Alchemia manipulacji
- Autorzy:
- Richard Bandler, John La Valle
- Ocena:
- 4.4/6 Opinie: 24
- Stron:
- 288
- Druk:
- oprawa twarda
Sprawdź nowe wydanie
Alchemia manipulacji. Wydanie II
Richard Bandler, John LA Valle
Opis książki: Alchemia manipulacji
Zostań urodzonym sprzedawcą
Dobry sprzedawca zna psychologię i ludzkie zachowania. Potrafi szybko oceniać sytuacje, podejmować decyzje i reagować na zachowanie klienta. Ma wielką odporność psychiczną i automotywację. To właśnie cechy i umiejętności prowadzące do sukcesu w sprzedaży. Jeśli chcesz szybko stać się dobrym handlowcem, a nie urodziłeś się nim, to mamy dla Ciebie intratną propozycję: skorzystaj z NLP.
Dzięki NLP (neurolingwistycznemu programowaniu) poznasz ukryty wymiar komunikacji: dowiesz się, jak kontrolować zachowania swoje i innych osób. Poznasz proste i skuteczne techniki manipulacji. Tylko od Ciebie będzie zależało, jak je wykorzystasz.
W tej książce znajdziesz omówienie całego procesu sprzedaży: od powitania do zamknięcia. Dowiesz się, jak korzystać z narzędzi manipulacji: słów i gestów. Na rynku jest już wiele podręczników sprzedaży, ale w żadnym z nich nie znajdziesz tak intuicyjnych i przekonujących technik jak tu. Richard Bandler jest mistrzem w dostrzeganiu nonsensów i paradoksów w ustalonych i często uświęconych regułach. Jest też mistrzem w tworzeniu zaskakująco prostych i skutecznych rozwiązań. Skorzystaj z jego wiedzy i doświadczenia. Poznaj:
- techniki sprzedaży: oferowanie korzyści i triki myślowe;
- elementy sukcesu w negocjacjach;
- mapę myśli: znajdowanie nowych ścieżek na utartych szlakach;
- metody programowania własnych zachowań;
- sposoby precyzyjnego formułowania przekazu.
"Jeśli szukasz uproszczonej i uporządkowanej recepty w stylu "5 pytań, które pomogą Ci zamknąć każdą sprzedaż, zanim otworzysz usta" [...] to natychmiast odłóż tę książkę na półkę. Tu nie ma gotowych recept, ta książka jest narzędziem zmiany, które może naprawdę zrobić z Ciebie urodzonego sprzedawcę lub negocjatora, ale wymaga myślenia i odwagi w wychodzeniu poza utarte ścieżki myślowe."Andrzej Batko
dyrektor Instytutu Neurolingwistyki, www.nlp.pl
Wybrane bestsellery
-
Retoryka to sztuka budowania artystycznej, perswazyjnej wypowiedzi, a także wiedza o właściwej komunikacji między autorem treści i jej odbiorcami. W starożytności uważana była za jeden z filarów kultury. W średniowieczu nauczano jej w szkołach. Aż do XIX wieku uważano za niezbędny element wykszta...
Szkoła retoryki. Jak przekonująco przemawiać, dyskutować i pisać Szkoła retoryki. Jak przekonująco przemawiać, dyskutować i pisać
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.94 zł
49.90 zł(-40%) -
Żyjemy w świecie, w którym realne kompetencje, czyli posiadane przez nas wiedza, doświadczenie i umiejętności, są zaledwie wstępem, podglebiem sukcesu. Jeśli zostaną dostrzeżone i nagrodzone bez dodatkowego zaangażowania z naszej strony, to super. Niestety, to się nieczęsto zdarza. Dużo częstsza ...
Dlaczego Twój sąsiad zarabia więcej od Ciebie i jak temu zaradzić. Czyli o sztuce autoprezentacji Dlaczego Twój sąsiad zarabia więcej od Ciebie i jak temu zaradzić. Czyli o sztuce autoprezentacji
(26.94 zł najniższa cena z 30 dni)26.94 zł
44.90 zł(-40%) -
Jeśli chcesz coś zmienić, spowodować, by Twoje życie w jakimś obszarze stało się inne, to wkurzenie, złość czy irytacja SĄ NAJLEPSZYMI STARTERAMI. Taka właśnie EMOCJA — związana z tym, że czegoś nie potrafisz, z czymś nie dajesz sobie rady, że inni potrafią, a Ty nie — to świetny pocz...
Psychologia zmiany. Rzecz dla wściekniętych. Wydanie 3 rozszerzone Psychologia zmiany. Rzecz dla wściekniętych. Wydanie 3 rozszerzone
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.94 zł
49.90 zł(-40%) -
Każda rozmowa, podczas której chcemy dojść z kimś do porozumienia, to negocjacje. O ile oczywiście wyjściowo mieliśmy odrębne zdania... Ale to już wiesz. Teraz czas poznać pozostałe reguły rządzące procesem profesjonalnej komunikacji biznesowej. Przedstawi Ci je w swojej książce Paweł Kowalewski,...
Profesjonalne negocjacje. Psychologia rozmów (nie tylko) biznesowych Profesjonalne negocjacje. Psychologia rozmów (nie tylko) biznesowych
(26.94 zł najniższa cena z 30 dni)26.94 zł
44.90 zł(-40%) -
Oto Twój klucz do świata sprzedaży, w którym klient i jego oczekiwania są na pierwszym miejscu, rozmowa toczy się w sposób rzeczowy i naturalny, a podjęcie współpracy przynosi satysfakcję Tobie i Twoim klientom. Poradnik został skonstruowany zgodnie z koncepcją drogi, którą wraz z autorami przejd...
Jak nie wciskać? Czyli o relacyjnej sprzedaży w bezpośrednim wydaniu Jak nie wciskać? Czyli o relacyjnej sprzedaży w bezpośrednim wydaniu
(11.90 zł najniższa cena z 30 dni)11.90 zł
39.90 zł(-70%) -
Czy masz już dość ludzi, którzy biorą Cię za chłopca na posyłki? Męczy Cię już stawianie priorytetów innych przed swoimi własnymi? Dowiedz się jak odmawiać z przekonaniem, odzyskać kontrolę nad czasem i tworzyć zdrowe, zrównoważone relacje przekładające się na lepsze życie.
Sztuka mówienia "NIE". Broń swoich racji, odzyskaj kontrolę i czas, odmawiaj bez poczucia winy Sztuka mówienia "NIE". Broń swoich racji, odzyskaj kontrolę i czas, odmawiaj bez poczucia winy
(19.95 zł najniższa cena z 30 dni)14.90 zł
39.90 zł(-63%) -
Ten niezwykły podręcznik negocjacji handlowych pozwoli Ci zniwelować te różnice. Znajdziesz w nim świetnie zaprezentowane strategie, taktyki, techniki i umiejętności, dzięki którym tak pokierujesz swoim rozwojem, aby stać się silnym i skutecznym negocjatorem. W efekcie nauczysz się podchodzić do ...
Korzystna transakcja. Strategie i taktyki skutecznego negocjatora Korzystna transakcja. Strategie i taktyki skutecznego negocjatora
(17.90 zł najniższa cena z 30 dni)17.90 zł
59.00 zł(-70%) -
Dzięki tej książce zrozumiesz zasady komunikowania się. Dowiesz się, jakie przeszkody po stronie nadawcy i odbiorcy utrudniają odpowiednie zrozumienie siebie nawzajem. Prędko się zorientujesz, że kluczowe znaczenie ma opanowanie sztuki słuchania i że można się jej nauczyć. Tylko dzięki niej zaczn...(23.94 zł najniższa cena z 30 dni)
23.94 zł
39.90 zł(-40%) -
Kim jest copywriter? To osoba, która pisze teksty o określonej funkcji. Najczęściej są to treści reklamowe, wizerunkowe i pozycjonujące. Copywriterzy piszą teksty ofert handlowych i na firmowe strony internetowe, tworzą scenariusze spotów radiowych i telewizyjnych, opisują produkty i usługi oraz ...(11.90 zł najniższa cena z 30 dni)
11.90 zł
39.90 zł(-70%) -
"Uwierz w siebie", "poznaj siebie", "bądź pewny siebie, a..." - zdobędziesz w życiu wszystko, czego chcesz, ludzie będą robić to, czego od nich oczekujesz, będziesz bogaty i spełniony. Kto wie, może nawet sięgniesz po władzę polityczną albo duchową i powiedziesz za sobą tłumy? Ludzie lubią wiedzi...
Pewność siebie. Jak być asertywnym, pokonać lęk i sięgnąć po swoje Pewność siebie. Jak być asertywnym, pokonać lęk i sięgnąć po swoje
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)29.40 zł
49.00 zł(-40%)
Richard Bandler, John La Valle - pozostałe książki
-
Książka ta podsunie Ci narzędzia, które pomogą podnieść jakość Twojego życia oraz pokonać przeszkody uniemożliwiające Ci działanie, takie jak fobie, depresja, szkodliwe nawyki, choroby psychosomatyczne czy trudności w uczeniu się. Pozwolą Ci również przejąć większą kontrolę nad własnym życiem, zm...
NLP - najwyższy stopień wtajemniczenia, czyli jak budować własny sukces NLP - najwyższy stopień wtajemniczenia, czyli jak budować własny sukces
(14.95 zł najniższa cena z 30 dni)9.90 zł
29.90 zł(-67%) -
Na temat NLP napisano już setki książek, ta jednak bije wszystkie na głowę. Zamiast teorii znajdziesz tu czystą praktykę, narzędzia i scenariusze do zastosowania od zaraz. Podczas czytania będziesz mieć wrażenie aktywnego uczestnictwa w seminariach prowadzonych przez samego mistrza Richarda Bandl...
Przejmij kontrolę nad swoim życiem. Przewodnik po NLP Przejmij kontrolę nad swoim życiem. Przewodnik po NLP
(14.95 zł najniższa cena z 30 dni)9.90 zł
29.90 zł(-67%) -
Autorzy zabiorą Cię też na wyższy poziom stosowania zdobyczy NLP. Pokażą, jak w sposób delikatny, ale efektywny wpływać na przeprowadzanie zmian w dysfunkcyjnych rodzinach. Jak identyfikować problemy, które w nich istnieją, i skutecznie ingerować w toksyczne relacje, by zaczęły one przypominać ob...
Struktura magii. Kształtowanie ludzkiej psychiki, czyli więcej niż NLP. Część 2 Struktura magii. Kształtowanie ludzkiej psychiki, czyli więcej niż NLP. Część 2
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)29.40 zł
49.00 zł(-40%) -
W tej książce Richard Bandler i John Grinder krok po kroku opisują proces celowego przekształcania ludzkiej psychiki. Nazywają po imieniu to, co wielu psychologów uznaje za nieuchwytne. W założeniu książka ta skierowana była do terapeutów chcących udoskonalić swój warsztat pracy. Jednak jej orygi...
Struktura magii. Kształtowanie ludzkiej psychiki, czyli więcej niż NLP. Część 1 Struktura magii. Kształtowanie ludzkiej psychiki, czyli więcej niż NLP. Część 1
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)35.40 zł
59.00 zł(-40%)
Ebooka "Alchemia manipulacji" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Alchemia manipulacji" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Alchemia manipulacji" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Alchemia manipulacji (4) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: Dziennik Polski WŁODZIMIERZ JURASZ, 2010-07-14Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Sprzedawca to wspaniały zawód
Gdy wybieramy się taksówką w dłuższą podróż i zamierzamy negocjować cenę, powinniśmy zająć miejsce z tyłu, za kierowcą. Wtedy znacznie łatwiej będzieskłonić go do zaakceptowania naszej propozycji. Podobnie należy zachowywać się podczas poważnych biznesowych negocjacji. Oczywiście trudno negocjować inaczej niż twarzą w twarz, ale wystarczy wstać z fotela i mówić chodząc - oczywiście starając się najważniejsze kwestie podnosić wtedy, gdy znajdujemy sięza plecami partnera. To tylko jedna z setek praktycznych rad, jakie można znaleźć w książce Alchemia manipulacji" Richarda Bandlera i Johna La Valle, dziele kanonicznym dla współczesnej gospodarki (zwłaszcza techniki handlu), którego drugie polskie wydanie właśnie pojawiło się na rynku.
Główny autor książki, Richard Bandler, nazywany jest ojcem NLP, czyli programowania neurolingwis-tycznego. Mówiąc prostszym językiem - manipulacji, jakiej - co Bandler udowadnia niezwykle przekonywująco-można poddać każdego, zmuszając go do pożądanych przez manipulatora zachowań. Bandler jest nie tylko teoretykiem, ale i praktykiem. Pracował i pracuje jako sprzedawca, osiągając znakomite efekty. Także jako sprzedawca swoich książek, a napisał ich już 25 (ukazały się w ponad 40 językach). Alchemia manipulacji" pomyślana jest przede wszystkim jako podręcznik sprzedaży. 0 tym, że we współczesnej gospodarce, która nie ma żadnych problemów z produkcją, najważniejsza jest właśnie sprzedaż, nikogo przekonywać nie trzeba. Nadmiar towaru na rynku, konkurencja, nowe produkty i wynalazki, sprawiają, że to właśnie specjaliści od sprzedaży są najbardziej pożądani. I - najlepiej opłacani. Oczywiście w zależności od uzyskanych wyników... Najsłynniejsza książka Richarda Bandlera to zarazem - w opinii fachowców-najbardziej przyjazna lektura ze wszystkich prac poświęconych NLP. Znakomicie napisana, petna przykładów zaczerpniętych przez autora z własnego doświadczenia. Sprzedaż w ujęciu Bandlera to swoista gra między sprzedawcą a klientem, gra, z której dobrze wykształcony handlowiec zawsze musi wyjść górą. Oczywiście, jeśli najpierw pokona konkurencję. A o tym, jak to zrobić, także można dowiedzieć się z tej książki. Jedna z najzabawniejszych historii przytoczonych przez autora to opowieść z czasów, gdy zajmował się on sprzedażą samochodów, przede wszystkim benzynożernych cadil-laców. W USA panował wtaśnie pierwszy kryzys energetyczny, ceny benzyny oszalały, klienci nastawili się na kupowanie tanich, oszczędnych aut. Takich jak toyota, a to właśnie jej salon powstał tuż obok sklepu, w którym pracował Bandler. I jak ów przemyślny sprzedawca poradził sobie z konkurencją Ustawił na swoim terenie rozbitą w wypadku toyotę, umieścił w niej potwornie zdeformowane lalki, by w ten sposób uświadomić klientom, jak niebezpieczne, choć tanie, jest to auto. Do tego nakręcił filmik udowadniający, że właściciel salonu toyoty jeździ mercedesem. Oczywiście pokazywał go wszystkim potencjalnym klientom. I tak wtaśnie sprawił, że salon toyoty przeniósł się w końcu w inne miejsce.
Oczywiście nie brak w tej książce opisów i bardziej wyrafinowanych metod, jakie należy stosować już w bezpośrednim kontakcie z potencjalnym nabywcą. Pamiętaj, aby oddychać w takim samym tempie, w jakim oddycha klient, i mówić w takim samym tempie jak on. Jeżeli używa on wielu stów wyrażających obrazy, rób to samo. Ale najważniejsze jest, żebyś w pewnym momencie dokonał zmiany tempa i zaczął mówić w takim samym tempie, w jakim klient oddycha. Zobaczysz, jakie to daje rezultaty" - pisze Bandler. Równie ważne jest przykucie uwagi klienta, najlepiej przez niekonwencjonalne zachowanie. Autor wspomina, jak w swojej firmie spotkat się jednocześnie z kilkunastoma sprzedawcami kserokopiarek, jeden przez drugiego zachwalającymi swe modele. Kupit od tego, który spokojnie, na końcu sali, rozebrał się do bielizny. Równie zabawny i skuteczny ma być sposób pochodzący ze sklepu meblowego. By skupić uwagę nabywcy na konkretnym modelu tapczanu, wystarczy na nim usiąść udając atak serca. Gdy ktoś uratuje Ci życie, to po prostu musi już coś od Ciebie kupić. Nie wiem, dlaczego tak jest, ale to się sprawdza" - pisze autor.
Oczywiście od opisanych gagów do profesjonalnego programowania neurolingwistycznego droga daleka, ale to już rzecz nazbyt skomplikowana na tak krótkie omówienie. Warto więc samemu sięgnąć po tę książkę. Ostatecznie przeznaczona jest nie tylko dla sprzedawców, których przecież jest znacznie mniej niż klientów. To także kurs samoobrony, przeznaczony przede wszystkim dla tych, którzy wcale nie mają zamiaru niczego kupować i wchodzą do sklepu tylko po to, żeby pooglądać. Tak się w każdym razie usprawiedliwiają przed czyhającym tam na nich sprzedawcą. -
Recenzja: kobietabezpieczna.pl Red MA; 11/2006Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Podstawowym wyborem, jakiego dokonują ludzie odnoszący sukcesy w dziedzinie przekonywania innych, jest wybór właściwego systemu reprezentacji. Obserwacja innych jest podstawą. Oceniasz system reprezentacji Twojego klienta i zabierasz się za szukanie własnego, dopasowanego do sytuacji i drugiej osoby. Czasem system jest pojedynczy, czasem złożony dwóch czy trzech. Jeśli wystarczająco skupisz się na rozmówcy uzyskasz wystarczającą ilość informacji do pozytywnego zakończenia większości transakcji!
A przecież tego właśnie nam w większości przypadków potrzeba. Jeśli jesteś gotowy pracować wystarczająco ciężko, bacznie obserwować i trenować techniki przedstawione w książce "Alchemia manipulacji", z pewnością osiągniesz sukces. Książka poświęcona jest w znacznej mierze wprowadzeniu do NLP - programowania neurolingwistycznego. Dobry sprzedawca musi znać podstawy psychologii i umieć obserwować ludzkie zachowania. Musi także znać techniki pozwalające przeprowadzić klienta (i samą transakcję) przez cały proces, począwszy od powitania po technikę zamknięcia.
W książce znajdziesz informacje o metodach programowania własnych zachowań, sposobach precyzyjnego formułowania przekazów, elementach negocjacji, technikach sprzedaży. Autorzy Richard Bandler i John La Valle, są od kilkunastu lat związani z technikami programowania neurolingwistycznego i wiedzę z tego zakresu przekazują na wielu szkoleniach.
Czytając ich książkę, można odnieść wrażenie, że jest to dobra lektura dla wszystkich zainteresowanych skutecznym wpływaniem na innych i to niezależnie od stanu wiedzy na ten temat. Szczególnie polecamy ją osobom związanym z handlem. Warto przeczytać i opisane techniki wprowadzić do swojego repertuaru. Gwarantują spore korzyści. Prowadzącym własny biznes zakup książki zwróci się z pewnością wielokrotnie.
-
Recenzja: CEO 04/2006Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Bandler i La Valle to guru neurolingwistycznego programowania, dla wielu jeszcze tajemniczego, ale zyskującego rozgłos w Polsce NLP.
Wszystko zaczęło się od Freuda, ale NLP daleko odeszło od powszechnie teraz negowanej freudowskiej psychoanalizy. Neurolingwistyka to nie socjotechnika manipulacji. Bardziej już jej zaprzeczenie. Jest to umiejętność zrozumienia potrzeb klienta, które on sam nie bardzo sobie uzmysławia, a kotwiczenie to metoda polegająca na nawiązaniu z nim psychicznego kontaktu.
Obaj autorzy od wielu lat szkolą menedżerów najsłynniejszych korporacji. Bandler napisał 25 książek przetłumaczonych na 40 języków. Wielokrotnie zmieniał się w zwykłego sprzedawcę, by sprawdzić swą skuteczność. W okresach dekoniunktury na samochody czy nieruchomości zadziwiał sprzedawców bezradnie rozkładających ręce. Nie handlował fioletowymi krowami, ale produktami, których świetność z pozoru minęła nawet bezpowrotnie.
To najbardziej przyjazna w lekturze ze znanych mi książek o wykorzystaniu NLP w biznesie.
-
Recenzja: Personel i Zarządzanie Andrzej Budzyk; 05/06Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
"Alchemia manipulacji" to polski tytuł intrygujący i przyciągający czytelnika do książki Richarda Bandlera i Johna La Vallego. Jest skuteczny przy promocji publikacji (zdobywa uwagę), ale moim zdaniem jest niewłaściwy. Książka to poradnik - przewodnik dla sprzedawców, a nie samouczek do "wciskania kitu"! Podobna książka Tonyego Buzana i Richarda Izraela jest zatytułowana "Sprzedaż z głową" ten tytuł "nie puszcza oka" do czytelnika oraz pozwala wierzyć, że podstawą do skutecznej sprzedaży jest przyzwoite kupiectwo!
Książka Bandlera i Vallego jest rozbudowanym opisem szkoleń - treningów - studiów przypadków: "Sztuka przekonywania przy zakupach" (Persuasion Enginering). Richard Bandler jest znanym od początku lat siedemdziesiątych współtwórcą i propagatorem NLP (programowania neurolingwistycznego). Przesłanie Bandlera kilkudziesięciu lat brzmi: "Klucz do tego czego chcesz się nauczyć, znajduje się nie gdzie indziej, tylko w twojej głowie!"
Tylko w praktyce można przekonać się, że to działa. Co do mnie to czytanie "Alchemii manipulacji" było przyjemnością. Czterdzieści stron tekstu wprowadzającego w podstawy NLP z powodzeniem mogłoby być samoistnym artykułem. Zachęcam do zaprzyjaźnienia się z książką.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Persuasion Engineering
- Tłumaczenie:
- Michał Dadan
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-736-1866-X, 837361866X
- Data wydania książki drukowanej:
- 2006-02-09
- Format:
- A5
- Numer z katalogu:
- 3066
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Komunikacja i negocjacje
Perswazja i NLP
Spis treści książki
- Co sprzedajesz?
- Systemy reprezentacji
- Poza wzorce wzrokowe
- Kotwiczenie
- Różnice między metamodelem a modelem
- Motywatory
- Linia czasu
- Metaprogramy
- Fizjologia programowania
- Odgłosy uniwersalne
- Przekonania
Przedmowa (9)
Przedmowa do wydania polskiego (13)
Wprowadzenie (15)
Rozdział 1. Na początek (19)
Rozdział 2. Proces sprzedaży (41)
Rozdział 3. Podstawy (47)
Rozdział 4. Osiąganie precyzji (87)
Rozdział 5. Tworzenie map myślowych (129)
Rozdział 6. Holograficzna dynamika (193)
Rozdział 7. Zastrzeżenia (205)
Rozdział 8. Precyzyjna alchemia manipulacji (255)
Słowniczek terminów związanych z NLP (261)
Dodatek. Porównywanie submodalności (267)
The Society of Neuro-Linguistic Programming(tm) (281)
Oceny i opinie klientów: Alchemia manipulacji Richard Bandler, John La Valle (24) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(12)
(3)
(1)
(1)
(5)
(2)
więcej opinii