Książka dla skutecznych szefów. Znane i mniej znane drogi do sukcesu w kierowaniu ludźmi
- Autorzy:
- Andrzej Niemczyk, Wiesław Grzesik, Anna Niemczyk
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Ocena:
- 5.7/6 Opinie: 11
- Stron:
- 424
- Druk:
- oprawa twarda
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Sprawdź nowe wydanie
Książka dla skutecznych szefów. Znane i mniej znane drogi do sukcesu w kierowaniu ludźmi. Wydanie II rozszerzone
Andrzej Niemczyk, Wiesław Grzesik, Anna Niemczyk
Opis książki: Książka dla skutecznych szefów. Znane i mniej znane drogi do sukcesu w kierowaniu ludźmi
Szef - to brzmi dumnie!
Najlepszych szefów nie poznaje się po świetnie skrojonym garniturze ani eleganckiej garsonce. Jakości nie zagwarantują też drogie studia czy twardy charakter. Najwybitniejsi menedżerowie stali się elitą w swoim fachu po wielu latach ciężkiej pracy... nad sobą. To właśnie dzięki ich staraniom dziś Ty możesz osiągnąć upragniony sukces w znacznie krótszym czasie. Książka ta powstała zarówno z myślą o zupełnych nowicjuszach, stawiających dopiero pierwsze kroki na stanowisku kierowniczym, jak i o doświadczonych biznesmenach, którzy uważają, że na naukę nigdy nie jest za późno.
To, czego Ci trzeba, to fachowa wiedza na temat zarządzania, a także wybrane informacje z zakresu psychologii. Pierwsze ułatwią Ci prowadzenie firmy, drugie znacznie usprawnią kontakty z podwładnymi i uczynią przyjemniejszym kierowanie grupą ludzi. Wyjątkowość tego podręcznika polega na tym, że opiera się on na indywidualnych doświadczeniach autorów, uznanych polskich trenerów kadry zarządzającej. Ma on jednak znacznie większe ambicje: korzysta z praktyki wielu innych menedżerów, odnosząc się przy tym do typowo polskich realiów i specyfiki rodzimego rynku.
Wtajemniczenie w trzech krokach:
- Niedoceniane przedmioty obowiązkowe
- Elementy psychologii szefa
- Manowce zarządzania
Sugestywna grafika. Nigdzie nie przeczytasz tego,
co tutaj zobaczysz na własne oczy!
- Przeczytaj wywiad z autorem książki Andrzejem Niemczykiem >>
- O książce możesz także przeczytać tutaj >>
- Pobierz plik MP3 i posłuchaj 1 recenzji o książce >>
- Pobierz plik MP3 i posłuchaj 2 recenzji o książce >>
Patroni książki:






Wybrane bestsellery
-
Otwórz tę książkę i odnajdź samą kwintesencję inspiracji. Przewróć kilka stron i poznaj prosty wzór, sposób myślenia, działania i komunikowania się, dzięki któremu przywódcy są w stanie skutecznie zainspirować swoje otoczenie. Wczytaj się w historie Martina Luthera Kinga juniora czy Steve’a...
Zaczynaj od DLACZEGO. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania Zaczynaj od DLACZEGO. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania
(31.85 zł najniższa cena z 30 dni)31.85 zł
49.00 zł(-35%) -
Zarządzanie ludźmi i kierownicze stanowisko to dla jednych prestiż i źródło władzy, dla innych zobowiązanie i misja wywierania pozytywnego wpływu. W rzeczywistości, w której życie prywatne przenika się z zawodowym, a iluzję popularności trudno odróżnić od prawdziwej reputacji, pozycja wpływowego ...
Wpływowy menedżer. Strategie budowania przywództwa i reputacji Wpływowy menedżer. Strategie budowania przywództwa i reputacji
(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)14.90 zł
49.00 zł(-70%) -
Twórcą idei zwanej Porozumieniem bez Przemocy (Nonviolent Communication — NVC) jest amerykański psycholog Marshall B. Rosenberg. Zaproponował on sposób komunikacji, w którym odchodzi się od paradygmatu szukania winnego, ustalania za wszelką cenę, kto ma rację, na rzecz budowania relacji i w...
Dogadać się z innymi, czyli Porozumienie bez Przemocy nie tylko w życiu organizacji Dogadać się z innymi, czyli Porozumienie bez Przemocy nie tylko w życiu organizacji
(32.44 zł najniższa cena z 30 dni)32.44 zł
49.90 zł(-35%) -
By zrozumieć założenia Porozumienia bez Przemocy, trzeba po pierwsze wyjaśnić, na czym ono bazuje i jak rozumie dwa kluczowe dla siebie pojęcia. Są to empatia, definiowana jako pełna skupienia obecność, i konflikt, który jest tu po prostu spotkaniem odmiennych strategii radzenia sobie z życiem. P...
KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej
(29.18 zł najniższa cena z 30 dni)29.18 zł
44.90 zł(-35%) -
Ta książka to kompletny przewodnik nie tylko dla przedstawicieli działów HR, ale i dla wszystkich, którym temat zarządzania zasobami ludzkimi jest bliski, napisany ze szczególnym uwzględnieniem employee journey. Dowiesz się z niej, jakie zadania stoją przed organizacją w obszarze zarządzania kap...
Employee journey. Od rekrutacji do ostatniego dnia w pracy Employee journey. Od rekrutacji do ostatniego dnia w pracy
(38.94 zł najniższa cena z 30 dni)38.94 zł
59.90 zł(-35%) -
Rekruter powinien dysponować zestawem HR-owych narzędzi pozwalających mu wybrać idealnego kandydata spośród wielu życiorysów i listów motywacyjnych, które nadeszły w odpowiedzi na ofertę pracy. Jednym z takich narzędzi - kluczowych według autorki - jest rekrutacja oparta na kompetencjach. Chodzi ...
Rekrutacja oparta na kompetencjach. Znajdź i rozwijaj idealnego pracownika Rekrutacja oparta na kompetencjach. Znajdź i rozwijaj idealnego pracownika
(25.93 zł najniższa cena z 30 dni)25.93 zł
39.90 zł(-35%) -
Nie ważne czy zaczynasz nową pracę, dostałaś awans, firma wysyła Cię na zagraniczną placówkę, czy może powierzono Ci funkcję dyrektora wykonawczego, bowiem to, jak poradzisz sobie w czasie próby na etapie przystosowania do zmian, zadecyduje o Twoim sukcesie lub porażce. Użyj tej książki jako godn...
Pierwsze 90 dni. Sprawdzone strategie ułatwiające liderom wejście na najwyższe obroty szybciej i mądrzej Pierwsze 90 dni. Sprawdzone strategie ułatwiające liderom wejście na najwyższe obroty szybciej i mądrzej
(31.85 zł najniższa cena z 30 dni)31.85 zł
49.00 zł(-35%) -
Praca z ludźmi to nie tylko dążenie do wspólnego celu. To także okazja do towarzyszenia innym w ich rozwoju, odkrywaniu własnego potencjału, realizowaniu ważnych celów. Aby skutecznie zarządzać, trzeba dobrze poznać samego siebie, swoje wady i mocne strony, sposoby reagowania w sytuacjach konflik...
Proces grupowy. Poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców. Wydanie II rozszerzone Proces grupowy. Poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców. Wydanie II rozszerzone
-
Chaos, chaos, wszędzie chaos. Fabryka nie nadąża z produkcją, ponieważ zamówienia docierają do niej zbyt późno. Kontrahent otrzymuje nie ten towar, który kupił, albo owszem – ten, tyle że w zbyt małej/zbyt dużej ilości. Faktury kupujący nie dostaje wcale, gdyż zawalona papierami księgowość ...
Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking
(17.90 zł najniższa cena z 30 dni)17.90 zł
59.00 zł(-70%) -
Współczesny biznes liczbami stoi. Wykresy, tabele, przetwarzanie danych, analizowanie wyników z przeszłości, prognozowanie sprzedaży, zakupów i produkcji… Większość działów w dużych przedsiębiorstwach wspiera się tym, co policzalne. Większość, ale raczej nie dział human resources. Dlaczego?...
Liczby w HR. Matematyczne ramy najbardziej ludzkiej części biznesu Liczby w HR. Matematyczne ramy najbardziej ludzkiej części biznesu
(51.35 zł najniższa cena z 30 dni)51.35 zł
79.00 zł(-35%)
O autorach książki
Andrzej Niemczyk, Wiesław Grzesik, Anna NiemczykAndrzej Niemczyk — prowadzi szkolenia menedżerskie, handlowe, trenerskie, negocjacyjne. Szkoli menedżerów na każdym szczeblu zarządzania. Wykłada w Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej. Jest autorem i współautorem ośmiu książek o zarządzaniu, sprzedaży, efektywności osobistej i prowadzeniu szkoleń. Jego artykuły o zarządzaniu można znaleźć w wielu czasopismach branżowych. Jest trenerem w firmach Training Partners i Szkolenia Aniemczyk.pl.
Wiesław Grzesik jest współwłaścicielem i wiceprezesem ds. rozwoju firmy doradczo-szkoleniowej Training Partners. Posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu oddziałami koncernów o globalnym zasięgu. Zajmuje się prowadzeniem szkoleń z zakresu budowania postaw otwartych na kreatywność i innowacyjność.
Prowadzi także warsztaty z zakresu technik analizy problemów oraz metod kreatywnego myślenia i poszukiwania rozwiązań. Współpracuje z takimi periodykami, jak Manager Magazine, Personel, Wiedza i Praktyka, Puls Biznesu.
Anna Niemczyk — specjalizuje się w szkoleniach menedżerskich i rozwojowych. Szkoli m.in. z zakresu komunikacji, asertywności, rozwiązywania konfliktów, zarządzania w procesie zmian, inteligencji emocjonalnej, zachowywania równowagi między życiem zawodowym a osobistym oraz radzenia sobie ze stresem. Prowadzi warsztaty rozwoju osobistego oraz uczące współpracy wewnątrz firmy. Wykłada w Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej. Jest współautorką Książki dla skutecznych szefów (Onepress, 2007). Publikuje m.in. w czasopismach „Personel i Zarządzanie” i „Marketing w Praktyce”. Jest trenerem w firmach Training Partners i Szkolenia Aniemczyk.pl.
Andrzej Niemczyk, Wiesław Grzesik, Anna Niemczyk - pozostałe książki
-
Skoro jesteś szefem, to z pewnością wiesz, że jednym z największych wyzwań, z jakimi przychodzi się zmagać każdemu, kto kieruje ludźmi, jest ich odpowiednie motywowanie. Jak dodać im skrzydeł? Jak im pomóc i tak nimi pokierować, by w pracy stawali się najlepszą wersją siebie? By chcieli współprac...
Motywacja pod lupą. Praktyczny poradnik dla szefów. Wydanie 3 rozszerzone Motywacja pod lupą. Praktyczny poradnik dla szefów. Wydanie 3 rozszerzone
Anna Niemczyk, Andrzej Niemczyk, Jan Mądry, ilustracje Michał Wręga
(44.85 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Długotrwały stres to we współczesnym świecie jeden z najpoważniejszych czynników chorobotwórczych. Według szacunków ekspertów nawet 70 procent wszystkich wizyt u lekarzy spowodowanych jest dolegliwościami wynikającymi z silnego, przewlekłego stresu. Od obniżonej odporności na rozmaite infekcje, p...
Pokonaj stres. Kurs video. Jak zadbać o odporność psychiczną w obecnej i każdej trudnej sytuacji Pokonaj stres. Kurs video. Jak zadbać o odporność psychiczną w obecnej i każdej trudnej sytuacji
(35.55 zł najniższa cena z 30 dni)39.50 zł
79.00 zł(-50%) -
Zestresowany pracownik to pracownik nieefektywny. Zespół narażony na długotrwały stres nie może działać wydajnie. Niepewność, niepokój, lęk o to, co przyniesie przyszłość - ten związany z pracą, ale także z życiem prywatnym - to pożywka, na której rozwija się przewlekły stres. Jak sobie z tym rad...
Skuteczny szef. Kurs video. Jak wspierać podwładnych i utrzymać ich efektywność w trudnych sytuacjach Skuteczny szef. Kurs video. Jak wspierać podwładnych i utrzymać ich efektywność w trudnych sytuacjach
(44.55 zł najniższa cena z 30 dni)49.50 zł
99.00 zł(-50%) -
Ta książka to wielokrotnie sprawdzony w boju podręcznik motywowania pracowników. Jego lektura uzbroi Cię m.in. w trzynaście praktycznych zasad motywowania pozafinansowego, wiedzę na temat teorii motywowania oraz rzetelną charakterystykę polskiego pracownika. Dowiesz się też, jak do procesu motywo...
Motywacja pod lupą. Praktyczny poradnik dla szefów. Wydanie II rozszerzone Motywacja pod lupą. Praktyczny poradnik dla szefów. Wydanie II rozszerzone
Anna Niemczyk, Andrzej Niemczyk, Jan Mądry, ilustracje Michał Wręga
(29.50 zł najniższa cena z 30 dni)32.45 zł
59.00 zł(-45%) -
Kariera w sprzedaży nie jest dla każdego. To praca trudna. Można rzec: elitarna. Wymaga bowiem od wykonującego ją człowieka predyspozycji, które często pozostają ze sobą w sprzeczności. Trzeba być równocześnie świetnym analitykiem — potrafiącym pracować z danymi, tabelami, liczbami — ...
Zawód: handlowiec. Skuteczna sprzedaż bez manipulacji. Wydanie 2 rozszerzone Zawód: handlowiec. Skuteczna sprzedaż bez manipulacji. Wydanie 2 rozszerzone
(27.45 zł najniższa cena z 30 dni)30.20 zł
54.90 zł(-45%) -
Dzięki szkoleniu Sztuka kierowania zespołem handlowym. Coaching handlowców. Kurs video dowiesz się, jak zbudować, prowadzić i doskonalić zespół handlowców. Poznasz nowe i sprawdzone narzędzia kierowania działem sprzedaży.
Sztuka kierowania zespołem handlowym. Coaching handlowców. Kurs video Sztuka kierowania zespołem handlowym. Coaching handlowców. Kurs video
(35.55 zł najniższa cena z 30 dni)39.50 zł
79.00 zł(-50%) -
Książek, podręczników, poradników, samouczków negocjacji w każdej księgarni można znaleźć mnóstwo. Pewnie dlatego, że skuteczne negocjowanie jest po prostu trudne. A może także dlatego, że praktycznie każdy z nas w trakcie swojej praktyki szkolnej, zawodowej czy w życiu prywatnym zmuszony jest cz...(24.50 zł najniższa cena z 30 dni)
26.95 zł
49.00 zł(-45%) -
Na temat zarządzania ludźmi napisano już wiele książek. Ta jednak jest wyjątkowa. Jej autorzy to wieloletni menedżerowie, którzy zarządzania uczyli się sami, krok po kroku, w polskich warunkach. Dobrze znają problemy, z jakimi na co dzień zmaga się szef, a ponieważ są równocześnie trenerami, potr...
Książka dla skutecznych szefów. Znane i mniej znane drogi do sukcesu w kierowaniu ludźmi. Wydanie II rozszerzone Książka dla skutecznych szefów. Znane i mniej znane drogi do sukcesu w kierowaniu ludźmi. Wydanie II rozszerzone
(49.50 zł najniższa cena z 30 dni)54.45 zł
99.00 zł(-45%) -
Trzymasz w ręku książkę duetu świetnych trenerów: Andrzeja Niemczyka i Bartłomieja Sapały. Uczestnicy ich szkoleń nie zawsze wiedzą, że zanim ci autorzy zostali szkoleniowcami, zajmowali się tym, czym ich uczniowie – byli handlowcami i menedżerami. Przeszli długą drogę od szeregowych sprzed...
Sprzedaż, zarządzanie i efektywność osobista w 101 praktycznych przykładach Sprzedaż, zarządzanie i efektywność osobista w 101 praktycznych przykładach
(27.00 zł najniższa cena z 30 dni)29.70 zł
54.00 zł(-45%) -
Trzecie wydanie tej bestsellerowej książki powstawało na przełomie 2011 i 2012 roku, w trakcie dużych zawirowań na rynkach finansowych, niepewności co do przyszłości strefy euro i globalnej recesji. Zostało uzupełnione o treści pomagające szefom sprzedaży i handlowcom zwiększyć skuteczność w trud...
Jak zarządzać zespołem handlowym i przetrwać. Poradnik dla szefów sprzedaży i handlowców. Wydanie III Jak zarządzać zespołem handlowym i przetrwać. Poradnik dla szefów sprzedaży i handlowców. Wydanie III
(29.50 zł najniższa cena z 30 dni)32.45 zł
59.00 zł(-45%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Recenzje książki: Książka dla skutecznych szefów. Znane i mniej znane drogi do sukcesu w kierowaniu ludźmi (5)
Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Magazyn Literacki Książki ET, 01/09/2008
Poradnik zarówno dla stawiających pierwsze kroki na stanowisku kierowniczym, jak i doświadczonych biznesmenów. Trzej trenerzy kadry zarządzającej - Andrzej Niemczyk, Wiesław Grzesik i Anna Niemczyk w "Książce dla skutecznych szefów" dzielą się swoją wiedzą, jak sprawnie kierować zespołem ludzi. Jak budować relacje, motywować oraz jak zwalniać. Na temat szefowania wypowiadają się również eksperci z różnych firm. Książce towarzyszą interesujące ilustracje Michała Wręki.
-
Personel Plus
Najlepszych szefów nie poznaje się po świetnie skrojonym garniturze ani eleganckiej garsonce. Najwybitniejsi menedżerowie stali się elitą w swoim fachu po wielu latach ciężkiej pracy nad sobą. Książka ta powstała zarówno z myślą o zupełnych nowicjuszach, stawiających dopiero pierwsze kroki na stanowisku kierowniczym, jak i o doświadczonych biznesmenach, którzy uważają, że na naukę nigdy nie jest za późno. Wyjątkowość tego podręcznika polega na tym, że opiera się on na indywidualnych doświadczeniach autorów, uznanych polskich trenerów kadry zarządzającej.
-
Gentleman Lubomir Baker
Autorzy rekomendują swoją książkę jako adresowaną dla wszystkich szefów: początkujących i doświadczonych. Na co dzień prowadzą szkolenia dla firm. Z doświadczeń wyniesionych ze szkoleń przeprowadzonych dla polskich menedżerów czerpią przykłady ilustrujące kluczowe zagadnienia najistotniejsze dla zarządzania. Namówili też kilku szefów firm, by osobiście opowiedzieli o problemach, z jakimi zetknęli się w niełatwym procesie zarządzania. Książka skonstruowana jest zgodnie z amerykańskimi wzorami: przeplata teorię i tzw. easy. Obejmuje szeroki zakres tematyczny. W pierwszej części mówi o wdrażaniu pracowników, metodach motywowania, zasadach dobrych praktyk, skuteczności i sprzedaży. Drugą część autorzy poświęcili problematyce psychologii szefa. Rekomendacja: Lektura pozwala każdemu przeanalizować własny portret psychologiczny i jego implikacje w relacjach z pracownikami.
-
Puls Biznesu, Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. KG, 07/2008
Szef to brzmi dumnie: Najlepszych szefów poznaje się nie po świetnie skrojonym garniturze czy eleganckiej garsonce ani po drogich studiach lub twardym charakterze. Wybitni menedżerowie stali się elitą w swym fachu po latach ciężkiej pracy nad sobą. Dzięki ich staraniom można odnieść sukces szybciej zapewniają autorzy "Książki dla skutecznych szefów" wydanej przez wydawnictwo Onepress. Podręcznik opiera się na indywidualnych doświadczeniach autorów, znanych polskich trenerów kadry zarządzającej. Mogą po niego sięgnąć zarówno doświadczeni biznesmeni, jak i nowicjusze z ambicjami, by zarządzać ludźmi w przyszłości.
-
Personel i Zarządzanie Jolanta Szaban, 05/2008
Wyznaczyć azymut Sama wiedza menedżera nie wystarcza, by mógł on kompetentnie zarządzać podwładnymi. Ważna jest osobowość przełożonego, istotne są też jego umiejętności, m.in. znajomość psychologii, dzięki której menedżer lepiej rozumie mechanizmy kierujące działaniami innych. Nie bez znaczenia jest także charakter relacji między przełożonym a podwładnymi. W zalewie literatury czysto naukowej lub łączącej teorię z praktyką (na ogół w niezbyt korzystnych dla praktyki proporcjach) „Książkę dla skutecznych szefów. Znane i mniej znane drogi do sukcesu w kierowaniu ludźmi” wyróżniają świeże spojrzenie oraz przykłady z rodzimego „podwórka”. Niewątpliwie może to wpłynąć korzystnie na jej odbiór przez tych, dla których jest przeznaczona. A adresowana jest do określonych czytelników - menedżerów różnych szczebli zarządzania - tych poszukujących, chcących dowiedzieć się czegoś więcej o sobie samych i o problemach, jakie często napotyka szef w kontaktach z pracownikami, podwładnymi. Książka napisana została przez osoby zajmujące się szkoleniami menedżerów i czerpiące wiedzę z doświadczeń wielu klientów firmy szkoleniowej, którą reprezentują, a także z doświadczeń innych ekspertów oraz własnych. Dlatego niewątpliwą zaletą tej pracy są - będące jej „sercem” - case’y, czyli przypadki do studiowania i analiz. Są to przykłady z życia wzięte, nie abstrakcyjne, z których każdy opatrzony jest komentarzem bądź wspomnianych ekspertów, bądź samych autorów. Rozdziały kończą się swego rodzaju podsumowaniem - „kilka uwag” to przedstawione w pigułce najważniejsze aspekty problemów, o jakich była mowa w rozdziale, oraz wskazówki dla menedżerów, jak postępować w przedstawionych wcześniej sytuacjach. Opisy problemów, które znaleźć można w pracy, dotyczą niewątpliwie ważnych, jeśli nie najważniejszych, aspektów pracy menedżera. Co prawda, dyskusyjna jest kolejność przedstawienia zagadnień w rozdziałach - wydaje się, że w wielu sytuacjach punktem wyjścia powinna być analiza postaw i zachowań samego szefa, bowiem w znakomitej większości przypadków od niego zależy, jak zostaną rozwiązane problemy ludzkie w organizacji. Te uwagi jednak, będące osobistą opinią recenzentki, nie przekreślają podstawowej zalety książki, jaką jest bardzo praktyczne potraktowanie jej przedmiotu. Publikacja ma bowiem wybitnie podręcznikowy charakter. Składa się ona z trzech części. Pierwsza z nich poświęcona jest umiejętnościom menedżerskim związanym z kierowaniem ludźmi. W drugiej autorzy pokusili się o przedstawienie elementów „psychologii” szefa, a część trzecia dotyczy najczęściej spotykanych błędów w kierowaniu ludźmi. Jednocześnie trzeba zaznaczyć, że recenzowana praca nie jest przeznaczona dla tych, którzy zainteresowani są poszerzaniem swej wiedzy teoretycznej. Autorzy nie zamieszczają w swojej pracy prawie żadnych przypisów ani bibliografii - można to uznać za pewien jej mankament. Chociaż opisane są przypadki, relacje słuchaczy, to brak jest odnośników do przebogatej literatury dotyczącej poruszanych zagadnień. Oczywiście o takim, a nie innym sposobie napisania książki, przesądza jej przeznaczenie. Do rąk praktyków oddany zostaje użyteczny podręcznik. Zawiera on z jednej strony liczne przykłady sytuacji, z jakimi stykają się wszyscy menedżerowie w swej codziennej pracy. Z drugiej strony są one komentowane przez innych ekspertów praktyków, specjalistów w danej dziedzinie, którzy podsuwają możliwe rozwiązania określonych sytuacji. To np. osoby zajmujące się w dużych firmach szkoleniami, menedżerowie ds. HR. Warto również wspomnieć o oryginalnych ilustracjach Michała Wręgi uzupełniających i ubarwiających treść książki, a także o mapach autorstwa Zosi Stęplowskiej. Znaleźć je można na końcu rozdziałów i stanowią one swoisty „przewodnik” po każdym z nich.
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-246-1246-7, 8324612467
- Data wydania książki drukowanej:
- 2008-04-22
- ISBN Ebooka:
- 978-83-246-9479-2, 9788324694792
- Data wydania ebooka:
-
2014-03-05
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Format:
- 158x235
- Numer z katalogu:
- 4082
- Rozmiar pliku Pdf:
- 13.5MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 5.3MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 11.4MB
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Zasoby ludzkie (HR)
Przywództwo
- Serie wydawnicze: Exclusive
Spis treści książki
- Cele działania firmy (20)
- Wizja (22)
- Wspólne wartości (22)
- Wzory zachowań (22)
- Meandry awansu wewnętrznego (33)
- Rozpoznać wzajemne oczekiwania (39)
- Gdy jest źle (41)
- Gdy jest dobrze (45)
- Gdy pojawia się nowy szef (48)
- Gdy szef odchodzi (49)
- Jedenaście zasad motywacji (55)
- 1. Motywowanie zacznij od siebie (56)
- 2. Nie motywuj bez podania celu (57)
- 3. Nieosiągalne cele demotywują (57)
- 4. Wspólne określenie celu motywuje (58)
- 5. Nie motywuj innych, dopóki nie poznasz ich potrzeb (60)
- 6. Motywuj, umożliwiając rozwój (62)
- 7. Nie oczekuj, że motywacja trwa wiecznie (63)
- 8. Motywuj, dostrzegając sukcesy (64)
- 9. Etyczne współzawodnictwo motywuje (65)
- 10. Elitarność motywuje (65)
- 11. Przynależność do grupy motywuje (66)
- Manipulowanie pod płaszczykiem motywowania (74)
- Zarobki podwładnych (83)
- Premia regulaminowa (84)
- Premia uznaniowa (88)
- Wynagrodzenie podstawowe (90)
- Skutki złych rozwiązań (92)
- Zarobki szefa (93)
- Kiedy zwolnić? (101)
- Jak zwalniać? (103)
- Konsekwencje zwalniania (109)
- Skutki dla klientów i konkurencji (112)
- Czym jest benchmarking? (119)
- Typy benchmarkingu (120)
- Benchmarking wewnętrzny (120)
- Benchmarking konkurencyjny (121)
- Benchmarking funkcjonalny (121)
- Nowe pomysły czy adaptacje starych? (121)
- Dobre praktyki a zmiany w przedsiębiorstwie (122)
- Nowe produkty (124)
- Porównywanie wskaźników w poszukiwaniu najlepszych praktyk (127)
- Poszukiwania przez analogię (128)
- Analogia osobista (129)
- Analogia bezpośrednia (129)
- Analogia symboliczna (129)
- Zaangażowanie pracowników (130)
- Dobre praktyki a innowacyjność (130)
- Podsuwanie przez pracowników nowych pomysłów (131)
- Dobre praktyki a konkurencyjność (132)
- Budżet i terminy (137)
- Etapy projektu (137)
- Określenie potrzeb odbiorców (138)
- Wybór celu projektu (139)
- Planowanie projektu (140)
- Realizacja projektu, czyli do roboty (144)
- Kontrola efektów (145)
- Ocena projektu (147)
- Zalety projektu (148)
- Wiedza o kluczowych klientach (153)
- Wiedza o własnych usługach i produktach (155)
- Wiedza o konkurencji i jej produktach (156)
- Wiedza o własnej postawie w trakcie spotkania z klientem (160)
- Zła obsługa po sprzedaży? (163)
- Pierwsze spojrzenie na szefa (171)
- Szef poddany analizie - słów kilka o analizie transakcyjnej (172)
- Inwentaryzacja po raz pierwszy - analiza strukturalna według analizy transakcyjnej (176)
- Jak to działa - czyli jak się na co dzień zachowujemy
- analiza funkcjonalna (178)
- Szef jako Rodzic (178)
- Szef też ma emocje - stan Ja Dziecko (187)
- Szef w pełni Dorosły (202)
- Obraz całego zespołu na tle portretu szefa (206)
- 1. styl zarządzania - "biurokrata na patrolu" (207)
- 2. styl zarządzania - "włoska mama" (208)
- 3. styl zarządzania - "firma to Ja, czyli szef-Słońce" (209)
- 4. styl zarządzania - "stanowczy, twórczy, dobry ojciec" (210)
- Portret nr 1: 2. styl zarządzania - "włoska mama" w męskim wydaniu (212)
- Portret nr 2: 1. styl zarządzania - "biurokrata na patrolu" (212)
- Portret nr 3: 4. styl zarządzania - "stanowczy, twórczy, dobry ojciec" (214)
- Portret nr 4: 3. styl zarządzania - "firma to Ja, czyli szef-Słońce" (216)
- Szef spogląda w lustro (218)
- Składowe portretu - rozmawiamy czy komunikujemy się (218)
- Transakcje - czyli jak ze sobą rozmawiamy i co z tego wynika (221)
- Postawy życiowe - czyli co myślimy o sobie i o innych; jak to wpływa na nasz sposób zarządzania i tworzenie atmosfery w pracy 234
- I postawa: Ja jestem OK - Ty jesteś OK (236)
- II postawa: Ja jestem OK - Ty nie jesteś OK (236)
- III postawa: Ja nie jestem OK - Ty jesteś OK (237)
- IV postawa: Ja nie jestem OK - Ty nie jesteś OK (238)
- Postawa życiowa a funkcjonowanie zespołu (238)
- Zaczynamy stosować asertywne komunikaty (260)
- Bilans zysków i strat - z jakich powodów wybieram nieasertywne zachowania (262)
- Jestem szefem, więc mam prawo do... (265)
- Asertywny gniew szefa (267)
- Irracjonalne myśli są hamulcami zachowań asertywnych (271)
- Indywidualny styl rozwiązywania konfliktów a postawa asertywna (274)
- Dominacja, czyli Ja wygrywam - Ty przegrywasz (276)
- Adaptacja, czyli Ja ustępuję - Ty wygrywasz (278)
- Unikanie, czyli Ja się wycofuję - Ty stajesz się nieistotny (279)
- Kompromis, czyli Ja ustępuję i obiecuję - Ty ustępujesz i obiecujesz (280)
- Współdziałanie - Ja wygrywam - Ty wygrywasz (281)
- Gry psychologiczne - gry bez zwycięzców (285)
- Czy zauważasz swoich pracowników? (285)
- "W co ty grasz?" (288)
- Gra ma sens, jeśli pojawi się drugi gracz (291)
- Jak nie grać? (301)
- Zasady czystej komunikacji według analizy transakcyjnej (305)
- Zarządzanie przez konflikt (314)
- Przyczyny konfliktów (315)
- Objawy (318)
- Leczenie (319)
- Na autorytet trzeba zapracować (334)
- Przyczyny braku autorytetu (337)
- Objawy braku autorytetu (338)
- Leczenie (339)
- Dobre rady (340)
- Nieformalny lider w polityce i w firmie (347)
- Co sprzyja wyłonieniu nieformalnego lidera? (347)
- Jak obecność nieformalnego lidera wpływa na zespół? (349)
- Co dzieje się z nieformalnym liderem? (352)
- Lepiej zapobiegać, niż leczyć (353)
- A kiedy mamy już lidera... (356)
- Monitorowanie relacji z zespołem (356)
- Poszukiwanie sukcesorów (357)
- Kiedy i jak zwolnić nieformalnego lidera? (358)
- Rutyna pomaga (366)
- Rutyna przeszkadza (367)
- Przyczyny (368)
- Obraz choroby (369)
- Najważniejsze powody braku kreatywności. Jak sobie radzić? (374)
- Schematyzm myślenia i postępowania (374)
- Obawa przed krytyką (375)
- Obawa przed nowym (376)
- Obezwładniające poczucie sukcesu (379)
- Niskie poczucie własnej wartości (380)
- Brak motywacji (381)
- Przyczyny wokół nas (391)
- Zamęczyć samego siebie (392)
- Konsekwencje przemęczenia (396)
- Jak się zmęczyć, ale nie zamęczyć? (403)
- Jak wprowadzić wyścig szczurów? (405)
Wprowadzenie (13)
Część I Niedoceniane przedmioty obowiązkowe
Rozdział 1. Nowy pracownik w firmie (17)
Wdrożenie do pracy wymaga planu działań
i przewodnictwa szefa
Rozdział 2. Szef i jego przełożeni (37)
Relacje szefa z jego przełożonymi rzutują na cały zespół
Rozdział 3. Motywowanie pozafinansowe pracowników (53)
Motywowanie bez wiedzy
o potrzebach podwładnych prowadzi donikąd
Rozdział 4. Motywowanie finansowe (81)
Menedżer powinien współtworzyć system wynagradzania swoich pracowników
Rozdział 5. Zwalnianie podwładnych (99)
Nieunikniony element zarządzania wymagający rzetelnego przygotowania
Rozdział 6. Poszukiwanie dobrych praktyk (117)
Większość najlepszych rozwiązań już istnieje
- naucz się adaptować je do własnych potrzeb
Rozdział 7. Myślenie w kategoriach projektu (135)
Uporządkowanie działań zwiększa skuteczność zarządzania
Rozdział 8. Proces handlowy (151)
Wszyscy pracownicy w firmie mają związek ze sprzedażą
Część II Elementy psychologii szefa - wiedza nietajemna
Rozdział 9. Portret szefa (169)
Swój styl zarządzania i reakcje otoczenia można zrozumieć i na nie wpływać
Rozdział 10. Asertywność szefa to znacznie więcej niż umiejętność mówienia "nie" (257)
Rozdział 11. Konflikt w zespole (311)
Konfliktów nie należy powstrzymywać i utajniać, tylko trzeba je rozwiązywać
Część III Manowce zarządzania
Rozdział 12. Szef bez autorytetu (327)
Sama wiedza i umiejętności bez osobowości
nie zbudują autorytetu
Rozdział 13. Nieformalny lider (345)
Złe zarządzanie tworzy alternatywnych przywódców
Rozdział 14. Rutyna szefów i podwładnych (363)
Poszukiwanie równowagi pomiędzy kreatywnością a rutyną
Rozdział 15. Przemęczenie pracą (387)
Wymagania stawiane przez firmę i nas samych powinny być proporcjonalne do indywidualnych możliwości
Skorowidz (415)
Oceny i opinie klientów: Książka dla skutecznych szefów. Znane i mniej znane drogi do sukcesu w kierowaniu ludźmi Andrzej Niemczyk, Wiesław Grzesik, Anna Niemczyk (11)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(10)
(0)
(0)
(1)
(0)
(0)
Andrzej Worotynski, Właściciel firmy
Data dodania: 2012-01-13 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2011-06-16 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2009-08-05 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Ewa,
Data dodania: 2009-06-24 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Piotr,
Data dodania: 2009-03-19 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Marek Migdalski,
Data dodania: 2008-10-20 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Beata,
Data dodania: 2008-10-10 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Andrzej Słowikowski,
Data dodania: 2008-09-11 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Ania,
Data dodania: 2008-06-20 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2008-06-02 Ocena: 3 Opinia niepotwierdzona zakupem
Oceny i opinie poprzedniego wydania
m.,
Data dodania: 2015-09-22 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
więcej opinii