Nagroda i kara. Profesjonalna ocena pracownika
- Autor:
- Romuald Korach
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 272
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis książki: Nagroda i kara. Profesjonalna ocena pracownika
Ocenianie profesjonalne -- rzetelne, trafne i sprawiedliwe
- Funkcje, cele i najważniejsze formy ocen pracowniczych
- Dokładna analiza pułapek w procesie oceniania
- Oceny motywujące i demotywujące pracowników
- Prawidłowy proces porozumiewania się i prowadzenia rozmów oceniających
- Związki oceniania z osobowością i potrzebami pracowników
- Typologie menedżerów, pracowników i organizacji
- Pomocne studia przypadków
"Ludzie są najważniejszym zasobem firmy" -- to truizm z lubością powtarzany przez niektórych prezesów i menedżerów zarządzających. "Gdyby nie ludzie, nasz wspaniały zespół pracowniczy, nie moglibyśmy stale iść do przodu" -- ile razy słyszałeś podobne stwierdzenie podczas różnorakich rocznic, gali czy zebrań? Czy zadałeś sobie wówczas pytanie, ile prawdy kryje się w tych słowach? A czy wiesz, jak to zmierzyć? Firma naprawdę dbająca o pracownika kładzie spory nacisk na stosowanie nowoczesnych metod zarządzania zespołem (zwanym nieszczęśliwie "zasobem ludzkim") i rozwój miękkich kompetencji kadry kierowniczej. Tworzenie sprawnych zespołów zadaniowych, zindywidualizowany dobór zadań, motywowanie, inspirowanie i uczenie to jedne z najistotniejszych umiejętności menedżerskich. Ułatwiają one osiąganie sukcesów przez organizację, a do tego pozwalają pracownikom na zaspokojenie ich potrzeb. Rozwój tych umiejętności -- sprawniejsza komunikacja, bardziej trafne ocenianie ludzi -- to jedno z ważniejszych pól walki konkurencyjnej, choć nie wszyscy menedżerowie dostrzegają ten fakt i doceniają jego znaczenie. Przeprowadzanie oceny pracowniczej to podstawowe działanie HRM. Ten proces nie polega na wartościowaniu pracownika jako osoby, nie ma także kontekstu moralnego. Ocenie podlegają profesjonalne zachowania, działania, skuteczność oraz sposoby rozwiązywania problemów.
Właściwie przeprowadzona ocena okresowa pracowników:
- motywuje ludzi do pracy i rozwoju;
- daje przełożonym wiarygodną wiedzę na temat kompetencji i potencjału zawodowego pracowników;
- kształtuje korzystną kulturę organizacyjną;
- pozwala na przegląd posiadanych zasobów ludzkich;
- ułatwia podejmowanie decyzji w zakresie strategii karania, nagradzania czy premiowania.
Autor książki o:
Roli osobowości w pracy
Mobbingu
Wybrane bestsellery
-
Nie ważne czy zaczynasz nową pracę, dostałaś awans, firma wysyła Cię na zagraniczną placówkę, czy może powierzono Ci funkcję dyrektora wykonawczego, bowiem to, jak poradzisz sobie w czasie próby na etapie przystosowania do zmian, zadecyduje o Twoim sukcesie lub porażce. Użyj tej książki jako godn...
Pierwsze 90 dni. Sprawdzone strategie ułatwiające liderom wejście na najwyższe obroty szybciej i mądrzej Pierwsze 90 dni. Sprawdzone strategie ułatwiające liderom wejście na najwyższe obroty szybciej i mądrzej
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)29.40 zł
49.00 zł(-40%) -
Współczesny biznes liczbami stoi. Wykresy, tabele, przetwarzanie danych, analizowanie wyników z przeszłości, prognozowanie sprzedaży, zakupów i produkcji… Większość działów w dużych przedsiębiorstwach wspiera się tym, co policzalne. Większość, ale raczej nie dział human resources. Dlaczego?...
Liczby w HR. Matematyczne ramy najbardziej ludzkiej części biznesu Liczby w HR. Matematyczne ramy najbardziej ludzkiej części biznesu
(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Jedną z głównych umiejętności szefa jest zdolność do takiego delegowania zadań, by były one wykonywane na odpowiednim, wymaganym przez przełożonego poziomie. Dokładnie, z oczekiwanym wynikiem, ale także z zaangażowaniem. Tyle teorii. W praktyce bowiem często jest tak, że to, co menedżer spokojnie...
Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)40.20 zł
67.00 zł(-40%) -
By zrozumieć założenia Porozumienia bez Przemocy, trzeba po pierwsze wyjaśnić, na czym ono bazuje i jak rozumie dwa kluczowe dla siebie pojęcia. Są to empatia, definiowana jako pełna skupienia obecność, i konflikt, który jest tu po prostu spotkaniem odmiennych strategii radzenia sobie z życiem. P...
KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej
(26.94 zł najniższa cena z 30 dni)26.94 zł
44.90 zł(-40%) -
Twórcą idei zwanej Porozumieniem bez Przemocy (Nonviolent Communication — NVC) jest amerykański psycholog Marshall B. Rosenberg. Zaproponował on sposób komunikacji, w którym odchodzi się od paradygmatu szukania winnego, ustalania za wszelką cenę, kto ma rację, na rzecz budowania relacji i w...
Dogadać się z innymi, czyli Porozumienie bez Przemocy nie tylko w życiu organizacji Dogadać się z innymi, czyli Porozumienie bez Przemocy nie tylko w życiu organizacji
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.44 zł
49.90 zł(-35%) -
Zatrudnianie nowych pracowników to zaledwie czubek góry lodowej wyzwań, przed którymi staje dział HR. Jego najważniejszą rolą jest dbanie o to, by z grupy indywidualności, dla potrzeb zawodowych zgromadzonych w jednym biurze, stworzyć harmonijnie współpracujący ze sobą zespół, który w dodatku będ...
Efektywne zarządzanie rozwojem pracowników w firmie. Rezultaty przede wszystkim Efektywne zarządzanie rozwojem pracowników w firmie. Rezultaty przede wszystkim
(11.90 zł najniższa cena z 30 dni)11.90 zł
39.00 zł(-69%) -
Dlaczego tak wielu pracowników z utęsknieniem odlicza czas do piątku i traktuje każdy dzień pracy jako zło konieczne? Dlaczego ludzie nie lubią swojej pracy i nie są w stanie zaangażować się w wykonywane obowiązki? Menedżerowie marzą, by ich podwładni z entuzjazmem oddawali się pracy, jednak więk...
Liderzy jedzą na końcu. Dlaczego niektóre zespoły potrafią świetnie współpracować, a inne nie Liderzy jedzą na końcu. Dlaczego niektóre zespoły potrafią świetnie współpracować, a inne nie
(27.45 zł najniższa cena z 30 dni)32.94 zł
54.90 zł(-40%) -
Jeśli chcesz coś zmienić, spowodować, by Twoje życie w jakimś obszarze stało się inne, to wkurzenie, złość czy irytacja SĄ NAJLEPSZYMI STARTERAMI. Taka właśnie EMOCJA — związana z tym, że czegoś nie potrafisz, z czymś nie dajesz sobie rady, że inni potrafią, a Ty nie — to świetny pocz...
Psychologia zmiany. Rzecz dla wściekniętych. Wydanie 3 rozszerzone Psychologia zmiany. Rzecz dla wściekniętych. Wydanie 3 rozszerzone
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.44 zł
49.90 zł(-35%) -
Rekruter powinien dysponować zestawem HR-owych narzędzi pozwalających mu wybrać idealnego kandydata spośród wielu życiorysów i listów motywacyjnych, które nadeszły w odpowiedzi na ofertę pracy. Jednym z takich narzędzi - kluczowych według autorki - jest rekrutacja oparta na kompetencjach. Chodzi ...
Rekrutacja oparta na kompetencjach. Znajdź i rozwijaj idealnego pracownika Rekrutacja oparta na kompetencjach. Znajdź i rozwijaj idealnego pracownika
(23.94 zł najniższa cena z 30 dni)25.93 zł
39.90 zł(-35%) -
Oto Twoje zawodowe kompendium wiedzy. Suche fakty dotyczące kompetencji, jakimi musi dysponować współczesny zarządzający, wzbogacone zostały ponad setką przykładów z rynku oraz drugą setką ćwiczeń. Niektóre możesz uznać za zbyt trudne do wykonania, inne okażą się za łatwe. Wszystko zależy od tego...(29.50 zł najniższa cena z 30 dni)
29.50 zł
59.00 zł(-50%)
Ebooka "Nagroda i kara. Profesjonalna ocena pracownika" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Nagroda i kara. Profesjonalna ocena pracownika" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Nagroda i kara. Profesjonalna ocena pracownika" zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnym urządzeniu
Recenzje książki: Nagroda i kara. Profesjonalna ocena pracownika (2)
Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: Personel i Zarządzanie
Recenzja dotyczy produktu typu: ksiązka drukowanaPrzeprowadzanie oceny pracowniczej nie polega na wartościowaniu pracownika jako osoby, nie ma także kontekstu moralnego. Ocenie podlegają profesjonalne zachowania, działania, skuteczność oraz sposoby rozwiązywania problemów. Książka przedstawia psychologiczne podłoże oceniania pracowników oraz przekazywania, komunikowania im ocen. Właściwie przeprowadzona ocena okresowa pracowników: motywuje ludzi do pracy i rozwoju; daje przełożonym wiarygodną wiedzę na temat kompetencji i potencjału zawodowego pracowników; kształtuje korzystną kulturę organizacyjną; pozwala na przegląd posiadanych zasobów ludzkich; ułatwia podejmowanie decyzji w zakresie strategii karania, nagradzania czy premiowania. Autor przedstawia m.in. funkcje, cele i najważniejsze formy ocen pracowniczych; dokładną analizę pułapek w procesie oceniania; oceny motywujące i demotywujące pracowników; prawidłowy proces porozumiewania Romuald Korach, się i prowadzenia rozmów oceniających; związki oceniania z osobowością i potrzebami pracowników.
-
Recenzja: POLSKA - DZIENNIK ZACHODNI Marek Niedźwiecki, 28/09/2009
Recenzja dotyczy produktu typu: ksiązka drukowanaZarządzanie ludźmi to przede wszystkim ich stała ocena. Jak to robić rzetelnie, trafnie i sprawiedliwie - menedżerowie wszystkich szczebli mogą dowiedzieć się z klarownej, nasyconej przykładami z życia zawodowego książki Romualda Koracha "Nagroda i kara. Profesjonalna ocena pracownika", wydanej przez Onepress.
Poznajemy cele i najważniejsze funkcje ocen pracowniczych - skupiając się na roli motywacji i wzbogacaniu kultury organizacyjnej firmy. Wespół z autorem analizujemy psychologiczne znaczenie tej skomplikowanej operacji, w tym relacje między ocenianym a oceniającym. Dowiadujemy się, jak ważne są umiejętności przekazywania i zastosowania pracowniczych ocen w praktyce.
Dla szefów firm szczycących się dbałością o pracownika i aspirujących do miana przedsiębiorstw nowoczesnych - jest to lektura obowiązkowa.
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-2186-6, 9788324621866
- Data wydania książki drukowanej:
- 2009-07-30
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-0060-6, 9788328300606
- Data wydania ebooka:
-
2014-07-14
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Format:
- 158x235
- Numer z katalogu:
- 5146
- druk na żądanie!
- dnż
- Rozmiar pliku Pdf:
- 2.9MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 3.9MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 8.5MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Pobierz przykładowy rozdział EPUB
- Pobierz przykładowy rozdział MOBI
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Zasoby ludzkie (HR)
- Serie wydawnicze: Exclusive
Spis treści książki
- 1.1. Podstawowe zagadnienia dotyczące ocen pracowniczych (11)
- 1.1.1. Ocenianie potencjału zawodowego ludzi (11)
- 1.1.2. Podstawowe pojęcia i dylematy ocen pracowniczych (13)
- 1.1.3. Kto powinien oceniać pracowników (19)
- 1.1.4. Za co należy oceniać pracowników (21)
- 1.2. Cele i najważniejsze funkcje ocen pracowniczych (29)
- 1.2.1. Cele a przedmiot i funkcje oceny pracowniczej (29)
- 1.2.2. Cele stawiane różnym formom oceny pracowniczej (32)
- 1.2.3. Funkcja ewaluacyjna a funkcja rozwojowa ocen pracowniczych (34)
- 1.2.4. Synteza najważniejszych funkcji ocen pracowniczych (35)
- 1.3. Funkcja motywacyjna ocen pracowniczych (37)
- 1.3.1. Jak skutecznie motywować (37)
- 1.3.2. Oceny pracownicze a wynagrodzenia (38)
- 1.3.3. Jak unikać demotywowania oceną (39)
- 1.4. Oceny pracownicze jako element kultury organizacyjnej (42)
- 1.4.1. Czym jest kultura organizacyjna (42)
- 1.4.2. Funkcja kulturotwórcza ocen pracowniczych (43)
- 1.4.3. Związek ocen pracowniczych z klimatem organizacyjnym i atmosferą pracy (45)
- 1.5. Oceny pracownicze jako diagnoza potencjału ludzkiego (46)
- 1.5.1. Ocena przydatności do pracy oraz adekwatny dobór zadań i środków (46)
- 1.5.2. Proces doboru wewnętrznego i wyławianie talentów (47)
- 1.5.3. Diagnoza zasobów ludzkich i tworzenie rezerw kadrowych (48)
- 1.5.4. Zwolnienia (48)
- 1.6. Funkcja rozwojowa ocen pracowniczych (50)
- 1.6.1. Korekta zachowań (50)
- 1.6.2. Planowanie szkoleń (51)
- 1.6.3. Wytyczanie ścieżek kariery (53)
- 1.7. Inne funkcje ocen pracowniczych (54)
- STUDIUM PRZYPADKU 1a - "Ocena demotywująca" (55)
- STUDIUM PRZYPADKU 1b - "Ocena motywująca" (56)
- 2.1. Ocenianie ludzi jako proces psychologiczny (59)
- 2.1.1. Ocenianie automatyczne (59)
- 2.1.2. Ocenianie poznawcze (63)
- 2.1.3. Specyfika oceniania ludzi (72)
- 2.1.4. Czy możliwa jest ocena obiektywna (79)
- 2.2. Potrzeby osób ocenianych (81)
- 2.2.1. Hierarchia potrzeb człowieka (81)
- 2.2.2. Potrzeba bycia ocenianym (84)
- 2.2.3. Potrzeba sukcesu (pochwały) (86)
- 2.2.4. Potrzeba sprawiedliwości (87)
- 2.2.5. Inne potrzeby związane z ocenianiem (88)
- 2.3. Pochwała jako nagroda, reprymenda jako kara (89)
- 2.3.1. Człowiek jako istota sterowana bodźcami (89)
- 2.3.2. Różnice w działaniu nagród i kar (93)
- 2.3.3. Pochwała i nagana jako czynniki uczenia się (97)
- 2.4. Relacje między ocenianym a oceniającym (99)
- 2.4.1. Stosunki patriarchalne (99)
- 2.4.2. Relacja mentorska (101)
- 2.4.3. Stosunki partnerskie (102)
- 2.4.4. Inne czynniki kształtujące relacje (103)
- STUDIUM PRZYPADKU 2a - "Sprawiedliwość" (107)
- STUDIUM PRZYPADKU 2b - "Odpowiedzialność" (108)
- 3.1. Komunikacja jako proces przekazywania znaczeń i ocen (109)
- 3.1.1. Proces porozumiewania się (109)
- 3.1.2. Czy każdy komunikat zawiera ocenę (111)
- 3.1.3. Wpływ emocji na porozumienie i nieporozumienie (112)
- 3.1.4. Umiejętność dostrojenia się do rozmówcy (sprzężenie zwrotne) (116)
- 3.2. Jak ustrzec się błędów w komunikacji (117)
- 3.2.1. Projekcje i domysły (117)
- 3.2.2. Różnice w przekazywaniu i odbiorze informacji pozytywnych i negatywnych (119)
- 3.2.3. Inne aspekty językowe komunikacji ocen (122)
- 3.2.4. Porozumiewanie się a typy osobowości (124)
- STUDIUM PRZYPADKU 3 - "Pozorna komunikacja i fiasko ocen" (135)
- 4.1. Formy, kryteria i metody oceniania (139)
- 4.1.1. Wybór formy oceny pracowniczej (139)
- 4.1.2. Ocena jako pomiar (140)
- 4.1.3. Ustalanie kryteriów oceny (143)
- 4.1.4. Wybór metody oceniania pracowników (146)
- 4.1.5. Metody oceniania w ocenie bieżącej (147)
- 4.1.6. Metody oceniania w ocenie okresowej (149)
- 4.1.7. Kwestia częstotliwości ocen (154)
- 4.2. Błędy w ocenach pracowniczych i radzenie sobie z nimi (156)
- 4.2.1. Błędy psychologiczne procesu oceniania (156)
- 4.2.2. Błędy "techniczne" w ocenach pracowniczych (165)
- 4.2.3. Jak unikać błędów w ocenach pracowniczych (167)
- 4.3. Przeprowadzanie ocen bieżących (176)
- 4.3.1. Specyfika bieżących ocen pracowniczych (176)
- 4.3.2. Przygotowania do oceny bieżącej (180)
- 4.3.3. Ogólne zasady przekazywania ocen pracowniczych (181)
- 4.3.4. Udzielanie pochwał (183)
- 4.3.5. Udzielanie reprymend (185)
- 4.3.6. Zasady konstruktywnej krytyki (187)
- 4.3.7. Aktywne słuchanie (188)
- 4.4. Przeprowadzanie ocen okresowych (189)
- 4.4.1. Przygotowania do ocen okresowych (189)
- 4.4.2. Szkolenie dla osób oceniających (193)
- 4.4.3. Szkolenie dla osób ocenianych (195)
- 4.4.4. Ogólne zasady przeprowadzania ocen okresowych (196)
- 4.4.5. Trudności związane z samooceną (200)
- 4.4.6. Ocena 360 stopni (201)
- 4.4.7. Okresowa rozmowa oceniająca (208)
- 4.5. Właściwe wykorzystanie ocen pracowniczych (219)
- STUDIUM PRZYPADKU 4 - "Roczne rozmowy rozwojowe" (223)
- 5.1. Style kierowania a oceny pracownicze (225)
- 5.2. Wpływ oceny na różne typy pracowników (229)
- 5.3. Związki oceny z różnymi typami osobowości (234)
- 5.4. Ocena pracownicza a homo sovieticus (238)
- 5.5. Kultura organizacyjna a ocenianie (244)
- 5.5.1. Trochę więcej o kulturze organizacyjnej (244)
- 5.5.2. Oceny pracownicze a typy kultury organizacyjnej (249)
- STUDIUM PRZYPADKU 1a i 1b (253)
- STUDIUM PRZYPADKU 2a i 2b (254)
- STUDIUM PRZYPADKU 3 (254)
- STUDIUM PRZYPADKU 4 (255)
Wstęp (9)
Rozdział 1. Funkcje ocen pracowniczych w zarządzaniu ludźmi (11)
Dodatek A (55)
Rozdział 2. Psychologiczne aspekty oceniania i bycia ocenianym (59)
Dodatek B (107)
Rozdział 3. Elementy psychologii porozumiewania się (109)
Dodatek C (135)
Rozdział 4. Umiejętność oceniania oraz przekazywania i zastosowania ocen pracowniczych (139)
Dodatek D (223)
Rozdział 5. Typologie menedżerów, pracowników i organizacji a ocenianie - krótki przegląd (225)
Dodatek E - przykładowe odpowiedzi (253)
Bibliografia (257)
Skorowidz (263)
Oceny i opinie klientów: Nagroda i kara. Profesjonalna ocena pracownika Romuald Korach (0)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.