Recenzje
Marketing internetowy w wyszukiwarkach
Książkę polecam tym, którzy wahają się, czy powierzyć kampanię marketingową wyspecjalizowanej firmie, czy rozwiązać ten problem samodzielnie równie profesjonalnie.
Psychologia inwestowania. Wydanie II
[...]Musisz podejmować decyzje na podstawie danych, które mogą okazać się nie właściwe lub nie dokładne. Dodatkowo musisz rozumieć posiadane informacje i efektywnie je interpretować. Niestety, prognozując przyszłość, ludzie bardzo często popełniają łatwe do przewidzenia błędy...
Powodem takich wyników jest to, że jesteś zbyt pewny słuszności swoich odpowiedzi, nawet jeśli nie masz zielonego pojęcia o przedmiocie, którego dotyczy pytanie. Nie pomaga także wiedza z rachunku prawdopodobieństwa... Przeprowadzone doświadczenie dowodzi, że ludzie mają generalny problem z oceną precyzji swojej wiedzy. Skoro masz już świadomość istnienia tego rodzaju problemów, Twoje szanse na poprawę w tej kwestii rosną.
"Psychologię inwestowania" polecam do przeczytania każdemu. Książka skłania do przemyślenia naszych życiowych postaw i przekonująco tłumaczy zainteresowanemu czytelnikowi przydatność kierowania się heurystyką poprawiania błędów podczas realizacji celów. Czytając "nie zakochałem się" w inwestowaniu, ale polubiłem autora.
Zarządzanie projektami
Czytelnika warto przestrzec. "Zarządzanie projektami" jest książką, której nie przeczyta się "jednym tchem". Do efektywnego czytania potrzebne jest zaangażowanie i potrzeba nauki.
Marketing internetowy w wyszukiwarkach
Autor przedstawia na wstępie formy reklamy dostępne w wyszukiwarkach. Z myślą o użytkownikach zainteresowanych szybkim zamieszczeniem reklamy w internecie przybliża funkcjonowanie systemu Google AdWords. Podkreśla znaczenie planowania działań marketingowych oraz umiejętnego doboru słów kluczowych.
W kolejnych rozdziałach omawia zalety i wady płatnych form reklamowych oraz modele opłat za reklamę. Sporo uwagi poświęca zaawansowanym technikom korzystania z Google AdWords oraz dzieli się spostrzeżeniami na temat systemów płatnej reklamy dostępnych w polskich portalach. Godne odnotowania są też materiały traktujące o sztuce pozycjonowania stron. Ostatnia część książki przybliża natomiast zagadnienia związane z oceną efektywności podejmowanych działań.
Prezentowana publikacja dostarcza czytelnikom cenną wiedzę na temat promowania serwisów internetowych w oparciu o wyszukiwarki. Ułatwia planowanie działań marketingowych, wspomaga użytkowników w procesie oceny skuteczności kampanii reklamowych, a ponadto pozwala zapoznać się z technikami dostosowywania witryn do wymagań mechanizmów indeksujących. Zgromadzone w książce informacje znajdują zastosowanie zarówno w odniesieniu do osób zainteresowanych samodzielnym promowaniem stron WWW, jak i w przypadku użytkowników korzystających z usług zewnętrznych firm. Pozwalają bowiem zrozumieć istotę zagadnienia oraz dostrzec korzyści płynące z efektywnego wykorzystania internetu w roli narzędzia marketingowego. Nie bez znaczenia pozostaje także fakt, iż publikacja jako dzieło rodzimego autora jest bardzo dobrze dostosowana do realiów polskiego rynku.