Księgarnia Onepress - literatura biznesowa, książki klasy business

ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Harvard Business Review. Atrybuty przywódcy

W tomie "Atrybuty przywódcy" są opublikowane dwa słynne artykuły Daniela Golemana: "Co czyni cię przywódcą" i "Przywództwo, któ®e przynosi efekty". Od tych artykułów zaczęło się powszechne zainteresowanie problematyką inteligencji emocjonalnej. Neurolog Antonio Damasio już wcześniej doszedł do wniosku, że emocje są integralnym komponentem podejmowania decyzji, ale jego prace poza środowiskiem specjalistów nie znalazły szerszego zrozumienia. Dopiero Goleman nadał temu rozgłos.

"Co czyni cię przywódcą" wolę tłumaczyć "Kim jest lider?", a w przypadku "Przywództwa, które przynosi efekty" bardziej odpowiadałby mi tytuł "Jak być skutecznym liderem". I chociaż wyniki "pośpiesznego tłumaczenia" obniżają przyjemność lektury, choćby tylko dla tych dwóch tekstów Golemana warto kupić tę książkę.

Personel i Zarządzanie Andrzej Budzyk; 07/2006

Harvard Business Review. Doskonalenie strategii

"Doskonalenie strategii" to najmłodszy zestaw artykułów wydanych w oryginale przed czterema laty. Z ośmiu artykułów polecam trzy: "Strategia i internet" Michaela E. Portera, "Masz problem z wypracowaniem własnej strategii? Przedstaw ją w formie mapy" Roberta S. Kaplana i Davida P. Hortona oraz "Superwydajna firma" Michaela Hammera. Autorzy są znani na całym świecie, a ich prace naprawdę interesujące.
Personel i Zarządzanie Andrzej Budzyk; 07/2006

Harvard Business Review. Zarządzanie marką

David A. Aaker i Erich Joachimsthaler to nazwiska z największym dorobkiem wśród autorów prac zamieszczonych w tomie "Zarządzanie marką". Oni, a także David Harding, Jonathan Mark, Regina F. Maruca, John A. Quelch oraz Vijay Vishwanacth odpowiadają w swoich artykułach na kluczowe pytania: Jak stworzyć markę bez wykorzystania środków masowego przekazu? Jak stworzyć markę wysokiej jakości? Jak markę ocalić? Jaka jest najlepsza strategia marki? Dopełnienie powyższej problematyki odnajdujemy we wspólnym tekście Johna Quelcha i Davida Kenny'ego "Powiększaj zysk, nie wydłużając linii produktów" -- krytykują oni niekontrolowany, rozwadniający markę rozwój produkcji.

Ten tom polecam nie tylko specjalistom od marki -- produktywne czytanie wybory tekstów z HBR na temat zarządzania marką wymaga dysponowania ogólną wiedzą z omawianej problematyki.

Personel i Zarządzanie Andrzej Budzyk; 07/2006

Przywództwo według Johna F. Kennedy'ego

John A. Barnes autor książki "Przywództwo według Johna F. Kenedyego" uważa, że moda na tego rodzaju publikacje nabrała charakteru wydawniczej lawiny po ukazaniu się pracy "Lincoln o przywództwie. Strategie działania w trudnych czasach" Donalda T. Phillipsa (u nas: Wydawnictwo Sejmowe, Warszawa 1992.) Książka Barnesa należy do kategorii ambitnych poradników "Wybitny człowiek - jako przywódca i wzór" dla tych co współcześnie chcieliby sprawniej zarządzać.

(...)

Wizualizacja książki to sprawa indywidualna, ale też pożyteczna menedżerska "zabawa". Czytelnika zachęcam do porównań "ja na miejscu Kennedyego/Kennedy w mojej sytuacji" Wiedzą nie znaną mi przed czytaniem książki jest informacja, że John F. Kennedy był mistrzem pisania notatek służbowych. Całość dobrze się czyta - polecam na lato.

Personel i Zarządzanie Andrzej Budzyk; 07/2006

Przyspieszony kurs zarządzania ludźmi

Prawdziwy lider -- według autorów tej książki -- to menedżer, który motywuje do działania, wyznacza cele i podejmuje decyzje, ale koncentruje się na pracownikach. W książce wyraźnie rozdzielono pojęcie zarządzania i przywództwa, skupiając się na tym ostatnim, podejmując jednocześnie takie zagadnienia jak: motywowanie, trenowanie, rekrutacja i rozwój osobisty.

"Przyspieszony kurs zarządzania ludźmi" to zbiór 30 lekcji z ćwiczeniami, które mają pomóc czytelnikowi w rozwinięciu zdolności przywódczych i podniesieniu umiejętności menedżerskich. Podstawą kursu jest wiedza teoretyczna, na której oparte zostały ćwiczenia i techniki. Całość opatrzono zbiorem ćwiczeń, rozwijających nabyte umiejętności i techniki, które można wykorzystać w praktyce.

Personel i Zarządzanie Andrzej Budzyk; 07/2006