Recenzje
E-biznes. Nowa gospodarka
Na całość składa się VI części. Część pierwsza poświęcona jest zjawiskom ekonomicznym towarzyszącym teleinformatyce: globalizacji, eksplozji i upadkowi przedsiębiorstw typu "dotcom". W kolejnych rozdziałach autor obrazowo opisuje wykorzystanie internetu do celów marketingowych, zastanawia się dokąd ewoluuje globalny rynek pracy, przedstawia najciekawsze przedsięwzięcia e-biznesowe w Polsce i na świecie, a na koniec analizuje zjawiska cywilizacyjne ery informacji np. elektroniczną demokrację, wirtualne wojny czy ewangelizację w sieci.
"W polskiej prasie specjalistycznej termin "nowa gospodarka" traktowany jest jako synonim internetu, a w najlepszym przypadku e-handlu i spółek typu dotcom. Niezrozumienie złożoności zjawiska prowadzi do błędnych interpretacji i pochopnych analiz" - pisze Teluk.
Niezwykle interesująco przedstawione są najistotniejsze kwestie przy prowadzeniu własnego e-biznesu: jakości informacji na www, monitorowania opinii klientów pojawiających się w internecie, zarządzania zawartością serwisów internetowych. Dlatego też, pozycja może stanowić pewnego rodzaju poradnik dla przedsiębiorców, którzy muszą dostosować swoje przedsiębiorstwo do wyzwań nowej ery.
"W tej książce staram się przybliżyć czytelnikowi najważniejsze zagadnienia, które unaoczniają transformację procesów gospodarczych i społecznych w ciągu ostatnich dwóch lat. Czytelnik znajdzie tu sporą dawkę informacji dotyczących rynku polskiego, a w szczególności dane o firmach, które dobrze radzą sobie w nowej rzeczywistości gospodarczej." - pisze autor we wstępie do wydania.
Książka stanowi także kompetentny przewodnik dla wszystkich, których fascynuje wirtualna rzeczywistość. Rzeczywistość, która jest nam coraz bliższa, stając się codziennością. Czytelnik znajdzie więc dużą dawkę wiedzy na temat: e-learningu, telepracy, elektronicznego podpisu, outernetu, technologii mobilnych, GPS, VoIP.
„Chciałem, aby książka była łatwa w odbiorze nawet dla kogoś, kto styka się z tematem po raz pierwszy” - mówi Tomasz Teluk. Dlatego poszczególne rozdziały układają się w barwną mozaikę, która opisuje świat będący tuż obok nas. Dla wielu z nas rzeczywistość zmienia się zbyt szybko, by nad nią zapanować. Książka pozwala na chwilę refleksji. Wówczas będziemy znali kierunek, w którym podąża biznes, gospodarka, społeczeństwo - dodaje.