Usability w e-biznesie. Co kieruje Twoim klientem?
- Autor:
- Tomasz Karwatka
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 4.4/6 Opinie: 14
- Stron:
- 144
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis książki: Usability w e-biznesie. Co kieruje Twoim klientem?
Wygodny jak... Twoja strona!
- Ergonomia w sieci, czyli konstruowanie serwisów intuicyjnych i prostych w obsłudze
- Zwiększanie rentowności witryn przez poprawianie ich użyteczności -- nawet od 100 do 400%
- Rozwiązania zaprojektowane z myślą o właścicielach sklepów internetowych, menedżerach produktów, projektantach i grafikach, a także specjalistach od PR-u
- Sposoby na wydłużenie pobytu użytkowników na stronie
Wszędzie dobrze, ale najlepiej na Twojej stronie!
W sieci robi się tłoczno. Nowe serwisy i usługi internetowe pojawiają się jak grzyby po deszczu. Użytkownik może nieskrępowanie surfować z jednego adresu na kolejny, przeskakując po drodze jeszcze tu i tam. I tylko Twoja kreatywność, intuicja i troska o jego komfort mogą sprawić, że zostanie dłużej właśnie na Twojej stronie. Jeśli się nim nie zajmiesz, przeklika się dalej...
Człowiek jest istotą wygodną. Zwłaszcza, gdy wydaje w sieci swoje własne pieniądze! W tym przypadku komfort i ergonomia przejawiają się w intuicyjnej nawigacji, szybkim dostępie do szukanych informacji, przyjaznym interfejsie, szybkości działania serwisu i jego merytorycznej zawartości. Nie można zapomnieć także o zestawie pewnych konwencji, których przestrzeganie jest w Internecie niepisanym prawem.
Wykorzystaj wszystkie te elementy i stwórz przyjazną, wygodną oraz logiczną witrynę -- a potem ciesz się jej popularnością i wysoką rentownością!
- Co daje dobre usability?
- Jakie są główne elementy konwencji i czym się kierować, umieszczając standardowe elementy na stronie, wybierając typografię oraz tworząc przyciski graficzne?
- Dlaczego ramki i Flash mogą okazać się strzałem w kolano?
- Jak zwiększać efektywność systemów e-commerce?
- Czym charakteryzują się dobre strony korporacyjne, urzędowe i sklepy internetowe?
- Co to są testy user-experience i jak je prowadzić?
- Dlaczego mapa strony jest tak istotna?
- Jak tworzyć skuteczne i niedługie teksty na strony internetowe (od ogółu do szczegółu)?
Dodatkowe informacje znajdziesz na stronie: www.kursusability.pl
Wybrane bestsellery
-
Ten brakujący element znajdziesz w książce Briana Tracy’ego, światowej sławy eksperta w dziedzinie działań sprzedażowych. Przekonasz się, że domykania sprzedaży można się po prostu nauczyć — trzeba jedynie wiedzieć jak i trochę poćwiczyć. Otrzymasz również pokaźny zbiór przydatnych um...
Mistrzowskie domykanie transakcji. Klucz do zarabiania pieniędzy w sferze profesjonalnej sprzedaży Mistrzowskie domykanie transakcji. Klucz do zarabiania pieniędzy w sferze profesjonalnej sprzedaży
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Social media stały się naszą codziennością. Budzimy się rano i zaglądamy do telefonu - w zależności od wieku i bańki, w której funkcjonujemy, są to Facebook, Instagram, X (dawny Twitter), TikTok, YouTube... Sprawdzamy, co słychać u znajomych i co się wydarzyło na świecie w czasie, gdy spaliśmy. A...
Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie IV poszerzone Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie IV poszerzone
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Ta książka daje zestaw prostych, łatwych w zrozumieniu narzędzi, z których możesz skorzystać natychmiast, by od razu skierować swoją firmę na ścieżkę zwiększania rentowności. Przekonasz się, że szybkość decyzji odgrywa tu decydującą rolę — miliony przedsiębiorstw działają bez aktualnego pla...
TurboStrategia. 21 pewnych dróg do błyskawicznego wzrostu zysków TurboStrategia. 21 pewnych dróg do błyskawicznego wzrostu zysków
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Pojęcie sztucznej inteligencji (SI, ang. AI) używane jest od lat pięćdziesiątych XX wieku. Jednak dopiero niedawno stało się gorącym, odmienianym przez wszystkie przypadki i możliwości terminem, który działa na wyobraźnię ludzi na całym świecie. Sprawcą zamieszania jest ChatGPT – chatbot op...
AI w biznesie. Jak zarabiać więcej dzięki sztucznej inteligencji AI w biznesie. Jak zarabiać więcej dzięki sztucznej inteligencji
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Dzięki tej książce przekonasz się, że nic, co dotyczy zarabiania, inwestowania i rozsądnego wydawania pieniędzy, już od dawna nie jest tajemnicą. Dowiesz się, jakie mity o pieniądzach wciąż funkcjonują w społeczeństwie, i zajmiesz się prawami dotyczącymi finansów. Pozwoli Ci to na zakończenie w o...
Bądź bogaty. Teraz! Zarabiaj więcej, szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej Bądź bogaty. Teraz! Zarabiaj więcej, szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Wiesz, czym jest TikTok? Jeśli nie, to szybko uruchom swój smartfon, ściągnij na niego tę aplikację i zacznij z niej korzystać, ponieważ - to pewne - Twoi klienci już tam są! Główną funkcjonalnością TikToka jest możliwość nagrywania i rozpowszechniania za jego pośrednictwem krótkich materiałów wi...
Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej) Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej)
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
To opowieść o zemście, władzy, spisku i wielkich pieniądzach. Trzymająca w napięciu od pierwszej do ostatniej strony historia intrygi zorganizowanej przez miliardera, właściciela serwisu PayPal Petera Thiela — z udziałem najbardziej znanego na świecie zapaśnika Hulka Hogana — udowadni...
Anatomia intrygi. Opowieść o spisku wartym miliony dolarów Anatomia intrygi. Opowieść o spisku wartym miliony dolarów
(24.90 zł najniższa cena z 30 dni)32.95 zł
59.90 zł(-45%) -
Od czasu, gdy powstał jako osobna gałąź copywritingu i dziennikarstwa, webwriting przeszedł prawdziwą ewolucję. Kilkanaście lat temu autorów tekstów blogowych uczulało się przede wszystkim na to, by uwzględniali możliwości botów wyszukiwarki, które sczytują słowa klucze i na podstawie tego, jak w...
Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu. Wydanie 3 Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu. Wydanie 3
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Design thinking, czyli myślenie projektowe. Wbrew pozorom ten sposób podejścia do biznesu nie jest przypisany wyłącznie do wielkich korporacji. Pracować w duchu design thinking może i powinna każda firma, której właścicielowi zależy na zwiększeniu wydajności, szybkim realizowaniu dobrych pomysłów...
Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy
(20.90 zł najniższa cena z 30 dni)20.90 zł
69.00 zł(-70%) -
Katarzyna Trawińska jest obecna w branży od wielu lat. Wybrała ją, ponieważ dystrybucja oparta na zasadach MLM najlepiej odpowiada jej potrzebom i oczekiwaniom. Kiedy tworzyła swoją markę, chciała, by wypełniała ona pewnego rodzaju misję - dawała ludziom możliwość realizowania się, odkrywania wła...(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)
14.90 zł
49.90 zł(-70%)
Ebooka "Usability w e-biznesie. Co kieruje Twoim klientem?" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Usability w e-biznesie. Co kieruje Twoim klientem?" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Usability w e-biznesie. Co kieruje Twoim klientem?" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Usability w e-biznesie. Co kieruje Twoim klientem? (3) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: Computer ArtsRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
„Usability w e-biznesie. Co kieruje Twoim klientem?” podpowiada, w jaki sposób stworzyć witrynę, która odniesie sukces i przyciągnie wielu użytkowników. Czytelnik znajdzie tu szereg praktycznych porad, m.in. czym się kierować, umieszczając standardowe elementy na stronie, wybierając typografię oraz tworząc przyciski graficzne, jak zwiększać efektywność systemów e-commerce czy jak tworzyć skuteczne i niedługie teksty na strony internetowe (od ogółu do szczegółu). Książka pozwala na konstruowanie serwisów intuicyjnych i prostych w obsłudze, zwiększanie rentowności witryn przez poprawianie ich użyteczności (nawet od 100 do 400%), przedstawia rozwiązania zaprojektowane z myślą o właścicielach sklepów internetowych, menedżerach produktów, projektantach i grafikach, a także specjalistach od PR-u, a ponadto zdradza sposoby na wydłużenie pobytu użytkowników na stronie.
-
Recenzja: Redakcja E-mentor Szkoła Główna HandlowaRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Publikacja omawia tematykę użyteczność (usability, web-usability) w odniesieniu do ergonomii serwisów internetowych: intuicyjnej nawigacji, tworzenia ułatwień w zakresie wyszukiwania użyteczności informacji, zapewnienie efektywnej komunikacji z użytkownikami. Autor zajmuje się projektowaniem serwisów internetowych od 1999 roku - w książce dzieli się z czytelnikami swoimi dotychczasowymi doświadczeniami, obserwacjami i pomysłami na usprawnienie działań sprzedażowych online. Omawia m.in. budowę stron WWW, teksty publikowane w serwisach, e-commerce, reklamę internetową, prototypowanie oraz jakość serwisów WWW. Książka adresowana jest do właścicieli e-sklepów, menedżerów produktów, grafików i innych osób zajmujących się tworzeniem serwisów WWW.
-
Recenzja: webaudit.plRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
„Usability w e-biznesie. Co kieruje Twoim klientem”, to druga po książce Marka Kasperskiego i Anny Boguskiej-Torbicz całkowicie polska pozycja poświęcona użyteczności. Tomek Karwatka przymierzał się do niej od paru lat. Gdzieś w 2007 mieliśmy nawet wspólny pomysł - jeszcze z Marcinem Ekiertem i Maciejem Laskowskim, napisania takiej zbiorczej książki - skończyło się na nieuzgodnionym spisie treści. :-) Tym razem samemu Tomaszowi się udało. Książki jeszcze nie mam. Po przejrzeniu fragmentu dostępnego na stronach Helionu wydaje się, że autor skupił się na przedstawieniu tych aspektów użyteczności które przydadzą się właścicielom serwisów.
Książka jest bardzo krótka - zaledwie 130 stron, ale Tomek nie od dziś powtarza że „Less is more”, dlatego będzie to chyba niezłe narzędzie dla tych, którzy chcą pokazać użyteczność swojej kadrze kierowniczej. Jak na tę objętość książka tania nie jest, ale wydaje się, że wyjdzie i tak taniej niż wydrukowanie całego raportu Interaktywnie…
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-2414-0, 9788324624140
- Data wydania książki drukowanej:
- 2009-08-18
- ISBN Ebooka:
- 978-83-246-4408-7, 9788324644087
- Data wydania ebooka:
- 2012-01-03 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Format:
- 158x258
- Numer z katalogu:
- 5144
- Rozmiar pliku Pdf:
- 6.0MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 5.6MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 10.9MB
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
E-biznes
Spis treści książki
- Użyteczności, funkcjonalność, usability? (10)
- Polecane źródła wiedzy (10)
- Określenie kluczowych celów usability (11)
- Dlaczego usability jest ważne? (11)
- Usability, budżety i biznes (12)
- Jakie strony optymalizować? (13)
- Ile firmy wydają na usability? (14)
- Czy tanie usability to dobre usability? (14)
- Podsumowanie (15)
- Jacy są użytkownicy? (17)
- Niepisane standardy internetu (18)
- Podsumowanie (18)
- Podstawy nawigacji (21)
- Projektowanie nawigacji (22)
- Stała nawigacja (23)
- Menu narzędziowe (23)
- Punkty startowe (24)
- Jesteś tutaj (24)
- Problemy z rozwijanym menu (26)
- Ścieżka nawigacyjna (ścieżka powrotu, ścieżka okruszków) (28)
- Projektowanie wyszukiwarki (29)
- Podsumowanie (30)
- Efektywne linki (31)
- Konstruktywne komunikaty (32)
- Strona 404 (33)
- Efektywne pisanie dla internetu (35)
- Budowanie zaufania do serwisu (36)
- Podsumowanie (38)
- Czego chcą użytkownicy serwisów korporacyjnych? (39)
- Nie przegap okazji (40)
- Formularze (40)
- Projektowanie strony głównej serwisu korporacyjnego (42)
- Co musi znaleźć się na stronie głównej? (42)
- Jakie problemy napotkasz, projektując stronę główną? (43)
- Zwiększanie ilości informacji (44)
- Efekty najazdu (44)
- Szybkość ładowania się stron (46)
- Podsumowanie (46)
- Co nie jest sklepem i czy to źle? (48)
- Zanim zaczniesz mierzyć e-commerce - skuteczność i efektywność (50)
- Współczynnik porzuceń koszyka i inne mierniki (51)
- Jak zarabiać, gdy towar jest niedostępny? (53)
- Zaufanie użytkowników do sklepu (53)
- Emocje jeszcze nie klienta (54)
- Innowacje (61)
- Kreatywność nie jest przeznaczona dla nielicznych! (63)
- Wysoka inteligencja nie jest wyznacznikiem kreatywności (63)
- Wiek nie gra roli (63)
- Da się zwiększyć poziom kreatywności (64)
- Presja czasu zabija kreatywność, ale... nie zawsze (64)
- Pieniądze nie zmuszają do twórczego myślenia (64)
- Kreatywność to pochodna optymizmu (64)
- Warto zaszaleć! (65)
- Wyraźna struktura sprzyja kreatywności (65)
- Współpraca w zespole działa lepiej niż współzawodnictwo (65)
- Jak pracują kreatywne firmy? (66)
- Innowacje w e-biznesie (67)
- Systemowe podejście do rozwoju (71)
- Podsumowanie (72)
- Reklama, która nie irytuje (73)
- Mów wtedy, gdy chcą słuchać (74)
- Więcej czy mniej? (74)
- Banner blindness i inne plagi (79)
- Landing pages (80)
- Wypalanie się bannera (81)
- Reklama z zewnątrz (81)
- Public relations i word of mouth (82)
- Co jeszcze? (89)
- Podsumowanie (89)
- Podsumowanie (96)
- Dlaczego należy badać i testować? (97)
- Testy użyteczności a testy grupowe (97)
- Ocena heurystyczna (98)
- Lista kontrolna (98)
- Badania eye-tracking (98)
- Statystyki ruchu w serwisie (100)
- Badania z użytkownikami (testy z użytkownikami) (101)
- Harmonogram testów z użytkownikami (102)
- Testowanie (prawie) gotowego serwisu (103)
- Podsumowanie (104)
- Jak stworzyć dobry prototyp? (105)
- Analiza kontekstu użytkowania (105)
- Sortowanie kart (106)
- Persony (106)
- Scenariusze użycia i diagramy przejść (106)
- Struktura serwisu (108)
- Architektura informacji (110)
- Makiety funkcjonalne (110)
- Test Kruga (110)
- Dokumentacja produkcyjna (112)
- Podsumowanie (113)
- Zgodność kodu ze standardami (116)
- Czas ładowania (116)
- Dostępność serwisu (117)
- Czytelność i przejrzystość (118)
- Niezależność od przeglądarki (118)
- Zepsute linki (119)
- Podsumowanie (120)
- Less is more (123)
- Zdradliwa Captcha (125)
- Zaangażowanie użytkowników (126)
- Flash to zło (128)
- Jak pogodzić multimedia i Flash z wytycznymi usability? (131)
- Dobre rady zawsze w cenie (132)
- Podsumowanie (133)
Wstęp (7)
Rozdział 1. Co to jest usability? (9)
Rozdział 2. Najważniejsze wytyczne usability (17)
Rozdział 3. Budowa strony WWW (21)
Rozdział 4. Teksty w serwisie WWW (31)
Rozdział 5. Firmowy serwis WWW (39)
Rozdział 6. E-commerce (47)
Rozdział 7. Reklama internetowa (73)
Rozdział 8. User-centered design (91)
Rozdział 9. Badanie usability (97)
Rozdział 10. Prototypowanie (105)
Rozdział 11. Jakość serwisów WWW (115)
Rozdział 12. Prawdziwe problemy, z którymi się zmierzysz (123)
Rozdział 13. Zakończenie (135)
Skorowidz (137)
Oceny i opinie klientów: Usability w e-biznesie. Co kieruje Twoim klientem? Tomasz Karwatka (14) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(3)
(5)
(4)
(0)
(0)
(2)
więcej opinii