Crowdsourcing. Jak angażować konsumentów w świat marek (ebook)(audiobook)(audiobook)
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Ocena:
- 6.0/6 Opinie: 2
- Stron:
- 184
- Druk:
- oprawa miękka
- 3w1 w pakiecie:
-
PDFePubMobi
Opis książki
Czytaj fragment
Książka została wyróżniona w kwartalnym przeglądzie najważniejszych książek (lato 2013) opublikowanego przez THINKTANK. Zapraszamy do lektury przeglądu nowości wydawniczych
Co tysiąc głów, to nie jedna
Crowdsourcing to stosunkowo świeże zjawisko w marketingu. Polega na kreowaniu nowych produktów, ulepszaniu istniejących, proponowaniu innowacyjnych rozwiązań i aktywnym kształtowaniu marki w oparciu o mądrość konsumentów. Dzięki crowdsourcingowi wiele firm o globalnym zasięgu, takich jak Coca-Cola, Apple, IBM czy Google, zmieniło podejście do komunikacji. W wymyślanie nowych rozwiązań włączają swoich… konsumentów. Dziesiątki, setki, tysiące ludzi! Angażują ich i zyskują w zamian dostęp do wielu kreatywnych umysłów, które razem pracują o wiele efektywniej niż samodzielny pracownik działu innowacji.
Tradycyjny marketing zakłada, że to firma jest jedynym „dawcą” komunikatu, treści, przekazu marketingowego, a konsument ma jedynie słuchać i kupować. Ta reguła obowiązywała jeszcze całkiem niedawno — zanim media społecznościowe zaczęły rządzić światem wirtualnym i zmieniły jednostronną komunikację (od firmy do konsumenta) w dialog, w którym obie strony mają głos i mogą się wzajemnie od siebie uczyć. Nigdy wcześniej marki nie były tak blisko swoich odbiorców — i na odwrót. Właściciel marki ma na wyciągnięcie ręki uwagi, pomysły i treści pochodzące z najlepszego źródła: wprost od użytkowników produktów i usług. Wystarczy nawiązać z nimi kontakt, słuchać, rozmawiać i… nauczyć się korzystać z potężnej siły crowdsourcingu.
Czy jesteś gotów zaangażować konsumentów w świat Twojej marki?
Partner merytoryczny:
Podobne produkty
-
-
Biblia copywritingu. Wydanie II poszerzone Biblia copywritingu. Wydanie II poszerzone
Dariusz Puzyrkiewicz
-
-
-
-
Podobne produkty
-
Filozofia HUSTLE Filozofia HUSTLE
Neil Patel, Patrick Vlaskovits, Jonas Koffler.
-
-
Przebij się! Przebij się!
Gary Vaynerchuk
-
-
Wybij się! Wybij się!
Gary Vaynerchuk
-
Sprzedawaj jak Serhant Sprzedawaj jak Serhant
Ryan Serhant
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Recenzje książki: Crowdsourcing. Jak angażować konsumentów w świat marek (3)
-
annamiotk.pl Anna Miotk, 2013-09-22
Za sprawą Iwony Kucharewicz, szefowej Randori, trafiła do mnie polska książka poświęcona crowdsourcingowi – „Crowdsourcing. Jak angażować konsumentów w świat marek”, pod red. Jana Kasprzyckiego-Rosikonia oraz Jacka Piątkowskiego.
Cieszę się bardzo, że powstała polska książka na ten temat. Książki zagraniczne są, a i owszem, bardzo inspirujące, ale ich trudnością jest to, że zazwyczaj pokazują coś, co sprawdziło się na rynku amerykańskim, a niekoniecznie sprawdzi się na rynku polskim. Z tego względu warto pisać książki dotyczące lokalnych rynków. I tak właśnie jest z „Crowdsourcingiem”, gdzie z teorii crowdsourcingu pokazano tylko najważniejsze elementy i wybrane przykłady, a równocześnie opisano nasze, lokalne uwarunkowania. Autorami książki są zresztą w dużej mierze osoby pracujące w MillionYou, polskiej firmie specjalizującej się w tworzeniu platform crowdsourcingowych na potrzeby marketingu.
Przede wszystkim – mamy dość przejrzystą definicję crowdsourcingu, napisaną przez Claudię Pelzer (s. 15):
"Crowdsourcing to neologizm powstały z połączenia angielskich wyrazów „crowd” (tłum) i „outsourcing” (korzystanie z zasobów zewnętrznych). Proces ten wywodzi się z sektora swobodnej innowacji i opisuje outsourcing zadań i procesów twórczych do mas użytkowników Internetu. W ramach crowdsourcingu wyróżnia się szereg kategorii, takich jak: crowdfunding (wspólne finansowanie projektu przez społeczność), co-creation (współtworzenie – wspólne wykonywanie pracy twórczej przez część społeczność) i microtasking (wykonywanie przez społeczność drobnych zadań wchodzących w skład większego projektu, np. rozpoznawania tekstu)."
Jak twierdzi Ross Dawson, tak rozumiany crowdsourcing można wykorzystać w różnych obszarach marketingu:
- Tworzenie treści – angaożowanie tłumu do tworzenia różnego rodzaju treści, np. projektowanie logotypów, stron internetowych, tworzenie wideo, budowanie baz zdjęć, testowanie stron;
- Burza mózgów – generowanie pomysłów, które można wykorzystać w działaniach marketingowych;
- Rozwój produktu – angażowanie tłumu do zgłaszania pomysłów na produkty i na usługi, tworzenia strategii cenowych [czy ulepszania istniejących produktów i usług - przyp. A. M.]
- Insight – zbieranie opinii użytkowników na temat produktu, usługi czy marki;
- Zaangażowanie – angażowanie określonych grup docelowych tak, aby aktywnie spędzały czas z marką.
- Klient jako rzecznik marki – użytkownicy rozprzestrzeniają opinie na temat produktu lub usługi wśród swojej rodziny, przyjaciół, znajomych.
Dalej książka omawia konkretne przykłady zastosowania crowdsourcingu w każdym z tych obszarów i pokazuje konkretne przykłady. Możemy dzięki nie prześledzić też powiązanie crowdsourcingu z outsourcingiem oraz marketingu skupiającego się na relacji marek z konsumentami. Dowiemy się, jak wygląda tworzenie i zarządzanie społeczności, poznamy też korzyści płynące z crowdsourcingu. Pojawia się kilka pomysłów na mierzenie efektów crowdsourcingu, aczkolwiek w tym rozdziale spodziewałam się czegoś więcej – zwłaszcza, że John Lovett w swojej książce „Sekrety pomiarów mediów społecznościowych” podaje wręcz gotowe mierzalne cele i wskaźniki, które można zastosować także w crowdsourcingu. Dowiemy się o tym, jak crowdsourcing rozwijał się w USA, jakie są obecne trendy w rozwoju tej idei i dalsze przewidywania. Książka opisuje też uwarunkowania prawne. Każdy praktycznie rozdział wzbogacony jest przykładami, znajdują się w niej również opinie specjalistów z branży marketingu internetowego.
Wydawnictwo „Crowdsourcing. Jak angażować konsumentów w świat marek” jest dobrym wprowadzeniem do tematu. Jeśli ktoś z Was dopiero chciałby dowiedzieć się czegoś o crowdsourcingu, warto po nią sięgnąć. Ja miałam lekki niedosyt – wolałabym się zmierzyć z czymś nieco trudniejszym i bardziej skomplikowanym. Książka też jest nierówna, co wynika z tego, że pisało ją kilka osób, z których każda ma nieco inny styl opowiadania i nieco inaczej podeszła do tematu (co jest zasadniczo problemem wszelkich opracowań zawierających teksty różnych autorów). Warto zauważyć, że jest to też narzędzie umiejętnej promocji samego MillionYou- nazwa firmy jest sporadycznie wplatana w tekście, pojawia się też jako patron medialny i element biogramów niektórych autorów (a równocześnie firma chwali się jej wydaniem już na pierwszej stronie serwisu). Mimo, że słyszałam o niej po raz pierwszy, już ją zapamiętałam, a nawet parę razy odwiedziłam jej stronę. -
inandim.wordpress.com 2013-06-24
Jeśli pasjonują Was nowe trendy w biznesie, takie jak np. grywalizacja (gamification), warto wiedzieć, że to nie wszystko co w ostatnich latach rozwija się na naszych oczach.
Crowdsourcing, czyli sztuka angażowania „tłumu”, aby współpracował z naszą firmą, organizacją, społecznością, to coś, co wiele firm już stosuje, z całkiem dobrymi efektami. I nie chodzi tu jedynie o angażowanie w do dyskusji na FB czy zbierania „lajków” lub, poważniej, opinii naszego otoczenia o produktach i firmie – zdecydowanie nie o takich wersjach „basic” mówimy. Tak jak w grywalizacji nie chodzi ułożenie systemu opartego o proste zbieranie punktów. A raczej daleko nie TYLKO o to może chodzić. I warto o tym wiedzieć, aby wejść na porządny poziom działań, a nie wybierać najprostsze skojarzenie i opatrywać je modną nazwą.
Do czego więc możemy zaprosić społeczność w ramach crowdsourcingu?
- do pracy nad prototypami produktów (B&R), podczas której często okazuje się, że specjaliści z innych branż wpadają na skuteczne rozwiązania, o których nie śniło się naszym firmowym, wyspecjalizowanym naukowcom,
- do zbierania funduszy na projekt, nie koniecznie dotyczący pokrzywdzonych (o ile społeczność uzna go za warty realizacji),
- do kreowania pomysłów na kampanię marketingową lub nawet wykonania projektów reklam, np. w formie gotowych do emisji filmów (nagrody dla zwycięzców wskazane),
- do głosowania na wybór działań CSR, które mają być zrealizowane przez firmę lub do wspólnego projektowania pomysłów na akcje w tym zakresie,
- do zgłaszania propozycji modyfikacji produktów, usług, działań firmy, także w formie drobnych udoskonaleń w ofercie czy obsłudze, które mogą stanowić dużą wartość, a które nie przyszły do głowy osobom z wewnątrz (ciekawe przykłady to m.in.: MyStarbucksidea.com czy https://bankpomyslow.bzwbk.pl/)
Pamiętam, że kiedy kilka lat temu przeczytałam o tym w jaki sposób powstawał Linux i o wyspecjalizowanych platformach skupiających specjalistów w wybranych obszarach, typu: InnoCentive (naukowcy) i TopCoder (programiści) którzy pracują nad rozwiązaniem „zadanych” problemów…. pomyślałam sobie: „Wooooow! To przecież jest genialna idea!”.
Dopiero później dowiedziałam się, że takie działania nazwano „crowdsourcingiem”, do działań tych zaczęły się nieśmiało przekonywać także niektóre polskie firmy, a ostatnio mamy okazję poczytać na ten temat w książce wydawnictwa OnePress.
„Crowdsourcing. Jak angażować klientów w świat marek.” to według mnie lektura obowiązkowa dla wszystkich, którzy chcą być na bieżąco, a jeszcze nie wiedzą czym jest lub czym może być to zjawisko.
Książka ujmuje temat głównie pod kątem działań marketingowych, ale wspomina też o innych celach, przy których „siła tłumu” może pozytywnie zaskoczyć. Co ważne, redaktorzy książki, zbierając treści i opinie praktyków do poszczególnych rozdziałów, zadbali o to, aby przedstawić to zagadnienie z możliwie najbardziej praktycznej strony.
Znajdziemy więc nie tylko case studies (także z polskiego rynku), ale także wskazówki na temat tego jakie elementy są ważne przy planowaniu i realizowaniu akcji crowdsourcingowej, jakie ustalić mierniki do monitorowania jej efektywności i całkiem obszerną część dotyczącą zagadnień prawnych, na które należy zwrócić uwagę przy takim projekcie.
Nie łudźmy się, crowdcourcing nie zastąpi nam dobrego marketingowca, a akcję taką często dobrze jest nagłośnić tradycyjnymi sposobami, aby zyskała odpowiedni zasięg. Nie łudźmy się jednak także, że to zjawisko, to tylko chwilowa moda. Z pewnością nie. Spodziewajmy się raczej jego rozkwitu.
A co ma do tego grywalizacja wspomniana na wstępie? Przyszło mi do głowy, że gdyby połączyć ją z crowdsourcingiem… może nam z tego powstać bardzo skuteczna mutacja oparta na synergii obu rozwiązań! :) Takie narzędzie warto mieć w swojej skrzynce eksperta marketingu. I mądrze je stosować. -
promedia.biz.pl 2013-05-10
Zapraszanie konsumentów do współtworzenia produktów czy kampanii reklamowych to modny od kilku lat trend w marketingu. Zjawisko to doczekało się wreszcie opracowania w języku polskim w formie książki. Pozycja wydana przez One Press składa się z artykułów praktyków marketingu oraz dziennikarzy. Dowiemy się z niej, jak można wykorzystać „mądrość tłumu”, poznamy ciekawe case’y oraz zaznajomimy się z zaletami crowdsourcingu i jego pułapkami. Co ważne, znajdziemy tu też informacje o prawnych aspektach korzystania z twórczości konsumentów. Książka stała się też pretekstem do rozważań nad przyszłością marketingu i reklamy, które coraz bardziej odchodzą od tradycyjnego modelu, a stają się otwarte na dialog z konsumentami. To niezbędna lektura dla marketerów i właścicieli marek, którzy chcą być na bieżąco z trendami.
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-6328-6, 9788324663286
- Data wydania książki drukowanej:
- 2013-04-08
- ISBN Ebooka:
- 978-83-246-7714-6, 9788324677146
- Data wydania ebooka:
-
2013-04-15
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Format:
- 140x208
- Numer z katalogu:
- 13708
- Rozmiar pliku Pdf:
- 1.7MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 3.1MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 3.1MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Marketing
- Serie wydawnicze: Exclusive
Spis treści książki
- Bomba idzie w górę (14)
- Fundamenty idei crowdsourcingu (15)
- Historia outsourcingu w pigułce (21)
- Outsourcing według firmy Hewlett-Packard (22)
- Outsourcing według British Petroleum (23)
- "Crowdsourcing to outsourcing na sterydach" (24)
- Budowa unikatowego "ja" (27)
- O relacje trzeba dbać (29)
- Powiem Ci szczerze (30)
- Porozmawiajmy (33)
- Emocjonalne wsparcie (34)
- Crowdsourcing jako sposób zbierania insightów (40)
- Strategia i brief (45)
- Crowdsourcing jako sposób pozyskiwania contentu kreatywnego (48)
- Call to Action (54)
- Dbaj, motywuj, wspieraj (63)
- Kilka metod stymulacji (64)
- Bliskość też działa (67)
- Inne metody, inne podejście (69)
- Popatrz, jaki jestem zdolny (72)
- Zapamiętasz mnie (73)
- Przyjaciel badacz, kolega strateg (74)
- Pamiętaj o ryzyku, nie bój się go (77)
- Potencjał innowacyjności (78)
- Co wiele głów, to nie jedna (79)
- Starbucks zaczyna rozmawiać (81)
- Tańsza reakcja (82)
- Więcej, ciekawiej, autentyczniej (83)
- Brak poufności (87)
- Gorsza jakość i amatorzy (87)
- Wyzysk i brak kontroli (88)
- Pamiętaj o autorach (90)
- Mierz, ale nie bądź naiwny (91)
- Co mierzyć (93)
- Zasięg, odsłony i wizerunek (95)
- Struktura zgromadzonego tłumu (95)
- Wirusy, którymi trudno się zarazić (96)
- Skonsternowana branża (101)
- Co to za argumenty? (105)
- Człowiek z Accenture (106)
- Oczy szeroko otwarte (107)
- Dziś zaczyna się jutro (109)
- Możliwości niemal nieograniczone (110)
- Jest ich coraz więcej (111)
- Proste słowo - współpraca (115)
- Nareszcie pojawił się dialog (116)
- Nowy koncept pracy (118)
- Czy model zastąpi model? (119)
- Autor, autor... (123)
- Wizerunek, który chronimy (125)
- Nie bądź pasożytem (126)
- Standard wszędzie ten sam (127)
- Kłopot z wytyczeniem granicy (129)
- Między portalem a twórcą (130)
- Licencja na korzystanie (132)
- Regulamin to podstawa (134)
- Crowdsourcing a crowdfunding (135)
- Najważniejszy jest sens (136)
- Crowdsourcing jest fair (139)
- Po co crowdsourcing? (141)
- Zdobywanie idei (141)
- Zdobywanie rozwiązań, wiedzy, treści (142)
- Budzenie zainteresowania marką, problemem, ideą... (143)
- "Dowiedzmy się, co ludzie myślą", czyli badanie (144)
- Do kogo kierować kampanię crowdsourcingową? (145)
- Gotowi? (146)
- Artysta - marketer. Trudny związek (150)
- Rendez-vous w kawiarni - crowdsourcing (151)
- Wolność tworzenia, wolność wyboru (152)
- Wypiliśmy kawę... (152)
- Model pracy (155)
- Media (156)
- Budowanie reputacji (157)
- Przełomowa zmiana (158)
- Wspólne rządzenie (158)
- Organizacje (159)
- Finansowanie (160)
- Model biznesowy (161)
- Innowacyjność (162)
Wstęp (7)
Wielu autorów (9)
Część I. SPOTKANIE MARKI I KONSUMENTA
1. Co zostało z pięknych wizji? (13)
2. Od outsourcingu do crowdsourcingu (21)
3. O relacji konsumenta i marki (27)
Część II. CROWDSOURCING. ANGAŻOWANIE KONSUMENTÓW W ŚWIAT MARKI
4. Wykorzystanie crowdsourcingu w całym procesie marketingowym (39)
5. Tworzenie społeczności i zarządzanie nią (63)
6. Korzyści z zastosowania modelu crowdsourcingowego (77)
7. Niezmierzona skuteczność crowdsourcingu (91)
8. Pomysł na dobry interes (101)
9. Crowdsourcing a tradycyjny model agencji reklamowej. Narodziny Agencji 3.0 (115)
10. Aspekty prawne crowdsourcingu (123)
Część III. PORADNIK POZYTYWNEGO MYŚLENIA O CROWDSOURCINGU
11. Jak pokonać smoka, czyli crowdsourcing w praktyce (139)
12. Artysta spotyka marketera w kawiarni (149)
Część IV. CO DALEJ Z CROWDSOURCINGIEM?
13. Zastosowanie crowdsourcingu poza marketingiem (155)
14. Perspektywy rozwoju crowdsourcingu (167)
O autorach (175)
Oceny i opinie klientów: Crowdsourcing. Jak angażować konsumentów w świat marek Praca zbiorowa pod redakcją Jana Kasprzyckiego-Rosikonia i Jacka Piątkowskiego (2)
(2)
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)
6 oceniona przez:
Dagmara Juszczewicz, 2013-08-06
6 oceniona przez:
2013-06-18
więcej opinii