Księgarnia Onepress - literatura biznesowa, książki klasy business

ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Advanced Project Management. Edycja polska

Ta "menedżerska cegła" mimo tysiąca stron nie odstręcza czytelnika.[...] Dawniej uważano, że za nieudane projekty winić trzeba przede wszystkim złe planowanie, niedokładność szacowania, nieskuteczne harmonogramowanie i brak kontroli kosztów. Obecnie doskonale zarządzane firmy mają świadomość, że niepowodzenia projektów mają więcej wspólnego z czynnikami behawioralnymi -- niskim morale pracowników, słabą wydajnością i brakiem zaangażowania. Powyższe słowa autora uważam za kluczowe dla książki!

Problemy kierowników projektów wydają są dobrze sformułowane:

  • muszą radzić sobie z problemem podlegania wielu przełożonym,
  • mają wąski zakres uprawnień,
  • często nie mogą wnieść swoich opinii i uwag do oceny wyników pracownika,
  • nie zawsze nagradza się ich jak ludzi na kierowniczych stanowiskach,
  • ich stanowiska mogą być tymczasowe,
  • czasami mają niższą pozycję w hierarchii zarządzania niż członkowie ich zespołów.
Czytelnik interesujący się współczesnym zarządzaniem powinien tę książkę kupić niezwłocznie. Prezentem dla czytelnika jest autorski zbiór 59 firm światowych, które Harold Kerzner uznaje za wiodące w światowym rankingu realizatorów udanych projektów. Dla szkolących nieoceniony jest zestaw ćwiczeń, pytań i testów. [...]
Personel i Zarządzanie Andrzej Budzyk; 04/06

Jak działać sprawnie i skutecznie

Pisanie o książce, której nakład został wyczerpany przypomina "lizanie ciastka przez szybę". Książkę Andrzeja Machnika kupiłem przed czterema laty i wracam do niej od czasu do czasu. Polubiłem tę 57 punktową wyliczankę [...] najczęstszych braków oraz błędów popełnionych w działaniu!

Co pewien czas dla zabawy wybieram spośród nich siedem błędów kluczowych dla mnie w konkretnym momencie. Szczęśliwych posiadaczy tej publikacji zachęcam do takiej zabawy. Tych, którzy nie mają książeczki: "Jak działać sprawnie i skutecznie" zachęcam do tworzenia własnych indywidualnych zestawów.

A oto ostatnia "magiczna" siódemka:

  • Nie bądź zakutym łbem.
  • Wykorzystuj okazje.
  • Nie przesądzaj niczego zawczasu.
  • Nie siedź bezczynnie - działaj!
  • Stwarzaj fakty dokonane tam, gdzie się tylko da i opłaca.
  • Naucz się choć jedną rzecz robić dobrze.
  • Nie bój się popełniania błędów.
Gdzieś przeczytałem, że biznes udaje się i daje satysfakcję "kiedy jest zabawą"! Do czasu wznowienia książki - czytajmy recenzje.
Personel i Zarządzanie Andrzej Budzyk; 03/06

Harvard Business Review. Podejmowanie decyzji

Do tej książki podobnie jak do wielu innych przyciągnęły mnie nazwiska. Chris Argyris, Peter F. Drucker i Howard Riffa mają w swoich tekstach "to coś" czego szukam w publikacjach samokształceniowych "z wyższej półki"! "Myślowe pułapki..." to tekst, który polecam na początek. Pułapki:
  • zakotwiczenia /sugestii A.Budzyk/,
  • przywiązania do status guo,
  • "utopionych" kosztów,
  • dowodów na tezę "własną",
  • definicji problemu,
  • konfrontacji korzyści ze stratą,
  • oceniania i prognozowania,
  • zbytniej pewności siebie,
  • asekurancji,
  • powrotu do przeszłości,
to dekalog warty wielokrotnego przypominania. Świadomość, że wymienione "błędy" wpisane są w "poprawne myślenie" przyda się każdemu.

"Podejmowanie skutecznych decyzji" to tekst dobijający do "czterdziestki" (pierwsza publikacja 1967 r. A.Budzyk), ale bez problemów "dożyje" do setki. Myśl przewodnia, że decyzja [...]Dopóki nie przekształci się w działanie, nie jest decyzją - nigdy się nie zestarzeje!

"Bariery interpersonalne..." czyta się świetnie, a stwierdzenie, że [...] najczęściej wspomnianym (przez menedżerów A. Budzyk) problemem (74% przypadków) był nadmiar obowiązków powinno dedykować się wszystkim szefom! Na pewno warto przeczytać całość.

Książce dałem 4 (dobra/0, bo jest tylko "przekąską" wciąga i pozostawia czytelnika "głodnym" - chce się dostać więcej tych konfitur!

Personel i Zarządzanie Andrzej Budzyk; 03/06

Niech klienci tłoczą się u Twoich drzwi

"W prawdziwym świecie, inaczej niż w sztukach Szekspira, piękno róży zależy od jej nazwy" - piszą Paul Edwards, Sarah Edwards i Laura Clampitt Douglas w poradniku "Niech klienci tłoczą się u Twoich drzwi". Autorzy radzą jak działać, aby spośród setek firm i ofert klienci wybrali właśnie naszą. Pomagają opracować strategie marketingowe i sposoby przekonywania do siebie klientów, aby ci polecili firmę kolejnym osobom.

Jeżeli objętość książki nie zniechęci czytelnika, to jest szansa na ustrzeżenie się błędów w biznesie i osiągnięcie sukcesu. Pozostanie tylko obserwować, czy klienci istotnie "tłoczą się u twoich drzwi".

Wprost hp; nr 19/03/2006

Fioletowa Krowa. Zmień się i bądź rozpoznawalny

"Fioletowa Krowa" jest najlepszym przykładem tego, jaka powinna być dobra, przykuwająca uwagę książka. Każdy szczegół jest tutaj przemyślany, perfekcyjnie zrealizowany i współgra z ideą przewodnią książki. Na obu zewnętrznych okładkach, przedniej i tylnej, znajduje się wzorek krowy (charakterystyczne plamy) w kolorze oczywiście fioletowym. (...)

Jak wspomnieliśmy, książka jest przykładem tego, jaka powinna być przykuwająca uwagę książka. A przypomnijmy - mówimy o książkach marketingowych, które ze swej natury są grube i ciężkie w czytaniu. Stereotyp taki. "Fioletowa Krowa" również traktuje o marketingu, ale nie o takim, jakiego znajdziesz w Kotlerze lub Michalskim. Marketing wg Godina to nie jest standardowe 4P (produkt, cena, promocja, dystrybucja), nie jest to nawet 5P lub 7P. Marketing wg Godina to dodatkowy wymiar każdej innej koncepcji -- wymiar zwany właśnie Fioletową Krową (z angielska Purple Cow).

Sam autor wyjaśnia w książce o co chodzi z Fioletową Krową. Opowiada, jak jechał kiedyś pociągiem i widział duże stada zwierzaków pasące się na pastwiskach przy trakcji kolejowej. Krowy były dobrze utrzymane, eleganckie, miło było na nie patrzeć... przez 15 minut. Potem wszystkie krowy zaczęły wydawać mu się takie same, przestał zauważać różnice, aż w końcu przestał patrzeć na nie przez okno. A gdyby tylko wśród ślicznych, ale nudnych czarno-białych krów pojawiła się jedna jedyna w kolorze fioletowym, momentalnie przyciągnęłaby jego uwagę i ponownie przykuła do szyby.

Godin z tej analogii wyprowadza całą teorię Fioletowej Krowy. Chodzi o to, aby się wyróżniać. Obojętnie pod jakim względem, ważne, żeby być innym. Bo to niecodzienne produkty przykuwają uwagę w powodzi kopii. Aby sprawnie funkcjonować w warunkach dzisiejszej gospodarki, nie wystarczy być poprawnym, dobrym, a nawet bardzo dobrym. Trzeba być unikalnym -- najlepszym, najgorszym, najwyższym, najniższym, najchudszym, najgrubszym lub fioletowym wśród czarno-białych krów. Chodzi o ten jedną szczególną cechę, która spowoduje, że o Tobie, Twoim produkcie i Twojej firmie nie będzie można nie mówić. Tak jak o książce o marketingu ubranej w fioletowe krowie plamy.

Przedstawiliśmy tutaj pokrótce teorię Fioletowej Krowy. W książce Godin szczegółowo tłumaczy, dlaczego trzeba się wyróżniać, co to daje i w jaki sposób się do tego zabrać. Podaje również bezcenne przykłady "krowiego" podejścia firm, które odniosły sukces dlatego, że były niecodzienne, nowatorskie, inne niż wszystkie dotychczas. Ze swej strony gorąco polecamy tę książkę każdemu, kto sądzi, że nie da się już zrobić nic ciekawego i jest skazany na przeciętność i syzyfową walkę na rynku. "Fioletowa Krowa" daje nowe spojrzenie na otaczający świat. Spojrzenie, które przyda się dosłownie każdemu -- nauczycielom, studentom, politykom, lekarzom, kierowcom autobusów i piekarzom. Przede wszystkim oczywiście, przyda się wszelkiej maści marketingowcom.

Książkę "Fioletowa Krowa" Setha Godina wydało wydawnictwo OnePress. Możesz ją nabyć w księgarni internetowej Wydawnictwa, www.onepress.pl. Gorąco polecamy, bo to stuprocentowa klasyka.

e-biznes.pl Renata Grunert & Mariusz Ludwiński; 06/03/06