Księgarnia Onepress - literatura biznesowa, książki klasy business

ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Marketing internetowy w wyszukiwarkach

Coraz większą rolę w życiu każdego człowieka XXIw. odgrywa Internet. Każdego dnia pojawiają się tysiące nowych stron, zwiększając już nie małą konkurencję. Aby zaistnieć w sieci nie starczy już więc tylko umieścić stronę na serwerze, trzeba także odpowiednio ją wypromować.

Właśnie o tym, jak skutecznie wypromować stronę jest książka autorstwa Tomasza Frontczaka "Marketing internetowy w wyszukiwarkach". Jest to świetna pozycja przedstawiająca wiele sposobów na wypromowanie strony - od płatnej reklamy w wyszukiwarkach, poprzez odpowiednie wypozycjonowanie strony, po płatne linki.

Jeśli określenia takie jak: boks reklamowy, SEO, CRT brzmią dla Ciebie całkowicie niezrozumiale, to jest to książka dla Ciebie. Krok po kroku dowiesz się wszystkiego od tego jak wykupić reklamę w systemie Google AdWords, po tworzenia stron przyjaznych wyszukiwarkom. Dodatkowo autor podaje linki do materiałów dostępnych w internecie.

Uważam, że książka ta jest prawie obowiązkową lekturą dla każdego, kto myśli poważnie o zajmowaniu się marketingiem w wyszukiwarkach. Jest to także bardzo ciekawa pozycja dla osób, które mają trochę czasu i wiele chęci by poeksperymentować. Naprawdę warto.

webmade.org Patryk Jar; 08/2006

Retoryka. Mowa zjednuje ludzi. Wydanie IV

Czwarte wydanie bestsellerowej nie tylko w Czechach książki. Specjalny rozdział dla menedżerów. Setki przykładów wziętych z życia i pożyteczne rady z zakresu techniki mówienia. Interesujące zestawienie "języka konfliktów" z "językiem porozumienia".
Manager Magazin 09/2006

Bądź asertywny. Jak dojść do głosu i zaznaczyć swoją obecność

"Szef kazał..." - słychać często zrezygnowany szept w kącie biurze. Co zrobić, żeby samemu nie mieć powodów do podobnego narzekania? Z pomocą przychodzi książka "Bądź asertywny. Jak dojść do głosu i zaznaczyć swoją obecność" Kathy Rooney, wydana przez Onepress. Autorka tłumaczy, co dokładnie oznacza modny termin "asertywność" i prowadzi czytelnika od poprawnej, codziennej komunikacji do... negocjowania podwyżki.

Najpierw jednak - zamiast dodatkowych pieniędzy - zimny prysznic: test na asertywność. Niestety, wynik poniżej 50 proc. oznacza już pozycję na "skrajnie pasywnym końcu skali asertywności", która - według autorki - może uczynić pracownika nieszczęśliwym. Co zrobić, by przełamać złą passę?

Przede wszystkim trzeba zmienić podejście do samego siebie. - Wielu ludzi boi się zmiany, ponieważ przez całe życie wypracowali model zachowań - zauważa autorka. Tak jest chociażby w przypadku osób niskiego wzrostu, które często są przekonane, że ich obecność nie ma znaczenia, gdyż inni i tak patrzą na nich... z góry. - Pamiętaj jednak, że wiele znanych i odnoszących sukcesy w biznesie osób było niewielkiej postury - zapewnia Kathy Rooney. W polityce także - dodajmy, cytując ostatnie przykłady...

Kolejnym krokiem jest kontrolowanie postawy. Oprócz wysoko podniesionej głowy i wygodnych ubrań warto zadbać o... zajmowanie dużej ilości miejsca. Bynajmniej nie chodzi o przybranie na wadze, lecz zajęcie odpowiedniej pozycji na krześle. - Siedząc, jedno ramię połóż na oparciu, przechyl się pod kątem i załóż nogę na nogę. W tej pozycji zajmujesz więcej miejsca i przez to sprawiać będziesz wrażenie osoby pewnej siebie - poucza autorka.

Duży nacisk Kathy kładzie na komunikację niewerbalną. Nie są to jednak tylko osłuchane rady, ale bardzo życiowe spostrzeżenia. Na przykład osoba siedząca na spotkaniu ze skrzyżowanym ramionami może być - zgodnie z tradycyjną interpretacją - agresywna, ale równie dobrze po prostu przeziębiona...

Dziennik Łódzki n; 28-08-2006

Płatnik. Przewodnik

Na początku - jak wiemy - był chaos, czyli długie kolejki w oddziałach ZUS. Zaczęły one topnieć z pojawieniem się programu komputerowego Płatnik, służącego do wymiany dokumentów z Zakładem Ubezpieczeniem Społecznych drogą elektroniczną. Przy okazji wyeliminowano konieczność ręcznego wypełniania deklaracji. Uproszczono także weryfikację przygotowanych dokumentów i tworzenie raportów oraz m.in. przygotowanie i drukowanie przelewów bankowych. Pierwsza wersja Płatnika pojawiła się w 1998 roku, ale dopiero w następnym roku, poza możliwością przygotowania i wydruku dokumentów zgłoszeniowych można było dokonywać teletransmisji. Z wersji na wersję Płatnika udoskonalano, aż dziś - w połączeniu z uruchomionym w 2005 roku Systemem Dwustronnej Wymiany Informacji - stał się on rozbudowanym narzędziem, umożliwiającym automatyczne, bezpośrednie kontakty z urzędem. Jeśli jeszcze któraś z firm go nie używa, po lekturze książki Adama Józefioka, wydanej przez Onepress, "Płatnik. Przewodnik", z pewnością po niego sięgnie.

Z książką w ręku krok po kroku, a bardziej ekran po ekranie - ponieważ przewodnik jest bardzo bogato ilustrowany - uczymy się instalować program zarówno na pojedynczym komputerze jak i w sieci. Poznajemy zasady przygotowywania dokumentów dla ZUS-u i korzystania z certyfikatów. Dowiadujemy się, jak dobierać parametry elektronicznego przekazu dokumentów oraz jak zabezpieczać dane. W przewodniku zaprezentowano także najczęściej pojawiające się problemy z aplikacją i sposoby ich rozwiązywania.

Jeśli jeszcze do tego dodać, że program Płatnik udostępniany jest za darmo, nic dziwnego, że z roku na rok rośnie rzesza jego użytkowników. Aktualną wersję programu można otrzymać w dowolnej jednostce Zakładu Ubezpieczeń Społecznych albo pobrać ze stron internetowych: www.platnik.info.pl lub http://e-inspektorat.zus.pl.

Dziennik Łódzki n; 14-08-2006

Pokonywanie przeszkód. Przypowieść o tym, jak poskromić smoka konfliktu

Alexander Hiam jest uznanym na świecie negocjatorem i konsultantem pomagającym w radzeniu sobie w sytuacjach konfliktowych. Polscy czytelnicy mogli poznać jego podeście do problematyki negocjacji z książkowej wersji szkoleń dla praktyków rokowań pod tytułem "Pomyśl zanim powiesz" (Wydawnictwo Amber, Warszawa). "Pokonywanie przeszkód. Przypowieść o tym, jak poskromić smoka konfliktu." to również zapis książkowy przydatny w poznawaniu i doskonaleniu umiejętności negocjowania. Jest młodszy o siedem lat (2003).

Zdaniem autora: [...] Zadziwiające jest to, że najlepsi negocjatorzy (mający na koncie najwięcej udanych działań) zadają znacznie więcej pytań niż przeciętny negocjator czy kierownik. Zamiast deklarować to, co chcą, czy przedstawiać "fakty" oni zadają pytania.

Metaforyczne SMOKI KONFLIKTU to nasze odpowiedzi na pytanie kluczowe - Co drażni mnie najbardziej? Hiam radzi przyczyny "doprowadzające do szału" dzielić na trzy kategorie: obelgi - ataki na samoocenę - niesprawiedliwość i niegodne traktowanie!

Obie wymienione książki dopełniają się merytorycznie oraz metodycznie. Dobrze ilustrują rekomendowaną przez autora i jego przyjaciół strategię [...] by nikt nie stracił za dużo, a każdy coś zyskał. Nie zawsze jest to możliwe, ale podzielam pogląd autora, że nieustannie należy próbować.

Personel i Zarządzanie Andrzej Budzyk; 08/2006