Badania marketingowe w małej firmie. Wydanie II zaktualizowane
- Autorzy:
- Don Doman, Dell Dennison, Margaret Doman
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 192
- Druk:
- oprawa miękka
Opis książki: Badania marketingowe w małej firmie. Wydanie II zaktualizowane
- pomoże Ci wybrać odpowiedni moment na badania marketingowe
- zaplanuje dla Ciebie przebieg badań
- skonstruuje kwestionariusz i dobierze odpowiedni rodzaj pytań
- wyjaśni wszystkie dane demograficzne i socjodemograficzne
- przeanalizuje wyniki i zaplanuje dalsze działania
Genialnie zarządzana mała firma!
Cały dział wiedzy i doświadczenia w jednym tomie
Prowadzenie działalności gospodarczej bez wykorzystywania badań marketingowych przypomina spacer w gęstej mgle. Niezwykle trudno bez nich obrać taki kierunek, który możliwie bezpiecznie doprowadzi Twoją firmę do zaplanowanego celu. Badania marketingowe są kluczowym elementem działania firmy, która chce znać oczekiwania klientów oraz bieżącą sytuację na rynku. Dostarczają informacji niezbędnych do wprowadzenia nowego produktu, rozwijania istniejącego oraz planowania polityki cenowej. Skorzystaj z rad swojego działu wiedzy i doświadczenia -- wypłyń na szerokie wody biznesu.
Tytuły wchodzące w skład serii "Mała firma" dedykowane są właścicielom niewielkich przedsiębiorstw. Czytelnik znajdzie w nich profesjonalną wiedzę z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem w różnych jego aspektach, zawsze dostosowaną do realiów małej firmy. Autorzy ilustrują poruszane tematy czytelnymi przykładami, pochodzącymi z praktyki small biznesu. Drugie wydanie serii zostało uaktualnione zgodnie z bieżącymi realiami rynkowymi i walutowymi oraz obecnym stanem prawnym. Zdobądź patent na udany small biznes!
- Bezbłędne kierowanie małą firmą.
- Wykorzystywanie zalet small biznesu.
- Skuteczne taktyki rozwoju przedsiębiorstwa.
- Unikanie pułapek w prowadzeniu działalności gospodarczej.
Nie można dobrze zarządzać przedsiębiorstwem, nie prowadząc badań marketingowych. Najważniejsze bowiem jest dostosowanie działań do potrzeb potencjalnych klientów i zaspokojenie ich oczekiwań. Publikacja ta przybliża metody, jakie małe przedsiębiorstwo może stosować przy prowadzeniu samodzielnych badań marketingowych. Krok po kroku pokazuje, jak prowadzić badania wtórne i pierwotne ( w tym w szczególności badanie ankietowe). Na uwagę zasługuje także dokładny opis badań internetowych i narzędzi do ich przeprowadzania oraz źródeł niezbędnych informacji. Książka opatrzona jest wieloma przykładami, ćwiczeniami i wskazówkami. Prosty, przystępny język zachwyci nawet tych spośród właścicieli małych firm, którzy do tej pory badania marketingowe traktowali jak drogie i wyspecjalizowane działania, nieosiągalne dla ich przedsiębiorstwa.dr Agnieszka Dejnaka
Autorzy odkrywają przed czytelnikiem sekrety i możliwości badań marketingowych. Nawiązując do interesujących przykładów, opisują najważniejsze kroki, które powinien wykonać badacz rynku. Pytania i ćwiczenia, bogato przytaczane w każdym z rozdziałów, angażują czytelnika i pozwalają w sposób praktyczny podejść do prezentowanych zagadnień. Jest to książka, która powinna znaleźć się w bibliotece każdego szefa małej firmy oraz osób wkraczających w świat marketingu.Elżbieta Malec
wykładowca Polish Open University w Instytucie Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Patron medialny:
Wybrane bestsellery
-
UX writing, choć jest terminem angielskim, na dobre rozgościł się w polskiej rzeczywistości projektowania doświadczeń. Treści związane z produktami istniały zawsze i we wszystkich kanałach. Jednak nigdy dotąd nie miały szansy być tak dobre, jak obecnie. Osoby wyspecjalizowane w tej dziedzinie spr...(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Growth hacking to jedna z metodyk prowadzenia działań marketingowych, sprzedażowych i rozwoju produktu, w której celem aktywności nie są największe zasięgi, a dotarcie do możliwie najlepiej określonej grupy docelowej. Oczywiście przy zachowaniu jak najniższego kosztu tego procesu. Gdy się nad tym...
Growth Hacking: Jak pomaga pozyskiwać nowych klientów i utrzymywać obecnych Growth Hacking: Jak pomaga pozyskiwać nowych klientów i utrzymywać obecnych
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Klientocentryczność to strategia orientująca działania firmy na potrzeby klienta, czyli tego, kto rzeczywiście ją żywi. To jego decyzje zakupowe: kupić – nie kupić, wrócić po kolejne towary lub usługi – nie wrócić, decydują o przyszłości Twojego biznesu. W zglobalizowanym, cyfrowym św...
Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone
(46.20 zł najniższa cena z 30 dni)50.05 zł
77.00 zł(-35%) -
Oto zwięzły i praktyczny przewodnik po usłudze GA4 i jej integracji z chmurą. Szczególnie skorzystają z niego analitycy danych, biznesu i marketingu. Opisano tu wszystkie istotne kwestie dotyczące tego nowego, potężnego modelu analitycznego. Szczególną uwagę poświęcono bardziej zaawansowanym funk...
Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Możesz prowadzić najciekawszego bloga na świecie. Możesz umieszczać fascynujące treści w mediach społecznościowych. Twoja marka osobista może być odpowiedzią na pytania setek, tysięcy odbiorców. Pod warunkiem że będą mieli szansę się o Tobie dowiedzieć. Poznać Twojego bloga. Trafić na Twoje wpisy...(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Biznes nie istnieje bez twardych danych, założeń, KPI i ich realizacji. Także ta jego część, która jest związana z promocją. Szczególnie online. Dziś nie można być marketerem z prawdziwego zdarzenia i nie znać chociażby narzędzi oferowanych przez Google ― Analytics, Tag Manager, Search Cons...
Marketing i analityka biznesowa dla początkujących. Poznaj najważniejsze narzędzia i wykorzystaj ich możliwości Marketing i analityka biznesowa dla początkujących. Poznaj najważniejsze narzędzia i wykorzystaj ich możliwości
(34.20 zł najniższa cena z 30 dni)37.05 zł
57.00 zł(-35%) -
Są dwa rodzaje działań w marketingu. Pierwszy ma charakter doraźny, przypadkowy ― jest potrzeba, jest poszukiwanie pomysłu, jak na nią odpowiedzieć, jest kampania, są hasła, reklamy, budżet, mierzenie efektów i uspokojenie. Aż do następnej potrzeby. Drugi rodzaj to działania celowe. Nim roz...(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Na czym należy bazować, by pisać naprawdę skuteczne teksty marketingowe, angażujące, przekonujące i wciągające niczym najlepszy film ― tego nie wie wielu copywriterów. Wbrew pozorom bowiem skuteczny copywriting nie polega jedynie na umiejętnym łączeniu ze sobą odpowiednich słów. Jest on prz...(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)
31.85 zł
49.00 zł(-35%) -
Marketing afiliacyjny to doskonały sposób generowania przychodu w internecie. Aby było to możliwe, niezbędna jest jednak odpowiednia wiedza, która zebrana została w formie tego podręcznika. Z jego pomocą i poradami specjalistów z MyLead zdobędziesz kluczowe umiejętności, które w połączeniu z wytr...(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł(-35%)
Zobacz pozostałe książki z serii
-
Dzięki tej książce poznasz kilka prostych, podstawowych zasad, które pozwolą Ci podjąć się zadania prowadzenia takiej księgi. Dowiesz się m.in., kto może skorzystać z takiej formy rozliczeń, jak księgować wydatki i rozliczać dochody, co zrobić, gdy popełnisz błąd w rachunkach. Odkryjesz kwestie z...
Księga Przychodów i Rozchodów. Wszystko, co musisz wiedzieć o rozliczaniu działalności gospodarczej. Wydanie II zaktualizowane Księga Przychodów i Rozchodów. Wszystko, co musisz wiedzieć o rozliczaniu działalności gospodarczej. Wydanie II zaktualizowane
(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)22.45 zł
44.90 zł(-50%) -
Jak działać sprytnie? Wcale nie chodzi tu o kombinowanie i nieuczciwe praktyki. Sprytny biznes to taki, który wykorzystuje szanse i minimalizuje ryzyko. Spryciarz w biznesie nie musi dysponować wielkim kapitałem na starcie. Stara się natomiast osiągnąć jak najwięcej i ponieść jak najmniejsze kosz...
Sprytny biznes. Załóż i rozwijaj małą firmę w Polsce. Wydanie II rozszerzone Sprytny biznes. Załóż i rozwijaj małą firmę w Polsce. Wydanie II rozszerzone
(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)18.50 zł
37.00 zł(-50%) -
Marcin Pietraszek wie, o czym pisze, ponieważ sam prowadzi firmę, która świadczy usługi z zakresu public relations małym przedsiębiorstwom. Postanowił podzielić się swoją wiedzą, bo, jak słusznie zauważył, na rynku jest wiele poradników z dziedziny marketingu i promocji, tyle że skierowanych do f...
PRo-MOC-ja. Reklama i public relations w małej firmie PRo-MOC-ja. Reklama i public relations w małej firmie
(9.90 zł najniższa cena z 30 dni)17.45 zł
34.90 zł(-50%) -
Czym jest franczyza? To koncepcja, która franczyzodawcy gwarantuje sukces, a franczyzobiorcy pozwala minimalizować ryzyko związane z prowadzeniem działalności. To długotrwała umowa na odpłatne udzielenie licencji w zakresie używania marki, znaku firmowego oraz wypracowanego know-how. Książka Fran...(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)
24.50 zł
49.00 zł(-50%) -
Celem autorki tej książki było stworzenie kompleksowego przewodnika po przepisach — nie tylko podatkowych — dla osób, które chcą osobiście zająć się rozliczaniem własnej działalności. Przewodnika nie tylko do jednorazowego przeczytania, ale takiego, do którego warto wielokrotnie wraca...
Podatkowa księga przychodów i rozchodów bez tajemnic Podatkowa księga przychodów i rozchodów bez tajemnic
(19.90 zł najniższa cena z 30 dni)27.45 zł
54.90 zł(-50%) -
Stworzenie biznesplanu pomaga osiągnąć sukces. Dzieje się tak dlatego, że planowanie w biznesie wymaga solidnych przygotowań i przemyśleń. Poszukiwanie rozwiązań wiąże się z uzupełnianiem wiedzy i gromadzeniem informacji. Tworzenie wizji i misji czy strategii marketingowej pobudza kreatywność i p...(9.90 zł najniższa cena z 30 dni)
14.95 zł
29.90 zł(-50%) -
Twój pierwszy pracownik. Zatrudniaj w małej firmie w Polsce to książka przygotowana z myślą o polskich przedsiębiorcach zatrudniających od jednej do dziesięciu osób. Znajdziesz w niej zarówno informacje o prostych metodach skutecznego zarządzania pracownikami, jak i przystępne opracowanie najważn...
Twój pierwszy pracownik. Zatrudniaj w małej firmie w Polsce Twój pierwszy pracownik. Zatrudniaj w małej firmie w Polsce
(11.90 zł najniższa cena z 30 dni)22.20 zł
37.00 zł(-40%) -
Książka Zbigniewa Mendla odpowiada na pytanie, jak prowadzić firmę w sposób zwycięski — zarówno finansowo, jak i pod kątem osobistych przekonań czy wartości. Autor oprowadza czytelnika po świecie realnego biznesu, od momentu podjęcia decyzji o prowadzeniu firmy o konkretnym profilu działaln...(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)
24.50 zł
49.00 zł(-50%) -
W Zostań swoją szefową, czyli jak stworzyć i prowadzić własną firmę znajdziesz konkretne wskazówki, pozwalające zorientować się w przepisach i nie utknąć na jakiejś rafie. Niezależnie od tego, jaki typ działalności planujesz prowadzić, zdobędziesz wiedzę o obowiązującym prawie, regułach pisania b...
Zostań swoją szefową, czyli jak stworzyć i prowadzić własną firmę Zostań swoją szefową, czyli jak stworzyć i prowadzić własną firmę
(9.90 zł najniższa cena z 30 dni)19.95 zł
39.90 zł(-50%) -
Nie zakładaj firmy, opierając się na „dobrych radach” wszechwiedzących życzliwych. Skorzystaj z doświadczenia eksperta! Marek Jankowski to praktyk biznesowy oraz wydawca czasopisma branżowego. Były reporter radiowy, współpracował również z prasą i telewizją. Wspiera małe firmy - takie...
Pułapki small biznesu. 133 mity, które niszczą Twoją firmę Pułapki small biznesu. 133 mity, które niszczą Twoją firmę
(9.90 zł najniższa cena z 30 dni)18.50 zł
37.00 zł(-50%)
Ebooka "Badania marketingowe w małej firmie. Wydanie II zaktualizowane" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Badania marketingowe w małej firmie. Wydanie II zaktualizowane" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Badania marketingowe w małej firmie. Wydanie II zaktualizowane" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Badania marketingowe w małej firmie. Wydanie II zaktualizowane (1) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: menedzer.wp.plRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Za prekursora badań rynku można uznać kartagińskiego wodza Hannibala. W 218 r. p.n.e. Hannibal, przechodząc przez Alpy z Hiszpanii, zaatakował Rzym. Mógł zaryzykować bezpośredni atak na miasto, przeprawiając swoje wojska za pomocą floty przez Morze Śródziemne. Zamiast tego zdecydował się wybadać sytuację. Wysłał do prowincji położonych między Hiszpanią a Rzymem swoich posłów, którzy z rozmów z miejscowymi ludźmi dowiedzieli się, że cesarstwo jest tam bardzo niepopularne oraz że mieszkańcy tych terenów palą się do walki. Hannibal dostrzegł w tym swoją szansę i, zamiast uderzać bezpośrednio, postanowił wywołać powstanie, które jego armia wsparła.
A teraz pomyśl w kategoriach swojej firmy. Badanie rynku pozwoli ci na przykład:
• upewnić się, że stan lokalnej gospodarki drastycznie się nie pogarsza, zanim zdecydujesz się otworzyć sklep z luksusową odzieżą,
• sprawdzić stan prawny w zakresie patentów, zanim zainwestujesz 100 tys. zł w wypuszczenie na rynek nowej gry komputerowej,
• zorientować się, czy klienci skłonni będą zapłacić 69,99 zł za twoje ręcznej roboty wypychane króliki, zanim zrobisz 50 sztuk,
• przeprowadzić kalkulację czy produkcja twoich okolicznościowych kartek pocztowych będzie opłacalna, jeśli wprowadzisz je na rynek w cenie 1,59 zł za sztukę,
• uzyskać odpowiedzi od klientów jak często bywaliby w kawiarence, gdybyś otworzył ją w swoim sklepie.
Badania tego typu są wynalazkiem ery przemysłowej. Dawniej, kiedy potrzebowałeś butów, szedłeś bezpośrednio do szewca i ten robił je specjalnie dla ciebie. Gdy potrzebowałeś beczki, bednarz wykonywał ją na twoje zamówienie. Szewc nie musiał produkować trzech tysięcy par butów i martwić się, czy ktoś je kupi czy nie. Bednarz nie musiał troszczyć się o to, czy klienci kupią duże beczki wypełniające cały magazyn lub o to, że zażyczą sobie zamiast nich kilku tysięcy mniejszych beczek. Nie musiał, ponieważ magazyn pełen beczek po prostu nie istniał.
Teraz jednak sytuacja jest inna. Nie da się przewidzieć potrzeb rynku w tak prosty sposób, w jaki mógł to zrobić szewc: ten, spacerując po ulicy, obserwował, kto w najbliższym czasie będzie potrzebował nowych butów. Zazwyczaj też nie możesz narzucać ceny przy poszczególnych transakcjach. Musisz liczyć się z większą konkurencją oraz z tym, że oferujesz swoje produkty lub usługi na większym obszarze, a przy tym klientom, o których niedużo wiesz. W epoce internetu może okazać się, że pochodzą oni z całego świata. Za pomocą badań marketingowych będziesz mógł poznać swój rynek i klientów tak samo dobrze jak szewc. A kiedy dobrze ich poznasz, będziesz na najlepszej drodze do tego, by spełnić ich oczekiwania - a tym samym także i swoje.
Książka jest adresowana do osób, które mają zamiar po raz pierwszy przeprowadzić samodzielnie badania rynku. Jeżeli właśnie zakładasz firmę, planujesz rozwój małego przedsiębiorstwa lub zajmujesz się marketingiem w firmie o ograniczonym budżecie na badania - ta książka bardzo ci się przyda.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Market Research Made Easy
- Tłumaczenie:
- Magda Witkowska
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-1874-3, 9788324618743
- Data wydania książki drukowanej:
- 2009-03-10
- Format:
- A5
- Numer z katalogu:
- 4769
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Marketing
Mała firma
- Serie wydawnicze: W małej firmie Small Business
Spis treści książki
- Czym jest badanie rynku? (11)
- Jak to robić? (13)
- To, co najtrudniejsze w badaniu rynku (14)
- Kiedy zdecydować się na badanie rynku? (14)
- Cztery podstawowe cele badań rynku (21)
- Dwa źródła informacji (24)
- Dwa rodzaje danych (26)
- Zrozumienie danych demograficznych i socjodemograficznych (28)
- Poznawanie Twoich docelowych klientów (29)
- Przeprowadź burzę mózgów (35)
- Formułowanie hipotezy (41)
- Identyfikacja potrzebnych Ci informacji (42)
- Na jakie dane możesz liczyć? (47)
- Kłamstwa, skandaliczne kłamstwa i statystyki (51)
- Oddzielanie ziarna od plew (53)
- Biblioteka (59)
- Następny przystanek: izba przemysłowo-handlowa
oraz centrum rozwoju gospodarczego (64)
- Ośrodek wspierania przedsiębiorczości (66)
- Na które pytania udało Ci się odpowiedzieć? (67)
- Informacje, które prawdopodobnie już posiadasz (73)
- Wewnętrzne zasoby informacji przydatnych do badań rynkowych (77)
- Jak wykorzystać dane, które już posiadasz? (78)
- Co już wiesz (lub czego możesz się łatwo dowiedzieć) o swoich konkurentach? (81)
- Jak i gdzie szukać informacji? (87)
- Jak wykorzystać internet do badań? (89)
- Vaporware (94)
- Przydatne programy i linki (95)
- Wybierz metodę badawczą odpowiednią do Twojego celu (105)
- Sondaże (ankiety) (106)
- Jak wybrać i wyselekcjonować przedmiot badań? (107)
- Korzystanie z listy adresowej (112)
- Wywiad zogniskowany (117)
- Testy konsumenckie (119)
- Trzy zasady dobrego kwestionariusza (123)
- Cztery typy pytań (127)
- Inne informacje, które należy zawrzeć w kwestionariuszu (131)
- Przegląd i opracowanie wypełnionych formularzy (137)
- Sporządzenie wykazu odpowiedzi (138)
- Tworzenie wykresów do poszczególnych pytań (140)
- Wyciąganie wniosków z odpowiedzi (144)
- Dane, których nie możesz zinterpretować (146)
- Zweryfikuj hipotezę (147)
- Decyzja o skorzystaniu z usług profesjonalisty (149)
- Ile kosztują profesjonalne usługi? (151)
- Efektywna współpraca z konsultantem (153)
- Elementy planu (156)
- Cztery deklaracje przewodnie (157)
- Opis kluczowych elementów organizacji (161)
- Analiza rynku i strategia marketingowa (163)
- Finansowanie (165)
- Organizacja działań (167)
- Pomoc w przygotowaniu planu (169)
- Zastosowanie biznesplanu (planu działania) (170)
- Prezentacja planu (172)
- Systematyczne rewidowanie planu (173)
- Gromadzenie danych za pomocą komputerów (179)
- Bazy danych, które możesz mieć lub wykupić do nich dostęp (180)
Wprowadzenie (9)
1. Po co badać rynek? (11)
2. Podstawy badań marketingowych (21)
3. Ustalenie kierunku badań (35)
4. Dane ze źródeł wtórnych:
czego możesz się dowiedzieć? (47)
5. Jak znaleźć potrzebne Ci dane wtórne? (59)
6. Dane pierwotne - są wszędzie wokoło (73)
7. Internetowe badania rynku (87)
8. Dane ze źródeł pierwotnych.
Metody badania rynku (105)
9. Konstruowanie kwestionariusza (123)
10. Analiza i interpretacja wyników (137)
11. Kiedy musisz skorzystać z fachowej pomocy? (149)
12. Trzeba mieć plan (155)
13. Początek (177)
14. Jak uzyskać dostęp
do danych marketingowych? (179)
Skorowidz (185)
Oceny i opinie klientów: Badania marketingowe w małej firmie. Wydanie II zaktualizowane Don Doman, Dell Dennison, Margaret Doman (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.