MBA. Kompendium
- Autorzy:
- Robert F. Bruner, Mark R. Eaker, R. Edward Freeman, Robert E. Spekman, Elizabeth Olmsted Teisberg, Sankaran Venkataraman
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 368
- Druk:
- oprawa twarda
Opis książki: MBA. Kompendium
Nowatorska teoria i praktyka BIZNESU
prosto z najbardziej prestiżowych kursów MBA
W ciągu ostatnich lat oblicze gospodarki bardzo się zmieniło. Na rynkach finansowych porzucono tradycyjne metody wyceny przedsiębiorstw, a firmy zmieniły model działalności, nastawiając się na maksymalizację zysków w krótkim czasie. Efekty tych zmian to bankructwa i upadki podmiotów gospodarczych, które wydawały się potęgami. Pozostały firmy, które zaspokajały potrzeby rynku. Tworzenie strategii w takich firmach zaczyna się od zdefiniowania tych potrzeb. Zbudowanie stabilnej firmy i utrzymywanie jej na rynku wymaga innowacyjności. Bez opanowania podstaw wiedzy o biznesie jest to wręcz niemożliwe.
"MBA. Kompendium" to książka przedstawiająca wszystkie zagadnienia związane z zarządzaniem firmą działającą na trudnym, współczesnym rynku. Autorzy -- wykładowcy Darden School działającej przy University of Virginia, jednej z najbardziej prestiżowych uczelni kształcących menedżerów -- opisują teorię i praktykę nowoczesnego biznesu. Omawiają wszystkie tematy wykładane na pierwszym roku typowego kursu MBA: marketing, ekonomię, etykę biznesu, przywództwo, strategię i zarządzanie zasobami ludzkimi i skupiają się na wyzwaniach, przed jakimi staje menedżer nowoczesnej firmy.
- Rola przedsiębiorstwa we współczesnej gospodarce
- Etyka nowoczesnego biznesu
- Mikroekonomia i makroekonomia
- Zarządzanie relacjami z klientami
- Definiowanie strategii przedsiębiorstwa
- Zasady rachunkowości w firmie
- Sposoby interpretacji sprawozdań finansowych
- Zarządzanie finansami
- Zawieranie aliansów strategicznych
- Działalność na rynkach międzynarodowych
"MBA. Kompendium" to lektura obowiązkowa dla każdego menedżera.
Wybrane bestsellery
-
Funkcjonujemy w rzeczywistości, którą cechują wysoka zmienność i niepewność. Otoczenie biznesowe i społeczne przedsiębiorstw w Polsce i na świecie jest złożone, bardzo niejednoznaczne ― o wiele bardziej, niż miało to miejsce jeszcze trzydzieści, dwadzieścia, a nawet dziesięć lat temu. Dlate...
Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw
(32.94 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Znasz zasadę 80/20? Zgodnie z nią 20 procent przyczyn czy też wkładu w przedsięwzięcie przekłada się na 80 procent uzyskanych wyników. Zbyt wiele czasu bowiem poświęcamy szczegółom, zamiast skupić się na tym, co naprawdę ważne. Przekonaj się, że kiedy wprowadzisz w życie zasadę 80/20, Twoja efekt...
Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem
(23.94 zł najniższa cena z 30 dni)25.92 zł
39.90 zł(-35%) -
Oto zwięzły i praktyczny przewodnik po usłudze GA4 i jej integracji z chmurą. Szczególnie skorzystają z niego analitycy danych, biznesu i marketingu. Opisano tu wszystkie istotne kwestie dotyczące tego nowego, potężnego modelu analitycznego. Szczególną uwagę poświęcono bardziej zaawansowanym funk...
Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Kto stoi na czele organizacji i stara się skutecznie nią kierować, doskonale wie, że wiąże się to z koniecznością pokonywania różnego rodzaju wyzwań. Szefowanie nigdy nie było łatwe, jednak szczególnie ostatnie lata, w których doświadczyliśmy pandemii, wojny, kryzysu energetycznego, masowych zmia...
Taktyki sił zbrojnych w życiu i biznesie. Skuteczność - reputacja - wpływ Taktyki sił zbrojnych w życiu i biznesie. Skuteczność - reputacja - wpływ
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Odpowiedzi na to pytanie udzielił Dale Carnegie dziesiątki lat temu. W tej książce, pełnej praktycznych rad i przykładów zaczerpniętych z życia najznakomitszych liderów, znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz, aby stać się efektywnym, inspirującym liderem. Nauczysz się posługiwać narzędziami i t...
Sztuka przywództwa. Jak być liderem i budować wyjątkowo skuteczne zespoły Sztuka przywództwa. Jak być liderem i budować wyjątkowo skuteczne zespoły
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)31.85 zł
49.00 zł(-35%) -
Jedną z głównych umiejętności szefa jest zdolność do takiego delegowania zadań, by były one wykonywane na odpowiednim, wymaganym przez przełożonego poziomie. Dokładnie, z oczekiwanym wynikiem, ale także z zaangażowaniem. Tyle teorii. W praktyce bowiem często jest tak, że to, co menedżer spokojnie...
Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Przewodnik, który trzymasz w ręku, powstał właśnie po to, by zasypać otchłań między działem HR i pozostałymi dywizjami organizacji w procesie transformacji. Kate ma nadzieję, że dzięki książce uda jej się pomóc zarówno osobom przeprowadzającym transformację, jak i działom HR firm i organizacji. W...
Kompetentny Scrum Master. Przewodnik po rozwoju Scrum Masterów i Agile Coachów dla HR, zarządzających oraz samych zainteresowanych Kompetentny Scrum Master. Przewodnik po rozwoju Scrum Masterów i Agile Coachów dla HR, zarządzających oraz samych zainteresowanych
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Dowiesz się, jak inspirować, przyciągać i zatrzymywać przy sobie wspaniałych ludzi, pisać niezawodny biznesplan, identyfikować wymagania rynku, tworzyć wyróżniający się plan marketingowy, przywiązywać klientów do siebie i stale poprawiać ich obsługę. Nauczysz się szeregu prostych, praktycznych i ...
Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
By zrozumieć założenia Porozumienia bez Przemocy, trzeba po pierwsze wyjaśnić, na czym ono bazuje i jak rozumie dwa kluczowe dla siebie pojęcia. Są to empatia, definiowana jako pełna skupienia obecność, i konflikt, który jest tu po prostu spotkaniem odmiennych strategii radzenia sobie z życiem. P...
KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej
(26.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.18 zł
44.90 zł(-35%) -
Ta książka pomoże Ci odkryć jedną z największych tajemnic sukcesu, zawiera bowiem opis strategii umożliwiającej doświadczanie wolności, spełnienia i radości z osiągania najbardziej ambitnych celów. Dowiesz się, że nie musisz samemu zajmować się wszystkim, jeśli tylko znajdziesz odpowiednie osoby ...
Nie JAK, lecz KTO. Osiąganie ambitniejszych celów dzięki pracy zespołowej Nie JAK, lecz KTO. Osiąganie ambitniejszych celów dzięki pracy zespołowej
(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)14.90 zł
49.00 zł(-70%)
Ebooka "MBA. Kompendium" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "MBA. Kompendium" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "MBA. Kompendium" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- The Portable MBA, 4th Edition
- Tłumaczenie:
- Michał Lipa, Magdalena Świetlik
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-736-1827-9, 8373618279
- Data wydania książki drukowanej:
- 2005-11-29
- Format:
- B5
- Numer z katalogu:
- 2872
- Erraty / Zgłoś erratę
- Kategorie:
Zarządzanie
- Serie wydawnicze: VIP
Spis treści książki
- Nowa konkurencja (23)
- Inteligentne przedsiębiorstwo (26)
- Ekosystemy w biznesie (29)
- Internet (30)
- Implikacje (30)
- Zalecane lektury (32)
- Problem pluskwy milenijnej (37)
- Tworzenie scenariuszy (39)
- Makrotrendy (44)
- Zalecane lektury (47)
- Krótka historia biznesu (50)
- Rola jednostek i relacji między nimi (53)
- Grupy i zespoły (58)
- Poziom organizacyjny (59)
- Systemy zarządzania zasobami ludzkimi (61)
- Kilka praktycznych zasad (66)
- Zalecane lektury (68)
- Co można uznać za problem natury etycznej? (70)
- Narzędzia rozumowania moralnego (argumentacji moralnej) (74)
- Jak zrozumieć kapitalizm w kategoriach etycznych? (80)
- Wyzwania etyczne w biznesie (84)
- Zalecane lektury (86)
- Mikroekonomia (88)
- Makroekonomia (95)
- Bilans płatniczy (103)
- Produktywność i nowa gospodarka (104)
- Zalecane lektury (106)
- Idea marketingu (111)
- Rola strategii marketingowej w strategii organizacji (113)
- Selekcja klientów (116)
- Podstawowe działania marketingowe w organizacji (127)
- Zarządzanie relacjami z klientem a internet (130)
- Kreowanie wartości dla klienta i rola pracowników (131)
- Tworzenie wartości poprzez sojusze i partnerstwa (133)
- Podsumowanie (135)
- Zalecane lektury (136)
- Kim jest menedżer operacyjny? (137)
- Pomiar rezultatów procesów: czym jest usprawnianie? (140)
- Usprawnianie procesów: zasady zarządzania operacyjnego (144)
- Strategia działań operacyjnych polega na selekcji i budowaniu zdolności (161)
- Zalecane lektury (162)
- Co to jest możliwość przedsiębiorczego działania? (167)
- Jednostki społeczne, makrosiły i trendy (171)
- Problemy z wykorzystaniem możliwości w warunkach ograniczoności zasobów (174)
- Zalecane lektury (185)
- Dwustronny zapis oddaje systemową naturę firmy (188)
- Podstawowa prawda: księgowość precyzyjnie określa przybliżony obraz (191)
- Jak czytać sprawozdanie finansowe? (193)
- Ocena kondycji finansowej firmy (204)
- Ocena wyników w porównaniu z planem: rachunkowość zarządcza (207)
- Wnioski (210)
- Zalecane lektury (211)
- Zasada 1. Myśl jak inwestor (214)
- Zasada 2. Inwestuj, gdy wartość rzeczywista aktywu jest równa nakładom lub przewyższa je (223)
- Zasada 3. Sprzedawaj papiery wartościowe z zyskiem (232)
- Zasada 4. Nie bierz pod uwagę opcji, które niosą ryzyko (236)
- Zasada 5. Jeżeli jesteś zdezorientowany, wróć do zasady pierwszej (238)
- Zalecane lektury (238)
- Czym jest strategia? (240)
- Proces formułowania strategii (241)
- Cechy dobrej strategii (257)
- Strategia: zobowiązanie czy elastyczność? (258)
- Zalecane lektury (259)
- Wstęp (264)
- Fundamentalne zmiany (266)
- Rozwiązania częściowe (272)
- Odkrywanie na nowo praktyki zarządzania (278)
- Kierowanie ze środka - kilka wniosków (287)
- Zalecane lektury (289)
- Czym jest alians strategiczny? (293)
- Powody zawierania aliansów (294)
- Podstawowe wymiary aliansów (297)
- Cykl życia aliansu strategicznego (304)
- Menedżer zarządzający aliansem (307)
- Alianse okresowe (311)
- Wyniki aliansu i strategiczna karta wyników (319)
- Podsumowanie (319)
- Literatura zalecana (321)
- Przyczyny inwestycji zagranicznych (324)
- Źródła rozbieżności (327)
- Ryzyko polityczne i operacyjne (331)
- Kursy walut zagranicznych (340)
- Organizowanie firm wielonarodowych (344)
- Literatura zalecana (345)
Przedmowa (11)
O autorach (15)
Część I: O co chodzi w biznesie?
Rozdział 1. Czym jest biznes? (21)
Rozdział 2. Przyszłość (33)
Rozdział 3. Zarządzanie ludźmi (49)
Rozdział 4. Etyka biznesu (69)
Rozdział 5. Ekonomia (87)
Część II: Funkcje przedsiębiorstwa
Rozdział 6. Zarządzanie marketingowe: siła wartości klienta (109)
Rozdział 7. Zarządzanie operacyjne: kreowanie nowych możliwości oraz wdrażanie strategii (137)
Rozdział 8. Przedsiębiorczość: tworzenie nowej firmy i działanie w warunkach ograniczoności zasobów (165)
Rozdział 9. Rachunkowość (187)
Rozdział 10. Finanse (213)
Rozdział 11. Strategia: określanie i budowanie przewagi konkurencyjnej (239)
czĘść iii: Nowe horyzonty
Rozdział 12. Nowy paradygmat przywództwa - kierowanie ze środka (263)
Rozdział 13. Alianse strategiczne (291)
Rozdział 14. Biznes międzynarodowy (323)
Rozdział 15. Uwagi końcowe (347)
Skorowidz (351)
Oceny i opinie klientów: MBA. Kompendium Robert F. Bruner, Mark R. Eaker, R. Edward Freeman, Robert E. Spekman, Elizabeth Olmsted Teisberg, Sankaran Venkataraman (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.