Księgarnia Onepress - literatura biznesowa, książki klasy business

ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Karaoke Capitalism. Zarządzanie dla ludzkości

Szukając słów autorów podsumowujących ideę książki wybrałem następujące zdanie: "Możemy zadowolić się śpiewaniem cudzych słów do cudzej melodii i rytmu albo uwolnić się od monotonii piosenek, które zostały już wyśpiewane - kopiować lub tworzyć!"

Wyróżnianie się i mówienie własnym głosem jako warunek konieczny do osiągnięcia sukcesu - życia dającego poczucie szczęścia, zadowolenia oraz satysfakcji nie jest oryginalną wizją autorów. Innowacja i innowatorzy lub szerzej "przedsiębiorcy" jako czynnik i sprawcy rozwoju przedsiębiorczej (postępowej) gospodarki występują w dorobku takich mistrzów biznesu jak Peter F. Drucker od połowy lat osiemdziesiątych.

W "Karaoke Capitalizm" wartością dodaną do przesłania poprzedników jest to, że książka inspiruje do samodzielnego myślenia. Opisywany świat nie jest pokazany "w czasie rzeczywistym". Jest "echem" rzeczywistości z przed trzech lub więcej lat więc czytelnik może dokonać konfrontacji oczekiwań autorów z tym co go współcześnie otacza. Książka niesie w sobie otrzeżenie:
"Nie ma sensu żywić nadziei, że tysiące tysięcy utalentowanych ludzi będzie wpadało na nowe pomysły, jeśli nie będą w stanie się ze sobą porozumieć!"

Warto przeczytać tę publikację by samodzielnie stwierdzić, czy po przeczytaniu zbliżymy się do wzajemnego lepszego rozumienia gdzie się znajdujemy.
Metafora biznesu w postaci monety z eksploatacją na rewersie i kreacją na awersie jest pociągająca, ale któż wie czy prawdziwa?

Personel i Zarządzanie Andrzej Budzyk; 03/06

Marketing partyzancki. Jak za darmo wypromować swój biznes

Recepta na sukces przy minimalnych kosztach własnych. Świetna lektura do pociągu -- zaszkodzić nie zaszkodzi, a podziw współpasażerów murowany. Spośród setki porad ujęła mnie szczególnie następująca: "Postaraj się zaistnieć w talk-show".
Manager Magazin 03/2006

Nektar. Twórcze paliwo wynalazczości i innowacji

Każdy może być wynalazcą, to najważniejsze przesłanie wynikające z lektury. Ponadto znakomite przykłady osobowe -- sąsiadują ze sobą Leonardo, Gutenberg i Steve Wozniak. Mój ulubiony rozdział nosi tytuł "Doświadczaj porażek".
Manager Magazin 03/2006

Droga na szczyt

Donald Trump, autor książki "Droga na szczyt", jest znany na świecie ze swego talentu do biznesu. Jest uosobieniem amerykańskiego sukcesu. Poprosił on najlepszych menedżerów z różnych branż i firm o odpowiedź na pytanie, jaką najlepszą radę biznesową otrzymali w trakcie swojej kariery. Efektem jest niniejsza książka -- zbiór zasad, jakimi kierowało się i kieruje 150 czołowych biznesmenów współczesnego świata, kolekcja rad dotyczących tego, jak podejmować trafne decyzje, działać stosownie do sytuacji, rozwijać karierę, komunikować się z innymi i kierować zespołem. Niestety, po przeczytaniu tej książki czytelnik nie jest dużo mądrzejszy niż przed lekturą. Wszystkie, w większości trywialne (czy też zdroworozsądkowe) zasady ("słońce nie świeci wiecznie" czy "rób to, co należy") sprowadzają się do przesłania: bądź uczciwy, rozważny i ciężko pracuj. Jednak wyznawanie tych wartości powinniśmy zawdzięczać raczej dobremu wychowaniu niż biznesowemu poradnikowi. Ale, jak widać, mając dobre nazwisko można sprzedać wszystko, nawet książkę odkrywającą na nowo wszystkie mądrości, które wpajali nam już rodzice. A może po prostu wielki biznes zbyt łatwo o nich zapomina?
Magazyn Literacki Książki ost; 12/2005

Nowa Six Sigma

Six Sigma to metodyka kontroli jakości produktów, opracowana przez firmę Motorola. Celem jej wdrożenia w przedsiębiorstwie jest maksymalne obniżenie wskaźnika błędów produkcyjnych. Podstawowym założeniem metody Six Sigma jest osiągnięcie poprawności produkcji na poziomie 99,997%. Pozostałe 0,003% to odsetek wyprodukowanych elementów, który może być wadliwy. Metodyka Six Sigma jest stale rozwijana w odpowiedzi na wymagania współczesnego rynku.

"Nowa Six Sigma" to książka opisująca tę nowatorską metodę kontroli jakości. Jej autorzy, wykorzystując wieloletnie doświadczenie nabyte przy wdrażaniu jej w firmie Motorola, gruntownie przedstawiają wszystkie jej elementy oraz omawia sposoby wdrażania i zarządzania Six Sigma. Oprócz wiadomości typowo teoretycznych książka zawiera wiele przykładów pozwalających na poznanie możliwości praktycznego zastosowania metody. W odróżnieniu od wielu innych książek poświęconych tej metodzie, prezentujących głównie masę wykresów i ciężkich do strawienia definicji, ta pozycja proponuje szerszą perspektywę. Dzięki porzuceniu wielu technicznych szczegółów jest wspaniałym wprowadzeniem w temat. Nie jest to książka przeznaczona dla menedżerów szukających przewodnika przy wdrażaniu metody Six Sigma, ale dla tych, którzy słyszeli o niej, zastanawiają się, czym jest i chcieliby dobrych, prostych, ale za razem wyczerpujących wyjaśnień.

Magazyn Literacki Książki ost; 11/2005