Projekt doskonały. Zadbaj o komunikację z klientem, wysoki poziom UX i zdrowy rozsądek. Wydanie II
- Autor:
- Tom Greever
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 208
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis książki: Projekt doskonały. Zadbaj o komunikację z klientem, wysoki poziom UX i zdrowy rozsądek. Wydanie II
Projektant UX musi rozmawiać. Dobry design sprawia, że produkt jest ładny i przyjemny w użytkowaniu. Zanim jednak ten produkt powstanie, projektant musi przedstawić i obronić swoje decyzje projektowe. Projektem są przecież zainteresowani klienci, przełożeni i oczywiście cały zespół produktowy. Bardzo wiele zatem zależy od poprawnej komunikacji zainteresowanych stron. Podczas spotkania można doprecyzować wymagania wobec produktu i zaprezentować wybrane rozwiązania projektowe. Błędy popełnione na tym etapie mogą mieć fatalne skutki.
Oto drugie, zaktualizowane i uzupełnione wydanie praktycznego przewodnika, dzięki któremu nauczysz się lepiej prezentować projekt i przekonywać do swoich racji wszystkie osoby mające na niego wpływ. W uporządkowany sposób przedstawiono tutaj zasady przygotowywania i przeprowadzania spotkań z interesariuszami. Dowiesz się, jak ważne jest zrozumienie perspektywy pozostałych stron i jak ułatwia to przygotowanie się do samego spotkania. W książce omówiono też znaczenie pasywnego i aktywnego słuchania, a także właściwego nastawienia przed wypowiedzią. Nie zabrakło opisu kilku prostych podejść taktycznych i wzorców, które ułatwiają zdobywanie akceptacji dla projektów, jak również zadań, jakie powinny być realizowane już po zakończeniu spotkania z interesariuszami.
Dzięki książce:
- dobrze przygotujesz się do wygłoszenia prezentacji
- rozwiniesz umiejętność słuchania
- poznasz taktyczne podejścia i nauczysz się udzielać najskuteczniejszych odpowiedzi na uwagi
- będziesz poprawnie dokumentować swoje decyzje
- dowiesz się, które czynności wykonywane po zebraniu są równie istotne jak ono samo
Projekt jest doskonały? Przekonaj mnie o tym!
Wybrane bestsellery
-
Książka ta pokaże Ci prawidłowości rządzące komunikowaniem się z osobami decyzyjnymi, przedstawi podejścia taktyczne i metody działania, dzięki którym będziesz skuteczniejszy w prezentowaniu swoich projektów, a szczególnie w przekonywaniu do swoich racji. Dowiesz się, jak słuchać ze zrozumieniem ...
Projekt doskonały. Zadbaj o komunikację z klientem, wysoki poziom UX i zdrowy rozsądek Projekt doskonały. Zadbaj o komunikację z klientem, wysoki poziom UX i zdrowy rozsądek
(24.50 zł najniższa cena z 30 dni)26.95 zł
49.00 zł(-45%) -
Design thinking, czyli myślenie projektowe. Wbrew pozorom ten sposób podejścia do biznesu nie jest przypisany wyłącznie do wielkich korporacji. Pracować w duchu design thinking może i powinna każda firma, której właścicielowi zależy na zwiększeniu wydajności, szybkim realizowaniu dobrych pomysłów...
Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy
(20.90 zł najniższa cena z 30 dni)20.90 zł
69.00 zł(-70%) -
W tej książce zaprezentowano 75 KPI, które są uznawane za najbardziej istotne. Znajdziesz tu ich definicje wraz ze zwięzłym opisem, techniki obliczania, wreszcie ― co najważniejsze ― sposoby korzystania z tych narzędzi. Dzięki praktycznym przykładom niepostrzeżenie zaczniesz rozumieć ...
KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności. 75 mierników ważnych dla każdego menedżera KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności. 75 mierników ważnych dla każdego menedżera
(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)55.30 zł
79.00 zł(-30%) -
Większość przedsiębiorców nie jest w stanie wycofać się ze swojej własnej firmy, bo powołują ją do życia w taki sposób, by zależała od ich osobistego zaangażowania. Jednak nic straconego. Niezależnie od tego, czy jesteś początkującym przedsiębiorcą, czy też masz za sobą lata doświadczeń albo właś...
Stworzona do sprzedaży. Zbuduj firmę, która przetrwa bez Ciebie Stworzona do sprzedaży. Zbuduj firmę, która przetrwa bez Ciebie
(24.50 zł najniższa cena z 30 dni)26.95 zł
49.00 zł(-45%) -
Agile i Scrum, Scrum i Agile. Opanowawszy branżę IT, powoli, ale konsekwentnie, zdobywają inne biznesowe przyczółki i rozgaszczają się w firmach na dobre… Albo niedobre, gdy budzą niezrozumienie, protesty, a czasem nawet chęć ucieczki! Agile i Scrum brzmią tak nowocześnie, w teorii świetnie...(25.93 zł najniższa cena z 30 dni)
27.93 zł
39.90 zł(-30%) -
Rozwiązaniem jest rutyna. Jak wykorzystać ją do utrzymania porządku w swojej skrzynce pocztowej, podpowie Ci ta książka. Sprawdzisz, czy ulegasz ograniczającym przekonaniom na temat poczty elektronicznej, i wdrożysz dziewięcioetapowy plan ogarnięcia panującego w niej bałaganu. Znajdziesz tu mnóst...
Zrób porządek z pocztą elektroniczną. 9 skutecznych sposobów ograniczających nadmiar maili Zrób porządek z pocztą elektroniczną. 9 skutecznych sposobów ograniczających nadmiar maili
(8.90 zł najniższa cena z 30 dni)8.90 zł
29.90 zł(-70%) -
Można, jeśli zbuduje się zdrową kulturę zespołową i właśnie o tym jest ta książka. Znajdziesz w niej zbiór prostych praktyk o wysokiej skuteczności, dzięki którym Twój zespół będzie mógł natychmiast wejść na ścieżkę pełnego uczestnictwa w zadaniach, produktywnego konfliktu i stałego postępu. Dowi...
Skuteczne zarządzanie zespołem. Jak uzyskać harmonię, zaufanie i widoczne efekty pracy w zespole Skuteczne zarządzanie zespołem. Jak uzyskać harmonię, zaufanie i widoczne efekty pracy w zespole
Stefano Mastrogiacomo, Alexander Osterwalder i in. pełny spis w info
(51.35 zł najniższa cena z 30 dni)55.30 zł
79.00 zł(-30%) -
Witaj, zanurz się w niej i nie utoń. Co więcej – pływaj skutecznie i kieruj innymi tak, by i oni nie utonęli – ani Twoi pracownicy, ani Twoja firma. Termin VUCA odnosi się do działania w świecie XXI wieku, w którym „stare, dobre czasy” przewidywalności, stabilności, równom...
Przywództwo w świecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym środowisku Przywództwo w świecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym środowisku
(38.35 zł najniższa cena z 30 dni)41.30 zł
59.00 zł(-30%) -
Gdy życie stawia Cię wobec PROJEKTU… …albo nawet - projektów, ponieważ właśnie zostałeś menedżerem, który będzie odpowiedzialny za ich realizację. Czy wiesz, jaką najbezpieczniejszą decyzję możesz wtedy podjąć? Odpowiedź jest prosta: nie podejmować wyzwania! Zrezygnować, poddać się, ...
Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie III poszerzone Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie III poszerzone
(31.85 zł najniższa cena z 30 dni)34.30 zł
49.00 zł(-30%) -
Design thinking to metoda praktykowana z powodzeniem od dobrych kilkudziesięciu lat. Stosują ją światowi giganci, jak Apple czy Google. Definiowana jest jako podejście, sposób myślenia czy - jak kto woli - filozofia, w której proponowanie nowych rozwiązań zostaje poprzedzone gruntownym poznaniem ...
Poradnik design thinking - czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie Poradnik design thinking - czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie
(32.44 zł najniższa cena z 30 dni)34.93 zł
49.90 zł(-30%)
O autorze książki
Tom GreeverTom Greever jest projektantem UX, kierownikiem projektów i konsultantem z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem. Współpracował zarówno ze startupami, jak i z wielkimi korporacjami. Obecnie prowadzi szkolenia z zakresu praktyk projektanckich i komunikacji, zajmuje się także mentoringiem zespołów. Wraz z rodziną mieszka w Illinois.
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Recenzje książki: Projekt doskonały. Zadbaj o komunikację z klientem, wysoki poziom UX i zdrowy rozsądek. Wydanie II (1)
Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
- Paryjczak Marta
Doświadczenia użytkownika stają się podwaliną dla doskonałych projektów stron internetowych oraz aplikacji mobilnych. Zbiegają się w czasie z nastawieniem działań marketingowych na spełnianie oczekiwań i potrzeb konsumentów niż tylko na promocję rentowną dla firmy. Projektant layoutów i całych struktur witryn oraz systemów jest tylko jednym z ogniw całego przedsięwzięcia dotyczącego tworzenia funkcjonalnych rozwiązań z branży IT. Publikacja autorstwa Toma Greevera pt. „Projekt doskonały. Zadbaj o komunikację z klientem, wysoki poziom UX i zdrowy rozsądek” pozwala spojrzeć szerzej na projekty wizualne i ich dostosowanie do oczekiwań faktycznych użytkowników. Jak rozmawiać o projekcie strony z laikiem? Zainteresowany projektem strony, czy aplikacji internetowej często ma pewną koncepcję na to, jaki powinien być wygląd takiego szablonu. Problemem są zwykle bariery komunikacyjne, które wynikają m.in. z nieznajomości terminologii, jaką posługują się zawodowi projektanci. Sztuką jest zatem tak przeprowadzić rozmowę z zainteresowanym, by nie okazał niepewności na żadnym etapie „dogrywania” projektu. Jeśli natomiast „poczęstuje się” go szeregiem terminów, z których większości nie rozumie, może przytakiwać, zdając się w duchu na profesjonalizm designera. Efekt może być opłakany - projektant wykona „kawał dobrej roboty”, a odbiorca odpowie „nie o to mi chodziło”. Najlepiej więc wystrzegać się pojęć stricte branżowych albo przełożyć je na „ludzki” język, którym posługuje się przeciętny obywatel. Nie najlepszym pomysłem może być też próba zamiany tego, co powiedział klient na język projektanta i pytanie o potwierdzenie, czy to miał na myśli. Po pierwsze może nie zrozumieć, co w ogóle do niego powiedział ekspert od designu, a po drugie skąd ma wiedzieć, że dokładnie to miał na myśli, jeśli nie zna się na projektowaniu. Warto więc spróbować potwierdzić to, co przedstawił zainteresowany w sposób obrazowy, np. za pomocą grafiki, którą przygotuje się w czasie rzeczywistym przed klientem „na szybko”. W ten sposób znacznie łatwiej przychodzi zorientować się, czy faktycznie i projektant, i odbiorca myślą naprawdę o tym samym. To, jak rozmawiać z zainteresowanym, zależy też, od etapu, na jakim jest praca nad projektem. Na początku trzeba wysłuchać i odnotować wszystkie te specyfikacje, o jakich mówi odbiorca. Natomiast na dalszym etapie warto skupić się na szczegółach, które trzeba dopracować. Zdarza się, jak zauważa Tom Greever, że klienci chcą wprowadzić zmiany, nie orientując się za bardzo w tym, jak wygląda struktura całego projektu. W efekcie ich pomysł jest daleki od możliwości realizacji - mógłby, mówiąc delikatnie, obniżyć użyteczność strony, czy aplikacji. Niemniej warto mimo wszystko wysłuchać odbiorcę, a następnie przedstawić swoją koncepcję. „Nasza praca nie sprowadza się do przyswajania tego, co jest do nas kierowane — aby przygotować się do zarządzania licznymi zmianami — lecz wymaga pokierowania dyskusją we właściwym kierunku i bycia rzecznikiem dobrego designu. Wydaje nam się, że powinniśmy wysłuchiwać uwag zwrotnych, podczas gdy w rzeczywistości naszym zadaniem jest poprowadzenie dyskusji o projektowaniu. Musimy kierować rozmową o rozwiązaniach, zamiast wciskać innym rezultaty swojej pracy. Musimy analizować to, co słyszymy, i przetwarzać to w coś użytecznego. Powinniśmy przyjmować to, co interesariusze chcą nam przekazać, a następnie zwracać im to w postaci czegoś lepszego. Takie nastawienie pozwala nam odpowiadać z większym obiektywizmem”. Czy klient ma zawsze rację? Zwykło się przyjmować strategię „nasz klient, nasz pan”, jednak często takie podejście sprawia, że wielu projektów nie udaje się zrealizować lub nie są one tak dobre, jak mogłyby być. Warto na tę maksymę spojrzeć nieraz nieco szerzej, zdając sobie sprawę z tego, że odbiorca nie zawsze potrafi zobaczyć projekt, jak już będzie ukończony. Dlatego też, kiedy zwracają uwagę na poszczególne detale, warto mieć na uwadze, że są one istotne dla klienta. Jako osoba odpowiedzialna za realizację projektu najlepiej przy kolejnym spotkaniu przedstawić dobrą koncepcję, która odnosi się do tych uwag. Najlepiej jakby już wtedy rozwiewała wątpliwości, w jakim kierunku powinien rozwijać się projekt. Z drugiej strony projektanci nieraz zapominają, że aranżują różne rozwiązania IT nie dla samej realizacji. Liczy się przecież to, żeby przykładowa aplikacja miała określoną kolorystykę, czy aby zwrócić uwagę na detale, które dla klienta wydają się atrakcyjne i istotne. Rola projektanta jest o tyle niewdzięczna, że docelowym odbiorcą aplikacji nie będzie klient designera, a użytkownicy tego systemu. Z tego też powodu osoby zajmujące się projektowaniem patrzą na aplikację przede wszystkim pod kątem finalnych użytkowników. Zdarza się więc, że w pierwszej kolejności rozważają implementację struktur, które się sprawdzają. Nie zawsze zaś tych, które są nowym trendem w projektowaniu. Jak przedstawić szkic projektu? Problemy w komunikacji często biorą się z niewłaściwego podejścia na etapie przedstawiania szkicu, czyli tak zwanej makiety. Dlaczego? Ponieważ projektant patrzy na tę makietę wyłącznie jak na wstępny szkic. Natomiast klient poprzez ten szkic szacuje profesjonalizm designera, czy może mu zaufać, że zrobi dla niego dobrej jakości projekt. Jeśli więc szkic wygląda niechlujnie, może się okazać, że większość pytań, jakie będzie mieć klient, będą dotyczyć wstępnego szkicu - dlaczego ta część jest nierówno, albo dlaczego tutaj jest tak „nadziubane”. W efekcie, zamiast rozmawiać o tym, jak projekt powinien wyglądać, przez większą część spotkania projektant stara się poprawić makietę, którą przygotował, zapewniając co chwilę, że tak nie będzie wyglądać, że to tylko taki przykład. Szkic powinien być również tak zaprojektowany, by można go było elastycznie zmieniać podczas tego pierwszego spotkania albo stworzyć kolejną makietę, która będzie wynikiem rozmowy z klientem. W ten sposób łatwiej będzie można przeanalizować, jakie są oczekiwania odbiorcy, co jest dla niego ważne w odniesieniu do tego, z czym wyszedł projektant ze swojego punktu widzenia. Inną możliwością jest również zaprojektowanie specjalnej aplikacji, czy strony internetowej bazującej na inteligentnych algorytmach, by klient sam mógł stworzyć swoją idealną aplikację, czy strukturę pod względem wizualnym. Wtedy praca projektanta mogłaby się sprowadzić już tylko do kosmetyki, czyli dostosowania wybranych rozwiązań do konkretnej rozdzielczości, by każdy element ładnie się prezentował. W każdym razie praca „ruszyłaby” znacznie, gdyby klient wiedział od razu, czego oczekuje. Projektant mógłby zaproponować jedynie drobne zmiany, by wizualnie aplikacja była bardziej przejrzysta i intuicyjna. Jak przeforsować swoje pomysły? Klient nie zawsze ma rację, ale projektant również czasem jej nie ma. A jeśli designer wie, że jego koncepcja jest dobra i że warto by było ją zastosować? Najlepiej poszukać najpierw poparcia u klienta, bo to przecież dla niego „robi się” ten projekt. Gdy już się je uzyska, a nowe rozwiązania przekraczają wstępne założenia, na przykład dotyczące terminu ukończenia prac, trzeba też postarać się o wsparcie u współpracowników. Jeśli się je otrzyma, znacznie łatwiej przedstawić swoją wizję bezpośredniemu przełożonemu, do którego należy podjęcie ostatecznej decyzji. Jak przekonuje autor publikacji pt. „Projekt doskonały. Zadbaj o komunikację z klientem, wysoki poziom UX i zdrowy rozsądek”, najlepiej skupić się na funkcjonalnym i użytecznym zastosowaniu takiej koncepcji. Przykładowo, jeśli strona ma mieć dynamiczne wypunktowania oznaczone odhaczeniem, warto spróbować przekonać pozostałych do tego pomysłu, skupiając się na czytelności takiego zapisu i jego adekwatności, jeśli lista zawiera jakiś zbiór atutów. Trzeba jednak liczyć się również z tym, że jeśli koncepcja okaże się zbyt kosztowna lub czasochłonna, może uda się ją wykorzystać przy podobnym projekcie, gdy nadarzy się w przyszłości. Nieraz te dwie bariery są po prostu „nie do przejścia” i lepiej się z tym pogodzić. Jak zdobyć się na obiektywizm? Projektant jako ekspert w swoim fachu powinien wiedzieć najlepiej, jakie rozwiązanie będzie dobre. Niemniej musi też pamiętać o tym, że nie projektuje aplikacji, czy strony dla samego siebie. Jego punkt widzenia nie musi być zbieżny ze spojrzeniem, jakie ma klient. By zdobyć się na obiektywizm, warto przeprowadzić tak zwany „research”, czyli przeanalizować problematyczny element projektu. Nieraz w ten sposób można „spotkać się pośrodku” i wybrać rozwiązanie, które okaże się najlepsze dla tego konkretnego projektu. Wszystko zależy oczywiście od tego, czy faktycznie alternatywna propozycja jest warta uwagi. Może się okazać, że po uwzględnieniu wszystkich „za i przeciw” projektant swojego stanowiska nie zmieni, jednak będzie bardziej świadomy potrzeb odbiorcy. Zmianie może zatem ulec podejście designera do projektu - będzie poszukiwać rozwiązań, które wpisują się w zakres potrzeb, jakie klient uznaje za priorytetowe. Nieraz też trzeba „wejść głębiej” w projekt i dowiedzieć się, dlaczego takie, a nie inne rozwiązania są dla odbiorcy najważniejsze. Być może jego potrzeby nie do końca odpowiadają realiom i nie jest on w stu procentach rozeznany w sytuacji, czy to faktycznie jest najważniejsze. Uda się wtedy dojść do sedna, dlaczego ta aplikacja jest ważna i dlaczego powinna wyglądać w pewnym zakresie tak, a nie inaczej. Czy każdy dobry pomysł jest dobry? Jeśli projektant nie jest freelancerem i pracuje w firmie z innymi designerami, często dochodzi w pracy do tak zwanej „burzy mózgów”. Nie zawsze okazuje się, że każdy dobry pomysł warto uwzględnić w projekcie. Dlaczego? Ponieważ może zwyczajnie nie pasować do ogólnej koncepcji. Przykładowo, jeśli strona ma mieć owalne elementy, a dodatek, który jest dobry, będzie kanciasty, może bardziej zaszkodzić niż pomóc. Nawet jeśli dzięki niemu uda się szybciej coś znaleźć, czy kliknąć jeden raz mniej. Ostatecznie projekt strony, czy aplikacji powinien być spójny i przedstawiać się w taki sposób, by żaden jego element nie „wychodził przed szereg”. Szczególnie jeśli nie jest to przemyślana koncepcja, a bardziej brak dopasowania do siebie poszczególnych rozwiązań. Czy to znaczy, że dobre pomysły, które nie znajdą się w projekcie, trzeba „spisywać na straty”? Zdecydowanie nie - najlepiej prowadzić dokumentację przy każdej realizacji i odnotowywać w niej te koncepcje, które nie mogły być uwzględnione w projekcie. Dzięki temu wróci się do nich być może w dalszych zleceniach na layout, czy aplikację. Jak zaakceptować nieplanowane zmiany w projekcie? Jednym z trudniejszych wyzwań, jakie mogą pojawić się na horyzoncie w pracy projektanta, jest to, by pogodzić się z tym, że „wygrała” inna koncepcja. Jak sobie z tym poradzić? Warto uzmysłowić sobie, że nad projektem pracuje cały zespół, a nie tylko jedna osoba. Gorzej, jeśli to jeden projektant odpowiada za finalny efekt aplikacji, czy innego rozwiązania IT. Nieplanowane zmiany przeważnie oznaczają więcej pracy nad projektem, niż ustaliło się na wstępie. Każda modyfikacja do dodatkowe linijki kodu, czy edycja skryptów, które już zastosowano. Ponadto zmiany trzeba też dostosować do całej koncepcji, żeby osiągnąć pożądaną jakość, harmonię i funkcjonalność. Najłatwiej zaakceptować takie zmiany, kiedy pozna się odpowiedź, na pytanie, dlaczego są niezbędne. Wiedząc, jakie walory nowej koncepcji przeważają nad pierwowzorem, można nie tylko pogodzić się ze zmianami, ale też poszerzyć swoją percepcję. Często jest to cenne doświadczenie zawodowe, które może pomóc w realizacji następnych projektów. W przypadku zaś, gdy projektant mimo wszystko nie jest do końca przekonany, że wprowadzone zmiany będą dobre, może wyciągnąć wnioski związane z tym, że nie dość dobrze bronił swojego stanowiska. Jakby nie patrzeć, takie doświadczenia rozwijają - skłaniają do większego zaangażowania nad projektem, a także do lepszej pracy zespołowej. Sztuka komunikacji pomaga nie tylko w realizacji projektu strony Projektanci nie są odosobnioną grupą, która może „skarżyć się” na to, że klienci dorzucają swoje „trzy grosze” do dobrej wizji, która po zmianach przestałaby być do zaakceptowania. Nieraz okazuje się wręcz, że najtrudniejsze w realizacji projektu nie jest to, żeby wprowadzić określone polecenia, czy skrypty, ale żeby znaleźć sposób, by porozumieć się z odbiorcą. „Czas, jaki designerzy spędzili na projektowaniu makiet, był niczym w porównaniu z tym, ile pracy włożono w odkrycie najlepszego sposobu na ich zaprezentowanie. Komunikacja odbywająca się wokół projektów była ważniejsza od nich samych”. Sztuka komunikacji to ważny temat - każda branża ma swoją terminologię, a oprócz tego klienci posługują się jeszcze codziennym językiem, którego nie używają w pracy. Nieraz zrozumienie, o czym ktoś mówi, bywa wyjątkowo trudne. Pomimo że i jedna i druga osoba porozumiewają się w tym samym języku. Do tego dochodzi jeszcze to, że większość „krąży myślami” wokół tematów, które nie są związane z pracą zawodową, borykając się nieraz z problemami natury prywatnej. Czego się spodziewać po publikacji? Warto przeczytać tę publikację, by dowiedzieć się, jakie rozwiązania pod względem problemów komunikacyjnych proponuje Tom Greever, który na co dzień usprawnia komunikację z ludźmi w pracy i z klientami. Być może wielu zgodzi się z jego metodami. Być może niektórzy na ich podstawie sami zastanowią się nad tym, jak usprawnić ten element w realizacji swoich projektów. Może publikacja ta będzie wyjściem do rozmowy o tym, jak się skutecznie porozumiewać? „Projekt doskonały. Zadbaj o komunikację z klientem, wysoki poziom UX i zdrowy rozsądek” jest poradnikiem napisanym przystępnym językiem. Z tego też powodu powinien się w niej „odnaleźć” nie tylko ktoś, kto na co dzień realizuje projekty z branży IT. Struktura tej publikacji i poruszane w niej zagadnienia są ułożone w taki sposób, w jaki przystępuje się do realizacji projektu. Dzięki temu krok po kroku można się dowiedzieć, z jakimi problemami komunikacyjnymi boryka się autor na każdym etapie tych prac nad tworzeniem rozwiązań IT. Można na podstawie przedstawionych „przypadków klinicznych” odnieść je do swojego położenia i skonfrontować, odpowiadając na pytanie, czy „u mnie” jest podobnie, czy trochę inaczej.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Articulating Design Decisions: Communicate with Stakeholders, Keep Your Sanity, and Deliver the Best User Experience, 2nd Edition
- Tłumaczenie:
- Maksymilian Gutowski
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-8570-2, 9788328385702
- Data wydania książki drukowanej:
- 2022-02-08
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-8571-9, 9788328385719
- Data wydania ebooka:
-
2022-02-08
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Format:
- 168x237
- Numer z katalogu:
- 159098
- Rozmiar pliku Pdf:
- 8.2MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 6.7MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 12.5MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Przykłady na ftp
Ebook zawiera materiały dodatkowe, które możesz pobrać z serwera FTP - link znajdziesz na stronie redakcyjnej.
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Zarządzanie projektami
Spis treści książki
- Opinie o książce
- [Przedmowa]
- O tym, jak przegadałem swoją drogę do świata designu
- UX to wciąż młoda dziedzina
- O czym jest ta książka?
- Kto powinien przeczytać tę książkę?
- Projektanci
- Starsi projektanci
- Cały zespół produktowy
- Struktura książki
- Dlaczego napisałem tę książkę?
- Podziękowania
- [1] Zdolny projektant umie rozmawiać
- Ważne zebranie
- Dobry design to kwestia gustu, ale nie do końca
- Gdzie kucharek sześć
- Każdy jest projektantem!
- Interfejs to Twoje dzieło
- Praca zespołowa nie tak znowu dobra
- Przycisk dyrektorski
- Syndrom strony głównej
- Twoja praca polega na komunikacji
- Dobra komunikacja zapewnia przewagę
- Elokwencja to sukces
- Najlepsze pomysły wygrywają (albo i niekoniecznie)
- Bądź sprawnym projektantem
- Wielka trójca
- Rozwiązanie problemu
- Prostota obsługi
- Poparcie
- Doprowadź to do skutku
- [2] Interesariusz też człowiek
- Zrozum ich punkt widzenia
- Dostrzec w nich ludzi
- Stworzyć wspólne doświadczenia
- Wycieczka z Joshem
- Rozwinąć empatię
- Przywództwo i wizja
- Zadawaj rzeczowe pytania
- Nawiąż osobisty kontakt
- Otwórz się na innych
- Bądź profesjonalny
- Zrozum ich punkt widzenia
- Wskazywanie wpływowych jednostek
- Wpływowi współpracownicy
- Wpływowi przełożeni
- Wpływowi interesariusze z zewnątrz
- Wartości interesariuszy
- Kierownicy i menedżerowie
- Programiści i inżynierowie
- Właściciele produktu
- Menedżerowie projektu
- Marketingowcy i kreatywni
- Historyjki interesariuszy
- Kierownicy i menedżerowie
- Programiści
- Właściciele produktu
- Menedżerowie projektów
- Marketingowcy i kreatywni
- Nawiązuj korzystne relacje
- Bądź sobą
- Bądź uczynny
- Dawaj coś od siebie
- Kartki z podziękowaniami
- Proste, niedrogie upominki
- Interesariusz to też człowiek
- [3] Spotkanie jako projekt
- Określ kontekst
- Optymalizuj z myślą o zapamiętywaniu
- Pierwszeństwo i świeżość
- Powtórzenia
- Zaskoczenie
- Zróżnicowane media
- Pozbądź się zakłóceń
- Przewiduj reakcje
- Spisuj zastrzeżenia
- Stwórz alternatywne makiety
- Przygotuj dane i wnioski z badań
- Zbuduj sieć wsparcia
- Poproś o wsparcie
- Znajdź pomocników
- Ludzie czują, że to ma znaczenie
- Próba generalna
- Sporządź listę
- Ćwicz na głos
- Przygotuj wszystkich do wystąpienia
- [4] Wysłuchać znaczy zrozumieć
- Czynności pasywne
- Pozwól im się wypowiedzieć
- Zwracaj uwagę na to, czego się nie mówi
- Uprzejma Ula
- Zniechęcający Zbyszek
- Wskaż właściwy problem
- Przestawianie pól danych
- Powielanie danych
- Czynności pasywne
- Sztuka pauzy
- Czynności aktywne
- Spisuj notatki
- Jak sprawniej notować?
- Uwzględniaj uzasadnienia
- Zadawaj pytania
- Powtórz i przeformułuj
- Przeformułuj: to działa zamiast to mi się podoba
- Powtórz: chodzi ci o to, że
- [5] Właściwy stan umysłu
- Zrozum swoją rolę
- Pozbądź się złudzenia kontroli
- Interesariusze są naszymi reprezentantami
- Dojść do głosu
- Rozwijanie pewności siebie
- Zrozum swoją rolę
- Okiełznaj swoje ego
- Bądź na tak
- Ćwiczenie odruchu afirmacyjnego
- Afirmacja w praktyce
- Rozwiń pozytywną personę
- Pewność siebie, ale nie arogancja
- Bądź sobą
- Nie traktuj siebie zbyt poważnie
- Otwórz się na innych
- Zmień słownictwo
- Mylisz się
- Z designerskiego punktu widzenia
- Podoba mi się i nie podoba mi się
- Za dużo żargonu
- Przejście
- Podziękuj
- Powtórz
- Przygotuj
- [6] Sformułuj odpowiedź
- Strategia udzielania odpowiedzi
- Odwołanie się do szlachetnych motywów
- Zwiększenie częstotliwości dodawania do koszyka
- Odwołanie się do szlachetnych motywów
- Reprezentuj użytkownika
- Dodanie przycisku
- Strategia udzielania odpowiedzi
- Wykazanie efektywności
- Prototypowanie
- Taktyka to działanie
- 1. Porównanie projektów
- Pokaż wszystkie elementy
- 1. Porównanie projektów
- 2. Zaproponowanie alternatywy
- 3. Danie wyboru
- 4. Prośba o wypowiedź
- W krzyżowym ogniu
- 5. Opóźnienie podjęcia decyzji
- Zebranie odroczone
- [7] Określ przekaz
- Biznes
- Pomaga w osiągnięciu celu
- Wspomaga wykonanie głównego przypadku użycia
- Komunikuje markę
- Biznes
- Projekt
- Wykorzystuje standardowy wzorzec
- Przyciąga uwagę użytkownika
- Tworzy ścieżkę przejścia użytkownika
- Badania
- Potwierdzone danymi...
- Testy użyteczności ujawniły
- Inne badania wykazują...
- Hamburgerom dziękujemy
- Ograniczenia
- Brakuje zasobów
- Ograniczenia techniczne
- Spełnia standardy
- [8] Zabezpieczenie poparcia
- Zdobycie poparcia
- Bądź bezpośredni
- Zwróć uwagę na korzyści lub zagrożenia
- Każ mu się zdeklarować
- Zdobycie poparcia
- Zsumujmy wszystko
- [9] Dalsze działania
- Spotkanie po zebraniu
- Popularność po zebraniu
- Spotkanie po zebraniu
- Przekaż sprawozdanie
- Odfiltruj ważne informacje
- Pomijaj innowacje
- Nigdy więcej o tym nie wspominaj
- Poszukaj sprzymierzeńców
- Zrób cokolwiek choćby nie to, co trzeba
- [10] Radzenie sobie ze zmianami
- Chodzi o to, żeby coś zmienić prawda?
- Sprawniejsze projektowanie konwersacji
- Chodzi o to, żeby coś zmienić prawda?
- Co tu się rzeczywiście dzieje?
- Nastąpiło nieporozumienie
- Twój projekt nie jest najlepszym rozwiązaniem
- Nie zaspokoiłeś konkretnej potrzeby
- Interesariusz jest nierozsądny
- Interesariusz chce mieć poczucie, że został wysłuchany
- Nie ma tego złego
- Odkrywanie innych problemów
- Bank Zaufania
- Kiedy się mylisz
- Przejdź nad tym do porządku dziennego
- Kozioł ofiarny
- Wyjdź przed szereg
- Kiedy się mylisz
- Zarządzanie oczekiwaniami
- To już prawie koniec
- [11] Jak decydenci mogą pomagać projektantom?
- Ślepiec i król
- Uświadom sobie, że wiemy, co robimy
- Daj nam możliwość zajęcia się swoją pracą
- Testy użyteczności i badania
- Upoważnij cały zespół do szybkiego działania
- Samodzielny zespół
- Ślepiec i król
- Dostrzeż to, że też jesteśmy ludźmi
- Używaj przyjaznego języka
- Dziesięć wskazówek współpracy z projektantami
- Przygotuj listę kontrolną projektu
- Wizja i cele
- Użytkownicy i klienci
- Obieg pracy i komunikacja
- Dostęp do ludzi i informacji
- Wymagania projektowe i techniczne
- Miejsce przy stole konferencyjnym
- [O autorze]
- [Kolofon]
Helion - inne książki
-
To trzecie, gruntownie uzupełnione wydanie świetnego podręcznika poświęconego metodzie Running Lean. W systematyczny i praktyczny sposób pokazano w nim, jak krok po kroku przekształcić pomysł w produkt, który będzie dopasowany do potrzeb rynku i dzięki temu zapewni płacących klientów. Znajdziesz ...
Metoda Running Lean. Iteracja od planu A do planu, który da Ci sukces. Wydanie III Metoda Running Lean. Iteracja od planu A do planu, który da Ci sukces. Wydanie III
(38.35 zł najniższa cena z 30 dni)41.30 zł
59.00 zł(-30%) -
Ta książka szczegółowo wyjaśnia paradygmat siatki danych, a przy tym koncentruje się na jego praktycznym zastosowaniu. Zgodnie z tym nowatorskim podejściem dane należy traktować jako produkt, a dziedziny — jako główne zagadnienie. Poza wyjaśnieniem paradygmatu opisano tu zasady projektowani...
Siatka danych. Nowoczesna koncepcja samoobsługowej infrastruktury danych Siatka danych. Nowoczesna koncepcja samoobsługowej infrastruktury danych
(57.85 zł najniższa cena z 30 dni)62.30 zł
89.00 zł(-30%) -
Książka, którą trzymasz w ręku, to rzecz na wskroś praktyczna. Dowiesz się z niej, jak w prosty i szybki sposób uruchomić własny sklep internetowy na CMS WordPress z użyciem wtyczki WooCommerce. Na systemie zarządzania treścią WordPress bazuje blisko 40 procent istniejących stron internetowych, a...
Wordpress Woocommerce. Stwórz zyskowny sklep internetowy Wordpress Woocommerce. Stwórz zyskowny sklep internetowy
(27.89 zł najniższa cena z 30 dni)30.03 zł
42.90 zł(-30%) -
Ta książka jest przeznaczona dla osób, które chcą zrozumieć działanie Lightning Network i wykorzystać możliwości tej technologii we własnych aplikacjach. Z lektury tej pozycji skorzystają programiści, architekci systemowi i inżynierowie. Omówiono w niej podstawy funkcjonowania sieci LN i sposoby ...
Lightning Network dla praktyków. Protokół drugiej warstwy i jego wykorzystanie do obsługi płatności bitcoinami Lightning Network dla praktyków. Protokół drugiej warstwy i jego wykorzystanie do obsługi płatności bitcoinami
(77.35 zł najniższa cena z 30 dni)83.30 zł
119.00 zł(-30%) -
Znalezienie odpowiedzi na zaprzątające umysł pytania z zakresu automatyzacji zwykle wiąże się ze spędzeniem długich godzin na wertowaniu niespójnej dokumentacji lub przeszukiwaniu forum Atlassian Community, gdzie swoimi problemami (a także autorskimi pomysłami na ich rozwiązanie) dzielą się inni ...
Atlassian Jira Server & Data Center. Programowanie rozwiązań w projektach biznesowych Atlassian Jira Server & Data Center. Programowanie rozwiązań w projektach biznesowych
(44.85 zł najniższa cena z 30 dni)48.30 zł
69.00 zł(-30%) -
Niniejsza książka jest przeznaczona dla kadry kierowniczej najwyższego szczebla oraz dla osób sterujących rozwojem oprogramowania w firmie. Ma pomóc w zrozumieniu problemów strategicznych, z jakimi te osoby się mierzą, a także ułatwić wybór najlepszego rozwiązania architektonicznego. W książce op...
Strategiczne monolity i mikrousługi. Jak napędzać innowacyjność za pomocą przemyślanej architektury Strategiczne monolity i mikrousługi. Jak napędzać innowacyjność za pomocą przemyślanej architektury
(44.85 zł najniższa cena z 30 dni)48.30 zł
69.00 zł(-30%) -
Niezależnie od tego, czy zarządzanie projektami znajduje się w nazwie Twojego stanowiska, czy też jest po prostu jednym z wielu Twoich obowiązków, Microsoft Project 2019 to sekretna broń, której poszukujesz. Nawet jeśli już wiesz co nieco na temat zarządzania projektami, ta książka pokaże Ci, jak...(44.85 zł najniższa cena z 30 dni)
48.30 zł
69.00 zł(-30%) -
To książka przeznaczona dla osób, które chcą rozpocząć karierę inżyniera oprogramowania. Znajdziesz w niej wiele cennych informacji, które zazwyczaj nie są uwzględniane w programach nauczania informatyki na poziomie studiów inżynierskich czy licencjackich, dowiesz się też, czego możesz się spodzi...
Brakujący plik README. Przewodnik dla początkujących inżynierów oprogramowania Brakujący plik README. Przewodnik dla początkujących inżynierów oprogramowania
(38.35 zł najniższa cena z 30 dni)41.30 zł
59.00 zł(-30%) -
Ta książka jest przeznaczona dla osób chcących zrozumieć działanie łańcucha bloków i rozważających praktyczne zastosowanie tej technologii. Skorzystają z niej i menedżerowie, i specjaliści IT. Omówiono tu ewolucję blockchaina i najróżniejsze sposoby jego użycia — przy czym to wyjaśnienie wy...
Blockchain. Przewodnik po technologii łańcucha bloków. Kryptowaluty, inteligentne kontrakty i aplikacje rozproszone Blockchain. Przewodnik po technologii łańcucha bloków. Kryptowaluty, inteligentne kontrakty i aplikacje rozproszone
(44.85 zł najniższa cena z 30 dni)48.30 zł
69.00 zł(-30%) -
Trzecia książka duetu Agnieszka Ciborowska i Jarosław Lipiński (po WordPress dla początkujących i WordPress 5 dla początkujących) wydana przez Helion dotyczy pozycjonowania stron internetowych. Dwie pierwsze powstały z myślą o tych, którzy chcą samodzielnie nauczyć się tworzyć strony internetowe ...(38.35 zł najniższa cena z 30 dni)
41.30 zł
59.00 zł(-30%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.


Oceny i opinie klientów: Projekt doskonały. Zadbaj o komunikację z klientem, wysoki poziom UX i zdrowy rozsądek. Wydanie II Tom Greever (0)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.