Wielki biznes. Czego możesz nauczyć się od największych firm
- Autor:
- Mark Brownley
- Ocena:
- 5.0/6 Opinie: 2
- Stron:
- 208
- Druk:
- oprawa miękka
Opis książki: Wielki biznes. Czego możesz nauczyć się od największych firm
Jak nie pogrążyć małego lub średniego przedsiębiorstwa?
- Dlaczego warto zastąpić działanie ad hoc planowaniem strategicznym?
- Po co tworzyć firmową społeczność połączoną wspólną kulturą organizacyjną?
- Dlaczego należy oceniać rynek na podstawie liczb, a nie intuicji?
Czasami, gdy obserwujemy duże firmy, zdumiewa nas to, że udaje im się jakoś funkcjonować -- mimo przerostu biurokracji, gigantycznych pensji dyrektorów, kosmicznych budżetów reklamowych i ekstrawaganckich siedzib, których utrzymanie kosztuje miliony. A jednak to właśnie te firmy trwają na rynku od lat, wyznaczają trendy i mają kolosalne zyski! Jest to możliwe, ponieważ korporacje stosują podział pracy, realizują wymierne cele i konsekwentnie trzymają się obranego kursu. Tymczasem większości właścicieli małych firm brakuje wiedzy o tym, jak:
- utrzymywać strumień nowych produktów w różnych fazach rozwoju,
- doskonalić pracowników bez kosztownych szkoleń zewnętrznych,
- realizować zadania w formie projektów,
- przeprowadzać segmentację rynku zbytu,
- odważnie eksperymentować z nowymi produktami,
- oddzielać wzrost zysku od wzrostu sprzedaży,
- zdobywać rozgłos bez masowej reklamy.
Wybrane bestsellery
-
Funkcjonujemy w rzeczywistości, którą cechują wysoka zmienność i niepewność. Otoczenie biznesowe i społeczne przedsiębiorstw w Polsce i na świecie jest złożone, bardzo niejednoznaczne ― o wiele bardziej, niż miało to miejsce jeszcze trzydzieści, dwadzieścia, a nawet dziesięć lat temu. Dlate...
Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw
(32.94 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Znasz zasadę 80/20? Zgodnie z nią 20 procent przyczyn czy też wkładu w przedsięwzięcie przekłada się na 80 procent uzyskanych wyników. Zbyt wiele czasu bowiem poświęcamy szczegółom, zamiast skupić się na tym, co naprawdę ważne. Przekonaj się, że kiedy wprowadzisz w życie zasadę 80/20, Twoja efekt...
Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem
(23.94 zł najniższa cena z 30 dni)25.92 zł
39.90 zł(-35%) -
Oto zwięzły i praktyczny przewodnik po usłudze GA4 i jej integracji z chmurą. Szczególnie skorzystają z niego analitycy danych, biznesu i marketingu. Opisano tu wszystkie istotne kwestie dotyczące tego nowego, potężnego modelu analitycznego. Szczególną uwagę poświęcono bardziej zaawansowanym funk...
Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Kto stoi na czele organizacji i stara się skutecznie nią kierować, doskonale wie, że wiąże się to z koniecznością pokonywania różnego rodzaju wyzwań. Szefowanie nigdy nie było łatwe, jednak szczególnie ostatnie lata, w których doświadczyliśmy pandemii, wojny, kryzysu energetycznego, masowych zmia...
Taktyki sił zbrojnych w życiu i biznesie. Skuteczność - reputacja - wpływ Taktyki sił zbrojnych w życiu i biznesie. Skuteczność - reputacja - wpływ
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Odpowiedzi na to pytanie udzielił Dale Carnegie dziesiątki lat temu. W tej książce, pełnej praktycznych rad i przykładów zaczerpniętych z życia najznakomitszych liderów, znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz, aby stać się efektywnym, inspirującym liderem. Nauczysz się posługiwać narzędziami i t...
Sztuka przywództwa. Jak być liderem i budować wyjątkowo skuteczne zespoły Sztuka przywództwa. Jak być liderem i budować wyjątkowo skuteczne zespoły
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)31.85 zł
49.00 zł(-35%) -
Jedną z głównych umiejętności szefa jest zdolność do takiego delegowania zadań, by były one wykonywane na odpowiednim, wymaganym przez przełożonego poziomie. Dokładnie, z oczekiwanym wynikiem, ale także z zaangażowaniem. Tyle teorii. W praktyce bowiem często jest tak, że to, co menedżer spokojnie...
Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Przewodnik, który trzymasz w ręku, powstał właśnie po to, by zasypać otchłań między działem HR i pozostałymi dywizjami organizacji w procesie transformacji. Kate ma nadzieję, że dzięki książce uda jej się pomóc zarówno osobom przeprowadzającym transformację, jak i działom HR firm i organizacji. W...
Kompetentny Scrum Master. Przewodnik po rozwoju Scrum Masterów i Agile Coachów dla HR, zarządzających oraz samych zainteresowanych Kompetentny Scrum Master. Przewodnik po rozwoju Scrum Masterów i Agile Coachów dla HR, zarządzających oraz samych zainteresowanych
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Dowiesz się, jak inspirować, przyciągać i zatrzymywać przy sobie wspaniałych ludzi, pisać niezawodny biznesplan, identyfikować wymagania rynku, tworzyć wyróżniający się plan marketingowy, przywiązywać klientów do siebie i stale poprawiać ich obsługę. Nauczysz się szeregu prostych, praktycznych i ...
Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
By zrozumieć założenia Porozumienia bez Przemocy, trzeba po pierwsze wyjaśnić, na czym ono bazuje i jak rozumie dwa kluczowe dla siebie pojęcia. Są to empatia, definiowana jako pełna skupienia obecność, i konflikt, który jest tu po prostu spotkaniem odmiennych strategii radzenia sobie z życiem. P...
KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej
(26.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.18 zł
44.90 zł(-35%) -
Ta książka pomoże Ci odkryć jedną z największych tajemnic sukcesu, zawiera bowiem opis strategii umożliwiającej doświadczanie wolności, spełnienia i radości z osiągania najbardziej ambitnych celów. Dowiesz się, że nie musisz samemu zajmować się wszystkim, jeśli tylko znajdziesz odpowiednie osoby ...
Nie JAK, lecz KTO. Osiąganie ambitniejszych celów dzięki pracy zespołowej Nie JAK, lecz KTO. Osiąganie ambitniejszych celów dzięki pracy zespołowej
(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)14.90 zł
49.00 zł(-70%)
Zobacz pozostałe książki z serii Small Business
-
Dzięki tej książce poznasz kilka prostych, podstawowych zasad, które pozwolą Ci podjąć się zadania prowadzenia takiej księgi. Dowiesz się m.in., kto może skorzystać z takiej formy rozliczeń, jak księgować wydatki i rozliczać dochody, co zrobić, gdy popełnisz błąd w rachunkach. Odkryjesz kwestie z...
Księga Przychodów i Rozchodów. Wszystko, co musisz wiedzieć o rozliczaniu działalności gospodarczej. Wydanie II zaktualizowane Księga Przychodów i Rozchodów. Wszystko, co musisz wiedzieć o rozliczaniu działalności gospodarczej. Wydanie II zaktualizowane
(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)22.45 zł
44.90 zł(-50%) -
Jak działać sprytnie? Wcale nie chodzi tu o kombinowanie i nieuczciwe praktyki. Sprytny biznes to taki, który wykorzystuje szanse i minimalizuje ryzyko. Spryciarz w biznesie nie musi dysponować wielkim kapitałem na starcie. Stara się natomiast osiągnąć jak najwięcej i ponieść jak najmniejsze kosz...
Sprytny biznes. Załóż i rozwijaj małą firmę w Polsce. Wydanie II rozszerzone Sprytny biznes. Załóż i rozwijaj małą firmę w Polsce. Wydanie II rozszerzone
(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)18.50 zł
37.00 zł(-50%) -
Marcin Pietraszek wie, o czym pisze, ponieważ sam prowadzi firmę, która świadczy usługi z zakresu public relations małym przedsiębiorstwom. Postanowił podzielić się swoją wiedzą, bo, jak słusznie zauważył, na rynku jest wiele poradników z dziedziny marketingu i promocji, tyle że skierowanych do f...
PRo-MOC-ja. Reklama i public relations w małej firmie PRo-MOC-ja. Reklama i public relations w małej firmie
(9.90 zł najniższa cena z 30 dni)17.45 zł
34.90 zł(-50%) -
Czym jest franczyza? To koncepcja, która franczyzodawcy gwarantuje sukces, a franczyzobiorcy pozwala minimalizować ryzyko związane z prowadzeniem działalności. To długotrwała umowa na odpłatne udzielenie licencji w zakresie używania marki, znaku firmowego oraz wypracowanego know-how. Książka Fran...(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)
24.50 zł
49.00 zł(-50%) -
Celem autorki tej książki było stworzenie kompleksowego przewodnika po przepisach — nie tylko podatkowych — dla osób, które chcą osobiście zająć się rozliczaniem własnej działalności. Przewodnika nie tylko do jednorazowego przeczytania, ale takiego, do którego warto wielokrotnie wraca...
Podatkowa księga przychodów i rozchodów bez tajemnic Podatkowa księga przychodów i rozchodów bez tajemnic
(19.90 zł najniższa cena z 30 dni)27.45 zł
54.90 zł(-50%) -
Stworzenie biznesplanu pomaga osiągnąć sukces. Dzieje się tak dlatego, że planowanie w biznesie wymaga solidnych przygotowań i przemyśleń. Poszukiwanie rozwiązań wiąże się z uzupełnianiem wiedzy i gromadzeniem informacji. Tworzenie wizji i misji czy strategii marketingowej pobudza kreatywność i p...(9.90 zł najniższa cena z 30 dni)
14.95 zł
29.90 zł(-50%) -
Twój pierwszy pracownik. Zatrudniaj w małej firmie w Polsce to książka przygotowana z myślą o polskich przedsiębiorcach zatrudniających od jednej do dziesięciu osób. Znajdziesz w niej zarówno informacje o prostych metodach skutecznego zarządzania pracownikami, jak i przystępne opracowanie najważn...
Twój pierwszy pracownik. Zatrudniaj w małej firmie w Polsce Twój pierwszy pracownik. Zatrudniaj w małej firmie w Polsce
(11.90 zł najniższa cena z 30 dni)22.20 zł
37.00 zł(-40%) -
Książka Zbigniewa Mendla odpowiada na pytanie, jak prowadzić firmę w sposób zwycięski — zarówno finansowo, jak i pod kątem osobistych przekonań czy wartości. Autor oprowadza czytelnika po świecie realnego biznesu, od momentu podjęcia decyzji o prowadzeniu firmy o konkretnym profilu działaln...(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)
24.50 zł
49.00 zł(-50%) -
W Zostań swoją szefową, czyli jak stworzyć i prowadzić własną firmę znajdziesz konkretne wskazówki, pozwalające zorientować się w przepisach i nie utknąć na jakiejś rafie. Niezależnie od tego, jaki typ działalności planujesz prowadzić, zdobędziesz wiedzę o obowiązującym prawie, regułach pisania b...
Zostań swoją szefową, czyli jak stworzyć i prowadzić własną firmę Zostań swoją szefową, czyli jak stworzyć i prowadzić własną firmę
(9.90 zł najniższa cena z 30 dni)19.95 zł
39.90 zł(-50%) -
Nie zakładaj firmy, opierając się na „dobrych radach” wszechwiedzących życzliwych. Skorzystaj z doświadczenia eksperta! Marek Jankowski to praktyk biznesowy oraz wydawca czasopisma branżowego. Były reporter radiowy, współpracował również z prasą i telewizją. Wspiera małe firmy - takie...
Pułapki small biznesu. 133 mity, które niszczą Twoją firmę Pułapki small biznesu. 133 mity, które niszczą Twoją firmę
(9.90 zł najniższa cena z 30 dni)18.50 zł
37.00 zł(-50%)
Ebooka "Wielki biznes. Czego możesz nauczyć się od największych firm" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Wielki biznes. Czego możesz nauczyć się od największych firm" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Wielki biznes. Czego możesz nauczyć się od największych firm" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Wielki biznes. Czego możesz nauczyć się od największych firm (1) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: GAZETA FINANSOWA 05/2008Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Książka "Wielki biznes" należy do popularnego nurtu poradników biznesowych podających gotowe recepty na sukces. Uzbrojeni w pewną dozę sceptycyzmu, z ponad 70 rad autora możemy wyłuskać kilka naprawdę przydatnych. Nawet, jeśli skorzystamy tylko z wybranych, lektura opłaci się. Myślą przewodnią książki jest to, że mali powinni uważnie obserwować dużych. Raczkujące firmy powinny więc - zdaniem autora brać przykład z decyzji podejmowanych przez starych rynkowych wyjadaczy". Idąc tym tropem, Brownley zebrał i przedstawia w książce 72 rady dla managerów. Niektóre z nich są oczywiście dość banalne, ale inne całkiem ciekawe. W gruncie rzeczy można powiedzieć, że "Wielki biznes" to książeczka, w której każdy przedsiębiorca może poszukać inspiracji. Nie jest wybitna, ale warto po nią sięgnąć choćby dla odprężenia - lekko napisana, chwilami naprawdę zabawna.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- The Things Big Businesses Do
- Tłumaczenie:
- Monika Szczęsny
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-246-0539-8, 8324605398
- Data wydania książki drukowanej:
- 2006-12-04
- Format:
- A5
- Numer z katalogu:
- 3447
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Mała firma
Zarządzanie
- Serie wydawnicze: Small Business
Spis treści książki
Efektywne korzystanie z książki (13)
1. Wymyślanie czegoś innego (19)
2. Nie trenuj swoich ludzi, rozwijaj ich (23)
3. Dziel i zdobywaj (27)
4. Spójrz darowanemu koniowi w zęby (29)
5. Słuchaj innych (31)
6. Przygotuj się, wystartuj i rozwijaj (33)
7. Kalkuluj wszystko. Dosłownie wszystko (37)
8. Zakończ wszystkie tymczasowe relacje (41)
9. Udawaj, że Twoje życie zależy od tego (45)
10. Nie daj się złapać w pułapkę sfery administracyjnej (47)
11. Bądź walecznym sercem (49)
12. Nie łam praw Moore'a (51)
13. Słuchaj głosu ludu (53)
14. Negocjuj, negocjuj, negocjuj (57)
15. Postępuj na odwrót (59)
16. Nie formuj zwycięskiego zespołu, tylko go zbuduj (61)
17. Przeznacz jeden dzień z każdego tygodnia... (65)
18. Naucz się innego języka: mowy liczb (69)
19. Przedzieraj się z hukiem albo przygotuj się na zderzenie (71)
20. Rozwiń czerwony dywan (73)
21. Dzierżawić czy kupić - oto jest pytanie (75)
22. Ryzykowny interes (77)
23. Prawo dwójki (79)
24. Dopasuj firmę do właściwego rozmiaru (81)
25. Skoncentruj się na dodatkowych profilach działania firmy (83)
26. Poznaj zalety i wady zlecania zadań podmiotom zewnętrznym (85)
27. Nie proś o pomoc - żądaj jej! (87)
28. Do wszystkiego stosuj zasadę 80 - 20 (89)
29. Bez niespodzianek (91)
30. Nie możesz być emocjonalny i inteligentny (93)
31. Zawsze będzie ktoś lepszy od Ciebie... (95)
32. Wymagaj więcej od menedżerów (99)
33. Zachowaj prostotę (101)
34. Działaj z pasją (103)
35. Zrób wyprzedaż (105)
36. Biznes i pracownik (107)
37. Skoncentruj się na kliencie, nie na konkurencji (109)
38. Upewnij się, czy jesteś zabezpieczony (111)
39. Spraw, by klient zapłacił (115)
40. Złóż klientowi propozycję (117)
41. Zrób coś radykalnego (121)
42. Zgarnij podwójną wygraną (123)
43. Zrezygnuj z kosztów przejścia do konkurencji (125)
44. Zachowuj się jak filantrop i rozdawaj (127)
45. Oferuj coś nowego, nie imituj (129)
46. Zwiększ swój obrót (133)
47. Wybierz mniej uczęszczaną drogę (135)
48. Generuj mnóstwo rozgłosu (137)
49. Co jest dobre dla gęsi, jest dobre również dla gąsiora (139)
50. Przeznaczaj mniej na koszty, a więcej na klientów (141)
51. Przestrzegaj prawa jedynki (143)
52. Decyzje, decyzje, decyzje. Podejmij jedną! (145)
53. Najpierw konsultuj się ze swoimi ludźmi (147)
54. Bądź miłym człowiekiem (149)
55. Spraw, by skakali przez obręcz (151)
56. Myśl jak łowca głów (155)
57. Zbuduj firmę dla świata (157)
58. Nawet jeśli nie możesz, udawaj, że możesz (159)
59. Zbuduj markę, a nie firmę (161)
60. Przeprowadź wojnę na papierze (163)
61. Nie zarządzaj w skali mikro (165)
62. Przyjrzyj się sobie (169)
63. Przestań ciąć koszty (171)
64. Stałe ceny - legalnie (173)
65. Dotrzyj tam pierwszy (175)
66. Zapytaj: "Dlaczego tak jest?" (177)
67. Nie posługuj się złym językiem (181)
68. Unikaj długofalowego planowania (183)
69. Bądź najlepszy (185)
70. Pokładaj swoje nadzieje tylko w jednym kliencie (187)
71. Naciskaj (189)
72. Skróty dużych firm (193)
Kiedy wszystko inne zawodzi... (197)
Skorowidz (203)
Oceny i opinie klientów: Wielki biznes. Czego możesz nauczyć się od największych firm Mark Brownley (2) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(1)
(0)
(1)
(0)
(0)
(0)
więcej opinii