Księgarnia Onepress - literatura biznesowa, książki klasy business

ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Marketing internetowy w wyszukiwarkach

Internet, jak każde medium, oprócz przekazywania treści jest także doskonałym miejscem na promocję i reklamę. Tym bardziej, że jest medium najszybciej zwiększającym zasięg -- już co trzeci Polak deklaruje, że ma do niego dostęp. Co więcej, jest jeszcze względnie tanim medium reklamowym, więc warto już dziś zdobyć w nim swój wirtualny przyczółek.

W nieprzebranych zasobach sieci wypromowanie firmowej strony WWW czy nawet własnego bloga, może okazać się jednak zadaniem niezwykle trudnym. Bez względu na to, czy chcemy, aby do naszego miejsca w Internecie trafiła jak najwięcej klientów, czy po prostu czytelników i potencjalnych znajomych, książka Tomasza Frontczaka jest propozycją obowiązkową. Autor pisze zarówno o płatnych narzędziach promocji w Internecie (m.in. Google AdWords i polskich tzw. Boksach w portalach), jak i o tym, jak skonstruować witrynę, aby była naturalnie (bezpłatnie) wysoko pozycjonowana w wyszukiwarkach. Autor rozwiewa mity narosłe wokół pozycjonowania witryn oraz korzystania z płatnych form promocji. W przystępny sposób wyjaśnia też, jak działają wyszukiwarki, oraz jakimi zasadami kieruje się użytkownik szukający informacji w Internecie.

Wiedza zawarta w książce może być z powodzeniem wykorzystana zarówno przez kogoś, kto dopiero planuje założenie własnej witryny, jak i przez sieciowych wyjadaczy. Znajdziemy tu porady dotyczące kodowania stron WWW, doboru treści (m.in. słów kluczowych) oraz zarządzania linkami tak, aby żadna wyszukiwarka nie przeoczyła naszej witryny.

Z lektury "Marketingu internetowego w wyszukiwarkach" dowiemy się, na co zwrócić uwagę przy planowaniu kampanii reklamowej w Internecie oraz jak sprawdzić jej efekty. Książka jest zatem także doskonałym poradnikiem dla agencji reklamowych, organizujących kampanie promocyjne w sieci, oraz firm przeznaczających spore budżety na reklamę w Internecie.

Enter CC; 09/2006

W mieście dżungla, a w domu zoo. Jak jednocześnie prowadzić dom i firmę, i nie dać się wyprowadzić z równowagi

Autorka, Cheryl Demas, opowiada historię szczęśliwej kobiety, która podjęła dobrą decyzję i zrealizowała marzenia: spełnia się jako matka, a jej kariera zawodowa kwitnie. Ale to wcale nie jest odosobniony przypadek. Coraz więcej kobiet umiejętnie łączy życie osobiste z zawodowym - nie zawsze pracując na etacie. A nie wszystkie rodziny stać, by kobieta nie pracowała zawodowo.

Nie każda wykształcona kobieta pragnie również zostać "tylko mamą". Jaką działalnością można się zająć, gdy jest się z zawodu księgową, prawnikiem, inżynierem, bibliotekarką, marketingowcem, pielęgniarką, ekspedientką czy nauczycielką? Jak zorganizować życie domowe, by wszyscy byli zadowoleni? Jak promować firmę, jak i kiedy dbać o siebie, męża i dzieci oraz jak sprawić, aby rodzina zaczęła traktować "domowe biuro" jako pracę, a nie jako hobby - na te wszystkie pytania odpowiada autorka poradnika "W mieście dżungla, a w domu zoo. Jak jednocześnie prowadzić dom i firmę i nie dać się wyprowadzić z równowagi".

Cheryl Demas ukończyła matematykę i informatykę, a po studiach rozpoczęła pracę w dziale projektów lotniczych dużej firmy komputerowej. Po urodzeniu drugiego dziecka założyła i prowadzi wielokrotnie nagradzaną stronę wahm.com, stworzoną z myślą o kobietach potrzebujących wsparcia.

We dwoje 2006-09-08

Marketing internetowy w wyszukiwarkach

Tomasz Frontczak zajmuje się marketingiem internetowym w praktyce od 2001 roku. Jego książka "Marketing internetowy w wyszukiwarkach" ma za zadanie w klarowny sposób przedstawić zasady panujące w internetowych wyszukiwarkach. Dzięki temu poznamy fakty i mity związane z korzystaniem z płatnych form promocji i pozycjonowaniem witryn WWW. Wbrew pozorom nie jest to książka tylko dla webmasterów i przedstawicieli małych firm, którzy chcą zbudować i wypromować własny serwis. Informacje są tutaj tak podane aby także marketingowcy dużych marek zdobyli wiedzę niezbędną w rozmowach z przedstawicielami agencji interaktywnych. Dzięki temu stanie się jasne czego wymagać od firm, którym zleciliśmy usługę promocji.
Brief Marek Tytus Gorczyński; nr 83/8

Harvard Business Review. Efektywna komunikacja

Problemy z komunikacją mogą pojawić się w każdym punkcie w strukturze organizacji. Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, w jak wielkim stopniu mogą one wpływać na jej efektywność.

Prowadzone ostatnio liczne badania wykazują występowanie w przedsiębiorstwach i instytucjach problemów związanych z przepływem informacji. Wiele z firm wprowadza nowe rozwiązania mające usprawnić ich działanie. Zebrania, ankiety mierzące satysfakcję, burze mózgów są w wielu firmach na porządku dziennym. Jednak często opracowywane z wielką starannością systemy komunikacji wewnętrznej zawodzą. Dzieje się tak, dlatego że u podstaw ich tworzenia nie uwzględniono niektórych aspektów komunikacji, które na pierwszy rzut oka mogłyby się wydawać mało znaczące, ale w ostatecznym rozliczeniu mają decydujące znaczenie.

Publikacja pt. "Efektywna komunikacja" wydana w serii Harvard Business Review to zbiór esejów, w których przedstawione są różne aspekty komunikacji. Mimo tego, że niektóre z tekstów pochodzą jeszcze z lat 50’ czy 70’, nie straciły nic na aktualności.

Ralph G. Nichols i Leonard A. Stevens w artykule pt. "Słuchanie ludzi" prowadzą rozważania dotyczące psychologicznych aspektów przekazywania informacji. Przedstawiają w nim również mechanizmy związane z procesem słuchania, zapamiętywania, przetwarzania i odtwarzania informacji. Opisywane przez nich zjawiska wybiórczego słuchania i zapamiętywania, ujawniają, że nasze mniemanie o tym, iż wystarczy uważnie słuchać, aby dobrze zrozumieć rozmówcę, jest całkowicie błędne.

Antony Jay w rozdziale zatytułowanym "Jak poprawić zebranie?" pokazuje, w jaki sposób spotkania firmowe, mające służyć poprawie funkcjonowania organizacji, mogą być w rzeczywistości niekonstruktywną stratą czasu. Fernando Bartolomé, autor tekstu pt. "Nikt nie ufa całkowicie szefowi", pisze o czynnikach, które negatywnie wpływają na komunikację pomiędzy kadrą zarządzającą i podwładnymi.

W książce znalazł się również bardzo interesujący esej T.J. Larkina i Sandar Larkin, w którym zostały omówione sposoby dotarcia do pracowników i możliwości wpływania na ich zachowania. Autorzy prezentują również interesujące przykłady rozwiązań służących poprawieniu komunikacji w firmie, np. wykorzystanie ścian windy jako firmowej tablicy, na której każdy z pracowników może umieścić swoje wnioski i uwagi dotyczące działalności firmy.

Ukryte komunikaty przekazywane przez menadżerów, konstruktywne konflikty w zespołach zarządzających oraz twórcze zebrania oparte na dzieleniu się wiedzą to inne z tematów zamieszczonych w książce esejów. Każdy z nich stanowi bardzo wartościowe i interesujące źródło informacji.

Ogromną zaletą publikacji jest to, że przedstawia proces komunikacji zarówno z punktu widzenia psychologii zachowań międzyludzkich, jak i z punktu widzenia efektywności przedsiębiorstwa. Dzięki temu pozwala nie tylko zrozumieć, jakie błędy najczęściej popełniane są wewnątrz organizacji, ale również może stanowić źródło cennych inspiracji i pomysłów.

Lektura godna polecenia zarówno kadrze zarządzającej, jak i szeregowym pracownikom. Ci pierwsi dzięki książce mogą zrozumieć, w jaki sposób poprawić sytuację w firmie, drudzy uświadomią sobie, jak istotną rolę odgrywają w procesie komunikacji przedsiębiorstwa i jaki mają wpływ na jej efektywność.

proto.pl Beata Orpiszewska; 07.09.2006

Marketing internetowy w małej firmie

Z pewnością każdy, kto wkłada wiele pracy i pieniędzy w stworzenie profesjonalnej strony, chciałby aby jego inwestycja zwróciła się możliwie najszybciej.

Książka "Marketing internetowy w małej firmie" jest bardzo rzetelnym źródłem wiedzy, w jaki sposób przygotować kampanię marketingową, która trafi do odpowiedniej grupy odbiorców i przyniesie największe zyski.

Autorka, Holly Barkley, uczy jak podejść do zagadnienia marketingu w Internecie. Na autentycznych przykładach pokazuje jak kampanie marketingowe o bardzo małych budżetach (przy odpowiedniej strategii) uzyskiwały świetne wyniki.

Pewnym minusem książki jest fakt, że nie została ona napisana na "polski rynek". Wadę tą częściowo udało się zniwelować podjąć sporo linków do polskich serwisów, a także (dodane podczas tłumaczenia) dane dotyczące Polski.

Książkę czyta się dobrze, nie ma w niej niepotrzebnych fachowych terminów, a najważniejsze informacje dla czytelnika są dodatkowo umieszczane na marginesie, jako wyróżniona notatka. Zdecydowanie polecam tą pozycję każdemu, kto chce czerpać korzyści z własnej witryny, a także tym, którzy chcieliby po prostu wiedzieć więcej o marketingu w sieci.

webmade.org Patryk Jar; 08/2006