Księgarnia Onepress - literatura biznesowa, książki klasy business

ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Marketing internetowy w wyszukiwarkach

W polityce marketingowej coraz większą rolę odgrywa marketing internetowy. Wykorzystuje on oferowane usługi i własności wyszukiwarek internetowych. Książka ujmuje kompleksowo zagadnienie marketingu internetowego, radzi jak przeprowadzić pełną kampanię marketingową, na którą składa się odpowiednio zdefiniowany, uwzględniający cele kampanii, plan marketingowy. Analizuje działanie wyszukiwarek i wyjaśnia jak w nich umieścić reklamy. Podaje praktyczne wskazówki dotyczące pozycjonowania, tłumaczy zagadnienia związane z Google AdWords. Rozpatruje opłacalność płatnych reklam w wyszukiwarkach. Nie pomija problematyki reklam we własnych serwisach internetowych. W końcu odpowiada na pytanie jak zmierzyć sukces akcji.

Książkę polecam tym, którzy wahają się, czy powierzyć kampanię marketingową wyspecjalizowanej firmie, czy rozwiązać ten problem samodzielnie równie profesjonalnie.

NetWorld Piotr Kociatkiewicz; 06/2006

Psychologia inwestowania. Wydanie II

W zależności od osobistego nastawienia oraz wpływów, którym podlegamy przekonanie o racjonalności decyzji i działania jest MITEM lub IDEAŁEM! Powyższe twierdzenie stanowi fundament pierwszego i drugiego wydania "Psychologii inwestowania" Johna R. Nofsingera. Autor przekazuje czytelnikowi informacje przydatne nie tylko na giełdzie, ale w codziennym życiu:
[...]Musisz podejmować decyzje na podstawie danych, które mogą okazać się nie właściwe lub nie dokładne. Dodatkowo musisz rozumieć posiadane informacje i efektywnie je interpretować. Niestety, prognozując przyszłość, ludzie bardzo często popełniają łatwe do przewidzenia błędy...

Powodem takich wyników jest to, że jesteś zbyt pewny słuszności swoich odpowiedzi, nawet jeśli nie masz zielonego pojęcia o przedmiocie, którego dotyczy pytanie. Nie pomaga także wiedza z rachunku prawdopodobieństwa... Przeprowadzone doświadczenie dowodzi, że ludzie mają generalny problem z oceną precyzji swojej wiedzy. Skoro masz już świadomość istnienia tego rodzaju problemów, Twoje szanse na poprawę w tej kwestii rosną.

"Psychologię inwestowania" polecam do przeczytania każdemu. Książka skłania do przemyślenia naszych życiowych postaw i przekonująco tłumaczy zainteresowanemu czytelnikowi przydatność kierowania się heurystyką poprawiania błędów podczas realizacji celów. Czytając "nie zakochałem się" w inwestowaniu, ale polubiłem autora.

Personel i Zarządzanie Andrzej Budzyk; 06/06

Zarządzanie projektami

Książka Nancy Magnus "Zarządzanie projektami" ma już pięć lat. W Polsce została wydana rok później i do dziś stanowi przydatne wprowadzenie do tej problematyki. Od tej książki można rozpocząć samodzielną edukację, a potem przechodzić do prac trudniejszych. Autorka przewodnika odwołuje się do własnych doświadczeń oraz do informacji i doświadczeń znajomych. Do pracy Magnus podszedłem selektywnie. Rozpocząłem od tego co było dla mnie najbardziej interesujące - od zarządzania komunikacją!

Czytelnika warto przestrzec. "Zarządzanie projektami" jest książką, której nie przeczyta się "jednym tchem". Do efektywnego czytania potrzebne jest zaangażowanie i potrzeba nauki.

Personel i Zarządzanie Andrzej Budzyk; 06/06

Marketing internetowy w wyszukiwarkach

Internet, którego początki wiążą się ze środowiskami wojskowymi i akademickimi, stał się w ostatnich latach medium powszechnie wykorzystywanym przez przedsiębiorców. Coraz większą popularnością cieszy się handel elektroniczny, na znaczeniu zyskują również usługi świadczone za pośrednictwem sieci. Firmy wykorzystują także internet jako sprawne narzędzie marketingowe. Stale rosnąca ilość witryn sprawia, że przygotowanie serwisu poprawnego pod względem merytorycznym i funkcjonalnym nie stanowi gwarancji odniesienia sukcesu. Jednym z kluczowych zagadnień staje się bowiem kwestia skutecznej promocji prowadzonej m.in. z wykorzystaniem wyszukiwarek. O tym jak poradzić sobie z tym wyzwaniem możemy dowiedzieć się sięgając po książkę "Marketing internetowy w wyszukiwarkach".

Autor przedstawia na wstępie formy reklamy dostępne w wyszukiwarkach. Z myślą o użytkownikach zainteresowanych szybkim zamieszczeniem reklamy w internecie przybliża funkcjonowanie systemu Google AdWords. Podkreśla znaczenie planowania działań marketingowych oraz umiejętnego doboru słów kluczowych.
W kolejnych rozdziałach omawia zalety i wady płatnych form reklamowych oraz modele opłat za reklamę. Sporo uwagi poświęca zaawansowanym technikom korzystania z Google AdWords oraz dzieli się spostrzeżeniami na temat systemów płatnej reklamy dostępnych w polskich portalach. Godne odnotowania są też materiały traktujące o sztuce pozycjonowania stron. Ostatnia część książki przybliża natomiast zagadnienia związane z oceną efektywności podejmowanych działań.

Prezentowana publikacja dostarcza czytelnikom cenną wiedzę na temat promowania serwisów internetowych w oparciu o wyszukiwarki. Ułatwia planowanie działań marketingowych, wspomaga użytkowników w procesie oceny skuteczności kampanii reklamowych, a ponadto pozwala zapoznać się z technikami dostosowywania witryn do wymagań mechanizmów indeksujących. Zgromadzone w książce informacje znajdują zastosowanie zarówno w odniesieniu do osób zainteresowanych samodzielnym promowaniem stron WWW, jak i w przypadku użytkowników korzystających z usług zewnętrznych firm. Pozwalają bowiem zrozumieć istotę zagadnienia oraz dostrzec korzyści płynące z efektywnego wykorzystania internetu w roli narzędzia marketingowego. Nie bez znaczenia pozostaje także fakt, iż publikacja jako dzieło rodzimego autora jest bardzo dobrze dostosowana do realiów polskiego rynku.

Magazyn Internet KK; 06/06

Cisza w sieci

Do czytania zapraszamy tym razem osoby zajmujące się problematyką bezpieczeństwa sieci na poważnie. Obliguje do tego osoba Michała Zalewskiego, autora, który od połowy lat 90. zgłębia tę tematykę na wielu płaszczyznach. Nie znajdziesz w książce zestawu prostych receptur, które pozwolą Ci efektownie zapanować nad komputerem kolegi. Jest to pozycja zdecydowanie bardziej zaawansowana i dość nietypowa. Zgodnie z tytułem jednego z rozdziałów ("Wysiłek zawsze się opłaca"), warto przebrnąć przez cały tekst, aby poznać zasady działania najpopularniejszego protokołu sieciowego w Internecie (IP), poprawną konfigurację zapór sieciowych, a także techniki skanowania portów i ataki na sieci przełączane.
PC World 06/2006