Szefie, angażuj zespół. Jak motywować grupę metodą Decision Making for Leaders
- Autor:
- Robert Zych
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Ocena:
- 6.0/6 Opinie: 11
- Stron:
- 296
- Druk:
- oprawa twarda
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis książki: Szefie, angażuj zespół. Jak motywować grupę metodą Decision Making for Leaders
Dyrektywny czy partycypacyjny?
Jaki styl zarządzania wybrałby współczesny lider? Odpowiedź brzmi: to zależy od sytuacji. Są bowiem takie przypadki, w których więcej korzyści przyniesie wskazanie ludziom gotowych rozwiązań, wytyczenie ścieżek, jakimi podwładni powinni się poruszać. Są też inne sytuacje, w których lepiej się sprawdzi oddanie władzy, ponieważ cel osiągnąć można jedynie poprzez wzbudzenie maksymalnego poczucia odpowiedzialności i zaangażowania u każdego z członków zespołu. Współczesny lider powinien świadomie i elastycznie dostosowywać swój styl zarządzania do wymogów chwili, sytuacji rynkowej, oczekiwań środowiska, w jakim firma działa. Tylko skąd wiadomo, który styl w konkretnym momencie zastosować?
W 1973 roku ukazała się praca pt. Przywództwo i podejmowanie decyzji. Jej współautorem był profesor Victor H. Vroom. W publikacji tej zademonstrowano matematycznie umocowany model przywództwa odnoszący się do kwestii stopnia partycypacji podwładnych w procesie rozwiązywania problemów. Na tej podstawie Vroom wraz ze swoim zespołem z Uniwersytetu Yale opracował i przedstawił model przywództwa powszechnie dziś określany jako Decision Making for Leaders. Wprowadza on pięć różnych wzorców angażowania zespołów i podpowiada, który z nich będzie najskuteczniejszy w danej sytuacji. Ta książka, napisana na podstawie wieloletnich doświadczeń w prowadzeniu szkoleń menedżerskich czerpiących z modelu profesora Vrooma, stanowi gotowy podręcznik ćwiczeniowy dla każdego świadomego lidera.
Robert Zych — absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Zasad sprzedaży uczył się w firmie Warszawa Coca-Cola Bottlers Ltd. Od 1997 roku prowadzi firmę szkoleniową Kontrakt OSH razem ze swoimi mentorami i nauczycielami: Jerzym Gutem i Wojciechem Hamanem. Jest autorem książek Gen sprzedawcy, Lider sprzedaży i Szef w roli coacha. Od ponad 20 lat pracuje jako trener sprzedaży. Szkolił w Polsce firmy z listy 100 największych. Specjalizuje się w szkoleniach sprzedażowych dla handlowców i szefów zespołów, pomaga sprzedawcom w aktywnym pozyskiwaniu klientów poprzez coaching i naukę w miejscu pracy. Odpowiada także za sprzedaż w swojej firmie szkoleniowej i codziennie zdobywa nowe, praktyczne doświadczenia. Więcej o autorze na www.kontraktosh.pl.
Wybrane bestsellery
-
Przewodnik, który trzymasz w ręku, powstał właśnie po to, by zasypać otchłań między działem HR i pozostałymi dywizjami organizacji w procesie transformacji. Kate ma nadzieję, że dzięki książce uda jej się pomóc zarówno osobom przeprowadzającym transformację, jak i działom HR firm i organizacji. W...
Kompetentny Scrum Master. Przewodnik po rozwoju Scrum Masterów i Agile Coachów dla HR, zarządzających oraz samych zainteresowanych Kompetentny Scrum Master. Przewodnik po rozwoju Scrum Masterów i Agile Coachów dla HR, zarządzających oraz samych zainteresowanych
(39.92 zł najniższa cena z 30 dni)29.94 zł
49.90 zł(-40%) -
Podstawowe założenie tej książki jest bardzo proste: jej autorzy chcą Ci dostarczyć maksimum wiedzy, praktycznych porad i wskazówek. Dzięki nim będziesz w stanie nie tylko uruchomić działania z zakresu employer brandingu (EB), ale także zadbać o ich dopasowanie do grupy docelowej, skuteczność i r...(38.35 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł(-40%) -
W tej książce zaprezentowano 75 KPI, które są uznawane za najbardziej istotne. Znajdziesz tu ich definicje wraz ze zwięzłym opisem, techniki obliczania, wreszcie ― co najważniejsze ― sposoby korzystania z tych narzędzi. Dzięki praktycznym przykładom niepostrzeżenie zaczniesz rozumieć ...
KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności. 75 mierników ważnych dla każdego menedżera KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności. 75 mierników ważnych dla każdego menedżera
(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)39.50 zł
79.00 zł(-50%) -
By zrozumieć założenia Porozumienia bez Przemocy, trzeba po pierwsze wyjaśnić, na czym ono bazuje i jak rozumie dwa kluczowe dla siebie pojęcia. Są to empatia, definiowana jako pełna skupienia obecność, i konflikt, który jest tu po prostu spotkaniem odmiennych strategii radzenia sobie z życiem. P...
KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej
(26.94 zł najniższa cena z 30 dni)26.94 zł
44.90 zł(-40%) -
Fundament książki stanowi kurs rozwoju inteligencji emocjonalnej, komunikacji, zarządzania zmianą oraz przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu. Rekomenduję ją jako projekt starannie przygotowany i użyteczny nie tylko dla menedżerów.
Nowa psychologia zarządzania. Jak błyskawicznie zmotywować tych, którym chce się najmniej Nowa psychologia zarządzania. Jak błyskawicznie zmotywować tych, którym chce się najmniej
(23.94 zł najniższa cena z 30 dni)23.94 zł
39.90 zł(-40%) -
Twórcą idei zwanej Porozumieniem bez Przemocy (Nonviolent Communication — NVC) jest amerykański psycholog Marshall B. Rosenberg. Zaproponował on sposób komunikacji, w którym odchodzi się od paradygmatu szukania winnego, ustalania za wszelką cenę, kto ma rację, na rzecz budowania relacji i w...
Dogadać się z innymi, czyli Porozumienie bez Przemocy nie tylko w życiu organizacji Dogadać się z innymi, czyli Porozumienie bez Przemocy nie tylko w życiu organizacji
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.94 zł
49.90 zł(-40%) -
Współczesny biznes liczbami stoi. Wykresy, tabele, przetwarzanie danych, analizowanie wyników z przeszłości, prognozowanie sprzedaży, zakupów i produkcji… Większość działów w dużych przedsiębiorstwach wspiera się tym, co policzalne. Większość, ale raczej nie dział human resources. Dlaczego?...
Liczby w HR. Matematyczne ramy najbardziej ludzkiej części biznesu Liczby w HR. Matematyczne ramy najbardziej ludzkiej części biznesu
(39.50 zł najniższa cena z 30 dni)47.40 zł
79.00 zł(-40%) -
Chaos, chaos, wszędzie chaos. Fabryka nie nadąża z produkcją, ponieważ zamówienia docierają do niej zbyt późno. Kontrahent otrzymuje nie ten towar, który kupił, albo owszem – ten, tyle że w zbyt małej/zbyt dużej ilości. Faktury kupujący nie dostaje wcale, gdyż zawalona papierami księgowość ...
Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking
(17.90 zł najniższa cena z 30 dni)17.90 zł
59.00 zł(-70%) -
Oto Twój klucz do świata sprzedaży, w którym klient i jego oczekiwania są na pierwszym miejscu, rozmowa toczy się w sposób rzeczowy i naturalny, a podjęcie współpracy przynosi satysfakcję Tobie i Twoim klientom. Poradnik został skonstruowany zgodnie z koncepcją drogi, którą wraz z autorami przejd...
Jak nie wciskać? Czyli o relacyjnej sprzedaży w bezpośrednim wydaniu Jak nie wciskać? Czyli o relacyjnej sprzedaży w bezpośrednim wydaniu
(11.90 zł najniższa cena z 30 dni)11.90 zł
39.90 zł(-70%) -
Rekruter powinien dysponować zestawem HR-owych narzędzi pozwalających mu wybrać idealnego kandydata spośród wielu życiorysów i listów motywacyjnych, które nadeszły w odpowiedzi na ofertę pracy. Jednym z takich narzędzi - kluczowych według autorki - jest rekrutacja oparta na kompetencjach. Chodzi ...
Rekrutacja oparta na kompetencjach. Znajdź i rozwijaj idealnego pracownika Rekrutacja oparta na kompetencjach. Znajdź i rozwijaj idealnego pracownika
(23.94 zł najniższa cena z 30 dni)23.94 zł
39.90 zł(-40%)
O autorze książki
Robert Zych
Robert Zych — absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Zasad sprzedaży uczył się w firmie Warszawa Coca-Cola Bottlers. Od 1997 roku prowadzi firmę szkoleniową Kontrakt OSH razem ze swoimi mentorami i nauczycielami Jerzym Gutem i Wojciechem Hamanem. Jest autorem książki Gen sprzedawcy — kompendium wiedzy każdego aktywnego handlowca. Od ponad 20 lat pracuje jako trener sprzedaży. Szkolił w Polsce firmy z listy 100 największych. Specjalizuje się w szkoleniach ze sprzedaży dla handlowców i szefów zespołów, pomaga sprzedawcom w aktywnym pozyskiwaniu klientów poprzez coaching i naukę w miejscu pracy. Odpowiada także za sprzedaż w swojej firmie szkoleniowej i codziennie zdobywa nowe, praktyczne doświadczenia. Więcej o autorze na www.kontraktosh.pl
Robert Zych - pozostałe książki
-
Za pośrednictwem niniejszej książki Robert Zych, handlowiec, trener i szef firmy, dzieli się z Tobą własnymi doświadczeniami i wiedzą z zakresu obsługi klienta, jaką zdobył w ciągu ponad ćwierćwiecza zawodowej aktywności. Sięga nie tylko po uniwersalne praktyki znane na całym świecie. Pamięta też...
Klient w centrum uwagi. Jak szefowie mogą budować pozytywne doświadczenie w zespołach obsługi Klient w centrum uwagi. Jak szefowie mogą budować pozytywne doświadczenie w zespołach obsługi
(24.95 zł najniższa cena z 30 dni)24.95 zł
49.90 zł(-50%) -
Celem tej książki jest przekazanie Ci wiedzy na temat mechanizmów procesu grupowego, czyli faz rozwoju, przez które przechodzi każdy zespół — i w sporcie, i w biznesie. Autorzy mają dwudziestoletnie doświadczenie w działaniu z różnymi teamami. Przez ten czas wypracowali własne sposoby świad...
Szef w relacji z zespołem. Jak proces grupowy wpływa na psychologię teamu Szef w relacji z zespołem. Jak proces grupowy wpływa na psychologię teamu
(29.50 zł najniższa cena z 30 dni)29.50 zł
59.00 zł(-50%) -
Z niniejszej książki dowiesz się tego, co Ty, polski szef, powinieneś wiedzieć o wspomaganiu rozwoju swoich pracowników. Trzymasz w ręku przewodnik coacha on the job. Studiuj go uważnie i stosuj zawarte w nim rady, techniki i metody, a zagwarantujesz rozwój. Swoim pracownikom i sobie samemu. Bo k...
Szef w roli coacha. Jak coaching on the job pomaga pracownikom w samodzielnym znajdowaniu rozwiązań Szef w roli coacha. Jak coaching on the job pomaga pracownikom w samodzielnym znajdowaniu rozwiązań
(27.45 zł najniższa cena z 30 dni)27.45 zł
54.90 zł(-50%) -
Dlaczego — choć wszyscy znamy i teoretycznie potrafimy stosować narzędzia sprzedaży — tylko niektórzy z nas odnoszą w tym zawodzie naprawdę spektakularne sukcesy? Może to kwestia genów? Autor tej książki przekona Cię, że nie o to chodzi.
Gen sprzedawcy. Jak obudzić w sobie wrodzone umiejętności handlowe. Wydanie II rozszerzone Gen sprzedawcy. Jak obudzić w sobie wrodzone umiejętności handlowe. Wydanie II rozszerzone
(24.50 zł najniższa cena z 30 dni)24.50 zł
49.00 zł(-50%) -
Ta książka to poradnik dla lidera. Pomoże Ci zbudować dobre relacje z zespołem — tak, by rósł i rozkwitał, a nie grzązł we wzajemnych pretensjach, animozjach i chorej rywalizacji. Zobaczysz też, jak stosować szeroko omówioną w tej książce strategię opartą na typologii, która pozwoli Ci wypr...
Lider sprzedaży. Jak angażować handlowców w aktywną sprzedaż Lider sprzedaży. Jak angażować handlowców w aktywną sprzedaż
(34.95 zł najniższa cena z 30 dni)34.95 zł
69.90 zł(-50%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-4212-5, 9788328342125
- Data wydania książki drukowanej:
- 2017-12-18
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-4444-0, 9788328344440
- Data wydania ebooka:
-
2017-12-17
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Format:
- 140x208
- Numer z katalogu:
- 65894
- Rozmiar pliku Pdf:
- 4.7MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 5.6MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 10.9MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Zarządzanie
Zasoby ludzkie (HR)
Spis treści książki
- Czego unikać w stosowaniu metody Decision Making for Leaders? (29)
- Metoda Decision Making for Leaders - jak to się zaczęło (31)
- Charakterystyka zagadnienia. Czym jest kontinuum partycypacyjne? (42)
- Pułapki w stosowaniu kontinuum partycypacyjnego (43)
- Rekomendacje - jak używać modelu kontinuum partycypacyjnego (45)
- Decyzja dyrektywna (51)
- Konsultacja indywidualna (59)
- Konsultacja grupowa (podział planów sprzedaży) (70)
- Moderowanie (78)
- Delegowanie (88)
- Podsumowanie (96)
- Dylemat decyzyjny Arlene Blum. Wprowadzenie (102)
- Decyzja Arlene (105)
- Przywództwo Arlene Blum (108)
- Przywództwo oparte na marzeniach i pasji do ich realizowania (110)
- Dyrektywna decyzja a zespół. Wnioski (112)
- Kiedy jesteś szefem, czasem to jedynie Ty możesz podjąć ważną, trudną decyzję (112)
- Twoja rola jako szefa (113)
- Pułapki przy komunikowaniu dyrektywnej decyzji (113)
- Szef to czasem samotny zawód (114)
- Model przekazywania trudnych decyzji szefowskich (115)
- Jak skutecznie formułować problem (124)
- Skuteczne angażowanie zespołu (131)
- Wskazówki dla szefów, jak angażować zespół ekspertów (137)
- Efektywna decyzja (140)
- Jakość decyzji (142)
- Wdrożenie decyzji (144)
- Koszt procesu = czas w modelu Vrooma (147)
- Waga rozwoju (151)
- Podsumowanie (156)
- 11 czynników sytuacyjnych Vrooma (160)
- Waga decyzji (163)
- Potrzeba zaangażowania (167)
- Wiedza lidera (174)
- Prawdopodobieństwo zaangażowania (177)
- Zbieżność celów (182)
- Wiedza grupy (187)
- Praca zespołowa (191)
- Ryzyko niejednomyślności (196)
- Ograniczenia interakcji (200)
- Waga czasu (205)
- Waga rozwoju (210)
- Główne zadanie dla Ciebie jako szefa (237)
- Nie martw się - każdy szef wcześniej czy później wpada w pułapkę nadodpowiedzialności (237)
- Czy można się przyjaźnić z członkami swojego zespołu? (239)
- Kiedy decydujesz, negocjujesz, prosisz (240)
- Trudna decyzja. Pierwsza kamizelka ratunkowa (242)
- Model przekazywania trudnych decyzji szefowskich (242)
- Exposé szefa. Druga kamizelka ratunkowa (246)
- Twoje wartości i cele (246)
- Rozmowy monitorujące. Trzecia kamizelka ratunkowa (248)
- Jak wyciągać konsekwencje i doceniać pracowników. Czwarta kamizelka ratunkowa (250)
- Konsekwencje (250)
- Docenianie (252)
- Jak motywować osłabionego pracownika. Piąta kamizelka ratunkowa (254)
- Model wspierania osłabionego pracownika (255)
- Podsumowanie (257)
Prolog. Sukces? (9)
Przedmowa. O angażowaniu w Polsce - wywiad (15)
Rozdział 1. Dlaczego warto zainteresować się modelem Decision Making for Leaders? (23)
Rozdział 2. Kontinuum partycypacyjne (41)
Rozdział 3. W jakim stopniu zaangażować zespół silnych osobowości? (101)
Rozdział 4. Jak formułować problem decyzyjny (123)
Rozdział 5. Efektywna decyzja (139)
Rozdział 6. Czynniki sytuacyjne w modelu Vrooma (159)
Rozdział 7. Jak budować autorytet lidera? (217)
Rozdział 8. O angażowaniu zespołu - wskazówki dla początkujących szefów (235)
Dodatek A. Narzędzia (259)
Dodatek B. Ściąga dla szefa (263)
Oceny i opinie klientów: Szefie, angażuj zespół. Jak motywować grupę metodą Decision Making for Leaders Robert Zych (11)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(11)
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)
Mecensa,
Data dodania: 2019-04-29 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Dżordż,
Data dodania: 2018-09-02 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2018-08-01 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2018-07-04 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2018-06-11 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2018-05-10 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
manager
Data dodania: 2018-03-27 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2018-02-25 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2018-01-20 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Karol S., szef
Data dodania: 2017-12-31 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
F.G., manager
Data dodania: 2017-12-03 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
więcej opinii