
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Format:
- 168x237
- Numer z katalogu:
- 140854
- Rozmiar pliku Pdf:
- 15.6MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 14.0MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 25.2MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Zarządzanie projektami
Spis treści książki
- Dlaczego akurat ja? 20
- Jeśli masz problemy z historyjkami, ta książka jest dla Ciebie 20
- Kto powinien przeczytać tę książkę? 21
- Konwencje formatowania przyjęte w książce 22
- Struktura książki 23
- Głuchy telefon 25
- Wspólne porozumienie można osiągnąć bezproblemowo 28
- Nie staraj się pisać idealnych dokumentów 29
- Dobre dokumenty są jak zdjęcia z wakacji 30
- Dokumenty są jak ściągi 31
- Mów o tym, co ważne 32
- Dziś i jutro 32
- Oprogramowanie nie jest najważniejsze 33
- No dobra, nie chodzi o samych ludzi 34
- Wytwarzaj mniej 35
- Brzydkie słowo na "w" 36
- To właściwie tyle 37
- Słowo na "a" 39
- Historie są do opowiadania, nie do czytania 40
- Opowiadanie historii w całości 41
- Gary i tragedia płaskiego rejestru 42
- Mów i zapisuj 43
- Naszkicuj zarysy pomysłu 44
- Opisz klientów i użytkowników 45
- Opowiedz historie użytkowników 46
- Zapoznaj się ze szczegółami i możliwościami 49
- Mapowanie pomaga dużym grupom uzyskać wzajemne zrozumienie 56
- Mapowanie ułatwia znajdowanie luk w opowieści 59
- Do zrobienia zawsze jest za dużo 59
- Wydziel minimalne, działające wydanie produktu 60
- Wydziel harmonogram produkcji 61
- Nie priorytetyzuj funkcji, tylko rezultaty 62
- To czysta magia - naprawdę 62
- Dlaczego MVP jest takie ważne 65
- Nowe MVP wcale nie jest produktem! 66
- Zacznij od omówienia korzyści 70
- Zweryfikuj problem 70
- Ucz się z prototypów 71
- Ludzie mogą chcieć nie tego, czego potrzebują 72
- Twórz, aby się uczyć 72
- Powtarzaj aż do uzyskania funkcjonalności 75
- Jak tego nie robić 75
- Zdobywanie weryfikowanej wiedzy 76
- Minimalizuj swoje eksperymenty 77
- Podsumowanie 78
- Opowiedz zespołowi o wszystkim 80
- Jak skutecznie szacować czas 81
- Budowanie kawałek po kawałku 82
- Nie wypuszczaj pojedynczych plastrów 83
- Jak skutecznie szacować czas - sekret drugi 83
- Zarządzaj swoim budżetem 84
- Iteratywnie i przyrostowo 88
- Otwarcie, gra środkowa i gra końcowa 88
- Podziel strategię produkcyjną na mapie 89
- Wszystko sprowadza się do ryzyka 90
- Co teraz? 90
- 1. Wypisz swoją opowieść krok po kroku 91
- 2. Ułóż swoją opowieść 94
- 3. Zastanów się nad innymi wariantami historii 95
- 4. Opracuj rdzeń mapy 97
- 5. Wydziel działania umożliwiające osiągnięcie konkretnego rezultatu 98
- I już! Wiesz już wszystko, co trzeba 99
- Wypróbuj to w domu i w pracy 100
- Mapa opowiada o tym, co jest dziś, nie o jutrze 101
- Wypróbuj to w praktyce 102
- Programistom trudniej 103
- Mapa to dopiero początek 104
- Absurdalnie prosty pomysł Kenta 109
- Proste nie znaczy łatwe 110
- Ron Jeffries i trzy C 111
- Hasła i obrazy 113
- To tyle 114
- Szablon Connextra 115
- Szablonowi zombie i jazda pługiem 118
- Lista dobrych tematów do omówienia 120
- Rób zdjęcia z wakacji 123
- To rzeczywiście dużo zachodu 124
- Różni ludzie, różne dyskusje 125
- Potrzebujemy większej kartki 126
- Grzejniki i lodówki 128
- Piła to nie młotek 130
- Miej w głowie jasną wizję 136
- Stwórz tradycję przekazu opowieści 136
- Sprawdzaj wyniki swojej pracy 137
- To nie jest Twoja zabawka 138
- Twórz, aby się uczyć 139
- Nie chodzi tylko o oprogramowanie 140
- Planuj naukę, ucz się planować 140
- Stwórz przepis 141
- Pieczenie tortu w kawałkach 143
- Rozmiar zawsze ma znaczenie 147
- Opowieści są jak kamienie 148
- Eposy to wielkie kamienie, którymi się rzuca w ludzi 150
- Organizuj grupy historyjek tematycznie 151
- Nie przejmuj się terminologią, tylko snuj opowieści 151
- Zacznij od okazji 152
- Odkryj MVS 153
- Przyjrzyj się szczegółom historyjki w trakcie produkcji 154
- Dyskutuj podczas produkcji 155
- Przeprowadź ewaluację każdego elementu 156
- Przeprowadź ewaluację z użytkownikami i klientami 158
- Przeprowadź ewaluację z interesariuszami 159
- Wydaj produkt i ucz się 159
- Wartościowe - Użyteczne - Wykonalne 162
- Zespół badawczy potrzebuje cudzej pomocy 163
- Trzej amigos 164
- Właściciel produktu jako producent 167
- To nie takie proste 168
- Prowadź dyskusje o okazjach 169
- Zbadaj, zrezygnuj lub zastanów się 170
- O okazjach trzeba mówić 174
- Okazje a mapowanie historyjek 174
- Bądź wybredny 179
- W odkrywaniu nie chodzi o oprogramowanie 181
- Cztery kroki do odkrycia 182
- Czynności, dyskusje, efekty 194
- Odkrywanie jest tworzeniem wzajemnego zrozumienia 195
- Przeważnie się mylimy 197
- Stare, niezbyt dobre czasy 198
- Design thinking 199
- Jak zepsuć coś dobrego 202
- Krótkie pętle weryfikujące 203
- Jak koncepcja Lean Startup zmienia metodę projektowania produktu 204
- A historyjki i mapy? 208
- Kartki, konwersacje, więcej kartek, więcej konwersacji... 211
- Przycinanie i szlifowanie 211
- Warsztaty historyjek 212
- Planowanie sprintu lub iteracji 214
- Tłumy nie współpracują 217
- Dziel i redukuj 218
- Wykorzystuj mapę historyjek podczas produkcji 222
- Używaj mapy do odnotowywania postępów 223
- Używaj prostych map podczas warsztatów historyjek 223
- Składanie rozbitych kamieni 228
- Nie przesadzaj z mapowaniem 230
- Nie przejmuj się pominiętymi szczegółami 230
- Przeglądy zespołowe 233
- Prowadź przeglądy z innymi członkami organizacji 236
- Wystarczy 237
- Ucz się od użytkowników 238
- Ucz się z wydań 239
- Terminowe uzyskiwanie wyników 239
- Wykorzystaj mapę do ocenienia gotowości wydania 240
Słowo wstępne od Martina Fowlera 11
Słowo wstępne od Alana Coopera 13
Słowo wstępne od Marty'ego Cagana 15
Wprowadzenie 19
Przeczytaj to najpierw 25
1. Obraz całości 39
2. Produkuj mniej 55
3. Ucz się szybciej 69
4. Kończ na czas 79
5. Już wiesz, jak to robić 91
6. Cała prawda o historyjkach 109
7. Opowiadanie lepszych historii 115
8. Karteczka to nie wszystko 125
9. Karteczka to dopiero początek 135
10. Opowieści są jak tort 141
11. Łupanie kamieni 147
12. Praca w kamieniołomie 161
13. Zacznij od okazji 169
14. Tworzenie wzajemnego zrozumienia poprzez odkrywanie 181
15. Odkrywaj, aby weryfikować wiedzę 197
16. Udoskonalaj, definiuj i buduj 211
17. Historyjki są jak asteroidy 227
18. Ucz się z wszystkiego, co tworzysz 233
Czy to koniec? 243
Podziękowania 245
Bibliografia 249
Skorowidz 251
Oceny i opinie klientów: Mapowanie historyjek użytkownika. Przepis na produkt idealny Jeff Patton (3)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(1)
(1)
(1)
(0)
(0)
(0)
Paweł, Student
Data dodania: 2018-06-21 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
mzadrozny, Developer
Data dodania: 2018-05-17 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Pauli,
Data dodania: 2020-11-07 Ocena: 4 Opinia potwierdzona zakupem
więcej opinii