Księgarnia Onepress - literatura biznesowa, książki klasy business

ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

E-biznes. Nowa gospodarka

Jest to najbardziej aktualna pozycja poświęcona tematyce biznesu i nowych technologii na polskim rynku wydawniczym. Książkę napisał Tomasz Teluk - dziennikarz i publicysta, specjalizujący się w zagadnieniach określanych jako "nowa gospodarka" czy też "gospodarka oparta na wiedzy". Publikacja opisuje zmieniającą się rzeczywistość wskutek stosowania technologii opartych na internecie.

Na całość składa się VI części. Część pierwsza poświęcona jest zjawiskom ekonomicznym towarzyszącym teleinformatyce: globalizacji, eksplozji i upadkowi przedsiębiorstw typu "dotcom". W kolejnych rozdziałach autor obrazowo opisuje wykorzystanie internetu do celów marketingowych, zastanawia się dokąd ewoluuje globalny rynek pracy, przedstawia najciekawsze przedsięwzięcia e-biznesowe w Polsce i na świecie, a na koniec analizuje zjawiska cywilizacyjne ery informacji np. elektroniczną demokrację, wirtualne wojny czy ewangelizację w sieci.

"W polskiej prasie specjalistycznej termin "nowa gospodarka" traktowany jest jako synonim internetu, a w najlepszym przypadku e-handlu i spółek typu dotcom. Niezrozumienie złożoności zjawiska prowadzi do błędnych interpretacji i pochopnych analiz" - pisze Teluk.

Niezwykle interesująco przedstawione są najistotniejsze kwestie przy prowadzeniu własnego e-biznesu: jakości informacji na www, monitorowania opinii klientów pojawiających się w internecie, zarządzania zawartością serwisów internetowych. Dlatego też, pozycja może stanowić pewnego rodzaju poradnik dla przedsiębiorców, którzy muszą dostosować swoje przedsiębiorstwo do wyzwań nowej ery.

"W tej książce staram się przybliżyć czytelnikowi najważniejsze zagadnienia, które unaoczniają transformację procesów gospodarczych i społecznych w ciągu ostatnich dwóch lat. Czytelnik znajdzie tu sporą dawkę informacji dotyczących rynku polskiego, a w szczególności dane o firmach, które dobrze radzą sobie w nowej rzeczywistości gospodarczej." - pisze autor we wstępie do wydania.

Książka stanowi także kompetentny przewodnik dla wszystkich, których fascynuje wirtualna rzeczywistość. Rzeczywistość, która jest nam coraz bliższa, stając się codziennością. Czytelnik znajdzie więc dużą dawkę wiedzy na temat: e-learningu, telepracy, elektronicznego podpisu, outernetu, technologii mobilnych, GPS, VoIP.

„Chciałem, aby książka była łatwa w odbiorze nawet dla kogoś, kto styka się z tematem po raz pierwszy” - mówi Tomasz Teluk. Dlatego poszczególne rozdziały układają się w barwną mozaikę, która opisuje świat będący tuż obok nas. Dla wielu z nas rzeczywistość zmienia się zbyt szybko, by nad nią zapanować. Książka pozwala na chwilę refleksji. Wówczas będziemy znali kierunek, w którym podąża biznes, gospodarka, społeczeństwo - dodaje.

Telepraca Polska

Handlowanie to gra

"Od namówienia i żebrania do zaspokojenia potrzeb klienta" - tak zachęcają do zakupu swojego podręcznika "Handlowanie to gra" (wydawnictwo Helion) Wojciech Haman i Jerzy Gut. To kolejna ich książka wzorowana na amerykańskich poradnikach z cyklu "jak być pięknym, mądrym, zdrowym i bogatym". Tym razem jednak autorzy uwzględnili polskie realia i naszą narodową mentalność. Powstał ciekawy, miejscami zabawny poradnik dla początkujących negocjatorów. Użyteczną dla siebie wiedzę znajdzie w nim i przedstawiciel handlowy dużej hurtowni, i sprzedawca w sklepie osiedlowym.
Wprost Nr 1110

IT w firmie

RTE, LMS, VPN, RFID, HCI to niektóre pojęcia, o których pisze Tomasz Teluk w książce "IT w firmie" (wydawnictwo Helion). Dzięki znajomości tych pojęć wśród menedżerów, jak zapewnia autor, firma Dell ma 97 proc. zadowolonych klientów, Ford oszczędza 1,2 mld USD rocznie, a w marketach Wall Mart nie zabrakło po 11 września amerykańskich flag. Teluk, autor o dużym dorobku dziennikarskim, potrafi o rzeczach skomplikowanych pisać jasno i ciekawie. Po przeczytaniu jego książki każdy powinien wiedzieć, jak swoją tradycyjną firmę przekształcić w tzw. przedsiębiorstwo działające w czasie rzeczywistym (RTE). Książkę polecamy głównie tym, którzy myślą, że nowoczesne technologie to komputer służący do układania pasjansów w przerwie na kawę.
Wprost Nr 1108; 22-02-2004

Zarządzanie i marketing. Spektakularne sukcesy i porażki

Twierdzenie, że najlepiej się uczyć na cudzych błędach, może się wydać banalne, ale trudno znaleźć kogoś, kto się z nim nie zgodzi. Robert F. Hartley, autor "Zarządzania i marketingu" ma podobne zdanie. Mimo podtytułu książki - "Spektakularne sukcesy i porażki" - Hartley wyraźnie nastawia się na opisywanie tych drugich. Strzałem w dziesiątkę okazało się ograniczenie do minimum nudnych teorii, a skupienie się przez autora na opisaniu jak największej liczby historii wziętych z życia firmowego McDonalda, Disneya czy DaimlerChryslera. Przy pytaniach i ćwiczeniach na końcu każdego rozdziału czytelnik może się jednak poczuć jak uczniak, ale resztę czyta się jak dobry kryminał.
Wprost Nr 1121; 23-05-2004

SZTUKA PERSWAZJI, czyli język wpływu i manipulacji

Siła słów

Słowa mogą być bronią, działać jak narkotyk i przynieść bogactwo" -- reklamuje swoją książkę "Sztuka perswazji, czyli język wpływu i manipulacji" psycholog Andrzej Batko, trener neurolingwistycznego programowania, czyli technik skutecznej komunikacji słownej i pozawerbalnej. Kiedy jednak czytamy w nocie o autorze, że jako ekspert jest on znany "w wąskich kręgach specjalistów", a z jego usług korzystają "wybrane firmy", pojawiają się wątpliwości co do fachowości Batki. Okazuje się jednak, że wrażenie to jest mylne. O technikach wpływania na ludzi (czy nawet manipulowania ludźmi) czyta się z zapartym tchem. Czasami nawet możemy się przekonać, że padliśmy ofiarami manipulacji, nawet o tym nie wiedząc. Niebezpieczna książka.
Wprost SS, 30.01.2005