- Ocena:
- 4.7/6 Opinie: 3
- Stron:
- 160
- Druk:
- oprawa miękka
Opis książki: Zarządzanie wzrostem firmy
Spójrz, jak żyją mali przedsiębiorcy. Nie mają chwili spokoju. Bieżące sprawy firmy spędzają im sen z powiek. Ciągle są zabiegani i gubią się w natłoku spraw. A wyniki działalności nie dają im satysfakcji. Jeżeli tak postępujesz, to nie prowadzisz firmy w żadnym kierunku, lecz dryfujesz wraz z nią.
Kto powiedział, że biznes musi tak wyglądać? Twoja firma może funkcjonować bez zacięć nawet, gdy jesteś nieobecny. Pomyśl, ile swobody i czasu możesz przez to zyskać. Będziesz mógł poświęcić czas na to, co lubisz, a także na sprawy, które tradycyjnie odkładałeś na później: analizę finansów firmy, poszukiwanie atrakcyjnych możliwości w otoczeniu czy zdobywanie informacji o rynku. Przestań niewolniczo pracować i łatać dziury, a zajmij się tym, co jest rolą przedsiębiorcy: zarządzaniem i planowaniem działań firmy.
96% małych firm upada w ciągu pierwszych 10 lat działalności. Przerażające, ale bardzo prawdziwe. Możesz poprawić tę statystykę. Jak? Przez lepsze zarządzanie finansami. To nie konkurencja ani siła wyższa decyduje o tym, że firma upada. Problemem jest to, że przedsiębiorcy często błędnie pojmują swoją rolę w firmie. Fryzjerowi wydaje się, że skoro potrafi ścinać włosy, to bez problemu poradzi sobie z prowadzeniem salonu fryzjerskiego. A ktoś, kto parzy dobrą kawę, chce założyć kawiarnię. Takie myślenie jest złudne. Jako przedsiębiorca potrzebujesz wiedzy o tym, jak kierować całą firmą, a nie o tym, jak wykonywać w niej poszczególne zadania.
Autorka, Angie Mohr -- doświadczony ekspert od zarządzania finansami i rozwojem przedsiębiorstwa -- podpowie Ci, jak:
- zarządzać finansami (podstawy księgowości i planowania finansowego);
- kierować wzrostem firmy (poszerzanie rynku zbytu, planowanie działań w długim okresie);
- organizować czas pracy i przeznaczać go na działania strategiczne;
- stworzyć system firmy: zamienić przedsiębiorstwo w sprawną maszynę;
- analizować otoczenie (klienci, konkurenci i dostawcy);
- skutecznie inwestować w marketing i reklamę;
- prowadzić politykę kadrową (prawo pracy, zasady wynagradzania);
- określać wartość firmy.
Wybrane bestsellery
-
Funkcjonujemy w rzeczywistości, którą cechują wysoka zmienność i niepewność. Otoczenie biznesowe i społeczne przedsiębiorstw w Polsce i na świecie jest złożone, bardzo niejednoznaczne ― o wiele bardziej, niż miało to miejsce jeszcze trzydzieści, dwadzieścia, a nawet dziesięć lat temu. Dlate...
Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw
(32.94 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Znasz zasadę 80/20? Zgodnie z nią 20 procent przyczyn czy też wkładu w przedsięwzięcie przekłada się na 80 procent uzyskanych wyników. Zbyt wiele czasu bowiem poświęcamy szczegółom, zamiast skupić się na tym, co naprawdę ważne. Przekonaj się, że kiedy wprowadzisz w życie zasadę 80/20, Twoja efekt...
Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem
(23.94 zł najniższa cena z 30 dni)25.92 zł
39.90 zł(-35%) -
Oto zwięzły i praktyczny przewodnik po usłudze GA4 i jej integracji z chmurą. Szczególnie skorzystają z niego analitycy danych, biznesu i marketingu. Opisano tu wszystkie istotne kwestie dotyczące tego nowego, potężnego modelu analitycznego. Szczególną uwagę poświęcono bardziej zaawansowanym funk...
Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Kto stoi na czele organizacji i stara się skutecznie nią kierować, doskonale wie, że wiąże się to z koniecznością pokonywania różnego rodzaju wyzwań. Szefowanie nigdy nie było łatwe, jednak szczególnie ostatnie lata, w których doświadczyliśmy pandemii, wojny, kryzysu energetycznego, masowych zmia...
Taktyki sił zbrojnych w życiu i biznesie. Skuteczność - reputacja - wpływ Taktyki sił zbrojnych w życiu i biznesie. Skuteczność - reputacja - wpływ
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Odpowiedzi na to pytanie udzielił Dale Carnegie dziesiątki lat temu. W tej książce, pełnej praktycznych rad i przykładów zaczerpniętych z życia najznakomitszych liderów, znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz, aby stać się efektywnym, inspirującym liderem. Nauczysz się posługiwać narzędziami i t...
Sztuka przywództwa. Jak być liderem i budować wyjątkowo skuteczne zespoły Sztuka przywództwa. Jak być liderem i budować wyjątkowo skuteczne zespoły
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)31.85 zł
49.00 zł(-35%) -
Jedną z głównych umiejętności szefa jest zdolność do takiego delegowania zadań, by były one wykonywane na odpowiednim, wymaganym przez przełożonego poziomie. Dokładnie, z oczekiwanym wynikiem, ale także z zaangażowaniem. Tyle teorii. W praktyce bowiem często jest tak, że to, co menedżer spokojnie...
Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Przewodnik, który trzymasz w ręku, powstał właśnie po to, by zasypać otchłań między działem HR i pozostałymi dywizjami organizacji w procesie transformacji. Kate ma nadzieję, że dzięki książce uda jej się pomóc zarówno osobom przeprowadzającym transformację, jak i działom HR firm i organizacji. W...
Kompetentny Scrum Master. Przewodnik po rozwoju Scrum Masterów i Agile Coachów dla HR, zarządzających oraz samych zainteresowanych Kompetentny Scrum Master. Przewodnik po rozwoju Scrum Masterów i Agile Coachów dla HR, zarządzających oraz samych zainteresowanych
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Dowiesz się, jak inspirować, przyciągać i zatrzymywać przy sobie wspaniałych ludzi, pisać niezawodny biznesplan, identyfikować wymagania rynku, tworzyć wyróżniający się plan marketingowy, przywiązywać klientów do siebie i stale poprawiać ich obsługę. Nauczysz się szeregu prostych, praktycznych i ...
Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
By zrozumieć założenia Porozumienia bez Przemocy, trzeba po pierwsze wyjaśnić, na czym ono bazuje i jak rozumie dwa kluczowe dla siebie pojęcia. Są to empatia, definiowana jako pełna skupienia obecność, i konflikt, który jest tu po prostu spotkaniem odmiennych strategii radzenia sobie z życiem. P...
KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej
(26.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.18 zł
44.90 zł(-35%)
Zobacz pozostałe książki z serii Small Business
-
Dzięki tej książce poznasz kilka prostych, podstawowych zasad, które pozwolą Ci podjąć się zadania prowadzenia takiej księgi. Dowiesz się m.in., kto może skorzystać z takiej formy rozliczeń, jak księgować wydatki i rozliczać dochody, co zrobić, gdy popełnisz błąd w rachunkach. Odkryjesz kwestie z...
Księga Przychodów i Rozchodów. Wszystko, co musisz wiedzieć o rozliczaniu działalności gospodarczej. Wydanie II zaktualizowane Księga Przychodów i Rozchodów. Wszystko, co musisz wiedzieć o rozliczaniu działalności gospodarczej. Wydanie II zaktualizowane
(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)24.70 zł
44.90 zł(-45%) -
Jak działać sprytnie? Wcale nie chodzi tu o kombinowanie i nieuczciwe praktyki. Sprytny biznes to taki, który wykorzystuje szanse i minimalizuje ryzyko. Spryciarz w biznesie nie musi dysponować wielkim kapitałem na starcie. Stara się natomiast osiągnąć jak najwięcej i ponieść jak najmniejsze kosz...
Sprytny biznes. Załóż i rozwijaj małą firmę w Polsce. Wydanie II rozszerzone Sprytny biznes. Załóż i rozwijaj małą firmę w Polsce. Wydanie II rozszerzone
(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)20.35 zł
37.00 zł(-45%) -
Marcin Pietraszek wie, o czym pisze, ponieważ sam prowadzi firmę, która świadczy usługi z zakresu public relations małym przedsiębiorstwom. Postanowił podzielić się swoją wiedzą, bo, jak słusznie zauważył, na rynku jest wiele poradników z dziedziny marketingu i promocji, tyle że skierowanych do f...
PRo-MOC-ja. Reklama i public relations w małej firmie PRo-MOC-ja. Reklama i public relations w małej firmie
(9.90 zł najniższa cena z 30 dni)19.20 zł
34.90 zł(-45%) -
Czym jest franczyza? To koncepcja, która franczyzodawcy gwarantuje sukces, a franczyzobiorcy pozwala minimalizować ryzyko związane z prowadzeniem działalności. To długotrwała umowa na odpłatne udzielenie licencji w zakresie używania marki, znaku firmowego oraz wypracowanego know-how. Książka Fran...(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)
26.95 zł
49.00 zł(-45%) -
Celem autorki tej książki było stworzenie kompleksowego przewodnika po przepisach — nie tylko podatkowych — dla osób, które chcą osobiście zająć się rozliczaniem własnej działalności. Przewodnika nie tylko do jednorazowego przeczytania, ale takiego, do którego warto wielokrotnie wraca...
Podatkowa księga przychodów i rozchodów bez tajemnic Podatkowa księga przychodów i rozchodów bez tajemnic
(19.90 zł najniższa cena z 30 dni)30.20 zł
54.90 zł(-45%) -
Stworzenie biznesplanu pomaga osiągnąć sukces. Dzieje się tak dlatego, że planowanie w biznesie wymaga solidnych przygotowań i przemyśleń. Poszukiwanie rozwiązań wiąże się z uzupełnianiem wiedzy i gromadzeniem informacji. Tworzenie wizji i misji czy strategii marketingowej pobudza kreatywność i p...(9.90 zł najniższa cena z 30 dni)
16.45 zł
29.90 zł(-45%) -
Twój pierwszy pracownik. Zatrudniaj w małej firmie w Polsce to książka przygotowana z myślą o polskich przedsiębiorcach zatrudniających od jednej do dziesięciu osób. Znajdziesz w niej zarówno informacje o prostych metodach skutecznego zarządzania pracownikami, jak i przystępne opracowanie najważn...
Twój pierwszy pracownik. Zatrudniaj w małej firmie w Polsce Twój pierwszy pracownik. Zatrudniaj w małej firmie w Polsce
(11.90 zł najniższa cena z 30 dni)24.05 zł
37.00 zł(-35%) -
Książka Zbigniewa Mendla odpowiada na pytanie, jak prowadzić firmę w sposób zwycięski — zarówno finansowo, jak i pod kątem osobistych przekonań czy wartości. Autor oprowadza czytelnika po świecie realnego biznesu, od momentu podjęcia decyzji o prowadzeniu firmy o konkretnym profilu działaln...(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)
26.95 zł
49.00 zł(-45%) -
W Zostań swoją szefową, czyli jak stworzyć i prowadzić własną firmę znajdziesz konkretne wskazówki, pozwalające zorientować się w przepisach i nie utknąć na jakiejś rafie. Niezależnie od tego, jaki typ działalności planujesz prowadzić, zdobędziesz wiedzę o obowiązującym prawie, regułach pisania b...
Zostań swoją szefową, czyli jak stworzyć i prowadzić własną firmę Zostań swoją szefową, czyli jak stworzyć i prowadzić własną firmę
(9.90 zł najniższa cena z 30 dni)21.95 zł
39.90 zł(-45%) -
Nie zakładaj firmy, opierając się na „dobrych radach” wszechwiedzących życzliwych. Skorzystaj z doświadczenia eksperta! Marek Jankowski to praktyk biznesowy oraz wydawca czasopisma branżowego. Były reporter radiowy, współpracował również z prasą i telewizją. Wspiera małe firmy - takie...
Pułapki small biznesu. 133 mity, które niszczą Twoją firmę Pułapki small biznesu. 133 mity, które niszczą Twoją firmę
(9.90 zł najniższa cena z 30 dni)20.35 zł
37.00 zł(-45%)
Ebooka "Zarządzanie wzrostem firmy" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Zarządzanie wzrostem firmy" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Zarządzanie wzrostem firmy" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Managing Business Growth: Get a Grip on the Numbers That Count
- Tłumaczenie:
- Monika Szczęsny
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-246-0091-4, 8324600914
- Data wydania książki drukowanej:
- 2005-11-15
- Format:
- A5
- Numer z katalogu:
- 2921
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Mała firma
Zarządzanie
- Serie wydawnicze: Small Business
Spis treści książki
- Dlaczego małe firmy upadają (15)
- Zarządzanie firmą zamiast wykonywania jej zadań (16)
- Cztery podstawowe fundamenty (17)
- Studium przypadku (18)
- Nastawienie na sukces i wizja (18)
- Prowadzenie księgowości (18)
- Zarządzanie finansami (20)
- Planowanie i działania strategiczne (20)
- Trzy fazy życia firmy (23)
- Wzrost (24)
- Dojrzałość (25)
- Spadek (26)
- W jakiej fazie cyklu życia znajduje się Twoja firma? (27)
- Jak Twoja firma może wykorzystać te informacje? (28)
- Anatomia franczyzy (32)
- Korzyści wynikające z podejścia systemowego (32)
- Firma jako maszyna (33)
- Stań się głównym mechanikiem (34)
- Nastawienie na sukces i wizja (37)
- Prowadzenie księgowości (38)
- Zarządzanie finansami (38)
- Planowanie i działania strategiczne (39)
- Zapracowany przedsiębiorca (39)
- Definiowanie procesu i procedur (41)
- Cele Twojej firmy (45)
- Zysk (47)
- Niezależność (47)
- Rozpoznanie (48)
- Spokój umysłu (48)
- Plan rozwoju (48)
- Rozwój korzystny a niekorzystny (49)
- Trzy strategie rozwoju firmy (50)
- Zdobywanie nowych klientów (51)
- Poszerzanie oferty (52)
- Zwiększanie częstotliwości zakupu (52)
- Koncept dźwigni (53)
- Ilu masz klientów? (58)
- Jak często klienci przychodzą do Ciebie? (60)
- Ile pieniędzy średnio wydają Twoi klienci? (61)
- Jacy są Twoi klienci? (63)
- Zrezygnuj z nich! (64)
- Następny krok (64)
- Określenie wizji firmy (67)
- Misja firmy (69)
- Twój plan operacyjny (71)
- Wizja firmy "Centrum Usług Hydraulicznych" (71)
- Reklama (76)
- Ceny (78)
- Otoczenie (80)
- Dlaczego konsumenci mieliby skorzystać z Twojej oferty? (85)
- Konkurencja cenowa (86)
- Konkurencja w oparciu o wartość (87)
- Co wyróżnia Twoją firmę? (88)
- Sprzedaż produktu (89)
- Licytowanie (89)
- Sprzedaż usług (90)
- Szkolenie klientów (93)
- Kontakt telefoniczny (95)
- Sztuka finalizowania transakcji (97)
- Zwiększanie liczby osób dzwoniących (97)
- Zwiększanie wartości wskaźnika konwersji (99)
- Stosowanie skryptów (102)
- Identyfikowanie osoby dzwoniącej (103)
- Śledzenie zmian wartości wskaźnika konwersji (104)
- Długofalowa wartość klienta (107)
- Pokrycie kosztów "dziur" (110)
- Klienci przyciągają klientów (111)
- Jak się dowiedzieć, czy nadszedł czas na zatrudnienie kogoś? (113)
- Co będzie robić nowy pracownik? (115)
- Przepisy prawa pracy (117)
- Przyciąganie wykwalifikowanych pracowników (117)
- Rozmowa kwalifikacyjna (119)
- Zatrudnianie przez agencję pracy (120)
- Wynagrodzenie pracownika (121)
- Do widzenia, do zobaczenia, na razie, cześć (122)
- Cel systematyzacji (126)
- Zasady pracy (127)
- Wprowadzanie ulepszeń (129)
- Inny sposób na rozwój (133)
- Co kupujesz? (134)
- Zakup aktywów (135)
- Zakup udziałów (135)
- Wartość firmy (136)
- Baza klientów (136)
- Wycena przejmowanej firmy (137)
- Cena minimalna (138)
- Cena maksymalna (138)
- Porównywanie korzyści z różnych opcji inwestycyjnych (139)
- Twoje osobiste cele (141)
- Przygotowania do sprzedaży (142)
- Przekazanie firmy dzieciom (142)
- Sprzedaż firmy osobom trzecim (142)
- Likwidacja firmy (143)
- Jaka jest wartość mojej firmy? (144)
- Przygotowanie do sprzedaży (144)
- Mechanizm sprzedaży (145)
- Kilka słów na koniec (150)
Wstęp (11)
1. Człowiek sukcesu (15)
2. Cykl życia firmy (23)
3. Podejście systemowe (31)
4. Analiza status quo (37)
5. Rozwój firmy (45)
6. Analiza przychodów (57)
7. Twoja strategia (67)
8. Testowanie zmian (75)
9. Twój produkt lub usługa (85)
10. Kontakty z klientami (95)
11. Twój marketing i reklama (107)
12. Twoi ludzie (113)
13. Twoje systemy (125)
14. Zakup innej firmy (133)
15. Strategie wyjścia (141)
16. Co dalej? (149)
A Źródła (151)
B Słowniczek (153)
Oceny i opinie klientów: Zarządzanie wzrostem firmy Angie Mohr (3) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(0)
(2)
(1)
(0)
(0)
(0)
więcej opinii