Harvard Business Review. Efektywna komunikacja
- Niedostępna
- Serie wydawnicze:
- VIP
- Harvard Business Press
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 218
- Druk:
- oprawa twarda
Opis
książki
:
Harvard Business Review. Efektywna komunikacja
Efektywna komunikacja w organizacji to jeden z podstawowych czynników wpływających na jej działanie. Umiejętność rozmawiania ze współpracownikami i podwładnymi to jedna z podstawowych umiejętności, które powinien posiadać dobry menedżer, niestety często lekceważona. Menedżer, który potrafi w odpowiedni sposób przekazać swoje polecenia, cieszy się znacznie większym szacunkiem wśród personelu. Umiejętność komunikacji jest również niezbędna podczas prowadzenia zebrań i rozmów z kontrahentami.
"Harvard Business Review. Efektywna komunikacja" to zbiór ośmiu artykułów poświęconych komunikacji w organizacji, publikowanych w Harvard Business Review -- cenionym przez menedżerów, naukowców i przedsiębiorców czasopiśmie, wydawanym przez jeden z najbardziej prestiżowych uniwersytetów na świecie. Czytając tę książkę, dowiesz się, jak ważna dla menedżera jest umiejętność słuchania ludzi oraz nauczysz się organizować i prowadzić zebrania, których uczestnicy nie będą się nudzić. Nauczysz się rozmawiać z personelem i rozwiązywać konflikty w zespołach zarządzających.
- Doskonalenie umiejętności słuchania innych
- Określanie celu zebrania
- Organizowanie zebrań
- Prowadzenie spotkań
- Zyskiwanie zaufania współpracowników i podwładnych
- Sposoby zmiany zachowań pracowników szeregowych
- "Burze mózgów" -- konstruktywne konflikty
Książki z serii Harvard Business Review powinny stać się lekturą obowiązkową dla ambitnych pracowników każdej organizacji na świecie.
Wybrane bestsellery
-
Promocja
Retoryka to sztuka budowania artystycznej, perswazyjnej wypowiedzi, a także wiedza o właściwej komunikacji między autorem treści i jej odbiorcami. W starożytności uważana była za jeden z filarów kultury. W średniowieczu nauczano jej w szkołach. Aż do XIX wieku uważano za niezbędny element wykształcenia. Rola retoryki w naszych czasach wcale nie zmalała. Przeciwnie - zdolność do precyzyjnego i efektywnego wyrażania swoich myśli w rozmowach, sztuka słuchania i kreowania odpowiadającej naszym intencjom korespondencji mogą zdecydować (i często decydują) o przewadze osoby sprawnie posługującej się słowem nad osobami, którym przychodzi to z trudem.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Promocja
Żyjemy w świecie, w którym realne kompetencje, czyli posiadane przez nas wiedza, doświadczenie i umiejętności, są zaledwie wstępem, podglebiem sukcesu. Jeśli zostaną dostrzeżone i nagrodzone bez dodatkowego zaangażowania z naszej strony, to super. Niestety, to się nieczęsto zdarza. Dużo częstsza jest sytuacja, w której pozycja zawodowa, prestiż i wysokie zarobki trafiają się komuś mniej kompetentnemu, za to lepiej „pływającemu” ― komuś, kto do perfekcji opanował sztukę autoprezentacji. Chcesz się stać taką osobą i z grona świetnych specjalistów w danej dziedzinie awansować do grupy poważanych ekspertów? W takim razie koniecznie sięgnij po ten poradnik i wprowadź w życie zawarte w nim wskazówki.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(26,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.18 zł
44.90 zł (-35%) -
Promocja
Jeśli chcesz coś zmienić, spowodować, by Twoje życie w jakimś obszarze stało się inne, to wkurzenie, złość czy irytacja SĄ NAJLEPSZYMI STARTERAMI. Taka właśnie EMOCJA — związana z tym, że czegoś nie potrafisz, z czymś nie dajesz sobie rady, że inni potrafią, a Ty nie — to świetny początek. Doskonałe paliwo, by ruszyć z miejsca. Praktycznie rzecz ujmując: JEŚLI SIĘ NIE WŚCIEKNIESZ, TO SIĘ NIE ZMIENISZ.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Promocja
Każda rozmowa, podczas której chcemy dojść z kimś do porozumienia, to negocjacje. O ile oczywiście wyjściowo mieliśmy odrębne zdania... Ale to już wiesz. Teraz czas poznać pozostałe reguły rządzące procesem profesjonalnej komunikacji biznesowej. Przedstawi Ci je w swojej książce Paweł Kowalewski, doświadczony trener negocjacji, mediator, ekspert w zakresie zarządzania i sprzedaży. Dzięki temu podręcznikowi nie tylko zrozumiesz psychologiczne podstawy negocjacji, ale także nauczysz się korzystać ze zdobytej wiedzy tak, by procesy psychiczne zachodzące w umyśle Twojego negocjacyjnego partnera działały zawsze na Twoją korzyść.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(26,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.18 zł
44.90 zł (-35%) -
Promocja
Oto Twój klucz do świata sprzedaży, w którym klient i jego oczekiwania są na pierwszym miejscu, rozmowa toczy się w sposób rzeczowy i naturalny, a podjęcie współpracy przynosi satysfakcję Tobie i Twoim klientom. Poradnik został skonstruowany zgodnie z koncepcją drogi, którą wraz z autorami przejdziesz rozdział po rozdziale - od zrozumienia idei sprzedaży doradczej, przez rozpoczęcie rozmowy i prowadzenie negocjacji, po nawiązanie współpracy z klientem.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(11,90 zł najniższa cena z 30 dni)
11.90 zł
39.90 zł (-70%) -
Promocja
Czy masz już dość ludzi, którzy biorą Cię za chłopca na posyłki? Męczy Cię już stawianie priorytetów innych przed swoimi własnymi? Dowiedz się jak odmawiać z przekonaniem, odzyskać kontrolę nad czasem i tworzyć zdrowe, zrównoważone relacje przekładające się na lepsze życie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(31,92 zł najniższa cena z 30 dni)
25.92 zł
39.90 zł (-35%) -
Ten niezwykły podręcznik negocjacji handlowych pozwoli Ci zniwelować te różnice. Znajdziesz w nim świetnie zaprezentowane strategie, taktyki, techniki i umiejętności, dzięki którym tak pokierujesz swoim rozwojem, aby stać się silnym i skutecznym negocjatorem. W efekcie nauczysz się podchodzić do negocjacji handlowych z odpowiednim potencjałem przejęcia kontroli nad rozmowami oraz uzyskania takich cen, warunków kontraktu i zasad współpracy, na jakie zasługujesz. Książka jest napisana w oryginalny, bezpośredni i niekiedy bezwzględny sposób. Ujawnia prawdę, z którą trudno się pogodzić, ale dzięki temu dowiesz się dokładnie tego, co musisz wiedzieć, zrobić i powiedzieć, aby przejąć kontrolę nad wynikiem negocjacji. W końcu liczy się tylko WYGRANA.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Niedostępna
-
Promocja
Dzięki tej książce zrozumiesz zasady komunikowania się. Dowiesz się, jakie przeszkody po stronie nadawcy i odbiorcy utrudniają odpowiednie zrozumienie siebie nawzajem. Prędko się zorientujesz, że kluczowe znaczenie ma opanowanie sztuki słuchania i że można się jej nauczyć. Tylko dzięki niej zaczniesz rozumieć, co druga osoba naprawdę stara się powiedzieć, a nie tylko słowa, które wypowiada. Będziesz korzystać z informacji wynikających z kontekstu rozmowy. Nauczysz się kontrolować złość i inne emocje podczas rozmowy i w ten sposób unikać eskalacji konfliktu. Dowiesz się, jak słuchać, aby druga osoba czuła się wysłuchana. Weź sobie do serca mądrość zawartą w tej książce — a zdołasz poprawić wszystkie swoje relacje z innymi ludźmi.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(23,94 zł najniższa cena z 30 dni)
25.92 zł
39.90 zł (-35%) -
Promocja
"Uwierz w siebie", "poznaj siebie", "bądź pewny siebie, a..." - zdobędziesz w życiu wszystko, czego chcesz, ludzie będą robić to, czego od nich oczekujesz, będziesz bogaty i spełniony. Kto wie, może nawet sięgniesz po władzę polityczną albo duchową i powiedziesz za sobą tłumy? Ludzie lubią wiedzieć, że podążają za kimś, kto wie, co robi, wie, jak to zrobić, i nie miewa niepotrzebnych wątpliwości. Ale to się nie wydarzy. Nie tak działa pewność siebie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(29,40 zł najniższa cena z 30 dni)
31.85 zł
49.00 zł (-35%)
Harvard Business School Press - pozostałe książki
-
Promocja
Aby Twoja organizacja ciągle ewoluowała, rozwijała się i odnosiła sukcesy, niezbędne jest podjęcie działań mających na celu korektę ewentualnych niepożądanych efektów. Również dla dobra zarządzanego przez Ciebie zespołu i każdego pracownika indywidualnie wskazane jest usunięcie problemów z bezkonfliktowym i precyzyjnym udzielaniem informacji zwrotnej. Nie jest to proste zadanie -- ludzie bardzo często odbierają je jako otwarty atak na swoją osobę i zamykają się na proponowane zmiany. Tymczasem informacja zwrotna nie jest krytycznym monologiem, a doskonałym narzędziem umożliwiającym skuteczne zarządzanie.- Druk pkt
(23,94 zł najniższa cena z 30 dni)
25.92 zł
39.90 zł (-35%) -
Myśl o negocjacjach jak o szachach: jeśli znasz zasady gry, obierasz rozsądną taktykę, zaczynasz z właściwej strony i nie popełniasz po drodze zbyt wielu błędów, zdobywasz ogromną przewagę nad 90 procentami oponentów. Rzecz w tym, że większość ludzi zasiada do negocjacji ad hoc, myśląc: "Zobaczymy, jak będzie". Nie rób tego. To recepta na pewną porażkę. Przepis na sukces w negocjacjach jest całkiem inny: poznaj zasady gry, popełniaj mniej błędów niż przeciwnik i rozpoznawaj, a potem wykorzystuj jego potknięcia.
- Druk pkt
Niedostępna
-
Kierowanie zespołem poprzez sensowną inspirację to rozwiązanie stosowane przez skutecznych menedżerów. Prezentacja jest narzędziem tyleż efektywnym, co zwykle niedocenianym. A przecież służy ona tak wielu celom jednocześnie. Jest najlepszym nośnikiem informacji. Skłania do dyskusji. Wzbudza chęć rozwiązywania problemów. Przede wszystkim jednak pobudza do działania.
- Druk pkt
Niedostępna
-
Statystycznie połowa spotkań tylko pożera czas. Jak sprawić, by były krótsze i bardziej produktywne? Jak często powinny się odbywać? Kto faktycznie musi w nich uczestniczyć? W istocie możliwe jest kontrolowanie przebiegu spotkań biznesowych tak, żeby były rzeczowe i coś z nich wynikało. Ocal siebie i resztę świata przed pogrążeniem się w jałowej debacie. Kup tę książkę współpracownikom i przeczytaj ją osobiście.
- Druk pkt
Niedostępna
-
Skorzystaj z wiedzy i doświadczeń najlepszych Efektywne relacje międzyludzkie wewnątrz firmy i kontakty z klientami stanowią jeden z kluczowych czynników sprawnego działania przedsiębiorstwa. Umiejętność zarządzania relacjami międzyludzkimi i biznesowymi stanowi niezwykle ważny element kompetencji nowoczesnego menedżera. Znajomość technik negocj
- Druk pkt
Niedostępna
-
Oryginalne pomysły, profesjonalne narzędzia, klarowne wizje! Każde przedsięwzięcie biznesowe wymaga konkretnego planu, który pozwalałby zidentyfikować i wykorzystać bardziej lub mniej oczywiste możliwości biznesowe oraz ostrzegałby przed potencjalnymi pułapkami, czyhającymi w przyszłości. Bez względu na to, czy startujesz z nową firma, otwierasz kolejną linię produkcyjną, czy zabierasz się za następny projekt — Twój dobrze przygotowany biznesplan będzie dla Ciebie niezastąpioną mapą po trudnym terenie, jakim jest każdy rynek.
- Druk pkt
Niedostępna
-
Czy stosujesz świadomie zasady sprawnej komunikacji, gdy tworzysz krótką notatkę służbową lub obszerne sprawozdanie, redagujesz oficjalne pismo albo też list elektroniczny? Czy zastanawiasz się, w jaki sposób najefektywniej da się przekazać zamierzone treści albo na ile skutecznie wpłyniesz na swoich odbiorców? Naucz się łączyć perswazyjną treść przekazu z najbardziej adekwatną formą. Twój Osobisty Mentor dostarczy Ci cennych wskazówek na temat tego, jak pisać różne rodzaje tekstów. Podpowie Ci, jak wyostrzyć styl, nadać przesłaniu odpowiednią wyrazistość i zwiększyć jego efektywność.
- Druk pkt
Niedostępna
-
Chęć nieustannego rozwijania się i zdobywania nowych doświadczeń to cecha charakteryzująca wybitnych ludzi sukcesu. Coaching jest metodą czynnie wspierającą to dążenie. Istotną jego zaletą jest nieformalny charakter. Coaching może przejawiać się nie tylko w kontaktach osobistych, ale również telefonicznych czy też e-mailowych. Udzielając komuś w dowolnym momencie wskazówek opartych na praktycznej wiedzy, jaką zdobyliśmy, czy też przyjmując opinie i sugestie kierowane w naszą stronę, tworzymy silną i trwałą organizację. Budulcem jest tu wzajemne zaufanie i umiejętność wypracowania sensownych kompromisów.
- Druk pkt
Niedostępna
-
Kluczową komórką każdej firmy jest sprawnie działający dział sprzedaży. Menadżerowie poświęcają znaczną ilość czasu i nakładów pieniężnych, by funkcjonował on jak starannie nakręcony zegarek. Jednak bez solidnych teoretycznych podstaw i cennych rad praktyków zwrot z poniesionych inwestycji graniczyć będzie z cudem. Autorzy zgromadzonych w tym zbiorze artykułów pomogą Ci w podjęciu decyzji, dzięki którym realne stanie się osiągnięcie maksymalnej wydajności działu handlowego oraz zaplanowanie właściwego rozwoju Twojej firmy.
- Druk pkt
Niedostępna
-
Znajomość reguł finansowania jest niezbędna dla rozwoju Twojej firmy i kariery. Nawet podstawowa wiedza z tego zakresu sprawi, że będziesz swobodnie i efektywnie wykorzystywać informacje finansowe przy planowaniu i podejmowaniu decyzji. Sprawdź, w jaki sposób przebiega proces zdobywania i alokacji środków finansowych.
- Druk pkt
Niedostępna
Zobacz pozostałe książki z serii
-
Czeka nas apokalipsa. Nie wywołają jej jednak ani zmiany klimatyczne, ani zderzenie z asteroidą. Rzeczywistość jest bardziej prozaiczna. Pogrąży nas upadek dolara. Jakich skutków możemy się spodziewać? Prawdopodobne jest załamanie się międzynarodowego systemu walutowego, ponieważ jeśli świat straci zaufanie do dolara, żadna inna waluta nie będzie w stanie zastąpić go w roli światowej waluty rezerwowej. Nadchodzącą zawieruchę przetrwają tylko te kraje i osoby, które już dziś się na nią przygotują. Podczas lektury tej książki przekonasz się, że następna zapaść finansowa nie będzie miała sobie równych…
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Przeczytaj i dowiedz się z pierwszej ręki! To książka na temat rozwoju technologii i postępu naukowego. Z niej dowiesz się, dlaczego jesteśmy mądrzejsi niż najlepszy komputer. Poznasz także spektakularne błędy, które są w stanie popełnić tylko ludzie. Autor zaprasza w podróż po zakamarkach umysłu i sztuce podejmowania decyzji w obliczu tysięcy danych, którymi jesteśmy codziennie atakowani. Znajdziesz tu również fascynujące rozważania na temat umiejętności i nieumiejętności prognozowania przyszłości w dziedzinie finansów, sportu, polityki, pogody, gier hazardowych i nie tylko… Sygnał jest prawdą. Szumem jest wszystko to, co odciąga od niego naszą uwagę. Oto książka o jednym i drugim.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Jeśli chcesz odnieść sukces na rynku pracy i pokonać konkurencję, jeśli marzysz, by oprzeć karierę na swoich pasjach i talentach - nadszedł czas, by odkryć siebie na nowo pod względem zawodowym. Ta książka jest wypełniona praktycznymi ćwiczeniami, a także interesującymi studiami przypadków i wywiadami. Zainspirują Cię one do zastanowienia się nad swoimi osobistymi celami, do przejęcia kontroli nad Twoją karierą i do zbudowania reputacji, która pomoże Ci otworzyć wiele drzwi. Dowiesz się, jak zidentyfikować swoje mocne strony, w jaki sposób stworzyć silną markę odzwierciedlającą to, kim naprawdę jesteś i kim chcesz być, oraz co zrobić, by inni dostrzegli Twój wielki potencjał.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Oto zwięzły i ciekawy poradnik, dzięki któremu zwiększysz skuteczność w pracy. Jego najważniejszym elementem jest seria kluczowych pytań, zaprojektowanych tak, byś zaczął lepiej kierować swoją firmą i przejął kontrolę nad własną karierą. Książka jest pełna autentycznych historii i cennych wskazówek, które pomogą Ci udoskonalić Twoje umiejętności menedżerskie, utrzymać się na szczycie, zyskać większą pewność siebie i poczuć się jak po szkoleniu u wspaniałego mentora.
- Druk pkt
Niedostępna
-
Promocja
Czytelnik po zapoznaniu się ze schematem funkcjonowania globalnego rynku walutowego sam odkryje, że nie ma uniwersalnego leku na obecne i potencjalne bolączki walutowe świata, ponieważ gospodarki prawie wszystkich krajów tworzą obecnie system naczyń połączonych. A zatem celowa dewaluacja jednej waluty, mająca na celu pobudzenie eksportu, oddziałuje negatywnie na importerów, którzy zmniejszają wielkość zamówień i bezpośrednio spowalniają gospodarkę partnerów zagranicznych. I choć zagranica dysponuje większą siłą nabywczą, staje się realnie biedniejsza. Są to podstawy makroekonomii, które Rickards upraszcza na tyle, by umożliwić nam zrozumienie i samodzielne formułowanie wniosków na temat kondycji czy przyszłej autonomii naszej rodzimej waluty.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Jeśli chcesz, aby Twoja idea nie zatrzymała się na umysłowej blokadzie rozmówców, jeśli marzysz o tym, by ludzie mieli szansę z niej skorzystać, użyj metody proponowanej w tej książce. Jest ona rzadko stosowana lub też rzadko stosowana właściwie, dlatego masz pewność, że Twoi oponenci nie będą mieli gotowych recept na jej obalenie. Metoda, o której mowa, nie wymaga ani niezwykłych umiejętności krasomówczych, ani też wyjątkowej charyzmy. Doskonale sprawdza się za to w ogniu walki, pozwalając jednocześnie okazać szacunek oponentom oraz formułować jasne i rozsądne odpowiedzi, osłaniające dobry pomysł przed ostrzałem.
- Druk pkt
Niedostępna
-
Znajdziesz tu kompletny i praktyczny plan działania, zawierający arkusze robocze, ćwiczenia, quizy do samodzielnego rozwiązywania i wiele innych narzędzi, pokazujących, w jaki sposób wybitni liderzy wykorzystują w praktyce inteligencję emocjonalną. Poznasz sekrety Najlepszych z Najlepszych. Dowiesz się, jak zostać jednym z 10% najwybitniejszych specjalistów w Twojej dziedzinie. Realizacja nawet kilku z zaproponowanych tu działań wywrze ogromny i powszechnie zauważalny wpływ na wyniki Twojej pracy. Wykorzystaj pełnię swojego potencjału, nie grzej już ławki rezerwowych, tylko znajdź się w pierwszej lidze — tam, gdzie Twoje miejsce.
- Druk pkt
Czasowo niedostępna
-
Książka o sprawowaniu władzy w organizacji. Klasyczna lektura studentów zarządzania, ekonomii, socjologii, psychologii, nauk politycznych i prawa.
- Druk pkt
Niedostępna
-
Stare powiedzenie z Wall Street mówi, że istnieją dwa czynniki, które są w stanie poruszyć rynek - strach i chciwość. Wiele w tym prawdy, jednak ludzki umysł jest na tyle skomplikowany, a nasze emocje tak złożone, że na decyzje inwestycyjne wpływa znaczniej więcej czynników. To dlatego nawet doświadczeni inwestorzy, uzbrojeni w skuteczne narzędzia i znający na pamięć wszelkie finansowe teorie, popełniają głupie i niewybaczalne błędy.
- Druk pkt
Niedostępna
Ebooka "Harvard Business Review. Efektywna komunikacja" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Harvard Business Review. Efektywna komunikacja" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Harvard Business Review. Efektywna komunikacja" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Harvard Business Review. Efektywna komunikacja (4) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: proto.pl Beata OrpiszewskaRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Problemy z komunikacją mogą pojawić się w każdym punkcie w strukturze organizacji. Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, w jak wielkim stopniu mogą one wpływać na jej efektywność. Prowadzone ostatnio liczne badania wykazują występowanie w przedsiębiorstwach i instytucjach problemów związanych z przepływem informacji. Wiele z firm wprowadza nowe rozwiązania mające usprawnić ich działanie. Zebrania, ankiety mierzące satysfakcję, burze mózgów są w wielu firmach na porządku dziennym. Jednak często opracowywane z wielką starannością systemy komunikacji wewnętrznej zawodzą. Dzieje się tak, dlatego że u podstaw ich tworzenia nie uwzględniono niektórych aspektów komunikacji, które na pierwszy rzut oka mogłyby się wydawać mało znaczące, ale w ostatecznym rozliczeniu mają decydujące znaczenie. Publikacja pt. „Efektywna komunikacja” wydana w serii Harvard Business Review to zbiór esejów, w których przedstawione są różne aspekty komunikacji. Mimo tego, że niektóre z tekstów pochodzą jeszcze z lat 50’ czy 70’, nie straciły nic na aktualności. Ralph G. Nichols i Leonard A. Stevens w artykule pt. „Słuchanie ludzi” prowadzą rozważania dotyczące psychologicznych aspektów przekazywania informacji. Przedstawiają w nim również mechanizmy związane z procesem słuchania, zapamiętywania, przetwarzania i odtwarzania informacji. Opisywane przez nich zjawiska wybiórczego słuchania i zapamiętywania, ujawniają, że nasze mniemanie o tym, iż wystarczy uważnie słuchać, aby dobrze zrozumieć rozmówcę, jest całkowicie błędne. Antony Jay w rozdziale zatytułowanym „Jak poprawić zebranie?” pokazuje, w jaki sposób spotkania firmowe, mające służyć poprawie funkcjonowania organizacji, mogą być w rzeczywistości niekonstruktywną stratą czasu. Fernando Bartolomé, autor tekstu pt. „Nikt nie ufa całkowicie szefowi”, pisze o czynnikach, które negatywnie wpływają na komunikację pomiędzy kadrą zarządzającą i podwładnymi. W książce znalazł się również bardzo interesujący esej T.J. Larkina i Sandar Larkin, w którym zostały omówione sposoby dotarcia do pracowników i możliwości wpływania na ich zachowania. Autorzy prezentują również interesujące przykłady rozwiązań służących poprawieniu komunikacji w firmie, np. wykorzystanie ścian windy jako firmowej tablicy, na której każdy z pracowników może umieścić swoje wnioski i uwagi dotyczące działalności firmy. Ukryte komunikaty przekazywane przez menadżerów, konstruktywne konflikty w zespołach zarządzających oraz twórcze zebrania oparte na dzieleniu się wiedzą to inne z tematów zamieszczonych w książce esejów. Każdy z nich stanowi bardzo wartościowe i interesujące źródło informacji. Ogromną zaletą publikacji jest to, że przedstawia proces komunikacji zarówno z punktu widzenia psychologii zachowań międzyludzkich, jak i z punktu widzenia efektywności przedsiębiorstwa. Dzięki temu pozwala nie tylko zrozumieć, jakie błędy najczęściej popełniane są wewnątrz organizacji, ale również może stanowić źródło cennych inspiracji i pomysłów. Lektura godna polecenia zarówno kadrze zarządzającej, jak i szeregowym pracownikom. Ci pierwsi dzięki książce mogą zrozumieć, w jaki sposób poprawić sytuację w firmie, drudzy uświadomią sobie, jak istotną rolę odgrywają w procesie komunikacji przedsiębiorstwa i jaki mają wpływ na jej efektywność.
-
Recenzja: kobietabezpieczna.pl Amicana; 03/2007Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Nie od dziś wiadomo, że bez właściwej komunikacji nie ma sprawnego funkcjonowania organizacji. Każdy proces przekazywania informacji musi być odpowiednio przygotowany. W przeciwnym razie, nadawany komunikat może nie dotrzeć w sposób zaplanowany do odbiorcy przekazu. Proces kodowania i kanał komunikacji służą do właściwej transmisji danych, ta z kolei do skutecznego wpływania na innych.
Nie jest rzeczą łatwą uzyskiwać pożądane zachowania w organizacjach. Skuteczna komunikacja może nam w tym pomóc. Jak się komunikować? Którą z technik wybrać? Czy należy stosować zasadę kontaktów bezpośrednich i "twarzą w twarz" przekazywać i odbierać informacje? A może powinniśmy wykorzystywać w większym stopniu zdobycze techniki i do komunikacji wewnątrz organizacji wykorzystywać jedynie najnowsze środki łączności a tradycyjne np. zebrania firmowe zastępować videokonferencjami czy rozmowami na czacie?
Współczesna komunikacja wewnątrz organizacji to także podejmowanie decyzji dotyczących kształtowania systemów wartości. Jakie wartości pozostaną w tradycyjnej komunikacji nie zmienione? W jaki sposób doprowadzić do sytuacji prawdziwego efektywnego słuchania a nie tylko słyszenia przekazywanych informacji? Na te i wiele innych pytań odpowiedzi można znaleźć w książce "Efektywna komunikacja".
Dobry, przystępny język, wyraźne rozkładanie akcentów na elementy ważne, ciekawe przykłady i "bliskość życia" a także wiele przykładów praktycznych to największe zalety tej książki. Wszystkim, którzy interesują się zagadnieniami komunikacji międzyludzkiej i wewnątrzorganizacyjnej a także chcą doskonalić swoje umiejętności w zakresie wpływania na innych, książkę serdecznie polecam.
-
Recenzja: proto.pl Beata Orpiszewska; 07.09.2006Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Problemy z komunikacją mogą pojawić się w każdym punkcie w strukturze organizacji. Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, w jak wielkim stopniu mogą one wpływać na jej efektywność.
Prowadzone ostatnio liczne badania wykazują występowanie w przedsiębiorstwach i instytucjach problemów związanych z przepływem informacji. Wiele z firm wprowadza nowe rozwiązania mające usprawnić ich działanie. Zebrania, ankiety mierzące satysfakcję, burze mózgów są w wielu firmach na porządku dziennym. Jednak często opracowywane z wielką starannością systemy komunikacji wewnętrznej zawodzą. Dzieje się tak, dlatego że u podstaw ich tworzenia nie uwzględniono niektórych aspektów komunikacji, które na pierwszy rzut oka mogłyby się wydawać mało znaczące, ale w ostatecznym rozliczeniu mają decydujące znaczenie.
Publikacja pt. "Efektywna komunikacja" wydana w serii Harvard Business Review to zbiór esejów, w których przedstawione są różne aspekty komunikacji. Mimo tego, że niektóre z tekstów pochodzą jeszcze z lat 50’ czy 70’, nie straciły nic na aktualności.
Ralph G. Nichols i Leonard A. Stevens w artykule pt. "Słuchanie ludzi" prowadzą rozważania dotyczące psychologicznych aspektów przekazywania informacji. Przedstawiają w nim również mechanizmy związane z procesem słuchania, zapamiętywania, przetwarzania i odtwarzania informacji. Opisywane przez nich zjawiska wybiórczego słuchania i zapamiętywania, ujawniają, że nasze mniemanie o tym, iż wystarczy uważnie słuchać, aby dobrze zrozumieć rozmówcę, jest całkowicie błędne.
Antony Jay w rozdziale zatytułowanym "Jak poprawić zebranie?" pokazuje, w jaki sposób spotkania firmowe, mające służyć poprawie funkcjonowania organizacji, mogą być w rzeczywistości niekonstruktywną stratą czasu. Fernando Bartolomé, autor tekstu pt. "Nikt nie ufa całkowicie szefowi", pisze o czynnikach, które negatywnie wpływają na komunikację pomiędzy kadrą zarządzającą i podwładnymi.
W książce znalazł się również bardzo interesujący esej T.J. Larkina i Sandar Larkin, w którym zostały omówione sposoby dotarcia do pracowników i możliwości wpływania na ich zachowania. Autorzy prezentują również interesujące przykłady rozwiązań służących poprawieniu komunikacji w firmie, np. wykorzystanie ścian windy jako firmowej tablicy, na której każdy z pracowników może umieścić swoje wnioski i uwagi dotyczące działalności firmy.
Ukryte komunikaty przekazywane przez menadżerów, konstruktywne konflikty w zespołach zarządzających oraz twórcze zebrania oparte na dzieleniu się wiedzą to inne z tematów zamieszczonych w książce esejów. Każdy z nich stanowi bardzo wartościowe i interesujące źródło informacji.
Ogromną zaletą publikacji jest to, że przedstawia proces komunikacji zarówno z punktu widzenia psychologii zachowań międzyludzkich, jak i z punktu widzenia efektywności przedsiębiorstwa. Dzięki temu pozwala nie tylko zrozumieć, jakie błędy najczęściej popełniane są wewnątrz organizacji, ale również może stanowić źródło cennych inspiracji i pomysłów.
Lektura godna polecenia zarówno kadrze zarządzającej, jak i szeregowym pracownikom. Ci pierwsi dzięki książce mogą zrozumieć, w jaki sposób poprawić sytuację w firmie, drudzy uświadomią sobie, jak istotną rolę odgrywają w procesie komunikacji przedsiębiorstwa i jaki mają wpływ na jej efektywność.
-
Recenzja: Personel i Zarządzanie Andrzej Budzyk; 07/2006Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Zbiór publikacji rozpoczyna tekst "Słuchanie ludzi" Ralpha G. Nicholsa i Leonarda A. Stevensa. Jak mówić, żeby nas słuchali, to problem, z którym borykamy się od zarania dziejów. Bóg, "Pierwszy Spiker" ludzkości, również w szeregu przypadków nie potrafił docierać do ludzi ze swoim "przekazem"...
Wśród znanych nazwisk autorów tego tomu pojawia się Chris Argyris z tekstem "Wyćwiczona nieudolność" oraz Antony Jay z zaleceniami "Jak poprowadzić zebranie?".
George M. Prince w artykule "Twórcze zebrania dzięki dzieleniu się władzą" radzi, jak nie blokować dyskusji między pracownikami i kierownictwem. Fernando Bartolome przypomina, że "Nikt nie ufa całkowicie szefowi" oraz opisuje sześć elementów budowy wzajemnego zaufania w organizacji. Są to: komunikacja, wsparcie, szacunek, uczciwość, przewidywalność oraz kompetencja.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Harvard Business Review on Effective Communication (Harvard Business Review Paperback Series)
- Tłumaczenie:
- Michał Lipa
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-736-1903-8, 8373619038
- Data wydania książki drukowanej :
- 2005-11-15
- Format:
- A5
- Numer z katalogu:
- 2948
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Komunikacja i negocjacje
- Serie wydawnicze: VIP Harvard Business Press
Spis treści książki
Słuchanie ludzi (7)
RALPH G. NICHOLS I LEONARD A. STEVENS
Jak poprowadzić zebranie? (31)
ANTONY JAY
Twórcze zebrania dzięki dzieleniu się władzą (65)
GEORGE M. PRINCE
Nikt nie ufa całkowicie szefowi (87)
FERNANDO BARTOLOMÉ
Wyćwiczona nieudolność (111)
CHRIS ARGYRIS
Ukryte komunikaty przekazywane przez menedżerów (129)
MICHAEL B. MCCASKEY
Jak dotrzeć do pracowników szeregowych i zmienić ich zachowania? (155)
T.J. LARKIN I SANDAR LARKIN
Konstruktywne konflikty w zespołach zarządzających (181)
KATHLEEN M. EISENHARDT, JEAN L. KAHWAJY I L.J. BOURGEOIS III
O autorach (205)
Onepress - inne książki
-
Promocja
UX writing, choć jest terminem angielskim, na dobre rozgościł się w polskiej rzeczywistości projektowania doświadczeń. Treści związane z produktami istniały zawsze i we wszystkich kanałach. Jednak nigdy dotąd nie miały szansy być tak dobre, jak obecnie. Osoby wyspecjalizowane w tej dziedzinie sprawiają, że z oprogramowania można korzystać z pełnym zrozumieniem i może nawet zadowoleniem.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł (-35%) -
Promocja
Growth hacking to jedna z metodyk prowadzenia działań marketingowych, sprzedażowych i rozwoju produktu, w której celem aktywności nie są największe zasięgi, a dotarcie do możliwie najlepiej określonej grupy docelowej. Oczywiście przy zachowaniu jak najniższego kosztu tego procesu. Gdy się nad tym chwilę zastanowić, takie podejście jest sensowne ― co bowiem sprzedawcy po rozpoznawalności produktu lub usługi wśród szerokiej rzeszy konsumentów, jeśli w rzeczywistości tylko co setny odbiorca reklamy (w telewizji, prasie, radiu, sieci) będzie zainteresowany zakupem? Jak wyłuskać zainteresowanych spośród poinformowanych?- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Bestseller Promocja
Życie nie jest sprawiedliwe. Talenty nie są rozdzielane jednakowo wszystkim ludziom. Każdy jednak może wykorzystać swoją szansę na życiowy sukces. Wystarczy zapanować nad pragnieniami i emocjami, aby dokonywać słusznych wyborów i radzić sobie z pokusami i trudnościami. Wystarczy odkryć sekret umiaru i równowagi w życiu, poznać różnicę między wolnością a swawolą, a następnie zacząć kultywować w sobie jedną z czterech kardynalnych cnót stoickich: dyscyplinę.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Promocja
Rozmowa o pensji należy do tych, do których nikt nas nie przygotowuje. Ani w domu, ani w szkole, ani na studiach ― nawet ekonomicznych ― nie skupiamy się na tym, co naprawdę potrafimy i jak wyceniamy swoje umiejętności. Często nie wiemy nawet, jaka miesięczna kwota wynagrodzenia byłaby dla nas satysfakcjonująca. Zwykle nie mamy też pojęcia, skąd się bierze określona kwota na naszej umowie z pracodawcą, skąd się biorą pieniądze na tę wypłatę ani ile jest warta nasza praca. Tymczasem odpowiedzi na te pytania uświadamiają nam, ile powinniśmy rzeczywiście zarabiać, albo czy nadszedł czas na podwyżkę czy poszukiwanie innej pracy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(20,90 zł najniższa cena z 30 dni)
20.90 zł
67.00 zł (-69%) -
Promocja
Czy wiesz, czym są ETF-y (z ang. exchange traded funds)? Tym akronimem, coraz popularniejszym w świecie finansów, określa się produkty, które można umieścić między tradycyjnymi funduszami inwestycyjnymi a akcjami. Z roku na rok rośnie grono zwolenników ETF-ów ― zarówno za granicą, jak i w Polsce. Inwestorów przekonują między innymi niskie koszty, transparentność, wyniki i coraz większy wybór funduszy, w których można ulokować środki.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł (-35%) -
Bestseller Promocja
Funkcjonujemy w rzeczywistości, którą cechują wysoka zmienność i niepewność. Otoczenie biznesowe i społeczne przedsiębiorstw w Polsce i na świecie jest złożone, bardzo niejednoznaczne ― o wiele bardziej, niż miało to miejsce jeszcze trzydzieści, dwadzieścia, a nawet dziesięć lat temu. Dlatego też wypracowane przez pokolenia przedsiębiorców sposoby osiągania sukcesów dziś niekoniecznie się sprawdzą. Czy należy zatem usiąść i biernie poddać się biegowi zdarzeń? Oczywiście, że nie! Trzeba działać, ale działać mądrze. Dbając między innymi o elastyczność firmy, aby umożliwić tworzenie wartości w różnych warunkach. Jednym z najważniejszych sposobów pozwalających rozwijać elastyczność organizacji jest efektywne zarządzanie jej procesami biznesowymi, do czego wstęp stanowi modelowanie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(32,94 zł najniższa cena z 30 dni)
35.69 zł
54.90 zł (-35%) -
Promocja
I właśnie z myślą o takich osobach powstała ta książka. To zestaw starannie wybranych, najskuteczniejszych metod polepszania osobistych wyników. Techniki zostały przetestowane na tysiącach klientów coachingu i zaowocowały imponującymi sukcesami, które nierzadko przyniosły radykalną zmianę życia. Zaglądaj do tej książki codziennie i korzystaj z bogactwa zawartej w niej wiedzy, zastosuj opisane w niej techniki i wykonaj ćwiczenia — w ten sposób właściwie od razu poprawisz swoje wyniki. Nauczysz się wyznaczać standardy, priorytety i cele, identyfikować swoje mocne strony, a także skupiać się na tym, co jest dla Ciebie najwartościowsze. Kiedy zaangażujesz się w konkretny plan działania i ulepszenia, wymarzony sukces przyjdzie szybko. Uzyskasz przełomowe rezultaty: równowagę w życiu, sukces finansowy i niezależność.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Promocja
Pojęcie sztucznej inteligencji (SI, ang. AI) używane jest od lat pięćdziesiątych XX wieku. Jednak dopiero niedawno stało się gorącym, odmienianym przez wszystkie przypadki i możliwości terminem, który działa na wyobraźnię ludzi na całym świecie. Sprawcą zamieszania jest ChatGPT – chatbot opracowany przez firmę OpenIA, który służy do generowania odpowiedzi na dane wprowadzone przez użytkownika. Innymi słowy: super mózg z dostępem do wszystkich zasobów internetu pomyślany tak, by dzielić się nimi z człowiekiem w sposób, jakiego ten człowiek akurat sobie życzy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
43.55 zł
67.00 zł (-35%) -
Promocja
Zanim powiesz „przecież ja nie umiem rysować”, przeczytaj słowa Dana Roama, od wielu lat z powodzeniem posługującego się techniką sketchnotingu w obszarach biznesowych: W praktyce okazuje się, że to właśnie osoby rozpoczynające przygodę z koncepcją myślenia wizualnego, zaczynające od stwierdzeń w rodzaju „ale ja nie umiem rysować...”, są bardzo często autorami najbardziej wnikliwych rysunków.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Promocja
Jeśli interesuje Cię świat freelancingu lub stoisz na rozdrożu, zastanawiając się nad swoją przyszłością zawodową, ta książka jest właśnie dla Ciebie. Zamiast magicznych recept, jak pracować mniej i zarabiać więcej, prezentuję w niej prawdziwe historie obecnych i byłych freelancerów, a także przedsiębiorców, wzbogacone o wiedzę i doświadczenie w zakresie HR, budowania marki osobistej, psychologii, coachingu, komunikacji, marketingu i badań. Wnikliwie rozprawiam się z mitami krążącymi wokół samozatrudnienia, takimi jak fałszywe przekonanie, że osoba pracująca jako wolny strzelec nie ma przełożonego i działa wyłącznie według własnego uznania, , jak również że freelancing to forma niestabilna i pełna stresu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@onepress.pl
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Harvard Business Review. Efektywna komunikacja Harvard Business School Press (0) Weryfikacja opinii następuje na podstawie historii zamowień na koncie Użytkownika umiejszczającego opinię.