Zarządzanie dla bystrzaków. Wydanie II
- Autorzy:
- Bob Nelson, Peter Economy, Ken Blanchard
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Dla bystrzaków
- Ocena:
- 4.7/6 Opinie: 3
- Stron:
- 376
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Sprawdź nowe wydanie
Zarządzanie dla bystrzaków. Wydanie III
Bob Nelson, Peter Economy
Opis książki: Zarządzanie dla bystrzaków. Wydanie II
Czytaj, poznawaj, zarządzaj
Nareszcie! Książka o zarządzaniu, którą czyta się z niekłamaną przyjemnością. Jej autorzy postanowili przestrzegać jednego przykazania - żadnego bełkotu, przynudzania i frazesów. W zamian za to otrzymujesz wszystkie podstawowe informacje dotyczące zarządzania, podane profesjonalnie i z humorem. Podstawową zaletą tego podręcznika jest jego praktyczność. Jeśli zmagasz się z jakimś problemem, zaproponuje Ci nie tylko teoretyczne wsparcie, ale i zestawy sprawdzonych rozwiązań.
Zarządzanie dla bystrzaków zostało napisane dla menedżerów wszystkich szczebli. Przyda się zarówno osobom z dużym doświadczeniem, szukającym świeżych rozwiązań, jak i zupełnym żółtodziobom, potrzebującym wsparcia w codziennej rzeczywistości biznesowej oraz sytuacjach podbramkowych. Bez względu na to, na jakim etapie znajduje się Twoja kariera - błędy przytrafiają się każdemu. Jednak nie Twoje potknięcia będą o Tobie świadczyć, ale to, jak się z nimi uporasz i jakie wyciągniesz z nich lekcje. Nigdy nie jest za późno na naukę.
- Obalanie mitów dotyczących delegowania zadań -sprawne rozdzielanie obowiązków.
- Co ambitny lider wiedzieć powinien - inspirowanie, wsparcie, podejmowanie decyzji.
- Pracownicy - zatrudnianie, udzielanie wsparcia, komunikacja, ocena efektów pracy.
- Zarządzanie zmianami - profesjonalizm w obliczu kryzysu, efektywne rozwiązania.
- Nowoczesne zarządzanie - organizacja ucząca się, jawne zarządzanie, sześć sigma. Ponadto: dziesięć najczęściej popełnianych błędów i dziesięć klasycznych książek, które musisz znać.
Wybrane bestsellery
-
Oto zwięzłe i równocześnie praktyczne kompendium, w którym znajdziesz 20 praktyk udanego planowania, analizy, specyfikacji, walidacji i zarządzania wymaganiami. Praktyki te są odpowiednie dla projektów zarządzanych zarówno w tradycyjny, jak i zwinny sposób, niezależnie od branży. Sprawią, że zesp...
Specyfikacja wymagań oprogramowania. Kluczowe praktyki analizy biznesowej Specyfikacja wymagań oprogramowania. Kluczowe praktyki analizy biznesowej
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)40.20 zł
67.00 zł(-40%) -
Funkcjonujemy w rzeczywistości, którą cechują wysoka zmienność i niepewność. Otoczenie biznesowe i społeczne przedsiębiorstw w Polsce i na świecie jest złożone, bardzo niejednoznaczne ― o wiele bardziej, niż miało to miejsce jeszcze trzydzieści, dwadzieścia, a nawet dziesięć lat temu. Dlate...
Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw
(32.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.94 zł
54.90 zł(-40%) -
Znasz zasadę 80/20? Zgodnie z nią 20 procent przyczyn czy też wkładu w przedsięwzięcie przekłada się na 80 procent uzyskanych wyników. Zbyt wiele czasu bowiem poświęcamy szczegółom, zamiast skupić się na tym, co naprawdę ważne. Przekonaj się, że kiedy wprowadzisz w życie zasadę 80/20, Twoja efekt...
Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem
(23.94 zł najniższa cena z 30 dni)23.94 zł
39.90 zł(-40%) -
Jedną z głównych umiejętności szefa jest zdolność do takiego delegowania zadań, by były one wykonywane na odpowiednim, wymaganym przez przełożonego poziomie. Dokładnie, z oczekiwanym wynikiem, ale także z zaangażowaniem. Tyle teorii. W praktyce bowiem często jest tak, że to, co menedżer spokojnie...
Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)40.20 zł
67.00 zł(-40%) -
Dowiesz się, jak inspirować, przyciągać i zatrzymywać przy sobie wspaniałych ludzi, pisać niezawodny biznesplan, identyfikować wymagania rynku, tworzyć wyróżniający się plan marketingowy, przywiązywać klientów do siebie i stale poprawiać ich obsługę. Nauczysz się szeregu prostych, praktycznych i ...
Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)35.40 zł
59.00 zł(-40%) -
W tej książce zaprezentowano 75 KPI, które są uznawane za najbardziej istotne. Znajdziesz tu ich definicje wraz ze zwięzłym opisem, techniki obliczania, wreszcie ― co najważniejsze ― sposoby korzystania z tych narzędzi. Dzięki praktycznym przykładom niepostrzeżenie zaczniesz rozumieć ...
KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności. 75 mierników ważnych dla każdego menedżera KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności. 75 mierników ważnych dla każdego menedżera
(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)47.40 zł
79.00 zł(-40%) -
By zrozumieć założenia Porozumienia bez Przemocy, trzeba po pierwsze wyjaśnić, na czym ono bazuje i jak rozumie dwa kluczowe dla siebie pojęcia. Są to empatia, definiowana jako pełna skupienia obecność, i konflikt, który jest tu po prostu spotkaniem odmiennych strategii radzenia sobie z życiem. P...
KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej
(26.94 zł najniższa cena z 30 dni)26.94 zł
44.90 zł(-40%) -
Zakładasz firmę. Zakładasz ją, ponieważ to chcesz w życiu robić. Prowadzić własny biznes. Masz na niego pomysł, masz zdolności, cele, zapał, ręce i głowę do pracy. Jesteś gotów na poświęcenia, nadgodziny, od czasu do czasu nawet zarwane weekendy. I masz to: nie śpisz po nocach, pracujesz po 18 go...
Mindf*ck szefa. Żeby w końcu wyszło tak, jak wyjść nie chce Mindf*ck szefa. Żeby w końcu wyszło tak, jak wyjść nie chce
(17.90 zł najniższa cena z 30 dni)17.90 zł
59.00 zł(-70%) -
Design thinking, czyli myślenie projektowe. Wbrew pozorom ten sposób podejścia do biznesu nie jest przypisany wyłącznie do wielkich korporacji. Pracować w duchu design thinking może i powinna każda firma, której właścicielowi zależy na zwiększeniu wydajności, szybkim realizowaniu dobrych pomysłów...
Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy
(20.90 zł najniższa cena z 30 dni)20.90 zł
69.00 zł(-70%) -
Pozornie skazany na sukces projekt często kończy się katastrofą. Powodów jest mnóstwo. Może to być błędne zdiagnozowanie oczekiwań klientów lub skoncentrowanie się bardziej na technologiach niż potrzebach przyszłych użytkowników. Nierzadko problemem okazuje się złe zarządzanie zespołem. Bywa i ta...
Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Gregory Bernarda, Alan Smith i in.
(53.40 zł najniższa cena z 30 dni)53.40 zł
89.00 zł(-40%)
O autorze książki
Bob Nelson, Peter Economy, Ken BlanchardDr Ken Blanchard jest jednym z najbardziej wnikliwych i wpływowych autorów w dzisiejszym świecie biznesu. Według "New York Timesa" to autor, którego książki sprzedają się najlepiej.
Prowadzi znaną firmę szkoleniową i konsultingową Ken Blanchard Companies. Z jego usług korzystają największe światowe koncerny, m.in.: Procter & Gamble, BMW, American Express, Johnson & Johnson, Toyota i wiele innych.
Miliony menedżerów w całych Stanach Zjednoczonych stosują jego metodę "zarządzania samym sobą w konkretnych sytuacjach".
Bob Nelson, Peter Economy, Ken Blanchard - pozostałe książki
-
Nowe wydanie światowego bestsellera! Ponad 22 miliony sprzedanych egzemplarzy! 35 lat przełomowych wiadomości dotyczących przywództwa w jednej wyjątkowej książce! Opanuj przywództwo wyższego stopnia. Poprowadź swoich ludzi do wielkości, budując efektywne organizacje zmieniające życie wszystkich ...(71.20 zł najniższa cena z 30 dni)
59.63 zł
89.00 zł(-33%) -
Współcześni przywódcy wiedzą, że nie są w stanie wiele zdziałać bez skutecznych podwładnych. Servant leadership pozwala na wydobycie drzemiącej w pracownikach wiedzy, doświadczenia i motywacji oraz na ukierunkowanie tej siły na osiąganie wyników. W wielu sektorach biznesu i organizacjach non-p...
Servant Leadership w praktyce. Jak budować znakomite relacje i pomagać pracownikom osiągać imponujące wyniki Servant Leadership w praktyce. Jak budować znakomite relacje i pomagać pracownikom osiągać imponujące wyniki
(39.92 zł najniższa cena z 30 dni)28.90 zł
49.90 zł(-42%) -
Jednominutowy Menedżer odniósł tak wielki sukces w życiu zawodowym, że zapomniał o czymś niezwykle ważnym – o zdrowiu. Wciąż rozchwytywany, jadł w biegu i nie miał czasu na ćwiczenia fizyczne. Bardzo szybko przybrał na wadze, a jego oddech stał się krótki i urywany. Wkró...(17.18 zł najniższa cena z 30 dni)
9.90 zł
22.90 zł(-57%) -
Nigdy dotychczas koncepcja pracy zespołowej nie miała tak istotnego znaczenia dla funkcjonowania i sukcesu organizacji. Ken Blanchard, współautor bestsellerów Raving Fans, Jednominutowy Menedżer oraz Gung Ho!, wraz z Donaldem Carewem i Eunice Parisi-Carew opisuje cztery etapy roz...(18.32 zł najniższa cena z 30 dni)
9.90 zł
22.90 zł(-57%) -
Jednominutowy Menedżer i przywództwo w jasny i prosty sposób uczy menedżerów sztuki Przywództwa Sytuacyjnego® – prostego systemu, w którym nie uznaje się tradycyjnej postawy, polegającej na traktowaniu wszystkich podwładnych w ten sam sposób. Do...(18.32 zł najniższa cena z 30 dni)
9.90 zł
22.90 zł(-57%) -
To działa! Bez względu na to, czy jesteś odpowiedzialny za gospodarstwo domowe, przedsiębiorstwo, rodzinę czy fabrykę! Jednominutowy Menedżer odniósł jeden z najbardziej spektakularnych sukcesów w historii. Tytuł ten osiągnął wielką popularność nie tylko w kręgach związanych z wielkimi korpora...
Techniki Jednominutowego Menedżera w praktyce. Jak zmienić trzy tajemnice w umiejętności Techniki Jednominutowego Menedżera w praktyce. Jak zmienić trzy tajemnice w umiejętności
(18.32 zł najniższa cena z 30 dni)9.90 zł
22.90 zł(-57%) -
Trzymasz w ręku kolejne, uzupełnione i zaktualizowane, wydanie bestsellerowej książki, dzięki której wkroczysz na sprawdzoną ścieżkę do sukcesu. Jeśli jesteś jeszcze szeregowym pracownikiem, dowiesz się, jak przejąć inicjatywę, uzyskać potrzebną pomoc i odnieść sukces. Jeśli już kierujesz zespołe...
Jednominutowy Menedżer oraz zarządzanie samym sobą. Wydanie II Jednominutowy Menedżer oraz zarządzanie samym sobą. Wydanie II
(17.45 zł najniższa cena z 30 dni)9.90 zł
34.90 zł(-72%) -
Czy twoi podwładni w pełni wykorzystują swój potencjał? Czy twój zespół – być może jest to grupa pracowników, być może grupa studentów, a być może twoja rodzina – wspina się na wyżyny swoich możliwości? Don Shula, legenda NFL, i Ken Blanchard, konsu...(15.92 zł najniższa cena z 30 dni)
10.90 zł
19.90 zł(-45%)
Ebooka "Zarządzanie dla bystrzaków. Wydanie II" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Zarządzanie dla bystrzaków. Wydanie II" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Zarządzanie dla bystrzaków. Wydanie II" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Zarządzanie dla bystrzaków. Wydanie II (1) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: POLSKA - DZIENNIK ŁÓDZKI N., 2010-09-20Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Po żółtych wpadających w cytrynowe... -kolorach okładek obie, dzisiaj prezentowane, książki grupy wydawniczej Helion, poznacie. Kolorach rozjaśniających naszą, coraz bardziej pochmurną, rzeczywistość. Rozjaśniających także wiele kwestii związanych z zarządzaniem i finansami. "Zarządzanie dla bystrzaków. Wydanie II" tercetu autorskiego Bob Nelson, Peter Economy i Ken Blanchard to książka, która z każdą kolejne stroną rozświetla nam problemy zarządzania - z jednej strony profesjonalnie, z drugiej - z humorem. Podstawową zaletą podręcznika jest też jego praktyczność -poza teoretycznym wsparciem, otrzymujemy zawsze zestawy sprawdzonych już rozwiązań. Poradnik przyda się zarówno osobom z dużym doświadczeniem, szukającym świeżych rozwiązań, jak i zupełnym żółtodziobom (znowu ten żółty...) w biznesie. Najpierw autorzy podpowiadają tym, którzy chcieliby, aboją się zostać menedżerami, powoli prowadząc ich w stronę tych, którzy już w tym zasmakowali. "Dlaczego mądrzy ludzie popełniają głupstwa finansowe Przestań marnować pieniądze i zarabiaj NAPRAWDĘ" - pytają i proponują Gary Belsky i Thomas Gilovich. Tytułowe pytanie to tylko haczyk, na który z pewnością każdy się złapie. Bo przecież każdy kiedyś za coś przypłacił, dał się nabrać, wydał zbyt wiele, gdy mógł zaoszczędzić. Autorzy uświadamiają nam, jak wiele wspólnego ma ekonomia z psychologią. Przy czym dokonują tego w bardzo wyluzowany sposób, przytaczając różnego rodzaju sytuacje (dawanie napiwków, hazard, loterie) i na ich przykładzie doradzając, jak podejmować trafniejsze decyzje finansowe.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Managing for Dummies, Second Edition
- Tłumaczenie:
- Anna Kanclerz, Julia Szajkowska, Magda Witkowska
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-246-1713-2, 8324617132
- Data wydania książki drukowanej:
- 2008-07-21
- ISBN Ebooka:
- 978-83-246-7588-3, 9788324675883
- Data wydania ebooka:
- 2013-04-24 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Format:
- 180x235
- Numer z katalogu:
- 4554
- Rozmiar pliku Pdf:
- 4.8MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 5.6MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 14.1MB
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Zarządzanie
Spis treści książki
- O książce (20)
- Jak korzystać z tej książki (21)
- Konwencje zastosowane w książce (21)
- Naiwne założenia (21)
- Jak podzielona jest książka (22)
- Część I: A zatem chciałbyś zostać menedżerem, tak? (22)
- Część II: Ludzki aspekt zarządzania (22)
- Część III: Realizacja planów (22)
- Część IV: Współpraca z (innymi) ludźmi (22)
- Część V: Ciężkie czasy dla twardych menedżerów (23)
- Część VI: Narzędzia menedżera i sposoby zarządzania (23)
- Część VII: Dekalogi (23)
- Ikony wykorzystane w książce (23)
- Co dalej (24)
- Różne style kierowania (28)
- Menedżer twardziel (29)
- Menedżer kumpel (30)
- Złoty środek (30)
- Proste i szybkie rozwiązania nie są trwałe (31)
- Zarządzanie jest wyzwaniem, które trzeba podjąć (33)
- Stare zasady już się nie sprawdzają (34)
- Nowe realia biznesowe (35)
- Nowa armia (35)
- "Zaufanie" to nie jest brzydkie słowo (37)
- Nowe funkcje kadry zarządzającej (39)
- Motywowanie do pracy (39)
- Upełnomocnianie (41)
- Wspieranie (42)
- Komunikowanie się (43)
- Pierwsze kroki na drodze do stanowiska menedżerskiego (45)
- Obserwuj i słuchaj (45)
- Działaj i ucz się (46)
- Delegowanie zadań - najważniejsze narzędzie menedżera (50)
- Mity dotyczące delegowania zadań (52)
- Mit pierwszy. Nie możesz liczyć na to, że pracownik będzie zachowywać się odpowiedzialnie (52)
- Mit drugi. Delegując zadania, tracisz kontrolę nad przebiegiem i wynikami prac (53)
- Mit trzeci. Tylko Ty znasz wszystkie odpowiedzi (54)
- Mit czwarty. Szybciej zrobisz to wszystko sam (54)
- Mit piąty. Delegowanie ogranicza zakres Twojej władzy (55)
- Mit szósty. Uznanie za dobrze wykonane zadanie zostanie okazane pracownikowi, a nie Tobie (55)
- Mit siódmy. Delegowanie zadań zmniejsza Twoją elastyczność (56)
- Mit ósmy. Twoi pracownicy mają za dużo zajęć (56)
- Mit dziewiąty. Twoi pracownicy nie są w stanie zrozumieć ogólnej sytuacji (57)
- Musisz zaufać swoim pracownikom (57)
- Sześć kroków na drodze do delegowania zadań (58)
- Jakie zadania delegować, a jakich nie? (59)
- Zadania, które można delegować bez obaw (59)
- Zadania, których nie należy delegować (62)
- Być cały czas na bieżąco (64)
- Zarządzanie a przywództwo (68)
- Co naprawdę robią liderzy? (69)
- Inspirują do działania (69)
- Wspierają i tworzą dogodne warunki (70)
- Analiza najważniejszych cech przywódczych (71)
- Optymizm (71)
- Pewność siebie (71)
- Moralność (72)
- Umiejętność podejmowania decyzji (72)
- Przywództwo zespołowe (73)
- Definiowanie cech idealnego kandydata (80)
- Najpierw opis stanowiska, potem rekrutacja (82)
- Poszukiwanie odpowiednich ludzi (83)
- Jak przeprowadzić idealną rozmowę kwalifikacyjną? (86)
- Wybór odpowiednich pytań (86)
- Idealna rozmowa (88)
- O co nie należy pytać? (90)
- Ocenianie kandydatów (91)
- Weryfikacja referencji (92)
- Analiza własnych notatek (93)
- Druga (i trzecia) runda pytań (93)
- Ostateczny wybór (94)
- Zachowaj obiektywizm (95)
- Zaufaj swoim przeczuciom (95)
- Weryfikacja oczekiwań (96)
- Najważniejsza zasada zarządzania (100)
- Wyrażanie uznania nie jest wcale takie proste (101)
- Każdemu po równo (102)
- Jak stwierdzić, czego chcą pracownicy? (103)
- Przyjazne środowisko pracy (106)
- Właściwy plan (107)
- Co nagradzać? (108)
- Najważniejsze jest to, co dobre (111)
- Czy należy robić z igły widły? (112)
- Pieniądze szczęścia nie dają (serio?) (113)
- Wynagrodzenie to prawo pracownika (113)
- Kiedy zachęty stają się prawem (114)
- Co motywuje do pracy współczesnego pracownika? (115)
- Poziom motywacji Twoich pracowników zależy od Twoich działań (117)
- Kto to jest trener? (120)
- Krótki kurs coachingu (122)
- Wypatrywanie punktów zwrotnych (123)
- Od punktu zwrotnego do wielkiego sukcesu (124)
- Coaching jako element Twoich codziennych kontaktów (124)
- Narzędzia trenera (126)
- Jeśli nie wiesz, co chcesz osiągnąć, skąd wiesz, kiedy Ci się to uda? (132)
- Określenie celów SMART (135)
- Wyznaczanie celów: mniej znaczy więcej (137)
- Przedstawienie celów zespołowi (140)
- Żonglowanie priorytetami: trzymanie ręki na pulsie (141)
- Pozytywne wykorzystywanie swojej pozycji i wpływów: realizacja celów (144)
- Trzymaj rękę na pulsie (148)
- Opracowanie systemu bieżącej oceny wyników pracownika (150)
- Wyznaczenie punktów orientacyjnych: kamienie milowe (151)
- Osiąganie punktów orientacyjnych: zadania (151)
- Kolejność wykonywania działań: powiązania (152)
- Ustalenie ram czasowych: harmonogram (153)
- Ocena wyników i kontrola postępów w praktyce (154)
- Przypadek 1. Wyniki na światowym poziomie (154)
- Przypadek 2. Motywowanie pracowników, by dali z siebie wszystko (156)
- Gantt, PERT i inne wykresy (157)
- Wykresy słupkowe (158)
- Organigramy (160)
- Oprogramowanie (161)
- Masz już liczby, co teraz? (162)
- Ocena pracowników - po co zawracać sobie tym głowę? (164)
- Przygotowanie procesu oceny pracownika (165)
- Unikanie często popełnianych błędów (168)
- Uświadomienie sobie błędów popełnionych w procesie oceny pracownika (170)
- Nie popełnij błędu (170)
- Wezwijcie pierwszą pomoc: zostałem napadnięty! (171)
- Przygotowanie się do oceny bez niespodzianek (172)
- Stopniowe wycofywanie starej hierarchii (178)
- Zmniejszanie rozmiaru organizacji (178)
- Przestawienie się na współpracę (180)
- Upełnomocnienie zespołów (181)
- Znaczenie upełnomocnienia (181)
- Co z jakością? (182)
- Określenie korzyści płynących z pracy zespołów (182)
- Mniejsze i bardziej elastyczne (183)
- Innowacyjne i łatwiej się przystosowujące (183)
- Tworzenie zespołów i zapewnienie im wsparcia (184)
- Zespoły formalne (184)
- Zespoły nieformalne (185)
- Zespoły samozarządzające się (186)
- Rzeczywistość (187)
- Zespoły a nowe technologie (189)
- Zebrania: funkcjonowanie zespołu (190)
- Skuteczne spotkania się opłacają (190)
- Co złego jest w spotkaniach? (192)
- Osiem kroków do efektywnych spotkań (193)
- Przygotowanie miejsca dla nowego rodzaju pracownika (196)
- Przygotowanie firmy do zatrudnienia wirtualnych pracowników (196)
- Zrozumienie zmian kultury firmy (197)
- Zarządzanie na odległość (199)
- Zarządzanie pracownikami pracującymi na różne zmiany (200)
- Telepraca: idea, której czas wreszcie nadszedł? (202)
- Właściwe postępowanie! Etyka i Ty (206)
- Definiowanie zasad etycznych (206)
- Tworzenie kodeksu etycznego (208)
- Stosowanie postanowień kodeksu (209)
- Ocena polityki Twojego otoczenia (210)
- Analizowanie polityki środowiska firmy (211)
- Zidentyfikowanie najważniejszych graczy (212)
- Zmiana rysunku schematu organizacyjnego (214)
- Analizowanie komunikacji: co jest prawdziwe, a co nie? (216)
- Prawdziwe są czyny, a nie słowa (216)
- Czytanie między wierszami (216)
- Szukanie informacji (218)
- Odkrywanie niepisanych zasad w polityce firmy (219)
- Utrzymuj przyjacielskie kontakty z wszystkimi pracownikami (220)
- Pomóż innym osiągnąć ich cele (221)
- Nie imprezuj na bankietach firmowych (222)
- Daj sobie radę z własnym menedżerem (222)
- Rozwijaj się pod okiem mentora (223)
- Bądź wiarygodny (224)
- Chroń własne interesy (224)
- Prowadzenie dokumentacji (224)
- Nie składaj obietnic, których nie potrafisz dotrzymać (225)
- Bądź widoczny (225)
- O co tyle krzyku? (230)
- Różnica między uzasadnionymi nagłymi potrzebami a zarządzaniem sytuacją kryzysową (230)
- Rozpoznanie sytuacji kryzysowej i radzenie sobie z nią (231)
- Zmiany nadchodzą, czy tego chcesz, czy nie (232)
- Rozpoznanie czterech etapów zmiany (233)
- Czy zwalczasz zmiany? (234)
- Zmiany wpływają na wszystkich (237)
- Zachęcanie pracowników do przejęcia inicjatywy (238)
- Gdy wszystko zawiedzie (239)
- Problem dyscypliny pracowniczej (242)
- Ważne jest wykonanie, nie osobowość (244)
- Dwie drogi dyscyplinowania (246)
- Problemy z jakością wykonywania obowiązków - pierwsza z dróg (247)
- Problematyczne zachowania - druga droga (249)
- Dyscyplinowanie pracownika - suita w pięciu częściach (251)
- Opisywanie zachowania nie do przyjęcia (251)
- Określanie wpływu na pozostałych pracowników działu (252)
- Określenie wymaganych zmian (252)
- Przedstawianie konsekwencji (253)
- Zapewnianie wsparcia psychicznego (253)
- A jak to brzmi w całości? (254)
- Planowanie postępów (255)
- Wdrażanie planu czynienia postępów (256)
- Zwolnienia na każdą okazję (260)
- Zwolnienia dobrowolne (261)
- Zwolnienia przymusowe (262)
- Dawanie wypowiedzeń (268)
- Jeśli chcesz wyrzucić kogoś z pracy, nie zapomnij najpierw dać mu ostrzeżenia (271)
- Wyrzucanie z pracy w trzech krokach (273)
- Ustalanie najlepszego terminu na przeprowadzenie zwolnienia (276)
- Dylemat: życie prywatne a praca (280)
- Korzyści płynące z równowagi między życiem osobistym a zawodowym (280)
- Jak osiągnąć bardziej elastyczne warunki pracy (282)
- Unikaj uzależnienia od pracy (284)
- Rozpoznawanie objawów stresu (285)
- Radzenie sobie ze stresem (287)
- Zmień to, co da się zmienić (288)
- Zaakceptuj to, czego zmienić się nie da (290)
- Wypróbuj ćwiczenia pomagające w walce ze stresem (292)
- Zgłębianie wspaniałych tajemnic budżetu (298)
- Sporządzanie budżetu (300)
- Wyciąganie królika z kapelusza i inne sztuczki (303)
- Budżetowanie środków płatnych z góry (304)
- Jak nie przekraczać budżetu? (306)
- Podstawy rachunkowości (307)
- Analiza podstawowego równania rachunkowości (308)
- Stosowanie podwójnego zapisu (312)
- Najczęściej stosowane sprawozdania finansowe (313)
- Bilans (315)
- Rachunek zysków i strat (315)
- Rachunek przepływu środków pieniężnych (318)
- Dlaczego pracownikom warto pomagać w rozwoju? (322)
- Tworzenie planu rozwoju zawodowego (325)
- Pomaganie pracownikom w podnoszeniu kwalifikacji (327)
- Znajdź mentora, stań się mentorem (330)
- Zrównoważenie rozwoju i redukcji zatrudnienia (332)
- Powrót do podstaw zarządzania (336)
- Tworzenie organizacji uczącej się (337)
- Tworzenie poziomej struktury procesowej (338)
- Wprowadzenie zasady jawnego zarządzania (339)
- Sześć Sigma (341)
- Niedostrzeganie różnic między pracą przeciętnego zatrudnionego
a obowiązkami menedżera (346)
- Nieumiejętność określenia konkretnych celów i oczekiwań wobec podwładnego (346)
- Nieumiejętność przekazywania części swej pracy innym (347)
- Unikanie kontaktu z podwładnymi, nieudzielanie im istotnych informacji (347)
- Brak czasu dla własnych podwładnych (348)
- Niedostrzeganie osiągnięć podwładnych (348)
- Brak chęci uczenia się (349)
- Opieranie się zmianom (350)
- Szybkie poprawki zamiast trwałych rozwiązań (350)
- Nadmiar powagi (351)
- Wsparcie i zaangażowanie (354)
- Pochwała osobista (354)
- Autonomia i autorytet (355)
- Elastyczne godziny pracy (355)
- Nauka i rozwój (355)
- Dostęp do menedżera i jego czas (356)
- Pochwała pisemna (356)
- Pochwała elektroniczna (357)
- Publiczna pochwała (357)
- Pieniądze lub ich substytut (358)
- Harvard Business Review. Zarządzanie innowacją (359)
- Kto jest kim. Typy osobowości dla menedżerów (360)
- Zasada Petera. Dlaczego wszystko idzie na opak? (360)
- Jak zdobyć szklaną górę organizacji,
czyli co zrobić, aby nie tłamsić ludzi i nie hamować rozwoju? (361)
- Jednominutowy menedżer (361)
- Cel (361)
- Sztuka wojny. Sztuka zarządzania (362)
- Piąta dyscyplina - teoria i praktyka organizacji uczących się (362)
- Siła zespołów (363)
- Wizjonerskie organizacje. Praktyki zarządzania najlepszych firm (363)
- Po pierwsze: złam wszelkie zasady (364)
O autorach (13)
Podziękowania od autorów (15)
Przedmowa (17)
Wprowadzenie (19)
Część I: A zatem chciałbyś zostać menedżerem, tak? (25)
Rozdział 1: Zostałeś menedżerem. I co dalej? (27)
Rozdział 2: Delegowanie zadań. Jak robić, żeby się nie narobić? (49)
Rozdział 3: Wskazuj kierunek, kontroluj i zejdź z drogi (67)
Część II: Ludzki aspekt zarządzania (77)
Rozdział 4: Zatrudnianie pracowników, czyli najważniejsza decyzja (79)
Rozdział 5: Jak inspirować pracowników do bardziej wydajnej pracy? (99)
Rozdział 6: Masz wątpliwości? Stosuj coaching! (119)
Część III: Realizacja planów (129)
Rozdział 7: Wyznaczanie celów bez wysiłku (131)
Rozdział 8: Ocena i kontrola działań pracowników oraz realizacji projektów (147)
Rozdział 9: Okresowa ocena pracownika (163)
Część IV: Współpraca z (innymi) ludźmi (175)
Rozdział 10: Gra zespołowa (177)
Rozdział 11: Zarządzanie wirtualnymi pracownikami (195)
Rozdział 12: Etyka i polityka biurowa (205)
Część V: Ciężkie czasy dla twardych menedżerów (227)
Rozdział 13: Zarządzanie zmianami w miejscu pracy (229)
Rozdział 14: Dyscyplina pracy - przemawianie miłym głosem
i trzymanie wielkiego kija (241)
Rozdział 15: Za mało, za późno: zwalnianie pracowników (259)
Rozdział 16: Zarządzanie sobą: zadbaj o numer 1 (279)
Część VI: Narzędzia menedżera
i sposoby zarządzania (295)
Rozdział 17: Tworzenie budżetu, rachunkowość i inne zagadnienia finansowe (297)
Rozdział 18: Czuwanie nad rozwojem pracowników (321)
Rozdział 19: Najnowsze trendy w zarządzaniu (335)
Część VII: Dekalogi (343)
Rozdział 20: Dziesięć błędów najczęściej popełnianych przez menedżerów (345)
Rozdział 21: Dziesięć najlepszych sposobów na wyrażenie uznania dla podwładnego (353)
Rozdział 22: Dziesięć klasycznych dzieł z dziedziny biznesu,
które koniecznie powinieneś poznać (359)
Skorowidz (365)
Oceny i opinie klientów: Zarządzanie dla bystrzaków. Wydanie II Bob Nelson, Peter Economy, Ken Blanchard (3) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(1)
(1)
(0)
(1)
(0)
(0)
Oceny i opinie poprzedniego wydania
więcej opinii